Cluj-Napoca este primul oraș din lume în care primarul a oficiat căsătorii civile pe o platformă suspendată la 50 de metri înălțime.
8 cupluri clujene au câştigat acestă ocazie în urma unui concurs derulat pe Facebook şi administrat în cadrul proiectului Cluj Capitală Europeană a Tineretului.
Sâmbătă, 18 iulie, de pe platoul din fața Centrului de cultură urbană Casino din Parcul Central Cluj-Napoca, mirii împreună cu câte 18 nuntaşi s-au urcat pe platformă, s-au aşezat la masă şi, în acorduri de vioară, la un pahar de prosecco au fost martorii cununiilor civile oficiate de primarul Clujului, Emil Boc.
Fiecare participant la oficiere a fost aşezat cu grijă pe platformă, asigurat cu centuri, iar la final, cu cea mai mare atenţie a fost primită mireasa.
La urcare emoţiile au fost mari
Apoi au urmat DA-urile
iana şi Bogdan sunt unul dintre cuplurile câştigătoare ale concursului Wedding in the sky. Amândoi sunt pasionaţi de zbor şi sport extrem. Au chiar o firmă care, în Cluj, se ocupă cu organizarea de salturi cu parapanta. Practic, oficierea căsătoriei la înălţime li s-a potrivit…mănuşă.
Iar prezenţa celor mai dragi ai lor, acolo sus, la 50 de metri, plini de emoţie…a fost pentru ei cea mai mare bucurie.
Odată ajunşi sus, toţi nuntaşii care au avut parte de experienţa unică, s-au bucurat de super doză de adrenalină şi peisaje splendide.
De jos, ceilalţi nuntaşi, dar şi curioşii din parc, priveau miraţi şi emoţionaţi.
După fiecare oficiere, platforma cobora din nou în faţa Cazionului din Parcul Central, în ritm de vioară (Alexandra Violin) şi cu un dans al proaspeţilor căsătoriţi, pentru a se pregăti de următorii miri şi invitaţii lor.
Se pregăteşte punerea în funcţiune a reţelei de ticketing pentru mijloacele de transport în comun din Cluj Napoca.
Consiliul Local a aprobat tarifele care vor intra în vigoare cel mai probabil în luna octombrie, atunci când Compania de Transport Public va pune în funcţiune acest serviciu.
Preţul biletelor urbane în regim de ticketing a fost stabilit în funcţie de durata unei călătorii. Astfel, pentru o călătorie de 30 de minute un bilet va costa un leu şi 88 de bani, iar pentru o oră tariful este de 3 lei şi 75 de bani.
Se vor putea achiziţiona şi abonamente lunare cu 60 sau 120 de călătorii, la preţul de 56, respectiv 79 de lei. Au fost propuse, de asemenea, abonamente valabile 24 sau 72 de ore.
Directorul Companiei de Transport Public Cluj, Liviu Neag, a precizat că, în primă fază sistemul de tiketing va funcționa în paralel cu modul clasic de vânzare a biletelor, în așa fel încât, cetățenii să aibă timp să se obișnuiască cu noua metodă.
De asemenea, în urma implementării acestui proiect nu vor avea loc disponibilizări.
Târgul Gaudeamus Cluj-Napoca Radio România – record de public şi vânzări
Publicat de Andrei Cretoiu,
27 aprilie 2015, 12:30 / actualizat: 14 august 2015, 9:14
Radio România îşi consolidează la Cluj-Napoca statutul de lider al pieţei târgurilor de carte din România: cea de a XVI-a ediţie a Târgului Gaudeamus, unanim recunoscută drept o reuşită, de către participanţi, public şi mass-media, a înregistrat un număr record de vizitatori – peste 27.000, şi vânzări cu circa 40% mai mari decât la ediţia precedentă.
Târgul, iniţiat şi organizat de Radio România (Centrul Cultural Media al Radio România şi Radio Cluj), cu sprijinul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, a avut loc în perioada 22 – 26 aprilie, în incinta unui pavilion expoziţional mobil amplasat pentru a zecea oară în Piaţa Unirii.
În mod excepţional în acest an, Târgul Gaudeamus a fost inclus în calendarul evenimentelor culturale ale oraşului-gazdă, în cadrul proiectului Cluj – Capitală Europeană a Tineretului 2015.
Preşedintele de onoare al acestei ediţii, poetul Adrian Popescu, redactor şef al revistei Steaua, a circumscris importanţa acestei ediţii a Târgului de Carte Gaudeamus în municipiul de pe Someş: „Nu cinci săptămâni în balon, ci cinci zile într-un cort, ca o arcă albă, frumoasă, unde cărţile au foşnit sub degetele cititorilor, ale cumpărătorilor, sub ochii lor curioşi”.
Premiile Târgului Gaudeamus Cluj-Napoca 2015, decernate în cadrul festivităţii care a avut loc duminică, 26 aprilie, sunt următoarele:
Trofeele Gaudeamus acordate expozanţilor prin Votul Publicului
Trofeul Gaudeamus: locul 3 – Okian, locul 2 – Editura Nemira şi locul 1 – Editura Şcoala Ardeleană din Cluj-Napoca
Cea mai râvnită carte a târgului a fost desemnat volumul Triburile. Patologii ale politicii româneşti, de la Revoluţie la Generaţia Facebook, de Vasile Sebastian Dâncu, publicat de Editura Şcoala Ardeleană
Trofeul Presei, pe secţiunile publicaţii, radio şi TV a revenit cotidianului Făclia – secţiunea publicaţii, postului Radio Renaşterea – secţiunea radio şi website-ului www.clujulcultural.ro – secţiunea online; trofeul pentru secţiunea TV nu a fost acordat, rezultatul votului nefiind concludent.
Premiul Educaţia, oferit de către organizatori, a fost decernat Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca.
Premiul Miss Lectura a fost câştigat de domnişoara Ionuţa Camelia Haiduc, sociolog, absolventă a Universităţii Babeş-Bolyai. Premiul a fost oferit de organizator, Restaurant Shanghai, Azaria Cosmetics şi Asociaţia Clujul de altădată. Pe parcursul celor cinci zile ale Târgului, vizitatorii au avut ocazia să participe la Tombola Gaudeamus, organizată pe baza buletinelor pentru Votul Publicului. Câştigătorii celor 14 premii puse în joc au fost: Adriana Benea, Camelia Muntean şi Olimpia Ciorca-Chiş – câte o piesă de mobilier oferită de Casa Augustin, Mira-Cristiana Anisiu – un pachet de cosmetice oferit de Azaria Cosmetics şi Alexandra Chikiudean, Laura Nicoleta Ciortea, Kiss Alexandra-Timea, Tudor Felecan, Mariana Feneşan, Olimpiu Vinţeler, Haralambie Maftei, Monica Pascariu, Paula Alina Bara şi Călin Ardelean – câte un card cadou oferit de BRD Groupe Société Générale.
Bilanţul statistic al ediţiei reconfirmă prima poziţie pe care evenimentul o ocupă, de peste 10 ani, în topul manifestărilor de tip expo cu acest profil derulate în ţară:
Suprafaţa târgului: peste 500 mp de standuri, amenajaţi într-un pavilion cu suprafaţa de 900 mp;
Numărul expozanţilor reprezentaţi la târg, aparţinând domeniilor majore de activitate de pe pieţele editorială şi educaţională: 89, reuniţi în 59 de standuri;
77 de evenimente incluse în programul de manifestări al ediţiei de către organizator şi expozanţi;
Numărul vizitatorilor a fost de circa 27.000, conform monitorizării zilnice realizate de către organizatori; astfel, recordul Caravanei Gaudeamus, stabilit la ediţia precedentă, a fost din nou depăşit.
Proiecte derulate sub sigla Gaudeamus
Vineri, 24 aprilie, târgul a găzduit finala zonală a Concursului Naţional de Lectură Mircea Nedelciu, proiect de anvergură naţională iniţiat de Radio România cu scopul de a promova lectura în rândul elevilor. Câştigătorii concursului, elevi de la liceele şi colegiile naţionale clujene, desemnaţi de un juriu format din profesori de limba română, au fost: Cristian Patrick Palffy – locul 1, Laura Tocilă – locul 2 şi Dragoş Şter – locul 3, toţi trei elevi ai Liceului Teoretic Onisifor Ghibu. Premiile au constat în sume de bani destinate achiziţiei de cărţi din târg, oferite de organizatori. Ocupantul locului 1 va participa la finala naţională a concursului, care va avea loc cu prilejul ediţiei a XXII–a a Târgului Internaţional Gaudeamus – Carte de Învăţătură (Bucureşti, 18 – 22 noiembrie).
Invitaţi de nota 10: Olimpicii României, proiect prin care Radio România promovează şi recompensează performanţele obţinute pe plan internaţional de către cei mai tineri reprezentanţi de top ai învăţământului românesc. Invitaţii de nota 10 ai Târgului Gaudeamus Cluj-Napoca 2015, elevi din Cluj-Napoca premiaţi la olimpiade internaţionale la diferite discipline au fost: Fazakas Borbála şi Szőcs Orsolya – Liceul Teoretic Báthory István, Garfield Adrienne – Liceul Teoretic János Zsigmond, Velea Alexandru – Liceul de Informatică Tiberiu Popoviciu. Premiile au fost oferite de Radio România, Automobile Dacia, Restaurant Shanghai şi de către expozanţii la această ediţie (Fischer International, Getmusic.ro, editurile Antet, Casa Cărţii de Ştiinţă, Corint, Curtea Veche, Eikon, Galaxia Gutenberg, Humanitas, Nemira, Niculescu şi Trei).
Cărţile se întorc acasă, campanie care are ca principal obiectiv constituirea, prin donaţii din partea expozanţilor şi a vizitatorilor, a unui fond de carte care va avea ca beneficiari biblioteci ale unor comunităţi subfinanţate din acest punct de vedere; proiectul continuă o tradiţie care durează de la primele ediţii ale Târgului Internaţional Gaudeamus (Coşul Târgului). De la relansarea sa sub acest nume, în anul 2010, peste 110.000 de volume au îmbogăţit patrimoniul unor biblioteci care nu au mai primit de foarte mult timp fonduri pentru achiziţii. Acestora li se adaugă acum circa 2.000 de volume donate cu prilejul Târgului Gaudeamus Cluj-Napoca, ce vor avea ca destinaţie biblioteci publice din Sighetul Marmaţiei, judeţul Maramureş.
Parteneri: BRD Groupe Société Générale – partener principal al Caravanei Gaudeamus 2015. Proiect susţinut de Ministerul Culturii. Sponsori: Automobile Dacia, Casa Augustin, Restaurant Shanghai, Azaria Cosmetics şi Asociaţia Clujul de altădată. Eveniment iniţiat şi organizat de Radio România, în cadrul Caravanei Gaudeamus 2015, cu sprijinul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca.
Următoarea etapă a Caravanei Gaudeamus 2015 va avea loc în Oradea – a doua ediţie, în perioada 13 – 17 mai, în incinta unui pavilion expoziţional mobil amplasat în Parcul 1 Decembrie. Târgul Gaudeamus Oradea este organizat de Radio România şi Primăria Municipiului Oradea.
Pentru detalii suplimentare privind această ediţie a Târgului Gaudeamus Cluj-Napoca, accesaţi www.gaudeamus.ro sau adresaţi-vă secretariatului Gaudeamus. Persoană de contact: Lucian Creţu (tel. 0740.121.172, e-mail lucian@gaudeamus.ro).
Cea de-a 21-a ediţie a Târgului Agraria a fost inaugurată joi, 23 aprilie, în câmp deschis, pe platforma Tetarom 3, din comuna Jucu, judeţul Cluj, şi va fi deschis până duminică, 26 aprilie, inclusiv. Târgul este specializat în agricultură, zootehnie şi industrie alimentară, iar precedentele 20 de ediţii au avut loc în Cluj-Napoca, la complexul ExpoTransilvania. Suprafaţa disponibilă în oraş s-a dovedit în final prea mică pentru nevoile crescânde ale târgului, aşa că, din acest an, totul s-a mutat la Jucu.
Corina Mareş, din partea firmei germane DLG InterMarketing, se ocupă de mulţi ani cu organizarea Târgurilor Agraria. Domnia sa ne-a declarat:
„Avem la dispoziţie o suprafaţă de 55.000 metri pătraţi şi 205 expozanţi, la care se adaugă firmele co-expozante. Participanţii provin din 14 ţări, dintre care Olanda are un pavilion propriu iar Ungaria o participare colectivă. Ne aşteptăm la cca 10.000 de vizitatori în cele 4 zile de târg. Platforma pentru demonstraţii cu maşini agricole va căpăta o importanţă tot mai mare, iar de la anul sperăm să putem organiza şi o expoziţie de animale pe măsura importanţei agricole a acestei regiuni„. (Corina Mareş, organizator)
La festivitatea de deschidere a celei de-a 21-a ediţii a târgului Agraria a fost prezent şi managerul firmei organizatoare, Bernd Koch, care se declară mulţumit atât de precedentele ediţii cât, mai ales, de noul amplasament de la Jucu:
„Am fost mulţumit şi de precedentele ediţii, fiindcă, în ciuda problemelor create de spaţiul restrâns, de necazurile cu traficul şi cu parcările, până la urmă am reuşit să-i primim pe toţi fermierii şi producătorii interesaţi, însă mutarea în spaţiul acesta din parcul Tetarom ne oferă cu totul alte oportunităţi„. (Bernd Koch)
Prezent la festivitatea de deschidere, directorul general al APIA, Mihail Puţintei, consideră că asemenea târguri ar trebui să aibă loc în toate regiunile ţării, fiind o ocazie excelentă pentru contacte între fermieri şi furnizorii de materiale, materii prime şi consultanţă agricolă. De aceeaşi părere este şi secretarul de stat în Ministerul Agriculturii, George Turtoi, care a adăugat că, în 2014, agricultura a devenit contributorul principal în formarea PIB, iar dezvoltarea exploataţiilor comerciale a condus la restrângerea semnificativă a suprafeţelor de pârloagă.
Expozanţii se declară încântaţi atât de noul amplasament al Târgului cât şi de numărul mare de vizitatori înregistrat chiar de la deschidere.
Peste 1.000 de vizitatori au trecut pragul Târgului de carte Gaudeamus Cluj-Napoca, miercuri, 22 aprilie, până la ora deschiderii oficiale. Peste 70 de edituri expuse pe standurile Gaudeamus Cluj-Napoca se prezintă în cele 79 de evenimente din programul acestei a 16-a ediţii.
La deschiderea oficială a târgului au fost prezenţi Emil Boc – primarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Codrean – subprefectul judeţului Cluj, Irina Petraş – Preşedintele Uniunii Scriitorilor, Filiala Cluj, precum şi alte personalităţi ale vieţii culturale clujene. Aceştia au salutat revenirea în oraşul universitar Cluj-Napoca a celui mai prestigios Târg de Carte din ţară. Municipiul este în acest an Capitală Europeană a Tineretului, iar primarul Emil Boc a confirmat că va depune candidatura pentru titlul de Capitală Culturală Europeană 2021.
Irina Petraş a folosit momentul lansării târgului pentru a îndemna la lectură: „În fiecare dintre cărţile acestui târg aveţi câte o bucăţică de „A fi” pe care o puteţi accesa, pe care o puteţi asuma şi cu care puteţi fi mai mult”
Universitatea Cluj a câștigat titlul de campioană națională la floretă masculin pe echipe, marţi, 21 aprilie, în Sala de Scrimă Floreasca din București, cu șase victorii din tot atâtea meciuri.
Clubul ardelean a participat cu cei cinci sportivi la Campionatul Național, unde a reușit performanța istorică de a ocupa întreg podiumul competiției. Primul loc a fost ocupat de Radu Dărăban, care a câştigat luni și titlul la individual masculin, urmat de Bogdan Dascălu și de Gerard Tuzhani.
La Campionatele Naționale de floretă au participat 30 de sportivi de la cluburi din Timișoara, Satu Mare, Cluj-Napoca, București, Râmnicu Vâlcea și Ploiești.
Principele Nicolae va pedala peste o mie de kilometri, de la Sighetu-Marmaţiei la Constanţa, în cadrul unui proiect pentru adunarea de fonduri din care se vor dona cărţi în medii defavorizate.
Turul ciclist va străbate 10 oraşe importante din ţară, între 23 aprilie – 3 mai.
Prin intermediul campaniei „Cărţile copilăriei pe bicicletă” se doreşte atragerea atenţiei publice asupra importanţei lecturii, dar şi a sportului, pentru stimularea mentală şi un stil de viaţă sănătos.
Alteţa sa Regală a declarat că a visat să se implice în acest proiect:
Am visat că pedalez pe bicicletă în România, fără să ştiu încotro mă îndrept, de patru ori în patru săptămâni consecutiv şi am ajuns la concluzia că acest vis a fost un semn. După o analiză în care am asociat acest semn cu activitatea de caritate pentru copii, pe care deja o aveam, am propus organizarea unui tur ciclist caritabil. (ASR Principele Nicolae)
Toţi cei care doresc să participle la eveniment sunt invitaţi să se alăture gratuit, pe bicicletă, conform programului:
– Sighetu Marmaţiei
Plecare: joi, 23 aprilie, ora 9:00, str.Corneliu Coposu – Dej
Sosire: joi, 23 aprilie, ora 18:30, intrare dinspre Urişor până la str. Bobâlna (Parcul Mic)
Plecare:vineri, 24 aprilie,ora 10:30,str.Bobalna (parcul Mic) – Cluj Napoca
Sosire: vineri, 24 aprilie, ora 13:00, intrare dinspre Someşeni până la str. Cardinal Iuliu Hossu (Parcul Central “Simion Bărnuţiu”)
Plecare: sâmbătă, 25 aprilie, ora 11:00, str. Cardinal Iuliu Hossu (Parcul Central “Simion Bărnuţiu”) – Alba Iulia
Sosire: sâmbătă, 25 aprilie, ora 17:00, intrare dinspre Bărăbanţ până la str. Muzeului – Sala Unirii (Cetatea Albă Carolina)
Plecare: duminică, 26 aprilie, ora 10:30, str. Muzeului – Sala Unirii (Cetatea Albă Carolina) – Sibiu
Sosire: duminică, 26 aprilie, ora 13:30, intrare dinspre Turnişor până la str. Piaţa Mare
Plecare: marţi, 28 aprilie, ora 9:00, str. Piaţa Mare Orele de plecare/sosire sunt aproximative şi depind de viteza cicliştilor în condiţii meteo favorabile; pot apărea întârzieri
Reparaţiile la unităţile de învăţământ din municipiul Cluj Napoca au început imediat după terminarea anului scolar, în aşa fel încât lucrările să poată fi finalizate până în 15 septembrie
Reprezentanţii municipalităţii doresc să evite situaţiile din anii trecuţi, când elevii au început şcoala printre schele şi muncitori.
Ca să fie sigur că vremea caldă nu-i moleşeste pe cei care execută lucrările, primarul Emil Boc a verificat stadiul reparaţiilor de la şcoala Constantin Brancuşi din cartierul Gheorgheni.
Până în prezent au fost finalizate reparaţiile interioare la 12 unităţi de învăţământ, printre care şi şcoala Brancuşi.
Directoarea acestei unităţi, Eugenia Marcu, a declarat că momentan se lucrează la faţadă, unde nu s-a intervenit niciodată în cei 40 de ani de când a fost construită şcoala.
Lucrările de reparaţii la şcolile din Cluj-Napoca sunt finanţate exclusiv de la bugetul Consiliului Local. În acest an au fost alocate 5,7 milioane de lei.
Reprezentanţii primăriei vor monta 100 de panouri de informare în cele mai circulate zone ale oraşului, prin care îi îndeamnă pe cetăţeni să nu mai dea bani cerşetorilor.
La Cluj-Napoca, aceşti oameni câştigă sume ce depăşesc 5.000 de lei pe lună, mult peste venitul celor care în general le dau bani.
În cadrul campaniei vor fi amplasate şi aproximativ 1.000 de afişe, în mijloacele de transport în comun, iar voluntari recrutaţi din rândul studenţilor vor împărţi fluturaşi cu mesaje menite să îi descurajeze pe cei care îi ajută pe cerşetori.
Evenimentul este găzduit de clădirea Casino, din Parcul Central al municipiului.
Cei mici vor prezenta în cadrul târgului produse realizate de ei pe parcursul a trei luni de zile. Participanţii la eveniment pot dona lucruri de care nu mai au nevoie: nasturi, acuarele, pensule, hârtie creponată sau hârtie colorată. Acestea vor fi folosite în proiectul Aripi pentru copii, derulat în Clinica de Pediatrie I şi vor ajuta copiii spitalizaţi să-ţi petreacă timpul într-un mod educativ şi mai plăcut
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.