O serie de comisioane percepute de bănci vor fi retrase, din 27 ianuarie.
Este vorba despre comisioanele pentru deschiderea şi închiderea unui cont precum şi cele pentru retrageri de bani sau interogarea soldului.
Reglementarea este inclusă într-o lege adoptată recent de Parlament care prevede că băncile nu vor mai putea să perceapă anumite comisioane pentru conturile de plăţi cu servicii de bază.
Reprezentanţii instituţiilor financiare spun că ar fi imposibil să treacă pe ecran taxele tuturor băncilor.
Oficialii de la Protecţia Consumatorilor, care au propus această măsură, îi contrazic însă, şi spun că ordinul va fi pus în practică, anul acesta, cu toată împotrivirea celor din domeniu.
Când scoatem 10 lei de la bancomat banca opreşte 50 de bani, când suma creşte la 1000 de lei comisionul este de 2,5 lei.
Dacă scoatem de la bancomatul altei bănci decât cea care a emis cardul, comisionul urca la 16 lei.
Un client care are două interogări lunare de sold, două extrageri la bancomat plăteşte 300 de lei comision anual.
Daca adaugăm si taxele de administrare, comisioanele cresc la 400 de lei.
In România sunt 10,6 milioane de carduri active în acest moment.
Chiar şi cu asemenea costuri percepute clienţilor, băncile nu vor să audă de transparenţă.
Alexandru Dunca, Seful Autoritaţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului susţine că va aplica măsura indiferent de părerea băncilor.
Ordinul ANPC care prevede publicarea comisioanelor şi taxelor la tanzacţia cu cardul este în dezbatere publică încă două săptămâni pe site-ul www.anpc.ro.
Patronatele Bancare din România susţin că nu au fost consultate de Protecţia Consumatorilor când a fost gândit proiectul.
Ele reclamă şi că perioada pentru dezbaterea propunerii este prea scurtă.
Amenințate cu transparența maximă, băncile spun că vor creşte comisioanele dacă vor fi nevoite să le afişeze, pentru ca vor fi obligate să-şi schimbe sistemele informatice.
Costurile, insa, vor fi suportate de clienţi.
Amintim ca Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor vrea să oblige toate băncile să afişeze pe ecranele bancomatelor sumele exacte pe care le percep de la clienţi drept comisioane pentru operaţiuni.
Institutia mai vrea ca în cazul blocării sau reţinerii cardului în bancomat, să fie afişat termenul de recuperare al acestuia, şi numărul de telefon la care clientul poate contacta banca.
În prezent, nicio bancă din cele aproape 40 prezente în România nu afişează pe ecranele bancomatelor informaţii detaliate despre comisioanele percepute.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.