Compania de Drumuri a încasat, în primele 11 luni ale anului, aproximativ 270 de milioane de euro din roviniete şi a aplicat 570 000 de amenzi pentru şoferii prinşi fără taxe de drum valabile.
Pe reţeaua de autostrăzi şi drumuri naţionale sunt aproximativ 80 de camere fixe pentru verificarea rovinietei, iar amenda minimă pentru lipsa rovinietei este de 250 de lei.
Traficul este moderat acum, pe reţeaua de autostrăzi şi drumuri naţionale, dar în orele următoare, circulaţia se va intensifica pe DN1 Valea Prahovei.
Asociaţia Pro Infrastructură, care monitorizează marile proiecte de transport din ţară, îi solicită ministrului de resort să îl demită de urgenţă pe şeful Companiei de Drumuri.
Reprezentanţii Asociaţiei consideră că, în pofida promisiunilor de la începutul anului, drumarii au reuşit să inaugureze doar 15 kilometri de autostradă, în loc de 90.
Ei contestă şi faptul că autorităţile au amânat pentru anul viitor construcţia altor cinci loturi de drum rapid, dar şi a viitoarei autostrăzi Sibiu-Piteşti.
La rectificarea bugetară, Compania de Drumuri a pierdut aproximativ trei miliarde de lei, bani alocaţi iniţial pentru derularea proiectelor cu fonduri europene, dar care nu au fost cheltuiţi.
Compania de drumuri a luat decizia de a interzice până la primăvara circulaţia rutieră pe două sectoare de drumuri naţionale. Este vorba despre Drumul Naţional 67 C Obârşia Lotrului, Vâlcea – Curpat, Alba şi DN 1 R de la limita judeţului Cluj până la Matiseşti, Alba. Responsabilii de la compania de drumuri au explicat că a fost necesară luarea acestei măsuri întrucât aceste sectoare de drum se află în zone de munte izolate unde nu există localităţi şi unde sunt frecvente fenomene meteorologice extreme – căderi abundente de zăpadă şi viscol. În această situaţie nu pot fi desfăşurate activităţile de deszăpezire, iar şoferii nu pot circula în condiţii de siguranţă mai precizează compania.
Şantierele autostrăzilor din ţară au înregistrat anul acesta mari întârzieri, inclusiv din cauza avizelor de mediu care au fost obţinute chiar şi după doi ani, a anunţat ministrul transporturilor, Felix Stroe.
De aceea, la ministerele Transporturilor şi cel al Mediului, s-au constituit grupuri de lucru care vor prezenta soluţiile pentru eliberarea mai rapidă a autorizaţiilor necesare constructorilor.
Ca urmare a acestor probleme birocratice, antreprenorii cer despăgubiri Companiei de Drumuri, pentru că nu pot intra pe şantiere, după ce au mobilizat personal şi utilaje.
Declanşarea procedurilor pentru atragerea fondurilor europene din care să se realizeze Centura Metropolitană a Clujului este principala aşteptare pe care Emil Boc o are de la noul guvern.
Şoseaua figurează în Masterplanul de Transport al României şi are deja asigurată finanţarea de la Bruxelles. Lucrările la centură nu pot însă începe deoarece Ministerul Transporturilor, prin Compania de Drumuri, nu a demarat procedurile de deblocare a fondurilor.
Primarul Emil Boc spune că acesta este cel mai mare proiect de infrastructură pe care municipiul Cluj-Napoca îl are, dar realizarea lui depinde de bunăvoinţa executivului de la Bucureşti.
Banii sunt la Uniunea Europeană şi nu se accesează, din cauza, în primul rând, lipsei de voinţă politică a Ministerului Transporturilor. Sper că odată le va veni mintea la cap să apese butonul Centurii metropolitane, pentru că bani există, traseul e stabilit, PUG-ul îl prevede. Inclusiv preşedintele Comitetului European al Regiunilor a rămas siderat, aflând că în Masterplanul de Transport avizat de Uniunea Europeană există creionată şi aprobată această centură, iar autorităţile române pur şi simplu nu demarează acest proiect.(Emil Boc)
Centura metropolitană a Clujului va fi o şosea cu două benzi pe sens şi va avea o lungime de 38 de km. În prima etapă, urmează să fie construită porţiunea dintre Autostrada Transilvania şi sensul giratoriu de la Cora. Ulterior, drumul va continua prin Făget, va intersecta Calea Turzii şi se va termina la centura Vâlcele – Apahida.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.