Emiterea rovinietei şi a taxei de pod de la Feteşti prin SMS ar putea fi întreruptă până mâine la ora 22:00 din cauza unor lucrări de întreţinere la sistemul informatic al Direcţiei Permise şi Înmatriculări.
În aceste condiţii, pentru a evita eventuale sancţiuni, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere recomandă ca în cazul în care rovinieta şi taxa de pod nu pot fi plătite prin SMS să se apeleze la distribuitorii autorizaţi.
Punctele de lucru ale acestor distribuitori sunt publicate pe pagina de internet a companiei, se precizează într-un comunicat.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat că, urmare a unor activităţi de mentenanţă/ upgrade la sistemle informatice ale Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, în perioada 18 noiembrie, ora 14.00 – 19 noiembrie, ora ora 22.00, există posibilitatea ca emiterea rovinietelor şi a peajelor, prin intermediul serviciului de mesagerie scurtă (SMS), să fie întreruptă.
În aceste condiţii, pentru a evita aplicarea unor sancţiuni contravenţionale, în situaţia în care nu se reuşeşte achitarea rovinietei/peajului prin SMS, utilizatorii au obligaţia de a achita tarifele la punctele de lucru ale distribuitorilor. Informaţii cu privire la punctele de lucru ale distribuitorilor autorizaţi, se regăsesc pe pagina de internet a CNAIR SA – www.cnadnr.ro, la secţiunea Produse/ Servicii.
Un nou racord la autostrada Deva – Sibiu va fi construit la ieşirea din Deva spre Alba Iulia, în zona localităţii Sântuhalm. Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Felix Stroe, care a mai precizat că proiectul va fi realizat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
“Această descărcare a devenit prioritate de gradul zero pentru Ministerul Transporturilor. Domnul director general al CNAIR dă marţi în proiectare definitivă această descărcare. Vom face toate demersurile cu viteză maximă, astfel încât să realizăm foarte repede această descărcare. Nu este posibil ca municipiul Deva, capitala judeţului Hunedoara, să nu aibă descărcare, un acces decent la autostradă”, a spus ministrul Transporturilor.
Potrivit acestuia, este posibil ca lucrările la acest nod rutier să înceapă în cursul anului viitor, iar sursele de finanţare vor fi asigurate din fonduri europene.
Directorul general al CNAIR, Ştefan Ioniţă, prezent la Deva, a estimat că realizarea nodului rutier din localitatea Sântuhalm ar putea costa peste 18 milioane de lei. Ștefan Ioniță a precizat că proiectul tehnic va fi gata în 12 luni.
Autorităţile locale şi judeţene din Hunedoara au solicitat, în mai multe rânduri, construirea unui nod rutier în zona localităţii Sântuhalm. Acesta va prelua traficul de pe DN 7 şi de pe drumul judeţean care face legătura între oraşele Deva, Hunedoara şi Călan.
În prezent, accesul de pe DN 7 pe autostrada A1 se face în zona localităţii Şoimuş şi la ieşire din oraşul Simeria, spre Alba Iulia.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere informează că restricţiile de circulaţie pentru autovehiculele cu o masă autorizată mai mare de 30 de tone se menţin în cursul zilei de vineri, în judeţele Dolj, Mehedinţi, Caraş-Severin, Timiş, Arad şi Bihor, din cauza caniculei.
Între orele 13:00 – 19:00, restricţionarea circulaţiei este necesară pentru protecţia sectoarelor de drum asfaltat pe care, din cauza temperaturilor ridicate din timpul zilei, se produc deformări majore ireversibile cu pierderea stabilităţii îmbrăcăminţii rutiere.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) menţine și astăzi restricţiile de circulaţie pentru camioanele de peste 7,5 tone, în intervalul orar 12:00 – 20:00, pe drumurile naţionale şi autostrăzile din nouă judeţe, măsură fiind luată din cauza caniculei, informează instituția.
„Pe reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi care tranzitează teritoriul României vor fi menţinute restricţiile de circulaţie pentru autovehiculele cu o masă autorizată mai mare de 7,5 tone, în următoarele judeţe: Mehedinţi, Dolj, Olt, Teleorman, Giurgiu, Bucureşti, Călăraşi, Tulcea, Constanţa”, a anunţat compania, precizând că pentru celelalte judeţe, restricţiile de tonaj se ridică.
În intervalul orar 20:00 – 12:00 nu sunt instituite restricţii de tonaj în afara celor prevăzute de legislaţia în vigoare, a menţionat compania.
Fac excepţie de la aceste restricţii autovehiculele destinate transporturilor de persoane, transporturilor de animale vii şi de produse perisabile de origine animală şi vegetală, care participă la intervenţii în caz de forţă majoră.
Totodată, nu se supun restricţiilor autovehiculele destinate transporturilor funerare, transporturilor poştale, transporturilor de echipamente de prim ajutor, pentru distribuire de carburanţi, transporturilor de mărfuri sub temperatura controlată, pentru tractări vehicule avariate, pentru distribuirea de apă şi hrană în zonele calamitate, transporturi cu vehicule specializate destinate salubrizării, transporturi apă îmbuteliată, transporturi produse provenite din exploatări agricole şi transporturi militare implicate în exerciţii multinaţionale.
Reparaţiile pe Podurile Borcea şi Cernavodă au fost reprogramate după 15 august, când se prognozează o scădere a traficului rutier spre şi dinspre litoral.
Anunţul a fost făcut de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Potrivit programării iniţiale, lucrările pe aceste două poduri ar fi urmat să se încheie pe 15 august şi ar fi fost executate noaptea, în intervalul orar 22.00 – 06.00, în zilele de luni, marţi, miercuri şi joi.
Limitatoarele de viteză amplasate în localităţile străbătute de DN1 vor fi modificate. Decizia aparţine Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere care a luat această decizie în urma nemulţumirilor exprimate de comunităţile locale, dar şi de participanţii la trafic.
Conducerea Companiei a comandat un audit de siguranţă, ale cărui prime concluzii arată că forma şi amplasarea separatoarelor de sensuri pot fi îmbunătăţite.
Astfel, se va renunţa la alveolele amplasate la ieşirea din localităţi, urmând să fie păstrate doar cele de la intrare, care obligă participanţii la trafic să reducă viteza. De asemenea, separatoarele vor fi îngustate, urmând să aibă o lăţime maximă de un metru, faţă de trei metri cât măsoară în unele zone în prezent.
Construcţia limitatoarelor de viteză a fost tempor oprită, urmând să fie reluată după ce Compania de investiţii rutiere va îmbunătăţi proiectul, în baza concluziilor oferite de auditul de siguranţă. Amplasarea limitatoarelor de viteză are ca scop reducerea accidentelor în aşa-zisele puncte negre de pe DN1 şi are avizul poliţiei rutiere.
Compania Națională de Drumuri începe astăzi lucrările de reparații pe Autostrada Soarelui (A2), la podurile peste Dunăre de la Feteşti şi Cernavodă.
În următoarele două săptămâni se va lucra pe prima bandă a sensului de mers spre litoral, cu devierea circulaţiei pe banda a doua.
Cele două poduri au fost inaugurate la jumătatea anilor ’80, iar de mai multă vreme se circula cu limitări de viteză din cauza denivelărilor şi a rosturilor de dilataţie deteriorate.
Şoferii sunt sfătuiţi să conducă prudent în zona staţiilor de taxare de la Feteşti, unde se mai pot forma coloane pe prima bandă, unde se plăteşte cash taxa la barieră. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere le amintește conducătorilor auto că taxa poate fi plătită până a doua zi, la ora 23:59, fie prin SMS, la numărul 7577, fie pe site-ul www.erovigneta.ro, fie la una dintre benzinăriile acreditate sau agreate de CNAIR pe întregul cuprins al ţării.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă participanţii la trafic că circulaţia rutieră pe DN 7C va fi închisă vineri, 14 iulie.
Pentru sectorul cuprins între Bâlea Lac și Bâlea Cascadă circulația va fi închisă, în intervalul orar 09:00 – 10:00. De asemenea, de la Bâlea Lac și până la Platou Stâna circulația va fi închisă, în intervalul orar, începând cu ora 11:00 până la ora 15:30, cu pauze de 15 minute la fiecare jumătate de oră.
Informaţii suplimentare pot fi obţinute de la Dispeceratul CNAIR, la numărul de telefon 021/9360 sau pot accesa pagina de internet: www.cnadnr.ro/Situatia Drumurilor Nationale.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, spre validare, documentațiile de atribuire aferente secțiunilor 1 și 5 ale viitoarei autostrăzi Sibiu – Pitești.
Lotul 1 aferent Secțiunii 1 (Sibiu — Boița) se întinde pe 13 kilometri, iar traseul autostrăzii va începe în zona localității Șelimbăr, la intersecția cu centura Sibiu.
Aliniamentul se continuă la vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localității Veștem.
În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul județean DJ 105G, Avrig — Marsa — Tălmaciu — Sadu, până în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7.
Valoarea estimată a contractului, care se întinde pe o perioadă de 108 luni, este de 765,84 milioane de lei fără TVA. Perioada de garanție a lucrărilor este de 60 de luni, cea de execuție de 36 de luni iar cea de proiectare de 12 luni.
Un bloc de stâncă de aproximativ 1.000 de tone s-a desprins de pe versant pe Transfăgărășan. Stânca s-a oprit la marginea părții carosabile și nu a afectat căile de rulare.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunță că incidentul s-a produs pe DN7C, km 126+250.
La partea superioară a blocului de stâncă se află încă două stânci de dimensiuni relativ mai reduse, care prin desprindere ar putea afecta partea carosabilă a drumului şi implicit siguranţa participanţilor la trafic.
Reprezentanţii CNAIR au luat măsurile pentru asigurarea circulaţiei în condiţii de siguranţă şi au introdus semnalizarea provizorie de restricţionare şi monitorizarea continuă a zonei cu pericol. În cazul în care riscul crește, CNAIR va propune închide circulației rutiere.
Se lucrează de zor zilele acestea pe Transfăgărăşan. Angajaţii de la Drumuri încearcă să îndepărteze nămeţii de pe marginea drumului, astfel încât şoseaua să fie redeschisă traficului.
Teoretic, traficul rutier pe Transfăgărăşan între Piscu Negru și cabana Bâlea Cascadă ar putea fi reluat la sfâșitul acestei luni.
Însă deschiderea circulaţiei se face numai după o revizie specială realizată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Până atunci, utilajele de deszăpezire lucrează la îndepărtarea stratului de zăpadă care ocupă o bandă de mers.
Deși drumul este închis, turiștii nu mai au răbdare.
În weekend, câțiva bărbați au înlăturat bolovanii cu care autoritățile au încercat să blocheze accesul mașinilor pe tronsonul cu circulație încă interzisă, relateaza digi24.ro
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.