În perioada 15-18 septembrie, la Cluj, are loc Festivalul Internațional de Carte Transilvania. Organizatorii au pregătit 4 zile de evenimente, conferinţe, lansări de carte şi întâlniri cu scriitori.
Deschiderea oficială va fi joi, 15 septembrie, de la ora 10:30, marcată cu lansarea volumului „E o toamnă nebun de frumoasă la Cluj”, poeme alese şi rostite de Horia Bădescu (volumul va apărea cu un audiobook inclus).
Tot joi, de la ora 20:00, are loc conferința despre rolul intelectualului în societatea digitală, la care vor participa Ciprian Mihali, Jeanina Simion, Adrian Costache şi Mihaela Ursa.
Duminică, 18 septembrie, o să aibă loc un dialog liric între Ruxandra Cesereanu şi Adrian Popescu, care se numește 101 poezii: etape lirice şi confesiuni de autor.
Toate cele 40 de evenimente din cadrul festivalului, care au loc în Piaţa Unirii din Cluj-Napoca, vor fi transmise şi online.
Peste 30 de ateliere practice, conferinţe sau concerte sunt programate să aibă loc la a doua ediţie a festivalului internaţional SMARTFest, eveniment multicultural care va avea loc la Borsec, în perioada 12-14 august.
Potrivit unui comunicat transmis presei, festivalul „SMARTFest” va aduce pentru prima dată la Borsec celebrităţi precum The Motans, Maia Morgenstern sau campionul paralimpic Carol-Eduard Novak.
Pe tot parcursul evenimentului, participanţii se vor bucura de momente inedite, fiind programate ateliere de olărit, parapantism, astronomie, actorie sau antreprenoriat, care se vor întrepătrunde de-a lungul celor trei zile de festival, creând un colaj unic în rândul evenimentelor din România.
Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu (FITS) va prezenta, în perioada 20-29 august, peste 600 de evenimente realizate de artişti din 37 de ţări, de pe toate continentele, pentru ceea ce va însemna cea mai complexă ediţie desfăşurată până în prezent, anunţă organizatorii într-un comunicat de presă.
Ediţia din acest an a FITS, a cărei temă este una sugestivă, „Speranţa împreună / Building hope together”, va avea o triplă dimensiune, fizică, hibridă şi online.
Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu îşi propune să construiască speranţa împreună cu publicul său, în faţa căruia va prezenta un veritabil regal al artelor spectacolului, cu producţii de teatru, dans, circ, film, musical, operă, carte, conferinţe, expoziţii, performance, muzică, spectacole de stradă.
Israel Galván Company, Charlotte Rampling, Tokyo Metropolitan Theatre, Kibbutz Contemporary Dance Company, María Pagés Compańía sunt doar câţiva dintre marii artişti şi marile companii ale lumii care vor fi parte a FITS 2021.
Reprezentaţiile Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu vor fi disponibile în săli de spectacole, în spaţii neconvenţionale, în biserici, în pieţele centrale ale Sibiului şi în casele spectatorilor, prin site-ul oficial FITS, www.sibfest.ro, www.scena-digitala.ro, pagina de Facebook şi canalul de YouTube.
Sursa foto: FITS/Facebook
Dimensiunea fizică din acest a FITS va include spectacolele din sălile de teatru, din spaţiile outdoor şi din alte locaţii unde sunt programate reprezentaţii cu public.
Acestei componente i se va adăuga varianta hibridă, în care spectacolele indoor, cu public, vor fi transmise în direct, prin intermediul a cinci echipe de streaming în săli de cinema, şi în alte spaţii din Sibiu şi din ţară, în toate zonele unde responsabilii locali îşi doresc un parteneriat cu FITS. Acestor două componente li se adaugă cea de-a treia dimensiune, cea online, prin intermediul căreia producţii special adaptate pentru zona digitală vor fi disponibile iubitorilor de teatru.
Biletele vor fi puse în vânzare începând cu data de 22 iulie, pe www.sibfest.ro şi prin intermediul platformei Entertix, cu preţuri cuprinse între 20 lei şi 150 lei, pentru spectacolele fizice.
„Accesul la evenimentele care se vor desfăşura în spaţii închise se va face în baza biletului individual, al unui document de identitate, precum şi a prezentării a unuia dintre următoarele documente:
dovadă oficială care atestă vaccinarea anti SARS-COV2 (minim 10 zile de la finalizarea schemei de vaccinare),
test PCR negativ – efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea evenimentului,
dovadă a rezultatului negativ certificat de o unitate medicală a unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore înainte de începerea evenimentului,
dovadă medicală a faptului că se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu SARS-COV-2.
Pentru accesul în săli, organizatorii vor pune la dispoziţia spectatorilor brăţări care să faciliteze triajul epidemiologic rapid. Purtarea măştii de protecţie în săli este obligatorie, în acest moment”, informează organizatorii FITS.
Aduc în atenția dumneavoastră o temă abordată în conferințele proiectului „Conexiuni“ prin care Academia Română își propune să ofere repere științifice și culturale autentice pentru națiunea română și să pună în valoare beneficiile pe termen lung ale vieții intelectuale. Ele pot fi utilizate inclusiv ca material didactic în mediul universitar și chiar liceal, cu scopul de a orienta și a fundamenta gustul pentru dezbatere, exersarea gândirii critice, dezvoltarea capacității analitice și manifestarea spiritului creativ.
Printre cele mai prezente personalități românești în spațiul cultural european este Georges Banu, critic și eseist de teatru, membru de onoare al Academiei Române, profesor la Universitatea Sorbonne Nouvelle Paris III și președinte de onoare al Asociației Internaționale de Critici de Teatru.
Una dintre conferințele propuse de Georges Banu în cadrul proiectului „Conexiuni“ lansat în luna mai de Academia Română, are ca temă Scena lumii și este promovată pe romaniadenota10.ro
Călătorie în lumea dreptului internațional umanitar cu Young Ambassadors Forum 2019
Publicat de Camelia Teodosiu,
26 martie 2019, 13:30 / actualizat: 27 martie 2019, 9:36
ONG-UL studențesc Voluntari pentru Idei și Proiecte (VIP România) derulează în perioada 20-25 mai 2019, în limba engleză, proiectul Young Ambassadors Forum 2019 (YAF), aflat sub umbrela organizațională a comunității International Affairs.
Ediția de anul acesta intitulată “Defending and being defended in the 21st century: Freedom as the supremacy of human rights”, propune o serie de conferințe, training-uri, workshop-uri și simulări referitoare la crizele umanitare globale inerente dinamicii globale a secolului al XXI-lea. Proiectul are drept scop informarea și familiarizarea celor 40 de participanți, atât din România, cât și din afara țării, cu ansamblul tematic propus.
Young Ambassadors Forum 2019 (YAF) propune imersarea tinerilor pasionați de cadrul politic actual în problematica dreptului internațional umanitar și a advocacy-ului, într-un context multicultural. Astfel, toate cele șase zile de proiect vor oferi participanților o serie de activități, conferințe, work-shop-uri, seri de socializare și vizite de studiu, printre care se numără: diverse simulări care să antreneze atât cunoștințele de drept internațional umanitar ale participantilor, cât și creativitatea lor în raport cu fluiditatea domeniului abordat, training-uri variate și workshop-uri facilitate de Crucea Roșie Română, un panel dinamic ce se va bucura de prezența confirmată, până la acest moment, a Excelenței Sale Dl. Søren JENSEN Ambasador al Danemarcei în România, Excelența Sa Dl. Arthur den HARTOG – Director adjunct al Delegaţiei Ambasadei Olandei în România, Excelența Sa Dl. Manuel Larrotcha PARADA – Ambasador al Spaniei în România și Excelența Sa Dl. Valery I. KUZMIN – Ambasador al Federației Ruse în România.
Cu atât mai mult, participanții YAF vor experimenta și o activitate de tip Living Library susținută de către Delegații de Tineret ai României la a Organizația Națiunilor Unite și Uniunea Europeană, antrenând astfel dimensiunea de tineret activă inclusiv pe scena teatrului dreptului umanitar, dar și un World Café, unde le vor fi prezentate diferite perspective asupra advocacy-ului și a muncii pe teren de către Elena Navy – fost militar în Afghanistan – Raluca Negulescu Balaci – Directorul Executiv al Policy Center for Roma and Minorities, precum și multi alți invitați de renume.
Deschiderea evenimentului va avea loc pe 20 mai în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, instituție publică sub patronajul căreia se află comunitatea International Affairs, urmând ca, în restul zilelor, să se desfășoare în diferite spații special amenajate pentru cerințele proiectului.
Tinerii cu vârsta între 18 și 25 de ani sunt așteptați să aplice pentru această oportunitate unică în România până pe 19 aprilie.
Pentru a afla mai multe detalii, puteți accesa paginile de Facebook și Instagram ale proiectului: https://bit.ly/2QPJJMq respectiv https://bit.ly/2Hsg4c8, precum şi site-ul comunității International Affairs: https://bit.ly/2THL9z6
În perioada 1-10 septembrie 2017 are loc cea de-a treia ediție a programului Atelierele FILIT pentru traducători.
Dezvoltat de Muzeul Național al Literaturii Române Iaşi şi sprijinit de Memorialul Ipoteşti – Centrul Naţional de Studii „Mihai Eminescu”, proiectul facilitează un cadru de întâlnire şi comunicare profesională pentru traducătorii din limba română într-o limbă străină.
Anul acesta se reunesc la Ipotești traducătorii Ferenc Andre (România, limba maghiară), Hristo Boev (Bulgaria), Fanny Chartres (Franța), Jan Cornelius (Germania), Dennis Czermak Germania, Andrew K Davidson (SUA), Antonio Ferraro (Italia), Tamas Gothar (România, limba maghiară), Joanna Kornas-Warwas (Polonia), Marja Markic (Croatia), Roberto Merlo (Italia), Monica Moroșanu (Marea Britanie/România), Edith Negulici (România, limba engleză), Lora Nenkovska (Bulgaria), Gabriele Racca (Italia), Franziska Ress (Germania), Gabriella Koszta (Ungaria/ România).
Traducătorii vor lua parte la mese rotunde, conferințe și vor lucra în grupe sau individual, contribuind cu propuneri de strategii pentru promovarea literaturii române pe piețe internaționale. De asemenea, în cadrul „Atelierelor FILIT pentru traducători” vor avea loc prezentări ale proiectelor Europe Direct Botoșani, „Europa traducerilor” și Cafeneaua Publică. Joi, 7 septembrie, la ora 18.00, librăria Alexandria din Botoșani (Uvertura Mall) va găzdui o întâlnire cu scriitoarea invitată Dana Grigorcea (Elveția) în dialog cu scriitorul și traducătorul Jan Cornelius pe tema volumelor proprii apărute la Editura Humanitas în anul 2016.
Programul Atelierele FILIT pentru traducători se aliniază celorlalte două iniţiative ale MNLR Iaşi și ale Festivalului Internațional de Literatură și Traducere Iași care susţin creaţia contemporană şi promovarea internaţională a patrimoniului: Rezidenţele FILIT pentru autori români şi Rezidenţele FILIT pentru traducători străini. Cele trei programe formează cel mai amplu sistem de rezidențe literare din Europa de Est.
Partenerii ediției a treia a programului „Atelierele FILIT pentru traducători” sunt Asociația „Patrimoniu pentru comunitate”, Institutul Francez Iași, Pro Helvetia, Europe Direct Botoșani, Librăria Alexandria și Uvertura Mall.
Peste 3.400 de oportunităţi de carieră vor fi disponibile la Târgul de carieră ‘Angajatori de TOP’, care va avea loc pe 17-18 octombrie la Sala Palatului din Bucureşti.
100 de angajatori, 200 de specialişti HR, peste 3.400 de oportunităţi de carieră şi 15.000 de vizitatori sunt cifrele care definesc ediţia din această toamnă a Târgului Angajatori de TOP. În plus, pe parcursul evenimentului vizitatorii au ocazia să participe la 30 de workshop-uri şi conferinţe, dedicate candidaţilor cu diferite niveluri de experienţă.
Oferta joburilor este variată şi acoperă oportunităţi în departamente precum: Dezvoltare Software (13%), Securitate IT (1%), Suport Tehnic (10%), Contabilitate (4%), Achiziţii (2%), Relaţii cu Clienţii (24%), Bancar (13%), Vânzări (15%), Inginerie (4%), Resurse Umane (2%), Consultanţă (4%), Telecom (5%), Educaţie (1%), Marketing (2%).
În ceea ce priveşte tipurile de oportunităţi deschise, reiese că 50% dintre joburi sunt pentru candidaţi cu 1-5 ani experienţă, 44% joburi şi programe adresate studenţilor şi persoanelor cu 0-1 ani experienţă, iar 6% poziţii adresate persoanelor cu peste 5 ani experienţă.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.