Consiliul Concurenței a lansat ”Monitorul Prețurilor” pentru carburanți, o platformă online, disponibilă și ca aplicație pentru dispozitive mobile.
Monitorul le permite consumatorilor să afle, în timp real, prețurile practicate de principalele rețele de distribuție a carburanților auto. În acest fel este stimulată concurența, atât prin serviciile oferite, cât și prin preț, spune președintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chirițoiu.
„Dezvoltarea acestui sistem de monitorizare a prețurilor va conduce la transparența pieței pentru consumatori, permițându-le să se informeze cu privire la prețurile practicate de principalele rețele de distribuție a carburanților auto, astfel încât aceștia să poată alege produsele cu cel mai bun raport preț-calitate”, afirma Chirițoiu.
Marii distribuitori, cuprinși în program, au obligația de a transmite în cel mult 15 minute orice schimbare de preț, operată în cadrul rețelei proprii la carburanți. Conform Consiliului Concurenței, cel mai probabil în luna septembrie urmează să fie lansat și monitorul prețurilor alimentare.
Instituția face și o analiză pe piața carburanților, lansată după ce prețul benzinei și motorinei în România, fără taxe, a depășit media europeană.
Aproape 600 de lucrători de la Şantierul Naval Mangalia ar putea rămâne fără loc de muncă, de anul viitor, afirmă liderul Sindicatului Liber „Navalistul“, Marian Florian, într-o declaraţie pentru Radio Constanța.
La mijloc este amânarea preluării şantierului de către compania olandeză Damen, acord care ar fi trebuit încheiat în 21 decembrie.
Preluarea şantierului ar fi însemnat garantarea locurilor de muncă şi asigurarea salariilor pentru perioada următoare, în condiţiile în care ultima navă fabricată de constructorul corean Daewoo va pleca din şantier la începutul lunii ianuarie.
Din păcate, spune liderul sindical Marian Florian, tranzacţia nu s-a încheiat, iar reprezentantul companiei olandeze a fost trimis acasă:
„Pentru noi, dacă ieri partea olandeză Damen ar fi preluat acest șantier însemna o garanție că începând de la anul avem de lucru, avem salariile asigurate. Din păcate, am purtat discuții și la nivel de minister și la nivel de parlament, ni s-a spus că este vorba de o mică așteptare. Cât de mică nu spune nimeni“, afirmă cu indignare liderul sindical Marian Florian.
Reprezentanţii Şantierului Naval Mangalia nu au vrut să comenteze subiectul, dar nici nu au putut garanta că nimeni nu-şi va pierde locul de muncă anul viitor.
„Este subiectul pe care acționarul nostru și potențialul viitor acționar îl dezbat, de aceea societatea nu are niciun comentariu. Reporter: Își va pierde cineva locul de muncă indiferent dacă această tranzacție se va perfecta sau nu? Acest răspuns nu vi-l pot da în acest moment. Societatea noastră își derulează contractele pe care le are. Avem o ultimă navă comercială, avem o altă serie de colaborări cu șantiere navale din Tulcea și din Galați și de asemenea, proiecte de reparații nave. Contracte, în mod evident, sunt insuficiente pentru capacitatea societății“, a precizat pentru Radio Constanța, Directorul Diviziei Managementul Administraţiei din cadrul DMHI, Mihai Andrei.
Amintim, luna trecută, Consiliul Concurenţei a autorizat tranzacţia între grupul olandez Damen şi compania coreană Daewoo Mangalia.
Consiliul Concurenței a demarat două investigații pe piața serviciilor bancare, în cadrul cărora a efectuat inspecții inopinate la sediile a 25 de bănci, instituții financiare non-bancare (IFN), societăți de leasing, asociații profesionale și patronale din domeniul serviciilor financiare, fiind una dintre cele mai ample acțiuni ale instituției.
Potrivit unui comunicat al instituției, inspecțiile s-au derulat în baza a două investigații declanșate de autoritatea de concurență pe piața serviciilor de leasing operațional și pe piața de leasing financiar și creditului de consum din România.
Inspecții simultane s-au efectuat la Bancpost, Unicredit Bank, Raiffeisen Bank, Banca Comercială Română, BCR Leasing IFN, BRD Sogelease IFN, Raiffeisen Leasing IFN, Unicredit Leasing Corporation IFN, Viva Credit IFN, ALD Automotive, Arval Service Lease România, Autotechnica Fleet Services, BCR Fleet Management, BT Operational Leasing, Leaseplan România, Porsche Mobility, Unicredit Leasing Fleet Management, Finmedia, Asociația Societăților de Leasing Operațional (ASLO), Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR), Asociația Societăților Financiare din România (ALB), Federația Patronatelor Serviciilor Financiare din România, Patronatul Leasingului și al Creditului din România (PLCR) și Patronatul Creditului IFN (PCIFN).
Una dintre investigații vizează posibile schimburi de informații sensibile din punct de vedere comercial între companii concurente pe piața leasingului financiar și a creditului de consum. Părțile investigate sunt: Consiliul Patronatelor Bancare din România, Asociația Societăților Financiare din România, Patronatul Leasingului și al Creditului din România, Patronatul Creditului IFN și toate companiile membre ale acestor organizații, și Diplomat Consult SRL.
‘Monitorizăm permanent această piață și pregătim declanșarea investigației de mai mult timp, iar un rol important l-au avut informațiile furnizate în luna august de una dintre părțile investigate, care a aplicat la programul de clemență’, a declarat președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu.
Cea de-a doua investigație se referă, de asemenea, la o posibilă coordonare a politicilor comerciale prin fixarea prețului și/sau o împărțire de piață realizată printr-un schimb de informații sensibile între companii concurente active pe piața leasingului operațional și a serviciilor conexe acestora din România.
Inspecțiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel București și sunt justificate de necesitatea obținerii tuturor informațiilor și documentelor necesare clarificării posibilelor practice anticoncurențiale analizate. Inspecțiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurențial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunțare în ceea ce privește vinovăția companiilor.
Documentele ridicate în cadrul inspecțiilor se află în analiza autorității române de concurență, în cadrul procedurilor specifice, se menționează în comunicat.
În situația în care Consiliul Concurenței va constata încălcarea regulilor de concurență, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri.
Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurență, în cadrul programului de clemență, pot obține imunitate la amendă sau reduceri substanțiale ale amenzilor.
Scumpirile apărute în ultima perioadă la ouă şi anumite produse din carne şi lapte nu sunt justificate, consideră ministrul Agriculturii, Petre Daea. El a explicat că, în urma controalelor la producător, s-a constatat că nu au existat modificări în costul de producţie.
În concluzie, nu s-au găsit elemente obiective care să justifice un asemenea preţ. El a spus, astăzi, la Sibiu, că a sesizat Consiliul Concurenţei în legătură cu aceste majorări, pentru a vedea dacă exista alţi factori perturbatori pe piaţă.
Consiliul Concurenței a fost sesizat în privința scumpirilor apărute la alimente, în special la ouă, carne și produse lactate.
Decizia a fost luată întrucât analizele Ministerului Agriculturii nu au scos în evidență motive obiective care să determine majorări de prețuri, iar instituția nu are instrumente și prevederi legale pentru a interveni pe piață, a declarat ministrul Agriculturii, Petre Daea.
El susține că „a luat la pas” în aceasta perioadă mai multe piețe și magazine din București și a constatat „anomalii și lucruri de neînțeles”, în condițiile în care nu au fost înregistrate creșteri în costurile de producție. Cu toate acestea, prețul alimentelor s-a dublat la raft, în unele cazuri- mai spune Petre Daea.
De cealaltă parte, reprezentanții Uniunii Crescătorilor de Păsări din România susțin că această situație a fost determinată de „criza fipronilului” din luna august, care a distorsionat piața în unele state membre ale Uniunii Europene.
Ouăle au ajuns să coste în prezent peste un leu bucata, iar prețul untului aproape că s-a dublat și el. În vară, ouăle s-au vândut la poarta fermei, fără TVA, în medie cu 18 bani pe bucată.
Municipiul Tulcea va beneficia de autobuze electrice începând în cel mult doi ani. Până la sfârșitul acestui an, pe străzile din Tulcea vor mai circula alte două autobuze clasice noi, a declarat pentru Radio Constanța, directorul Societății de Transport Public din Tulcea, Dan Bălan.
„În acest moment, la nivelul Primăriei Tulcea este organizată o licitație pentru achiziționarea a două autobuze noi, urmând ca, în maximum doi ani, sperăm ca în maximum doi ani, să fie achiziționate încă zece autobuze electrice cu finanțare europeană. Noile autobuze au capacitate de 60 de locuri fiecare, iar cele electrice vor avea o capacitate de 80 de locuri. Cele două autobuze vor sosi până la sfârșitul acestui an. Pentru celelalte, este vorba de un proiect european care cuprinde nu numai autobuze, ci și dotarea stațiilor, un nou sistem de ticketing, o stație nouă și un depou pentru încărcarea autobuzelor electrice. Investiția în autobuze electrice se ridică la zece milioanede euro. Pentru celelalte două, este vorba de o investiție de două sute de mii de euro”, a declarat pentru Radio Constanța Dan Bălan, directorul Societății de Transport Public din Tulcea.
Societatea de Transport Public din Tulcea a fost premiată de Consiliul Concurenței.
„(…) președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a premiat SC Transport Public SA Tulcea cu o diplomă de excelență, cu prilejul aniversării a 20 de ani de activitate a Autorității de Concurență. Am fost foarte onorați. Este o recunoaștere a faptului că respectăm regulile pieței și că îi respectăm pe cei care beneficiază de transportul public din Tulcea, adică pe călători”, a mai precizat Dan Bălan.
Publicat de adinaiftime,
11 septembrie 2017, 21:03
Ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Lucian Şova, cere demisia membrilor Consiliului de Administraţie al Poştei Române şi a directorului general interimar, Andrei Stănescu, pe care îi acuză de management defectuos.
Ministrul a trimis la instituţia amintită Corpul de Control, care va verifica, între altele, modul de îndeplinire a măsurilor dispuse de Consiliul Concurenţei cu ocazia aplicării sancţiunii contravenţionale care a condus la acumularea datoriilor către bugetul de stat.
Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale întreprinde toate măsurile legale posibile pentru a evita ca această companie să intre în incapacitate de plată şi pentru a putea începe punerea în aplicare a unui plan strategic de redresare, elaborat în ultimele două luni, se mai arată în comunicat.
Anul trecut, Consiliul Concurenţei a amendat Poşta Română cu 7,4 milioane de euro pentru că nu şi-a îndeplinit obligaţiile impuse în urma unei investigaţii din 2010, în urma căreia a primit o amendă de 24 de milioane de euro pentru abuz de poziţie dominantă.
Compania este deţinută de statul român, prin Ministerul pentru Societatea Informaţională, în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea, în proporţie de 25%.
Consiliul Concurenţei analizează posibile înţelegeri neconcurenţiale între producătorii de energie, în urma creşterilor record de preţ înregistrate pe bursa de energie electrică.
Potrivit Ministerului Energiei, situaţia actuală se datorează mai multor factori locali şi regionali, unul dintre aceştia fiind legat de creşterea consumului de electricitate pe fondul caniculei.
O altă explicaţie ar fi că, pe fundalul producţiei mai scăzute din hidrocentrale şi a creşterii consumului, România şi-a asigurat necesarul de electricitate cu o contribuţie consistentă în sistem a producătorilor de cărbune şi gaze, ale căror costuri de producţie sunt mai ridicate.
Preţul curentului electric a atins un record de 445 lei/Megawat-oră, o creştere cu peste o treime în ultimele două zile.
Primăria Craiova a cerut din nou Complexului Energetic Oltenia să preia termoficarea din localitate. Alternativa ar fi debranșarea în masă și instalarea de centrale individuale. Astfel de demersuri au mai fost în 2012, când CE Oltenia chiar a obținut un aviz de la Consiliul Concurenței, dar pierderile mari ale companiei energetice au blocat discuțiile.
Potrivit primarului Craiovei, Mihail Genoiu, propunerea concretă pe care autorităţile locale au transmis-o către CEO este de a deveni partener, alături de CL Craiova, într-o nouă societate cu un procent până la 50% pe care autorităţile îl oferă.
Primarul spune că CET 2 Craiova este concepută ca o centrală pe co-generare, pe energie electrică şi termică.
Ea nu poate funcţiona de sine stătător ca furnizor de energie electrică, pentru că nu este rentabil. Şi atunci, singura ei viaţă este legată de această Termoficare Craiova. Astfel, CEO şi CET 2 şi Termoficarea trebuie să funcționeze împreună.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.