ANSVSA a lansat, la Constanţa, „Comandamentul Sezon Estival 2022”. Inspectorii instituţiei vor efectua controale în unităţi turistice şi alimentare din mai multe staţiuni de pe litoral.
În cadrul Comandamentului, echipe de control alcătuite din 40 de inspector delegaţi din cadrul altor Direcții Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) judeţene vor acţiona, alături de colegii din cadrul Serviciului de Control Oficial Siguranţa Alimentelor, Circumscripțiilor Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Oficiale din Constanța.
„Comandamentul Sezon Estival 2022”, care se va desfășura în perioada 27 iunie – 21 august,vizează respectarea condițiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind producerea, prelucrarea, depozitarea, transportul şi comercializarea produselor alimentare.
Controalele oficiale vor fi realizate la următoarele tipuri de obiective: tabere școlare, restaurante, pizzerii, cantine, fast-food-uri, laboratoare de cofetărie, cofetării, patiserii, pensiuni turistice, unitati tip catering, puncte gastronomice locale etc.
Echipele de control astfel constituite, vor acționa în şapte zone de interes turistic: Năvodari, Mamaia Nord, Mamaia Centru, Mamaia Sud, Eforie, Costineşti şi Mangalia – Vama Veche.
Peste 1.200 de poliţişti prahoveni vor fi în teren în perioada 24-27 decembrie, cei de la Serviciul Rutier vor acţiona pentru fluidizarea traficului spre Valea Prahovei, iar în staţiuni, vor acţiona şi jandarmi, se arată într-un comunicat al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Prahova.
„Poliţiştii prahoveni sunt la datorie în serviciul comunităţii şi în perioada 24-27 decembrie, pentru asigurarea ordinii şi siguranţei publice, dar şi pentru a asigura respectarea regulilor prevăzute de legislaţia incidentă pe durata stării de alertă. Peste 1.200 poliţişti vor acţiona în teren, în cele patru zile, sprijiniţi de jandarmi şi poliţişti locali. În aceeaşi perioadă, pe drumurile publice, pe principalele artere din zonele turistice şi pe traseele de acces către aceste zone, peste 270 poliţişti de la rutieră vor acţiona pentru menţinerea fluenţei şi prevenirea producerii de evenimente rutiere”, a precizat IPJ Prahova.
Poliţiştii recomandă celor care merg pe Valea Prahovei să ia în considerare şi varianta DN1A.
„Vă informăm că dispozitivul constituit din poliţişti rutieri pe principalele artere care duc spre Valea Prahovei, respectiv DN 1 şi DN1 A, este prezent la datorie pentru supravegherea şi fluidizarea traficului. Recomandăm conducătorilor auto care petrec sărbătorile pe Valea Prahovei să ia în considerare şi varianta DN1A: Ploieşti – Vălenii de Munte – Cheia – Săcele. În staţiunile turistice, poliţişti, sprijiniţi de jandarmi şi jandarmii montani sunt la datorie pentru a asigura respectarea regulilor pentru prevenirea răspândirii coronavirusului”, a mai anunţat IPJ Prahova.
Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să îşi păstreze calmul, să respecte regimul legal de viteză, să manifeste atenţie sporită în trafic, să respecte regulile de circulaţie şi semnalele poliţiştilor rutieri.
„Poliţiştii acţionează preventiv, însă faţă de abaterile de la normele în vigoare vor fi luate măsuri ferme. Este important ca fiecare dintre noi să avem un comportament responsabil, să conştientizăm că acţiunile noastre îi pot afecta pe ceilalţi şi să respectăm efortul comun pentru limitarea răspândirii SARS-CoV-2”, se mai arată în comunicatul IPJ Prahova.
Conducerea Direcţiei de Sănătate Publică Bistriţa-Năsăud a atras atenţia că unităţile de învăţământ din judeţ nu dispun de personal de curăţenie suficient. DSP mai precizează că, până la această dată, inspectorii instituţiei au verificat 114 imobile în care urmează să se desfăşoare cursuri, din totalul de 315 din judeţ.
Problema personalului de curăţenie a fost semnalată în mai multe cazuri, la fel şi situaţia stocurilor de substanţe dezinfectante, care ar ajunge doar pentru o lună.
Reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică au făcut şi un apel către părinţi să nu îşi trimită copiii la şcoală sau grădiniţă, dacă prezintă simptome de răceală sau o stare de sănătate alterată.
Potrivit statisticii DSP Bistriţa-Năsăud, din totalul celor 315 clădiri utilizate de unităţile şcolare, 63 nu deţin autorizaţie de funcţionare din diverse motive: toalete în curte, încălzire cu sobe metalice, clădiri vechi sau aflate în plin proces de reabilitare.
În ceea ce priveşte starea de sănătate a cadrelor didactice, DSP şi Inspectoratul Şcolar au precizat că, la această dată, un singur cadru didactic, care predă la două colegii naţionale din Bistriţa, a fost depistat cu COVID-19.
Controalele pentru exporturile UE ar trebui extinse la instrumentele de supraveghere cibernetică pentru a evita încălcarea drepturilor omului, au spus deputații în votul de miercuri.
Astfel a fost adoptată poziția de negociere a PE cu miniștrii UE.
UE își actualizează în prezent regulile privind controlul exporturilor de echipamente cu dublă utilizare pentru a ține pasul cu noile tehnologii și a preveni spionarea de către regimurile totalitare a propriilor cetățeni cu ajutorul produselor europene.
Bunurile și tehnologiile create pentru a fi utilizate în circumstanțe de pace, civile, dar care pot fi utilizate și pentru arme de distrugere în masă sau atacuri teroriste fac deja subiectul unui regim de control a exporturilor UE. Noile reguli ar putea adăuga unele instrumente de supraveghere cibernetică pe lista echipamentelor care trebuie aprobate de autoritățile naționale înainte de a fi exportate. Printre acestea se numără echipamente pentru interceptarea telefoanelor mobile, accesarea computerelor, spargerea parolelor sau identificarea utilizatorilor de internet, astfel de echipamente cu utilizare dublă fiind utilizate pe scară largă pentru a oprima civilii, opoziția politică și activiștii din întreaga lume.
Deputații vor să protejeze drepturile omului mai mult și creează un sistem care poate să se adapteze mai ușor noilor tehnologii.
Printre sugestiile lor principale se numără:
• protejarea mai puternică a dreptului la viață privată, a datelor și a libertății de reuniune, prin adăugarea unor criterii clare și definiții în textul legislativ
• exportatorii de produse nelistate în noua lege, dar care ar putea fi folosite pentru încălcarea drepturilor omului, trebuie să se asigure că bunurile lor nu vor ajunge la cine nu trebuie, prin respectarea liniilor directoare OECD
• Comisia trebuie să publice un document înainte de intrarea în vigoare a noilor reguli pentru companiile UE care să știe ce pot și ce nu pot face
• noile riscuri și tehnologii trebuie incluse rapid în legislație
• crearea unui cadru propice între statele membre prin, de exemplu, introducerea unor amenzi similare pentru nerespectarea legii, precum și o mai mare transparență a deciziilor autorităților naționale privind controlul exporturilor
• eliminarea tehnologiilor de criptare de pe lista produselor de supraveghere cibernetică, ele fiind vitale pentru auto-apărarea activiștilor în domeniul drepturilor omului
Noile reguli au fost votate cu 571 de voturi pentru la 29 împotrivă și 29 de abțineri
Citat
Raportorul Parlamentului, Klaus Buchner (Verzi/ALE, DE) a spus: “ Dictatorii își spionează cetățenii folosind sistemele de supraveghere cibernetică ale UE. Acest lucru trebuie să înceteze. UE nu poate să contribuie la suferința unor curajoși apărători ai drepturilor omului, care își riscă adesea viața pentru libertate și democrație. Activitățile comerciale trebuie să asigure securitatea, stabilitatea, respectarea drepturilor omului în lume. Suntem hotărâți să eliminăm, aceste lacune periculoase în ceea ce privește exportul echipamentelor cu utilizare dublă și cerem statelor membre să procedeze în același mod”
Ce urmează
Deputații au adoptat acum poziția de negociere a Parlamentului. Discuțiile pot începe îndată ce statele membre își vor fi adoptat poziția lor de negociere.
Două cluburi din stațiunea Mamaia au fost amendate, aseară, pentru depășirea nivelului de zgomot permis.
Turiștii s-au plâns de mai multe ori că nu se pot odihni în timpul nopții.
Echipe de control formate din polițiști, jandarmi și inspectori sanitar-veterinari au făcut o verificare de amploare în localurile din stațiune pentru a vedea cum este respectată legea în materie de poluare fonică.
De asemenea, forțele de ordine au făcut controale la peste 20 de agenți economici din stațiune, dar și de pe plajă.
Câteva zeci de persoane au fost duse la Poliție și au fost aplicate peste 60 de sancțiuni în valoare totală de 30.000 de lei.
ANAF, prin structurile antifraudă, a inițiat acțiunea ”BALLROOM”, efectuând controale operative la societăţi care deţin spaţii cu destinaţie principală de organizare evenimente (nunţi, simpozioane, evenimente corporate etc). Principalul obiectiv de control a vizat verificarea modului de fiscalizare a sumelor încasate din închirierea spaţiului unde se desfăşoară evenimentul şi/sau prestările de servicii conexe (catering, servire băuturi, program artistic, DJ etc), se arată într-un comunicat de presă.
Astfel, în perioada 30 iunie-4 iulie 2017 au fost verificaţi 227 contribuabili, fiind aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 667.575 lei (amenzi şi confiscări), respectiv:
– s-au aplicat 108 sancţiuni contravenţionale principale (95 amenzi şi 13 avertismente), valoarea totală a amenzilor fiind de 636.441 lei;
– s-au confiscat sume (numerar), venituri ilicite şi bunuri în valoare totală de 31.134 lei, din care:
sume (numerar) în valoare de 2.344 lei;
venituri ilicite în valoare de 28.740 lei;
bunuri în valoare de 50 lei.
– s-a dispus suspendarea activităţii a 5 contribuabili.
Comercianții vor fi verificați, de astăzi, de inspectorii ANAF.
Acțiunile de control au în vedere combaterea evaziunii fiscale.
ANAF avertizează operatorii economici de la mare să se doteze cu aparate electronice de marcat şi să elibereze bonuri fiscale pentru serviciile prestate.
De asemenea, instituţia fiscală le cere turiştilor să solicite bon fiscal pentru fiecare produs cumpărat.
Poliția Locală a Municipiului Târgu Jiu controlează respectarea normelor legale privind activitățile comerciale desfășurate de agenții economici în apropierea și în incinta unităților de învățământ din municipiu, pentru crearea unui climat de siguranță a elevilor.
Astfel, polițiștii locali din cadrul Biroului Control Comercial, efectuează în perioada 01.05.2017 – 31.05.2017 acțiuni de verificare la agenții economici care desfășoară activități comerciale în incinta spațiilor destinate învățământului preuniversitar, precum și pe trotuarele sau pe aleile de acces în aceste unități.
Activitățile de control au ca principal scop conștientizarea agenților economici cu privire la riscurile la care sunt supuși minorii și înlăturarea neconformităților. Încă de la debutul anului școlar 2016 – 2017, Poliția Locală a Municipiului Târgu Jiu a inițiat mai multe astfel de acțiuni de control pentru creșterea factorilor de protecție în rândul minorilor.
Potrivit unui comunicat al Gărzii de Mediu Harghita, în primele 5 luni ale anului au fost efectuate 28 de controale.
În urma acestora, comisarii Gărzii de Mediu au dispus sistarea activităţi la trei firme care nu aveau autorizaţie de mediu, au înaintat organelor de cercetare penală patru sesizări pentru că agenţii economici exploatau masă lemnoasă în arii protejate, fără să aibă avizul custozilor, şi au aplicat 12 sancţiuni pentru alte încălcări ale legislaţiei în domeniu, în valoare totală de aproape 500 de mii de lei.
Garda de Mediu a anunţat că astfel de acţiuni vor continua, iar agenţii economici care nu respectă legea sunt pasibili de amenzi.
Nouă state europene vor spori controalele privind identitatea pasagerilor şi conţinutul bagajelor în trenurile internaţionale şi vor emite bilete nominale pentru călătoriile pe distanţe mari. Decizia a fost luată la întâlnirea de la Paris a miniştrilor de interne şi ai transporturilor din cele nouă ţări. Ministrul francez de interne, Bernard Cazeneuve a subliniat necesitatea realizării urgente a unei baze de date europene cu numele pasagerilor.
În declaraţia comună de la finalul reuniunii, demnitarii din Franţa, Germania, Marea Britanie, Italia, Spania, Belgia, Luxemburg, Olanda şi Elveţia, au făcut un apel către Comisia Europeană să înăsprească legile privind armele de foc. Reuniunea de la Paris a fost convocată după ce cu o săptămână în urmă mai mulţi pasageri au împiedicat un atac terorist într-un tren de mare viteză pe ruta Amstredam-Paris.
Ministerul Afacerilor Externe a anunțat că autoritațile bulgare au revocat măsura controlalelor suplimentare instituite de guvernul de la Sofia la punctele de trecere a frontiere în această țară.
Astfel, turistii vor fi, din nou, controlați minimal atât la intrarea, cât și la ieșirea din Bulgaria.
Ieri, pentru a doua zi consecutiv, oamenii au asteptat ore intregi la punctul de trecere a frontierei Giurgiu-Ruse.
Poliţiştii de frontieră au verificat toate documentele şi maşinile care au intrat în Bulgaria.
Autorităţile de la Sofia erau în căutarea câtorva persoane care ar fi implicate în falsificarea de documente.
Poliţia de frontieră bulgară, face de sâmbătă, 8 august, controale amănunţite la toate categoriile de autovehicule care trec graniţa, anunţă Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri.
Aceste verificări măresc substanţial timpul de aşteptare la vamă. În plus, la Giurgiu sunt şi lucrările de reabilitare la podul peste Dunăre.
Pentru evitarea unor blocaje, compania de drumuri recomandă şoferilor ca pentru trecerea în Bulgaria să folosească şi punctele alternative de trecere a frontierei, Calafat rutier, Bechet trecere cu bacul, Zimnicea trecere cu bacul, Călăraşi trecere cu bacul, Negru Vodă rutier şi Vama Veche rutier. Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale pot fi obţinute de la
Dispeceratul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, la numerele de telefon 021.264.33.33 sau 021.9360 sau pe pagina de internet www.cnadnr.ro – situaţia drumurilor naţionale.
Directorii unităţilor de învăţământ din Gorj fără rezultate la bacalaureat sau la Evaluarea Națională vor fi revocaţi din funcţii. Anunţul a fost făcut chiar de inspectorul şcolar general, Ion Işfan.
El a dispus în această perioadă şi controale în şcolile şi grădiniţele fără autorizaţie sanitară de funcţionare. Ion Işfan a precizat că în județul Gorj sunt 14 şcoli care nu deţin în prezent avizul sanitar. Situația cea mai gravă se regăsește la Glogova, unde potrivit reprezentanților IȘJ Gorj, nu există fonduri suficiente pentru lucrările de igienizare.
Amenzi de aproape 700 de mii de lei si marfă confiscată, în valoare de peste 1 milion de lei. Acestea sunt rezultatele controlului făcut ieri de inspectorii ANPC în complexul comercial Dragonul Roşu. Comisarii ANPC au verificat respectarea drepturilor consumatorilor la comercializarea jucăriilor, îmbrăcămintei şi încălţămintei.
Principalele abateri constatate au fost lipsa informării corecte a clienţilor şi etichetarea necorespunzătoare a produselor. ANPC informează că au fost oprite temporar de la comercializare, produse în valoare de peste un milion de lei.
„Neconcordanţa elemntelor înscrise pe etichetă şi lipsa informaţiilor necesare au fost printre principalele abateri. S-au făcut prelevări de produse care vor fi trimise la Laboratorul Larex pentru a verifica dacă informaţiile înscrise sunt sau nu adevarate. Sfătuiesc consumatorii să fie foarte atenţi de unde-şi achiziţionează produsele şi să solicite bonul fiscal pentru a justifica achiziţionarea produselor în cazul în care vor să facă o reclamaţie. Astfel de controale vor continua, iar abaterile vor fi aspru sancţionate”, a declarat preşedintele ANPC, Marius Alexandru Dunca.
În Botoşani, reprezentanţi ai primăriei au făcut primele verificări la câteva licee din oraş şi situaţia de acolo i-a nemulţumit.
Mizeria ascunsă sub un strat de var şi pereţi mucegăiţi, asta a văzut viceprimarul Eugen Ţurcanu în sala de sport a Liceului „Alexandru cel Bun”.
Eugen Ţurcanu: „E clar, o lipsă de organizare şi o mizerie în general, în special în zona… sala de sport, lăsată total în paragină şi tot felul de obiecte dezafectate aruncate claie peste grămadă în decursul anilor. Am primit motivare că aşa am găsit când a venit directoarea, doamna directoare e de doi ani. Săli de clasă cu parchetul umflat, sărit, lucru care mise pare inacceptabil”.
Dezastru în toată regula a găsit şi la Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi”. Aici, mai mulţi agenţi economici au transformat sălile de clasă în depozite de fier vechi şi alte obiecte şi foloseau la muncă angajaţii şcolii.
Reprezentanţii Liceului „Alexandru cel Bun” susţin că au înaintat deja o adresă cu sumele necesare reparaţiilor şi vor începe lucrările de igienizare imediat ce vor primi banii.
Peste două săptămâni, o comisie mixtă constituită din ordinul prefectului, va începe verificările şi în şcolile din judeţ.
Echipe mixte ale DSP, CJPC şi DSV au efectuat, luna trecută, sute de controale în târgurile de animale, pieţe şi magazine alimentare, dar şi în taberele de elevi sau în ştranduri.
În total au fost aplicate 47 de amenzi, a precizat prefectul judeţului Mureş. Controale vor continua şi luna aceasta.
Aceştia nu şi-au declarat şi economiile din bănci odată cu depunerea cererilor pentru obţinerea ajutorului de încălzire, iar acum trebuie să înapoieze sume cuprinse între 100 şi 2.000 de lei.
Braşovenii care în ultimele două ierni au beneficiat de ajutoare pentru încălzirea locuinei şi care „au uitat” să declare în cereri că dețin depozite bancare, sunt buni acum de plată.
În ultimele două ierni, 11.158 de braşoveni au cerut ajutoare băneşti pentru încălzirea locuinţelor iar dintre acestia, 805 persoane, pe lângă veniturile declarate aveau şi conturi în bancă de peste 3.000 de lei, astfel că nu mai aveau dreptul să beneficieze de acest sprijin de la stat, spune DSS Braşov, Mariana Topoliceanu.
În urma controalelor efectuate de Camera de Conturi la Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Braşov au fost identificate 805 persoane care au avut astfel de depozite, dintre care 204 au beneficiat de ajutoare în ambele sezoane.
Aproximativ 400 de persoane şi-au recunoscut vina, multe dintre ele fiind vârstnici care aveau puşi bani deoparte pentru înmormântare. Sumele care trebuie înapoiate variază între 100 şi 2.000 de lei, de beneficiar iar în cazul refuzului, se poate ajunge şi până la execuţie imobiliară, precizează viceprimarul Braşovului, Adina Durbacă.
Din cele aproape 4 milioane de lei care s-au plătit în ultimele două ierni pentru ajutoare de încălzire la Braşov, 213.805 lei trebuie să se întoarcă la bugetul de stat.
Pentru toate persoanele care au încălcat prevederile legale s-au emis dispoziţii de primar pentru recuperarea sumelor.
Potrivit inspectorului-şef al ITM Mureş, Andrei Mureşan, în perioada mai-iunie inspectorii de muncă, împreună cu inspectori ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Traficul Rutier au efectuat controale în trafic după care au efectuat verificări la sediu, la 12 angajatori, care efectuau activităţi de transport rutier de marfă şi persoane.
În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă au fost depistate 4 deficienţe.
Au fost sancţionaţi contravenţional 3 angajatori, fiind aplicate 1 amendă în valoare de 7.000 lei şi 3 avertismente.
În domeniul relaţiilor de muncă au fost dispuse 36 măsuri de intrare în legalitate, au fost sancţionaţi 8 angajatori, fiind aplicate 4 amenzi în valoare totală de 36.500 lei şi 7 avertismente.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.