Amenzi în valoare de aproape 900.000 de lei, o ordonanţă de interzicere a activităţii şi alte două de suspendare, reprezintă bilanţul celei mai recente acţiuni de control a inspectorilor „Comandamentului Sezon Estival 2022”, desfăşurată în perioada 27 iunie – 10 iulie, conform ANSVSA.
Pe durata controalelor au fost verificate 446 de unităţi de vânzare cu amănuntul şi alimentaţie publică, fiind aplicate 96 de sancţiuni în valoare de 896.000 de lei. De asemenea, au fost emise o ordonanţă de interzicere a activităţii şi două ordonanţe de suspendare temporară a activităţii.
Totodată, a fost confiscată şi trimisă către neutralizare o cantitate de 81,604 kg de produse alimentare (peşte, carne, produse din carne, preparate culinare), care nu corespundeau din punct de vedere al calităţii şi siguranţei alimentare.
Echipele de inspectori din cadrul „Comandamentului Sezon Estival 2022” activează în nouă locuri care acoperă întreg litoralul Mării Negre, de la localitatea Corbu la Vama Veche.
În urma acţiunilor de control s-au constatat deficienţe cu privire la:
comercializarea directă către consumatorul final a produselor alimentare în spaţii neaprobate sanitar veterinar;
ambalarea şi etichetarea necorespunzătoare a produselor alimentare, în vederea depozitării şi valorificării, precum şi comercializarea acestora neetichetate potrivit legislaţiei în vigoare;
condiţii necorespunzătoare de igienă în spaţiile de producţie;
depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare;
folosirea ambalajelor, ustensilelor, recipientelor şi utilajelor în stare insalubră;
comercializarea de produse alimentare cu termen de valabilitate depăşit.
Potrivit ANSVSA, inspectorii „Comandamentului Sezon Estival 2022” vor intensifica acţiunile de verificare în ceea ce priveşte respectarea condiţiilor sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor în pensiuni, tabere şcolare, creşe şi grădiniţe, dar o atenţie sporită va fi acordată atât târgurilor, cât şi festivalurilor culinare.
Mamografii gratuite la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Reşiţa!
Publicat de Andra Radu,
22 martie 2022, 17:27 / actualizat: 22 martie 2022, 18:28
Femeile între 50 şi 69 de ani, cu domiciliu în Caraş-Severin pot beneficia începând de miercuri, 23 martie, de mamografii gratuite. Investigaţiile vor fi realizate în incinta Staţionarului 2 din Reşiţa, în zilele de miercuri şi joi, între orele 14:00-17:00, în baza unei programări prealabile și în limita a maximum zece mamografii pe zi.
Pentru a beneficia de o mamografie gratuită, femeile trebuie să îndeplinească următoarele condiții: să fie cu vârsta cuprinsă între 50 și 69 de ani, să aibă domiciliul în județul Caraș-Severin, să nu fi efectuat o mamografie în ultimele 6 luni, să nu fi fost diagnosticate cu cancer de sân, să nu se fi extirpat sânii din alte motive decât cancerul de sân, să nu fie sub tratament și supraveghere oncologică.
Programări se pot face la numerele de telefon: 0745.620.965, 0748.884.476, 0748.296.606, 0748.884.475 sau la adresa de e-mail: programari.mamografii.scmut@gmail.com.
Publicat de Andra Radu,
29 septembrie 2020, 15:45 / actualizat: 29 septembrie 2020, 18:47
Viața ne dă uneori impresia că este de necontrolat, că mare parte din ceea ce ni se întâmplă este nedrept, periculos, deja scris, controlat de alții mai puternici, mai deștepți, mai bogați, cu relații, mai ”norocoși” etc. Aceste gânduri ne fac să ne simțim neputincioși și să acționăm în consecință. Evident, rezultatul obținut este conform a ceea ce gândim despre viață și propriile noastre puteri, abilitați.
În același timp, cunoscutul psiholog roman Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI), afirmă că, paradoxal, simpla constatare a faptului că rezultatul obținut este departe de cel dorit, ne determină să declanșăm o atitudine excesivă de control.
„Însă, controlul lucrurilor având stresul ca sursă, poate avea 3 rezultate diferite:
(a) rămânerea în zona de confort (a se citi frână în evoluția personală, profesională, relațională, financiară etc.),
(b) accesarea unor mecanisme de apărare false (din punct de vedere al rezultatului dorit), precum: evitarea provocărilor de orice natură, izolarea socială, refuzul unor noi informații sau strategii de succes, rămasul cu mintea în trecut și lipsă de centrare pe prezent și viitor.
(c) declanșarea de anxietate, atacuri de panică, depresie ș.a. Și totuși, realitatea este alta. Concret, există o serie de aspecte în viață noastră pe care le putem controla în mod sănătos și benefic pentru starea de bine pe toate planurile. Înainte de a „trece la treabă” este important să înțelegem și să acceptăm că nu exteriorul (alții, lumea, viața, universul) este responsabil pentru propriile noastre „nereușite”, ci avem o contribuție considerabilă la acestea”, explică psihologul Laura Maria Cojocaru.
11 aspecte de viață pe care le putem controla în mod sănătos, explicate de psihologul Laura Maria Cojocaru:
1. Sănătatea fizică. Este decizia noastră să alegem un stil de viață sănătos: alimentație echilibrată, exerciții fizice, odihnă, relaxare, apelat în timp util la specialiști dacă este nevoie etc.
2. Ce facem. Ceea ce alegem să facem sau să nu facem, ne duce direct către rezultat și suntem direct responsabili pentru efectele acțiunilor respective.
3. Ce credem despre … (convingeri). Lucrurile la care ne gândim frecvent, felul în care alegem să interpretăm evenimentele din viața noastră, valorile după care ne ghidăm, principiile și idealurile noastre, sunt concepte pe care le putem alege și modifica dacă este cazul.
4. Ce spunem. Convingerile noastre influențează modul în care vorbim, cuvintele pe care le folosim despre noi, despre ceilalți, despre viață. Ele au un impact direct și concret asupra vieții noastre și a rezultatelor pe care le dorim, deoarece influențează modul de acțiune și strategiile noastre de succes.
5. Oamenii de care ne înconjurăm. Oamenii cu care obișnuim să stăm mai des ne pot ridica sau ne pot coborî. Noi suntem cei care putem alege să stăm alături de persoane de la care avem ceva de învățat, pe unul sau mai multe planuri de viață.
6. Profesia aleasă. Acest aspect presupune să renunțăm la tot felul de scuze de genul: ”e greu, nu știu, e prea târziu pentru mine, reușesc doar cei cu relații, nu am timp, nu e bănos etc” și să începem să facem pas cu pas ceea ce ne dorim cu adevărat, ne reprezintă și ne împlinește emoțional. Este important să ne asumăm responsabilitatea și să alegem să acționăm pentru ceea ce ne dorim.
7. Organizarea timpului. Este de asemenea o alegere să prioritizăm și să beneficiem de timp de calitate: timp de familie, de cuplu, personal, de învățare, de mișcare fizică, de odihnă etc. Chiar este alegerea noastră, restul sunt scuze.
8. Mediul. Putem alege să păstrăm sau să schimbăm mediul în care locuim, muncim, avem familia, prietenii, casa, orașul, țara, respectiv facilitățile (de timp, informaționale, emoționale, financiare etc) disponibile.
9. Echilibrul financiar. Noi decidem ce și cât cheltuim, noi alegem ce este cu adevărat important pentru a ne îndeplini nevoile fizice, emoționale, intelectuale, familiale, sociale.
10. Flexibilitatea. Ține strict de alegerea noastră să acționăm ca să facem mai mult, mai bine, mai ușor, altfel, cu altcineva sau pur și simplu ceva nou, a.î. să ne atingem obiectivele.
11. „Moștenirea” lăsată în urma noastră. Toate acțiunile, cuvintele, cunoștințele, valorile, strategiile noastre pe care decidem să le împărtășim cu cei din jur, contribuie la confirmarea că suntem pe drumul cel bun și la menținerea motivației pentru a crește continuu.
CFR Călători ia în calcul posibilitatea rezilierii contractului încheiat cu firma care se ocupă de serviciile de salubrizare în trenurile de călători, în condiţiile în care societatea a mai fost notificată de câteva ori că nu îşi îndeplineşte toate condiţiile contractuale, informează compania într-un comunicat remis AGERPRES.
Conducerea CFR Călători a efectuat miercuri o acţiune de verificare şi control în ceea ce priveşte activitatea personalului feroviar şi condiţiile de călătorie din trenuri, fiind depistate astfel activităţi ilegale de comerţ şi nereguli în activitatea de salubrizare şi igienizare.
Trenurile verificate au fost IR 1645 Bucureşti Nord – Târgu Jiu, IR 1663 Bucureşti Nord – Iaşi, R 9003 Bucureşti Nord – Craiova şi IR 1892 Craiova – Bucureşti Nord.
‘Firma care realizează serviciul de salubrizare printr-un contract adjudecat cu respectarea prevederilor OUG 34/2006 va fi notificată, cum a mai fost şi cu alte ocazii, pentru remedierea aspectelor legate de dotarea grupurilor sanitare, curăţenie, etc. CFR Călători ia în calcul şi posibilitatea rezilierii contractului dacă nu vor fi îndeplinite condiţiile contractuale’, se menţionează în comunicat.
În vederea combaterii comerţului ilegal, CFR Călători va face demersuri către Poliţia de Transport Feroviar pentru intensificarea acţiunilor de control atât la urcarea în trenuri, cât şi în parcursul acestora.
‘Vom organiza periodic acţiuni de control şi de verificare a modului în care vor fi pregătite din punct de vedere tehnic şi sanitar garniturile trenurilor de călători. Vom lua măsuri operative de remediere, punctual, în funcţie de problemele identificate. De asemenea, se va acorda o atenţie sporită funcţionarii instalaţiilor de climatizare şi sanitare, precum şi bunei funcţionări a uşilor de acces şi intercomunicaţie, a sistemului de închidere/deschidere a ferestrelor, funcţionării prizelor electrice şi, în mod special, stării de curăţenie a vagoanelor (exterior, interior, cabine WC)’, a declarat Iosif Szentes, directorul general al CFR Călători cu ocazia acestui control.
Persoane care practică taximetria fără licență și autorizație, mașini care nu corespund din punct de vedere tehnic și aparate de taxat măsluite sunt doar câteva dintre neregulile identificate în urma unei acțiuni de control desfășurate în zona Gării de Nord.
Politiștii de la Brigada Rutieră au aplicat mai multe amenzi, au reținut permise de conducere și certificate de înmatriculare.
Oamenii legii au identificat și situații de evaziune fiscală prin folosirea unor mijloace ilegale de resetare a apartelor de taxat.
Reprezentanții Poliției spun că aceste practici îi pot lăsa pe taximetriști fără autorizație.
Acțiunea de control are ca scop verificarea transportului de persoane în regim de taxi și vine ca urmare a numeroaselor plângeri făcute de cei care folosesc acest mijloc de transport, spune Andrei Codău, purtatorul de cuvânt al Brigăzii Rutiere.
Acțiunea de verificare a taximetriștilor va continua pe tot parcursul zilei.
Poliţiştii au aplicat amenzi în valoare totală de 6.640 de lei în urma unui control efectuat miercuri pentru verificarea transportului rutier în regim ‘taxi’ în zona aeroporturilor internaţionale Bacău, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara şi Bucureşti – Henri Coandă.
Potrivit unui comunicat de presă al Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR), poliţiştii au verificat miercuri în două ore 138 de autovehicule şi au aplicat 28 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 6.640 de lei.
Aceştia au acţionat pe traseele dinspre şi către aeroport, precum şi în zonele unde are loc debarcarea şi preluarea pasagerilor, pentru depistarea persoanelor care practică ilegal activitatea de taximetrie, care acostează persoane pentru a le oferi astfel de servicii şi pentru sancţionarea celor care, deşi sunt autorizaţi, nu respectă regulile de tarifare sau calitatea serviciilor.
Din totalul sancţiunilor aplicate, 24 au vizat încălcări ale normelor prevăzute de O.U.G. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, o sancţiune a fost aplicată pentru încălcarea Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, iar 3 sancţiuni au fost aplicate pentru nerespectarea altor acte normative.
De asemenea, în urma neregulilor constatate, au fost reţinute 6 certificate de înmatriculare.
La activităţile coordonate de Direcţia de Poliţie Transporturi din cadrul IGPR au participat şi poliţişti locali şi specialişti de la RAR şi Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transportului Rutier.
Directorul ITM, Romeo Butnaru a precizat că, în cazul în care temperaturile depăşesc 37 de grade angajatorii trebuie să asigure condiţii minimale pentru menţinerea stării de sănătate a salariaţilor, respectiv reducerea intensităţii şi ritmului activităţilor fizice sau asigurarea apei minerale adecvate.
Dacă angajatorii nu pot crea aceste condiţii, vor lua, de comun acord cu sindicatele sau cu reprezentanţii aleşi ai salariaţilor măsuri de reducere a duratei zilei de lucru.
Sancţiunile contravenţionale prevăzute în legislaţia în vigoare, privind măsurile ce trebuie aplicate în perioadele cu temperaturi ridicate extreme pentru protecţia persoanelor încadrate în muncă, sunt cuprinse între 1.500 şi 2.500 de lei.
La Tulcea încep controalele pentru a vedea dacă persoanele cu dizabilităţi au acces la mediul public. Controalele care se vor efectua până pe 14 noiembrie vor viza Serviciul de Evidenţă a Persoanelor, Primăria, Prefectura şi Consiliul Judeţean Tulcea.
Se va verifica existenţa semnelor în limbaj Braille, a telefoanelor adaptate pentru persoanele cu handicap auditiv şi a rampelor de acces. Totodată, Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Tulcea atrage atenţia că este necesară elaborarea unor planuri integrate în sprijinul acestor persoane.
Reprezentanta instituţiei, Florenţa Iordan, a declarat că, autorităţile publice locale din România aveau obligaţia ca, până la finele anului 2007, să-şi adapteze serviciile la nevoile persoanelor cu dizabilităţi. Însă, din obiectivele propuse de minister la acea vreme, nu s-au realizat nici măcar 50%, primăriile dând vina pe lipsa banilor.
Motivul : nu existau documente legale de provenineţă pentru marfă.
Oamenii legii au dat şi amenzi de peste 80 000 de lei, în urma unui control la o piaţă agroalimentară din cartierul Stupini.
Purtătorul de cuvînt al Poliţiei Braşov, comisarul şef Liviu Naghi, a anunţat că acţiunea s-a desfăşurat pentru verificarea legalității actelor și faptelor de comerț cu legume fructe.
Inspectorii de la Protecţia Consumatorului au constatat, în urma unui control, că locurile de joacă din municipiile Sfântu Gheorghe şi Târgu Secuiesc pun în pericol copiii.
Amenzile aplicate celor două primării sunt de 10.000 de lei şi respectiv 5.200 de lei. Inspectorii au interzis totodată utilizarea spaţiilor de joacă până la remedierea deficienţelor.
Conducerea Primăriei Sfântu Gheorghe a contestat amenda pe considerentul că neregulile ţin mai mult de birocraţie şi transmite că nu va interzice accesul în spaţiile de joacă, considerând că acestea sunt sigure.
Managerul public al municipiului, Czimbalmos Csaba, a declarat că Primăria a apelat doar de la firme autorizate ISCIR când a achiziţionat echipamentele, iar parcurile sunt supravegheate în permanenţă de doi angajaţi de la Grădinăria comunală care zilnic repară lucrurile stricate.
Potrivit lui Czimbalmos, pentru a împrejmui aceste spaţii de joacă, aşa cum prevede legea, Primăria Sfântu Gheorghe ar avea nevoie de 6 kilometri de gard, dar va lua această măsură acolo unde va fi necesar.
Un raport de control efectuat de către o comisie din cadrul Primăriei municipiului Tulcea la Direcţia de Poliţie Locală a confirmat existenţa unor nereguli inclusiv în gestionarea armamentului şi muniţiei. Raportul făcut public ieri, în şedinţa Consiliului Local al municipiului Tulcea, relevă că poliţia locală nu a organizat sistemul de alarmare a personalului în cazuri deosebite, poliţiştii nu-şi cunosc atribuţiile de serviciu şi nu au întocmite proceduri cu privire la pierderea, sustragerea, înstrăinarea, degradarea sau folosirea abuzivă a armamentului şi muniţiei.
În urma raportului, consilierii locali i-au cerut şefului Poliţiei Locale, Bogdan Bulete, să-şi dea demisia, însă acesta a declarat că raportul este ilegal. La finalul şedinţei, el a refuzat să menţioneze dacă va contesta raportul întocmit de autorităţile locale, însă a menţionat că nu-şi va da demisia.
Controlul efectuat de Ministerul Sănătăţii a scos la iveală mai multe nereguli birocratice.
Managerul instituţiei, Andras Nagy Robert, a declarat că în urma controlului au fost găsite o serie de greşeli birocratice în întocmirea fişelor medicale, care nu au influenţat în nici un fel realitatea actului medical.
Andras Nagy Robert a menţionat că neregulile au fost găsite îndeosebi în secţiile în care există un număr redus de personal care trebuie să facă faţă unui volum mare de muncă.
De asemenea, a precizat că echipa de control nu a consemnat existenţa vreunui prejudiciu financiar.
Prin urmare, conducerea Spitalului a plătit amenda, dar contestat sancţiunea aplicată de echipa de control pe considerentul că neregulile sesizate au fost minore şi nu au fost produse cu rea-credinţă, ci din cauza suprasolicitării personalului medical.
Controlul Ministerului Sănătăţii a vizat 77 de spitale din ţară, printre care şi cel din Sfântu Gheorghe.
Curtea de Conturi impută instituţiei care conduce destinele judeţului, peste 90 de miliarde de lei vechi. Şi asta după ce inspectorii Curţii de Conturi au efectuat un control amănunţit şi au descoperit o serie de nereguli. De exemplu este contestată de către Curtea de Conturi o decizie a Consiliului Judeţean din 2012 prin care s-au dat drepturi salariale şi ajutoare de hrană la Protecţia Copilului fără să fie plătit către stat CAS sau impozit.
Numai în această situaţie Consiliului Judeţean trebuie să dea înapoi la stat 40 de miliarde de lei vechi. Apoi a fost o decizie tot din anul 2012, privind lucrări şi despăgubiri pentru zonele afectate de inundaţii pe care Curtea de Conturi nu le-a considerat oportune, iar Consiliul Judeţean şi pentru acestea trebuie să înapoieze aproape 50 de miliarde de lei vechi.
Poliţia Română a declanşat ieri, o amplă acţiune de verificare a legalităţii mărfurilor transportate în Portul Constanţa pentru descoperirea evaziunii fiscale
Au fost vizate în special transporturile de cereale, dar şi celelalte transporturi cu produse autohtone.
S-a verificat legalitatea documentelor şi a mărfurilor transportate către porţile de acces auto din Portul Constanţa, către ecluzele canalului Dunăre – Marea Neagră şi către triajele CFR din judeţul Constanţa.
Echipele de control au scanat documentele însoţitoare de transport al mărfurilor ce părăsesc incinta portuară.
Scopul controlului a fost acela de a identifica societăţile comerciale şi persoanele care controlează societăţile implicate în activităţile evazioniste.
Mai mult, administratorii acestora au fost sancţionaţi.
Comisarul şef adjunct Mircea Diacon a declarat că, în urma acţiunilor de control efectuate de inspectorii instituţiei, au fost găsiţi 40 de elevi din Târgu Secuiesc cazaţi în tabăra de copii de la Cătruşa, comuna Poian, actual Centru de studii alternative şi de agrement.
Administratorul taberei nu deţinea autorizaţiile de funcţionare prevăzute de lege, iar o parte din copii au fost cazaţi pe saltele din burete direct pe pardoseală. A fost aplicată o amendă de 5.000 lei şi s-a dispus închiderea temporară a taberei pe o durată de cel mult 6 luni, a menţionat Mircea Diacon.
Potrivit acestuia, un alt caz a fost descoperit recent în tabăra de tineret de la Ozunca Băi, comuna Băţani, care nu avea autorizaţie de funcţionare şi unde erau cazaţi 45 tineri din mai multe localităţi din judeţul Covasna.
Administratorul taberei, persoană fizică autorizată, a fost sancţionat contravenţional cu 1.000 lei, iar tabăra a fost închisă temporar pentru maximum şase luni.
Forumul Civic al Românilor din judeţele Covasna, Harghita şi Mureş solicită premierul să numească în fruntea Ministerului Culturii un profesionist recunoscut, indiferent de naţionalitate
Acesta trebuie să schimbe radical modul în care a fost condus Ministerul sub mandatul UDMR.
Conducerea Forumului menţionează, într-un comunicat de presă că doamna Biro Rozalia, propusă de UDMR pentru această funcţie „nu are nici un merit sau vreo performanţă culturală” care să o recomande pentru această funcţie importantă.
Consiliul director al Forumului solicită, totodată, premierului Victor Ponta să dispună un control minuţios asupra modului în care au fost gestionate fondurile publice ale Ministerului Culturii în mandatele lui Kelemen Hunor.
Forumul Civic al Românilor reuneşte aproape 30 de ONG-uri româneşti din judeţele Covasna, Harghita şi Mureş, iar preşedintele de onoare al acestuia este IPS Ioan Selejan, arhiepiscopul ortodox al Covasnei şi Harghitei.
Inspectorii de muncă au făcut, în iunie, 205 controale, fiind identificate 50 de persoane ce lucrau fără forme legale, la 10 agenţi economici.
Inspectorul-şef Andrei Mureşan a precizat că acest număr nu e mare şi reprezintă “ţinerea sub control” a fenomenului muncii la negru în judeţul Mureş.
De asemenea au fost găsite etichete pe care nu erau trecute toate informaţiile şi care puteau induce în eroare consumatorii.
Aproximativ 15 tone de lapte şi produse lactate au fost oprite de la comercializare, temporar sau definitiv, în urma controalelor.
De asemenea, s-au dat amenzi de peste 1 milion 300 de mii de lei.
Oamenii sunt sfătuiţi să fie atenţi la ambalajele produselor lactate; dacă sunt bombate înseamnă că a început procesul de fermentare, iar produsul nu mai e bun pentru consum.
Pe de altă parte Dorin Cojocaru preşedintele asociaţiei procesatorilor de lapte spune că dacă preţul este scăzut atunci şi calitatea este la fel.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.