Universitatea Politehnica din Timişoara organizează o nouă serie de cursuri gratuite de pregătire la matematică pentru Bacalaureat. Cursurile, organizate prin Departamentul de Matematică al Universității Politehnica Timișoara, se vor mai desfășura în sistem hibrid, în perioada 25 februarie – 10 iunie, în fiecare sâmbătă, începând cu ora 10:00, elevii având posibilitatea să aleagă cum doresc să participe, astfel:
Fizic, în amfiteatrul D1, clădirea Electro, corpul D, Bd. Vasile Pârvan, nr. 2, Timișoara
După completarea formularului, participanții vor primi link-ul de conectare la platforma Zoom. De asemenea, lecțiile vor fi transmise și live pe pagina https://www.facebook.com/UPTimisoara.
Accesarea platformei de comunicare audio-video Zoom se va putea realiza în fiecare sâmbătă, începând cu ora 09:45 iar accesul în amfiteatrul D1 până la ora 09:55.
Temele dezbătute urmează conținutul culegerii de probleme de matematică pentru examenul de admitere din anul 2023 la Universitatea Politehnica Timișoara, publicată la Editura Politehnica, pusă gratuit la dispoziția celor interesați, în format electronic, aici.
Elevii vor intra de vineri, după finalizarea cursurilor, într-o minivacanță prilejuită de sărbătorirea Unirii Principatelor Române și nu vor face cursuri luni și marți. Cursurile vor reîncepe miercuri.
Următoarea vacanţă, la decizia inspectoratelor şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, este programată în perioada 6 – 26 februarie.
Programele „Şcoala altfel” şi „Săptămâna verde” se vor desfăşura între 27 februarie şi 16 iunie, în intervale de câte cinci zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ. Derularea celor două programe nu se planifică în acelaşi interval de cursuri.
Prin excepţie, la clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” şi „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică.
British Council, în parteneriat cu UNICEF în România și Organizația Internațională pentru Migrație, organizează în perioada 16-18 decembrie cursul „Predarea și învățarea în vremuri dificile”. Acest curs se adresează atât profesorilor români ce predau elevilor ucraineni refugiați în țara noastră, cât și profesorilor ucraineni ce își desfășoară activitatea în România.
Prin workshop-uri specializate și introduceri în teme precum gestionarea comportamentelor dificile ale elevilor ce au trăit trauma războiului, cei 71 de profesori ucraineni, români și bulgari vor fi ajutați să învețe cum să recunoască problemele emoționale ale copiilor refugiați și cum să își facă orele de curs mai primitoare pentru toții elevii.
Elevii ucraineni veniți în România se află în situații diverse privind accesul la educație, cei mai mulți dintre ei urmând cursurile școlii ucrainene online. Doar unu din 10 copii refugiați este înscris într-o școală sau grădiniță din sistemul nostru de învățământ, de cele mai multe ori în calitate de „audient”. O parte dintre elevii ucraineni beneficiază fie de cursurile hub-urilor educaționale înființate de profesori ucraineni în România, fie de activitățile didactice și extracurriculare oferite de diferite centre educaționale create de organizații non-guvernamentale.
În toate aceste circumstanțe, însă, copiii ucraineni au nevoie de sprijin emoțional, întrucât întâmpină numeroase probleme ce îngreunează predarea și învățarea, de la bariera lingvistică dintre ei și profesori, la anxietate, teamă și incertitudine continuă legată de situația de acasă.
Profesorii, pentru a înlesni integrarea elevilor ucraineni în sistemul de învățământ românesc, trebuie să poată gestiona dificultățile întâmpinate, în primul rând prin recunoașterea lor, iar apoi prin aplicarea unor metode pedagogice și psihologice adaptate dispoziției emoționale a „copiilor cu traume, speriați de război și împușcături”, după cum a precizat una dintre doamnele profesoare participante la această ediție a cursului, atunci când a fost întrebată care sunt problemele cărora trebuie să le facă față în relația directă din clasă.
În luna octombrie organizațiile partenere au oferit deja cursul pentru 45 de profesori care au apreciat necesitatea acestuia.
„Predarea și învățarea în vremuri dificile” este un curs ce deservește un dublu scop. Pe de o parte, acesta facilitează accesul la educație și subliniază nevoia de sprijin acordat tuturor copiilor, în special acum, când contextul extern îngreunează fără doar și poate procesul educațional. Pe de altă parte, el favorizează integrarea tuturor copiilor ucraineni în România și evidențiază felul în care oferirea suportului emoțional este primordială, în cazul elevilor refugiați, ce și-au părăsit țara natală, fugind din calea războiului.
Astfel, principalele obiective ale cursului sunt relevate prin fuziunea dintre suportul garantat tuturor copiilor în procesul de învățare și integrarea acestora în România, atât din punct de vedere educațional, cât și din punct de vedere social.
Cei 71 de profesori care vor urma acest curs intensiv de 30 de ore vor învăța:
cum să creeze un mediu de învățare care să ia în considerare trauma elevilor;
cum să gestioneze comportamentele dificile ale copiilor, atât români cât și ucraineni, care ar putea fi un răspuns al acestora la traume;
cum să facă lecția și sală de clasă mai primitoare pentru copiii refugiați.
Cursul se va desfășura în perioada 16-18 decembrie 2022 la București. Dintre cei de 71 de profesori care vor participa la curs, 19 provin din București, 50 din alte 18 județe din întreaga țară, iar 2 din Bulgaria.
Aceștia sunt reprezentanți ai diferitelor entități educaționale naționale, de la inspectorate școlare la școli gimnaziale și grădinițe, dar și ai organizațiilor non-guvernamentale ce sprijină refugiații ucraineni, și chiar ai hub-urilor educaționale înființate de profesori ucraineni în România.
Elevii intră de vineri în vacanță, după finalizarea cursurilor, urmând a se întoarce la şcoală pe data de 31 octombrie, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Pentru prima dată, structura noului an şcolar include cinci module de învăţare şi cinci vacanţe:
Modulul 1
– cursuri – de luni, 5 septembrie, până vineri, 21 octombrie
– vacanţă – de sâmbătă, 22 octombrie, până duminică, 30 octombrie;
Modulul 2
– cursuri – de luni, 31 octombrie, până joi, 22 decembrie
– vacanţă – de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023;
Modulul 3
– cursuri – de luni, 9 ianuarie, până vineri, 3 februarie, respectiv vineri, 10 februarie, sau vineri, 17 februarie, la decizia inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti
– vacanţă – o săptămână, la decizia inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, în perioada 6 – 26 februarie;
Modulul 4
– cursuri – de luni, 13 februarie, respectiv luni, 20 februarie, sau luni, 27 februarie, la decizia inspectoratelor şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, până joi, 6 aprilie
– vacanţă – de vineri, 7 aprilie, până marţi, 18 aprilie;
Modulul 5
– cursuri – de miercuri, 19 aprilie, până vineri, 16 iunie
– vacanţă – de sâmbătă, 17 iunie, până duminică, 3 septembrie.
Ziua Internațională a Educației e sărbătorită anual, în data de 5 octombrie. Conform ordinului privind structura anului școlar actual și contractului colectiv de muncă, în data de 5 octombrie nu se organizează cursuri.
Educaţia transformă vieţi şi se află în centrul misiunii UNESCO de a construi pacea, de a eradica sărăcia şi de a stimula dezvoltarea durabilă.
Această zi a fost desemnată de UNESCO şi marchează semnarea, în 1966, a „Recomandării UNESCO/OIM (Organizaţia Internaţională a Muncii) privind statutul profesorilor”. Recomandare, alături de cea „privind învăţământul superior” din 1997, constituie principalul cadru de referinţă pentru abordarea drepturilor şi responsabilităţilor cadrelor didactice la scară globală.
Ziua mondială a educaţiei a fost marcată, în 2020, în contextul pandemiei de COVID-19, sub sloganul „Profesorii: Conducerea în criză, reimaginarea viitorului”, fiind esenţială contribuţia cadrelor didactice pentru a oferi învăţare la distanţă, pentru a sprijini populaţiile vulnerabile, pentru a redeschide şcolile şi pentru a se asigura că lacunele în materie de învăţare au fost atenuate, potrivit site-ului en.unesco.org.
În ţara noastră, Ziua mondială a educaţiei este marcată distinct de Ziua învăţătorului (5 iunie) începând cu anul 2013 şi a fost introdusă în structura anului şcolar 2013-2014.
Iată-ne, din nou, în spațiul alocat inspirației pentru o viață frumoasă.
Vă propun un dialog despre cea mai rentabilă afacere – aceea de a fi oameni buni. Invitatul acestei ediții este Cristian Bănică – fondatorul și managerul DallesGO – cea mai mare platformă de cursuri, din România.
Cu o carieră impresionantă în afaceri, Cristian Bănică crede în dezvoltarea personală și profesională prin care oamenii își îndeplinesc visurile.
Încă din adolescență a fost pasionat de branduri – produse, afaceri sau oameni de succes.
Foto: Camelia Teodosiu
Foto: Cristian Bănică
Foto: Cristian Bănică
Foto: Cristian Bănică
Foto: Camelia Teodosiu
Foto: Camelia Teodosiu
Foto: Camelia Teodosiu
Cristian Bănică a urmat cursurile gimnaziale și liceale în Brăila. A fost olimpic național la matematică și a jucat fotbal în echipa orașului timp de 10 ani. La 19 ani vine la București ca student la facultatea de Științe Economice. Anul următor intră și la facultatea de Dept, Universitatea Nicolae Titulescu.
Își începe activitatea la 21 de ani, ca agent de vânzări, iar la 22 de ani lansează „Best Models” care va deveni una din cele mai importante agenții de modele din România.
Timp de 10 ani Cristian Bănică activează în domeniul modei colaborând cu cele mai importante agenții de modele din NewYork, Paris și Milano. Colaborează cu sute de designeri vestimentari din România, dezvoltând un întreg sistem de organizare de evenimente și producție publicitară în domeniul modei.
Din 2007, Cristian Bănică organizează, în calitate de producător general, împreună cu ambasada Franței și Institutul Cultural Francez „Pasarela”, considerat cel mai important festival de modă din România post decembristă. La festival participă cei mai importanți designeri ai momentului cât și cei mai talentați studenți ai facultățior de modă din țară, care au șansa să lucreze cu brand-uri importante din lumea modei pariziene în urma participării la festival.
Din 2010, Cristian Bănică lansează „DallesGO”, cea mai importantă platformă de cursuri after-work din România. O platformă care ajunge în decursul a 12 ani de activitate în cele mai importante 20 de orașe din țară și singura școală care, din 2020, transmite cursurile live-online în sistem de televiziune.
Platforma abordează domenii importante ale industriilor creative cum ar fi: design, modă, gastronomie, business, dezvoltare personală și multe altele.
Creat din pasiunea pentru dezvoltarea personală în industriile creative și conceput ca un spațiu de învățare, de auto-descoperire și de networking cu profesioniști din industria creativă, DallesGO continuă să crească, oferindu-le cursanților experiențe din ce în ce mai interactive și o educație profesională prin excelență.
Începând cu anul 2010, zeci de mii de persoane din întreaga țară au absolvit cursurile DallesGO, iar foarte multe cariere de succes din România au început chiar de pe băncile acestei școli.
Una dintre misiunile DallesGO este aceea de a descoperi și promova tinere talente. Cursurile sunt interactive și îți dau ocazia să probezi în timp real aptitudinile, să dezvolți proiecte creative de impact și să beneficiezi de networking într-un context benefic profesional sau social. Fiecare curs are o finalitate concretă – fie o expoziție, o activare online sau un proiect specific.
Foto: Cristian Bănică
Foto: Cristian Bănică
Foto: Cristian Bănică
Foto: Cristian Bănică
Foto: Cristian Bănică
Invitatul emisiunii, Cristian Bănică – fondatorul și managerul DallesGO, este căsătorit cu Aliția Bănică, designer vestimentar, iar împreună cu aceasta are 2 copii superbi, Eva și Eden, viața de familie fiind cea mai mare bucurie.
Își propune să fie un om bun și consideră că cea mai rentabilă afacere este să formezi oameni buni și să investești în primul rând încredere, în aceștia. Doar așa, lumea în care trăim, poate fi mai frumoasă.
Peste 150 de tineri cu vârste cuprinse între 16 și 29 de ani din partea de vest a ţării, care nu au un loc de muncă şi nici nu studiază, pot beneficia de cursuri de perfecţionare care să îi ajute să îşi găsescă un angajator ori pentru a porni o afacere.
Este vorba despre cursuri de specializare în diverse meserii cerute pe piaţa muncii şi de instruire pentru dobândirea de competenţe antreprenoriale. 5 din cele 100 de proiecte vor primi o finanţare de câte 25 de mii de euro, spune coordonatorul Vasile Moldovan.
Pentru cei care vin din afara Timişoarei, pentru zilele de şcolarizare, sunt asigurate cazarea, masa şi transportul. La absolvirea cursurilor, se asigură o subvenţie de 1.800 de lei, posibilităţi de practică în meseria învăţată şi oportunităţi de angajare.
Proiectul Inovatrium, realizat împreună cu AJOFM, este finanţat din fonduri europene.
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) și Inspectoratul județean pentru Situaţii de Urgenţă „Mihail Sturdza” au încheiat un protocol de colaborare în vederea organizării unor cursuri de acordare a primului ajutor medical dedicate studenților și angajaților instituției.
Astfel de cursuri vor avea loc pe parcursul anului universitar 2022-2023.
„Colaborarea dintre cele două instituţii vizează instruirea şi informarea studenţilor şi angajaţilor UAIC cu privire la tipurile de accidente şi modul de acţiune faţă de persoanele care suferă un accident sau ale căror vieţi se află în pericol, formarea deprinderilor corecte în acordarea primului ajutor medical şi cunoaşterea modului de acţiune în timpul unor situaţii de urgenţă.
Cursurile organizate în parteneriat cu ISU Iaşi constau în activităţi practice de exemplificare a măsurilor de intervenţie pentru acordarea primului ajutor medical şi în prezentarea de informaţii importante despre conduita în timpul situaţiilor de urgenţă”, au informat reprezentanţii UAIC, prin intermediul unui comunicat de presă.
10 facultăți din cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi vor urma cursurile şi seminarele în format mixt!
Publicat de Andra Radu,
18 februarie 2022, 16:00 / actualizat: 18 februarie 2022, 19:29
Două dintre facultăţile Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi au optat ca în cel de-al doilea semestru din anul universitar 2021-2022 cursurile să se desfăşoare în format onsite, majoritatea preferând să fie în format mixt.
În 10 dintre facultăţile universităţii studenţii vor urma cursurile şi seminarele în format mixt, în alte trei vor fi cursuri online, şi la doar două facultăţi studenţii vor reveni în format fizic la şcoală atât la cursuri cât şi alte activităţi universitare.
La facultăţile de Biologie, Chimie, Drept, Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice, Fizică, Geografie şi Geologie, Informatică, Istorie, Matematică, Teologie Romano-Catolică activităţile didactice vor fi desfăşurare cursuri în format mixt.
La facultăţile de Economie şi Administrarea Afacerilor, Litere, Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei activităţile didactice vor fi desfăşurate online, iar la facultăţile de Educaţie Fizică şi Sport, şi cea de Teologie Ortodoxă cursurile şi seminarele vor fi desfăşurate faţă în faţă.
Deciziile au fost luate în urma consultării studenţilor în privinţa modului de desfăşurare a activităţii didactice.
Cristian Dumitrașcu (realizator rubrică): Deschiderea cursurilor Colegiului Național de Apărare. În aula Universității Naționale de Apărare s-a desfăşurat luni ceremonia de deschidere a programului postuniversitar de formare „Probleme actuale ale securității naționale”.
Timp de 24 de săptămâni va fi creată o interacțiune între mediul militar și cel civil, programul fiind destinat ofițerilor ce încadrează funcții de comandă și conducere prevăzute cu grad de colonel sau similar, precum și experților civili care ocupă sau urmează să ocupe funcții de conducere la nivel înalt. Rectorul Universității Naționale de Apărare “Carol 1”, generalul de brigadă Dorin Pleșcan.
Dorin Pleşcan:Colegiul Național de Apărare, înființat în august 1992, ce împlinește 30 de ani în acest an, este structura de învățământ care pregătește în sistem interinstituţional specialiști militari și civili pentru funcții de conducere militare și politice.
Pe lângă militari din toate structurile de securitate națională, de-a lungul celor 30 de ani de existență, Colegiul Național de Apărare a pregătit ambasadori, miniștri, secretari de stat, parlamentari, medici, profesori și alte categorii de personal cu responsabilități în domeniul securității naționale.
Cristian Dumitrașcu (realizator rubrică): Obiectivul general asumat în cadrul programului de pregătire este acela ca absolvenții să utilizeze la finalul perioadei metode de analiză actuale pentru a reuși să identifice cele mai viabile soluții de securitate cu un impact pozitiv asupra dezvoltării României. Şeful Statului Major al Apărării, generalul Daniel Petrescu.
Daniel Petrescu:Trebuie să fie foarte mică diferenţă între modul în care suntem organizați la pace, între modul în care suntem organizaţi la criză, pentru că, dacă de la pace nu suntem organizați și capabili să funcționăm așa cum trebuie să funcționăm la criză și dincolo de criză, cred că va fi foarte greu să ne adaptăm și nu vom avea timpul necesar să ne adaptăm atunci când apare o criză.
Uitați-vă cât ne-a schimbat pandemia de COVID, uitaţi-vă câți oameni cu vederi absolut diferite se manifestă în toate mediile, uitați-vă cum funcționează propaganda și uitați-vă cum se cristalizează niște grupuri cu idei diferite, pe care este foarte greu să le educi!
Şi mă gândesc că nu veniți la curs doar din postura de ascultători şi să mergeți în instituțiile în care funcționaţi și să așteptați altcineva să gândească și să vă transmită ce aveți de făcut, ci că veți veni cu idei și veţi contribui. Eu încurajez foarte mult această contribuție în Statul Major al Apărării și structura de forţă.
Cristian Dumitrașcu (realizator rubrică): Tot din agenda șefului Apărării vă mai spunem că generalul Daniel Petrescu s-a întâlnit joi, 20 ianuarie, cu generalul-locotenent Nicholas Borton, care s-a aflat în prima sa vizită în România în calitate de comandant al Corpului Aliat de Reacție Rapidă, structură a NATO în Marea Britanie.
De asemenea, șeful Statului Major al Apărării a fost prezent la Exercițiul interinstituțional de nivel strategic, coeziune și coerență aliată la frontiera de est a României, acțiune care a reunit experți din instituții cu responsabilități în domeniul apărării și securității naționale și invitați ai New Strategy Center și Center for the Study of the new Generation Warfare.
Aproximativ 68% dintre profesorii din mediul rural spun că îmbunătăţirea abilităţilor digitale este principalul lor beneficiu în contextul desfăşurării multor ore online din cauza pandemiei, conform unui sondaj desfăşurat de World Vision România şi Fundaţia Vodafone România.
Principalele dificultăţi întâmpinate de profesori în realizarea de conţinut digital au fost: timpul necesar creării unei lecţii digitale (68%), lipsa informaţiilor legate de aplicaţiile pe care le pot folosi pentru a crea conţinut (30%), lipsa de motivaţie după multe ore desfăşurate online (29%), lipsa unor modele de lecţii din care să se inspire (26%) şi lipsa cunoştinţelor de tehnologie (23%).
În acest context, profesorii incluşi în programul „Şcoala din valiză” învaţă timp de patru luni să folosească Moodle.
Profesorii sunt instruiţi cum să creeze cursuri, conţinut interactiv de tip carte/ lecţie/ Wiki, cum să gestioneze conţinutul creat sau cum să utilizeze H5P pentru crearea de conţinut. La fiecare sesiune, profesorii pregătesc lecţii practice aplicând funcţionalităţile predate.
Conţinutul digital poate fi utilizat în timpul predării offline, când orele se desfăşoară la şcoală, dar şi în timpul orelor online, când elevii învaţă de acasă.
Principalele beneficii pe care le-au avut profesorii din mediul rural în contextul dificil în care şcoala s-a desfăşurat online în ultimii doi ani au fost faptul că şi-au îmbunătăţit semnificativ abilităţile digitale (68%), că şi-au cunoscut mai bine elevii şi condiţiile în care trăiesc aceştia (32%), dar şi faptul că elevii au continuat să înveţe chiar dacă le-a fost greu (61%), arată acelaşi sondaj.
De asemenea, 19% dintre profesori simt că s-au apropiat mai mult de elevi în pofida distanţării fizice, iar 16% dintre profesori au apreciat faptul că elevii şi-au ţinut camerele deschise în timpul orelor online.
Pe de altă parte, între provocările şcolii online pentru profesori s-au numărat: conexiunea slabă la internet (61%), oboseala lor şi a elevilor după multe săptămâni de şcoală online (40%), faptul că elevii erau adesea cu camerele închise (31%), lipsa de control asupra activităţii elevilor din timpul orei (27%) şi faptul că profesorii aveau mai multe sarcini în acelaşi timp (27%).
12% dintre profesori spun că nu au avut tehnologia necesară pentru a preda online, iar acelaşi procent afirmă că le-a fost dificil să creeze conţinut digital pentru că nu ştiau să facă acest lucru. Pentru 9% dintre profesori a fost dificil să menţină liniştea în condiţiile în care propriii copii erau acasă, iar 7% nu s-au simţit deloc confortabil să folosească tehnologia necesară predării online.
Motivaţia profesorilor pentru crearea de conţinut digital a venit din faptul că elevii erau mult mai atenţi atunci când li se preda cu ajutorul lecţiilor digitale (61%), performanţa lor a fost mai bună în timpul lecţiilor la care a fost folosit şi conţinut digital (30%), erau mai atenţi şi luau note mai mari la testele desfăşurate pe tabletă (29%), dar şi faptul că elevii îi roagă şi pe alţi profesori să creeze lecţii digitale scoţându-i astfel din zona de confort (19%).
Sondajul a fost realizat în perioada decembrie 2021-ianuarie 2022 pe un eşantion de 200 de profesori din mediul rural, beneficiari ai programului „Şcoala din valiză”.
Programul se derulează până în aprilie 2022.
„Şcoala din valiză” asigură o abordare de tip 360 de grade a educaţiei digitale. Programul susţine profesorii şi elevii din mediul rural să-şi dezvolte abilităţile digitale prin acces gratuit la platforma de e-learning www.scoaladinvaliza.ro, la o „valiză tehnologică” dotată cu tablete, laptop şi acces la internet, dar şi prin formarea profesională continuă a cadrelor didactice.
Totodată, programul îi ajută pe profesori să fie mai încrezători în forţele proprii, să creeze şi să susţină lecţii digitale interactive şi îi sprijină pe elevi să fie pregătiţi pentru o piaţă a muncii dominată tot mai mult de tehnologie.
În acest fel, profesorii transformă şcoala, elevii învaţă cu mai multă plăcere şi se dezvoltă pentru a face faţă provocărilor viitorului. „Şcoala din valiză” înseamnă învăţământ digital accesibil şi de calitate.
Astăzi începe cel de-al doilea semestru al anului şcolar 2021 – 2022. În unităţile de învăţământ preuniversitar/conexe, cursurile se desfăşoară cu prezenţă fizică în toate judeţele în care rata de ocupare la nivel judeţean a paturilor de spital destinate îngrijirii pacienţilor infectaţi cu virusul SARS-CoV-2 este de cel mult 75%.
În situaţia în care rata este mai mare de 75%, cursurile se desfăşoară în sistem online. Reluarea cursurilor cu prezenţă fizică se face numai după ce aceeaşi rată scade sub 70%.
Elevii de gimnaziu şi liceu, precum şi cei din învăţământul profesional şi postliceal au început cursurile, după vacanţa de iarnă, pe 3 ianuarie.
Preşcolarii şi elevii din învăţământul primar au revenit la şcoală o săptămână mai târziu, pe 10 ianuarie. Semestrul al doilea se va încheia pe 10 iunie.
Următoarea vacanţă, cea de primăvară (Paşte) va fi de vineri, 15 aprilie, până duminică, 1 mai.
Consiliul de Administraţie al Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava a hotărât ca activităţile didactice să se desfăşoare integral în regim faţă în faţă începând de luni, 8 noiembrie.
Potrivit unui comunicat al instituţiei de învăţământ superior, următoarea decizie privind modalitatea de desfăşurare a activităţilor didactice va fi luată joi, 18 noiembrie.
Activităţile didactice la Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava s-au desfăşurat, începând din 18 octombrie, în sistem hibrid. Astfel, cursurile şi alte activităţi didactice specifice fiecărei facultăţi în parte s-au desfăşurat în format online, iar seminarele şi laboratoarele au avut loc „on-site”.
Toate cele 424 de unităţi de învăţământ preşcolar din judeţul Braşov vor începe cursurile pe 13 septembrie, în scenariul 1, cu prezenţa fizică a elevilor, a transmis Inspectoratul Şcolar Judeţean. De asemenea,, aproximativ jumătate din personalul încadrat în acestea au fost vaccinate împotriva COVID-19.
Conform purtătorului de cuvânt al ISJ Braşov, Valentin Bucur, peste 98% dintre clădirile în care se desfăşoară activităţile cu copiii şi elevii deţin autorizaţii sanitare de funcţionare, pentru celelalte urmând a fi obţinute în următoarea perioadă.
La data începerii cursurilor, 48,4% din totalul personalului încadrat în unităţile şcolare este imunizat COVID-19, procentul cadrelor didactice de predare fiind mai mare.
În învăţământul preuniversitar braşovean sunt încadrate la acest moment 5.742 de cadre didactice de predare şi 2.200 de cadre didactice auxiliare şi personal nedidactic.
În judeţ, în anul şcolar 2021-2022, vor funcţiona: 215 grădiniţe, 40 de şcoli primare, 101 gimnaziale, 43 de colegii, licee şi şcoli profesionale, 4 şcoli postliceale, un centru de excelenţă, 5 centre de educaţie incluzivă, 15 cluburi ale elevilor şi cluburi sportive şcolare.
Tinerii de 17-25 de ani din județul Alba au oportunitatea de a participa în mod gratuit la cursurile de formare în competențe digitale și dezvoltare web pentru începători sau avansați din cadrul programului național Generația Tech, derulat de Digital Nation.
Cele 60 de burse de formare și specializare în Competențe digitale și Dezvoltare web (nivel începător sau intermediar) sunt destinate tinerilor care au domiciliul în județul Alba, cunoștințe minime de limba engleză, pot susține un ritm intens de studiu timp de 4 luni și doresc să se antreneze pentru o carieră în domeniul tech.
Cum înveți o specializare digitală de la zero? și Cum avansezi în IT dacă ai deja niște cunoștințe de bază? sunt obiective pe care cursurile din programul Generația Tech îi ajută pe participanți să le atingă, în decursul a 4 luni de practică, mentorat și învățare online.
Programul va începe pe 15 septembrie 2021, iar tinerii care își doresc să se specializeze în acest domeniu se pot înscrie până la data de 12 septembrie pentru unul dintre cele 60 de locuri disponibile, la adresa GeneratiaTech.ro/ALBA.
Sursa foto: comunicat de presa
Structura programului Generația Tech este gândită să le ofere o formare rapidă participanților, într-un cadru de învățare care îi motivează să-și atingă obiectivele și să își poată găsi locul pe piața muncii digitală. La finalizarea celor 4 luni de program, fiecare participant va avea deja un portofoliu de proiecte care să îl ajute la angajarea în domeniul studiat.
În plus, participanții au acces gratuit și la atelierele de angajabilitate, unde consultanții de carieră Generația Tech îi ajută pe absolvenți să se pregătească pentru piața muncii și le obțin interviuri joburi și internshipuri digitale pe plan local.
În prezent, accesul în programul Generația Tech este disponibil exclusiv prin burse de studiu, disponibile momentan în județul Alba, în Pitești, București și pentru locuitorii din Zona Metropolitană Brașov.
În curând, peste 1.000 de noi burse vor fi disponibile și pentru locuitorii altor localități, cu sprijin de la partenerii publici și privați ai Digital Nation.
Pentru mai multe detalii despre burse, localitățile eligibile și curricula cursurilor puteți accesa www.GeneratiaTech.ro.
Digital Nation anunță lansarea programului de Burse Generația Tech, pentru forța de muncă locală în căutare de specializare și reconversie profesională în domenii cheie din IT.
În prezent, Bursele Generația Tech sunt disponibile exclusiv pentru locuitorii din Zona Metropolitană Brașov, unde Digital Nation, împreună cu Agenția Metropolitană Brașov și Primăria Municipiul Brașov, a deschis înscrierile la cele 100 de locuri gratuite din programul național Generația Tech.
Locurile subvenționate sunt destinate tinerilor, dar și adulților aflați în căutare de formare, specializare și chiar reconversie profesională în domenii cheie din IT.
Bursele Generația Tech oferă formare și specializare gratuită în Competențe digitale, Digital marketing, Dezvoltare web – nivel începător sau intermediar, Java și FullStack Javascript.
Cursurile sunt intensive, durează 4 luni, se desfășoară exclusiv online, după un program flexibil, și sunt susținute de mentori români practicieni în companii IT de renume.
Cursurile Generația Tech încep pe 15 septembrie 2021, iar pe plan național sunt disponibile peste 1.000 de locuri cu bursă, gratuite pentru cursanți.
Bursele Generația Tech sunt disponibile exclusiv pentru locuitorii din Zona Metropolitană Brașov, respectiv din Municipiul Braşov, Municipiul Săcele, Municipiul Codlea, oraşul Râşnov, oraşul Ghimbav, oraşul Predeal, oraşul Zărneşti, comuna Sânpetru, comuna Hărman, comuna Prejmer, comuna Tărlungeni, comuna Bod, comuna Hălchiu, comuna Cristian, comuna Feldioara, comuna Vulcan și comuna Budila.
Cei care doresc să aplice la burse trebuie să aibă domiciliul în zona Metropolitană Brașov, să aibă cunoștințe minime de limba engleză și să aplice online până pe 12 septembrie 2021 la adresa www.generatiatech.ro/Brasov/.
Pentru mai multe detalii despre burse, localitățile eligibile și curricula cursurilor puteți accesa site-ul www.generatiatech.ro/brasov.
Şcoala se reia de mâine, după patru săptămâni de vacanţă de care s-au bucurat majoritatea elevilor.
Vor reveni la cursuri cu prezenţa fizică absolut toţi copiii din grădiniţe, din învăţământul primar, inclusiv clasa pregătitoare, a precizat din nou ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, iar în localităţile unde rata de infectare este sub unul la mie se vor întoarce în clase şi elevii de gimnaziu şi de liceu.
Potrivit celor mai noi date oficiale, sunt acum 1.800 de astfel de localităţi colorate în verde pe harta incidenţei COVID.
Pentru celălalte 1.400 de localităţi, unde rata de infectare este mai mare, elevii din clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a IX-a, a X-a şi a XI-a vor relua cursurile online.
Elevii claselor terminale vor merge la şcoală începând din 10 mai.
În jur de 30% dintre preşcolari şi elevi fac orele online din cauza pandemiei. Asta înseamnă 19.329 de copii, a anunţat Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Sibiu.
„Marţi, 23.02.2021, din cauza cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 sau a modificării ratei de incidenţă pe localitate, conform datelor de la D.S.P. Sibiu, încă un număr de 354 elevi din judeţul Sibiu învaţă în sistem online. (…)
Drept urmare astăzi, 23.02.2021, în judeţul Sibiu un număr 19.329 de preşcolari şi elevi (29,88% din cei existenţi în unităţile de învăţământ), vor desfăşura orele în sistem on-line”, se precizează în comunicatul IŞJ Sibiu.
De la debutul semestrului II al anului şcolar 2020-2021, din data de 8 februarie, un număr de 17 cadre didactice (14 au desfăşurat ore faţă în faţă) şi 28 preşcolari şi elevi (22 dintre ei au participat la cursuri) au fost depistaţi pozitivi cu COVID-19.
Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Brăila a hotărât desfăşurarea cursurilor în sistem online, în perioada 24-29 septembrie, în toate şcolile din judeţ care găzduiesc secţii de votare, potrivit informaţiilor făcute publice de subprefectul judeţului Brăila Simona Drăghincescu, delegat cu atribuţii de prefect.
„Pentru pregătirea în condiţii de siguranţă epidemiologică a procesului de învăţământ şi a procesului electoral din data de 27 septembrie, CJSU Brăila a hotărât că, în toate unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţul Brăila în care se organizează secţii de votare, în zilele de 24, 25, 28 şi 29 septembrie cursurile se vor desfăşura în această perioadă numai on-line (scenariul roşu). Reluarea cursurilor care presupun prezenţa ‘faţă în faţă’ pentru unităţile de învăţământ preuniversitar, desfăşurate temporar numai on line, se va face după scenariul în care au funcţionat anterior desfăşurării alegerilor (verde, galben sau roşu)”, a declarat Drăghincescu.
În hotărârea CJSU Brăila se precizează că personalul de îngrijire din unităţile în care sunt organizate secţii de votare va asigura dezinfecţia sediilor secţiilor de votare înaintea procesului electoral din ziua de 27 septembrie 2020 şi după încheierea acestuia.
„Unităţile de învăţământ în care sunt organizate secţii de votare vor întreprinde toate măsurile şi acţiunile organizatorice prevăzute în Ordinul ministrului sănătăţii şi ministrului afacerilor interne nr. 1594/140/2020 privind stabilirea unor măsuri şi acţiuni de sănătate publică necesar a fi respectate pentru desfăşurarea în siguranţă a procesului electoral”, a mai spus Simona Drăghincescu.
În municipiul Brăila, cu excepţia Colegiului Naţional „Nicolae Bălcescu”, unde Consiliul de Administraţie a luat decizia de a începe cursurile exclusiv online, pe scenariul „roşu”, toate celelalte unităţi de învăţământ au început anul şcolar pe scenariul „galben”.
În judeţ, Şcoala gimnazială Viziru şi Liceul Teoretic „George Vâlsan” din Făurei au început cursurile pe scenariul „roşu”, iar unităţile şcolare din Dudeşti, Drogu, Mircea Vodă, Roşiori, Salcia Tudor, Surdila Găiseanca, Tudor Vladimirescu, Tufeşti, Valea Cânepii, Lanurile şi Baldovineşti, liceele din oraşul Ianca, Liceul „Nicolae Titulescu” din Însurăţei, Liceul „Matei Basarab” din Măxineni şi grădiniţele din Băndoiu şi Ţăcău au început şcoala pe scenariul „galben”.
Celelalte unităţi şcolare din judeţul Brăila vor funcţiona pe scenariul „verde”, ceea ce presupune că toţi elevii vor fi prezenţi la cursuri.
Aproape 75% dintre elevii din judeţul Satu Mare participă la cursuri online organizate de profesori, cele mai mari probleme fiind în comunităţile defavorizate din mediul rural.
„Dintre profesori, în jur de 85% apelează la şcoala online şi folosesc acest sistem. Dintre copii, au acces în jur de 75%, deocamdată. În urma planului naţional al Ministerului Educaţiei şi Cercetării urmează să facem un plan judeţean şi să mărim acest procent. Avem şi două proiecte europene pe care le-am accesat şi copiii să beneficieze de instrumente.
Aceşti copii din zonele defavorizate vor beneficia de tablete ca să poată să acceseze lecţiile online. Cele mai mari probleme sunt în zonele rurale, în comunităţile defavorizate„, a declarat Călin Durla, inspectorul școlar general.
Elevii vor recupera materia după ridicarea restricţiilor şi revenirea la şcoală.
„Va fi un program de recuperare a materiei după ce vor începe măsurile de relaxare. În această perioadă, ţinem legătura cu cei care putem, online, pe sistem de internet, iar unde nu putem fiecare şcoală găseşte o anumită variantă de a le transmite solicitările profesorilor.
În momentul în care vor reveni la cursuri, o să resistematizăm materia predată în această perioadă”, a mai spus Durla.
Rectorul Universităţii de Vest Timişoara, Marilen Pirtea, a remarcat o prezenţă mare a studenţilor, în perioada 11-18 martie, în cadrul programului online.
„Noi ne continuăm programul de cursuri şi seminarii, dar la distanţă. Nu am scăzut sub niciun fel ritmul, în acest început de semestru universitar, dimpotrivă, utilizarea aplicaţiilor online a oferit oportunitatea experimentării generalizate, în toate facultăţile UVT, a mijloacelor de comunicare la distanţă, oferind posibilitatea de a realiza activităţile speciale de pregătire cu un număr mare de studenţi, care s-au arătat foarte interesaţi de avantajele şi chiar confortul mediului virtual de comunicare la distanţă”, afirmă Marilen Pirtea, într-un comunicat.
UVT a înregistrat o prezenţă foarte bună, cu o medie a studenţilor confirmaţi la cursuri de peste 75% din studenţii înmatriculaţi.
„Este absolut îmbucurător faptul că într-o situaţie de urgenţă, cum este criza coronavirusului, studenţii devin mai conştienţi şi mai atraşi de cursuri şi seminarii, fiind online în număr foarte mare, alături de cadrele didactice care au început să conducă activităţile de predare-învăţare-evaluare cu ajutorul aplicaţiilor online”, menţionează rectorul UVT.
„Rezultatele pozitive ale primei săptămâni de organizare generalizată a cursurilor şi seminariilor online la UVT ne permit să sperăm că Universitatea de Vest, lider în educaţia superioară din vestul ţării, se va vedea foarte repede transformată în universitatea digitală a viitorului”, punctează Marilen Pirtea.
Studenţii Facultăţii de Medicină din Sibiu nu mai fac practică în spitalele din municipiu, începând de astăzi, a anunţat Universitatea „Lucian Blaga” printr-un comunicat de presă.
Măsura a fost luată până la finalul lunii martie.
„Având în vedere situaţia epidemiologică privind infecţia cu COVID-19 şi Hotărârea nr. 6 din 06.03.2020 a Grupului de suport tehnico-ştiinţific privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României, se suspendă în totalitate activitatea didactică a studenţilor din spitalele în care ne desfăşurăm activitatea, până la data de 31 martie 2020. Activitatea didactică desfăşurată în alte spaţii decât spitalele partenere se va desfăşura conform orarului. Toate informaţiile referitoare la desfăşurarea procesului didactic vor fi transmise studenţilor prin şefii de an”, a declarat decanul Facultăţii de Medicină, dr. Gabriela Boţa.
Conducerea ULBS a decis ca în toate spaţiile didactice şi administrative să fie montate dozatoare cu dezinfectanţi.
De asemenea, Consiliului de Administraţie al Universităţii de Medicină şi Farmacie „Grigore T.Popa” din Iaşi a decis, în contextul măsurilor de limitare a răspândirii noului coronavirus, ca pe 9 şi 10 martie să fie suspendată în totalitate activitatea didactică cu studenţii, iar între 11 şi 31 martie cursurile să se desfăşoare online.
„În perioada 9-10 martie 2020 se suspendă, în totalitate, activitatea didactică cu studenţii. În acest interval, Decanatele facultăţilor vor evalua spaţiile necesare pentru relocarea activităţilor didactice din spitale.
Începând cu data de 11 martie 2020 până la 31 martie 2020 cursurile la toate facultăţile şi specializările se vor desfăşura on-line, pe platforma de e-learning.
Lucrările practice din anii preclinici se vor desfăşura conform orarului deja stabilit. Stagiile clinice se vor desfăşura, sub formă de prezentări de caz (…), în spaţiile de învăţământ ale Universităţii, altele decât cele din clinici, conform orarului care va fi perfectat în zilele de 9 şi 10 martie 2020″, se precizează într-un comunicat al UMF Iaşi.
„Orice nouă decizie privind activitatea didactică viitoare va fi postată pe site-ul universităţii (…), pe newsletter (…) şi pe pagina oficială de Facebook a Universităţii (…), pe care vă rugăm să le consultaţi frecvent. Conducerea UMF Iaşi invită la tratarea cu maximă responsabilitate a situaţiei, fiind încrezătoare că respectarea recomandărilor oficiale va reduce riscul epidemiologic de răspândire a infecţiei cu noul coronavirus”, se mai menţionează în comunicat.
Consiliului de Administraţie al Universităţii de Medicină, Farmacie, Ştiinţe şi Tehnologie (UMFST) „George Emil Palade” din Târgu Mureş a decis suspendarea tuturor stagiilor clinice şi lucrărilor practice timp de două zile.
„Se suspendă în totalitate stagiile clinice şi lucrările practice pentru disciplinele clinice ale studenţilor Facultăţii de Medicină, Facultăţii de Medicină în limba engleză, Facultăţii de Medicină dentară şi Facultăţii de Farmacie, pentru zilele de 9-10 martie 2020.
Lucrările practice desfăşurate în alte spaţii spaţii decât clinicile universitare precum şi cursurile se vor desfăşura conform programului normal.
Începând cu data de 11 martie 2020, stagiile clinice şi lucrările practice pentru disciplinele clinice se vor desfăşura în spaţiile puse la dispoziţie de către universitate, altele decât cele aparţinând clinicilor.
Şefii de disciplină vor organiza aceste activităţi sub formă de Case-Based Learning şi Problem-Based Learning, utilizând Must Seen Clinical Situations corespunzător fiecărei discipline clinice. În acest sens, se va face o programare săptămânală a temelor şi a cadrelor didactice responsabile de acestea, care vor fi transmise la decanatele facultăţilor.
În situaţii speciale, se vor muta ore de seminarii, cursuri sau lucrări practice care se desfăşoară între orele 8:00-14:00 în segmentul orar 14:00-20:00, pentru a elibera spaţiile necesare activităţilor (…)
Serviciile administrative vor lua măsuri de urgenţă pentru funcţionalizarea tuturor spaţiilor care pot fi utilizate în scopuri didactice şi pentru intensificarea măsurilor profilactice specifice”, a anunţat UMFST Târgu Mureş.
Aproape trei mii de persoane din întreaga ţară pot participa luna aceasta la peste 160 de programe de formare profesională, organizate de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă. Cursurile sunt gratuite, iar cele mai multe locuri disponibile vizează calificări de lucrător în comerţ, agent de securitate, bucătar sau inspector resurse umane. Vrancea conduce în topul judeţelor cu cele mai multe cursuri planificate, urmat de Dolj şi Dâmboviţa. Cei interesaţi pot găsi detalii pe site-ul www.anofm.ro.
Elevii din învățământul primar și preșcolarii vor intra de vineri în vacanță pentru o săptămână, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației Naționale.
Ei se vor întoarce la cursuri luni, 6 noiembrie.
Vacanțele elevilor din toate ciclurile de învățământ sunt programate astfel:
vacanța de iarnă (23 decembrie 2017 — 14 ianuarie 2018);
vacanță intersemestrială (3 — 11 februarie 2018);
vacanța de primăvară (31 martie — 10 aprilie 2018) și vacanța de vară (16 iunie — 9 septembrie 2018).
Pentru clasele terminale din învățământul liceal, anul școlar se încheie în data de 25 mai 2018, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 8 iunie 2018.
Programul național ”Școala altfel” are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare în timpul anului școlar și poate fi derulat în perioada 2 octombrie 2017 — 31 mai 2018, pe baza unei planificări, la decizia școlilor.
Desfășurarea programului ”Școala altfel” nu coincide cu perioada alocată susținerii tezelor semestriale.
Evaluările naționale la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a se vor desfășura în intervalul 7 — 24 mai.
Pe 5 octombrie, în întreaga lume, se sărbătorește Ziua Mondială a Educației.
Elevii şi profesorii nu vor face cursuri, potrivit unui ordin al ministrului Educaţiei Naționale și Cercetării, când se sărbătoreşte Ziua Internaţională a Educației.
Potrivit Ministerului Educaţiei, fiecare unitate de învățământ va decide ce se va face în această zi. Școlile se pot închide sau pot organiza diverse activităţi, pe care trebuie însă să le anunţe din timp.
Ziua Internationala a Educatiei a fost desemnată la 5 octombrie de către UNESCO pentru a marca semnarea, în 1966, a ‘‘Recomandării UNESCO/OIM (Organizația Internațională a Muncii) privind statutul profesorilor” (1966) și ”Recomandarea privind învățământul superior” (1997), principalele documente de referință privind cadrele didactice la nivel internațional.
”Education International”, federație globală a Uniunii Sindicatelor Cadrelor Didactice, consideră că această zi trebuie să fie recunoscută și sărbătorită la nivel internațional, iar principiile celor două recomandări trebuie respectate de fiecare stat în parte. Începând cu 1994, la 5 octombrie, federația a lansat o campanie de promovare a meritelor cadrelor didactice și a contribuției aduse de acestea în procesul educațional, la nivel mondial.
SCANDAL pe tema orarului la Liceul „Virgil Madgearu“ din Constanța. Elevii navetiști se plâng că nu mai au cu ce pleca seara acasă
Publicat de adinaiftime,
21 septembrie 2017, 10:30
Zeci de elevi de la Liceul Tehnologic „Virgil Madgearu“ au protestat în faţa instituţiei de învăţămânţ cerând demisia directorului şi schimbarea orarului.
Ei spun că încheierea cursurilor la ora 20.00 îi pune în dificultate pe cei care care locuiesc în afara oraşului, pentru că nu pot face naveta înapoi acasă.
În replică, Isabela Marcu, directorul unităţii de învăţământ, a declarat la Radio Constanţa următoarele:
„În situația în care trebuie să îl schimbi (n.r. – orarul), trebuie să argumentezi. Eu l-am lăsat, pentru că și la liceele Mircea cel Bătrân, G. Călinescu, Decebal – fiul meu a învățat la Călinescu și la Decebal și, la fel, a învățat până la orele 20:00 când era clasa a IX-a și a X-a, de la orele 14:00 la 20:00, iar de dimineață, de la orele 08:00, la orele 14:00“, justifică directorul Liceului Tehnologic „Virgil Madgearu“, Iasbela Marcu.
Situaţia a ajuns şi în atenţia Inspectoratului Şcolar.
Şeful ISJ, Petrică Miu, ne-a spus că orarul trebuie schimbat şi că vor continua demersurile pentru demiterea directorului liceului:
„Orarul copiilor trebuie – mai ales că la Madgearu sunt foarte mulți copii navetiști – aranjat în așa fel încât să aibă posibilitatea de a ajunge în stațiile de unde pleacă microbuzele seara. Ori să termine la ora 20:00, când majoritatea sau toate microbuzele care pleacă spre județ pleacă la 19:30, vă dați seama că este o chestiune destul de gravă și îngrijorătoare și pentru copii și pentru părinți“, a subliniat inspectorul general al ISJ Constanța, Petrică Miu.
Astfel, de la 11 septembrie, cei 400 de elevi, de la clasa I până la liceu, ca și peste 40 de cadre universitare ar putea să nu mai intre la clasă, atrage atenția senatorul UDMR, Novak Zoltan.
El susține că liceul este victima unei campanii politice planificate, acuzând în acest sens Prefectura Mureș, Primăria Tg. Mureș, Inspectoratul Școlar și Ministerul Educației:
”S-a ajuns în situația în care Liceul Teologic Romano-catolic e pe cale să se desființeze. Din punct de vedere politic noi cerem ferm de la instituțiile implicate, să găsim o cale legală. Dacă sunt și au fost probleme privind înființarea școlii, ele sunt probleme care trebuie rezolvate pe cale administrativă. Părinți sunt revoltați, ei și-au înscris copiii cu bună credință în această școală, care în momentul respectiv funcționa pe baza avizelor de la Ministerul Educației și, așa cum am auzit, comunitatea părinților de la liceu va organiza noi proteste.”
Printr-un comunicat al așa-numitului Grup Civic pentru Liceul Catolic, colectivul de părinți și susținătorii acestora sunt somate persoane și instituțiile publice să soluționeze acestei școli.
Totodată, se cere îndepărtarea imediată din funcții a responsabililor și declanșarea investigațiilor împotriva acestora!
Petiționarii menționează că „în caz contrar luăm în considerare nesupunerea civică și declanșarea acțiunilor legale împotriva persoanelor dumneavoastră!”.
La rândul său, deputatul PMP Marius Pașcan condamnă asemenea somații și cere toleranță și respectarea legii:
”În cazul Liceului Romano-catolic există un proces pe rol, deci instanțele de judecată vor stabili dacă s-a încălcat legea – și există o primă sentință în acest sens – la înființarea liceului, și mai apoi trebuie urmați pașii prevăzuți de Legea Educației, privind înființarea unei unități de învățământ. Până atunci, orice escaladare a acestui conflict aduce imense deservicii municipiului Tg. Mureș, și în același timp nu face decât să conflictualizeze această situație și mai mult și să îi îmnvenineze și pe părinți și pe elevi, deopotrivă.”
La această oră, situația Liceului teologic Romano-catolic din Tg. Mureș rămâne incertă, și nu e sigur dacă de la 11 septembrie acolo vor putea fi reluate cursurile, elevii urmând să fie mutați la alte școli.
Amintim că în luna iulie Consiliul Local Tg. Mureș a propus includerea acestei şcoli ca sucursală a Liceului ‘Bolyai’, dar și această soluţie a fost refuzată de Ministerul Educaţiei.
Elevii și profesorii din Timiș și Arad nu sunt liberi de Ziua Internațională a Educației.
Totuși, luni nu vor avea loc cursuri, urmând să fie organizate ore de educație nonformală. Elevii care nu vor participa la aceste ore vor avea absențe în catlog, avertizează șeful Inspectoratului Școlar Timiș, Aura Danielescu.
Începând din anul 1994, UNESCO a stabilit ca Ziua Mondială a Educației să fie celebrată în fiecare an pe data de 5 octombrie.
Un nou model de educație ajunge în Europa, respectiv la copiii din România, pentru a completa lipsurile din actualul sistem de învățământ. Este vorba despre Classical Education, un program de cursuri Before&After School pe care școala Logos Academy îl pune la dispoziția copiilor și părinților din București. Copiii vor învăța să fie autodidacți, să gândească structurat și să prezinte ce au învățat într-o manieră concisă și persuasivă, iar cursurile vor avea loc pe tot parcursul anului școlar. Logos Academy va fi inaugurată sâmbătă, 8 august, printr-o serie de demo-uri gratuite.
Începând cu noul an școlar, Logos Academy aduce în România o nouă metodă de predare pentru părinții care vor să le ofere copiilor ceea ce nu primesc în sistemele tradiționale de învățământ. Școala propune o serie de cursuri care urmează metoda Classical Education prin care elevii devin persoane autodidacte și învață să folosească o serie de concepte pentru a trata și prezenta orice subiect într-un mod structurat, concis și persuasiv, așa cum făceau Arhimede, Albert Einstein sau Thomas Jefferson.
Modelul Classical Education dezvoltă aptitudini care ajută elevii să devină persoane autodidacte, să înțeleagă că orice subiect cuprinde o serie de concepte cu informații structurate și să prezinte subiectul în cauză într-o manieră concisă și persuasivă.
Această metodă de instruire a fost folosită de sute de ani și se bazează pe 3 părți: Gramatică, Logică și Retorică. Toate aceste etape se suprapun în mod natural cu fazele dezvoltării cognitive ale copilului. Cursurile folosesc transdisciplinaritatea ca principiu de bază și respectă curricula aprobată de Ministerul Educației și Cercetării Științifice, însă abordează un model de predare integrată. Asta înseamnă crearea de conexiuni între teme și competențe, renunțarea la fragmentarea disciplinelor în favoarea integrării lor și antrenarea unor surse cât mai variate pentru prezentarea conținutului.
Din gama de cursuri organizate de Logos Academy urmând modelul Classical Education fac parte materii ca Matematică aplicată, Fizică prin experiment, Chimia în reacții, Lumea lui Iron Man (Algoritmică și robotică), Shakespeare și mai cum…? (Arta actorului) sau Step-ul ca instrument muzical. Părinții care au copii în clasele 0-I pot opta pentru un After School, iar elevii din clasele V-VI pot urma programul Before School (dimineața, înainte de școală) sau doar anumite cursuri, în funcție de preferințe.
Demo Days sau cursurile demonstrative vor avea loc în București, la sediul Logos Academy pe 8, 15, 22 respectiv 29 august. Acestea vor dura 2 ore pentru clasele 0 – I și 3 ore pentru clasele V-VI, ambele divizate în Artă & Cultură și Științe.
Logos Academy a fost înființată de doi tineri, Silvia Timișescu și Daniel Ilinca, cu sprijinul unui partener american Jason Fisher, din pasiune pntru educație și dornința de a îmbunătăți sistemul de învățământ românesc.
Cursurile sunt oferite de Muzeul Naţional de Artă al României.
Prin acest program, tinerii au ocazia să se implice în activităţile muzeului pe întreaga durată a anului şcolar 2014-2015, ca membri ai Consiliului Adolescenţilor.
Într-o primă etapă vor fi selectaţi 20-30 de potenţiali voluntari, care vor fi chemati la interviu, iar la finalul procesului de recrutare vor fi aleşi 12 adolescenţi.
Doritorii pot să completeze formularul de candidatură pe site-ul muzeului începând de luni, 8 septembrie.
Lista celor aleşi va fi publicată la inceputul lui octombrie.
În Botoşani, reprezentanţi ai primăriei au făcut primele verificări la câteva licee din oraş şi situaţia de acolo i-a nemulţumit.
Mizeria ascunsă sub un strat de var şi pereţi mucegăiţi, asta a văzut viceprimarul Eugen Ţurcanu în sala de sport a Liceului „Alexandru cel Bun”.
Eugen Ţurcanu: „E clar, o lipsă de organizare şi o mizerie în general, în special în zona… sala de sport, lăsată total în paragină şi tot felul de obiecte dezafectate aruncate claie peste grămadă în decursul anilor. Am primit motivare că aşa am găsit când a venit directoarea, doamna directoare e de doi ani. Săli de clasă cu parchetul umflat, sărit, lucru care mise pare inacceptabil”.
Dezastru în toată regula a găsit şi la Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi”. Aici, mai mulţi agenţi economici au transformat sălile de clasă în depozite de fier vechi şi alte obiecte şi foloseau la muncă angajaţii şcolii.
Reprezentanţii Liceului „Alexandru cel Bun” susţin că au înaintat deja o adresă cu sumele necesare reparaţiilor şi vor începe lucrările de igienizare imediat ce vor primi banii.
Peste două săptămâni, o comisie mixtă constituită din ordinul prefectului, va începe verificările şi în şcolile din judeţ.
Mai mulţi angajatori sălăjeni au încheiat parteneriate cu liceele din judeţ pentru înfiinţarea unor specializări căutate pe piaţa locală a forţei de muncă
Astfel, vor fi înfiinţate clase de tâmplari, strungari şi lăcătuşi mecanici, dar şi o grupă de automatişti care vor învăţa să lucreze pe maşini cu comandă numerică.
Cursurile nu se vor desfăşura în laboratoare şcolare, ci direct în halele de producţie ale angajatorilor. Pe perioada de practică, elevii vor fi remuneraţi. După absolvirea liceului, tinerii vor avea şansa de a se angaja la fabricile care au solicitat înfiinţarea acestor secţii.
Totul printr-un proiect comun al Primăriei localităţii și al Asociației Tabula din Tărgu-Mureș.
Grupul țintă este format din 270 de persoane din localitățile mureşene Acăţari, Bălăuşeri și Păsăreni, care vor urma, începând cu luna septembrie, 120 de ore de curs.
La final vor primi o diplomă acreditată de Ministerul Educației și recunoscută în statele membre ale Uniunii Europene în 13 meserii solicitate în zonă.
Cursurile acoperă domenii largi, de la ospătar, zugrav, îngrijitor de bătrâni, până la asistent manager și comunicator în limbile engleză şi germană.
La terminarea modulelor, Centrul de Instruire Tabula va organiza o Bursă a locurilor de muncă.
Proiectul are o valoare de 1,5 milioane lei vechi și se derulează pe o perioadă de un an şi jumătate.
Finanțarea provine din Fondul Social European, prin Programul Operațional Sectorial-Dezvoltarea Resurselor Umane, 2003-2013.
Durata specializării este de 40 ore, cu frecvență de două sau de trei ori pe săptămână, între orele 17 şi 20. Doritorii trebuie să fie absolvenţi de studii superioare, iar termenul-limită de înscriere este de 30 iulie.
Managerul de resurse umane este responsabilul cu gestionarea eficientă a resurselor umane într-o organizaţie şi răspunde de două arii foarte importante în activitatea unei organizaţii: exercitarea funcţiilor manageriale de previziune, organizare, antrenare, coordonare, control evaluare în raport cu modul de gestionare a resurselor umane în organizaţie dar şi coordonarea activităţii compartimentului de resurse umane prin exercitarea funcţiilor manageriale în raport cu personalul specializat în gestiunea resurselor umane.
La absolvire, cursanţii primesc un certificat emis de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi Ministerul Educaţiei Naţionale.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul CCI Brașov, din Centrul Civic.
La Facultatea de Litere a Universităţii Bucureşti au inceput de ieri cursurile de vară.
La programul de pregătire vor lua parte câteva zeci de cursanţi străini din Europa, dar si din Coreea şi Japonia, interesaţi de limba si civilizaţia României.
Aceasta este cea mai veche iniţiativă a universităţii de a promova cultura ţării noastre.
Cursanţii vor merge în excursii şi vor vizita muzeele bucureştene.
La finalul stagiului tinerii vor crea propria lor seară, în care vor povesti ce au învatat.
Pensionarii din Târgu Jiu pot învăţa limba engleză de la elevi. Cursurile se desfăşoară în perioada vacanţei de vară, la Biblioteca Judeţeană şi la Muzeul de Istorie din oraş. 160 de elevi voluntari s-au oferit să-i ajute pe vârstnici să deprindă limba engleză, în cadrul unui program derulat de Europe Direct. Cursurile sunt gratuite.
Persoanele private de libertate de la patru închisori din România, printre care şi Penitenciarul Codlea, vor fi beneficiarii proiectului „Prison”, care oferă cursuri de calificare şi recalificare în 15 meserii căutate în această perioadă pe piaţa muncii.
Cea mai mare problemă cu care se confruntă un deţinut la terminarea perioadei de detenţie este găsirea unui loc de muncă. Sunt foarte puţini angajatori dispuşi să angajeze pe cineva care are cazier, astfel că foștii deţinuţi sunt la un pas de recidivă, spune Claudiu Staier, psihologul Penitenciarului Codlea.
Cei mai mulţi dintre deţinuţi au fost închişi pe vremea când erau foarte tineri, astfel că mare parte dintre ei nu au nici măcar studiile minime obligatorii. Aceste cursuri pot oferi o şansă pentru integrarea acestora pe piaţa muncii, spune cms. şef Florin Kiss, directorul Penitenciarului Codlea.
Proiectul „Prison” se va desfăşura în 4 penitenciare din ţară finanţarea fiind de aproximativ 12,5 milioane de lei, provenind din Fondul Social European spune Cristian Irimie, managerul proiectului.
Timp de două săptămâni, elevii vor fi cazaţi în Campusul Haşdeu şi vor participa la cursurile facultăţii pe care au ales-o în prealabil. La final, ei vor fi evaluaţi pentru a se determina dacă specializarea pentru care au optat este cea potrivită.
Proiectul este derulat pentru al şaptelea an de Organizaţia Studenţilor din Universitatea Babeş-Bolyai. Ei afirmă că iniţiativa a fost lansată ca urmare a creşterii ratei abandonului şcolar, cauzată de alegerea neinspirată a unei facultăţi.
Studenţii clujeni spun că anual, tot mai mulţi tineri se lovesc de problema incompatibilităţii aptitudinilor lor cu cele cerute de specializarea vizată, fapt care îi determină să renunţe la studii.
Asociaţia pentru Dezvoltare şi Promovare Socio-Economică, Catalactica, implementează proiectul “Pro-Sănătate – Creşterea accesului angajaţilor din sistemul medico-social din Romania la programele de formare profesionala continuă”, cofinanţat din Fondul Social European.
În Olt, programul se derulează prin intermediul Crucii Roşii. Cursul este certificat de Centrul Naţional de Formare şi perfecţionare a Antreprenorilor, durează 360 de ore, iar primul grup va fi format din 28 de persoane.
Doritorii mai au puțin timp la dispoziţie pentru înscriere, însă, dacă numărul cererilor va fi mai mare decât oferta, cei aflaţi pe lista de aşteptare pot opta pentru următoarele cursuri ce vor fi organizate.
În preocuparea permanentă de a forma tineri antreprenori, Camera de Comerţ şi Industrie Braşov organizează, în perioada 21-25 iulie 2014, ,,Școala antreprenorială de vară”.
Cursul se adresează atât elevilor care doresc să devenă antreprenori, cât şi celor care încă nu ştiu dacă sunt pasionaţi de acest domeniu.
Tematica abordată va fi variată şi va viza dobândirea unor cunoştinţe esenţiale pentru un potenţial întreprinzător, prezentate într-un limbaj accesibil, într-un stil interactiv şi cu multe exemplificări şi exerciţii practice.
Elevii vor afla despre calităţile şi motivaţia unui întreprinzător de succes, miturile legate de antreprenoriat și totodată vor învăţa din experienţa unor antreprenori de succes, a căror prioritate a fost întotdeauna rezultatul obţinut şi orientarea spre client.
Participanţii vor fi capabili la sfârşitul cursului să formuleze o viziune, misiune şi strategie a afacerii pe care şi-o doresc, să facă o analiză SWOT, să alcătuiască un mix de marketing , să aibă noţiuni contabile şi financiare, să ştie cum pot să îşi planifice şi să îşi conducă afacerea şi oamenii aflaţi în subordine şi, nu în ultimul rând, să îşi îmbunătăţească modul în care comunică, un element esenţial în obţinerea succesului în orice domeniu.
Informatii suplimentare si inscrieri se pot face la d-na ing.Carmen Mitran-consultant formare al CCI Brașov.
Spaţiul de antrenament a fost amenajat pe un teren de aproape un hectar şi jumătate pus la dispoziţie de Primărie, unde mai există un cabinet veterinar şi adăpostul pentru câini comunitari.
Cursurile de dresaj vor fi ţinute gratuit de specialişti, de trei ori pe săptămână – marţea, joia şi sâmbăta.
Vicepreşedintele asociaţiei Benji, Forro Bela a menţionat că proiectul are ca scop atât dresarea câinilor, cât şi responsabilizarea cetăţenilor faţă de animalele pe care le deţin.
Proiectul se derulează în parteneriat cu Clubul “Szekely Kutya” şi Asociaţia chinologică din judeţul Covasna, printre colaboratori numărându-se şi Bogdan Chirovan, unul dintre cei mai buni dresori de câini din Transilvania.
Specialiştii spun că e foarte important ca animalele de companie să fie compatibile cu familia şi mediul în care vor trăi, prin urmare şcoala de dresaj vă sta la dispoziţie cu orice sfaturi legate de creşterea şi educarea câinilor.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.