TEMSA, care are aproape 15 mii de vehicule pe drumurile din 66 de ţări, a câştigat o licitaţie majoră în România. TEMSA, câştigătoarea licitaţiei organizate de Ministerul Afacerilor Interne din România, va exporta în această ţară 326 autobuze modelul LD12 SB. TEMSA, care este unul dintre cele mai importante branduri auto din lume, cu peste 50 de ani de experienţă în producţia de autobuze şi midibus, va exporta în România 326 autobuze LD12 SB. TEMSA, care a câştigat licitaţia Ministerului Afacerilor Interne din România cu un acord de 46,5 milioane de euro, va livra autobuzele pentru a fi folosite de soldaţii români şi de unităţile responsabile de siguranţă.
Vorbind la ceremonia de semnare a protocolului de vânzare dintre TEMSA şi Ministerul Afacerilor Interne al României, Evren Ünver, reprezentantul True Value Capital Partners, a spus: „Europa are un loc foarte important în obiectivele noastre de creştere. Această vânzare în România va servi obiectivelor noastre pentru Uniunea Europeană pentru anul 2019 şi va consolida poziţia TEMSA pe piaţă. Autobuzele noastre vor spori eficienţa transportului de personal al Ministerului Afacerilor Interne al României şi confortul pentru consumatorii noştri finali, cum ar fi membrii poliţiei”. Directorul executiv al TEMSA, Hasan Yildirim, a declarat: „Exportul joacă un rol important nu numai pentru noi, ci şi pentru cifrele de creştere ale ţării noastre. Vom livra cele 326 de autobuze care vor fi produse la Adana, în România, într-o perioadă de doi ani. Doresca ca această vânzare, care va aduce o contribuţie pozitivă la cifrele noastre de export, să fie benefică pentru TEMSA şi pentru industria auto din Turcia”.
Parlamentul European a aprobat reguli noi ce ar îmbunătăți siguranța rutieră și ar reduce numărul accidentelor.
Normele cer prezența anumitor tehnologii de siguranță în mașinile noi
Autoturismele, camionetele, camioanele și autobuzele vor trebui echipate cu elemente avansate de siguranță
Cicliștii și pietonii vor fi mai bine protejați
În 2018, 25.100 de persoane au decedat în urma accidentelor pe drumurile europene
Elemente de siguranță, precum asistența inteligentă pentru controlul vitezei și sistemul avansat de frânare de urgență, vor trebui instalate în vehicule noi începând din mai 2022.
„Aceste reglementări deschid calea pentru salvarea a mii de vieți în următorii ani. Ne-am concentrat întotdeauna asupra siguranței participanților la trafic, în special a celor vulnerabili. Echipamentele suplimentare obligatorii pentru autoturisme, camioane și autobuze vor contribui la salvarea de vieți omenești „, a declarat raportorul Róża Thun (PPE, Polonia).
Vehiculele vor fi mai bine echipate pentru a preveni accidentele
Toate vehiculele noi ar trebui să fie echipate cu 30 de tehnologii de salvare a vieții umane precum asistența inteligentă de viteză, ce semnalează șoferului că a depășit limita de viteză, alerta privind somnolența și atenția, avertizare de distragere a atenției pentru a stimula șoferul să fie atent la situația de trafic, un semnal luminos pentru a semnala șoferilor din spate că mașina frânează brusc, sistemul de detectare a obiectelor și oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului, aparatul de înregistrare a evenimentelor, care ar înregistra date relevante imediat înainte, în timpul și imediat după un accident rutier.
Sistemele avansate care vor trebui instalate în toate autovehiculele sunt: sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei; sistemul antidemaraj cu etilotest; sistemul avansat de avertizare cu privire la starea de distragere a atenției conducătorului auto; sistemul avansat de frânare de urgență; sistemul de avertizare la deplasarea in marșarier și dispozitivul de înregistrare a datelor privind accidentele („cutie neagră”).
Sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei (ISA) ar putea reduce cu 20% accidentele pe drumurile europene, potrivit estimărilor. „ISA va oferi unui conducător auto informații, bazate pe hărți și identificarea semnelor rutiere, atunci când depășesc limita de viteză. Nu introducem un dispozitiv de limitare a vitezei, ci un sistem inteligent care va atrage atenția conducătorilor auto atunci când conduc cu viteză excesivă. Acest lucru nu va fi doar un element de siguranță pentru toți, ci va ajuta șoferii să evite amenzile de viteză”, a declarat doamna Thun.
Autoturismele și vehiculele utilitare ușoare vor fi de asemenea obligate să aibă un sistem avansat de frânare de urgență (deja obligatoriu pentru camioane și autobuze), precum și un sistem de urgență de menținere a benzii de circulație.
Majoritatea acestor tehnologii și sisteme vor deveni obligatorii din luna mai 2022 pentru modele noi și începând cu mai 2024 pentru modelele existente.
Elementele obligatorii de siguranță ar reduce drastic numărul de decese rutiere, deoarece 95% dintre accidente se produc din cauza unor erori umane.
Camioanele și autobuzele vor deveni mai sigure pentru cicliști și pietoni
Camioanele și autobuzele vor trebui proiectate și construite astfel încât participanții la trafic vulnerabili, cum ar fi cicliștii și pietonii, să fie mai vizibili conducătorului auto (așa-numita „vizibilitate directă”). Aceste vehicule vor trebui să fie echipate cu sisteme avansate pentru a reduce „în cea mai mare măsură posibilă unghiurile moarte din jurul vehiculului „, spune textul.
Sistemul „vizibilității directe” va trebui aplicat modelor noi începând din noiembrie 2025 și pentru modelele existente din noiembrie 2028.
Teste de impact și parbrize îmbunătățite
Noile norme îmbunătățesc, de asemenea, cerințele privind siguranța pasivă, inclusiv testele de impact (frontal și lateral), precum și parbrizele, pentru a atenua gravitatea rănilor pentru pietoni și cicliști. Omologarea de tip a pneurilor va fi de asemenea îmbunătățită pentru a testa anvelopele uzate.
Etapele următoare
Regulamentul, aprobat de Parlament cu 578 voturi pentru, 30 împotrivă și 25 abțineri, va fi acum supus aprobării Consiliului UE.
În 2018, 25.100 de persoane au decedat pe drumurile europene, iar 135.000 au fost rănite grav, potrivit datelor preliminare publicate de Comisia Europeană.
Publicat de adinaiftime,
19 septembrie 2017, 17:35
În urma furtunii devastatoare din 17 septembrie, Timişoara a căpătat o altă înfăţişare, desprinsă parcă dint-un film apocaliptic!
În continuare, în teren intervin echipele ISU, Serviciile Voluntare de Situaţii de Urgenţă, dar şi angajaţii de la Primării, Retim, Enel, Eon, Drumuri, Poliţia, Jandarmeria şi Poliţia Locală. Zonele afectate sunt foarte multe, iar forţele echipelor specializate nu sunt suficiente pentru dezastrul creat de puterea naturii. De aceea, cetăţenii responsabili sunt invitaţi să participe la o acţiune de curăţare a crengilor şi altor resturi şi obiecte care umbresc imaginea oraşului Timisoara!
Iniţiativa îi aparţine tinerei Marisha Zaporojan, care a creat şi un eveniment pe Facebook, intitulat Timişoara din nou frumoasă. Acţiunea se va desfăşura pe toată suprafaţa Timişoarei începând cu ora 17. Cei care doresc să se implice, vor curăţa în preajma locuinţei lor, în zonele vecine, parcuri sau alte zone afectate, la alegere.
Deşeurile sunt colectate mult mai uşor dacă sunt adunate în grămezi, amplasate cât mai aproape de marginea carosabilului, ne spune Livian Hotico, purtătorul de cuvânt al RETIM.
Recomandarea noastră este să vă echipaţi cu o pereche de mănuşi de gradinărit îmbrăcăminte lejeră şi multă voie buna! Îi rugăm pe cei implicaţi să facă poze înainte şi după, să le posteze în evenimenţ pe reţelele de socializare, pentru a se putea observa „lumina” care poate fi creată de un spirit civic dezvoltat. Astfel, îi vom inspira la acţiune şi pe cei din jur, a precizat Marisha Zaporojan.
Consiliul Județean Mureș a depus astăzi, două proiecte pentru obținerea de fonduri europene nerambursabile pentru reabilitarea DJ Agnita-Sighișoara și a DJ Ungheni-Târnăveni.
Cele două proiecte au fost depuse spre finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, şi conform procedurilor înscrise în Ghidul solicitantului, vor fi evaluate urmând ca în următoarele șase luni să se anunțe dacă acestea vor primi sau nu finanțarea.
Președintele Consiliului Județean Mureș, Peter Ferenc a declarat cu acest prilej că drumul județean care face legătura dintre județul Mureș și județul Sibiu este o investiție care va asigura degrevarea circulației de pe drumurile naționale.
El a mai spus că drumul Ungheni-Târnăveni este important atât pentru locuitorii din zonă şi navetişti, dar şi pentru cei care tranzitează judeţul Mureș.
Sunt probleme serioase cu drumurile din judeţul Constanţa, dar există soluţii.
Administratorul special al Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri Constanţa, Lucian Lungoci, a vorbit despre priorităţile anului 2017, marți la Radio Constanța.
„Este vorba despre refacerea drumului județean 222 între Siliștea – Tortoman și Medgidia. S-a stabilit ca pentru anul 2017 să fie reabilitate DJ223 de la Cernavodă pe ruta Capidava – Topalu până la drumul național Hanul Morilor, DJ222 de la Mihail Kogălniceanu până la Grădina, DJ391 care face legătura între Independența și Cobadin pe ruta Conacu și DJ392 de la Amzacea – General Scărișoreanu până la Movila Verde și intersecția cu DJ 391”, a declarat pentru Radio Constanța Lucian Lungoci.
De asemenea, administratorul special al Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri Constanţa a mai precizat și pe ce drumuri se va circula cu restricţii, dar şi unde va fi închis de tot traficul rutier.
„Acolo unde lucrăm la refacerea covorului asfaltic vor fi restricții, va fi închis doar câte un sens, doar la DJ222, unde lucrăm la fundația drumului, acolo cu siguranță va fi oprită circulația”, a mai precizat administratorul special al RAJDP Constanţa, Lucian Lungoci, la Radio Constanţa.
Cred că nu sunt singurul care îmi doresc o maşină. Dovadă e faptul că în ultimii 25 de ani, parcul auto al României a crescut cu aproape 200%. Până la urmă nu e un lucru rău, să-ţi doreşti şi să şi reuşeşti să-ţi cumperi o maşină. Partea proastă e faptul că mai bine de jumătate dintre maşini sunt second hand şi au o vechime mai mare de 10 ani.
În ultima vreme, pe lângă samsarii de maşini, Germania e colindată de sute de români, dornici de o achiziţie bună: euro 4 să fie taxa mică, să arate bine, să meargă şnur, să nu coste mai nimic şi…gata. Mi-am dorit o maşină şi iată acuma o am, vorba cântecului. Întrebarea care se pune e de ce încurajează statul achiziţia de maşini vechi? Dacă încerci să înmatriculezi în România o maşină mai nouă de 7 – 8 ani, sau cu euro 5, în ideea că nu vrei să poluezi, plăteşti o taxă de multe ori egală cu valoarea maşinii pe care o aduci de dincolo. Şi atunci care e avantajul?
Avem multe maşini în circulaţie, peste 6 milioane şi majoritatea nu sunt într-o stare tehnică tocmai bună. Avem în schimb drumuri; care drumuri nici ele nu sunt bune şi nici la nivelul pe care ni-l dorim: autostrăzi, drumuri expres. Avem în schimb foarte multe ateliere auto. Nici nu e de mirare la câte gropi găsim prin carosabil şi raportându-ne la vechime maşinilor.
Poate că odată, nu ştiu când, dar odată, vom avea şi noi posibilitatea să ne cumpărăm maşini noi, performante, vom avea şi noi drumuri bune care să ne permită să ne deplasăm rapid şi în siguranţă, sau altfel spus, vom avea posibilitatea să circulăm civilizat. Până atunci însă, trebuie să ne mulţumim cu aceleaşi maşini vechi aduse de prin ţările europene, care cu siguranţă au norma de casare îndeplinită, dar care pentru noi reprezintă o maşină nouă.
Nouă în comparaţie cu ce am avut, pentru că la 12 – 15 ani vechime numai nouă nu e. Sau mai rău, să nimerim o maşină accidentată, adusă de samsarii de maşini, reparată de mântuială, vopsită şi lustruită, cu câteva zeci de Km daţi înapoi, astfel încât putem spune: „Mi-am luat o maşină nouă; nou nouţă, dacă a fost lovită odată sau de două ori”.
Cand ne referim la drumurile din vestul țării, suntem preocupaţi, în primul rand, de finalizarea segmentelor de autostradă Izvin – Lugoj şi Traian Vuia – Deva. În aceeași măsură, suntem interesaţi şi de modalitatea de transfer a centurii Nord – Vest a Timişoarei în jurisdicţia primăriei, conform solicitării primarului Nicolae Robu.
Acestea sunt subiectele ediţiei de joi a emisiunii “Vestul Zilei”, difuzată imediat după ştirile orei 18.00, avandu-l invitat pe Horaţiu Simion, director general al Regionalei de Drumuri şi Poduri Timişoara.
Ascultătorii pot adresa întrebări la telefoanele 0256 493545 sau 0372 561035. Primim şi SMS-uri la nr.0725 737373.
O atenţie deosebită se va acorda Autostrăzii Soarelui si Drumului Naţional 1.
In această perioadă oamenii legii vor utiliza echipamentele video de supraveghere a traficului şi peste 400 de aparate radar.
Aceştia vor fi sprijiniţi şi de elicoptere, care vor monitoriza circulaţia pe arterele care duc spre principalele zone turistice din ţară.
Politiştii le recomandă şoferilor să fie prudenţi şi să circule cu viteză redusă.
Guvernul a retras fondurile europene promise pentru repararea a patru drumuri judeţene.
Deși trebuiau să ajungă la CJ Brașov, banii, care rămăseseră din Axa 2 a Programului Operaţional Regional, vor fi redirecţionaţi către spitale.
Drumurile care urmau să fie reabilitate sunt DJ 730, care face legătura între DN 73, satul Şirnea din comuna Fundata şi limita cu judeţul Argeş, DJ 130 B, Părău – Grid – Perşani, şoseaua dintre Dumbrăviţa şi Satul Nou şi DJ 101, care face legătura între oraşul Râşnov şi unitatea militară aflată în zona Glăjărie.
CJ Brașov îşi pusese speranţele în aceste fonduri, având în vedere că banii de la Guvern primiţi în acest an, nu sunt suficienţi pentru investiţii majore în drumuri, ci ajung doar pentru deszăpezirea din viitorul sezon de iarnă și pentru realizarea semnalizării rutiere.
Complexul Energetic Oltenia aşteaptă rezultatul analizelor probelor de cenuşă de la termocentralele din judeţ.
Anunţul a fost făcut de către Ion Călinoiu, preşedintele Consiliului Judeţean Gorj.
Probele de cenuşă de la Termo Rovinari şi Turceni au fost date la analiză, la București, pentru a afla dacă aceasta poate fi folosită la modernizarea drumurilor şi autostrăzilor. Asta în condiţiile în care, la Turceni, o firmă din Belgia a investit deja 50 de milioane de euro pentru construirea unei fabrici de ghips-carton.
Și chinezii, care promit că vin să investească la Rovinari într-un grup nou, sunt interesați de posibilitatea de a folosi cenușa rezultată în urma arderii cărbunelui, la construcții
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.