Autoritățile județene sărbătoresc astăzi Ziua Timișului. Data de 28 iulie marchează instaurarea administraţiei româneşti în judeţul Timiş-Torontal. Anul acesta se împlinesc 98 ani de la acest moment istoric semnificativ pentru parcursul administrativ al județului Timiş.
Cu această ocazie, porțile Palatului Administrativ din Timişoara vor fi deschise pentru public. Autoritățile județene vor să instituie o tradiție a Porților Deschise pentru a facilita contactul direct cu cetățenii, care să aibă acces nemijlocit la informații.
Foaierul Palatului Administrativ va găzdui, cu începere de la ora 12:00, vernisajul expoziției foto-documentare Instaurarea Administrației Românești în Banat. Județul Timiș-Torontal și Caraș-Severin, expoziție organizată de Consiliul Județean Timiș în colaborare cu Muzeul Național al Banatului.
Totodată, în şedinţa extraordinară a Consiliului Judeţean Timiş, convocată cu acest prilej, vor fi premiaţi elevii care au obţinut media zece la examenul de bacalaureat şi la evaluarea naţională.
Vor fi premiați Rusu Paul Cristian (Liceul Teoretic „Nikolaus Lenau” Timișoara), Nesici Alexandra (Liceul Teoretic „Nikolaus Lenau” Timișoara), Criste Silviu Eric (Liceul Teoretic „Nikolaus Lenau” Timișoara), Morariu-Brînzei Tudor (Liceul Teoretic „Nikolaus Lenau” Timișoara), Purtator Larissa (Liceul Teoretic „Nikolaus Lenau” Timișoara) și Dinu M. Ansira-Ariadna (Colegiul Național Bănățean Timișoara) și de doi elevi de nota 10 la Evaluarea Națională, și anume: Drăgănescu CN. Ioana Lisandra de la Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timișoara și Jura F. Ștefan Alexandru de la Colegiul Național Bănățean Timișoara. Fiecare va primi câte o tabletă şi o diplomă.
Peste 140 de elevi, însoţiţi de 40 de profesori, din toate judeţele ţării, se află, în perioada 21- 26 iulie, la tabăra Muncel, unde se desfăşoară a XIX-a ediţie a Concursului Naţional Proiecte de Mediu, din Calendarul Naţional al Activităţilor Educative MEN.
Inspectorul general şcolar ieşean, Genoveva Farcaş, a afirmat că elevii participanţi aduc în prim plan proiecte interesante de cercetare efectuate în domeniul protecţiei mediului, prezente în concurs sub forma unor standuri, evaluate de echipa unui juriu alcătuit din renumiţi profesori universitari de la Facultatea de biologie a Universităţii Al.I.Cuza Iaşi – academician prof. univ. dr. Constantin Toma, academician prof. univ. dr. Ionel Miron, lector univ. dr. Anca Narcisa Neagu, muzeograf dr. Davideanu Ana – Muzeul de Istorie Naturală şi reprezentantul Agenţiei pentru Protecţia Mediului din judeţul Iaşi, Ramona Ciobanu.
Judeţul Iaşi este reprezentat la acest concurs de Liceul Tehnologic Agricol M. Kogălniceanu din Miroslava, la secţiunea liceu, şi Colegiul Naţional Iaşi, la gimnaziu.
‘Ne dorim ca şi această ediţie a Taberei Naţionale de Proiecte de Mediu, organizată la Muncel, să fie una de succes, din punctul de vedere al programului diversificat şi atractiv, dar şi prin noutatea abordării proiectelor ecologice concepute şi prezentate de elevi. De asemenea, ne bucură faptul că judeţul Iaşi, gazdă a numeroase concursuri şi manifestări educaţionale de anvergură, atrage în fiecare an sute de elevi şi profesori din ţară, fiind un spaţiu cultural de interes atât pentru activităţile educative, cât şi pentru vacanţele elevilor’, a declarat Genoveva Farcaş.
Pe lângă concursul propriu-zis, la care se prezintă 36 de proiecte realizate de elevii din ţară, programul taberei cuprinde activităţi ştiinţifice, precum expoziţia ‘Uimitoarea lume microscopică’, realizată de lector univ. dr. Neagu Anca Narcisa; sesiunea de informare ‘Sângele verde’, prezentată de academicianul Ionel Miron, precum şi aplicaţia ecologică în pădurea Muncel, coordonată de preşedintele juriului, academicianul Constantin Toma.
După susţinerea probei de concurs, elevii se vor bucura de activităţi recreative în aer liber, concursuri de dans, karaoke, excursii tematice la obiectivele de interes din zona Moldovei. La închiderea festivă a taberei, care are loc marţi seara, câştigătorii Concursului naţional vor fi premiaţi de Ministerul Educaţiei Naţionale cu diplome şi cadouri, oferite de Asociaţia Naţională de Protecţie a Consumatorilor – InfoCons.
Elevii români au câştigat cinci medalii şi o menţiune la Olimpiada Internaţională de Matematică, desfăşurată în metropola braziliană Rio de Janeiro, potrivit rezultatelor publicate pe site-ul organizatorilor.
Filip Alexandru Ion, de la Colegiul Mihai Viteazul din Bucureşti, Ştefan Tudose şi Mihnea Doica, de la Liceul Internaţional de Informatică, au fost recompensaţi cu medalia de argint. Mihnea Ocian şi Ciprian Bonciocat de la Colegiul Tudor Vianu din capitală au primit bronzul.
O menţiune onorifică a obţinut Alexandra Timofte, de la acelaşi Colegiu Tudor Vianu.
Cele mai bune rezultate în clasamentul pe naţiuni le-au avut elevii sud-coreeni, cu şase medalii de aur, fiind urmaţi de cei din China, cu cinci medalii de aur şi una de argint, şi cei din Vietnam, 4 de aur, una de argint şi una de bronz.
Bucureşti FM: Investeşte în educaţie! Investeşte în creativitate!
Publicat de Camelia Teodosiu,
8 iulie 2017, 06:40 / actualizat: 25 iulie 2017, 6:56
Libertate în gândire, aripi deschise spre creativitate, idei care pot schimba lumea, sunt prezente în România noastră de nota 10 pe care nu încetăm să o proiectăm plini de încredere şi speranţă.
La sfârşitul lunii mai, am participat la un eveniment adresat tinerilor care care doresc să transforme o idee de afacere într-un proiect pilot. Este ceea ce se cheamă un start-up. Anul acesta, din peste 150 de echipe selectate, au ajuns în finala națională 35 de proiecte pilot, prezentate în faţa publicului la Gala Junior Achievement Compania Anului – cea mai mare competiție europeană de antreprenoriat pentru elevi și studenţi.
Tinerii au concurat pentru premii nationale și burse de participare la finalele europene:
• JA European Company of the Year 2017, Bruxelles, Belgia, care va avea loc între 11 – 13 iulie 2017 – pentru secțiunea elevi;
• JA Europe Enterprise Challenge 2017, Helsinki, Finlanda, care a avut loc între 28-30 iunie 2017 – pentru secțiunea studenți.
Anul trecut, România a fost vedeta celor doua competiţii anuale internaţionale:
la JA Europe Enterprise Challenge 2016 (secțiunea studenți), echipa ţării noastre a câştigat marele premiu pentru dezvoltarea unei prize inteligente care împiedică alimentarea cu energie electrică a diferitelor aparate atunci când acestea sunt în stand-by,
cea de-a doua recunoaştere a inteligenţei şi creativităţii spiritului antreprenorial a fost la Gala JA European Company of the Year 2016 prin acordarea premiului de excelență în IT la (secțiunea elevi), pentru dezvoltarea unor ochelari inteligenți care ajută nevăzătorii sau persoanele cu deficiență mare de vedere să se integreze mai ușor în mediul înconjurător.
Vă invit să rămâneţi în spaţiul României de nota 10, unde vom sta de vorbă cu organizatorii evenimentului şi cu tineri ale căror idei puse în valoare, au fost selectate pentru etapa finală şi chiar pentru premiere la cea mai mare competiție europeană de antreprenoriat pentru elevi și studenţi.
Investeşte în educaţie! Investeşte în creativitate!
Este tema propusă în această ediţie a emisiunii noastre, realizată la Gala JA Hall of Flame 2017.
Despre cum se realizează selecţia acestor proiecte antreprenoriale pilot, care sunt principalele domenii de interes şi ce a a dus nou competiţia din acest an, aflăm de la Dna Ştefania Pop, director executiv al organizaţiei Junior Achievement România.
Gala JA Hall of Fame – Investește în educație!®, ediţia a VII-a, a reunit peste 600 de elevi, studenţi, profesori, reprezentanţi ai companiilor şi ai instituţiilor publice din România, care se implică active în programe educaţionale.
Premiul 1, la categoria elevi, pentru cea mai bună Companie a Anului, a fost acordat echipei de la Liceul Teoretic Octavian C. Tăslăuanu din Topliţa, Harghita, pentru invenţia numită Find me anywhere.
Pe Locul 2 s-a situat proiectul V-tech al echipei de la Colegiul Economic A.D. Xenopol, Bucuresti – Un produs de iluminat, GreenLight care funcţioneză pe bază de energie solară captată cu un panou fotovoltaic.
Locul 3 a fost acordat proiectului Colorax. Echipa de la Liceul Teoretic Al. I. Cuza din Bucureşti propune un model de bijuterii inedit, cu cristale din bismut, având integrate cipuri care comunică cu telefonul mobil. Se pot accesa diferite aplicaţii – muzică, internet sau poţi localiza un anumit obiectiv.
Tot la categoria elevi au fost acordate două PREMII SPECIALE la secţiunea Investment in Agribusiness pentru:
Compania Oua preţioase, de la Lic teoretic nr. 1 din Salonta. Compania îşi propune să comercializeze ouă care provin de la cea mai echilibrată rasă de găini ouătoare Hy- Line Brown, grupul ţintă vizat fiind copii.
Compania Grape Junior de la Colegiul Agricol Dimitrie Cantemir din Huşi, care propune mai multe sortimente dint-un magiun de struguri, 100% natural cu nuci, scorţişoară sau migdale.
La Gala JA Hall of Flame – Investeşte în educaţie, premiile acordate în competiţia COMPANIA ANULUI 2017 la categoria studenţi au fost:
Compania InstaHouse, pentru o platform on-line care pune în legătură oamenii, care au nevoie de servicii de curăţenie, cu agenţi locali de încredere. Echipa InstaHouse vrea să înlocuiască procesul greoi şi lung de a găsi o menajeră cu efectuarea unei comenzi simple, în doar 3 minute.
Compania DeliverMe, tot pentru un serviciu on-line, prin intermediul căruia orice persoană îşi va putea face cumpărăturile de la orice supermarket local, partener.
Compania Save Art, pentru o idee care constă în recondiţionarea mobile vechi, mâncată de carii, ştearsă, deteriorate, dar care se întoarce la client frumoasă, elegantă, cu un aspect mult îmbunătăţit.
Tot în această ediţie a emsiunii, aflăm de la George Dumitru cum poţi deveni, la vârsta studenţiei, un antreprenor plin de încredere, cu o afacere care a crescut de la an la an. El face ţesturi pentu pâine pe vatră. Ţestul este un cuptor arhaic mobil pentru copt pâinea.
JA Compania anului, organizat Junior Achievement, este un eveniment internaţional prestigios, dedicat recunoaşterii rolului important pe care îl au elevii, studenții şi profesorii, implicați în programe internaționale educaționale de tip learning by doing, precum și a liderilor, managerilor sau antreprenorilor care își aduc contribuția la dezvoltarea legăturii dintre comunitatea academică și cea economică în România.
Dacă vrei să trăieşti într-o Românie de nota 10, Investeşte în Educaţie!
Aproximativ 50 de elevi provenind din familii cu posibilităţi materiale reduse, care se află în clasele terminale de liceu, pot lua parte la Şcoala de vară, organizată în perioada 10-24 iulie, la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi.
Purtătorul de cuvânt al UAIC, Mădălina Cocea, a declarat că reprezentanţii Facultăţii de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice şi Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul UAIC din Iaşi organizează Şcoala de vară ‘Hai la facultate! Să descoperim împreună vara universitară la Cuza! – VINOlaUAIC!’.
La această şcoală de vară pot participa 50 elevi din clasele terminale de liceu şi care aparţin unor familii cu venituri reduse sau sunt din mediul rural.
‘Pe parcursul a două săptămâni, elevii vor participa la diverse activităţi, cum ar fi: prezentarea ofertei educaţionale şi a facilităţilor oferite de UAIC studenţilor, participarea la cursuri şi seminarii, activităţi de consiliere profesională şi orientare în carieră, ateliere de lucru în domenii specifice. De asemenea, elevii vor avea posibilitatea de a participa la activităţi recreative, sportive sau diverse evenimente culturale, dar şi de a descoperi obiectivele turistice ale Iaşiului în cadrul unor vizite ghidate’, a declarat Mădălina Cocea.
Conform acesteia, pentru a participa la şcoala de vară, elevii trebuie să completeze până pe 7 iulie un formular online.
‘Elevii participanţi vor beneficia constant de sprijinul personalului academic, reprezentanţilor asociaţiilor studenţeşti şi al studenţilor voluntari, astfel încât să trăiască o autentică experienţă studenţească care să-i stimuleze să urmeze studiile universitare. Prin organizarea acestui program se urmăreşte familiarizarea elevilor cu mediul academic şi îmbunătăţirea procesului de tranziţie de la învăţământul liceal la cel universitar. Participarea la această Şcoală de Vară este gratuită, cazarea, masa şi transportul fiind asigurate de Universitate’, a mai spus Mădălina Cocea. (Agerpres/FOTO arhiva rador)
Ministerul Educaţiei Naţionale a emis un ordin privind modul de plată al personalului didactic care face parte din comisiile pentru Evaluarea Naţională, a absolvenţilor clasei a VIII-a, pentru Examenul Naţional de Bacalaureat şi pentru examenele de absolvire a calificării profesionale pentru învăţământul profesional, liceal şi post liceal, sesiunile anului 2017.
Personalul didactic care face parte din comisiile de organizare în unităţile de învăţământ pentru evaluarea naţională a absolevnţilor clasei a VIII-a este plătit după cum urmează:
– preşedinte – 335 lei;
– membru – 285 lei;
– asistent – 39 lei.
Profesorii care fac parte din comisiile din centrele zonale de evaluare, pentru absolvenţii clasei a VIII-a sunt plătiţi:
Preşedinte – de la 771 lei pâna la 821 lei, în funcţie de numărul de candidaţi, iar un profesor evaluator este plătit cu 6 lei pentru o lucrare corectată.
Profesorul sau secretarul cu abilităţi în operarea pe calculator – informatician – încasează 387 de lei.
Preşedintele comisiei dintr-un centru de examen de bacalaureat poate încasa, în funcţie de numărul de candidaţi, de la 770 de lei până la 821 lei, iar vicepreşedintele este plătit cu 529 de lei, în schimb un asistent este plătit cu 46 lei pe zi.
Personalul didactic care face parte din comisiile de bacalaureat, din centrele de evaluare sunt plătiţi astfel:
– Preşedinte – 1.172 lei şi 1.114 lei;
– Vicepreşedinte – 669 lei;
– Profesor evaluator – 7,6 lei pentru o lucrare corectată.
Profesorii care au participat la evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, sau în limba maternă, respectiv pentru proba de evaluare a competenţelor digitale sunt plătiţi cu 3,9 lei pentru un candidat, mai puţin decât cei care au participat la evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă modernă, ce sunt plătiţi cu 6 lei pentru un candidat.
Absolvenții claselor a XI-a pot participa, în perioada 23-30 iulie, la „Universitatea de Vară pentru Elevi”.
Programul este implementat de Universitatea de Medicină și Farmacie din Tîrgu Mureș, împreună cu Liga Studenților din Tîrgu Mureș.
Elevii vor putea să vadă cum decurge o săptămână din viața unui student la UMF Tîrgu Mureș. Aceștia vor fi cazați în cămine studențești, vor participa la cursuri și lucrări practice specifice facultății la care aplică și vor avea parte și de activități extrașcolare.
Participanții au la dispoziție 150 de locuri gratuite, iar înscrierile au început astăzi, 19 iunie, și se încheie la data de 1 iulie.
Selecția participanților va avea loc în data de 2 iulie, zi în care vor fi afișate și rezultatele selecției.
Confirmarea participării se va face în perioada 3-5 iulie, iar în data de 6 iulie se vor redistribui locurile rămase neocupate, în ordinea clasificării, după care va fi afișată lista redistribuirii.
În perioada 7-9 iulie, participanții declarați admiși în urma redistriburii locurilor își vor confirma participarea.
Lista finală a participanților se va afișa în data de 9 iulie.
Elevii vor sosi la UMF Tîrgu Mureș în data de 23 iulie.
Peste 5.200 de absolvenţi de clasa a VIII-a din judeţul Constanţa vor susţine, săptămâna viitoare, probele scrise în cadrul examenului naţional.
Prima probă, cea scrisă la Limba şi literatura română, va avea loc pe 19 iunie, urmată de cea la Matematică şi cea la Limba si literatura maternă.
În judeţul Tulcea, aproximativ 1.500 de elevi s-au înscris pentru susţinerea Evaluării Naţionale, în cele 53 de centre de examinare.
Anul acesta, media de la evaluare are o pondere de 80% în media de admitere la liceu, iar media generală de absolvire a claselor V-VIII contează doar în proporţie de 20%.
Elevii și preșcolarii intră, de astăzi, în vacanța de vară, iar cursurile vor fi reluate luni, 11 septembrie 2017, potrivit calendarului stabilit de Ministerul Educației.
Bacalaureatul este în desfășurare, candidaților le sunt testate inițial competențele linvistice de limbă și literatură română, limbă străină și competențele digitale. Probele scrise ale examenului încep luni, 26 iunie, iar Evaluarea Națională pentru absolvenții de gimnaziu, pe 19 iunie.
Ministerul Educației a anunțat că rezultatul obţinut după cererea de recorectare a lucrărilor de la bacalaureat și evaluare națională va fi cel final, chiar dacă diferenţa este mai mică de 0,50 de puncte.
Până acum nota finală era schimbată doar dacă exista această diferenţă între nota iniţială şi cea de după contestaţie.
Inspectorul școlar general adjunct, Illes Ildiko, este de părere că noul sistem va crește numărul contestațiilor depuse:
Inspectorii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului Covasna au amendat cu 3000 de lei conducerea Şcolii Gimnaziale „Gaal Mozes” din Racoşul de Sus, pentru mai multe deficienţe constatate în urma unui control.
Controlul a vizat modul de distribuţie a produselor alimentare, în cadrul programului guvernamental „Cornul şi laptele”, iar inspectorii au constatat că produsele de panificaţie ce urmau a fi distribuite elevilor erau depozitate direct pe podea.
De asemenea, au constatat că grupul sanitar al şcolii este în stare deplorabilă, uşile fiind rupte, găurite, fără clanţe, toaletele şi pardoseala neigienizate, iar tencuiala parţial căzută de pe tavan.
De asemenea, au constatat că grădiniţa din Racoşul de Sus nu deţine autorizaţie sanitară de funcţionare.
Elevii clasei a VIII-a participanţi la loturile naţionale lărgite ce se pregătesc pentru olimpiadele şi concursurile internaţionale vor susţine mâine proba scrisă la limba şi literatura română din cadrul sesiunii speciale a evaluării naţionale.
Potrivit calendarului aprobat de către Ministerul Educaţiei Naţionale, miercuri va avea loc proba scrisă la matematică.
Proba scrisă la limba şi literatura maternă pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale va avea loc pe 15 iunie, iar afişarea rezultatelor se va face în aceeaşi zi până la ora 18,00.
Tot pe 15 iunie vor putea fi depuse contestaţiile până la ora 20,00.
Rezultatele finale vor fi făcute publice pe 16 iunie.
În perioada 27 mai- 10 iunie 2017, se organizează examenul de bacalaureat 2017, sesiunea specială, în județul Prahova.
La această sesiune pot participa absolvenții de liceu, participanți la pregătirea loturilor naționale ale României pentru competițiile internaționale sau care susțin examenul de admitere la universități din străinătate și care au făcut dovada că:
• au fost acceptați, în etapa preliminară, la universitățile din străinătate care le solicită pentru înscriere diploma de bacalaureat, înainte de finalizarea examenului de bacalaureat, sesiunea iunie- iulie 2017;
• desfășoară probele de admitere în același timp cu probele examenului de bacalaureat, sesiunea iunie- iulie 2017.
Conform metodologiilor în vigoare, absolvenții de liceu care participă la această sesiune specială de bacalaureat își asumă întreaga răspundere pentru parcurgerea integrală a materiei din care vor primi subiectele de examen.
La nivelul județului Constanța, sunt 8 absolvenți aflați în această situație: 5 elevi de la Liceul cu Program Sportiv N. Rotaru Constanța (profil sportiv- lupte greco- romane- Campionatul European Juniori 2007, kaiac-canoe- campionatul European de Tineret 2017, tenis de câmp- Turneu Internațional Seniori), 1 elev de la Liceul Teoretic Lucian Blaga Constanța (gimnastică aerobică- Jocurile Mondiale) și 1 elev de la Colegiul Național Mircea cel Bătrân Constanța- Olimpiada Internațională de Chimie.
Elevii de clasa a VI-a vor susţine, astăzi, proba de Limbă şi comunicare din cadrul Evaluării Naţionale, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale.
Joi, Evaluarea Naţională la clasa a VI-a continuă cu proba de Matematică şi Ştiinţe.
Sălile în care se susţin examenele sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod curent.
Rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei, fiind valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare şi prin informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, declara săptămâna trecută că evaluările din învăţământul preuniversitar trebuie să fie privite ca având un caracter formativ, şi nu unul de clasamente.
‘Aceste evaluări din învăţământul preuniversitar trebuie privite ca având un caracter formativ, şi nu unul de clasamente. (…) După aceste evaluări, fiecare cadru didactic, pentru elevii pe care îi are în clasa respectivă, ar trebuie să facă o fişă de parcurs pentru perioada următoare plecând de la aceste rezultate. Fişa aceasta să fie individuală pentru fiecare elev din clasa respectivă, să permită profesorului să îşi pregătească materialele şi tot procesul didactic astfel încât să completeze această pregătire de care elevul are nevoie pentru a ajunge la un anumit nivel‘, explica ministrul.
Elevii şi preşcolarii se reîntorc pe 2 mai la cursuri, după vacanţa de primăvară.
Vacanţa de vară va fi între 17 iunie şi 10 septembrie.
Pentru cei din clasa a XII-a, anul şcolar se încheie în data de 26 mai, urmând bacalaureatul.
Examenul de capacitate la final de gimnaziu este programat pentru luna iunie, astfel că elevii de clasa a VIII-a vor termina anul şcolar pe 9 iunie.
Luna mai se anunţă plină de testări şi teze.
Din 3 mai, elevii de clasa a IV-a vor fi evaluaţi la limba română şi la matematică, fiind urmaţi, în zilele de 10 şi 11 mai, de cei de clasa a VI-a, cărora li se vor testa cunoştinţele de limba română, o limbă modernă, matematică şi din domeniul ştiinţelor.
Peste 200 de tineri din județele Sibiu, Vâlcea și Brașov au fost prezenți vineri, 7 aprilie, la Sibiu, cu unele dintre cele mai creative și interesante proiecte, realizate exclusiv din deșeuri reciclabile, care în mod normal ajung la coșul de gunoi.
Concursul „Deșeurile pot fi și artă” a fost organizat de Facultatea de Științe Agricole, Industrie Alimentară și Protecția Mediului (ȘAIAPM), din cadrul ULBS, pentru al șaselea an consecutiv. Câștigătorii primelor trei locuri au fost cei care au avut cele mai inovative proiecte, respectiv o masă de toaletă din cartoane, realizată de studenții din anul IV la ȘAIAPM, un perpetuum mobile de reciclare a apei, al elevilor de la Liceul Teoretic Dumbrăveni, și o băncuță din cartoane, realizată de elevele Colegiului Energetic din Rm. Vâlcea. Premiile au fost în valoare de 800, 600 și 400 de lei, iar cele 13 mențiuni au primit fiecare câte 100 de lei.
„Premiile au fost oferite de absolvenți ai ȘAIAPM și de actuali studenți. Avem un student în anul I la Montanologie în Rm. Vâlcea, Alexandru Mihalcea, care are un depozit de deșeuri și tatăl lui a oferit 1000 de lei, de asemenea, Bogdan Mihu, student tot în anul I la Montanologie, a oferit 600 de lei, o absolventă la noi la ULBS la master, Denisa Mihalcea, a oferit alți 600 de lei, iar restul banilor au fost suportați de cadrele didactice și alți studenți care au dorit să contribuie”, spune prof.univ. Cristina Moise, organizatorul concursului.
Proiecte din deșeuri reciclabile, pentru un viitor eco
Printre obiectele realizate de cei peste 200 de tineri, am întâlnit unele cu adevărat utilizabile. Copiii au ales idei precum un suport de telefon din carton, un sistem de lumini făcut din sticle de plastic sau o canapea din carton care susține greutatea umană.
Am făcut o canapea reciclabilă din carton pe care o putem folosi în foișor sau, de ce nu, chiar în casă. Am lucrat la ea în jur de o săptămână. Întâi am făcut o schiță, apoi am procurat tuburile, am tăiat după un șablon și am început să o asamblăm. (Andreea Bucur, parte din echipa din Rm. Vâlcea, care a luat locul al III-lea)
Bineînțeles că nu au lipsit nici proiectele simpatice, ca ferma creată din hârtii și capace de plastic sau păpușica realizată din materiale reciclabile.
Am făcut o fermă din dopuri, carton, hârtie și pământ. Am făcut o casă, am pus fân, am făcut copaci și animale, am vopsit dopurile și în pământ am pus floricele. Am lucrat cam 4 ore și jumătate la proiectul acesta. Suntem o echipă de 9 copii. (Carmen Gabriela Brândușel, elevă în clasa a 6-a)
Am făcut o păpușă din ață, șervețele, o minge spartă și o sticlă de lapte. (Mariana Milescu, elevă în clasa a 9-a)
Cei 200 de elevi au fost însoțiți de 35 de profesori și au prezentat juriului un total de 60 de exponate.
Astăzi începe seria evaluărilor naţionale pe care le susţin elevii din învăţământul primar şi secundar.
Primii elevi testați vor fi cei din clasa a doua.
Lor li se vor verifica, în următoarele 3 zile, capacitatea de comunicare prin scris şi citit şi nivelul cunoştinţelor de matematică.
Rezultatele vor fi analizate şi discutate cu părinţii pentru a se stabili, eventual, planuri individuale de învăţare.
Începând din data de 3 mai, vor fi evaluaţi, la limba română şi la matematică, elevii de clasa a IV-a, iar, din 10 mai, cei de clasa a VI-a, cărora li se vor testa cunoştinţele la limba română, o limbă modernă, cele de matematică şi din domeniul ştiinţelor.
Evaluarea naţională la final de gimnaziu este programată pentru luna iunie.
Mediile obţinute de cei peste 450.000 de elevi ai claselor a VIII-a, a XI-a şi a XII-a la simulările Evaluării Naţionale şi Bacalaureatului vor fi afișate astăzi la şcolile unde învaţă elevii care au susţinut probele scrise.
Notele nu vor fi trecute în catalog decât la solicitarea expresă a elevilor, urmând să fie analizate de profesori cu elevii, la şedinţele cu părinţii şi în consiliul profesoral, în vederea îmbunătăţii performanţelor şcolare.
În urma analizei rezultatelor, inspectoratele şcolare judeţene vor lua măsuri de monitorizare şi control, dar şi de remediere a problemelor, acolo unde acest lucru se impune.
Anul trecut, la simularea Evaluării Naţionale, medii peste 5 au obţinut 44,05% dintre elevii care au participat la probele scrise, iar la simularea Bacalaureatului au avut medii de promovare 38,39 la sută dintre elevii claselor a XII-a şi 25,76 la sută dintre cei de la clasa a XI-a.
Şcoala cu clasele I-VIII din comuna Topleț beneficiază de mai bine de două decenii de sprijinul unei asociaţii umanitare din Germania, un nou transport cu donaţii materiale fiind adus recent în comuna de pe malurile Cernei.
„În această lună am primit materiale din partea unei asociaţii neguvernamentale germane, care de-a lungul timpului ne-a ajutat cu mobilier şcolar, jucării pentru copii, cadouri de sărbători… Acum am primit mobilier, 140 de scaune, 20 de bănci şcolare, jucării pentru grădiniţă şi alte lucruri”, ne-a declarat prof. Ioan Horăscu – directorul şcolii din comuna de pe malurile Cernei.
Colaborarea dintre comunitatea din Topleţ şi asociaţia AWO din Germania a început în urmă cu peste două decenii, numeroşi localnici din comună fiind membrii ai asociaţiei germane. „Cred că sunt de 20 de ani în Topleţ, dar şcoala a fost permanent o prioritate pentru ei! Fiind o asociaţie care se ocupă pe parte umanitară, nu putem să facem noi o listă, bineînţeles…, de multe ori sunt lucruri care de depind de achiziţiile lor, de cum se desfăşoară activitatea lor… Nu sunt lucruri foarte noi, dar sunt lucruri bune, lucruri pe care noi ne bucurăm să le primim!”, ne mărturiseşte directorul şcolii din Topleţ.
Dealtfel, grădiniţa din comună funcţionează într-un spaţiu amenajat şi dotat în exclusivitate cu sprijinul asociaţiei germane, care nu îi uită pe cei mici în perioada marilor sărbători creştine ale anului, ne spune prof. Ioan Horăscu : „Sprijinul asociaţiei germane ne ajută foarte mulţ la grădiniţă copiii primesc tot timpul cadouri de Paşte şi de Crăciun, este o bună colaborarea cu comunitatea, îi găzduim în fiecare an în luna decembrie, se organizează în şcoală o activitate cu oamenii din sat care sunt membrii ai asociaţiei… Noi ne bucurăm de un sprijin foarte mare şi este un sprijin din mai multe puncte de vedere!”
Cea mai importantă competiţie şcolară din ţară va fi găzduită în acest an de municipiul Târgu Jiu.
Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj şi Ministerul Educaţiei Naţionale vor organiza, în perioada 23 – 28 aprilie, Olimpiada naţională de fizică. Aici vor fi prezente peste 700 de persoane, cei mai buni elevi la disciplina fizică din clasele VI-XII dar şi profesori.
Numirea a fost făcută prin ordin de ministru, cu delegare de atribuţii pentru 60 de zile.
Până la numirea în funcția de șef al Inspectoratului Școlar, Macarie a fost inspector responsabil de învăţământ profesional şi tehnic, învățământ particular și alternative educaționale.
Inspectoratul Școlar Mureș a rămas fără conducere săptămâna trecută, după ce Maria Kozak, numită intermiar, și-a înaintat demisia.
Din 22 noiembrie funcția a fost deținută, tot interimar, de Nadia Rață. Asta după ce, la începutul lunii noiembrie, DNA a început urmărirea penală a fostului inspector școlar general Ștefan Someșan, sub acuzația de abuz în serviciu și uzurparea funcției în cazul înființării Liceului Teologic Romano Catolic.
Colegiul Național „Spiru Haret” din Târgu-Jiu găzduiește sâmbătă, 18 martie 2017, etapa județeană a olimpiadei de limbi moderne.
Astfel, olimpiada de limba germană va începe la ora 9.00, elevii intrând în săli în intervalul orar 8.00-8.30 și având asupra lor carnetul de elev vizat sau cartea de identitate.
Olimpiada de limbi romanice, respectiv limba franceză, italiană, spaniolă, va începe la ora 10.00.
Elevii vor intra în sălile de examen în intervalul orar 9.00-9.30, având asupra lor carnetul de elev vizat sau cartea de identitate.
Olimpiada de limba engleză va începe la ora 10.00.
Elevii care se deplasează din județ vor fi însoțiți de profesorii desemnați de instituția de învățământ și vor avea asupra lor documentele specifice.
Simularea Evaluării Naționale și a examenului de Bacalaureat continuă joi cu proba la matematică pentru elevii claselor a VIII-a și proba obligatorie a profilului pentru clasele a XI-a și a XII-a.
Potrivit calendarului aprobat de MEN, vineri va avea loc proba la alegere a profilului și specializării la Bacalaureat exclusiv pentru elevii clasei a XII-a.
Rezultatele vor fi comunicate elevilor în data de 31 martie.
Obiectivele simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile evaluărilor pe care le vor susține la finalul anului școlar, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum și optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare.
Notele obținute nu se trec în catalog. În situația excepțională în care se dorește acest lucru, elevul trebuie să solicite profesorului consemnarea notelor în catalog. În urma analizei rezultatelor, inspectoratele școlare județene vor lua măsuri de monitorizare și control, dar și de remediere a problemelor, acolo unde acest lucru se impune, precizează MEN.
Subiectele sunt elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare, în mod similar cu modelele publicate pe http://subiecte.edu.ro, și sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitățile elevilor pe temele prevăzute în programa de examen și parcurse până la această dată.
Corectarea lucrărilor va fi făcută, în baza unor bareme care asigură unitatea și obiectivitatea evaluării și notării la nivel național, de doi profesori din unitățile de învățământ în care elevii susțin simularea.
Anul trecut, rata de prezență la simularea Evaluării Naționale a fost de 90,71% (169.632 de elevi participanți), iar procentul mediilor peste 5 s-a situat la 30,58%.
În ceea ce privește simularea probelor scrise din cadrul examenului de Bacalaureat, rezultatele din 2016 indică o rată de promovare (medie generală peste 6 și note peste 5 la toate probele) de 28,51% la clasa a XI-a, respectiv 38,39% la clasa a XII-a.
Simularea evaluării naționale pentru elevii claselor a VIII-a și cea a examenului de bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a și a XII-a vor începe luni cu proba scrisă la limba și literatura română, potrivit unui ordin aprobat de ministrul Educației.
La 13 martie sunt programate atât proba scrisă la limba și literatura română pentru elevii claselor a VIII-a care susțin simularea evaluării naționale, cât și pentru cei din clasele a XI-a și a XII-a care susțin simularea examenului de bacalaureat.
Elevii aparținând minorităților naționale vor da pe 14 martie proba la limba și literatura maternă atât pentru simularea evaluării naționale, cât și pentru simularea bacalaureatului.
Pe 16 martie vor avea loc proba scrisă la matematică pentru simularea evaluării naționale și proba scrisă obligatorie a profilului pentru bacalaureat.
Totodată, pe 17 martie va avea loc proba la alegere a profilului și specializării, care va fi susținută numai de elevii claselor a XII-a.
Potrivit calendarului, toate rezultatele vor fi afișate pe 31 martie.
Ordinul prevede că elevii claselor a VIII-a vor susține simularea la limba și literatura română, matematică și limba și literatura maternă.
Elevii claselor a XI-a vor susține simularea bacalaureatului la limba și literatura română, matematică, istorie și limba maternă.
Elevii din clasele a XII-a vor fi verificați la limba și literatura română, limba și literatura maternă, pentru elevii aparținând minorităților naționale, și probe la alegere din matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, argumentare și comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie.
Rezultatele elevilor vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ și discutate individual cu aceștia.
Ordinul mai prevede că vor avea loc discuții la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. (Agerpres/ FOTO rtv.net)
Acesta se adresează tuturor elevilor din învăţământul primar, de la clasa pregătitoare până la clasa a patra.
Potrivit unui proiect, copii vor primi câte un tichet în valoare de 200 de lei care să acopere o parte din costurile acestui program.
Părinţii sau reprezentanţii legali pot opta pentru această variantă la sfârşitul fiecărui an şcolar sau în momentul înscrierii copilului la şcoală.
Măsura descurajează abandonul şcolar, sprijină părinţii care nu au timp să stea cu copiii si reprezintă şi o formă de suplimentare a veniturilor profesorilor participanţi la clasele „Şcoală după şcoală”.
Proiectul a fost aprobat de Comisia de învăţământ a Camerei Deputaţilor si urmează să fie dezbătut în plenul celor două camere.
La început de an școlar, Episcopia Devei și Hunedoarei a întreprins o campanie de sprijin a copiilor hunedoreni aflați în dificultate, oferind peste 250 de ghiozdane însoțite de rechizitele necesare derulării procesului instructiv-educativ al acestora. Campania de distribuire a ghiozdanelor a vizat întreg cuprinsul eparhiei hunedorene, ele fiind împărțite în Deva, Hunedoara, Hațeg, Orăștie, Petroșani și Brad. Prin activitatea începută Episcopia Devei și Hunedoarei demarează în această perioadă proiectul „DAR – Dăruiește, Ajută, Respectă” axat pe prevenirea și corectarea părăsirii timpurii a școlii, proiect implementat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara. Campania de distribuire a ghiozdanelor constituie o tradiție în Episcopia Devei și Hunedoarei și va continua, dat fiind faptul că procentul de părăsire timpurie a școlii este din ce în ce mai alarmant, ca urmare a dificultăților de ordin financiar în care se regăsesc multe familii hunedorene.
Procesul pe fond al unor elevi din Timiş, eliminaţi în vară de la Bacalaureat, începe săptămâna aceasta. Acţiunile preliminare – cele de anulare a proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a fraudei – au început deja, iar Inspectoratul Școlar a câştigat opt dintre acestea.
Reamintim, aproximativ 50 din cei 143 de elevi eliminaţi de la Liceul din Făget s-au adresat instanţei. Ei nu pot participa la două sesiuni consecutive ale bacalaureatului.
Elevii și profesorii din Timiș și Arad nu sunt liberi de Ziua Internațională a Educației.
Totuși, luni nu vor avea loc cursuri, urmând să fie organizate ore de educație nonformală. Elevii care nu vor participa la aceste ore vor avea absențe în catlog, avertizează șeful Inspectoratului Școlar Timiș, Aura Danielescu.
Începând din anul 1994, UNESCO a stabilit ca Ziua Mondială a Educației să fie celebrată în fiecare an pe data de 5 octombrie.
Definită de Nelson Mandela ca cea mai puternică armă capabilă să schimbe lumea , pe 5 octombrie, în întreaga lume, se sărbătoreşte Ziua Mondială a Educaţiei. Evenimentul ţine să ne reamintească faptul că o educaţie de calitate reprezintă cheia unei reuşite profesionale.
În 1994, UNESCO a inaugurat prima ZI MONDIALĂ A EDUCATORILOR, pentru a comemora semnarea, în 1966, a recomandării făcute de UNESCO şi ORGANIZAŢIA INTERNATIONALĂ A MUNCII privind condiţiile de muncă ale personalului didactic.
Prin urmare, UNESCO a creat această zi pentru a atrage atenţia anumitor guverne asupra condiţiilor rele de muncă în care cadrele didactice îşi desfasoară activitatea, asupra salariilor mici ale acestora.
De atunci, s-a hotărât ca data de 5 octombrie sa fie dedicată cadrelor didactice, pentru a li se da reputaţia pe care o merită, pentru a sensibiliza întreaga lume, ţinându-se cont de rolul esenţial pe care-l joacă dascălii, în formarea de noi şi noi generaţii.
Pentru că profesorii nu sunt doar simpli instructori. Ei dezvoltă capacităţile copiilor, le îmbogăţesc cultura, îi ajută să-şi construiască un drum în viaţă, îi ghidează şi-i stimulează permanent, contribuind la dezvoltarea lor personală.
Sarcina este destul de dificilă pentru fiecare educator, dar acesta îşi îndeplineşte misiunea primordială cea de a insufla elevilor valorile fundamentale : dialogul, pacea, toleranţa, egalitatea, respectul.
Şi să nu uităm că, dupa ce au petrecut ani buni pe băncile şcolii elevii ajung cetăţenii care vor decide soarta lumii.
Această zi se sărbătoreşte în data de 5 octombrie în peste 200 de ţări
O grădiniţă din municipiul Petroşani a fost închisă de inspectorii Direcţiei de Sănătate Publică Hunedoara, din cauza condiţiilor sanitare ce ar fi pus în pericol sănătatea copiilor. Purtătorul de cuvânt al DSP Hunedoara, dr. Cecilia Birău, spune că inspectorii au găsit acolo duşumelele mucegăite, igrasie, grupuri sanitare necorespunzătoare, toate punând în pericol sănătatea copiilor. Activitatea grădiniţei a fost suspendată până la remedierea problemelor constatate de inspectorii de sănătate. Grădiniţa este situată în cartierul Colonie din Petroşani şi funcţiona într-o clădire veche, fără să fie autorizată din punct de vedere sanitar. Cei 40 de copii care frecventau această grădiniţă au fost mutaţi la alte unităţi de învăţământ situate în apropiere. Conform datelor DSP Hunedoara, în judeţ mai sunt 11 unităţi de învăţământ care nu au primit autorizaţie sanitară de funcţionare, dintr-un total de 300 de şcoli sau licee.
Elevii din 30 de şcoli din judeţul Botoşani vor beneficia de cursuri predate cu ajutorul tablelor electronice şi a video-proiectoarelor, a declarat, luni, pentru AGERPRES, inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ), Mihaela Huncă.
Şcolile beneficiare de pachete educaţionale moderne, în special din mediul rural, sunt incluse într-un proiect cu finanţare europeană intitulat ‘Un viitor mai bun prin educaţie’.
”Aceste seturi educaţionale vor fi date în primul rând şcolilor din proiect care organizează, începând din acest an şcolar, clase de tipul şcoală după şcoală pentru copiii care provin din medii defavorizate, pentru a preveni abandonul şcolar’, a afirmat Huncă.
Proiectul ”Un viitor mai bun prin educaţie’ are o componentă de prevenire a abandonului pentru circa 300 de elevi cu risc, dar şi de reincluderea în sistemul de învăţământ a persoanelor care au abandonat şcoala.
Elevii şi studenţii îşi pot achiziţiona abonamente pentru călătoria cu trenul, la preţuri reduse, la început de an şcolar.
Elevii până la clasa a 12-a beneficiază de o reducere de 50% la trenurile Regio şi de 20 până la 30% la cumpărarea unui bilet la InterRegio. Studenţii la zi din învăţământul de stat sau privat acreditat au o reducere de 50% pentru un număr nelimitat de călătorii cu trenurile Regio.
Compania CFR Călători oferă reduceri şi la abonamente. Astfel, elevii şi studenţii le pot achiziţiona cu 75% reducere la trenurile Regio şi 50% reducere la cele InterRegio.
La procurarea abonamentului sunt necesare carnetul de elev şi legitimaţia de reducere la transport pentru studenţi, vizate pentru anul şcolar în curs.
Patru grădinițe cu predare în limba engleză și un centru de limbi străine pentru elevi și adulți au fost deschise, în urma unei finanțări europene. Cele patru grădinițe sunt în Domnești, Roșu, Pitești și București. Centrul de limbi străine funcționează tot în Capitală.
Managerul proiectului, Bogdan Glodeanu, a precizat că aceste noi structuri vor funcționa ca întreprinderi sociale inovative în domeniul educațional. Proiectul este derulat de Alianța pentru Lupta Împotriva Alcoolismului și Toxicomaniilor.
Fondurile strânse din taxele percepute de gradinițe se reinvestesc și merg spre dezvoltarea unor programe sociale destinate persoanelor aflate în dificultate, consumatoare de alcool sau droguri. Oamenii primesc consiliere psihologică și un loc de muncă, a declarat Ramona Glodeanu, expert în cadrul proiectului.
Peste 17.000 de elevi şi studenţi vor beneficia anul acesta de sprijin financiar acordat de Guvern pentru achiziţionarea unui calculator.
Pot primi bani cei din învăţământul de stat sau particular acreditat, în vârstă de până la 26 de ani. Ajutorul se acordă sub forma unui bon valoric, care reprezintă echivalentul în lei al sumei de 200 de euro, calculat la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Naţională a României pentru ultima zi a lunii precedente achiziţiei.
Beneficiarii acestui ajutor sunt tinerii care provin din familii fără posibilităţi, în care venitul maxim brut pe membru de familie este de 150 de lei. Potrivit prevederilor, la stabilirea venitului brut lunar pe membru de familie au fost luate în calcul toate veniturile realizate de membrii familiei în luna precedentă depunerii cererii de acordare a ajutorului, cu excepţia alocaţiei de stat, alocaţiei familiale complementare şi a alocaţiei de susţinere pentru familia monoparentală, bugetul personal complementar acordat persoanelor cu handicap, burselor de studii şi burselor sociale, precum şi a tuturor drepturilor sociale care, potrivit legii, sunt exceptate de la stabilirea altor drepturi şi obligaţii.
Pe lângă dovada veniturilor modeste ale familiilor din care provin, elevii sunt obligaţi să obţină medii mai mari şi să nu acumuleze absenţe nemotivate la şcoală, în timp ce studenţii trebuie să fi obţinut cel puţin 50 de credite în anul universitar anterior depunerii cererii. Bugetul alocat în 2015 de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice a fost de 16 milioane de lei. Lista cu beneficiarii ajutorului financiar privind achiziţionarea de calculatoare poate fi consultată pe site-ul Ministerului Educaţiei.
Programul se derulează din 2004, iar până acum au beneficiat de sprijin peste 280.000 de elevi.
Ministrul educaţiei, Remus Pricopie a răspuns astfel acuzaţiilor aduse de semnatarii moţiune simple pe tema educaţiei, iniţiată de Alianţa Creştin Liberală.
Documentul se dezbate la această oră în plenul Camarei Deputaţilor. Remus Pricopie a mai spus că până vor ajunge manualele digitale, elevii vor studia după cele vechi:
„Sunt o serie de etape procedurale care au împiedicat semnarea contractelor înainte de 15 septembrie. Ne-am supus deciziei Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, iar ieri Ministerul Educaţiei a anunţat, din nou, lista câştigătorilor. Diferenţa dintre prima şi a doua evaluare nu este semnificativă, există însă o diferenţă de abordare.
Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor ne-a cerut să nu mai menţinem un prag minim, respectiv, un punctaj minim, atât pentru criteriul preţ, cât şi pentru criteriul calitate”.
Elevii de clasa I vor primi, la începutul anului școlar, un pachet complet de rechizite format din caiete, penar complet echipat, acuarele cu pensulă şi un ghiozdan.
Primăria Brașov continuă și în acest an şcolar programul social „Primul ghiozdan” pentru cei 1.911 elevi de clasa I din toate şcolile municipiului Braşov.
Suma alocată de Consiliul Local pentru acest an a fost de 150.000 de lei, dar atribuirea contractului prin licitaţie s-a făcut cu aproximativ 120.000 de lei, diferența urmând a fi folosită pentru burse școlare, spune viceprimarul Brașovului, Adina Durbacă.
„Primul ghiozdan este unul dintre programele prin care Primăria şi Consiliul Local Braşov vin în sprijinul elevilor din Braşov şi al familiilor lor, pentru a preveni sau scădea unele situaţii de dificultate cu care se confruntă familiile la început de an şi de a oferi acces la educaţie tuturor copiilor”, spunea la rândul său primarul Brașovului, George Scripcaru.
Totodată, va continua şi anul acesta programul de acordare a gratuităţii pe transportul în comun, tot pentru a reduce abandonul şcolar şi a veni în sprijinul părinţilor.
De asemenea, acestora le va fi interzis să consume în scoli droguri, tigări sau băuturi alcoolice – potrivit unui proiect al Ministerului Educatiei, aflat în dezbatere publică.
Conform documentului, elevii au obligaţia să frecventeze cursurile, să se pregătească la fiecare materie si să dobândească competenţele prevăzute de programele şcolare.
De asemenea ei trebuie să aibă un comportament civilizat şi o ţinută decentă, atât în unitatea de învăţământ preuniversitar, cât şi în afara ei.
In plus, tinerii nu pot părăsi incinta scolii fără avizul unui profesor si sunt obligații să aibe în permanență carnetul de elev asupra lor.
Proiectul „Ascultă 5 minute de muzică clasică” devine program naţional în şcoli, începând cu acest an şcolar.
Radio România Muzical şi Ministerul Educaţiei Naţionale au semnat un protocol de colaborare prin care cele mai importante piese muzicale din repertoriul românesc şi internațional vor fi puse la dispozitia profesorilor.
Acestea vor fi însoţite de explicaţii al căror scop este familiarizarea elevilor cu muzica clasică.
Din acest an şcolar s-au aprobat noi discipline pe care elevii le vor putea studia opţional.
Unii părinţi se tem că elevii şi-ar putea alege prea multe optionale si nu vor mai putea să facă faţă volumului de studiu.
Directorul scolii numarul 1, Sfintii Voievozi, Iuliana Soare, spune, însă, că decizia finală va fi luată impreună cu profesorul de la clasă.
Un elev îşi poate alege cel mult patru opţionale iar odata alese acestea nu mai pot fi schimbate în timpul anului şcolar în curs.
Între 4-13 august, baza unui acord de parteneriat educațional încheiat între Ministerul Educației din România și din Republica Moldova, pentru al treilea an consecutiv, 100 de elevi din țară se vor bucura de vacanță, gratuit, pe malul Nistrului.
Purtătorul de cuvînt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi, Sabina Manea a declarat că 44 de elevi din mai multe școli ale județului Iași, cu vârsta cuprinsă între 10 și 16 ani, însoțiți de 4 profesori, vor participa la tabăra „Popasul Dacilor” organizată la Vadul lui Vodă, în Republica Moldova.
Elevii provin atât din mediul rural, cât și urban, tabără reprezentând o recompensă pentru rezultatele deosebite la învățătură și pentru implicarea lor în proiectele și activitățile educative desfășurate pe parcursul anului școlar.
Elevii au fost aleşi după rezultatele obţinute la învăţătură şi comportamentul lor pe parcursul anului şcolar.
Directorul adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Tulcea, Anca Lazăr ne-a informat că primii copii au ajuns deja în tabără la Mahmudia.
Cei mai mulţi vor pleca în tabără la Eforie, la începutul lunii septembrie.
Primele două sunt destinate elevilor din comunele Batoș și Tăureni şi au o capacitate de 16+1.
Inspectorul școlar general al județului Mureș, Ștefan Someșan, spune că ele sunt deosebit de utile, mai ales în cazurile în care satele mici sunt foarte departe de centrul comunei.
La nivel național, 600 de microbuze vor fi distribuite în anul școlar 2014-2015 .
Pensionarii din Târgu Jiu pot învăţa limba engleză de la elevi. Cursurile se desfăşoară în perioada vacanţei de vară, la Biblioteca Judeţeană şi la Muzeul de Istorie din oraş. 160 de elevi voluntari s-au oferit să-i ajute pe vârstnici să deprindă limba engleză, în cadrul unui program derulat de Europe Direct. Cursurile sunt gratuite.
Doi copii aflaţi într-o tabără la Moieciu de Sus au ajuns la spital.
Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului Braşov a fost sesizat de părintele unei fetiţe căreia i s-a făcut rău, fiind diagnosticată cu toxiinfecţie alimentară. Elevii aflaţi în tabără sunt de la o şcoală generală din Bucureşti, iar în urma incidentului mai mulţi părinţi au anunţat că renunţă la vacanţa din Moieciu şi au cerut să le fie trimişi acasă copiii, astfel încât o parte dintre elevi s-a întors cu un autocar în Capitală.
După ce au descins la pensiunea respectivă, comisarii de la Protecţia Consumatorilor au găsit bucătăria şi frigiderele goale. Totuşi, au fost consemnate câteva nereguli: veselă nedezinfectată corespunzător, ouă murdare şi brânză a cărei provenienţă nu putea fi demonstrată şi nici termenul de valabilitate nu era stabilit.
În plus, părinţii nu au primit nicio chitaţă sau factură pentru banii pe care i-au plătit pentru sejurul copiilor. Cercetările continuă, iar proprietarii pensiunii din Moeciu riscă amenzi usturătoare şi închiderea locaţiei.
În 18 comune din judeţ vor ajunge microbuze şcolare în zilele următoare. O a doua tranşă, a spus prefectul Andrei Puică va ajunge în perioada octombrie – noiembrie. Pentru elevii din suburbiile oraşului Negreşti va fi achiziţionat în această vară un microbuz, cu fonduri de la Consiliul Judeţean Vaslui.
Reparaţiile la unităţile de învăţământ din municipiul Cluj Napoca au început imediat după terminarea anului scolar, în aşa fel încât lucrările să poată fi finalizate până în 15 septembrie
Reprezentanţii municipalităţii doresc să evite situaţiile din anii trecuţi, când elevii au început şcoala printre schele şi muncitori.
Ca să fie sigur că vremea caldă nu-i moleşeste pe cei care execută lucrările, primarul Emil Boc a verificat stadiul reparaţiilor de la şcoala Constantin Brancuşi din cartierul Gheorgheni.
Până în prezent au fost finalizate reparaţiile interioare la 12 unităţi de învăţământ, printre care şi şcoala Brancuşi.
Directoarea acestei unităţi, Eugenia Marcu, a declarat că momentan se lucrează la faţadă, unde nu s-a intervenit niciodată în cei 40 de ani de când a fost construită şcoala.
Lucrările de reparaţii la şcolile din Cluj-Napoca sunt finanţate exclusiv de la bugetul Consiliului Local. În acest an au fost alocate 5,7 milioane de lei.
Timp de o săptămână, 20 de elevi de la Liceului Teoretic „Lucian Blaga“ din Tiraspol se află la Brașov, în cadrul unei tabere sugestiv intitulată ,,Basarabia mai aproape de Europa”.
Scopul acestei tabere este prezentarea sistemului educaţional românesc după intrarea României în Uniunea Europeană, precum şi o mai bună cunoaştere a valorilor europene. Unul din organizatorii taberei este Consiliul Județean Brașov.
Elevii din Transnistria, care sunt însoţiţi de directorul liceului, Ion Iovcev, au programate întâlniri cu elevii şi cadrele didactice de la diferite şcoli şi licee din Braşov, cu reprezentanţii autorităţilor publice şi cu cei ai Universităţii Transilvania, dar vor vizita şi o serie de obiective din domeniul educațional și turistic : Institutul de cercetare dezvoltare Genius, Muzeul Prima Şcoală Românească, rezervaţia de zimbri de la Vama Buzăului, Castelul Bran și Castelul Peleş.
Pentru al treilea an consecutiv, elevii argeşeni care au luat notă maximă la Bacalaureat vor fi recompensaţi de către Primăria Municipiului Piteşti. La fel ca în anii precedenţi, premianţii vor primi suma de 2000 de lei, bani care provin de la Consiliul Local Piteşti.
De asemenea vor mai fi premiaţi alţi 118 elevi care au obţinut medii cuprinse între 9.50 şi 9.99 la examenul de bacalaureat. Festivitatea va avea loc în luna septembrie și asta pentru că așteaptă alocarea sumelor necesare.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.