Centrul Cultural „Alexandru Marghiloman” din Buzău organizează un concurs de fotografii sub genericul „Crăciunul de odinioară”.
Persoanele interesate să participe la concurs trebuie să publice pe paginile lor de Facebook sau Instagram o fotografie sau un clip care să ilustreze Crăciunul copilăriei lor, asigurându-se că postarea este publică şi poate fi văzută de oricine.
Sursa foto: Centrul Cultural „Alexandru Marghiloman” Buzău/facebook
Totodată, trebuie să includă în descrierea fiecărei poze sau fiecărui clip hashtag-urile #Crăciunuldeodinioară, #CCAM şi #Buzăuoraşdeschis, să eticheteze un prieten cu care ar dori să depene amintiri şi să dea like şi follow paginilor de Facebook sau Instagram ale Primăriei.
Vor fi acordate trei premii, care vor consta în pachete de cărţi, iar câştigătorii vor fi desemnaţi printr-o tragere la sorţi.
Concursul se adresează cu precădere populaţiei adulte din România şi perioada de înscriere este 6-20 decembrie, ora 24:00
Câştigătorii vor fi aleşi folosind simpliers.com şi vor fi anunţaţi pe paginile de social media ale Centrului Cultural „Alexandru Marghiloman”.
Publicat de Andra Radu,
20 octombrie 2021, 14:30 / actualizat: 20 octombrie 2021, 17:08
Facebook rămâne cea mai populară platformă de social media, cu o acoperire de 93% în rândul utilizatorilor români de Internet din mediul urban, în timp ce 43% consideră televiziunea ca principala sursă de informare, arată rezultatele unui studiu, publicat marţi.
Comparativ cu anii anteriori, românii au folosit mediul online într-o măsură mai mare. Astfel, au fost mai prezenţi pe platforme (53%) şi pe reţelele sociale (48%) şi au făcut mai multe plăţi (55%) şi cumpărături online (52%).
Totodată, restricţiile şi limitările acestei perioade i-au determinat să citească mai frecvent ştiri online (48%) şi să se uite mai des la filme şi seriale (43%).
În acelaşi timp, în contextul pandemiei, utilizatorii de Internet din mediul urban au accesat reţelele de socializare în special pentru a-şi ocupa timpul liber, pentru a se relaxa (65%), dar şi pentru a păstra legătura cu cei dragi (64%), motive regăsite în special la persoanele mature, cu vârsta peste 45 de ani.
La capitolul celor mai accesate platforme social media, Facebook continuă să fie cea mai populară, cu 93% dintre sufragii în mediul urban, fiind folosită de toate grupele de vârstă, dar mai ales de către persoanele de peste 55 de ani (98%).
De asemenea, persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani sunt mai atrase de platforme precum Instagram şi Pinterest, iar tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani preferă TikTok, Snapchat, Reddit sau chiar LinkedIn. În schimb, utilizatorii de peste 45 de ani preferă să acceseze Twitter.
Peste trei sferturi (78%) dintre cei chestionaţi afirmă că imaginile rămân cel mai popular tip de conţinut din social media, urmaţi de tinerii (18-24 ani) care preferă videoclipurile (72%) sau stories pe Instagram (45%), persoanele cu vârste cuprinse între 35-44 ani mai atrase de live streaming (19%), iar cele cu vârsta cuprinsă între 45 şi 55 de ani interesate de postările brandurilor preferate (44%) şi de imaginile şi videoclipuri 360 grade (29%).
Persoanele de peste 55 de ani apreciază, cu preponderenţă, articolele (61%) şi conţinutul audio (33%).
Pe segmentul de e-commerce prin reţelele de socializare, datele centralizate în studiu relevă faptul că opt din zece utilizatori de Internet din mediul urban sunt de părere că funcţia de etichetare folosită de branduri pentru comerţul electronic este utilă pentru că reduce timpul de căutare a produsului (74%) şi oferă toate detaliile despre preţ, fără a fi nevoie să acceseze site-ul web (78%).
Printre cei care au întreprins activităţi de gaming se află persoanele cu vârste cuprinse între 45 şi 55 de ani care au descărcat şi au jucat jocuri pe smartphone într-o măsură mai mare faţă de valul anterior (61%), iar cele cu vârsta cuprinsă între 35 şi 44 de ani au jucat în reţea cu persoane necunoscute (39%).
Aproape două treimi (64%) dintre cei chestionaţi au susţinut că vizionează programe TV împreună cu familia, iar 41% au declarat că, în ultimul an, au urmărit programe TV sau online pentru copii mai mult decât o făceau înainte de pandemie.
Cât de mare este nevoia noastră de a fi apreciați de cei din jurul nostru? Până unde suntem dispuși să mergem doar pentru ca celălalt să aibă și să-și mențină o părere bună despre noi? Ce masca și câte suntem dispuși să purtăm pentru a fi pe placul oamenilor?
Studiile arată că peste 75% dintre internauți recunosc că își “confecționează” în Social Media viața, astfel încât să pară mai interesantă și mai aventuroasă. Totodată, 3 oameni din 4 își judecă prietenii și colegii pe baza profilelor de Facebook, Snapchat sau Instagram, iar jumătate dintre aceștia postează imagini frumoase doar pentru a provoca gelozie între prieteni și familie.
În opinia psihologului Laura Maria Cojocaru, fondatorul Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI), de cele mai multe ori alegem să purtăm și în viața de zi cu zi, nu doar pe Facebook, “masca perfecțiunii” și punem o barieră emoțională între noi și cei din jur, deoarece nu vrem să scoatem în evidență slăbiciunile noastre.
Astfel, lumea va vedea doar aspectele pozitive din viața noastră, mereu zâmbind și fericiți, și ne va trata ca pe un supraom care are puterea de a rezolva problemele vieții. Lumea nu știe că și noi plângem, că și pe noi ne doare și va căuta la noi secretul “perfecțiunii” sau doar va deveni geloasă pe viața noastră “perfectă”.
În realitate, întreg acest joc este o mare minciună, în urma căruia mulți dintre noi vom ajunge să experimentăm depresia în cele mai diverse forme, fie că este vorba de viața reală sau de mediul virtual.
“Cumva, la un moment dat în evoluția sa, omul a ajuns la concluzia că a fi “uman”, deci imperfect, este o dovadă de slăbiciune, un motiv pentru ceilalți să-l “arate cu degetul””, este de părere psihologul laura Maria Cojocaru.
Această idee a apărut din teamă, iar teama a venit din experiență. Cineva, la un moment dat, a ales să fie el însuși, fără mască, a ales să nu se mai urce cu picioarele pe umbra lui ca s-o ascundă, ci să o lase să se vadă. Experiența i-a spus că acele persoane care-ți văd umbra, pleacă de lângă tine. Culmea ironiei este că și cei care pleacă de lângă noi, la rândul lor se tem: că nu vor fi acceptați, înțeleși, apreciați, se tem că vor rămâne singuri.
”Atunci când oamenii ne văd fără mască, deci imperfecți, își proiectează propriile defecte, le recunosc și aleg să fugă de lângă noi deoarece nu le place situația. Dacă ar alege să rămână, ar înseamna să recunoască faptul că nici ei nu sunt ”perfecți” ”, explică psihologul Laura Maria Cojocaru.
Sancțiuni mai dure pentru șoferii care folosesc telefonul mobil în timpul mersului. Măsurile au fost adoptate ieri de Guvern.
Șoferii pot fi penalizați nu doar pentru vorbit la telefon, ci și dacă sunt surprinși ținându-l în mână. Varianta aflată în prezent în vigoare interzice doar folosirea telefoanelor mobile în timpul mersului.
Guvernul modifică, astfel, Codul Rutier pentru a preveni ”live-ul la volan”, care a provocat în ultima perioadă accidente rutiere extrem de grave.
Vor fi sancționați cu amendă și conducătorii de vehicule pentru care nu este prevăzută obligativitatea deținerii permisului de conducere.
În plus, șoferul care încalcă o regulă de circulație în timp ce ține în mână sau folosește telefonul ori un alt dispozitiv mobil, va fi sancționat cu 4-5 puncte-amendă și suspendarea dreptului de a conduce pe o perioadă de 30 de zile.
Noile reglementări vor intra în vigoare în termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial, perioadă în care Poliția Rutieră va desfășura acțiuni de informare.
Ultimul accident produs de un șofer băut, care transmitea live pe Facebook, s-a petrecut duminică, în județul Tulcea. Doi oameni, un copil de 3 ani și o femeie în vârstă de 79 de ani, au fost uciși după ce mașina a intrat peste ei în curte.
Platformele social-media și serviciile web, folosite de milioane de europeni, s-au alăturat efortului de a reaminti cetățenilor să-și exprime votul în alegerile europene.
Facebook, Google, Snapchat și Twitter sunt printre platformele care oferă servicii suplimentare pentru a se asigura că europenii votează și că alegerile nu sunt compromise online.
Google furnizează caracteristici speciale ale candidaților și le reamintește oamenilor să voteze. Profilurile candidaților sunt și mai vizibile pe YouTube.
Facebook reamintește utilizatorilor săi perioada derulării alegerilor și, în zilele electorale, a creat un buton special: „Am votat”. De asemenea, facebook și-a consolidat eforturile pentru ai face pe utilizatori conștienți de știrile false.
Instagram conține autocolante speciale care fac trimitere la site-ul electoral.
Utilizatorii Snapchat cu vârsta de vot, din întreaga Europă, vor primi un mesaj video de la Team Europe, amintindu-le să voteze.
Twitter a introdus emoji speciale care însoțesc hashtags: #EUelections2019 și #thistimeimvoting în diferite limbi.
Aici, veți găsi o prezentare generală a acțiunilor întreprinse de platformele sociale și de companiile digitale.
În toate țările Uniunii Europene, peste 426 de milioane de cetățeni sunt eligibili să voteze, între 23 și 26 mai.
Agenda Parlamentului European pentru săptămâna 21 – 27 mai
Publicat de Camelia Teodosiu,
21 mai 2018, 15:27 / actualizat: 25 mai 2018, 13:37
Principalele teme din agenda Parlamentului European, pentru săptămâna 21 – 27 mai:
Mark Zuckerberg. Președinții și liderii grupurilor politice se vor întâlni, în cadrul Conferinței președinților Parlamentului European, cu fondatorul și CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, marți, la ora 18.45 (ora României), pentru a discuta despre utilizarea datelor personale ale milioane de utilizatori Facebook din UE. După întâlnire, președintele Parlamentului European, Antonio Tajani, va informa media cu privire la discuții. Regulamentul UE privind protecția generală a datelor (GDPR) intră în vigoare vineri, 25 mai. (Marţi)
Un an până la alegerile europene din 2019 – Un eveniment special de presă al președintelui PE Antonio Tajani va avea loc miercuri, la ora 11:30 (ora României). Antonio Tajani va marca începutul numărătoii inverse de 365 de zile pentru următoarele alegeri europene, care vor avea loc în perioada 23-26 mai 2019, și va comenta rezultatele celui mai recent sondaj de opinie de tip Eurobarometru care va fi lansat în aceeași zi. (Miercuri la ora 11:30)
Eurobarometru 2018. Rezultatele unui sondaj de tip Eurobarometru, care măsoară nivelul de sprijin al cetățenilor pentru Uniunea Europeană și, în special, pentru Parlamentul European, vor fi anunţate miercuri. Sondajul se referă, printre altele, la subiectele campaniei electorale și la opiniile privind votarea și partidele politice noi și emergente. (Miercuri)
Taxarea rutieră în UE. Principii de taxare rutieră actualizate la nivelul UE vor fi votate în cadrul Comisiei pentru transporturi. Acestea au ca scop creșterea transportului rutier mai curat și asigurarea unui tratament echitabil pentru utilizatorii drumurilor şi includ o propunere de introducere treptată a taxelor bazate doar pe distanțe, în locul celor bazate pe timp. Aceste reguli se vor aplica atunci când o țară a UE are deja sau decide să introducă tarife pentru transportul rutier. (Joi)
Bugetul UE în 2019. Comisarul pe Buget, Günther Oettinger, va prezenta proiectul de buget anual al UE pentru 2019 Comisiei pentru bugete. Prioritățile deputaților europeni, stabilite în martie, sunt creșterea, inovarea, competitivitatea, securitatea, combaterea schimbărilor climatice, tranziția la energia regenerabilă și migrația. (Miercuri)
Pregătiri pentru sesiunea plenară. Grupurile politice se vor pregăti pentru dezbaterile și voturile din plenul din luna mai de la Strasbourg, printre altele privind protecția împotriva importurilor care fac obiectul unui dumping și subvenționate din țările terțe, reintegrarea lucrătorilor care se recuperează în urma accidentărilor și bolilor, funcționarea spațiului Schengen și impactul delocalizării asupra lucrătorilor și regiunilor. De asemenea, deputații europeni vor continua discuțiile cu șefii de stat și de guvern ai UE cu privire la viitorul Europei, de această dată cu premierul luxemburghez, Xavier Bettel. În cele din urmă, președintele Guineei Alpha Condé și președintele Columbiei Juan Manuel Santos Calderón vor avea intervenţii în plen.
Agenda președintelui. Președintele Parlamentului European, Antonio Tajani, va deschide marți un seminar de presă despre alegerile europene din 2019 și va deschide miercuri evenimentul „One Year to Go”. Președintele PE se va întâlni, de asemenea, cu președintele Gambiei, Adama Barrow, miercuri. În ziua următoare, va participa la evenimentul pentru cea de-a 60-a aniversare a Comitetului Economic și Social European.
Președintele francez Macron. Emmanuel Macron, Președintele Republicii franceze, va dezbate viitorul Europei cu deputații europeni și cu președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, marți dimineața, începând cu ora 10:00, ora locală. Aceasta este a patra dezbatere dintr-o serie de dezbateri plenare între liderii guvernelor statelor membre UE și deputații europeni, reflectând asupra viitorului UE.
Transformarea deșeurilor. Pentru a construi o economie circulară în care deșeurile menajere ajung să fie reciclate și reutilizate, deputații europeni vor discuta și vor vota asupra unui pachet legislativ despre deșeuri. Cele patru propuneri legislative de reducere a depozitării de deșeuri și de creștere a reciclării au fost agreate la nivel formal de către statele membre și negociatorii parlamentari. O masă rotundă cu experți și raportor va avea loc marți, la ora 18:30 (ora României). O conferință de presă este programată miercuri, ora 15:30. (marți, miercuri)
Protecția climei. Până în anul 2030, emisiile de CO2 generate de transport, agricultură, clădiri și deșeuri trebuie reduse cu 30% în spațiul Uniunii Europene, iar orice defrișare în interiorul UE va trebui să fie reechilibrată prin plantarea de noi copaci, în conformitate cu un set de norme care urmează să fie aprobate de către Parlament. Acest lucru este necesar pentru a garanta faptul că UE își îndeplinește angajamentul colectiv global, în cadrul Acordului de la Paris privind schimbările climatice. O conferință de presă va avea loc după votul de marți, la ora 16:00 (ora României). (luni, marți).
Alimente organice. Deputații Parlamentului European vor discuta și vor vota cu privire la noi reguli în legătură cu producția, controlul și etichetarea alimentelor organice din UE. Noile norme vizează facilitarea transformării micilor agricultori în producători ecologici, astfel încât să se realizeze o creștere a producției în UE, asigurându-se în același timp că importurile de produse organice respectă cele mai înalte standarde ale UE. O conferință de presă va avea loc miercuri la ora 16:00 (ora României). (miercuri, joi)
Omologarea mașinilor. Ca urmare a scandalului privind emisiile de carbon în industria auto, noi reguli care să asigure că autovehiculele de pe șosele sunt nepoluante și sigure au fost convenite în mod informal cu statele membre pentru a permite controale mai strice și sancțiuni mai dure. (miercuri, joi)
Descărcarea de gestiune și numirea Secretarului General al Comisiei. Deputații europeni vor încheia controlul exercitat asupra gestionării bugetului pentru 2016 de către instituțiile UE și agențiile specializate, acoperind, în total, 53 de rapoarte. De asemenea, în aceeași zi va avea loc și un vot separat asupra rezoluției privind integritatea numirii de către Comisie a secretarului său general. (miercuri)
Eficiența energetică în clădiri. Conform unor noi norme care urmează să fie aprobate marți, statele membre vor trebui să dezvolte strategii naționale pe termen lung în vederea sprijinirii renovării clădirilor rezidențiale și nerezidențiale, pentru a obține, până în 2050 un stoc de clădiri neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2.
Facebook. Abuzul în legătură cu datele Facebook de către Cambridge Analytica, în lumina regulilor europene de protecție a datelor cu caracter personal, dar și confidențialitatea online, vor fi dezbătute miercuri la ora 16:00 (ora României). Deputații europeni vor discuta dacă legile europene reprezintă un scut eficient împotriva abuzului de date cu caracter personal și manipulării alegerilor.
Ján Kuciak/ Siguranța jurnaliștilor. Pentru a încheia dezbaterea plenară din luna martie despre asasinarea jurnalistului de investigație slovac, Ján Kuciak și a logodnicei acestuia, Martina Kušnírová, libertatea presei și modul de asigurare a siguranței jurnaliștilor, deputații europeni vor vota cu privire la o rezoluție și vor cere o investigație mai detaliată si o mai bună protecție europeană împotriva denunțurilor. (joi)
Agenda Președintelui. Marți dimineața, președintele Tajani va avea o întâlnire bilaterală cu președintele francez Emmanuel Macron la ora 10:30 (ora României), urmată de o scurtă declarație de presă.
După un șir nesfârșit de click-uri aruncate din plictiseală pe Facebook, norocul chior a făcut să dau peste un joc pe care nu îl mai văzusem încă din tinerețea bunicilor. Este vorba despre “Commando 2”, o continuare evidentă a lui “Commando”, un joc în care avem misiunea de a-l călăuzi pe însuși Rambo într-o serie de aventuri care mai de care mai sinucigașe.
Dacă se întâmplă să evoluați în jurul vârstei de 70 de ani, cât are Sylvester Stallone a.k.a. Rambo în prezent, este cât se poate de clar că NU vă invit să jucați nici Commando 1 și nici Commando 2. Acestea sunt jocuri pentru meseriași, pentru Skillz Boys, și dacă vreți neapărat să aflați de ce se mișcă toate lucrurile atât de repede în ziua de azi, rugați un nepot să îl joace un pic, ca să vedeți ce înseamă de fapt îndemânare adevărată.
La fel cum se întâmpla și în seria de filme “Rambo”, dacă stai o secundă și te gândești, game over. Vin japonezii și te atacă cu sabia, vietnamezii împing butoaie cu explozibil peste tine, chinezii te zăpăcesc cu artele marțiale iar românii… mă rog, românii nu apar în joc, dar dacă ar apărea, cine știe ce le-ar mai trece și lor prin cap. Bineînțeles că în timp ce te bați cu toți acești inamici trebuie să ai grijă să te ferești și de lunetiștii care te iau la țintă permanent, neuitând să eviți tot în același timp și bombele care pică din avioane și ploaia de obuze trase de tancurile care practic se află peste tot.
Probabil că dacă aș fi avut vreo 80 de mâini și 20 de ani mai puțin aș fi reușit să trec de cea de-a treia misiune. Cum nu am așa ceva, nu îmi rămâne decât să-i invit pe cei care au cu adevărat abilități pentru astfel de trebșoare să și le verifice în Commando 1 și 2. Eu între timp mai joc o partidă de Hearthstone, pentru că aici măcar nu aruncă nimeni în mine cu grenade, ceea ce eu cred că este un mare câștig pe plan personal.
“Ever Wing” este poate cel mai concludent exemplu al faptului că jocurile “Instant” încep deja să devină o modă. Sunt peste 15 milioane de utilizatori care îl joacă în fiecare zi, genul de persoane care au doar câteva minute la dispoziție pentru a se juca sau nu au răbdare pentru jocuri în care sistemul de progresie necesită luni sau chiar ani.
Este greu de ales dintre zecile de jocuri pe care le găsiți pe Facebook la această categorie. Interesant este că fiecare dintre ele, inclusiv clasicul “Snake” de care sunt convins că nu ați uitat, are deja cel puțin câteva sute de mii de jucători care se loghează cel puțin o dată pe zi. E un rating foarte bun, ținând cont de faptul că un joc obișnuit de pe Facebook care are o sută de mii de utilizatori se poate lăuda că reprezintă un real success.
“4 Pics 1 Word” este unul dintre jocurile instant pe care vi le recomand. La fiecare nivel nou vă sunt prezentate 4 fotografii, iar voi trebuie să găsiți cuvântul care se potrivește în mod direct cu fiecare dintre acestea. Pe lista mea se mai află de asemenea și “Tribez and Pets”, un joc în care putem să colecționăm tot felul de companioni pe care îi putem de asemenea antrena.
Favoritul meu este însă de departe “Jigsaw Puzzle”. Nu numai al meu, că mai sunt vreo două milioane de oameni care îl joacă în mod constant, dar pe mine cu siguranță m-a cucerit ideea de a stabili numărul de piese din care vrei să fie alcătuită imaginea pe care vrei să o construiești.
Dacă aveți la un moment dat un pic de timp liber la dispoziție, nu ar fi o idee rea să parcurgeți întreaga listă cu jocuri “Instant” de pe Facebook. Sunt absolut sigur că veți găsi cel puțin unul pe care să îl adoptați pentru o perioadă… nedeterminată…
Zeci de români s-au plâns zilele trecute că Facebook le-a blocat conturile sau posibilitatea de a publica, după ce au distribuit materiale despre protestele antiguvernamentale de pe 26 noiembrie. Un oficial Facebook intervine și spune că a fost o eroare.
Un reprezentat al Facebook a declarat pentru BuzzFeed ca “un numar de pagini a fost blocat temporar din cauza unei erori in sistemele noastre automate”.
Potrivit buzfeed.com, un reprezentat al Facebook a precizat că ”un număr de conturi au fost blocate temporar din cauza unei erori în sistem”.
Florin Bădiță, administrator paginii de Facebook ”Corupția ucide”, care are peste 73.000 de membri, a precizat pentru sursa citată că nu a putut posta timp de 48 de ore, deoarece sistemul Facebook îi denunța mesajul ca fiind spam. El a oferit o listă cu 90 de persoane care au raportat restricționarea conturilor lor, după ce au distribuit materiale care făceau referire la protestul din weekend sau au publicat comentarii critice față de guvern și corupție.
Printre cei care s-au plâns că le-a fost restricționat accesul la Facebook se numără și filosoful Mihai Şora, care spune că i-a fost “raportat” contul de Facebook şi a rememorat perioada comunismului, în care a fost urmărit şi turnat la Securitate, i-a fost ascultat telefonul şi citită corespondenţa.
Dacă vi s-a întâmplat deja să trimiteți din greșeală un mesaj unei persoane și să doriți să-l ștergeți, în curând veți putea face asta în aplicația WhatsApp.
Cei care au regretat după ce au trimis un mesaj pe WhatsApp au acum un motiv de bucurie: aplicaţia de mesagerie instant va permite în curând ştergerea unui mesaj trimis fără ca destinatarul să ştie, scrie duminică Le Point.
Eroare de destinatar sau gravă greşeală de ortografie… Cine nu a visat vreodată să „recupereze” un mesaj trimis prea repede? Cu WhatsApp, o aplicaţie care se mândreşte cu un miliard de utilizatori zilnic, acest vis poate deveni în curând realitate. Printr-o actualizare, miliardele de utilizatori ai aplicaţiei de mesagerie instant vor avea posibilitatea de a şterge un mesaj timp de 7 minute după expediere, relatează 01Net. Dacă destinatarul nu este foarte pe fază, va fi imposibil ca acesta să citească acest mesaj şi nici nu va şti că i-a fost trimis, deoarece mesajul va fi şters şi din notificări.
În luna aprilie, utilizatorii au observat deja că aplicaţia părea să testeze această caracteristică nouă, reaminteşte Numerama, şi ar fi ajuns acum la versiunea ei finală. O singură constrângere: este necesar ca ambii utilizatori (expeditorul şi destinatarul) să îşi actualizeze aplicaţia, în caz contrar cele două versiuni vor fi incompatibile.
Va apărea această nouă caracteristică şi pe Messenger? Este foarte posibil ca Facebook, care a cumpărat în urma cu 3 ani WhatsApp pentru 19 miliarde de dolari, să introducă în curând o actualizare similară, însă deocamdată compania nu a oferit informaţii în acest sens.
Statele grupului G7, al principalelor state industrializate ale lumii, și cei patru mari giganți ai internetului au convenit asupra unui plan destinat să blocheze conținuturile online ‘cu caracter terorist’, a anunțat vineri ministrul italian de interne, Marco Minniti, a cărui țară deține președinția în exercițiu a G7, transmite AFP.
Miniștrii de interne din statele G7 și reprezentanți ai Google, Facebook, Twitter și Microsoft s-au reunit joi și vineri pe insula italiană Ischia, unde au luat decizia de ‘a pune în aplicare împreună’ un plan de acțiune vizând blocarea ‘conținuturilor cu caracter terorist’, a indicat Marco Minniti, într-o declarație de presă.
‘Este pentru prima dată’ când statele G7 și reprezentanții giganților internetului se află la aceeași masă, a subliniat ministrul italian, amintind că internetul ‘a fost un mijloc de recrutare, de antrenament și de radicalizare important pentru combatanții străini’.
Căderea orașului Raqqa, fieful Statului Islamic (SI) în Siria, ‘este o înfrângere militară foarte dură (pentru SI), dar aceasta nu înseamnă că această grupare nu mai există’, a avertizat ministrul italian.
‘Am abordat în detaliu activitățile de prevenire și am discutat mai întâi despre cum să luptăm împotriva revenirii combatanților străini în țările de origine. Am decis să strângem împreună informațiile și să le punem în comun’, a mai explicat Minniti.
După eliberarea orașului Raqqa, îngrijorările sunt legate mai ales de soarta celor aproximativ 25.000-30-000 de luptători străini, printre care 5.000 veniți din Europa, bine antrenați și susceptibili să se răspândească în multe țări.
Facebook va extinde disponibilitatea conținutului efemer afișat deasupra newsfeed-ului, astfel încât acesta va putea fi folosit și de către pagini. Drept urmare, șirul de fotografii rotunjite plasate deasupra newsfeed-ului va fi mult mai aglomerat.
Pe parcursul următoarei luni, Facebook va extinde treptat accesul la funcţia Stories, astfel încât toate paginile, indiferent că sunt publisheri, personalităţi sau alte tipuri de entităţi, să poată posta conţinut efemer.
Stories conţine poze şi filmări capturate prin intermediul camerei integrate în aplicaţia Facebook şi afişate pe întreg ecranul dispozitivelor mobile, disponibile numai 24 de ore, după care sunt şterse automat.
Facebook promovează intens formatul Stories pentru că acesta îi permite să afişeze reclame pe întreg ecranul telefoanelor mobile.
Reprezentanţii companiei Facebook au prezentat în detaliu, luni, o serie de noi instrumente de luptă împotriva tentativelor de manipulare politică prin intermediul conţinuturilor sponsorizate publicate pe această reţea de socializare. Printre noile măsuri luate de compania americană se află angajarea în acest scop a peste 1.000 de persoane şi crearea unor criterii mai restrictive pentru agenţiile de publicitate, informează AFP.
Respectându-şi angajamentul, compania a remis luni Congresului american conţinutul a aproximativ 3.000 de mesaje (‘ads’) publicate între 2015 şi 2017 şi finanţate de „o entitate rusă denumită Internet Research Agency”, dintre care foarte multe, potrivit Facebook, „par să amplifice diviziunile sociale şi rasiale în Statele Unite”, a precizat într-un comunicat Joel Kaplan, un reprezentant al firmei americane.
Prin finanţare, este posibil ca pe reţelele de socializare şi motoarele de căutare online să se ţintească anumite mesaje către un anumit public, graţie unor algoritmi creaţi în funcţie de profilul utilizatorilor. Autorităţile americane anchetează o posibilă ingerenţă rusă în campania electorală americană din 2016, care a dus la victoria lui Donald Trump.
„Furnizăm aceste conţinuturi Congresului pentru că vrem să ne achităm de responsabilitatea noastră de a-i ajuta pe anchetatori, pentru ca ei să înţeleagă mai bine ingerinţa rusă în sistemul politic american şi să explice aceste activităţi publicului”, au transmis reprezentanţii Facebook.
Facebook a detaliat şi alte măsuri pe care le va implementa pentru a monitoriza mai bine conţinuturile sponsorizate. Dincolo de monitorizarea conţinutului în sine, compania americană a promis că va examina mai bine şi „contextul în care (conţinutul) a fost finanţat şi (care este) publicul vizat”.
Grupul american va angaja „peste 1.000 de persoane în echipele însărcinate cu monitorizarea conţinuturilor sponsorizate pe plan mondial şi va investi mai mult în tehnologia maşinilor capabile să înveţe, pentru a repera mai bine şi a suprima conţinuturile publicitare”.
Facebook intenţionează, de asemenea, să implementeze criterii mai restrictive pentru agenţiile de publicitate. Pe lângă interdicţia aferentă „conţinuturilor şocante”,„ameninţărilor directe” şi mesajelor de promovare a armelor de foc, Facebook va interzice de acum înainte şi conţinuturile sponsorizate care exprimă violenţa „într-o manieră mai subtilă”.
Managerii acestei reţele de socializare doresc să ceară mai multe informaţii de la companiile de publicitate care doresc să publice mesaje „referitoare la alegerile naţionale americane”. În mod concret, „publicitarii potenţiali vor trebui să confirme compania sau organizaţia pe care o reprezintă înainte de a putea să cumpere” un spaţiu publicitar.
„Este vorba despre a face mai dificile tentativele de ingerinţă”, au adăugat reprezentanţii Facebook, aflaţi în vizorul Congresului american pe această temă, la fel ca managerii de la Twitter şi Google.
Mişcarea neaşteptată a lui Mark Zuckerberg, seful Facebook, care a confirmat recent că utilizatorii reţelei de socializare vor putea în curând să se aboneze contra-cost pentru a avea acces în cadrul reţelei la conţinutul publicaţiilor media. Aşadar, Facebook va avea un paywall în care conţinutul publicaţiilor va putea fi accesat doar pe bază de abonament.
Această mişcare este un efort de a recâştiga publicaţiile.
Anunţul vine în contextul în care publicaţii mari precum The New York Times şi The Wall Street Journal au început să nu mai publice articole în modul instant articles deoarece erau îngrijoraţi că pierdeau bani fără a câştiga audienţă pe Facebook.
Zicala „Spune-mi cu cine te însoţeşti, ca să îţi spun cine eşti” capătă conotaţii noi, în contextul proliferării relaţiilor dezvoltate cu uşurinţă pe internet.
O carte de succes prezentată în această toamnă la librăria clujeană BookStory (Connected, 2011, autori Nicholas Christakis.şi James Fowler) a fost pretextul pentru o discuţie despre influenţa reţelelor sociale – fie ele reale, sau virtuale – în viaţa noastră.
Pentru Bogdan Băbălău-Maghiar, termenii de „reţea” şi „networking” fac parte din modul de viaţă. Bogdan e manager de dezvoltare al unei comunităţi de oameni de afaceri la nivel naţional, bizz.club România, axată pe networking şi educaţie. Mai jos, extrase din interviu.
Despre influenţa reţelelor sociale.
În marea majoritate a timpului nu suntem conştienţi de ea, dar această influenţă e extrem de profundă. Merge până într-acolo încât suntem afectaţi de prietenii prietenilor noştri. Dacă prietenul prietenului nostru se îngraşă, şi noi suntem predispuşi să ne îngrăşăm, sau dacă prietenul prietenului nostru e în depresie, acea depresie ne poate afecta până şi pe noi. Suntem interconectaţi, suntem fiecare puncte într-o reţea mult mai mare.
Dacă eşti într-un cerc de oameni, gravitezi în jurul lor. Se şi spune că suntem media celor cinci, sau a celor zece oameni care ne înconjoară. Dacă am lua salariile lor şi am face o medie, de obicei media respectivă e egală cu câştigul nostru.
Despre facebook.
E foarte important modul în care foloseşti facebook-ul. Dacă stai toată ziua şi urmăreşti ce fac prietenii tăi pe facebook, noile zvonuri şi noile bârfe, probabil n-ar trebui să fii acolo. În schimb, daca îl foloseşti în mod profesional, cum fac eu – ţin legătura cu clienţii mei pe facebook -, în momentul acela îţi duci comunitatea din offline în online ca să facilitezi interacţiunea dintre tine şi acele persoane.
Despre opţiunea dislike, preconizată de facebook.
Cred că o să aibă nişte efecte dramatice şi că rata depresiilor va creşte substanţial. Sunt foarte mulţi oameni, mai ales adolescenţi şi tineri, care îşi trăiesc mare parte a vieţii lor în online. Tot ceea ce fac se bazează pe online şi pe acea „aprobare” a comunităţii lor online. Iar când ai o comunitate care nu te agreează, vei fi dat la o parte, te vei simţi exclus. Dacă nu mai ai o viaţă socială şi toată viaţa ta e online, în momentul în care primeşti o serie de dislike-uri, acea depresie va deveni din ce în ce mai acută – şi să sperăm că n-o să fie şi cazuri de suicid! Dar tind să cred că dislike-ul va afecta mult mai mult decât like-ul.
Până unde nu e prea mult?
În momentul în care ai o viaţă în mediul offline şi continui să o trăieşti într-un mod normal, adică interacţiunea ta cu soţia, cu copiii, cu rudele se petrece mai mult în mediul offine decât în online, e ok. În momentul în care acea proporţie se schimbă, dacă începi să vorbeşti cu soţia ta prin mesaje pe facebook, dacă părinţii tăi – care, apropo!, şi-au făcut şi ei cont de facebook – văd actualizări despre tine pe pagina ta şi nu le aud la telefon sau întâlnindu-te direct, dacă ai prieteni care sunt prieteni doar în mediul online, iar în momentul în care te întâlneşti cu ei pe stradă nu ştii ce să discuţi decât aspecte legate de mediul online, în momentul acela e prea mult.
Toate statisticile arată că lucrurile încă se întâmplă în offline. Marile contracte nu se semnează pe facebook, sau pe Linkedin, sau pe orice altă reţea, ci se semnează, de obicei, cu o strângere de mână şi cu o întâlnire faţă în faţă. O interacţiune unu la unu, în care eu stau cu tine la un suc, sau luăm prânzul împreună şi reuşim să avem acel contact fizic, să existe acea strângere de mână, sau îmbrăţişare, dacă suntem prieteni, nu se compară cu un likesau unCommentîn mediul online.
Dar…
E foarte important să avem o prezenţă susţinută şi în mediul online. Nu mai există o „primă impresie” pe care o faci cuiva, ci o „pre-impresie”, datorită activităţii desfăşurate în mediul online, înaintea întâlnirii fizice.
Şi, până la urmă, e de bine, sau de rău că suntem atât de interconectaţi?
Este vorba despre conştientizare. E mult mai bine să ştii că eşti înconjurat de nişte oameni, care te influenţează, fie că vrei, fie că nu. Şi, atunci, cred că foarte important ar fi să ne alegem oamenii care să ne înconjoare şi să fim foarte conştienţi de locul nostru în acea reţea socială. Să ajungem la o mai bună conştientizare, care să ducă, la rândul ei, la nişte acţiuni care să ne ducă pe fiecare dintre noi mai aproape de ceea ce ne dorim în această viaţă.
Folosită de peste un miliard de oameni, reţeaua socială Facebook nu a funcţionat aseară în România şi în toată lumea. Utilizatorii au fost întâmpinaţi de mesajul „Ne pare rău, ceva a funcţionat greşit. Lucrăm să reparăm problema cât mai repede posibil”.
Abia după 60 de minute, în jurul orei 23.00 s-a întâmplat minunea mult aşteptată şi lucrurile au revenit la normal.
Tinder, una dintre cele mai populare reţele de socializare în rândul tinerilor, a picat şi ea, la fel şi Instagram. Cazul nu este singular, acelaşi lucru s-a întâmplat şi în urmă cu patru zile.
Cele mai multe like-uri ale unui muzician pe Facebook erau deținute, în iulie 2015, de cântăreața de origine columbiană Shakira. Potrivit statista.com, în iulie 2015, Shakira avea 101.420.000 de fani pe Facebook, la 18 august 2015 artista menținându-se în top, cu 102.440.109 de aprecieri.
Cântăreața columbiană este urmată de rapperul american Eminem care, potrivit statista.com, ocupa, în iulie 2015, poziția a doua, cu 92.020.000 de like-uri. Rapperul era apreciat, la 18 august 2015, de către 92.308.936 de fani, potrivit paginii sale de Facebook.
Poziția a treia în topul muzicienilor apreciați pe Facebook era ocupată, în iulie 2015, de cântăreața Rihanna, cu 81.720.942 de aprecieri. Pagina sa de Facebook indica, la 18 august 2015, 81.720.920 de like-uri.
Datorită internetului, modul nostru de viaţă s-a schimbat complet. Ne place să împărtăşim informaţii despre noi şi despre ceilalţi, în diferite postări pe internet. E bine să fim conştienţi că atunci când imaginile şi fotografiile sunt încărcate online, practic, oricine devine editor. Fiecare tastă, fiecare căutare, publicările pe Facebook, pe YouTube sau oriunde altundeva, toate sunt înregistrate şi rămân acolo. De aceea, acum, mai mult ca oricând e nevoie de o repunere în cadru a drepturilor de autor astfel încât acestea să se potrivească lumii digitale în care trăim.
Dreptul de autor a fost definit de legislaţia europeană în anul 2001. În 14 ani, situaţia s-a schimbat profund. Modernizarea şi armonizarea legislaţiei sunt obiectivele Comisiei Europene în susţinerea pieţei digitale unice, însă tema se află şi pe agenda Parlamentului European.
Eurodeputatul Julie Reda, responsabilul pentru raportul privind noua legislaţie a drepturilor de autor:
”Principala propunere este ca oamenii să poată accesa lucrări fie gratuite sau contra cost . Ei trebuie să aibă aceleaşi drepturi în toată Europa. De exemplu, mulţi s-au obişnuit să se aboneze la un serviciu de streaming, dar se întămplă ca oferta dorită să nu fie disponibilă în ţara lor. Propunerea mea vizează reguli comune astfel ca oamenii care vor să plătească pentru un anumit serviciu să o poată face. Dar, nu ajunge să avem aceeaşi ofertă legală în toată Europa. Trebuie să ne asigurăm că banii încasaţi astfel sunt distribuiţi echitabil.”
Eurodeputatul Julie Reda a propus un cadru de reguli comune pentru dreptul de autor care să treacă dincolo de frontierele naţionale şi să fie adaptate actualei generaţii a internetului.
”Ce s-a schimbat din anul 2001 este că oamenii care folosesc internetul sunt cu toţii creatori. Ei încarcă lucruri online fără să se gândescă măcar la protecţia drepturilor de autor pentru astfel de lucruri. Înseamnă că trebuie să facilităm reutilizarea lucrărilor; de pildă, cei care remixează videocliuri sau fac colaje foto şi care cred că acest tip de lucrări creative nu afectează realmente deţinătorii drepturilor pentru operele originale.”
În lumea artistică, există opinia că autorii şi creatorii sunt cei care pierd în lumea digitală. Cei mai mulţi dintre ei trăiesc din drepturile de autor pe care le văd ca parte integrantă din operă, ce trebuie să aparţină celui care a creat-o. Ei spun că prea mulţi bani ajung la intermediari şi la platformele de internet, în detrimentul lor.
În aceste condiţii, reforma legislației europene privind drepturile de autor trebuie să aşeze multe reguli în lumea digitală şi să restabilească echilibrul între creatori și consumatori, respectând drepturile fiecăruia.
Nici Rihanna sau Beyonce nu au avut asa succes online!
Este incredibil cum Nicole Cherry impresioneaza, pe zi ce trece, cu activitatea ei muzicala, dar si cea din mediul online. Astfel, „ciresica” a reusit sa depaseasca orice record, in materie de vizualizari, la un simplu cover, de cateva secunde, postat pe pagina ei de Facebook.
A adunat peste 21 milioane de view-uri, peste 26 milioane reach-ul, 600 de mii like-uri si zeci de mii de comentarii la adresa postarii realizate de artista noastra. Vorbim despre un cover facut dupa piesa „Hey mama”, a lui David Guetta feat Nicki Minaj & Afrojack, cu care Nicole doboara chiar si vizualizarile artistelor mari ca Rihanna sau Beyonce.
Nicole Cherry promite fanilor ca ii va delecta si cu varianta intreaga a piesei „Hey mama”, in curand, pe care o va posta tot pe pagina ei de Facebook. Ba, mai mult de atat, ar fi incantata ca marele Dj, David Guetta, ar asculta si observa performanta obtinuta de artista, la o piesa de-a lui.
Dovada performantei lui Nicole Cherry in poza prezentata!
Coldplay, despre un cover realizat de o orchestră din România: Reinterpretarea este minunată – VIDEO
Publicat de Andrei Cretoiu,
25 septembrie 2014, 18:49 / actualizat: 16 iunie 2015, 16:17
Trupa britanică Coldplay a publicat, miercuri, pe pagina sa oficială de Facebook, un cover al melodiei ei „A sky full of stars” realizat de orchestra Sound Works Transylvania din România, videoclipul fiind însoţit de mesajul „Această reinterpretare este minunată”.
Videoclipul publicat pe pagina oficială a formaţiei britanice a strâns peste 69.000 de „like-uri” şi a fost redistribuit de peste 9.500 de ori, în 15 ore de la apariţia lui pe reţeaua de socializare.
Trupa britanică Coldplay a publicat, miercuri, pe pagina sa oficială de Facebook, un cover al melodiei ei „A sky full of stars” realizat de orchestra Sound Works Transylvania din România, videoclipul fiind însoţit de mesajul „Această reinterpretare este minunată”.
Videoclipul publicat pe pagina oficială a formaţiei britanice a strâns peste 69.000 de „like-uri” şi a fost redistribuit de peste 9.500 de ori, în 15 ore de la apariţia lui pe reţeaua de socializare.
De asemenea, au fost publicate peste 1.100 de comentarii, multe dintre acestea fiind din partea românilor, fanii cerându-le membrilor Coldplay să-şi programeze un concert în România.
„Această reinterpretare a melodiei «A sky full of stars» a unei orchestre din România este un lucru minunat”, a fost mesajul publicat de Coldplay pe pagina ei de pe reţeaua de socializare.
Pe de altă parte, Sound Works Transylvania a publicat un mesaj pe pagina de Facebook. „Ceva veşti minunate. Coldplay (da, formaţia) a distribuit videoclipul nostru la «A sky full of stars» cu cei 37 de milioane de fani ai lor de pe Facebook. Oh, şi am trecut de 100.000 de vizualizări astăzi”, au scris membrii Sound Works Transylvania.
În prezent, videoclipul formaţiei are peste 185.000 de vizualizări.
Sound Works Transylvania este un grup care produce muzică pentru jocuri şi filme. Aceştia oferă servicii de înregistrare, dar au şi o orchestră.
Trupa Coldplay, care îi are în componenţă pe Guy Berryman, Jonny Buckland, Will Champion şi Chris Martin, a vândut peste 60 de milioane de discuri în toată lumea şi a câştigat numeroase trofee, inclusiv şapte premii Grammy şi opt Brit Awards. (mediafax.ro/FOTO captură video)
Perioada de vară este o problemă pentru centrele de transfuzii sanguine. Numărul donatorilor este mai mic decât de obicei datorită concediilor.
Tot în acest interval au crescut solicitările de sânge pentru intervenţiile chirurgicale, a declarat Radu Vlasiu, directorul adjunct al centrului de transfuzii Bistriţa.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.