85% dintre agenţiile de turism vor fi nevoite să renunţe la investiţii şi la dezvoltarea afacerii, după aplicarea impozitului de 1% pe cifra de afaceri de până la un milion de euro, precizează într-un comunicat Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism.
Cele mai afectate vor fi firmele cu un profit mai mic de 6,25% sau care au pierderi şi care vor fi nevoite să achite un impozit mai mare – spun specialiştii în fiscalitate.
ANAT a solicitat săptămâna trecută urgentarea aprobării noilor mecanisme de garantare a pachetelor turistice, care ar fi trebuit să fie adoptate înainte de 16 octombrie şi pentru care România se află într-o procedură de preinfringement declanşată de Comisia Europeană.
Pentru a evalua obiectiv opinia medicilor față de intenția Guvernului de a-i scuti de plata impozitului pe venit, Federația „Solidaritatea Sanitară” a comandat un sondaj pe această temă, sinteza concluziilor cercetării fiind următoarea:
Doar 49% dintre doctori consideră că măsura scutirii medicilor de impozitul pe venit este una corectă. Dintre aceștia, cca. 72% cred că aceasta ar trebui aplicată și altor categorii profesionale din sănătate. Aprecierile negative la adresa acestei măsuri sunt determinate de dorința de egalitate între cetățeni, respingerea statutului de privilegiați, inechitatea aplicării măsurii doar la medici, riscul anomiei sociale: 57% dintre medici preferă înlocuirea scutirii de impozitul pe venit a medicilor cu acordarea tuturor drepturile salariale, în timp ce alți cca. 28% consideră că de această scutire ar trebui să beneficieze și alte categorii de salariați. Doar 15% dintre medici cred că de măsura scutirii de impozit ar trebui să beneficieze doar doctorii. Numai 44% dintre medici consideră că scutirea lor de impozit ar avea un efect pozitiv asupra medicilor. 32% dintre aceștia cred că este necesară, totuși, înlocuirea lor cu o salarizare corectă. Respondenții care consideră că măsura ar avea efecte negative asupra medicilor o consideră incorectă și cred că este necesară înlocuirea ei.
Aprecierile negative la adresa acestei măsuri sunt determinate de dorința unei salarizări corecte în loc de privilegii, de teama față de ceea ce ar putea ascunde o astfel de măsură, de respingerea discriminării pe care o aduce cu sine, de refuzul unor pomeni și dorința de beneficia de recompensele meritate, de ruptura pe care o poate introduse față de alte categorii profesionale din Sănătate și față de cetățeni, de dorința de echitate, de refuzul excepțiilor și favorizarea regulilor pentru toți.
Aproape jumătate dintre medici consideră că scutirea lor de impozitul pe venit ar avea efecte negative asupra altor categorii de salariați din Sănătate. Cca. 89% dintre medicii care au considerat incorectă scutirea lor de impozitul pe venit cred că aceasta ar avea un efect negativ asupra altor categorii de personal din Sănătate (posibilă relație cauzală). Cca. 77% dintre medicii care cred că scutirea lor de impozitul pe venit ar avea un efect negativ asupra altor categorii de salariați optează pentru înlocuirea acestei măsuri cu o salarizare echitabilă (ce ar putea fi obținută prin corectarea legii 153/2017) și indică că efecte negative asupra populației corespunzătoare acestei măsuri. Aprecierile negative la adresa acestei măsuri sunt determinate de dorința menținerii echipei medicale (amenințată de o astfel de măsură discriminatorie), de anomia pe care o poate instaura, de dorința respectării unor principii etice în asigurarea salarizării.
Cca. 45% dintre medici consideră că scutirea lor de impozitul pe venit ar avea efecte negative asupra cetățenilor. Efectele negative asupra cetățenilor sunt indicate într-o proporție semnificativ mai mare de medicii care lucrează în sistemul public comparativ cu cei care lucrează în sistemul privat.
Majoritatea medicilor care consideră că această măsură ar avea un impact pozitiv asupra cetățenilor o consideră în același timp una corectă. 81% dintre medicii care cred că această măsură ar avea un impact negativ asupra cetățenilor cred în același timp că ea ar trebui înlocuită de măsuri care să asigure respectarea drepturilor salariale (posibilă relație cauzală). Medicii care cred că această măsură ar avea un impact asupra lor ar avea același impact și asupra cetățenilor. Aprecierile negative la adresa acestei măsuri sunt determinate de reacția negativă din partea populației, de accentuarea unor sentimente de ură, de refuzul statutului de privilegiați, de tensiunile sociale pe care le-ar genera.
Scutirea doctorilor de plata impozitului pe venit este într-o foarte mare măsură apreciată/dorită de medicii din sectorul privat și este privită cu rezerve de marea majoritate a medicilor care lucrează în sectorul public.
Analiza generală indică faptul că această măsură nu se bucură de un sprijin larg în rândul medicilor, ea fiind devansată de dorința medicilor pentru recunoașterea statutului social al profesiei, inclusiv prin intermediul veniturilor acordate pentru munca prestată, și refuzul de a fi considerați o clasă privilegiată.
Contribuabilii care înstrăinează clădiri, terenuri, mijloace de transport pe parcursul anului curent trebuie să achite impozitul aferent bunului respectiv pentru întreg anul 2017. Drept urmare, cumpărătorii datorează impozit începând cu data de 1 ianuarie 2018.
Spre exemplu, dacă în cursul anului 2017 este înstrăinat un apartament, vânzătorul are obligația de a achita integral impozitul datorat în anul curent, în conformitate cu art. 159 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
Amintim că atât cumpărătorul, cât și vânzătorul au obligația depunerii declarațiilor fiscale pentru declararea/scoaterea din evidență a bunului, în termen de 30 de zile de la data dobândirii/înstrăinării.
Constituie contravenţii următoarele fapte:
– depunerea peste termen a declaraţiilor și se sancționează cu amendă de la 70 lei la 279 lei pentru persoanele fizice și de la 280 lei la 1.116 lei pentru persoanele juridice;
– nedepunerea declarațiilor și se sancționează cu amendă de la 279 lei la 696 lei pentru persoanele fizice și de la 1.116 lei la 2.500 lei pentru persoanele juridice.
Conducerea ANAF consideră că doar prin controlul amănunţit al banilor care ajung în România pe diferite căi se poate face o impozitare corectă. Astfel, potrivit unei directive de ultimă oră va fi verificată proveniența banilor pe care românii care muncesc în străinătate îi trimit acasă.
Măsura ar ajuta statul român, aflat deja într-un impas financiar, susțin inspectorii ANAF. Vizaţi sunt românii care trimit bani familiei în România. S-a decis ca, în primul rând să se verifice provenienţa acestor bani, ca apoi aceștia să fie impozitați. Decizia radicală este menită să prevină fraudele fiscale. Deși, cu siguranță, românii nu vor accepta cu ușurință această nouă iniţiativă a ANAF, aceasta va intra în vigoare de la 1 octombrie 2015.
Normele care reglementează în prezent impozitarea întreprinderilor din UE nu sunt adecvate pentru economia modernă. Unele întreprinderi exploatează măsuri naționale necoordonate pentru a se sustrage de la plata obligațiilor fiscale care le revin în UE. Acest lucru conduce la pierderi semnificative de venituri pentru statele membre, la o sarcină fiscală mai mare pentru cetățeni și la denaturări ale concurenței pentru întreprinderile care își plătesc impozitele.
Pentru a remedia această situație, planul de acțiune prezentat ieri stabilește o nouă abordare a UE privind o impozitare echitabilă și eficientă a întreprinderilor.
Acțiunile-cheie includ o strategie de relansare a bazei fiscale consolidate comune a întreprinderilor (CCCTB) și un cadru pentru garantarea unei impozitări efective în locul în care sunt generate profiturile.
Pierre Moscovici, comisarul pentru afaceri economice și financiare, impozitare și vamă, a declarat:
Aceasta inițiativă unica poate îmbunătăți foarte mult mediul nostru de afaceri , ceea ce înseamnă mai multe investiții și crearea de locuri de muncă , prevenirea evaziunii fiscale cu succes și, în același timp, protejează piața noastră unică de factorii externi de erodare.
Comisia publică, de asemenea, o primă listă paneuropeană a jurisdicțiilor fiscale necooperante din țările terțe și a lansat o consultare publică pentru a evalua dacă întreprinderile ar trebui să facă publice anumite informații fiscale.
Impozitul pe clădiri va fi calculat în funcţie de destinaţie, nu de proprietar, ceea ce înseamnă că persoanele fizice care au SRL-uri înregistrate la domiciliu vor plăti şi de 10 ori mai mult.
Măsura prevazuta in Codul Fiscal este programată să se aplice din 2015, dar primarii şi economiştii cer amânarea acesteia cu un an.
În prezent, persoanele fizice care au acasă o firmă plătesc impozit pe clădire la fel ca şi vecinii lor care doar locuiesc în apartamente.
Gheorghe Marinescu, şef de serviciu în cadrul Ministerului Finanţelor a spus ca valoarea exactă a impozitului este stabilită de consiliul local.
El a mai spus că impozitul în cazul locuinţelor folosite exclusiv pentru locuit nu va creşte.
Cercetări pentru evaziune fiscală cu fier vechi în valoare de aproximativ 1,3 milioane de lei
Publicat de Stefania Grigore,
5 august 2014, 16:00 / actualizat: 5 august 2014, 18:50
Poliţiştii din Neamţ fac cercetări într-un dosar penal ce vizează activitatea unei societăţi comerciale bănuite de evaziune fiscală cu fier vechi în valoare de aproximativ 1,3 milioane de lei, potrivit unui comunicat de presă al IGPR.
Cu ocazia verificărilor, s-a constatat că reprezentanţii societăţii comerciale ar fi omis, în perioada 30 august 2013 – 17 februarie 2014, să înregistreze în evidenţele contabile sau în alte documente legale operaţiunile comerciale efectuate cu o altă societate de colectare a fierului vechi, din Bacău.
Conform sursei citate, din primele cercetări a rezultat că societatea ar fi prejudiciat bugetul consolidat al statului român prin sustragerea de la plata impozitelor şi a contribuţiilor datorate.
Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârşirii infracţiunii de omisiune, în tot sau în parte, a evidenţierii în actele contabile ori în alte documente legale a operaţiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate, prevăzută de Legea 241/2005 privind prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale.
De anul viitor, proprietarii cu mai multe case vor plăti acelaşi impozit pe locuinţă ca şi cei care deţin una singură.
De exemplu, cei care au două garsoniere situate într-o zonă centrală din Bucureşti, vor plati pentru fiecare un impozit de cel mult 106 lei.
Până acum, pentru cea de-a doua locuinta se platea cu 65% mai mult.
Pentru a treia cladire, taxa plătită statului se majora chiar și cu 300%.
Detalii gasiti pe site-ul bucurestifm.ro.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.