Astra Film Festival dă startul la înscrieri pentru cea de a 30-a ediţie, care va avea loc la Sibiu, în perioada 15-22 octombrie 2023.
„Sunt aşteptate producţii româneşti şi străine finalizate după 1 ianuarie 2022. Filmele selectate în programul oficial AFF2023 vor concura în patru secţiuni competiţionale (Voci emergente ale documentarului, Europa Centrală şi de Est, România şi DocSchool). Pe lângă secţiunile competiţionale, programul oficial mai cuprinde secţiuni non-competitive, selecţii curatoriale, secţiuni tematice şi programe speciale”, precizează organizatorii festivalului.
Tinerii artiști de jazz din România sunt invitați să se înscrie în selecția pentru cele trei concerte, organizate în perioada 21 iulie – 4 august, la Bastionul Artiștilor, în cadrul proiectului „Jazz între cuvinte”.
„Jazz între cuvinte” va pune față în față tineri muzicieni și scriitori români. Aceștia vor împărți, în fiecare joi, în perioada menționată, scena de la Bastionul Artiștilor, fostul Bastion al Țesătorilor, spațiu aparținând Muzeului Județean de Istorie Brașov.
Având drept tema „Frumusețea care ne face bine!”, fiecare din cele trei concerte – eveniment va include o creație muzicală originală având la bază versuri contemporane și o improvizație muzicală realizate de tineri muzicieni, dar și lecturi de autor, cu participarea scriitorilor Teodora Coman, Robert Elekes, Ovio Olaru.
Proiectul se adresează trupelor independente de muzicieni de jazz, iar pentru a fi selectate, acestea să fie compuse din 2-6 interpreți, dintre care minimum doi trebuie să fie cu vârsta până în 35 de ani.
De asemenea, vor trebui să prezinte o piesă originală în acord cu tema „Frumusețea care ne face bine!”, pe texte aparținând următorilor autori, la alegere: Teodora Coman, Robert Elekes, Ovio Olaru.
Peste 11.000 de locuri sunt scoase la concurs la Universitatea de Vest din Timişoara (UVT) pentru anul universitar 2022-2023.
Procesul de admitere, la programele de studii de licenţă, constă în susţinerea unei probe de admitere, în format fizic, potrivit unui comunicat transmis de către instituţia de învăţământ superior.
Procesul de înscriere se derulează în mediul online, urmând ca documentele să fie prezentate de către candidaţi la centrele de admitere, pentru certificarea acestora conform cu originalul, prin scanare de către reprezentanţii UVT.
Pentru a veni în sprijinul candidaţilor, universitatea a organizat şi în acest an mai multe centre de admitere, atât la sediile din municipiul Timişoara, cât şi în mai multe judeţe din bazinul principal de selecţie a studenţilor, respectiv în Arad, Alba, Bihor, Caraş-Severin, Hunedoara, Gorj, Mehedinţi, Satu Mare şi Vâlcea.
Oferta UVT este formată din 73 de programe de studii universitare de licenţă şi 87 de programe de studii universitare de masterat, din 34 de domenii de studii.
Detalii despre procesul de admitere pentru fiecare program de studii universitare pot fi găsite pe paginile aferente acestora de pe platforma de admitere.
„Fun in Summer” la Biblioteca Județeană „Alexandru și Aristia Aman”!
Publicat de Andra Radu,
15 iunie 2022, 12:00 / actualizat: 15 iunie 2022, 17:54
În perioada vacanței de vară, în lunile iulie-august, Biblioteca Județeană „Alexandru și Aristia Aman” din Craiova organizează proiectul educațional „Fun in Summer”, care constă în cursuri și ateliere gratuite, desfășurate de American Corner Craiova.
Activitățile se vor desfășura fizic, la sediul Bibliotecii Aman și se adresează elevilor de gimnaziu (clasele V-VIII).
Program:
luni: – Movie Club (10:00-11:00),
miercuri: – English Club (10:00-11:00),
joi: – Spanish Club (10:00-11:00),
vineri: – Games Day (10:00-11:00).
Înscrierile se pot face în perioada 14 – 24 iunie, în intervalul orar 9:00 – 15:00, în limita locurilor disponibile, și sunt necesare doar pentru cursurile de limba engleză și limba spaniolă.
Înscrierile sunt necesare doar pentru cursurile de limba engleză și limba spaniolă. Pentru activitățile, care includ jocurile de masă și vizionarea de filme, este suficient ca elevii să se prezinte, fără a se înscrie în prealabil.
Maratonul Nisipului va avea loc pe 21 mai, pe plaja NeverSea din Constanţa. Până la ora actuală, peste 800 de sportivi din România şi Republica Moldova s-au înscris şi alte câteva sute de constănţeni şi-au anunţat deja prezenţa pentru a-şi susţine favoriţii.
„Maratonul Nisipului, care se adresează atât alergătorilor amatori, cât şi sportivilor de performanţă, conţine patru probe competitive (maraton, semimaraton, cursa de 10 km şi de 5 km) şi două curse populare – crosul Family Run şi Campionii Şcolii, care au menirea de a-i aduce mai aproape de sport, atât pe părinţi, cât mai ales pe copiii acestora şi de a lupta împotriva cancerului prin asigurarea de tratamente medicale la domiciliu pentru copii din judeţul Constanţa – proiectul social iniţiat de către Asociaţia ‘Dăruieşte Aripi’”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Asociaţia Sportivă „SanaSport”.
Sponsorii evenimentului au pregătit premii în valoare totală de 25.000 de lei, dintre care 11.000 lei sunt premiile în bani acordate primilor clasaţi la fiecare cursă.
„Participanţii sunt aşteptaţi să ridice kit-urile de concurs din centru comercial Vivo! Constanţa (zona de food court), bd. Aurel Vlaicu nr. 220, în zilele de joi (19 mai) şi vineri (20 mai), în intervalul orar 10:00-21:00. Înscrierile la Maratonul Nisipului 2022 se pot face pe www.maratonulnisipului.ro”, se mai spune în comunicat.
Părinții își pot înscrie, începând de astăzi, copiii cu vârste între trei și cinci ani, la grădiniță, în anul școlar 2022 – 2023, în cazul celor care se reînscriu.
Pot fi depuse actele pentru reînscrierea copiilor ce urmează să intre în grupele mijlocie și mare.
Pentru cei care vor merge pentru prima dată la grădiniță, respectiv, în grupa mică, procedurile de înscriere încep pe 30 mai.
Condițiile de înscriere sunt neschimbate față de anii trecuți.
S-a dat startul înscrierilor la ultima ediție din acest an școlar a jocului-concurs internațional Cangurul. Astfel, în luna mai, are loc în premieră pentru România concursul interdisciplinar Poveștile Cangurașului Explorator pentru clasele 0-IV, care îmbină fericit informații și provocări din domeniul explorării mediului și comunicării.
În cadrul concursului Poveștile Cangurașului explorator, elevii vor învăța noțiuni esențiale despre foc, vor afla legende despre apariția focului și vor fi îndemnați să-și folosească inteligența, intuiția și viteza de gândire pentru a oferi răspunsuri corecte la întrebări istețe.
Concursul se regăsește la poziția 39 în Anexa 2.B. – Lista competițiilor naționale pe discipline școlare și proiecte educative cu participarea elevilor români, în anul școlar 2021–2022, aprobată prin O.M.E. nr. 3066/27.01.2022.
Concursul se desfășoară oricând în perioada 27 mai, ora 11:00 – 31 mai, ora 20:00 și durează 60 de minute. Poveștile Cangurașului Explorator propune două variante de susținere a jocului-concurs, la alegere:
offline, cu materiale tipărite;
online, pe platforma www.cangurul.net.
În varianta offline, responsabilul de concurs (un profesor sau un părinte) se va ocupa de prezentarea, înscrierea elevilor şi organizarea locală. Perioada de înscriere a elevilor se va încheia pe data de 20 mai.
După susținerea concursului responsabilul va expedia prin colet poştal foile de răspuns completate de elevi, în termen de două zile lucrătoare de la data concursului, la adresa: Asociația IDEE, O.P. 83, C.P. 101, Bucureşti.
În varianta online, părinții pot înscrie elevii individual, pe https://editurasigma.ro, iar înscrierea se poate face inclusiv în ziua susținerii concursului.
Pentru a participa la concurs, fiecare elev va folosi un cod de participare unic, format din cinci cifre și patru litere (de exemplu: 12345-ABCD). Cu ajutorul acestui cod, elevul poate susține concursul și pe platforma www.cangurul.net, accesând ulterior rezultatul obținut. Corectarea răspunsurilor se face computerizat, asigurând analiza imparțială a foilor de răspuns și stabilirea clasamentelor. Grila cu răspunsurile corecte va fi afișată pe site-ul www.cangurul.ro.
Fiecare elev, folosind codul de participare unic, va găsi pe site-ul concursului: foaia cu răspunsurile date, calculul punctajului, răspunsurile corecte. Instrucțiunile pentru folosirea platformei vor fi afișate pe cangurul.net.
Testele sunt grupate astfel: clasa pregătitoare, clasa I, clasa a II-a și clasele III-IV.
Pentru clasa pregătitoare, testul este sub forma unor puzzle-uri cu 24 abțibilduri. Pentru fiecare element bine poziționat se acordă 1 punct.
Pentru clasa I și clasa a II-a, testele sunt alcătuite din 24 de itemi. Pentru clasele III-IV, testul este alcătuit din 30 de itemi.
La clasele I-IV, fiecare item are patru variante de răspuns, una singură fiind corectă. Fiecare item rezolvat corect valorează 1 punct.
Se acordă următoarele premii:
La clasa pregătitoare: Premiul I pentru 22-24 puncte, Premiul al II-lea pentru 18-21 puncte, Premiul al III-lea pentru 12-17 puncte.
La clasele I și a II-a: Premiul I pentru 22-24 puncte, Premiul al II-lea pentru 19-21 puncte, Premiul al III-lea pentru 16-18 puncte.
La clasa a III-a: Premiul I pentru 28-30 puncte, Premiul al II-lea pentru 24-27 puncte, Premiul al III-lea pentru 18-23 puncte.
La clasa a IV-a: Premiul I pentru 29-30 puncte, Premiul al II-lea pentru 26-28 puncte, Premiul al III-lea pentru 20-25 puncte.
Elevii vor primi diplomă de participare și analiza testului.
Profesorii-organizatori vor primi acces la rezultatele elevilor, precum și diplome și adeverințe de participare la sustenabilitatea unui proiect european.
Radio România Regional este partener media al concursului.
Publicat de Andra Radu,
4 mai 2022, 11:30 / actualizat: 4 mai 2022, 13:42
Administrația Fondului pentru Mediu amână cu o săptămână Programul Rabla. Astfel, înscrierile în a doua etapă se reiau din 13 mai 2022, nu de vineri, 6 mai 2022, cum era programat inițial.
Pe de altă parte, fondurile au fost suplimentate semnificativ; pentru persoane fizice bugetul este acum de peste 300 de milioane de lei față de alocarea inițială de 100 de milioane.
La Rabla Plus, pentru achiziția unui autoturism electric bugetul cumulat pentru persoane fizice și juridice este de 450 de milioane. A doua etapă a Programului Rabla a se desfășoară până pe 31 mai 2022.
Organizatorii festivalului Neversea caută peste 1.000 de voluntari care să li se alăture în cea de-a patra călătorie de la malul Mării Negre. Cei care doresc să se înscrie, au șansa să vadă culisele evenimentului, să facă parte din echipele artiștilor internaționali și să guste din ceea ce înseamnă lumea fantastică a celui mai așteptat festival de la malul Mării Negre.
Alan Walker, Alesso, Black Eyed Peas, Dimitri Vegas & Like Mike, Don Diablo, KSHMR, Nervo, Nicky Romero, Parov Stelar, Steve Aoki, Timmy Trumpet, ZHU, BBNO$ sau Paul Kalkbrenner sunt câțiva dintre artiștii care vin în această vară, între 7 și 10 iulie, la Neversea.
Pentru a putea intra în echipa voluntarilor, participanții trebuie să aibă între 16 și 35 de ani. Perioada de recrutare are loc între 19 aprilie și 19 mai, iar răspunsurile vor fi trimise de organizatori pe e-mail pe 25 mai. Înscrierea pentru voluntariat se face online pe neversea.com/volunteers.
Cei peste 1.000 de norocoși vor fi repartizați în festival în funcție de preferințele, aptitudinile și abilitățile lor. Departamentele unde pot activa sunt: angels (artiști), acreditări, check-in, emergency team, logistică, comunicare, user experience și acces.
Voluntarii vor beneficia de un program de pregătire în care vor învăța tehnici și elemente de management al proiectelor, comunicare, customer care și self-management. Fiecare va primi câte un echipament și acces în festival.
42 de copii din Ucraina, înscriși ca audienți la două școli din județul Alba!
Publicat de Andra Radu,
18 martie 2022, 17:00 / actualizat: 18 martie 2022, 18:27
42 de copii din Ucraina au fost înscriși ca audienți la două școli din județul Alba. Este vorba despre unitățile de învățământ din localitățile Unirea și Almașu Mare.
Cei mai mulți provin dintre refugiații cazați la Mănăstirea Dumbrava.
27 dintre aceștia sunt înscriși la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Unirea, unde primesc ajutor inclusiv din partea unui preot care cunoaște limba ucraineană.
Potrivit reprezentanților Arhiepiscopiei Ortodoxe Alba Iulia, la Mănăstirea Dumbrava, 50 de persoane de cetățenie ucraineană beneficiază de cazare și masă. Tot aici se află în îngrijire 27 de copii din țara vecină.
Peste o sută de elevi proveniți din zona conflictului armat din Ucraina sunt înscriși ca audienți în unitățile de învățământ preuniversitar din județul Maramureș.
Înscrierea s-a făcut, conform prevederilor Ministerului Educației, de către părintele care-l însoțește pe minor sau de către reprezentantul DGASPC, în cazul copiilor cetățeni străini ucraineni neînsoțiți. Au fost integrați în grupe/clase indiferent de efectivele de elevi pe care le au acestea.
Ei pot să participe, la alegere, la activitățile educative curriculare sau extracurriculare organizate de unitățile de învățământ, precum și în cadrul cercurilor constituite la nivelul palatelor și cluburilor copiilor.
Elevii pot beneficia de cazare gratuită în internatele școlare, au dreptul la alocarea unor alimente de bază furnizate prin programele sociale aflate în derulare, precum și la rechizite, îmbrăcăminte, încălțăminte și manuale.
Boardul Copiilor din România – un grup activ de copii și adolescenți din întreaga țară, de diferite vârste și provenind din etnii diverse, aflați atât în medii familiale, cât și în sistemul de protecție a copilului – se reînnoiește la începutul acestui an. Noii membri, care vor fi aleși în urma unui proces de recrutare realizat chiar de copii, îi înlocuiesc pe tinerii care au împlinit vârsta majoratului.
Copiii și tinerii care vor să facă parte din Board sunt invitați să se înscrie completând formularul online accesibil la https://unicefromania.typeform.com/recrutare2022 până la data de 13 februarie 2022.
După închiderea înscrierilor, toate aplicațiile vor fi evaluate de actualii membri ai Boardului, care vor alege, la sfârșitul unui proces de selecție obiectiv, un număr de 15 noi colegi.
Boardul Copiilor a fost constituit în 2019, în contextul Președinției României la Consiliul Uniunii Europene, când Guvernul României și UNICEF au colaborat pentru a promova la nivel european, ca o prioritate, dreptul copiilor de a participa la deciziile care îi privesc.
În cadrul unor ateliere de lucru, online și offline, copiii din Boardul Copiilor din România au redactat în primele luni ale anului 2019 versiunea preliminară a „Declarației de la București a copiilor din Uniunea Europeană”, un apel urgent adresat Uniunii Europene și statelor sale membre de a se asigura că participarea copiilor devine o prioritate și o realitate.
„Am devenit membră a Boardului Copiilor acum doi ani. Înainte eram un copil foarte timid și îmi era teamă să dezbat subiecte cu oameni pe care nu i-am mai întâlnit, care iau decizii la nivel local sau chiar național. Dar Boardul m-a ajutat foarte mult să-mi înfrunt temerile și am avut ocazia să reprezint tinerii și comunitatea din care fac parte în evenimente importante, să lucrez cu tineri din România și din alte țări și, nu în ultimul rând, să mă maturizez”, a afirmat Andrada, 16 ani.
În contextul declanșării pandemiei de COVID-19, Boardul Copiilor a devenit o voce puternică în sprijinul copiilor din întreaga țară afectați de închiderea școlilor, de perturbarea serviciilor esențiale și de creșterea sărăciei și excluziunii sociale a celor aflați în situații de vulnerabilitate.
Copiii au participat la evenimentele și dezbaterile organizate de UNICEF și partenerii săi, și-au spus părerile și au contribuit substanțial la elaborarea noii Strategii privind protecția și promovarea drepturilor copilului pentru 2021 – 2027.
„Proiectul care a contribuit cel mai mult la evoluția mea personală și care m-a făcut să-mi deschid ochii asupra realității în care trăim este elaborarea Strategiei naționale cu privire la protecția și promovarea drepturilor copiilor. Aici am avut oportunitatea să semnalez problemele pe care le consider cele mai importante la nivelul comunității mele, precum lipsa unui sistem sanitar eficient și absența siguranței în locurile publice”, a declarat Rafaela, 14 ani, membră a Boardului.
La rândul său, Rareș, 13 ani, care s-a alătura Boardului la finalul lui 2019, spune: „Boardul Copiilor m-a învățat să-mi dezvolt abilitățile de vorbit în public, m-a învățat să-mi gestionez timiditatea și să-mi gestionez timpul mai bine”.
Înscrierile se desfășoară pe pagina https://unicefromania.typeform.com/recrutare2022 în perioada 31 ianuarie – 13 februarie 2022, urmând ca noii membri să fie anunțați la începutul lunii martie.
Data limită de înscriere la Concursul Naţional de Creaţie Literară „Şi eu ştiu să scriu!”, organizat de Biblioteca Judeţeană „Panait Istrati” Brăila şi Asociaţia Culturală „Leviathan” Bucureşti, este 1 martie.
Concursul, aflat la a II-a ediţie, se adresează elevilor cu vârste între 7-14 ani şi are drept scop descoperirea şi sprijinirea copiilor talentaţi, cu simţ estetic şi înclinaţie spre scris, promovarea tinerelor talente în reviste literare şi în presa locală, stimularea elevilor pentru creaţia literară, formarea de aptitudini de exprimare orală şi scrisă în rândul copiilor, se arată înt-un comunicat de presă remis de Biblioteca Judeţeană „Panait Istrati”.
Vor fi două secţiuni 7-10 ani şi 11-14 ani, înscrierea participanţilor urmând să se facă în perioada 1 februarie-1 martie 2022 prin formularul google https://forms.gle/X66YM5ZP1V2GnS5T7, iar lucrările împreună cu acordul părinţilor vor fi trimise pe adresa de email sectiacopiibjbraila@gmail.com.
Potrivit regulamentului de organizare a concursului, „creaţiile literare vor fi tehnoredactate pe format A4, fişier Word, font Times New Roman, corp 12, cu diacritice, la un rând, margini 2 centimetri, alb-negru, obligatoriu în limba română, maximum 3 pagini. Se acceptă situaţia în care creaţiile depăşesc cu maximum 5-6 rânduri cele 3 pagini”.
Sursa foto: Secția de Împrumut pentru copii.Ludoteca/facebook
Este obligatoriu ca textele să fie originale şi să nu fi fost publicate pe reţele de socializare, în reviste şcolare etc. Textele nu trebuie să fie însoţite de desene sau poze, iar fiecare lucrare va conţine obligatoriu în colţul din dreapta sus următoarele date: nume, prenume, vârstă, clasă, şcoală şi numele coordonatorului.
Temele de concurs pentru:
secţiunea Poezie sunt „Muguri de primăvară” sau „Vis de copil”, la alegere;
secţiunea Proză, „Scrisoare către mine”, „Cartea salvează viaţa” sau „Zâmbetul uneşte” (povestiri umoristice, întâmplării hazlii), la alegere;
Scenariile de teatru scurt au temă liberă.
„Criterii de evaluare: corectitudinea exprimării (ortografie, punctuaţie), impactul mesajului transmis, gradul de complexitate al lucrării, creativitatea (limbaj figurat, imagini artistice), originalitatea temei, respectarea normelor de tehnoredactare. Textele vor fi depunctate după numărul de greşeli. O altă problemă o constituie textele fără diacritice, ori limba română are diacritice şi din această pricină textele vor fi, evident, depunctate.
În vederea iniţierii unui atelier de lucru, vă recomandăm să schiţaţi creaţiile într-o ciornă şi să le trimiteţi pe adresa lica_barbu55@yahoo.ro, urmând să primiţi sugestii, idei pentru realizarea unor lucrări de calitate, pentru unele îndrumări şi sugestii constructive privind conţinutul lucrărilor, corectarea greşelilor gramaticale şi de expresie. E un pas către success”, se mai arată în comunicatul de presă.
Pe pagina de Facebook „Secţia de Împrumut pentru copii. Ludotecă” vor fi deschise rubrici speciale pentru acest concurs, respectiv „Arta de a scrie” şi „Arta de a citi”.
Premiile vor fi oferite separat pentru fiecare secţiune, lucrările aferente celor două premii întâi urmând să fie publicate în revistele tipărite „Leviathan” şi „Ex Libris”.
Centrul Cultural „Alexandru Marghiloman” din Buzău organizează un concurs de fotografii sub genericul „Crăciunul de odinioară”.
Persoanele interesate să participe la concurs trebuie să publice pe paginile lor de Facebook sau Instagram o fotografie sau un clip care să ilustreze Crăciunul copilăriei lor, asigurându-se că postarea este publică şi poate fi văzută de oricine.
Sursa foto: Centrul Cultural „Alexandru Marghiloman” Buzău/facebook
Totodată, trebuie să includă în descrierea fiecărei poze sau fiecărui clip hashtag-urile #Crăciunuldeodinioară, #CCAM şi #Buzăuoraşdeschis, să eticheteze un prieten cu care ar dori să depene amintiri şi să dea like şi follow paginilor de Facebook sau Instagram ale Primăriei.
Vor fi acordate trei premii, care vor consta în pachete de cărţi, iar câştigătorii vor fi desemnaţi printr-o tragere la sorţi.
Concursul se adresează cu precădere populaţiei adulte din România şi perioada de înscriere este 6-20 decembrie, ora 24:00
Câştigătorii vor fi aleşi folosind simpliers.com şi vor fi anunţaţi pe paginile de social media ale Centrului Cultural „Alexandru Marghiloman”.
În luna august va fi organizat un festival naţional de muzică folk pe versuri scrise de Mihai Eminescu, la Ipoteşti. Festivalul „Seri melancolice eminesciene” are ca scop promovarea operei eminesciene.
„Având drept scop sporirea numărului de activităţi destinate promovării operei eminesciene, inclusiv prin acţiuni bazate pe interdisciplinaritate, Festivalul promovează creaţia lirică eminesciană prin folosirea versurilor eminesciene drept text pentru melodiile prezentate în concurs şi spectacol.
În subsidiar, Festivalul urmăreşte promovarea tinerilor sau elevilor cu aptitudini în domeniul cultural-artistic şi a creaţiilor acestora, având ca specific muzica folk; atragerea unui număr cât mai mare de elevi şi tineri către acest gen muzical; promovarea imaginii Memorialului Ipoteşti”, se arată în comunicatul transmis de Memorialul Ipoteşti – Centrul Naţional de Studii „Mihai Eminescu”.
Festivalului Naţional de Muzică Folk pentru Copii şi Tineret „Seri melancolice eminesciene” se află la a XII-a ediţie. În acest an, festivalul va avea loc în două etape, dintre care cea de concurs se va desfăşura online, iar cea de premiere se va desfăşura cu prezenţă fizică la Ipoteşti. Înscrierile pentru la acest festival au loc până pe 10 iulie.
Elevii de clasa a VIII-a se pot înscrie de astăzi şi până pe 11 iunie pentru a susţine Evaluarea Naţională, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei.
Proba scrisă la Limba şi literatura română se va desfăşura pe 22 iunie, iar proba la Matematică – pe 24 iunie.
Elevii din rândul minorităţilor naţionale vor susţine proba scrisă la Limba şi literatura maternă pe 25 iunie.
Rezultatele vor fi afişate pe 29 iunie, iar contestaţiile vor fi depuse pe 30 iunie.
Rezultatele finale, după contestaţii, vor fi afişate pe 4 iulie.
Înscrierile pentru cea de-a doua ediţie a Concursului internaţional de arte plastice şi literatură „Martha Bibescu” încep astăzi şi vor desfăşura până pe 25 mai.
Evenimentul, organizat de Asociaţia Pro Valores şi Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti, se va desfăşura exclusiv online, iar participanţii, fără limită de vârstă, vor fi împărţiţi pe trei categorii de vârstă şi două mari discipline – arte plastice şi literatură.
Fotografiile lucrărilor (pictură, desen, tehnici mixte), creaţiile literare (poezie, eseu) şi documentele necesare înscrierii pot fi trimise pe adresa: concursulmarthabibescu@gmail.com.
Întrecerea artistică are trei perioade de înscriere (26 aprilie – 8 mai, 9 – 20 mai şi 21 – 25 mai).
Lucrările premiate vor intra în noua Galerie virtuală de pe www.asociatiaprovalores.ro. Cele mai bune 18 lucrări vor fi expuse în casa prinţesei Martha Bibescu, în spaţiile Palatului Mogoşoaia.
Vernisajul va avea loc în deschiderea Mogoşoaia ClasicFest 2021 la începutul lunii iunie. Tot cu ocazia vernisajului şi festivităţii de premiere, cele mai valoroase nouă lucrări literare vor fi prezentate în cadrul unui spectacol lectură.
Teatrul Naţional din Timişoara anunţă o nouă ediţie a Concursului Naţional de Dramaturgie (CND), o competiţie iniţiată de Ministerul Culturii în anul 2004.
Concursul se adresează dramaturgilor de limbă română, debutanţi sau consacraţi, din România sau din diaspora.
Textele făcute publice anterior începerii concursului (montate, publicate, înregistrate audio etc.) şi înscrise în concurs ca proiecte vor fi respinse, inclusiv propunerile înscrise în concurs sub pseudonim.
Înscrierile încep în data de 22 martie.
Tema CND 2021 este „Solidaritate”, un concept extrem de vast pe care organizatorii speră ca autorii să îl exploateze din toate perspectivele.
Juriul CND 2021 este format din prof. univ. dr. Nicolae Mandea (preşedintele juriului), criticul de teatru Călin Ciobotari (membru) şi consultantul artistic Codruţa Popov (membru).
Vor conta în evaluare originalitatea subiectului, coerenţa situaţiilor scenice, adresabilitatea textului.
Propunerile se trimit în plic, pe adresa TNTm, fără a se nota numele expeditorului. Înscrierile care conţin coordonatele autorilor altfel decât este prevăzut în condiţiile de regulament, vor fi descalificate. Propunerile transmise nu sunt returnabile.
Premiul CND 2021 este în valoare de 2.000 de lei – drepturi de autor pentru crearea şi reprezentarea pe scenă sau online a unui spectacol pe textul câştigător. Producător: Teatrul Naţional din Timişoara.
Toate cele patru texte finaliste vor fi publicate într-un volum.
Sâmbătă, 6 iulie, organizatorii au închis sesiunea de înscrieri pentru Concursul internaţional de interpretare al Festivalului Cerbul de Aur – ediția 2019.
71 de artiști din 21 de țări, precum Africa de Sud, Italia, Israel, Rusia, Australia, România sau Germania, au intrat în cursa pentru un bilet pe scena festivalului de la Brașov.
Zilele următoare, juriul va avea dificila sarcină de a decide cei 12 finaliști care vor intra în concursul festivalului.
Ediţia 2019 a Festivalului va avea loc în perioada 22 – 25 august, în Braşov, și va aduce numeroși artiști pe scena din Piața Sfatului. Pe lângă recitalurile vedetelor invitate, 12 finaliști ai concursului internațional de interpretare vor cânta pentru premii de peste 55 de mii de euro.
Foto. arhiva/Alexandru-Dolea
Pentru concurenții din acest an, echipa TVR a pregătit un format cu două zile de concurs, o gală de premiere şi evenimente adiacente.
Festivalul se va încheia cu un spectacol folcloric care va reuni muzica populară tradiţională românească şi prelucrări de actualitate ale acestui gen muzical.
Evenimentul va fi transmis în direct şi în exclusivitate de Televiziunea Română.
Festivalul Internaţional Cerbul de Aur a debutat în anul 1968 şi a avut 18 ediţii, ultima dintre acestea fiind organizată în anul 2018, la aniversarea celor 50 de ani de la debut.
De-a lungul anilor, acest prestigios festival a găzduit apariţii sau recitaluri ale unor vedete precum Diana Ross, Amália Rodrigues, Julio Iglesias, Dalida, Sheryl Crow, Tom Jones, Juliette Greco, Vaya con Dios, Coolio, Barbara, Christina Aguilera, Cliff Richard, Kenny Rogers, Ricky Martin, Kelly Family, Patricia Kaas, Gilbert Becaud, Josephine Baker, Toto Cutugno, Enrico Macias, Boy George, James Brown, Kenny Rogers, Ray Charles, UB 40, Scorpions, Pink, Sheryl Crow, James Blunt, Amy Macdonald, Nicole Scherzinger şi mulţi alţii.
Elevii și preșcolarii se întorc astăzi la cursuri, după vacanța de Paște care a durat două săptămâni.
”Elevii din învățământul preuniversitar și copiii de grădiniță se vor întoarce luni la cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației Naționale. Următoarea vacanță, cea de vară, va începe pe 15 iunie. Pentru clasele terminale din învățământul liceal, anul școlar se încheie în data de 31 mai, iar pentru clasa a VIII-a în data de 7 iunie. Programul național ”Școala altfel” are o durată de cinci zile consecutive lucrătoare în timpul anului școlar și poate fi derulat în perioada 1 octombrie 2018 – 31 mai 2019, pe baza unei planificări ce rămâne la decizia școlilor. Recuperarea cursurilor suspendate ca urmare a unor situații obiective de urgență (intemperii, epidemii, calamități naturale) nu se poate realiza în perioada vacanțelor școlare.”, precizează Ministerul Educației Naționale.
Astăzi începe și reînscrierea copiilor la grădiniță. Pentru cei care nu au mai fost inscriși până acum, va fi o altă etapă, care începe pe 21 mai.
„Criteriile generale de departajare sunt următoarele: existenţa unui document care dovedeşte că un copil este orfan de ambii părinţi (situaţia copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situaţiei copilului orfan de ambii părinţi); existenţa unui document care dovedeşte că este orfan de un singur părinte; existenţa unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învăţământ respectivă; existenţa unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului”, mai spune Ministerul Educației Naționale.
Criteriile specifice de departajare vor fi aplicate doar după epuizarea criteriilor generale.
A doua etapă de înscriere în învăţământul primar, pentru anul şcolar 2019 – 2020, începe astăzi şi se încheie pe 8 aprilie, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale.
În săptămâna 12 – 19 aprilie, inspectoratele şcolare vor centraliza şi soluţiona cererile părinţilor, tutorilor legal instituiţi sau reprezentanţilor legali ai copiilor care nu au fost încă înscrişi în unitățile de învăţământ, având în vedere, cu prioritate, interesul educaţional al minorului.
În prima etapă au fost depuse la nivel naţional 150.084 de cereri.
Au început înscrierile în clasele pregatitoare în scolile din Timişoara, iar cele de elită au fost neincăpătoare pentru părinţii care au vrut să-şi înscrie odraslele. Cei mai mulţi dintre copii au fost însa înscrisi, ca de obicei, la şcolile cele mai bune din Timişoara.
Astfel, la Colegiul Naţional Bănăţean au fost depuse 57 de cereri pentru cele 6 clase de pregatitoare, din care una cu predare în limba germana.
La Colegiul Pedagogic Carmen Sylva, au fost înscrişi în prima zi 43 de copii pentru cele 4 clase alocate.
La Colegiul Grigore Moisil, s-au depus 61 de cereri pentru cele 4 clase pregatitoare anunţate.
La Liceul Nikolaus Lenau s-au înscris 23 de copii pentru cele 5 clase cu predare în limba germane, iar la William Shakespeare în prima zi de înscrieri au fost depuse 26 de cereri pentru cele 3 clase aferente.
34 de copii pentru cele 4 clase au fost înscrişi la Scoala Gimnaziala 16 Take Ionescu, iar alte 63 de cereri au fost depuse la Scoala Gimnaziala 19 Avram Iancu.
Scoala Gimnaziala 24 a fost asaltată de 75 de copii pentru cele 4 clase, iar la Scoala Gimnaziala 30 s-au depus in prima zi 61 de cereri pentru 6 clase.
Cei mai multi copii înscrişi în prima zi au fost la Şcoala Gimnaziala 7 Sfânta Maria. Au fost inregistrate 81 de cereri pentru cele 8 clase.
Până pe 22 martie, părinţii completează, online sau la unitatea de învaţământ la care solicită înscrierea copiilor, cererile-tip de înscriere. Validarea cererilor are loc, zilnic, in intervalul orar 8.00-18.00, de luni până vineri.
Pe 25 martie, Comisia naţională proceseaza cererile de înscriere, cu ajutorul aplicaţiei informatice şi repartizarea la şcoala de circumscripţie a copiilor ai căror părinţi au solicitat acest lucru.
Pee 26 şi 27 martie, fiecare şcoala procesează cererile părinţilor care solicită înscrierea la o altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, pe locurile rămase libere.
28 martie – Comisia naţionala procesează cererile-tip de înscriere şi repartizarea la şcoala de circumscripţie a copiilor ai caror parinti au solicitat înscrierea la o alta unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, dar nu au fost admişi din lipsă de locuri şi care au exprimat în această faza optiunea pentru ănscrierea în şcoala de circumscripţie.
Afişarea în unităţile de învăţământ şi pe site-ul inspectoratului scolar dar şi al unităţilor de învatamant a candidaţilor înmatriculaţi, a numarului de locuri ramase libere şi a listei copiilor neînscrişi după prima etapă se va face pe 29 martie.
A doua etapa de înscriere în clasa pregatitoare:
1 aprilie – Şcolile vor afişa procedura specifica de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborata de inspectoratul scolar.
2 aprilie – 8 aprilie – Parintii depun cererea-tip de inscriere la secretariatul unitatii de invatamant aflate pe prima pozitie dintre cele trei optiuni exprimate pentru etapa a doua, de catre parintii copiilor care nu au fost cuprinsi in nicio unitate de invatamant in etapa anterioara sau care nu au participat la prima etapa.
8 aprilie -10 aprilie – Procesarea, la nivelul unitatilor de invatamant, a cererilor-tip de inscriere depuse de parinti, aplicand procedura specifica elaborata de inspectoratul scolar, pe baza criteriilor generale si a celor specifice de departajare, in limita locurilor disponibile.
11 aprilie – Afisarea la fiecare unitate de invatamant a listelor finale ale copiilor inscrisi in clasa pregatitoare.
12 aprilie – 19 aprilie – Centralizarea si solutionarea de catre inspectoratul scolar a cererilor parintilor copiilor care nu au fost inca inscrisi la vreo unitate de invatamant.
Încep înscrierile pentru a 6-a ediție a programului de stagii organizat de eurodeputatul Siegfried Mureșan
Deputatul european Siegfried Mureșan organizează, în perioada 29 ianuarie – 30 iulie 2018, cea de-a 6-a ediție a programului de stagii de practică „Primul pas în cariera europeană” în cadrul Biroului parlamentar din București. Programul se adresează studenților din ciclul de licență și master cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani care doresc să se familiarizeze cu activitățile Parlamentului European și, totodată, să acumuleze cunoștințe și experiență profesională în domeniul politicilor europene și al comunicării politice.
„Am lansat acest program de stagii în 2015 pentru a veni în sprijinul tinerilor cu rezultate academice bune, cu spirit de inițiativă, care-și doresc o carieră în instituțiile naționale și europene sau în comunicare politică. În cele 5 ediții ale programului de stagii de până acum, am avut aproape 250 de candidați înscriși, dintre care am selectat 24 de tineri stagiari. Ei avut ocazia, astfel, să vadă cum funcționează biroul unui deputat european, să înțeleagă mecanismele din spatele proceselor decizionale ale Uniunii Europene și chiar să efectueze o vizită de lucru la sediul Parlamentului European de la Bruxelles. Aceleași oportunități le ofer și tinerilor în noua ediție a programului meu de stagii, așa că, dacă sunteți studenți în ciclul de licență sau la master și vreți o carieră în instituțiile europene sau în comunicare politică, vă aștept să vă înscrieți până în data de 15 ianuarie 2018”, a declarat deputatul european Siegfried Mureșan.
Stagiul de practică durează trei luni și se va desfășura în două perioade: 29 ianuarie – 30 aprilie 2018 și, respectiv, 30 aprilie – 30 iulie 2018. Tinerii interesați sunt invitați să trimită dosarul de candidat până în data de 15 ianuarie 2018 la adresa de e-mail internship@siegfriedmuresan.eu.
Candidații trebuie să fie studenți în ciclul de licență sau master în domenii ce vizează activitatea Parlamentului European (Științe politice, Relații internaționale și studii europene, Științe juridice, Studii economice, Științe ale comunicării, Sociologie, Administrație publică, Istorie). Dosarul de participare trebuie să conțină CV-ul candidatului (format european), foaia matricolă a studiilor universitare, în copie (sau oricare document eliberat de universitate care atestă situația notelor, în original sau în copie) și o scrisoare de intenție cu dimensiunea de maximum 4.000 de semne cu spații.
Anunțarea candidaților selectați se va face până în data de 25 ianuarie 2018, urmând ca aceștia să confirme perioada de stagii până la 26 ianuarie 2018. Programul nu este remunerat, dar participanții vor beneficia de o vizită de lucru gratuită la unul dintre sediile Parlamentului European din Bruxelles și Strasbourg. La sfârșitul perioadei de practică, fiecare participant va primi o adeverință care atestă efectuarea stagiului.
Descrierea programului
Deputatul european Siegfried Mureșan organizează în perioada 29 ianuarie – 30 iulie 2018 cea de-a șasea ediție a programului de stagii de practică „Primul pas în cariera europeană” în cadrul biroului parlamentar din București.
Programul se adresează studenților și masteranzilor cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani care doresc să se familiarizeze cu activitățile Parlamentului European și, totodată, să acumuleze cunoștințe și experiență profesională în domeniul politicilor europene și al comunicării politice.
Calendarul programului de stagii de practică:
20 decembrie 2017 – lansarea perioadei de înscrieri;
15 ianuarie 2018 – termenul-limită pentru înscrieri;
16 – 19 ianuarie 2018 – evaluarea dosarelor pentru preselecția candidaților;
22 – 23 ianuarie 2018 – intervievarea candidaților care au trecut de preselecție;
25 ianuarie 2018 – notificarea candidaților acceptați;
25 – 26 ianuarie 2018 – perioada de confirmare din partea candidaților acceptați;
29 ianuarie – 30 aprilie 2018– prima perioadă pentru stagiul de practică;
30 aprilie – 30 iulie 2018 – a doua perioadă pentru stagiul de practică;
Documente necesare:
Curriculum Vitae (format european);
foaie matricolă a studiilor universitare sau o adeverință de la facultate care să ateste media notelor pe fiecare an de studiu*;
scrisoare de intenție (maximum 4.000 de semne cu spații).
* Pentru candidații înscriși în anul I de licență este necesară transmiterea situației școlare din primul semestru al anului în curs. Pentru candidații înscriși la master este necesară transmiterea situației școlare atât pentru anii de studii din ciclul de licență, cât și pentru anii de master.
Criterii de selecție:
tânăr cu vârsta curpinsă între 18 și 25 de ani;
student sau masterand în domenii care vizează activitatea Parlamentului European (Științe politice, Relații internaționale și studii europene, Științe juridice, Studii economice, Științe ale comunicării, Sociologie, Administrație publică, Istorie);
cunoștințe solide privind actualitatea politică națională și europeană;
flexibilitate privind defășurarea stagiului în una dintre perioadele: 29 ianuarie 2018 – 30 aprilie 2018, respectiv, 30 aprilie 2018 – 30 iulie 2018;
cunoașterea unei limbi de circulație internațională.
Responsabilități ale stagiarului:
propuneri de luări de poziție pe teme de interes public;
monitorizare și analiză media;
monitorizare și analiză a principalelor evenimente publice naționale și europene;
pregătirea materialelor informative;
asistarea consilierilor eurodeputatului Siegfried Mureșan în sarcinile cotidiene de comunicare.
Beneficii ale stagiarului:
posibilitatea de a lucra într-un mediu instituțional dinamic și profesionist;
posibilitatea de a interacționa cu profesioniști și experți ai instituțiilor europene;
acumularea de experiență în domeniul comunicării politice și al afacerilor europene;
o vizită de lucru la sediul Parlamentului European din Bruxelles sau Strasbourg;
adeverință care atestă efectuarea stagiului de practică.
Candidații trebuie să trimită dosarele de participare la adresa de e-mail:
internship@siegfriedmuresan.eu
Mențiuni:
Stagiul de practică nu este remunerat;
Dosarele incomplete nu vor fi luate în considerare.
Universitatea de Vest din Timișoara începe luni înscrierile pentru cea de-a doua sesiune de admitere. Candidații mai au la dispoziție 180 de locuri bugetate și alte 2.300 de locuri cu taxă.
Absolvenții de liceu care se vor înscrie la Universitatea de Vest din Timișoara vor putea solicita alocarea unui loc de cazare gratuit pentru o perioadă de trei zile.
UVT pune la dispoziţia candidaţilor 76 de specializări de licenţă, în 11 facultăţi: Arte şi Design; Chimie, Biologie, Geografie; Drept; Economie şi de Administrare a Afacerilor; Educaţie Fizică şi Sport; Fizică; Litere, Istorie şi Teologie; Matematică şi Informatică; Muzică şi Teatru; Sociologie şi Psihologie; ştiinţe Politice, Filosofie şi ştiinţe ale Comunicării.
Instituția vrea să sprijine financiar studenții așa că oferă şapte tipuri de burse cu sume care ajung şi la 1.100 lei, plus alte forme de sprijin material.
În ceea ce privește condițiile de cazare pe durata anului de studiu, UVT deține 3.000 de locuri în zece cămine modernizate.
Sesiunea de admitere de toamnă are loc în perioada 4 – 17 septembrie.
În prima sesiune de admitere, la UVT s-au înscris cu 17% mai mulți tineri decât anul trecut. Conducerea Universităţii anticipează încă 500 de înmatriculări în sesiunea de toamnă, ceea ce ar reprezenta peste 4.000 de ”boboci” în noul an universitar.
Înscrierea copiilor la creşele din municipiul Satu Mare se va desfăşura în intervalul 15-26 mai.Serviciul Public de Asistenţă Socială coordonează activitatea a şase creşe care au disponibile 169 de locuri pentru anul şcolar 2017-2018.
Părinţii copiilor sunt aşteptaţi să depună la sediul SPASdosarul de înscriere care trebuie să conţină copia certificatului de naştere pentru copiii din familie, copia actelor de identitate ale membrilor familiei de provenienţă a copilului, adeverinţe de la locul de muncă al părinţilor/reprezentanţilor legali, sau declaraţie pe proprie răspundere şi dovada înregistrării ca plătitor de impozit pe venit la Directia Finanţelor Publice, în cazul exercitării unor profesii liberale, adeverinţă de la unitatea de învăţământ frecventată de către mamă la forma de zi (dacă este cazul) şi sentinţă de divorţ/copie, certificat de deces (unde este cazul).
Evaluarea dosarelor se va face în perioada 5-16 iunie, selecţia făcându-se pornind de la criteriile de evaluare. Rezultatele privind evaluarea dosarelor vor fi afişate la sediile creşelor după data de 19 iunie.
Pe întreg parcursul anului şcolar, în situaţia eliberării unor locuri la creşă, în funcţie de numărul de ordine al dosarului, părinţii vor fi contactaţi în vederea ocupării locurilor libere.
Cred că este important ca, la momentul înscrierii într-o colectivitate, să prezinți dovada că ai fost vaccinat, a declarat joi, 4 mai , Ministrul Sănătății, Florian Bodog.
El a spus că interesul său, ca ministru, este acela ca populația României să aibă o rată de acoperire vaccinală cât mai mare, astfel încât incidența bolilor să fie cât mai scăzută.
Florian Bodog a declarat că legea vaccinării va fi implementată imediat după ce va fi promulgată.
În următoarele două săptămâni, ziariștii sub 35 de ani își pot înscrie cele mai bune articole publicate în 2014 și în primele opt luni ale anului curent la concursul Tânărul Jurnalist al Anului
Freedom House România a reușit să adauge în 2015 la secțiunile clasice –Justiție și Stat de drept, Actualitate internă, Economie și Mediu – o nouă secțiune cerută de public și vitregită de mulți patroni de publicații – Investigații.
Câștigătorii fiecăreia dintre aceste cinci secțiuni vor fi premiați cu câte 1.000 euro.
Astfel, organizatorii concursului pentru tinerii ziariști vor să recunoască și să îi recompenseze pe măsură atât pe tinerii ziariștii care urmăresc în mod curent evoluția justiției în România (activitatea parchetelor, evoluția dosarelor de corupție și crimă organizată în instanțe, amenințările la adresa statului de drept, schimbările legislative care afectează activitatea instituțiilor fundamentale ale statului etc.) și care se vor putea înscrie la Justiție și Stat de drept, cât și pe aceia care realizează efectiv investigații – cu accent pe anchetele privind evaziunea fiscală, contrabanda și spălarea de bani – ce își vor putea înscrie cele mai bune articole la Investigații.
O altă noutate față de edițiile precedente este înscrierea în concurs a articolelor recente. Vor fi luate în considerare și articolele publicate anul acesta, până în 31 august 2015, nu doar cele de anul trecut (ca în cazul celor 15 ediții anterioare).
Și o ultimă surpriză… deocamdată. Ceremonia de premiere va avea loc în cadrul celei mai mari conferințe media din regiune – Forumul Media Europa de Sud-Est – care se va desfășura anul acesta la București, în 5-6 noiembrie 2015.
Ediția din 2015 a concursului Tânărul Jurnalist al Anului se desfășoară cu ajutorul sponsorilor UniCredit Bank, Eco–Rom Ambalaje, Alexandrion, Polisea și Antalis, și cu susținerea Programului Media Europa de Sud-Est al Fundației Konrad Adenauer și The Group.
Data limită de înscrieri este 19 octombrie 2015. Informații suplimentare pe pagina special dedicată concursului, freedomhouse.ro/tja.
Ministerele Sănătăţii şi Educaţiei pregătesc un ordin comun prin care se va stabili că şcolile şi grădiniţele nu vor mai solicita efectuarea de analize bacteriologice la intrarea copiilor în colectivitate.
Copiii vor avea nevoie la înscriere doar de o adeverinţă de la medicul de familie care să ateste că nu suferă de boli contagioase.
Măsura se va aplica din toamnă, începând cu noul an şcolar.
Secretarul de stat din Ministerul Sănătăţii a precizat că, de fapt, nici actualele reglementări nu obligau la efectuarea exudatului faringian sau al coproculturii, însă, într-un vechi obicei, care datează de mulţi ani în urmă, multe unităţi de învăţământ mai solicită, obligatoriu, prezentarea acestor analize bacteriologice.
În cazul în care medicul de familie consideră necesară realizarea acestor analize, întrucât suspectează o anumită boală, cu certitudine acesta va trimite copilul să facă analizele bacteorologice, după care va putea elibera avizul medical pentru intrarea în colectivitate, a adăugat Săndesc.
Alianţa Naţională a Organizațiilor Studenţeşti din România (ANOSR) atrage atenția, asupra faptului că taxele de admitere la facultate sunt ‘aberante’, de la 50 la 350 de lei, si nu justifică valoarea serviciilor pe care le oferă.
Lipsa serviciilor de consiliere şi orientare de calitate din liceu îi face pe mulţi absolvenți să nu aibă o opţiune clară cu privire la facultatea la care îşi doresc să se înscrie şi aleg să îşi depună dosarele la mai multe facultăţi, pentru a prelungi perioada în care se pot decide. Acest lucru este speculat de universităţi, care percep taxe de admitere (sau înscriere) generoase. Taxele de admitere sunt în medie de peste 100 de lei la toate universităţile din România’, arată ANOSR, citând un studiu propriu efectuat la nivel naţional.
Astfel, taxele de admitere diferă de la o universitate la alta: de la 50 de lei, până la 350 de lei.
De asemenea, studenţii susţin că unele universităţi percep şi o taxă de de înmatriculare, care pornește de la 25 de lei şi ajunge la 250 de lei.
Vlad Cherecheş, vicepreşedinte educațional ANOSR declara că tineriii trăiesc vremuri în care a fi student a devenit un lux pe care nu oricine şi-l permite.
„Încă din primele zile de studenţie suntem bombardaţi cu fel de fel de taxe despre care nu ştiam şi a căror valoare nu o putem înțelege. Mai târziu, ajungem la facultate şi ne dăm seama că astfel de taxe există şi în timpul anului universitar, doar că ele poartã alte nume: taxe de bibliotecă, taxe de eliberare a actelor de studiu, taxe pentru adeverințe, taxe de rulment sau garanție la cazare, taxe obligatorii pentru cantină și aşa mai departe”.
Aproximativ 1.500 de absolvenţi de liceu din Timiş s-au înscris pentru a susţine a doua sesiune a Bacalaureatului.
Vor fi șase centre de examen, dintre care cinci în Timişoara şi unul în Lugoj, unde sunt circa 280 de candidaţi.
Probele încep în 17august, cu competenţele lingvistice de limba şi literatura română iar în 24 august are loc prima probă scrisă.
Primele rezultate vor fi afişate pe 1 septembrie, contestaţiile se vor putea depune în 2 şi 3 septembrie, iar notele finale vor fi publice în 4 septembrie.
La Universitatea „Eftimie Murgu” din Reşiţa s-a încheiat ieri prima sesiune de înscrieri. Deoarece atmosfera a fost destul de animată pe holuri, Daniela Tudor, de la Radio România Reşiţa a dorit să afle ce i-a determinat pe tineri să lase totul „pe ultima sută de metri”. Iar motivele au fost dintre cele mai diverse
Acestea se vor încheia vineri, 18 iulie.
Probele orale la limba romană, la limba engleză şi competenţele digitale sunt programate in perioada 18 – 22 august.
Examenele scrise vor începe pe 25 august, cu limba şi literature română.
Rezultatele parţiale vor fi afişate pe 1 septembrie, iar contestaţiile vor putea fi depuse in aceeaşi zi.
Notele finale vor fi afişate pe 4 septembrie.
Universitatea „Transilvania” din Braşov va avea 4.000 de locuri bugetate pentru anul universitar 2014-2015, din care 2.750 pentru licenţă şi 1.250 pentru masterat. Este, practic, acelaşi număr ca şi anul trecut
Înscrierile pentru admitere la cele 18 facultăţi ale Universităţii „Transilvania” se fac în perioada 12-19 iulie, iar pentru masterat între 12-21 iulie.
La învăţământul la zi, de la cele 18 facultăţi, sunt 5.865 de locuri din care 2.750 de locuri sunt bugetate.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.