București, Cluj-Napoca și Timiș sunt cei trei poli ai business-ului românesc, conform unei hărţi interactive privind antreprenoriatul, lansată de agenţia SMARTERS. Şi Bihorul depăşeşte pragul de 20,000 de firme.
În București sunt înregistrate 140.300 de firme, în Cluj, 41.000, iar în Timiş 31.000 de firme. Urmează alte 6 judeţe care depășesc pragul de 20.000 de firme înregistrate şi active: Ilfov, Constanța, Iași, Brașov, Prahova și Bihor.
În vestul ţării, în funcţie de numărul de firme înregistrate şi active, urmează Aradul, cu aproape 15,000, Hunedoara, cu peste 11.000 şi Caraş-Severinul: puţin peste 6.000 de firme active.
În continuare, cei mai mari angajatori din România sunt companii cu acționariat de stat.
Compania Națională Poșta Română SA: 24.240 angajați
Compania Națională de Căi Ferate (CFR): 22.673 angajați
Regia Națională a Pădurilor Romsilva SA: 16.318 angajați
Pe locurile patru și cinci se plasează OMV Petrom și Kaufland cu aproximativ 14.000 de angajați fiecare.
Lantul de retail de tip discount Aldi a inceput procesul de recrutare al echipei locale de management, ceea ce marcheaza intentia nemtilor de a intra pe piata din Romania.
Potrivit unor surse din piata, citate de ZF.ro, retaileul german a inceput deja sa-si recruteze oamenii pentru pozitiile de management pe care le va crea in Romania.
Sursele citate au mai spus ca intrarea efectiva a gigantului Aldi in Romania s-ar putea face abia peste 3-5 ani, recrutarile si achizitia de terenuri fiind primii pasi pe care orice retailer ii face inainte de a deschide primele magazine.
Fondat in 1946 de fratii Karl si Theo Albrecht, pornind de la magazinul mamei lor din Essen, Germania, deschis in 1913, lantul de retail de tip discount Aldi are in prezent peste 10.000 de supermarketuri in 18 tari si o cifra de afaceri de peste 50 de miliarde de euro.
In 1960, afacerea s-a scindat in doua, Aldi Nord, cu sediul in Essen, si Aldi Süd, cu sediul in Mülheim.
In prezent, Aldi are magazine in majoritatea tarilor din Europa de Vest si Europa Centrala, dar si in SUA si Australia. Retailerul german a intrat si pe piata din Grecia in 2008, dar s-a retras in 2010, din cauza crizei economice.
Piata locala de retail este dominata de giganti internationali ca Mega Image, Kaufland, Carrefour, Auchan si Cora. In ultimii ani, segmentul de discount a fost luat cu asalt de Lidl, Profi si Penny Market, care au deschis sute de magazine in toata tara.
Retailerul german Lidl se extinde in continuare pe piata locala si face angajari masive. Compania, care face parte din Grupul Schwarz, este unul dintre liderii care activeaza in retailul alimentar din Germania si Europa. Lidl este prezent in 30 de tari din toata lumea si opereaza aproximativ 10.000 de magazine si peste 140 de centre logistice in 27 de tari din Europa si are aproximativ 215.000 de angajati.
Profi, pe de alta parte, a ajuns la 523 magazine in Romania, in 272 de localitati, si 11.000 de angajati, devenind astfel reteaua de retail modern cu cea mai mare extindere geografica din Romania.
In noiembrie anul trecut, fondul polonez de private equity Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), administrat de Entyerprise Investors, a anuntat semnarea acordului de vanzare a 100% din actiunile Profi Rom Food catre Mid Europa Partners.
Valoarea actiunilor vandute este de 533 milioane de euro, aceasta fiind cea mai mare tranzactie realizata vreodata de un fond de private equity in Romania si cea mai mare tranzactie in domeniul retailului din istorie.
In afara de Aldi si Tesco, pe piata din Romania exista toti gigantii de retail de calibru. Lantul britanic de supermaketuri Tesco a intentionat sa vina in Romania in urma cu cativa ani, dar in 2015 a decis sa se retraga din regiune, inchizand magazinele din Ungaria, Polonia, Cehia si Slovacia, din cauza problemelor financiare din tara mama.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.