O patiserie din Brașov, de la poalele Tâmpei, angajează refugiați ucraineni. Firma a anunțat că vrea să angajeze, dintre refugiați, persoane calificate în meseriile de patiser și brutar.
„Încă nu avem înregistrați ucraineni în evidența agenției Brașov. În schimb avem o societate care dorește să angajeze persoane din Ucraina în diverse meserii; firma este de patiserie, panificație. Aceasta este deocamdată singura solicitare oficială, de acest tip în jud. Brașov. În alte județe din centrul țării nu s-au înregistrat cazuri similare, până acum.
Reprezentanții AJOFM apreciază că e devreme pentru a exista astfel de solicitări, atât din partea firmelor ce pot angaja refugiați cât și din partea ucrainenilor care au solicitat viză de ședere în România și vor să-și găsească un job.”, a declarat Cristina Trifan, purtătorul de cuvânt al AJOFM Brașov.
Sunt necesare măsuri îndrăznețe pentru a proteja lucrătorii transfrontalieri și sezonieri din UE
Creșterea numărului de inspecții la locul de muncă la nivel național și transfrontalier
Condiții de locuit decente trebuie decuplate de remunerare
Comisia va verifica dacă legislația UE existentă este adecvată
Eurodeputații solicită luarea de măsuri urgente pentru a proteja sănătatea, siguranța și condițiile de lucru echitabile pentru lucrătorii transfrontalieri și sezonieri în contextul COVID-19.
Criza COVID-19 a adus la limină și a agravat dumpingul social și precaritatea situației multor lucrători transfrontalieri și sezonieri din sectorul agroalimentar, al construcțiilor și al asistenței medicale din UE. Într-o rezoluție adoptată vineri, Parlamentul îndeamnă Comisia să evalueze situația generală a ocupării forței de muncă și condițiile de sănătate și de siguranță ale lucrătorilor transfrontalieri și sezonieri, inclusiv rolul agențiilor de muncă temporară, al agențiilor de recrutare, al altor intermediari și al subcontractanților, pentru a identifica lacunele de protecție și eventuala necesitate de a revizui cadrul legislativ existent.
Textul solicită, de asemenea, un acord rapid și echilibrat privind coordonarea sistemelor de securitate socială, care este necesară pentru combaterea fraudei sociale și încălcării drepturilor sociale ale lucrătorilor mobili.
Măsuri urgente necesare pentru a proteja lucrătorii sezonieri și transfrontalieri
Deputații solicită Comisiei să prezinte noi orientări specifice pentru lucrătorii transfrontalieri și sezonieri în contextul COVID-19, să propună soluții pe termen lung pentru a face față practicilor abuzive de subcontractare și să se asigure în mod prioritar că Autoritatea Europeană a Muncii (ELA) devine pe deplin operațională. Statele membre trebuie să consolideze capacitatea inspecțiilor muncii și să asigure locuințe de calitate, care ar trebui decuplate de la remunerația lor, afirmă textul.
Dragoș Pîslaru (Renew Europe, România), membru al Comisiei pentru ocuparea forței de muncă și afaceri sociale și inițiator al rezoluției, a declarat: „Această rezoluție este dedicată milioanelor de lucrători transfrontalieri care sunt simbolul liberei circulații consacrate în tratatele noastre și care aduc prosperitate sectoarelor economice cheie. A fost un privilegiu să coordonez această inițiativă, susținută pe scară largă, ce solicită Comisiei și statelor membre să protejeze mai bine drepturile lucrătorilor și să promoveze o mobilitate echitabilă pentru a face față provocărilor post-COVID-19.”
Rezoluția a fost adoptată cu 593 voturi pentru, 34 împotrivă și 38 abțineri.
Următoarele etape
Comisia Europeană urmează să prezinte în scurt timp proceduri orientative pentru protejarea lucrătorilor transfrontalieri și sezonieri.
Context
În 2018, cel mai mare număr de lucrători transfrontalieri a plecat din Polonia pentru a lucra în Germania (125 000 de persoane, dintre care multe lucrează în construcții), din Franța în Luxemburg (88 000), din Germania în Luxemburg (52 000), din Slovacia în Austria (48 000, majoritatea fiind femei care lucrează în sectorul asistenței medicale) și din Franța în Belgia (46 000).
Aproximativ 800 000 până la un milion de lucrători sezonieri sunt angajați în fiecare an în UE, în principal în sectorul agroalimentar: 370 000 în Italia, 300 000 în Germania, 276 000 în Franța și 150 000 în Spania.
Lucrătorii sezonieri și cei transfrontalieri pot fi angajați în alt stat membru al UE pe baza dreptului lor la liberă circulație pe teritoriul UE. Legislația statelor membre gazdă se aplică în temeiul principiului tratamentului egal. Accesul la ajutorul de șomaj și protecția socială sunt reglementate prin coordonarea sistemelor de securitate socială, în prezent în curs de revizuire.1.3 de milioane de persoane din UE trăiesc într-un stat membru și lucrează în altul.
Roșu, albastru, roz, turcoaz… sunt culorile care arată tipul de activitate în Parlamentul European.
Calendarul Parlamentului are un cod al culorilor, care arată ce activitate desfășoară deputații. Mai jos vă oferim un scurt ghid al culorilor care arată tipul de activitate în noul Parlament în următorii cinci ani.
Albastru – grupuri politice
În timpul săptămânilor albastre, eurodeputații se întâlnesc în cadrul grupurilor lor politice, pentru a analiza legislația care va fi prezentată în plen. Grupurile politice din Parlament reunesc europarlamentari din diferite partide politice naționale, care împărtășesc aceeași poziție politică și afilieri. Pentru a forma un grup politic este nevoie de minimum 25 de deputați din cel puțin șapte țări UE.
Roz – comisii
În timpul săptămânilor roz, deputații europeni participă la ședințele comisiilor, care sunt deschise publicului și sunt transmise în direct.
Fiecare eurodeputat este membru al uneia sau al mai multor comisii parlamentare, dedicate unui anumit domeniu din politica europeană, de la afaceri externe la probleme economice, egalitate, educație și cultură. Fiecare comisie are reprezentanți din întregul spectru politic.
Comisiile oferă eurodeputaților proveniți din diferite grupuri politice un forum pentru a discuta proiectele de lege, pentru a propune modificări, pentru a lua în considerare propunerile Comisiei și ale Consiliului în întocmirea unor rapoarte care vor fi prezentate în plen.
Roșu – ședințe plenare
Toată munca depusă în timpul săptămânilor albastre și roz culminează cu săptămânile roșii, care marchează sesiunile plenare ale Parlamentului, la Strasbourg și Bruxelles.
În timpul sesiunilor plenare, deputații europeni dezbat chestiuni importante și votează aspecte care variază de la comerț și migrație la mediul înconjurător. În plen, deputații adoptă, modifică și pot chiar respinge legislația.
Turcoaz – activități în afara Parlamentului
În săptămânile turcoaz, eurodeputații lucrează în afara Parlamentului. Aceștia pot organiza reuniuni în circumscripțiile lor sau pot participa la reuniuni ale delegațiilor Parlamentului, în cadrul cărora se reunesc eurodeputați și parlamentarii din țări din afara UE.
Parlamentul European a aprobat reguli noi ce ar îmbunătăți siguranța rutieră și ar reduce numărul accidentelor.
Normele cer prezența anumitor tehnologii de siguranță în mașinile noi
Autoturismele, camionetele, camioanele și autobuzele vor trebui echipate cu elemente avansate de siguranță
Cicliștii și pietonii vor fi mai bine protejați
În 2018, 25.100 de persoane au decedat în urma accidentelor pe drumurile europene
Elemente de siguranță, precum asistența inteligentă pentru controlul vitezei și sistemul avansat de frânare de urgență, vor trebui instalate în vehicule noi începând din mai 2022.
„Aceste reglementări deschid calea pentru salvarea a mii de vieți în următorii ani. Ne-am concentrat întotdeauna asupra siguranței participanților la trafic, în special a celor vulnerabili. Echipamentele suplimentare obligatorii pentru autoturisme, camioane și autobuze vor contribui la salvarea de vieți omenești „, a declarat raportorul Róża Thun (PPE, Polonia).
Vehiculele vor fi mai bine echipate pentru a preveni accidentele
Toate vehiculele noi ar trebui să fie echipate cu 30 de tehnologii de salvare a vieții umane precum asistența inteligentă de viteză, ce semnalează șoferului că a depășit limita de viteză, alerta privind somnolența și atenția, avertizare de distragere a atenției pentru a stimula șoferul să fie atent la situația de trafic, un semnal luminos pentru a semnala șoferilor din spate că mașina frânează brusc, sistemul de detectare a obiectelor și oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului, aparatul de înregistrare a evenimentelor, care ar înregistra date relevante imediat înainte, în timpul și imediat după un accident rutier.
Sistemele avansate care vor trebui instalate în toate autovehiculele sunt: sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei; sistemul antidemaraj cu etilotest; sistemul avansat de avertizare cu privire la starea de distragere a atenției conducătorului auto; sistemul avansat de frânare de urgență; sistemul de avertizare la deplasarea in marșarier și dispozitivul de înregistrare a datelor privind accidentele („cutie neagră”).
Sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei (ISA) ar putea reduce cu 20% accidentele pe drumurile europene, potrivit estimărilor. „ISA va oferi unui conducător auto informații, bazate pe hărți și identificarea semnelor rutiere, atunci când depășesc limita de viteză. Nu introducem un dispozitiv de limitare a vitezei, ci un sistem inteligent care va atrage atenția conducătorilor auto atunci când conduc cu viteză excesivă. Acest lucru nu va fi doar un element de siguranță pentru toți, ci va ajuta șoferii să evite amenzile de viteză”, a declarat doamna Thun.
Autoturismele și vehiculele utilitare ușoare vor fi de asemenea obligate să aibă un sistem avansat de frânare de urgență (deja obligatoriu pentru camioane și autobuze), precum și un sistem de urgență de menținere a benzii de circulație.
Majoritatea acestor tehnologii și sisteme vor deveni obligatorii din luna mai 2022 pentru modele noi și începând cu mai 2024 pentru modelele existente.
Elementele obligatorii de siguranță ar reduce drastic numărul de decese rutiere, deoarece 95% dintre accidente se produc din cauza unor erori umane.
Camioanele și autobuzele vor deveni mai sigure pentru cicliști și pietoni
Camioanele și autobuzele vor trebui proiectate și construite astfel încât participanții la trafic vulnerabili, cum ar fi cicliștii și pietonii, să fie mai vizibili conducătorului auto (așa-numita „vizibilitate directă”). Aceste vehicule vor trebui să fie echipate cu sisteme avansate pentru a reduce „în cea mai mare măsură posibilă unghiurile moarte din jurul vehiculului „, spune textul.
Sistemul „vizibilității directe” va trebui aplicat modelor noi începând din noiembrie 2025 și pentru modelele existente din noiembrie 2028.
Teste de impact și parbrize îmbunătățite
Noile norme îmbunătățesc, de asemenea, cerințele privind siguranța pasivă, inclusiv testele de impact (frontal și lateral), precum și parbrizele, pentru a atenua gravitatea rănilor pentru pietoni și cicliști. Omologarea de tip a pneurilor va fi de asemenea îmbunătățită pentru a testa anvelopele uzate.
Etapele următoare
Regulamentul, aprobat de Parlament cu 578 voturi pentru, 30 împotrivă și 25 abțineri, va fi acum supus aprobării Consiliului UE.
În 2018, 25.100 de persoane au decedat pe drumurile europene, iar 135.000 au fost rănite grav, potrivit datelor preliminare publicate de Comisia Europeană.
Publicat de Camelia Teodosiu,
6 aprilie 2018, 09:28 / actualizat: 11 aprilie 2018, 9:36
Parlamentul European a adoptat, anul trecut, o rezoluție prin care se cere Uniunii Europene o legislație adaptată la un viitor când inteligența artificială va avea un rol primordial.
Eurodeputații nu vor să pună obstacole în calea unei tehnologii cu un amplu potențial, dar cer ca dezvoltarea sa vertiginoasă să se facă într-un cadru normativ care să se preocupe de „securitatea, intimitatea, integritatea, demnitatea, autonomia și proprietatea datelor”, se arată în rezoluția adoptată de eurodeputați.
Deputații cer Comisiei să aibă în vedere crearea unei agenții europene pentru robotică și inteligență artificială care să ofere autorităților publice expertiză tehnică, etică și regulatorie.
Există o serie de motive de îngrijorare pentru milioane de oameni care îşi văd ameninţate locurile de muncă, cu atât mai mult cu cât Uniunea Europenă şi-a propus scăderea şi nu creşterea şomajului, subliniază europarlamentarul Renate Weber:
“Oare chiar mai avem nevoie de atâta forţă de muncă umană, în următorii ani? Trebuie să ai grijă, inclusiv pentru cei care îţi vin din alte zone ale lumii, imediat să aibă acces la o instruire care să le permită accesul pe această piaţă a muncii. Există o teorie care spune că, cel puţin o perioadă de timp, este normal ca lucrătorii să aibă o participare financiară la aceşti roboţi; deci, să fie coproprietari şi să câştige de pe urma lor. Efectele pot să fie foarte multe şi este, cred, momentul să ne gândim la ele. Ştiu că astăzi poate să pară un pic SF, dar să ştiţi că nu e SF. Toţi cu care am vorbit sunt de acord ca 10 ani este deja termen lung. Dar să ştiţi că am văzut un studiu, care ziceă că în 2050, de profesori n-o să mai fie nevoie căci roboţii chiar vor face treabă bună, medicii…doar ca să comande nişte utilaje, în sistemul de îngrijire la fel, de avocaţi nu va mai fi nevoie, că îi dai robotului tot şi scoate ce trebuie, s-ar putea ca nici sistemul de justiţie să nu mai fie cel pe care îl vedem acum… Tot ce a fost SF, acum câteva decenii, vedeţi că a devenit realitate, aşa că…”
Dincolo de mașinile fără șofer, pentru care se propune o asigurare obligatorie și un fond suplimentar pentru a garanta compensarea victimelor posibilelor accidente, se așteaptă ca impactul inteligenței artificiale să se remarce în dispozitive precum drone, roboți industriali, pentru îngrijirea persoanelor, pentru ferme sau ca jucării.
Roboții au devenit parte a vieții noastre şi de aceea aşteptăm cu interes legislaţia care să reglementeze utilizarea acestora, mai ales în cazul în care ar putea provoca daune.
Legislaţia în vigoare în Uniunea Europeană admite cultivarea Organismelor Modificate Genetic aprobate de EFSA, Autoritatea Europeană Pentru Siguranţa Alimentară. Ţările membre nu aveau practic libertate de decizie în această privinţă, situaţie care a generat o mulţime de tensiuni, sau chiar litigii. Detalii ne oferă Papp-Zakor András de la Radio România Cluj, în cadrul rubricii Local, Regional, European – EuranetPlus.
Aşa cum spunea Vytenis Andriukaitis, comisar european pentru sănătate şi siguranţă alimentară:
“La ora actuală există un singur OMG autorizat pe teritoriul UE. Este cultivat în 5 ţări membre. 9 ţări membre au luat în schimb măsuri pentru prevenirea apariţiei acestui soi pe teritoriul lor. Măsurile restrictive însă nu au fost considerate ca având o justificare ştiinţifică de către EFSA – Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentară- şi ca atare erau anulate în mod regulat de tribunalele naţionale. Aceasta înseamnă că statul care ar dori interzicerea OMG-urilor pe teritoriul său nu poate proceda ca atare, deoarece legislaţia actuală nu permite ţărilor membre să ia în considerare contextul lor naţional, opiniile cetăţenilor proprii. Stare de fapt care naşte tensiuni extreme între lege, politică şi aşteptările cetăţenilor.”
În 2009 un număr de 13 state membre au solicitat rezolvarea acestei situaţii. Comisia Europeană a venit la rîndul ei cu o propunere pragmatică, menită să ofere mai multă libertate de decizie organismelor naţionale.
Obiectivul a fost dublu: primul a fost acela de a menţine un sistem riguros de autorizare pentru OMG-uri, care să garanteze un nivel uniform de securitate pe întreg teritoriul UE. Al doilea obiectiv a fost garantarea libertăţii de decizie a fiecărei ţări privind admiterea cultivării OMG-urilor pe solul propriu.
Frédérique Ries, eurodeputat, raportor pentru mediu al Parlamentului European:
“Prezentele modificări nu vizează importul sau exportul ci se referă exclusiv la cultivarea OMG-urilor. Spre deosebire de prevederile directivei din 2001, de acum acea minoritate a statelor care cultivă OMG-uri va trebui să ia măsuri în zonele de frontieră pentru preîntâmpinarea contaminării.”
Noile reguli vor permite ţărilor membre să limiteze sau chiar să interzică Organismele Modificate Genetic pe considerente de mediu, altele decât riscurile deja identificate de EFSA. Se vor admite deasemenea argumente bazate pe considerente de planificare zonală, impact socio-economic sau pur şi simplu dorinţa de a evita prezenţa OMG-urilor în diverse produse. Noua legislaţie va intra în vigoare din primăvara acestui an. Cele care cultivă deja aceste soiuri vor putea continua. Cele care se opun vor putea restricţiona sau interzice cultivarea acestor plante pe teritoriul lor. Ţările care cultivă astfel de OMG-uri vor trebui să ia măsuri pentru evitarea contaminării transfrontaliere în statele vecine. Criteriile de evaluare a riscurilor privind mediul vor fi aduse la zi în curând în concordanţă cu progresul ştiinţific şi tehnic.
Legislația în vigoare le obligă să colecteze selectiv deşeurile , dar şi să le predea pentru reciclare operatorilor autorizați.
În caz contrar riscă amenzi de până la 40.000 de lei
În sprijinul agenţilor economici vine Asociaţia RoRec, care asigură un serviciu de preluare gratuită a deșeurilor. În plus, le oferă servicii de management al deşeurilor, conform standardelor europene de mediu.
Firmele pot solicita acest serviciu în fiecare zi, iar persoanele fizice în fiecare ultima sâmbătă din lună, spune reprezentarul ROREC Mureș, Horațiu Gligor.
Doritorii au au la dispoziție şi un număr de telefon la care pot face programările pentru ridicarea deşeurilor. Acesta este 0756 036756.
Comisia Europeană a anunțat marți un nou pachet anual de sprijin pentru Republica Moldova.
Acesta este destinat modernizării instituțiilor publice importante, îmbunătățirii politicilor de finanțe și de management, prin implementarea Acordul de Liber Schimb, semnat cu Uniunea Europeană.
Această noua finanțare va stimula, de asemenea, competitivitatea în afaceri în mediul rural și va asigura protecție minorităților și grupurilor sociale vulnerabile.
Vorbim despre un prim pachet de asistență bilaterală ce prevede o alocare de 101 milioane de euro pentru țara vecină.
Cea mai mare parte din sumă, 64 de milioane, va fi folosită pentru dezvoltarea agriculturii și a mediului rural.
Restul banilor se alocă sprijinirii instituțiilor cheie, precum Ministerul Finanțelor pentru a continua politicile fiscale eficiente.
Președintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, a declarat în cursul unei vizite oficiale efectuate luna trecută,la Chișinău:
„Colaborarea noastră este puternică şi devine încă şi mai puternică. Moldova a investit mult în viitor şi e dornică să facă şi mai mult. Noi, Uniunea Europeană, vă împărtăşim încredera şi energia şi vrem să participăm alături de voi la acest efort.”
Pe 2 mai 2014, Comisia Europeană a mai aprobat un program de sprijin în favoarea Republicii Moldova în valoare de 30 milioane de euro, destinat dezvoltării legislației naționale în conformitate cu standardele UE și promovarii exporturilor.
Primăriile sălăjene au cerut reexaminarea tuturor dosarelor privind acordarea venitului minim garantat, în condiţiile în care numărul solicitanţilor creşte
De asemenea, tot mai mulţi beneficiari refuză să presteze muncă în folosul comunităţii, conform legislaţiei în vigoare.
Vor fi verificate toate documentele medicale din care rezultă capacitatea sau incapacitatea acestora de a munci. Persoanele care pot lucra, dar nu doresc vor fi decăzute din drepturi, iar medicii care le-au eliberat adeverinţe false vor fi sancţionaţi.
Din cele 25 de persoane care trebuiau să se prezinte săptămâna trecută la Comisia de aplicare a mandatelor de executare, doar 5 au făcut acest lucru.
Directorul Poliţiei locale Tîrgu-Mureş, Valentin Bretfelean, spune că, din păcate, legislaţia actuală nu mai permite sancţionarea celor care refuză să se prezinte la muncă.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.