14 noiembrie 2018 marcheză deschiderea celei de-a XXV-a ediţii a Târgului Internaţional de Carte Gaudeamus.
Evenimentul se desfăşoară în acest an sub înaltul patronaj al Guvernului, şi stă sub semnul mai multor aniversări: Centenarul Marii Uniri şi al finalului Primului Război Mondial, 90 de ani de la prima transmisiune a Radio România, unul dintre cele mai vechi posturi de radio din Europa, şi 25 de ediţii ale Târgului Gaudeamus. Preşedintele de onoare al ediţiei va fi acad. Ioan Aurel Pop, preşedintele Academiei Române. Tema centrală a acestei ediţii – „România Centenar” – va fi ilustrată prin intermediul unui stand generos, amenajat şi gestionat de Primăria Municipiului Bucureşti, prin Muzeul Naţional al Literaturii Române şi Muzeul Municipiului Bucureşti, şi printr-un program de evenimente speciale, dedicate acestui moment istoric.
Tema centrală a acestei ediţii – România Centenar – va fi ilustrată prin intermediul unui stand generos, amenajat şi gestionat de Primăria Municipiului Bucureşti, prin Muzeul Naţional al Literaturii Române şi Muzeul Municipiului Bucureşti, şi printr-un program de evenimente speciale, dedicate acestui moment istoric.
Ediţia cu numărul 25 a Târgului Internaţional Gaudeamus, eveniment organizat de Radio România, iniţiat în urmă cu un sfert de veac, va avea loc în perioada 14 – 18 noiembrie, în Pavilionul Central Romexpo. Deschiderea oficială a târgului va avea loc miercuri, 14 noiembrie, la ora 12:00.
Potrivit Preşedintelui Director General al SRR, Georgică Severin, evenimentul se desfăşoară în acest an sub înaltul patronaj al guvernului, într-un context aniversar greu de egalat: Centenarul Marii Uniri şi al finalului Primului Război Mondial, 90 de ani de la prima transmisiune a Radio România, unul dintre cele mai vechi posturi de radio din Europa, şi 25 de ediţii ale Târgului Gaudeamus.
„Anul acesta nu am vrut să avem un invitat de onoare în sensul obişnuit; ne-am dorit ca toată activitatea să se concentreze în jurul acestui eveniment, a Centenarului. Nu putem să spunem că România este invitatul de onoare în România, dar am schimbat puţin paradigma. Am avut această discuţie încă de anul trecut cu colegii, ce vom face. Şi tuturor ni s-a părut normal ca anul acesta să ne concentrăm şi să dăm posibilitatea culturii române să se manifeste şi să fie nu invitat, ci vedetă. Anul acesta, vedeta este România – cel puţin, asta îmi place să cred”, a spus Georgică Severin, ieri, în cadrul conferinţei de presă desfăşurate la Sala Radio.
Cel mai citit târg de carte, de la cel mai ascultat radio, Târgul Internaţional Gaudeamus, de peste douăzeci de ani un reper solid şi constant al pieţei de carte din România, este principala componentă a Programului Lectura, proiect de anvergură naţională iniţiat de Radio România în 1994 cu scopul de a susţine cultura naţională prin evenimente expoziţionale dedicate cărţii şi educaţiei. Palmaresul acestor 24 de ani puşi în slujba cărţii numără 109 târguri organizate în întreaga ţară (inclusiv ediţia curentă), peste 2.900.000 de vizitatori, circa 12.600 de manifestări organizate în acest cadru şi aduce astfel Radio România, singurul post de radio din lume care derulează un astfel de proiect cultural, în postura de lider naţional în domeniu.
Tema centrală a ediţiei este România Centenar şi va fi ilustrată prin intermediul unui stand reprezentativ, care va găzdui o colecţie de circa 600 de volume dedicate acestui moment istoric şi circa 50 de evenimente (lansări şi prezentări de carte, dezbateri, proiecţii de film, lecturi publice). Standul România Centenar, organizat de Primăria Municipiului Bucureşti prin Muzeul Naţional al Literaturii Române şi Muzeul Municipiului Bucureşti, va oferi publicului un excelent prilej de a se întâlni şi dialoga cu câţiva dintre cei mai apreciaţi scriitori, critici literari şi istorici români ai momentului.
Preşedintele de onoare al ediţiei este acad. Ioan – Aurel Pop, Preşedintele Academiei Române.
Ce propune Gaudeamus 2018:
– peste 300 de expozanţi – un nucleu puternic şi bine definit de edituri româneşti cu tradiţie, instituţii de învăţământ, difuzori de carte şi publicaţii, producători şi distribuitori de jocuri educaţionale, asociaţii profesionale şi organizaţii active în domeniile cultură şi educaţie, prezente an de an la Gaudeamus, cărora li se adaugă numeroşi participanţi în premieră;
– circa 900 deevenimente editoriale şi profesionale, care se vor desfăşura la standurile expozanţilor, la standul România Centenar şi în spaţiile special amenajate de către organizator în incintă (Sala Cupola, Bursa de Contacte, Ceainăria Bernschutz – Gaudeamus şi Salonul de Carte pentru Copii Ion Creangă, Sala Mircea Sântimbreanu).
– expoziţia Gaudeamus 25, amenajată cu sprijinul BRD Groupe Société Générale şi Display Group, care, prin imagine şi cuvânt, vorbeşte despre naşterea, evoluţia şi maturizarea celui mai îndrăgit eveniment dedicat cărţii, din ţara noastră.
Programul de vizitare a târgului este zilnic între orele 10:00 şi 20:00. Accesul publicului se va face pe baza biletelor (în valoare de 5 lei) şi a abonamentelor de intrare (în valoare de 10 lei, valabile pentru toată perioada), care vor constitui totodată şi suportul pentru Tombola Gaudeamus. Ca şi la ediţiile precedente însă, numeroase categorii de public vor beneficia de acces gratuit: preşcolarii, elevii, studenţii, cadrele didactice, alţi profesionişti din domeniile editorial-educaţional, jurnaliştii, pensionarii, persoanele cu dizabilităţi şi însoţitorii acestora, grupurile organizate, sunt cei care pot intra în târg fără plata biletului sau a abonamentului, pe baza documentelor specifice fiecărei categorii.
Tombola Gaudeamus, derulată într-o formulă inedită – câte o extragere la fiecare 90 de minute, pe baza biletelor şi a abonamentelor de intrare, va avea în acest an zeci de premii extrem de atractive:
10 eBook reader, oferite de BRD Groupe Société Générale;
10 vouchere în valoare de câte 300 de lei, oferite de Optiplaza;
8 vouchere în valoare de câte 300 de lei, oferite de Emex;
pachete de accesorii pentru echipamente multimedia, oferite de InfoTouch Systems;
vouchere foto-carte CEWE;
echipamente sportive oferite de sportpartner.ro;
echipamente multimedia oferite de Hidroprotect.
Ziarul târgului va fi realizat de către o echipă redacţională de la publicaţia Caţavencii.
Premiile Târgului Internaţional Gaudeamus 2018 vor fi decernate duminică, 18 noiembrie, la ora 14:00:
– Trofeele Gaudeamus (pentru trei dintre expozanţi) şi Cea mai râvnită carte a târgului (premii acordate pe baza Votului Publicului);
– Trofeul Presei Mircea Sântimbreanu, pe secţiunile publicaţii print, radio, TV, online (premii acordate pe baza Votului Publicului) şi agenţii de presă (pe baza monitorizării efectuate de Agenţia de presă RADOR) – decernat jurnaliştilor acreditaţi care vor reflecta derularea târgului;
– Premiul de excelenţă, acordat de Radio România uneia din editurile prezente la târg şi destinat finanţării totale sau parţiale a unui proiect editorial de importanţă naţională, cu ecouri internaţionale;
– Premiile pentru traducere Antoaneta Ralian, acordate pentru doi traducători, în şi din limba română;
– Premiul Educaţia, acordat uneia dintre instituţiile de învăţământ prezente la târg;
– Premiul Miss Lectura, acordat de organizatori celei mai frumoase vizitatoare iubitoare de carte.
Eveniment organizat de Radio România. Proiect cultural susţinut de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale. Sponsor principal: BRD Groupe Société Générale. Parteneri: Camerele de Comerţ şi Industrie din România şi Romexpo, Primăria Municipiului Bucureşti, Muzeul Naţional al Literaturii Române şi Muzeul Municipiului Bucureşti, Display Group. Sponsori: CEWE România, Treasure&Co, 7Last Muse, InfoTouch Systems, Bernschutz&Co, Asociaţia Lions Club Millennium, Optiplaza, Emex, sportpartner.ro, IndECO Grup, Perla Harghitei, Hidroprotect. Parteneri media: TVR, Agenţia de carte, Caţavencii, Media Trust
Alte informaţii, la Secretariatul Gaudeamus. Persoană de contact: Connie Chifor (tel. 0745.109.649, e-mail connie@gaudeamus.ro).
”PREMIILE CONSTANTIN NEGRUZZI” IAȘI – Ediția a II-a – 1 Dec. 2017
Joi, 1 decembrie 2017, ora 11.30, la Biblioteca Centrală Universitară ”Mihai Eminescu” Iași, va avea loc ceremonia de acordare a Premiilor Negruzzi – ediția a II-a.
Evenimentul este dedicat celor care, prin generozitatea, dăruirea și talentul lor și-au pus amprenta asupra societății românești.
Manifestarea se află în organizarea descendenților familiei Negruzzi, alături de Editura Junimea – Revista SCRIPTOR Iași și Crama Hermeziu – comuna Trifești, județul Iași.
În cadrul celei de-a doua ediții a Premiilor Negruzzi, vor fi acordate premii pentru trei secțiuni, respectiv Știință, Literatură și Istorie.
Amfitrioni: scriitoarea Dana Konya-Petrișor (din Paris, descendentă a familiei Negruzzi) și scriitorul Lucian Vasiliu. Invitați speciali : academician Alexandru Zub, prof univ dr Dumitru Vitcu, Ion POP-membru corespondent al Academiei Române, prof univ dr Alexandru Călinescu, prof. univ. dr. Grigore Tinică – manager al Institutului de Boli Cardiovasculare ”prof.univ.dr. George Georgescu” Iași și dr. Vasile Cepoi – președintele Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate.
Moderatorii manifestării : Petronela Cotea Mihai – realizator emisiuni Radio Iași și Vasile Arhire – director TVR Iași.
Ambasadorul Statelor Unite ale Americii, Hans Klemm, este așteptat marți, 28 noiembrie 2017, la Drobeta Turnu Severin, pentru a participa la inaugurarea Raftului American la Casa Pogany a Bibliotecii Județene ”I.G. Bibicescu”, eveniment organizat de Ambasada S.U.A. la Bucureşti şi Biblioteca Judeţeană “I.G. Bibicescu” Mehedinți.
Raftul American (American Shelf) reprezintă o donaţie de carte – lucrări de referinţă, literatură americană clasică şi contemporană, literatură pentru copii şi tineret, lucrări de metodică a predării limbii engleze, materiale pentru perfecţionarea cunoaşterii limbii engleze, continuarea studiilor în S.U.A., precum şi cărţi despre politica externă, istoria şi geografia Statelor Unite.
În România, astfel de Rafturi Americane mai există în: Arad, Botoşani, Braşov, Brăila, Galaţi, Miercurea Ciuc, Oradea, Sfântu Gheorghe, Sibiu şi Târgu-Jiu.
Hans Klemm va face o donație de carte, ce va intra în patrimoniul Bibliotecii Judeţene Mehedinţi, spre a sta la dispoziţia profesorilor, elevilor şi a publicului interesat.
Festivalul Internaţional de Literatură şi Traducere Iaşi – FILIT anunță numele autorilor români care vor lua parte la sărbătoarea literaturii, în perioada 4-8 octombrie 2017, la Iași.
La Casa FILIT publicul se va întâlni cu autorii Dan Alexe, Simona Antonescu, Ioana Bradea, Ruxandra Cesereanu, Andrei Crăciun, Codrin Liviu Cuțitaru, Tudor Ganea, Adrian Georgescu, Mircea Mihăieș, Ioan T. Morar, Andrei Oișteanu, Marius Oprea, Dora Pavel, Mircea Pricăjan și Bogdan-Alexandru Stănescu.
Timp de 5 zile, la Casa Poeziei vor fi în centrul evenimentelor poeții Linda Maria Baros, Lavinia Bălulescu, Emil Brumaru, Rita Chirian, Dan Coman, Teodora Coman, Ana Donțu, Vlad Drăgoi, Mugur Grosu, Ștefan Ivas, Claudiu Komartin, Ștefan Manasia, Vlad Moldovan, Andrei Novac, Cosmin Perța, Tara Skurtu, Robert Șerban, Răzvan Țupa, Mihail Vakulovski, Paul Vinicius.
Anul acesta, FILIT „construiește” două case noi, dedicate literaturii fantasy și celei pentru copii. La Casa Fantasy vor participa autorii Sebastian A. Corn, Marian Coman, Michael Haulică, Alexandru Lamba, Dănuț Ungureanu, iar Casa Copilăriei va găzdui evenimente cu scriitorii Ana Alfianu, Florin Bican, Ioana Nicolae, Adina Popescu și Iulian Tănase.
Scriitorii români din afara granițelor țării Eugen Ovidiu Chirovici, Jan Cornelius și Dana Grigorcea vor participa în cadrul unor evenimente speciale. De asemenea, scriitorul Mircea Cărtărescu va urca pe scena Teatrului Național „Vasile Alecsandri” din Iași.
FILIT este un proiect anual finanțat de Consiliul Judeţean Iaşi prin Muzeul Național al Literaturii Române Iaşi și va reuni anul acesta la Iași, în cadrul celei de a V-a ediții, sute de nume ale scenei culturale mondiale. Mai multe detalii şi noutăți se pot urmări pe site-ul www.filit-iasi.ro. (Radio Iaşi/ FOTO filit-iasi.ro)
Viața poveștii sau povestea vieții în romanul Ura din ochii vulpii
Publicat de Gabriela Rusu-Păsărin,
24 februarie 2017, 12:18 / actualizat: 7 martie 2017, 10:12
A fi în prezența scriitorului Dinu Săraru, a dialoga pe teme de actualitate culturală sau de restituire a unor secvențe prea puțin cunoscute din istoria culturii române este un privilegiu.
Este, înainte de toate, un spectacol al discursului liber, argumentat în cascade de detalii cu o forță a persuadării, pe care o întâlnim doar la marii oratori. La Editura RAO a apărut în urmă cu două zile recentul roman al lui Dinu Săraru, Ura din ochii vulpii, lansarea constituindu-se într-un eveniment cultural ce a catalizat interesul publicului iubitor de literatură și al celor ce îți doresc aflarea adevărului literar așezat majestuos în cadrele unui timp pe care nu poți să-l uiți.
Romanul surprinde lectorul ab initio prin afirmația care deschide ”Argumentul”: ”Povestea e izvorâtă din realitate, dar rămâne poveste”. Iar ”Motto”-ul potențează curiozitatea generată de speranța de a descoperi povestea din spatele poveștii: ”fiecare rând exprimă, cu o cruzime de oglindă venețiană, adevărul transfigurat în poveste și am simțit nevoia acestui adevăr, ca și când trebuia să plătesc tributul pe care îl cer răbdarea creștină și iertarea despovărată de resentimente”.
Un roman despre cum nu poți scăpa de imaginea urii din ochii vulpii. Vă oferim o emisiune –mărturie despre istoria scrierii acestui roman și despre o lume, pe care o veți recunoaște, pentru că este lumea interioară a fiecăruia urmărit de ura din ochii vulpii:
O emisiune de Gabriela Rusu-Păsărin, Grupul operativ, Departamentul Studiourilor Regionale, Societatea Română de Radiodifuziune
Managerul festivalului, Dan Lungu a declarat că vor fi organizate 6 burse rezidențiale pentru traducători. Aceştia se angajează ca timp de o lună să traducă lucrări ale scriitorilor români care vor fi publicate în reviste internaționale.
Delegația Comisiei Europene la București va patrona ediția din acest an a Festivalului Internațional de Literatură și Traducere de la Iași. Inițiatorul manifestării, președintele CJ Iași, Cristian Adomniței spune că și în acest an Banca Națională a României va fi partener al festivalului.
De asemenea, municipaliatatea se va implica și în acest an în susținerea financiară a Festivalului Internațional de Literatură și Traducere. Primarul Iasului, Gh. Nichita, a declarat că suma care va fi alocată festivalului se ridică la 100 de mii de lei.
Evenimentul se va desfășura în perioada 1-5 octombrie, iar salonul de carte Bookfest va fi între 3 și 5 octombrie. La manifestări sunt invitați să participe peste 300 de prozatori, critici literari și traducători.
Festivalul Internațional de Literatură și Traducere se va desfăşura anul acesta și în județele Botoșani și Suceava.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.