Candidații aflați în căutarea unui loc de muncă au realizat au efectuat aproximativ 500.000 de căutări, de la începutul anului, un interes crescut fiind manifestat pentru posturile de șofer, inginer sau asistent medical, potrivit unei platforme online de recrutări.
În ceea ce-i privește pe șoferi, cei mai mulți candidați vor să afle ce joburi disponibile sunt pentru șoferii de categoria B, șoferii de tir sau șoferii livratori. Pentru segmentul de ingineri, cele mai multe căutări s-au făcut pentru ingineri constructori, ingineri mecanici, ingineri chimiști și ingineri de instalații.
De asemenea, și joburile de contabil au atras peste 10.000 de interogări, în timp ce operatorii call center au avut 7.500.
În foarte puţine cazuri candidaţii caută un anumit angajator, iar acolo unde apar totuşi nume, cel mai frecvent aparţin angajatorilor din retail.
Salariul mediu net al celor care lucrează în inginerie este 4.300 de lei, 3.700 de lei pentru angajaţii din contabilitate şi 3.600 de lei pentru cei din transporturi/distribuţie. În call-center, media salarială netă, la nivel naţional, este de 3.100 de lei.
Alte poziţii care au generat, cumulat, peste 10.000 de căutări au fost manager, assistant manager, electrician ori agent de vânzări. De asemenea, comparativ cu anii anteriori, a crescut numărul de căutări în care este specificat cuvântul „salariu”.
Peste 150 de tineri cu vârste cuprinse între 16 și 29 de ani din partea de vest a ţării, care nu au un loc de muncă şi nici nu studiază, pot beneficia de cursuri de perfecţionare care să îi ajute să îşi găsescă un angajator ori pentru a porni o afacere.
Este vorba despre cursuri de specializare în diverse meserii cerute pe piaţa muncii şi de instruire pentru dobândirea de competenţe antreprenoriale. 5 din cele 100 de proiecte vor primi o finanţare de câte 25 de mii de euro, spune coordonatorul Vasile Moldovan.
Pentru cei care vin din afara Timişoarei, pentru zilele de şcolarizare, sunt asigurate cazarea, masa şi transportul. La absolvirea cursurilor, se asigură o subvenţie de 1.800 de lei, posibilităţi de practică în meseria învăţată şi oportunităţi de angajare.
Proiectul Inovatrium, realizat împreună cu AJOFM, este finanţat din fonduri europene.
Publicat de Andra Radu,
20 aprilie 2022, 13:30 / actualizat: 20 aprilie 2022, 16:50
Anul trecut, populaţia activă a României era de peste 8,2 milioane de persoane. Dintre acestea, aproximativ 7,7 milioane aveau loc de muncă. Acestea sunt datele publicate astăzi de INS.
INS face şi o analiză a modului în care muncesc românii. În anul 2021, rata de ocupare a populaţiei în vârstă de muncă, adică între 15 şi 64 de ani, a fost de 61,9% arată datele INS. Cifrele sunt în creştere faţă de anul anterior cu 1,7%.
În privinţa şomerilor la nivel naţional se înregistrau aproximativ 460 de mii. La fel ca în anii anteriori, rata de ocupare a fost mai mare la bărbaţi faţă de femei şi la oraş faţă de sat.
Nivelul cel mai ridicat pentru rata de ocupare pentru persoanele în vârstă de muncă s-a înregistrat în rândul absolvenţilor învăţământului superior, peste 80%.
În acelaşi timp, dintre persoanele cu nivel scăzut de educaţie erau ocupate numai aproximativ 21%.
Rata şomajului a înregistrat nivelul cel mai ridicat în rândul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 15 şi 24 de ani, pentru această categorie situându-se, anul trecut, la 21%.
Autoritățile din Brașov încearcă să găsească locuri de muncă pentru refugiați!
Publicat de Andra Radu,
16 martie 2022, 17:00 / actualizat: 16 martie 2022, 18:09
Autoritățile locale brașovene se întâlnesc cu reprezentanții a peste 100 de companii pentru a găsi soluții de angajare a refugiaților.
„Este momentul să ne gândim pe termen mediu și lung, să ne gândim cum putem să-i integrăm pe cei care vor să stea timp de săptămâni sau luni în zona noastră. În acest sens, astăzi am convocat, la ora 16:30, o discuție cu mediul de afaceri, urmând să inventariem locurile de muncă disponibile și care sunt domeniile cu cea mai mare cerere pe piața forței de muncă, astfel încât să comunicăm aceste lucruri, proactiv, și către cei care vin să ne viziteze. În paralel, căutăm soluții cu inspectoratul școlar județean pentru integrarea în sistemul educațional a copiilor care vin din Ucraina”, a declarat primarul Allen Coliban.
Reprezentanții municipalității au mai anunțat că la centrul de la CATTIA va fi înființat și un birou de integrare, care va face legătura între locurile de muncă disponibile pentru refugiații ucraineni și cererea din partea acestora. În plus, de la acest birou, refugiații vor primi și informațiile referitoare la accesul copiilor și studenților în instituțiile de învățământ din Brașov.
Primăria Municipiului Constanţa a anunţat, duminică, instituirea obligativităţi purtării măştii de protecţie în spaţiile publice, pieţe, târguri, bâlciuri, talciocuri, staţii pentru transportul în comun, spaţiile comerciale, mijloacele de transport în comun, la locul de muncă şi la 50 de metri în preajma unităţilor de învăţământ, pentru persoanele care staţionează în acest perimetru.
Sunt exceptate de la obligativitatea purtării măştii de protecţie în spaţiile publice deschise persoanele care desfăşoară activităţi, inclusiv sportive, în mod individual sau împreună cu persoanele cu care locuiesc.
De asemenea, organizarea şi desfăşurarea de mitinguri, demonstraţii, procesiuni, concerte sau alte tipuri de întruniri în spaţii deschise, precum şi a întrunirilor de natura activităţilor culturale, ştiinţifice, artistice, sportive sau de divertisment în spaţii închise sau deschise, se va face numai cu respectarea strictă a condiţiilor prevăzute de H.G. nr. 1090/2021
Organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi /sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecţie, dacă incidenţa cumulată la 14 zile în judeţ/localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori.
Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 44 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare.
În spaţiile închise sau deschise, competiţiile sportive se pot desfăşura pe teritoriul României cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei distanţe de minimum 1 metru între persoane şi cu purtarea măştii de protecţie, dacă incidenţa cumulată la 1 4 zile în judeţ/localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori.
Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului şi sportului şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 43 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare.
Se permite, în condiţiile Legii nr. 60/1991, republicată, organizarea de mitinguri şi demonstraţii cu un număr de participanţi de maximum 100 de persoane şi cu purtarea măştii de protecţie, dacă incidenţa cumulată la 14 zile în judeţ/localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori. P
Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.
Organizarea şi desfăşurarea activităţii în cadrul cinematografelor, instituţiilor de spectacole şi /sau concerte sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecţie, dacă incidenţa cumulată la 14 zile în judeţ/localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori.
Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 44 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare.
Organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale sunt permise cu participarea publicului până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului şi cu purtarea măştii de protecţie, dacă incidenţa cumulată la 1 4 zile în judeţ/localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori.
Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii şi al ministrului sănătăţii, emis în temeiul art. 44 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020.
Organizarea de procesiuni şi/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu respectarea regulilor de protecţie sanitară, stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii şi al Secretariatului de Stat pentru Culte.
Se interzic activităţile recreative şi sportive desfăşurate în aer liber, cu excepţia celor care se desfăşoară în judeţele/localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori, cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc împreună.
Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sănătăţii, după caz, cu ministrul tineretului şi sportului, ministrul mediului, apelor şi pădurilor sau ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale.
Se permite organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri) cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului, dar nu mai mult de 200 de persoane, în interior sau în exterior, în judeţele /localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori.
Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.
În toate localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 6/1.000 de locuitori şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 20:00-5:00, cu următoarele excepţii:
deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie.
În toate localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile depăşeşte 7,5/1.000 de locuitori se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei în intervalul orar 20:00-05:00, cu următoarele excepţii:
deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi; deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul
unui membru de familie.
Măsurile referitoare la circulaţia persoanelor în localităţile menţionate nu se aplică persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 şi care fac dovada îndeplinirii acestei condiţii prin intermediul certificatului de vaccinare, pe suport hârtie sau în format electronic, sau al certificatului digital al Uniunii Europene privind COVID-19.
De asemenea, măsurile nu se aplică persoanelor fizice provenite din state ale căror autorităţi nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanelor care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 şi care fac dovada îndeplinirii acestei condiţii prin documente, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea acestora.
Premierul Ludovic Orban a declarat că românii care pleacă la muncă în străinătate trebuie să se asigure că au un contract clar, în care este specificat protejarea drepturilor şi asigurarea protecţiei pentru COVID-19.
„Recomandarea noastră a fost către cetăţenii români foarte clară: să se asigure în momentul în care iau decizia de a se duce la muncă într-o ţară europeană că au contract de muncă clar, care să stipuleze toate chestiunile de protejare a lor, să le garanteze venituri, să le garanteze cazare, să le garanteze mijloace de protecţie contra infecţiei cu COVID-19″, a spus Orban.
„Există două forme prin care pleacă românii la muncă în alte ţări din UE. Fie pleacă prin intermediul unor agenţii de plasare a forţei de muncă în străinătate, aceste agenţii sunt acreditate la Ministerul Muncii şi asupra lor se poate exercita o intervenţie din partea Ministerului Muncii şi chiar această intervenţie există, astfel încât să ne asigurăm că cei care pleacă la muncă au contracte clare şi să ne asigurăm că sunt protejaţi împotriva riscului infectării.
A doua formă de deplasare, asupra căreia nu avem nicio posibilitate de a interveni, este pur şi simplu relaţia personală între angajator şi oameni care au muncit în anii anteriori în companiile respective, în fermele respective şi care au fost chemaţi în baza relaţiilor personale care există între angajatori şi cetăţenii români care au mai lucrat şi care îşi mai aduc prieteni, vecini, rude. Ştiţi cum e, când există ofertă, ei transmit„, a precizat Orban.
Primul ministru a adăugat că există libertate de mişcare, există posibilitatea pentru fiecare cetăţean român de a decide să lucreze în altă ţară.
„În cadrul reglementării la nivel european facem toate demersurile posibile pentru a asigura protejarea drepturilor cetăţenilor români, pentru a-i susţine în încheierea unor contracte de muncă care să le respecte drepturile, să le asigure veniturile pentru care s-au înţeles. Dar în multe cazuri nu am putut interveni pentru că decizia de plecare a fost luată în baza relaţiilor anterioare”, a spus premierul.
Un studiu realizat în Marea Britanie a constatat că oamenii consumă prea mult calorii suplimentare la serviciu. Experții recomandă evitarea anumitor produse la locul de muncă, pentru a nu acumula kilograme în plus.
Pe primul loc în acest top „periculos” se află biscuiții, deoarece rareori ne putem limita la o singură gustare de acest fel. Biscuiții conțin grăsimi vegetale, zahăr și făină albă, care pot afecta silueta.
Persoanele care beau mai multe cafele pe zi ar trebui să știe că o ceașcă de cafea cu lapte adăugat poate conține între 80 și 100 de calorii. Experții recomandă doar cafeaua neagră, fără zahăr sau lapte ori înlocuirea acesteia cu un ceai din plante.
Ciocolata este o altă gustare cu urmări asupra siluetei. Astfel, este de preferat ciocolata neagră cu un conținut ridicat de cacao, însă și aceasta cu măsură.
Este binecunoscut faptul că un pumn de nuci și fructe uscate oferă o serie de beneficii pentru sănătate. Cu toate acestea, nucile sunt bogate în grăsimi și adesea la procesul de prelucrare a fructelor uscate se adaugă zahăr.
O singură felie de tort consumată cu ocazia aniversărilor unor colegi poate conține între 300 și 400 de calorii, echivalentul unei farfurii de paste sau al unei porții de pui cu orez și legume.
Între 24 și 30 septembrie este sărbătorită săptămâna fericirii la locul de muncă.
Potrivit iniţiatoarelor, olandezele Maartje Wolff și Fennande van der Meulen, cum la job stăm mare parte din zi, iar alături de colegi ne petrecem uneori mai mult decât împreună cu familia, este important să ne simţim bine la birou.
Directorii de companii mari sau mici sunt invitaţi să se implice în aplanarea oricărui fel de conflict între subalterni.
La rândul lor, aceştia din urmă ar trebui să fie mai înţelegători cu cei alături de care lucrează.
Fericirea la locul de muncă are efecte benefice şi după program, susțin experții.
Cercetătorii ne încurajează acum cu un studiu nou, afirmând că au descoperit metodele prin care poţi fericit şi la locul de muncă.
Secretul fericirii la locul de muncă ţine, în primul rând de condiţiile în care lucrăm. Astfel, mediul de birou este cel mai nociv, nu numai pentru starea fizică, însemnând ore în şir de stat pe scaun, ci şi lipsa unor condiţii „naturale”, ştiut fiind faptul că cele mai multe dintre dintre birourile din ziua de astăzi beneficiază de un confort „artificial”, cu spaţii închise, lumină şi ventilaţie artificiale.
Din toate acestea, lipseşte tocmai factorul spiritual care îi stimulează pe angajaţi. Astfel, un cercetător englez, psihologul Emma Kenny, susţine că soluţia fericirii la locul de muncă ar fi desfăşurarea activităţilor de serviciu în aer liber, cât mai mult posibil. Astfel, echilibrul psihic se restabileşte şi angajaţii ar fi mai satisfăcuţi de activitatea lor.
După programul propus de Kenny, ziua de muncă pentru un angajat fericit ar trebui să arate aşa:
2 ore şi jumătate la birou,
2 ore în natură,
o oră şi jumătate de activităţi de socializare,
2 ore de activităţi fizice şi se impune şi
1 oră pentru masa de prânz servită în afara clădirii în care lucrăm.
FERICIRE LA LOCUL DE MUNCA – sfaturi
Angajatii nefericiţi ne costă enorm de mult, zilnic şi fără excepţii. Sunt oameni care ar putea să ofere productivitate la nivel cel puţin dublu faţă de cel atins în prezent. Mai mult, ar putea să lucreze mai eficient şi cu rezultate excepţionale.
1. Fericirea începe cu pasiunea pentru munca angajatului.
2. Fericirea se măsoară prin rezultatele obţinute şi progresul efectuat de angajat în mod constant de-a lungul activităţii sale.
3. Fericirea profesională presupune lipsa rutinei. Rutina are capacitatea catastrofală de a scufunda cariera oricui.
4. Fericirea la locul de munca depinde într-o enorm de mare măsură de stilul de management al superiorilor.
5. Fericirea profesionala mai reprezintă şi starea în care ajungi când ai la dispoziţie tehnologia necesară şi toate instrumentele moderne prin care să îţi realizezi sarcinile profesionale în cel mai bun mod cu putinţă.
6. Recompensele profesionale reprezintă apogeul fericirii la locul de muncă.
În Slovacia creşte rapid numărul cetăţenilor străini care vor să lucreze în această ţară. În ultimul an, numărul cetăţenilor ungari, care zilnic fac navetă în Slovacia, a crescut cu 20%. În prezent, în Slovacia lucrează aproximativ 50 de mii de cetăţeni străini, cu 13 mii mai mulţi faţă de anul trecut, scrie portalul Napi.hu, citând datele publicate de ziarul de limbă maghiară de la Brastilava, Új Szó. În ultima lună, în Slovacia au sosit o mie de cetăţeni străini, în căutarea unui loc de muncă. De anul trecut, numărul muncitorilor din Serbia s-a dublat, astfel că în prezent 12 mii de sârbi lucrează în Slovacia, ei reprezentând cel mai mare grup de străini, după care urmează cei veniţi din România, numărul acestora cresând în ultimul an la 8,7 de mii de persoane. Numărul cehilor şi ucrainienilor care lucrează în Slovacia este de aproximativ 4.800, iar din Polonia fac naveta zilnic peste 2.000 de oameni.
Persoanele care au avut acelaşi loc de muncă, în aceleaşi condiţii, cu aceeaşi vechime şi studii similare, ar trebui să primească aceeaşi sumă, chiar dacă au ieşit la pensie în ani diferiţi, a explicat şeful guvernului la un post de televiziune. Mihai Tudose:
Recalcularea la cinci milioane de dosare este o provocare imensă, din punct de vedere şi al factorului uman. Ce am discutat cu dna ministru Vasilescu şi cu dl ministru Mişa, metodologia să prevadă să începem cu pensiile mici, să începem cu pensionarii cei mai în vârstă, ca să nu riscăm ca până se termină de implementat să pierdem subiecţii legii.”
Judeţul Tulcea se confruntă cu o criză a forţei de muncă. Cel mai mare angajator din nordul Dobrogei apelează la muncitori din Vietnam pentru a ocupa unele posturi de pe platforma şantierului naval.
Judeţul Tulcea are o populaţie activă de 100 de mii de persoane iar numărul şomerilor este de aproximativ 800.
„Pentru luna decembrie de exemplu au fost emise până acum 62 de repartiții, dintre care 45 s-au întors cu angajare. Trei nu au corespuns cerințelor locului de muncă, iar 14 sunt fără răspuns“, a precizat directorul AJOFM Tulcea, Cristian Dănuș.
Şi în alte sectoare de activitate, cum ar fi turismul sau alimentaţia publică, se simte criza de personal calificat.
Însă angajatorii primesc şi muncitori necalificaţi care vor să înveţe la locul de muncă:
„Dacă deschidem presa de Tulcea, anunțuri despre angajări nu există decât «angajăm, angajăm, angajăm», nu există nicio cerere pentru locuri de muncă. Noi suntem dispuși să calificăm această forță de muncă, să îi învățăm o meserie, însă doritori nu sunt“, a declarat un angajator tulcean din sectorul turism și alimentație publică.
Potrivit unei statistici, pe primele 10 luni ale acestui an, peste 1.000 de şomeri şi-au găsit de muncă la angajatorii locali, prin repartiţie de la Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă Tulcea.
Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) împlinește duminică 19 ani de activitate. Cu acest prilej, președintele AJOFM, Cristiana Barbu, a transmis un mesaj cu ocazia acestui eveniment.
„10 Decembrie este o zi deosebit de importantă pentru Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, zi în care aniversăm 19 ani de activitate. Sunt 19 ani în care instituţia noastră s-a transformat, a evoluat şi a acumulat o experienţă bogată, deosebit de important în acest proces fiind sprijinul acordat de Uniunea Europeană şi schimbul de bune practici cu instituţiile similare din state membre UE.
De-a lungul timpului, ANOFM a schimbat abordarea problematicilor pieţei forţei de muncă transformându-se dintr-o instituție care se ocupa cu plata drepturilor bănești ale șomerilor, într-un furnizor de servicii ce au drept scop facilitarea accesului pe piața forței de muncă a unui număr cât mai mare de persoane. Pentru a veni în sprijinul clienților noștri, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă și angajatori, au fost incluse noi modalități de relaționare prin simplificarea diferitelor proceduri de înregistrare, de obținere a stimulentelor financiare și a subvențiilor. Modernizarea instituţiei, adaptarea serviciilor oferite beneficiarilor noştri la cerinţele concrete ale pieţei muncii, precum şi facilitarea accesului acestora la informaţie au continuat şi în acest an, prin implicarea instituţiei noastre în proiectarea viitoarelor acţiuni ce vor beneficia în anii următori de finanţare europeană.
Am acordat o deosebită atenţie îndeplinirii obiectivelor majore stabilite prin Strategia Europa 2020, respectiv: creşterea ocupării forţei de muncă (prin diminuarea şomajului, în special a şomajului de lungă durată, a şomajului în rândul tinerilor şi al altor categorii de persoane care întâmpină dificultăţi de integrare pe piaţa muncii). Demn de menţionat este faptul că în acest an rata de ocupare a populației în vârstă de 20-64 ani a fost de 70,5%, depășind ținta națională de 70% stabilită în contextul Strategiei Europa 2020 cu 0,5 puncte procentuale.
Printre alte realizări ale acestui an doresc să menționez acordarea unor noi măsuri privind stimularea ocupării forței de muncă, rezultate în urma implicării susținute a Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale și cooperării cu partenerii sociali. Implementarea măsurilor active oferite de Serviciul Public de Ocupare au adus noi locuri de muncă pentru grupurile vulnerabile (tineri NEET, șomeri de lungă durată, persoane cu dizabilități, familii monoparentale, persoane peste 45 ani) şi vor ajuta la reducerea disparităţilor economice dintre regiunile ţării noastre.
Şi în acest an tinerii au beneficiat de o atenţie deosebită, eforturile noastre concentrându-se pe încurajarea acestora să se adreseze specialiştilor noştri pentru a le oferi o şansă concretă de a se integra în câmpul muncii. În acelaşi context, angajatorii au fost îndrumaţi să acceseze subvenţiile destinate uceniciei şi stagiaturii, oferind astfel tinerilor şansa unui start în viaţa profesională mult mai facil.
Cu acest prilej aniversar vreau să mulţumesc membrilor Consiliului de Administraţie al ANOFM, tuturor partenerilor și colaboratorilor, clienţilor noştri şi nu în ultimul rând, colegilor, pentru sprijinul şi încrederea acordate. Implicarea și activitatea tuturor stau la baza acestei instituții, constituind, și în viitor, garanția esențială a capacității de a îndeplini obiectivele fundamentale ale activităţii sale. Totodată, doresc să remarc intersul reprezentanţilor mass-media și al societății civile pentru activitatea noastră și pentru informarea corectă a opiniei publice. Atât eu, cât și colegii mei ne dorim să fiți alături de noi în continuare pentru a putea face față tuturor provocărilor”, a transmis președintele ANOFM printr-un comunicat.
In evidentele Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Caras-Severin erau inregistrati la finele lunii septembrie 2017 un numar de 2965 persoane in cautarea unui loc de munca, din care 1291 erau femei . Dintre cele 2965 persoane, 1072 au beneficiat de indemnizatie de somaj, celelalte 1893 persoane fiind someri neindemnizati, marea majoritate beneficiari ai Legii nr 416/2001.
În funcție de mediul de rezidență, la finele lunii septembrie 2017, 1035 şomeri proveneau din mediul urban şi 1930 şomeri din mediul rural. Cei mai mulţi şomeri aveau varsta cuprinsa între 40–49 de ani (756), urmaţi de cei din grupa de vârstă 50-55 de ani (527) si grupa de varsta 30-35 de ani (492), la polul opus aflându-se persoanele cu varsta sub 25 de ani (377) si peste 55 de ani (353). Referitor la structura şomajului după nivelul de instruire, șomerii fără studii şi cei cu nivel de instruire primar, gimnazial şi profesional aveau cea mai mare pondere în totalul şomerilor înregistraţi în evidenţele AJOFM Caras-Severin (49,54%), urmati de şomerii cu nivel de instruire liceal şi post-liceal (46,00%), în timp ce şomerii cu studii universitare reprezentau doar 4,45%.
În cursul lunii septembrie 2017 au intrat în evidenţele AJOFM Caras-Severin un număr de 751 persoane şi au iesit din evidentele acesteia 597 persoane.
Ca urmare a serviciilor oferite de catre AJOFM Caras-Severin, prevăzute de Legea 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu completările şi modificările ulterioare, au fost încadrate în muncă in luna septembrie 2017 un număr de 428 persoane. Serviciile de care au beneficiat persoanele încadrate în muncă sunt: medierea muncii, informarea şi consilierea profesională, formarea profesională, subvenţionarea locului de muncă pentru persoanele peste 45 de ani, unici întreţinători ai familiilor monoparentale, persoane care mai au 5 ani până la pensie, absolvenţi.
Rata somajului inregistrata in judetul Caras-Severin la finele lunii septembrie 2017 a fost de 2,53%, in crestere cu 0,14 pp fata de luna anterioara. Rata somajului feminin a inregistrat valoarea de 2,01%, iar rata somajului masculin a inregistrat valoarea de 1,43%.
Informaţii suplimentare se pot obtine la sediul AJOFM Caras-Severin din Resita, str. Traian Lalescu nr 17 , tel 0255/212160 sau la sediile punctelor de lucru ale AJOFM Caras-Severin din Anina, Baile Herculane, Bocsa, Bozovici, Caransebes, Moldova Noua, Oravita, Otelu Rosu.
Peste 130 de persoane din judeţul Olt, aflate în căutarea unui loc de muncă, vor beneficia în luna noiembrie de cursuri de formare profesională, oferite de Centrul de Formare Profesională din cadrul Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Olt. Cursurile organizate de AJOFM Olt oferă calificare în şase meserii: îngrijitoare bătrâni, îngrijitoare bătrâni la domiciliu, comunicare limba germană, frizer, barman şi operator, introducere, prelucrare şi validare date. Cele şase cursuri sunt gratuite pentru şomeri, în scopul recalificării acestora şi obţinerii unui loc de muncă în alt domeniu. Aceste cursuri de recalificare pot fi frecventate şi de către persoanele încadrate în muncă, dar contra cost, cheltuielile fiind suportate de către cursant sau de către agenţii economici la care cei în cauză sunt angajaţi.
Cei mai mulţi dintre şomerii sătmăreni preferă să încaseze lunar indemnizaţia de şomaj în loc să-şi caute un loc de muncă cu prilejul burselor organizate de Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă. Cu acceptul conducerii AJOFM, ei se prezintă la bursele locurilor de muncă doar pentru ştamplia care le atestă continuitatea şomajului, iar din această cauză, numeroşi investitori nu reuşesc să facă noi angajări, în timp ce alţii, între care şi Draxlmaier, riscă să-şi înceteze activitatea. Semnalul de alarmă a fost tras de viceprimarul Adrian Albu, în cadrul unei conferinţe de presă:
Din cauza penuriei de personal, unii investitori renunţă să mai vină la Satu Mare, iar alţii nu reuşesc să-şi dezvolte afacerile. Avem în satu Mare investitori care ar dori să-şi mărească de patru ori numărul angajaţilor dar nu reuşesc deoarece şomerii nu vor să se angajeze. Situaţia cea mai gravă este înregistrată la Draxlmaier, cel mai mare investitor din Satu Mare care, nu doar că nu reuşeşte să anjajeze 700 de persoane, dar a pierdut anul trecut sute de angajaţi. (Adrian Albu, viceprimar)
Viceprimarul Adrian Albu a solicitat conducerii AJOFM să nu mai permită şomerilor să se prezinte la bursele locurilor de muncă doar pentru ştampilă, ci să-i încurajeze să se angajeze.
Peste 200 de persoane cu dizabilități și susținătorii acestora au protestat marți în fața Ministerului Muncii și Justiției Sociale (MMJS) față de adoptarea OUG 60/2017 care, în opinia lor, ar urma să lase fără loc de muncă peste 2.000 de persoane care muncesc în Unități Protejate Autorizate.
„Această ordonanță va trimite peste 2.000 de persoane acasă, nu vor mai putea să lucreze, iar firmele care au peste 50 de angajați nu pot să-și mai reducă fondul de handicap — 4%, cu aceste unități protejate, acest lucru însemnând că toate unitățile protejate nu vor mai putea factura acestor firme prin articolul în care s-a dat Ordonanța de Urgență 60. Rezolvarea cea mai bună ar fi să lase Legea 448 în condițiile în care ea se află la momentul de față, pentru că sunt unități protejate care cu această lege chiar muncesc oamenii și chiar fac bani. Sunt persoane pe care nimeni nu le angajează în structuri sociale”, a declarat marți Ionel Ghiță, director al Piontani Services, prezent la protest.
O delegație formată din mai mulți reprezentanți ai Federației Organizațiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale a intrat, marți după-amiază, în sediul MMJS, pentru a discuta cu membri ai ministerului.
Protestatarii au afișat pancarte pe care se putea citi „Loc de muncă protejat, nu pomană de la stat”, „Voi cu ordonanța, ne-ați ucis speranța”, „Vrem să fim ascultați, demnitatea nu ne-o luați” și au scandat lozinci precum „Vrem să muncim, nu să cerșim”, „Olguța, trezește-te, vino și ascultă-ne” sau „Ordonanța înapoi, dacă vă pasă de noi”.
Ordonanța de urgență nr. 60/2017 pentru modificarea și completarea Legii privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap urmărește dinamizarea procesului de integrare în muncă a persoanelor cu dizabilități și o creștere a responsabilității angajatorilor publici și privați, au precizat pe 9 august reprezentanții Ministerului Muncii, subliniind că Unitățile Protejate Autorizate nu se desființează.
Guvernul a făcut modificări majore în Codul Muncii, cu scopul de a descuraja angajările la negru.
Actul normativ adoptat de Executiv îi obligă pe patroni să păstreze la locul de muncă o copie a contractelor individuale şi o evidenţă a orelor lucrate zilnic de salariaţi. În acest fel se pot verifica în timp real formele de angajare a celor care activează la o firmă. Pe lângă amenzi, inspectorii de la ITM vor putea chiar să oprească activitatea societăţii, dacă descoperă angajaţi fără acte.
Schimbările intră în vigoare imediat ce ordonanţa Guvernului va fi publicată în Monitorul Oficial, probabil la începutul săptămânii viitoare.
Vorbim despre “Europa inclusivă” – un proiect adresat grupurilor vulnerabile și care nu își găsesc un loc de muncă pe piața muncii.
1000 de oameni dintre care 400 de etnie romă, 250 de persoane cu dizabilități, 50 de tineri peste 18 ani ce părăsesc sistemul de protecție al statului, precum și 300 de deținuți fac parte din grupul țintă al acestui proiect.
Toate aceste persoane beneficiază de cursuri pentru a-și găsi un loc de muncă cât mai repede posibil.
Lucica Munteanu – managerul proiectului în cadrul Ministerului Muncii și Protecției Sociale spune ca aceste cursuri nu pot fi făcute la întâmplare.
Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 și are o valoare totală de aproximativ 9.300.000 de lei, din care aproximativ 800.000 reprezintă contribuția Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice.
Partenerii ministerului în acest proiect sunt: Asociația ”Institutul pentru Politici Sociale”, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6, Asociația Centru de Resurse și Formare în Profesiuni Sociale PRO VOCAȚIE și Fundația Sfânta Macrina – Ajutor și Recuperare Medico-Socială pentru Copiii în Dificultate (A.R.M.S).
Activitățile integrate sunt menite să susțină pe termen mediu și lung, incluziunea socio-profesională a celor 1000 de persoane din grupurile vulnerabile, concomitant cu formarea a 240 de persoane, personale al administrației publice locale, organizațiilor societății civile, agențiilor publice sau privatecare furnizeaza servicii sociale și de ocupare a grupurilor vulnerabile, angajați și manageri.
Participanții, atât din București, ât și din județele Ilfov, Timiș și Teleorman – provin atât din mediul urban, cât și in cel rural.
Concret, vor fi organizate cursuri de calificare profesională, ședințe de consiliere psihologică și de orientare profesională, care au ca scop (re)integrarea pe piața muncii a persoanelor ce vor beneficia de servicii.
Mai mult decât atât, personalul care lucrează cu persoanele din grupurile defavorizate social trebuie să cunoască legislația în vigoare și strategiile de ocupare pe termen scurt și lung care se adresează acestora, astfel încât să răspundă cât mai bine nevoilor lor.
Excluziunea socio-profesională vizează toate acele persoane care suferă diferite forme de dezavantajare, multiple,persistente și interconectate, care au drept consecință includerea lor în rândul categoriilor sociale vulnerabile sau defavorizate și care au nevoie de susținere la nivelul legislației, dar și al instituțiilor publice, pentru restabilirea egalității de șanse și gen.
Pentru România, egalitatea în activitatea economică și în materie de angajare și profesie pentru grupurile vulnerabile constituie o problemă reală, iar asta se întâmplă din cauza faptului că cetățenii aparținând acestor grupuri se află pe poziție de inegalitate în raport cu ceilalți, ca o consecință a diferențelor socio-economice.
Pe de altă parte, Sorina Cindea – directorul Social Care din Marea Britanie spune că nu sunt mari diferențe între sistemul de asistență socială românesc și cel britanic în ceea ce privește structura serviciilor, practici sau strategii.
Diferența însă constă evident în resurse atât materiale cât și profesionale.
Sorina Cindea mai spune că în România este puțin diferită abordarea persoanelor cu care lucrează.
Experiența dobândită de-a lungul activităților desfășurate, dar și discuțiile din cadrul unor grupuri de lucru avute cu specialist din domeniul asistenței sociale au dus la concluzia că sărăcia, lipsa sau accesul limitat la educație al persoanelor care provin din grupurile vulnerabile sunt principalele cauze care duc la excluziunea socială.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.