În 9 din 10 postări ale mamelor active în grupuri online se caută recomandări de ateliere, cursuri, locuri de joacă, restaurante cu loc de joacă, creșe, grădinițe, școli, îmbrăcăminte, încălțăminte, alimentație, cărți și multe alte produse din aceleași categorii.
Tot 9 din 10 femei care fac parte dintr-o comunitate online pentru mame cer recomandări de locuri, activități, evenimente, produse sau servicii pentru copiii lor. 2 părinți au decis să le vină în ajutor și să lanseze o aplicație gratuită, Mommy HAI, care să le ușureze accesul la informații esențiale și corecte.
Un studiu realizat pe un eșantion de 1.300 de mame din România arată că 1 din 2 este în burnout parental, iar 20% dintre ele au risc crescut de a ajunge în aceeași stare. Rolul aplicației este să le ajute să petreacă mai mult timp de calitate cu copiii lor, implicându-se în diverse activităţi în afara casei, dar şi să aleagă activităţi pe care cei mici să le facă singuri cu plăcere, precum cursuri sau ateliere. Aplicația conectează, prin automatizarea unor procese consumatoare de timp și energie, mamele cu brandurile pe care și le doresc, pe un singur site.
Mai mult, își pot construi itinerarii foarte precise, în funcție de distanțe, bugetul alocat pentru diverse activități, categoria de vârstă a copiilor, interesele lor. Vor fi la curent din timp cu evenimentele și activitățile la care și-ar dori să participe. Vor putea verifica gradul de aglomerare al locurilor de interes în diverse momente ale zilei. Vor putea să lase rapid review-uri obiective și concise care vor contribui la filtrarea vânzătorilor.
În același timp aplicația susține antreprenorii cu business-uri mici și mari, care se adresează familiilor cu copii. 9 din 10 antreprenori din acest domeniu se plâng că nu ajung la publicul țintă, în timp ce 1 din 9 declară că are o rată de conversie sau ocupare de 75%.
În acest fel primesc acces la o platformă de promovare în care va fi prezent și activ doar publicul lor țintă, putând să comunice targetat, în funcție de obiective și campanii.
Peste 11.000 de locuri sunt scoase la concurs la Universitatea de Vest din Timişoara (UVT) pentru anul universitar 2022-2023.
Procesul de admitere, la programele de studii de licenţă, constă în susţinerea unei probe de admitere, în format fizic, potrivit unui comunicat transmis de către instituţia de învăţământ superior.
Procesul de înscriere se derulează în mediul online, urmând ca documentele să fie prezentate de către candidaţi la centrele de admitere, pentru certificarea acestora conform cu originalul, prin scanare de către reprezentanţii UVT.
Pentru a veni în sprijinul candidaţilor, universitatea a organizat şi în acest an mai multe centre de admitere, atât la sediile din municipiul Timişoara, cât şi în mai multe judeţe din bazinul principal de selecţie a studenţilor, respectiv în Arad, Alba, Bihor, Caraş-Severin, Hunedoara, Gorj, Mehedinţi, Satu Mare şi Vâlcea.
Oferta UVT este formată din 73 de programe de studii universitare de licenţă şi 87 de programe de studii universitare de masterat, din 34 de domenii de studii.
Detalii despre procesul de admitere pentru fiecare program de studii universitare pot fi găsite pe paginile aferente acestora de pe platforma de admitere.
Instituția Prefectului Județului Covasna a centralizat miercuri locurile de cazare oferite către refugiați, la nivelul județului. Datele privesc numai locurile de cazare gratuite disponibile până la ora actuală în mediul urban.
Sunt peste 300 de astfel de locuri oferite atât de autorități cât și de cetățeni, dar există alte locuri de cazare și în mediul rural.
În prezent, la nivelul județului Covasna nu există persoane cu statut de refugiat, iar autoritățile nu se așteaptă să apară refugiați în viitorul apropiat, însă fac pregătiri pentru a-i primi în cele mai bune condiții.
Colegiul Național al Asistenților Sociali (CNASR), UNICEF în România, Universitatea din București, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj Napoca, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași și Universitatea de Vest din Timișoara au semnat vineri, 21 mai, un acord pentru dezvoltarea și promovarea unui cadru de politică publică care vizează creșterea numărului de asistenți sociali cu precădere în zonele rurale, împreună cu facilitarea accesului la învățământul superior pentru persoanele având atribuții de asistență socială deja active în domeniu.
Numărul total necesar de asistenți sociali licențiați este estimat la 11.100, iar 70% dintre angajații din sistemul de asistență socială nu au studii în domeniu.
Semnatarii își propun ca, până în 2030, furnizarea serviciilor sociale complexe să fie realizată numai de către asistenți sociali, așa cum sunt definiți în Legea 466/2004, pentru asigurarea calității corespunzătoare a acestor servicii.
Prin protocolul semnat vineri, începând cu acest an, vor fi introduse etapizat programe specifice pentru consolidarea forței de muncă din domeniul serviciilor sociale la nivel local. Un exemplu este cel al programelor care vizează creșterea numărului de locuri pentru învățământul la distanță astfel încât să se ajungă la cel puțin 500 locuri la nivel național.
Un alt obiectiv al acordului se referă la colaborarea pentru dezvoltarea competențelor și a capacităților pentru cercetare, pregătire și supervizarea pentru profesiile forței de muncă din serviciile sociale, incluzând promovarea Codului privind practica asistentului social.
În România, există un deficit de angajați în sistemul de asistență socială și disparități semnificative între numărul de angajați din mediul rural și cel urban (1,27 de angajați pe localitate în rural față de 5,75 în urban).
Aproximativ 70% dintre angajații din sistemul de asistență socială nu au studii în domeniu.
Din cele 3.187 de unități administrativ-teritoriale (UAT) din România, 2.060 (64,6%) nu au nici un furnizor de servicii sociale acreditat, iar 2.302 de UAT-uri (72,2%) nu au nici un serviciu social licențiat.
Pentru a acoperi nevoile grupurilor vulnerabile la nivel național, ar fi necesar un număr de 8.430 servicii sociale, iar pentru acoperirea cu personal calificat a acestor servicii, ar fi nevoie de 22.644 de specialiști. Numărul total necesar de asistenți sociali licențiați este estimat la 11.100. În cadrul CNASR sunt înregistrați în prezent 10.235 asistenți sociali.
„Îi felicit pe semnatarii acordului și vă mulțumesc, în numele a milioane de beneficiari ai creșterii calității serviciilor sociale ca urmare a încheierii acestui parteneriat. Cei care furnizează serviciile sociale sunt profesioniștii pe care dumneavoastră îi pregătiți în universități.
Pe lângă cunoștințele teoretice, pe lângă toate informațiile pe care dumneavoastră le transmiteți, încercați să le transmiteți valorile care trebuie să-i însoțească, pentru că un om care lucrează în asistență socială trebuie să aibă vocație pentru aceasta, să înțeleagă că el este cel care, în primul rând, trebuie să dea dovadă de empatie, de omenie, de bunătate față de persoanele cu care lucrează”, a declarat Florica Cherecheș, Președinte al Autorității Naționale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții.
„Experiența ultimilor ani ne arată că, la nivel local, se constată o mare lipsă a asistenților sociali. Deși prevederile legislative există, constatăm, în practică, că ele nu se aplică, că nu sunt angajați, la nivelul serviciilor publice de asistență socială, asistenți sociali, cu precădere în mediul rural.
De cele mai multe ori, asistența socială este realizată la nivel local de persoane care nu au trecut nici măcar printr-un curs de perfecționare sau specializare, nemaivorbind de curs de calificare. Salutăm această inițiativă de a identifica și implementa soluții pentru creșterea numărului de profesioniști din domeniul asistenței sociale”, a afirmat Péter János Makkai, Secretar de stat, Ministerul Muncii și Protecției Sociale.
„Ne dorim ca împreună, până în 2030, să clădim un sistem profesionist de asistență socială în care furnizarea serviciilor de specialitate să fie realizată de către asistenți sociali calificați, asigurând astfel calitatea serviciilor sociale acordate”, a afirmat Doru Buzducea, Președinte CNASR.
„Accentul pus pe nevoia de extindere a ofertei de învățământ la distanță îl vedem ca pe o soluție optimă – și nu de compromis – la nevoia de profesioniști pregătiți bine și în acord cu cerințele legale și nevoile beneficiarilor. Învățământul la distanță sperăm că va face mai accesibilă oferta universităților noastre studenților din mediul rural, zona cu cel mai mare deficit de asistenți sociali cu studii de specialitate”, a declarat Prof. Dr. Conțiu Tiberiu ȘOITU, decanul Facultății de Filosofie și Științe Social-Politice, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași.
„Facultatea de Sociologie și Asistență Socială de la UBB Cluj-Napoca susține obiectivele declarate ale acordului de parteneriat semnat vineri: dorește consolidarea forței de muncă din domeniul serviciilor sociale la nivel rural, promovează creșterea numărului de asistenți sociali în special în mediul rural și susține persoanele care activează în serviciile sociale să se califice ca asistenți sociali.
Încearcă să facă acest lucru mai ales prin programul de învățământ la distanța al facultății, care în ultimii 12 ani a avut peste 300 de licențiați în asistență socială, ce se adaugă celor din programul de învățământ la zi. Încercăm să dezvoltăm competențe și abilități folosindu-ne de specificul UBB: orientare spre tradiția de excelență și integrând noua pedagogie universitară a UBB”, a declarat Conf. univ. dr. Paul-Teodor Hărăguș, decan al Facultății de Sociologie și Asistență Socială, Universitatea Babeș-Bolyai.
„Universitatea de Vest din Timișoara, prin Facultatea de Sociologie și Psihologie, se alătură acestui demers de susținere a profesiei de asistent social, fiind principalul furnizor de formare în domeniul asistenței sociale din Regiunea de Vest a României.
Un actor implicat în viața comunității, Universitatea de Vest din Timișoara intenționează să contribuie în mod activ la creșterea calității serviciilor sociale furnizate la nivel național prin adaptarea conținuturilor educaționale la cerințele societății, prin dezvoltarea de studii aplicative cu privire la nevoile sociale ale grupurilor vulnerabile și prin acțiuni de colaborare cu principalele instituții și organizații în vederea integrării profesionale a absolvenților specializării asistență socială.
Actualul context pandemic a demonstrat importanța asistenților sociali profesioniști în comunitate, prin urmare considerăm o prioritate profesionalizarea serviciilor sociale, îndeosebi pe cele din mediul rural”, a declarat Conf. univ. dr. Irina Macsinga, Decan Facultatea de Sociologie și Psihologie, Universitatea de Vest.
„UNICEF se alătură și sprijină eforturile de creștere a accesului și calității serviciilor sociale pentru a îmbunătăți situația copiilor din România, care s-a agravat în ultimul an, și, ca parte a recuperării naționale post COVID-19, invită partenerii să folosească criza actuală ca pe o oportunitate de a rezolva problemele structurale cu care se confruntă sistemul de asistență socială”, a afirmat Pieter Bult, Reprezentantul UNICEF în România.
16.400 de locuri sunt disponibile în grădiniţele din judeţul Braşov pentru anul şcolar 2021-2022, a informat Inspectoratul Şcolar Judeţean. Cele mai multe locuri au fost alocate grupelor mari, cu program prelungit, 3.512, a menţionat sursa citată.
Reînscrierile copiilor care au frecventat grădiniţa în anul şcolar curent au loc în perioada 17 – 30 mai, iar pentru înscrierea copiilor care nu au frecventat grădiniţa, părinţii pot depune cereri, în format fizic sau online, între 31 mai şi 11 iunie.
Aceştia din urmă îşi pot exprima opţiunile de înscriere, conform metodologiei, la maximum trei unităţi şcolare cu nivel preşcolar, completându-le în ordine descrescătoare a preferinţelor, de la cea mai dorită la cea mai puţin dorită.
În ce priveşte grădiniţele private acreditate, la nivelul Braşovului există cinci astfel de unităţi de învăţământ preşcolar, toate în municipiul reşedinţă, care, în anul şcolar curent au avut aproape 400 de copii înscrişi.
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu (ULBS) a anunţat că va suplimenta numărul locurilor fără taxă, pentru admiterea din acest an, prin subvenţionarea a 138 de locuri prin granturi şi cu suportul unor companii partenere.
„La admiterea din iulie 2020, care se va desfăşura în cea mai mare parte online (excepţie făcând Facultatea de Medicină, unde va fi examen scris, şi Artă Teatrală, unde va exista o proba de aptitudini), Universitatea ‘Lucian Blaga’ din Sibiu (ULBS) va suplimenta numărul locurilor fără taxă pentru studiile de licenţă, master şi doctorat.
Un număr de 138 de locuri vor fi subvenţionate din surse proprii, acestea adăugându-se celor 1.744 de locuri bugetate alocate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării pentru programele de licenţă şi 959 pentru programele de master”, se arată într-un comunicat transmis de ULSB.
O parte din cele 138 de locuri vor fi susţinute prin granturile iniţiate de către universitate, dar şi cu suportul unor companii partenere şi printr-un proiect CNFIS-FDI.
De asemenea, 20 de locuri sunt subvenţionate printr-un proiect CNFIS-FDI.
În total, ULBS va scoate la concurs, pentru programele de studiu de la învăţământul cu frecvenţă (IF), peste 5.700 locuri pentru studiile de licenţă şi masterat, în sesiunea vară 2020. Dintre acestea, 3.700 sunt locuri pentru studii de licenţă, 2.050 de locuri pentru studiile de masterat, iar pentru învăţământul cu frecvenţă redusă (IFR) şi învăţământul la distanţă (ID) vor fi scoase la concurs 1.045 de locuri cu taxă.
Înscrierile online vor începe în 6 iulie, pentru toate formele de învăţământ.
În judeţ s-au înscris aproape 3.200 de copii, însă 42 nu au fost admişi din cauza lipsei de opţiuni suficiente, cinci dintre aceştia având medii peste 5,00.
Au mai rămas 346 de locuri libere, care vor fi scoase la bătaie în etapa a doua de repartizare ce începe mâine.
Concurenţii nerepartizaţi au medii între 2,60 şi 6,76.
Inspectorul şcolar general al judeţului Mureş, Ştefan Someşan, a explicat că aceştia nu au completat suficiente opţiuni.
Cea mai mare medie de admitere a fost 9,99, obţinută de două eleve de la gimnaziul “Liviu Rebreanu”, care au fost admise la colegiile naţionale “Unirea” şi “Alexandru Papiu Ilarian” din Tîrgu-Mureş.
La polul opus se situează mediile obţinute de doi elevi de la Şcoala Gimnazială Valea Sânpetrului şi Sânpetru de Câmpie, 2,28 şi 2,40, admişi
la Liceul Tehnologic ‘Ioan Vlasiu’ din Târgu Mureş şi la Liceul Teoretic ‘Samuil Micu’ din Sărmaşu.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.