Amenzile pentru mașinile fără rovinietă valabilă urmează să se dubleze. Senatul a aprobat proiectul Guvernului în acest scop. iar actul normativ a fost trimis la Camera Deputaţilor, care este și forul decizional.
În cazul autoturismelor, amenzile ar urma să crească până la 550 de lei, iar la microbuze vor ajunge și la 6200 de lei. La autovehiculele cu peste 23 de locuri pe scaune, amenda maximă propusă este de 11.000 de lei.
Pentru transportatorii de marfă, sancțiunile pentru lipsa rovinietei ar urma să se încadreze între 950 și aproape 24.000 de lei, în funcție de tonaj.
Camera de Comerţ şi Industrie Maramureş în colaborare cu un centru comercial din Baia Mare organizează în perioada 25 – 27 iunie, prima ediţie a evenimentului AUTO SHOW Maramureş.
Branduri din industria auto sunt invitate să expună cele mai noi modele de autoturisme, dar şi elemente de tunning auto, securitate auto, entertainment multimedia sau alte inovaţii tehnologice.
Acestea vor putea fi cunoscute în detaliu, pe parcursul a trei zile, de către maramureşenii pasionaţi de maşini, de cei care sunt interesaţi să achiziţioneze un autoturism nou, dar şi de publicul larg atras şi interesat de expoziţia AUTO SHOW Maramureş.
Cu respectarea tuturor măsurilor impuse de pandemia de COVID-19, Camera de Comerţ şi Industrie Maramureş îşi propune organizarea unui eveniment auto care să încurajeze promovarea industriei auto, una dintre cele mai afectate de criza coronavirusului.
Agenţii economici din industria auto interesaţi să participe la eveniment pot afla mai multe detalii de pe site-ul ccimm.ro
Fostul premier Gordon Brown spune despre Brexit că situaţia sumbră, de Halloween, propusă de Boris Johnson, ar putea periclita mii de locuri de muncă
Pe măsură ce intrăm în a doua săptămână a celei mai profunde crize constituţionale din istoria recentă, este timpul să ne punem întrebarea care contează cu adevărat – ce anume răspunde cel mai bine nevoilor şi aspiraţiilor poporului britanic – şi este cel mai probabil să ne protejăm locurile de muncă, standardele de trai şi serviciile noastre publice. După cum voi arăta astăzi în vizita mea la o bancă de alimente din Liverpool şi la Vauxhall Cars, la Ellesmere Port, există o linie directă care ne duce de la o ameninţare la adresa Constituţiei noastre, la o ameninţare la adresa angajării şi veniturilor oamenilor.
Într-un sondaj realizat de Hope not Hate, în ultimele zile, 49% dintre britanici – cu doar 16% contra – spun acum că un Brexit fără acord la 31 octombrie este rău pentru Marea Britanie. Şi atunci când oamenii sunt rugaţi să aleagă ce îi îngrijorează cel mai mult la lipsa unui acord, potenţialul colaps al industriei auto britanice este, pentru ei, cea mai stridentă ameninţare previzibilă şi principala lor frică.
Un ameţitor procent de 40% dintre alegători consideră că un Brexit „fără acord” reprezintă un dezastru pentru industria auto. Liniile noastre de producţie auto ar putea pur şi simplu să cedeze peste noapte, pe fondul reţinerilor portuare şi al blocajelor pe autostrăzi. Este un fapt fascinant, aproape năucitor, că fiecare maşină pe care o producem în Marea Britanie are 30.000 de componente – şi 15.000 din aceste piese vin în Marea Britanie din afara Marii Britanii.
În total, 12.000 sau 80% din componentele auto importate în Marea Britanie au provenit din UE, anul trecut. Aşadar, în fiecare zi, suficiente componente pentru a umple 1.100 de camioane ajung în porturile noastre – parte a unui lanţ de aprovizionare globală, unde componentele trec dus-întors între Marea Britanie şi Europa, şi unde chiar şi o întârziere vamală minoră poate fi masiv perturbatoare. Luăm ca exemplu Land Rover Discovery. Piesele cheie – servodirecţia, injectorul de combustibil, blocul motor şi convertorul de cuplu – provin din Germania. Furtunurile sale de răcire şi modulul de control central vin pe mare din Cehia, galeria de evacuare din Ungaria. Sistemul său de protecţie pentru cablaje este din Franţa, iluminarea pe faţă şi amortizoarele sale din Polonia. Unităţile de control electronic vin prin România.
De fapt, 40% din totalul materialelor sale sunt importate din Europa continentală şi panoul său de control al încălzirii din Irlanda, o altă parte a UE. După cum a raportat organizaţia europeană de aprovizionare, anul trecut, maşina tipică are componente produse în 15 ţări. Industria noastră auto, care depinde de componentele importate, este cel mai mare angajator-producător al nostru, cu 180.000 de angajaţi care lucrează direct în fabricile de automobile, şi în total 800.000 în lanţul de aprovizionare şi distribuţie şi vânzare cu amănuntul.
Când, în 2014, Consiliul Industriei Auto a întocmit o listă a elementelor lanţului de aprovizionare în care Marea Britanie trebuia să fie mai autosuficientă, au descoperit că ne-am bazat pe importurile străine pentru turnarea motoarelor, cadrul metalic pentru motorul unei maşini, componentele scaunelor, jante din aliaj, iluminat, vopsea, bara de protecţie şi grupuri de instrumente, cele mai multe dintre acestea încă fiind componente ale unei maşini importate din Europa continentală. Însă, dacă avem nevoie de componente din Europa pentru fabricarea maşinilor noastre, trebuie să şi vindem maşinile în Europa, pentru ca fabricile auto britanice să rămână pe linia de plutire. Iar tarifele impuse la piese şi tarifele şi mai mari la vehiculele finite ar putea face cu uşurinţă exporturile noastre necompetitive.
Anul trecut, 80% dintre autoturismele produse în Marea Britanie au fost destinate exportului, iar cele mai multe către ţările UE. De fapt, dintre cele 1,5 milioane de autoturisme fabricate în Marea Britanie, doar 280.000 sunt vândute clienţilor britanici şi astfel, fără vânzările europene, multe locuri de muncă sunt în pericol. Producătorii de maşini japoneze, indiene, coreene şi americane au investit în Marea Britanie nu pentru că piaţa britanică este uriaşă – noi vindem aici doar 200.000 de maşini de producţie britanică – ci pentru că piaţa europeană este uriaşă, în valoare de peste un milion de vânzări de maşini britanice pe an, iar aceşti giganţi auto străini au văzut, până acum, Marea Britanie ca platforma de la care ei vând în Europa, şi orice impas cu continentul îngreunează şansele noastre de a menţine intacte toate fabricile auto.
Din păcate, această ameninţare impusă de Brexit pentru industrie creşte exact în momentul în care miliarde de decizii de investiţii pe termen lung urmează să fie luate – pentru maşini electrice, pentru maşini fără şofer şi pentru maşini non-diesel – locurile de muncă de mâine depind de următoarea generaţie de maşini electrice, fără şofer şi non-diesel fabricate în Marea Britanie. Carlos Tavares, şeful companiei mamă PSA a Vauxhall, a declarat acum că, deşi el ar „prefera” producţia unei noi versiuni a modelului Astra al companiei la uzina Ellesmere Port a Vauxhall, „în cazul în care condiţiile sunt proaste şi nu îl pot face profitabil, atunci trebuie să protejez restul companiei…”.
Într-adevăr, societatea producătorilor şi comercianţilor de autovehicule a ridicat perspectiva „morţii cu o mie de reduceri”.
Situaţia catastrofală de la 31 octombrie este înfăţişată de Boris Johnson şi de Nigel Farage ca o ocazie de a arăta că ne putem susţine singuri şi de a afişa vechiul spirit de la Dunkirk (din bătălia de la Dunkirk, 1940, nr) – înfruntând străinii răi şi perfizi.
În schimb, este o rană autoindusă – cum ar fi să-ţi pui o armă la cap şi să ameninţi că tragi dacă adversarii nu vor să facă ce le ceri. Este cel mai mare act de vătămare de sine, cu economia noastră – companii, produse, oameni – împinsă de pe marginea prăpastiei în recesiune şi falimente. De aceea, mai mulţi britanici decât politicieni văd – şi Boris Johnson trebuie să fie forţat de opinia publică să vadă – că, indiferent dacă ai fost pentru sau împotriva Brexit, catastrofa lipsei unui acord la 31 octombrie trebuie să fie oprită de îndată.
Articol de Gordon Brown, fost premier al Marii Britanii
Programul Rabla este disponibil din nou, de astăzi. Persoanele fizice care vor să-și schimbe mașina veche cu una nouă au la dispoziție 20 de mii de vouchere.
Fondurile alocate acestui program au fost suplimentate la rectificarea bugetară.
De la ora 10:00, cei interesați pot merge la producătorii validați pentru înscrierea în program.
Cuantumul primei de casare pentru Programul ”Rabla Clasic” este de 6.500 de lei pentru fiecare autovehicul uzat, mai vechi de opt ani, dat spre casare şi se acordă pentru achiziţionarea unui autovehicul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g de CO2/km, în regim de funcţionare mixt.
De asemenea, la prima de casare se poate adăuga un ecobonus de 1.000 lei în cazul achiziţionării unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 96 g de CO2/km şi/sau un ecobonus de 1.700 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid.
În cazul în care se întrunesc ambele condiţii, cele două ecobonusuri pot fi cumulate cu prima de casare, ajungându-se astfel la acordarea unei finanţări în cuantum de 9.200 lei
Până în prezent, prin Programul Rabla, au fost casate peste 550.000 de autovehicule vechi. În schimb, au fost achiziţionate peste 300.000 de maşini noi, care poluează mai puţin.
Potrivit Ministerului Mediului, numărul primelor de casare din 2019 va depăși numărul primelor de casare acordate până acum, în cei 16 ani de când se derulează acest program.
Ordonanţa de Urgență prin care este reglementat transportul alternativ de tip UBER, Bolt, Clever a intrat în vigoare.
Documentul prevede, între altele, că şoferii care folosesc aplicaţiile mobile nu pot conduce maşini mai vechi de 15 ani, iar platformele vor fi obligate să plătească o taxă anuală de autorizare de 50 de mii de lei.
Pentru a obține licență de transport alternativ, șoferii parteneri sunt obligați să:
dețină cumulativ cazier judiciar;
permis de conducere categoria B de cel puțin doi ani;
certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere, eliberat de Autoritatea Rutieră Română.
Mașinile acceptate pe platforma digitală vor avea afișat la vedere, pe parbriz și pe lunetă, un ecuson rotund cu numărul de matriculare și denumirea platforme digitale pe care este acceptat.
Şoferii care nu au autorizație de transport alternativ sau folosesc un alt autoturism pentru acest tip de activitate vor fi sancționați cu amendă cuprinsă între 3.000 și 9.000 de lei.
Ministerul Comunicațiilor va emite în termen de 30 de zile de la depunerea documentației avizul tehnic pentru platforma digitală, valabil un an.
Sancțiunile prevăzute pentru lipsa autorizației sunt: amenda de la 50.000 la 100.000 de lei, precum și interzicerea desfășurării activității pe o perioadă de doi ani.
Numărul maşinilor înmatriculate în Timişoara depăşeşte 125.000. La acestea se poate adăuga un procent de 25 – 30% de mașini neînmatriculate în Timișoara și care circulă în oraș, spune primarul Timișoarei.
Potrivit primarului Nicolae Robu, raportat la numărul de locuitori ai Timişoarei, potrivit ultimului recensământ, asta înseamnă că la fiecare 2,6 locuitori ai Timișoarei este o maşină.
Cifra nu include autoturismele deţinute de timişoreni, dar înmatriculate în alte judeţe:
„Avem câte o mașină, nu la trei oameni pentru că Timișoara nu are 375.000 de locuitori are peste 320.000 de locuitori oficial, după datele de la ultimul recensământ. Deci, vă dați seama? La fiecare doi locuitori. Atenție, locuitori, adică orice cetățean de orice vârstă care la recensământul din 2011 a fost înregistrat. Adăugați aici, după estimarea mea, încă 25 – 30% mașini, cam atâtea sunt neînmatriculate în Timișoara. Mașini cu numere de Mehedinți, Gorj, Caraș-Severin, Hunedoara, Arad – mai puțin, Bihor – destul de multe”, a precizat edilul Timișoarei.
Primarul Nicolae Robu a spus că dezvoltarea infrastructurii din oraş trebuie realizată în forţă pentru că altfel “ne sufocăm în oraş”.
Lovitură dură pentru românii care şi-au înmatriculat maşinile în Bulgaria. Pentru a pune capăt abuzurilor, autorităţile bulgare au decis radierea automată a maşinilor care nu au asigurare RCA.
Decizia a fost luată de parlamentarii de la Sofia pentru care explozia de maşini înmatriculate pe numele unor cetăţeni bulgari, dar conduse de cetăţeni români, a însemnat o mare pierdere de buget, în ceea ce priveşte accidentele cauzate în străinătate.
În ultimii ani, înmatriculările mai ieftine și taxele mai mici plătite de proprietarii de autoturisme la mâna a două au dus la apariția unui fenomen care a generat importante pierderi companiilor bulgare de asigurări auto.
A crescut interesul românilor pentru maşini nepoluante
Publicat de adinaiftime,
27 septembrie 2017, 21:12
Programul Rabla va beneficia de fonduri suplimentare în perioada următoare, mai ales pentru achiziţionarea de maşini electrice sau hibrid, a anunţat ministrul mediului, Graţiela Gavrilescu.
Ea a precizat că anul acesta a crescut interesul românilor pentru aceste maşini nepoluante. Au fost vândute până acum 600 faţă de doar 48 de unităţi, anul trecut.
Graţiela Gavrilescu: Lucrăm la o variantă în care să nu mai vedem maşini care să polueze. De două săptămâni, avem lansat „Ghidul de finanţare” pentru perioada 2018 – 2020, pentru achiziţionarea de maşini prin Programul Rabla şi Rabla Plus.
Grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru găsirea de soluţii de reducere a poluării analizează reintroducerea unei forme de taxă auto, pentru a mai descuraja importurile de maşini vechi, care au crescut, în ultimul an.
Preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu, Cornel Brezuică: Am plecat de la taxarea o singură dată pentru toată durata de viaţă a autovehiculului, iar al doilea, o plată anuală, gen impozit sau altă taxă, care să fie gândită cu o valoare accentuată – o valoare mai mare pentru acele autovehicule cu o normă de poluare inferioară faţă de celelalte, care sunt cu o normă de poluare, mă gândesc, Euro 6, Euro 5, care normă de poluare mai prietenoasă cu mediul.
După eliminarea timbrului de mediu, piaţa a fost asaltată cu maşini rulate aduse din import. Astfel, vânzările din primele opt luni ale acestui an sunt deja mai mari decât pe întreg anul trecut
Primarul Iaşului protestează pe 22 septembrie faţă de poluarea produsă de maşinile second hand
Publicat de adinaiftime,
20 septembrie 2017, 09:00
Primarul Iaşului, Mihai Chirica, a declarat marţi, în cadrul unei conferinţe de presă, că intenţionează să protesteze pe data de 22 septembrie, când se desfăşoară evenimentul ‘O zi fără maşină’, nemulţumit fiind de poluarea produsă de maşinile second hand.
Primarul a spus că vineri va străbate pe jos distanţa de aproximativ un kilometru dintre Palatul Culturii şi Piaţa Unirii, în semn de protest faţă de creşterea alarmantă a numărului mare de maşini second hand cumpărate de cetăţeni din statele europene.
‘Consider că este una dintre cele mai mari tragedii ecologice care s-au năpustit în ultima oară, având în vedere că de la începutul acestui an în municipiul Iaşi au pătruns zeci de mii de maşini la mâna a doua. Ponderea maşinilor second hand înmatriculate este de 80% în comparaţie cu maşinile noi. Din acest motiv, pe 22 septembrie, de ‘O zi fără maşină’, voi protesta împotriva deschiderii porţilor pentru hârburile vestice. Nu este normal ca un stat producător de autovehicule să adune tot ce e mai rău şi mai rablă din Europa să ne facă viaţa un calvar. Din acest motiv, am să merg pe jos între Piaţa Unirii şi Palat şi am să strâng semnături pentru a vedea dacă ieşenii vor să fie intoxicaţi de Euro 2, Euro 3 şi chiar non euro, care nu sunt înmatriculabile, dar circulă prin municipiul Iaşi, creându-ne mari probleme’, a declarat primarul Mihai Chirica.
Pentru a fi mai elocvent, primarul Iaşiului a spus că nivelul bolilor respiratorii şi cardiovasculare a crescut enorm în ultima perioadă.
‘Decât să dai 5.000 de euro să aduci hârburile Europei, mai bine dai bani în avans pentru cumpărarea uneia noi. La noi în ţară sunt două companii auto care pot asigura maşini pe toate gusturile, la toate preţurile. Cu toţii uităm că starea de sănătate influenţează orice: puterea de muncă, cheltuielile pe sănătate, capacitatea de reproducere şi durata medie de viaţă’, a susţinut Chirica.
De pe 21 august, de când a demarat acțiunea de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor staţionate şi parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Craiova, și până miercuri inclusiv (6 septembrie), SC RAT Craiova SRL, societatea căreia i s-a delegat acest serviciu, a ridicat 152 de mașini, activitate pentru care a încasat suma de 43.800 de lei.
Acțiunea de ridicare a autovehiculelor parcate neregulamentar pe domeniul public și privat din Craiova, începută pe 21 august, s-a menținut constantă în toată această perioadă, în fiecare zi circa zece șoferi indisciplinați fiind nevoiți să plătească pentru recuperarea mașinilor, conform datelor oferite de SC RAT SRL, societatea căreia i s-a delegat acest serviciu.
Cei mai mulți conducători auto a trebuit să meargă la sediul RAT Craiova de pe Calea Severinului nr. 23, unde sunt depozitate autovehiculele ridicate, dar au fost și șoferi care au ajuns la mașină până ca aceasta să fie transportată, plătind astfel doar tariful de ridicare de 150 de lei. Pentru ridicarea, transportul și depozitarea unui autovehicul parcat neregulamentar tariful este de 300 de lei (inclusiv TVA), sumele fiind aprobate prin hotărâre de consiliu local. Pe lângă acestea, mai există și un tarif de depozitare de 10 lei pe zi (inclusiv TVA), care se calculează începând cu ziua următoare momentului depozitării, nefracţionat pe intervale de ore.
Potrivit SC RAT Craiova SRL, de pe 21 august și până pe 6 septembrie inclusiv au fost ridicate 152 de autovehicule, 140 dintre acestea ajungând la autobaza de pe Severinului. „140 de șoferi s-au prezentat la sediul nostru pentru a-și recupera mașinile, plătind cei 300 de lei, restul de 12 plătind doar tariful de ridicare. Au fost și mașini care au staționat la noi mai mult de două zile, pentru acest lucru fiind perceput și tariful de depozitare de 10 lei. Am avut chiar și o situație cu o mașină care a stat la noi la autobază 12 zile. Totalul încasărilor din aceste aproape trei săptămâni a fost de 43.800 de lei“, a precizat, pentru GdS, Marcel Tănăsescu, directorul SC RAT Craiova SRL.
Angajații RAT care se ocupă de ridicări au la dispoziție în acest moment doar o autoutilitară, care a fost închiriată până când societatea va achiziționa două platforme noi, pentru care a și fost demarată procedura de achiziție. „Licitația este în derulare, s-au primit și oferte, care sunt în faza de analiză. Se studiază partea tehnică și apoi cea financiară. Prețul estimat de noi este de 200.000 de euro, câte 100.000 de euro pentru fiecare autoutilitară. Când vom avea la dispoziție două platforme, probabil și numărul mașinilor ridicate zilnic va crește. Șoferii trebuie să înțeleagă că noi nu ieșim la vânătoare de mașini parcate sau staționate neregulamentar, ci doar punem în aplicare o măsură dispusă de Poliția Locală și luată pentru fluidizarea traficului rutier“, a mai spus Marcel Tănăsescu.
Ce zone sunt vizate de polițiștii locali pentru ridicările auto
Ridicarea autovehiculelor staționate neregulamentar pe străzile și trotuarele din Craiova a demarat după o pauză de peste doi ani (mai 2015), timp în care șoferii își făcuseră un obicei din a-și lăsa mașinile în stațiile de autobuz, pe trecerile de pietoni ori pe primele benzi ale străzilor.
Acestea sunt și zonele vizate în special de polițiștii locali. „Se dispune ridicarea autoturismelor parcate pe trecerile pentru pietoni și în stațiile de autobuz, dar vor fi ridicate și mașinile parcate în apropierea intersecțiilor, care obturează vizibilitatea șoferilor sau pietonilor, și cele care obstrucționează traficul rutier“, au precizat reprezentanții Poliției Locale Craiova. Pe lângă acestea, au mai fost ridicate și unele mașini scoase la vânzare și lăsate, de regulă, pe trotuare, dar pentru lipsa vinietei de parcare.
Potrivit legii, ridicarea vehiculului reprezintă o măsură tehnico-administrativă pe care poliţistul rutier sau local o poate dispune în situaţiile când vehiculul staţionează neregulamentar. Dispoziţia de ridicare se face în scris și trebuie să cuprindă cel puţin următoarele informaţii: data, ora şi locul ridicării vehiculului, gradul profesional, numele şi prenumele poliţistului rutier care dispune măsura, precum şi unitatea din care acesta face parte, indicarea expresă a temeiului juridic referitor la norma încălcată, menţiuni privind înregistrarea foto sau video a staţionării vehiculului, menţiuni privind avarii vizibile pe vehicul și date privind numărul de înmatriculare şi marca vehiculului.
Dispoziţia de ridicare emisă de către agentul constatator se încheie în trei exemplare: primul rămâne la polițist, al doilea la angajații RAT Craiova, iar al treilea trebuie să ajungă la persoana care solicită restituirea vehiculului. Ridicarea nu se dispune sau, dacă a fost dispusă, nu se pune în executare sau încetează în cazul în care în vehicul este vizibilă prezenţa unor persoane.
In fiecare an, in Romania se inregistreaza peste 300 de furturi de masini. De unde provin acestea si ce marci tintesc romanii? Aflati in cele ce urmeaza.
De cele mai multe ori, masinile furate provin fie din cazuri normale, in care hotii gasesc masini nesupravegheate in parcari sau garaje. In medie, 8 masini din 100 inchiriate nu se mai intorc inapoi. Hotii au tentative destul de dese de a fura masini de la firmele de profil de inchiriere masini.
Care este cea mai furata marca auto in Romania?
Cea mai ghinionista masina in ceea ce priveste furturile auto este Dacia. Spre deosebire de masina de pe locul doi, Dacia Logan este atat de ghinionista incat este de 3 ori mai des furata in Romania.
Conform unei statistici realizate de DRPCIV, peste 450 de Dacii au disparut in ultimul an, iar pe locul doi se afla Wolkswagenul, cu doar 156 si masini furate.
Atunci cand iti cumperi o masina, ar trebui sa tii cont de aceste statistici, insa in primul rand ar trebui sa stii normele de siguranta si calitatea sistemelor de protectie fiecare masina. Asta deoarece si hotii sunt constienti de acestea. Iar in functie de sistemele de protectie sunt si marci de masini care sunt evitate.
Printre acestea se afla: Citroen, Peugeot si Fiat. Insa in cazul Fiat nu avem nicio surpriza, deoarece masinile Fiat sunt in general evitate de catre toata lumea.
De asemenea, este foarte rar intalnit cazul unor masini furate din gama Volvo. Aceasta este cunoscuta ca fiind cea mai sigura masina, iar acest lucru o face si greu de furat.
Care sunt tendintele pe piata neagra auto?
Hotii care fura masinile vor incerca necontenit sa le vanda. Asa incat vom observa preferinta hotilor pentru masini vechi si SH, ba chiar pentru masini neinscrise sau inscrise ilegal (cu acte in strainatate).
In conformitate cu aceste statistici si cu diverse declaratii ale specialistilor, ar trebui sa fim foarte atenti cand cumparam o masina rulata din gama clasei medii, precum: VW Passat, Opel, BMW sau Audi.
In cazul in care masina dumneavoastra a fost furata, este indicat sa va adresati organelor de ordine in cel mai scurt timp. Cu cat mai repede, cu atat mai bine. Deoarece, intotdeauna masinile pot fi gasite intr-o perioada scurta de timp. Daca trece prea mult timp de la incident, este posibil ca paguba sa nu mai poata fi recuperata.
Iar in aceste situatii, singura solutie salvatoare este incheierea unui contract CASCO. Este intotdeauna mai bine sa previi decat sa incerci sa combati.
Prin intermediul serviciului de specialitate, Primăria Satu Mare continuă acţiunea de ridicare a maşinilor abandonate pe domeniul public.
După inventarierea efectuată şi înştiinţarea proprietarilor cu privire la obligativitatea eliberării spaţiului public, în 24 iulie au fost ridicate zece maşini abandonate. În luna iunie, în doar trei zile au fost ridicate 15 astfel de autovehicule.
Acțiunea de ridicare a autovehiculelor abandonate cu/fără stăpân va continua în același ritm susținut până la eliberarea domeniului public de toate rablele. Ne propunem să redăm aspectul civilizat al străzilor, dar mai ales să eliberăm locurile ocupate în cartierele municipiului, cu încălcarea prevederilor legale– a declarat primarul Kereskényi Gábor.
Ford recrutează încă 500 de persoane, numărul noilor angajaţi ajungând la 1.700 în acest an, şi opreşte producţia modelului B-MAX la uzina din Craiova, începând cu prima parte a lunii septembrie, urmând să producă SUV-ul EcoSport, din toamnă, potrivit unui comunicat transmis luni de companie.
Cei 500 de noi angajaţi vor fi recrutaţi pentru a sprijini nevoile sectorului de producţie de vehicule şi se adaugă celor 976 de angajaţi deja anunţaţi în aprilie şi celor 200 de operatori suplimentari necesari pentru producţia de motoare, informează compania. În prezent, numărul de angajaţi de la Craiova, atât în zona de producţie de vehicule, cât şi în cea de producţie de motoare, este de 2.860 de persoane.
Ford opreşte producţia modelului B-MAX la uzina din Craiova, din cauza modificărilor de dinamică din segmentul B.
„Ford B-MAX a avut performanţe bune de la lansarea sa, care a avut loc în 2012, însă clasa mică a evoluat, iar monovolumele sunt înlocuite treptat de SUV-uri şi Crossovere”, se arată în comunicatul companiei.
Proprietarii autoturismelor noi vor efectua prima Inspecţie Tehnică Periodică la trei ani, măsura urmând să intre în vigoare din mai 2018, conform unei directive europene.
Practic, la autoturismele cu o vechime de cel mult doi ani, primul ITP arată o rată de respingere aproape de zero, ceea ce însemnă că maşinile care sunt verificate pentru prima dată după înmatriculare prezintă siguranţă deplină din punct de vedere tehnic.
Iniţiativa ministerului transporturilor va cuprinde şi obligaţia efectuării anuale aITP-ului pentru maşinile mai vechi de 12 ani, indiferent de numărul de kilometri.
Aproximativ 60% din parcul auto naţional este mai vechi de 12 ani.
Cred că nu sunt singurul care îmi doresc o maşină. Dovadă e faptul că în ultimii 25 de ani, parcul auto al României a crescut cu aproape 200%. Până la urmă nu e un lucru rău, să-ţi doreşti şi să şi reuşeşti să-ţi cumperi o maşină. Partea proastă e faptul că mai bine de jumătate dintre maşini sunt second hand şi au o vechime mai mare de 10 ani.
În ultima vreme, pe lângă samsarii de maşini, Germania e colindată de sute de români, dornici de o achiziţie bună: euro 4 să fie taxa mică, să arate bine, să meargă şnur, să nu coste mai nimic şi…gata. Mi-am dorit o maşină şi iată acuma o am, vorba cântecului. Întrebarea care se pune e de ce încurajează statul achiziţia de maşini vechi? Dacă încerci să înmatriculezi în România o maşină mai nouă de 7 – 8 ani, sau cu euro 5, în ideea că nu vrei să poluezi, plăteşti o taxă de multe ori egală cu valoarea maşinii pe care o aduci de dincolo. Şi atunci care e avantajul?
Avem multe maşini în circulaţie, peste 6 milioane şi majoritatea nu sunt într-o stare tehnică tocmai bună. Avem în schimb drumuri; care drumuri nici ele nu sunt bune şi nici la nivelul pe care ni-l dorim: autostrăzi, drumuri expres. Avem în schimb foarte multe ateliere auto. Nici nu e de mirare la câte gropi găsim prin carosabil şi raportându-ne la vechime maşinilor.
Poate că odată, nu ştiu când, dar odată, vom avea şi noi posibilitatea să ne cumpărăm maşini noi, performante, vom avea şi noi drumuri bune care să ne permită să ne deplasăm rapid şi în siguranţă, sau altfel spus, vom avea posibilitatea să circulăm civilizat. Până atunci însă, trebuie să ne mulţumim cu aceleaşi maşini vechi aduse de prin ţările europene, care cu siguranţă au norma de casare îndeplinită, dar care pentru noi reprezintă o maşină nouă.
Nouă în comparaţie cu ce am avut, pentru că la 12 – 15 ani vechime numai nouă nu e. Sau mai rău, să nimerim o maşină accidentată, adusă de samsarii de maşini, reparată de mântuială, vopsită şi lustruită, cu câteva zeci de Km daţi înapoi, astfel încât putem spune: „Mi-am luat o maşină nouă; nou nouţă, dacă a fost lovită odată sau de două ori”.
Romanii sunt printre cei mai optimisti europeni in ce priveste evolutia economiei tarii lor, dar sunt inca prudenti cand este vorba sa faca achizitii. Acestea sunt doua dintre rezultatele Studiului intitulat “Climatul de consum Europa” publicat recent de compania de studii de piata GfK
Ce spun cifrele
Studiul a fost publicat pe 15 iulie si se refera la starea de spirit a europenilor din luna iunie, cand negocierile in criza greceasca pareau ca se indreapta catre esec, iar criza din Ucraina continua sa domine stirile de presa. Asa se explica pesimismul, poate exagerat, al europenilor care reise citind rezultatele.
Singurii constant optimisti in acest studiu se dovedesc a fi nemtii.
Concret, in iunie asteptarile romanilor privind evolutia economie erau la indicator +21 in timp ce in Franta indicatorul era de +6, in Polonia de +19, in Bulgaria era de -13, iar in Italia si in Austria indicatorul de incredere era de -20.
Chiar si britanicii erau mai putin optimisti decat romanii (indicator + 20)
Mai optimisti decat romanii erau nemtii (indicator +25), olandezii (indicator +29) si spaniolii (indicator +38).
Inca si mai bine se situau romanii la asteptarile privind evolutia veniturilor.
In studiul GfK romanii au indicator +19, si din acest punct de vedere eram depasiti numai de nemti, cu un nivel de incredere exceptional, de + 57.
In rest, toate celelate tati europene cuprinse in studiu aveau un nivel de incredere in cresterea veniturilor mai mic decat Romania. Polonezii, de exemplu, aveu vivel de incredere +1. Cei mai pesimisti erau francezii, cu un indicator de – 24
In schimb, la indicatorul “dorinta de cumparare” romanii sunt la – 12, la fel ca spaniolii, in timp ce bulgarii erau la +11 iar nemtii erau la + 57
Chiar si super-pesimistii italieni tot aveau o dorinta de cumparare de +5
Piata auto nu inceteaza sa creasca
Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA) nu a ezitat chiar sa declare intr-un comunicat de presa ca luna Iunie din acest an a fost “cea mai bună lună a pieței auto romanesti din ultimii 6 ani”.
In primul semestru din acest an vanzarile de autoturisme au crescut cu 16,2% fata de primul semestru de anul trecut.
In continuare, vânzările pe piața din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către firme, dar vestea buna este ca ponderea acestora din total a ajuns la 77%. Prin compartatie, dupa 5 luni ponderea achizitiilor de automobile facute de persoanele firme era de 81%.
Conform APIA, cresterea brusca a procentului de persoane fizice care au cumparat masini se explica prin debutul noii editii a Programului “Rabla”.
Practic, in primele 4 luni din acest an multi romanii au preferat sa astepte sa intre in vigoare noul program Rabla
Una peste alta, statisticile APIA spun ca in primele 6 luni romanii au cumparat 45.600 de autoturisme noi.
Cele mai multe au fost Daciile (17.000 ) urmate de Volkswagen-uri,( 4300) de Skoda ( 4000) Skode, si de Renault (2800 de masini vandute)
Pe modele, Loganul a fost cel mai bine vandut pe piata autohtona, cu 8.061 unități, urmat de Duster, cu 3.469 unități si Sandero, cu 2.899 unități.
Romanii cumpara si mai multe case
Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii a anuntat ca in primul semestru din acest an a acordat peste 15.600 garanţii prin programul Prima Casă, cu peste 40% mai multe comparativ cu aceeași perioadă a anului 2014.
27% dintre garantii au fost acordate in Bucuresti, urmat de județul Ilfov cu aproape 15%, Cluj cu 6,47%, si Timiş cu 6,28%.
Deci Regiunea Bucuresti-Ilfov a reprezentat, ea singura, 42% din toate garantiile pentru cumpararea de case acordate in primul semestru in Romania
Este normal, pentru ca aici sunt cele mai mari salarii si somajul cel mai mic din Romania, de numai 2%.
Din cele 4 milioane si jumatate de salariati din Romania, in Bucuresti-Ilfov sunt aproape 1 milion
Salariul mediu net este de 2500 de lei in Bucuresti, in comparatie cu media nationala de 1700 de lei
In plus s-au ieftinit creditele si in lei si in valuta si toata lumea se asteapta ca preturile in imobiliare sa o ia din nou „in sus”.
Ziarul Financiar citeaza un studiu al companiei imobilaire Coldwell Banker, care sustine ca in prezent in Bucuresti-Ilfov sunt in diverse stadii de constructie circa 10.000 de locuinte (fie apartamente, fie vile).
De la începutul Programului Prima Casă, în 2009 și până in prezent au fost acordate peste 148.000 de garanții, în valoare de circa 2 miliarde 800 milioane euro, pentru credite accesate în valoare totala de peste 5 miliarde 640 milioane euro.
Valoarea medie a creditului acordat în Prima Casa este de 38.000 euro, mai precizeaza Fondul de Garantare.
Aflat la cea de-a opta ediție, show-ul se dorește a fi cel mai șic miting aviatic ”Aeromania” de până acum.
Între orele 16.00 și 20.00, spectacolul de aviație va fi alimentat cu muzică bună, mașini de epocă și „hangar party”.
Echipa care a oferit, în fiecare vară, evenimente ca ”Fly In”, ”Aeromania”, ”Aero Grand Prix” sau ”World Elite Aerobatic Formula” pregătește cel mai mare spectacol de aviație pe litoral.
Combinând un airshow de excepție, un festival de muzică și un târg, Aeroportul Tuzla vine, din nou, cu o propunere neobișnuită pentru a petrece o după-amiază reușită la mare.
Mihai Mărgineanu – fost elev al școlii de pilotaj Regional Air Services – va încerca să convingă publicul că se pricepe și la muzică, și la aviație. De asemenea, vor cânta live formațiile Taxi și Vița de Vie.
Punctul culminant al evenimentului va fi zborul acrobatic la apus cu Yak 52 (după ora 19.45), cu efecte pirotehnice (artificii pe aripile avioanelor) și „bombe” la sol! Intrarea publicului este, și de această dată, liberă.
Vântul care a suflat cu putere a rupt mai mulți copaci. În zona Calea Buziaşului, un copac s-a rupt şi s-a prăbuşit peste maşinile parcate. În perimetrul Nova Tim, două autoturisme au fost avariate de copacul prăbuşit, iar o maşină a fost distrusă de un stâlp de înaltă tensiune doborât de vânt. Alte două maşini au fost avariate uşor.
Oamenii din zonă spun că nu este prima oara când copacii cad dupa o furtună provocând pagube proprietarilor de autoturisme. Din cauza copacului cazut peste cablurile de electricitate, mai multe blocuri din zonă au ramas fara curent electric, iar o echipa ENEL s-a chinuit ore în șir sa remedieze problema.
Pe strada Martir Colonel Ioan Uța a căzut un copac pe un autoturism, dar acesta nu a fost grav avariat. Mai multe echipaje de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Banat s-au deplasat în zonele grav afectate pentru a oferi ajutor. Rafalele puternice de vânt au rupt alţi copaci din Parcul Poporului.
În urma furtunii a fost oprită, pentru o jumătate de oră, și circulația tramvaielor din cauza unei defecțiuni la motorul tramvaiului 5. Astfel, alte trei tramvaie au fost oprite pe traseul care leagă Piața 700 de Balta Verde, oamenii fiind nevoiți să își continue drumul prin ploaie.
Potrivit meteorologilor, în timpul furtunii, vântul a suflat cu 65-70 de kilometri la oră.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.