Ministerul Apărării Naționale oferă sprijin spitalelor în lupta împotriva Covid-19
Publicat de Gabriel Stan,
20 octombrie 2021, 12:27
Cornelia Gabriela-Mihăilă (realizator rubrică): În urma creşterii ratei de infectare cu virusul SARs-CoV-2, Ministerul Apărării Naţionale a crescut capacitatea de acţiune a spitalelor militare pentru combaterea COVID-19 şi a diversificat fluxurile de vaccinare a populaţiei.
Astfel, începând de vineri, 15 octombrie, Spitalul Clinic de Urgenţă Militar „Dr. Ştefan Odobleja” din Craiova a devenit spital de suport COVID, prin punerea la dispoziţie a unui număr de zece paturi pentru cazurile uşoare şi medii, şi două paturi ATI.
În plus, Spitalul modular de la Leţcani, deservit de o echipă de 35 de persoane detaşate de la MApN, şi personal medical al Spitalului de Boli Infecţioase „Sfânta Parascheva” din Iaşi, care tratează deja bolnavi COVID, îşi extinde gradual secţia de terapie intensivă până la un număr de 48 de paturi.
În această luptă contra cronometru cu pandemia au intrat şi Forţele Aeriene Române, care au desfăşurat cu aeronave militare mai multe misiuni, prin care au fost transportaţi din Bucureşti către alte spitale din Timişoara, Oradea şi alte oraşe din ţară mai mulţi pacienţi infectaţi cu virusul SARS-CoV-2, aflaţi în stare gravă.
O altă aeronavă militară de transport a adus din Milano, Italia, aproximativ 5.200 de doze de anticorpi monoclonali, care fac parte din schema de tratament împotriva COVID-19.
Ajutorul oferit României de către Italia, prin punerea la dispoziţie a acestor doze aflate în stocurile regiunii Lombardia, vine ca urmare a solicitării statului român. Anticorpii monoclonai sunt proteine produse în laborator, care blochează capacitatea virusului de a se fixa de celulele umane.
Capabil să călătorească cu o viteză de 1200 de kilometri pe oră, permițând să acopere distanța care separă Milano de Napoli în mai puțin de o oră și să se deplaseze între Milano și Roma în doar 25 de minute, trenul viitorului va fi inaugurat în Emiratele Arabe.
Recunoascută pentru trenurile de mare viteză, Italia, va trebui să aștepte și să se bazeze pe viteza curentă a trenurilor pe care le are in circulaţie.
Hyperloop, trenului ultra-rapid, va fi inaugurat în următorii doi ani, cu o rută inițială care va acoperi distanța dintre Dubai și Abu Dhabi și care va permite călătorilor să se deplaseze între cele două orașe în doar 12 minute şi nu ca în prezent unde timpul de călătorie este de o oră și de 40 de minute.
Despre Hyperloop s-a vorbit de mai mulți ani, iar promisiunile specialiştilor s-au concretizat. Este trenul ultra rapid al viitorului, capabil să călătorească la viteze inimaginabile și să unească orașele cu mii de kilometri distanță în câteva zeci de minute. O tehnologie prezentată de Elon Musk – fondator al Tesla – și bazată pe utilizarea tuburilor de joasă presiune în care capsulele sunt conduse de motoarele cu inducție liniară și compresoarele de aer.
Construcția rutei care va lega cele două orașe arabe a început cu ceva timp în urmă, în timp ce trenul a fost recent dezvăluit publicului. Gestionarea liniei va fi încredințată companiei Etihad Rail, care în prezent face legătura dintre Al Dhafra și Abu Dhabi, rută în prezent utilizată şi de trenurile normale.
Odată ce proiectul v-a fi finalizat, ruta și trenul ultra-rapid vor conecta diferite zone din Emiratele Arabe Unite „într-un mod sigur, convenabil și eficient”, a explicat Etihad Rail.
Trenul Hyperloop ar trebui lansat în următoarele 12/24 luni, la timp pentru a putea transporta vizitatorii la Expo 2020, ceea ce va cataliza atenția lumii asupra Dubaiului anul viitor. O atenție deosebită a fost acordată și stațiilor viitorului, ale căror design ar fi fost încredințate studioului UNStudio.
„Hiperloopul nu este doar o alternativă realistă și practicabilă la zbor, ci va revoluționa călătoria.Aceasta va oferi timpi de călătorie extrem de rapizi, cu legături directe între orașe, permițând moduri complet noi de lucru și petrecere a timpului liber, ceea ce, la rândul său, va duce la o multitudine de avantaje economice, de mediu și de schimb de cunoștințe”, a explicat Ben Van Berkel, arhitect principal și fondator al UNStudio.
Italianul, de la conducerea lui Hyperloop
Gabriele Gresta, este co-fondator al Hyperloop. În vârstă de 47 de ani, acesta a prezentat guvernului italian proiectul de tren supersonic pentru a face legătura dintre nord și nord sud în mai puțin de o oră. O propunere pe care guvernul Italian a apreciat-o, de asemenea, pentru că Hyperloop nu ar avea impact asupra mediului, deoarece structurile sale vor fi acoperite cu panouri solare care „fac ca Hyperloop să producă cu 30% mai mult decât energia pe care consumă, iar acesta aceasta ar fi cheia reala a afacerii, nu viteza”, explică Gresta.
Realizate din piele importată din Italia și cusute la o mașină veche de 100 de ani, genţile unicat sunt vândute clienților din toată lumea. Daciana și Mircea Bule, un cuplu din Oradea au făcut din pasiunea pentru design vestimentar o adevărată afacere.
Celor doi, le place să spună că afacerea care a devenit un adevărat brand, a luat naștere datorită dragostei pe care și-o poartă unul altuia și a pasiunii comune pentru frumos.
„Afacerea a început prin simplul fapt că ne-am cunoscut în prima casă în care am locuit împreună. Mircea era, deja, artist licențiat ca designer vestimentar și dădea viață pielii de câțiva ani. Alături de el mi-am redescoperit latura artistică pe care o pusesem în stare de hibernare aproape 20 de ani. Așa cum ne place nouă să spunem, brandul s-a născut din dragostea noastră unul pentru celălalt, din dragostea noastră pentru frumos. Atelierul a început în sufrageria casei care era pe o stradă din centrul vechi al orașului Oradea, la numărul 74”, a declarat pentru paginadetransilvania, Daciana Bule.
De la Milano provine materia primă folosită în crearea genților, din tăbăcării artizanale, cu renume internațional, iar produsele sunt cusute la o mașina Singer din anul 1895, acționată manual, fără pedală.
„Crearea unei genți unicat poate să dureze de la 4 zile până la o săptămână, în funcție de natura proiectului, de la concepție până la finalizare. Un produs al cărui tipar este conceput deja, tăiatul, montarea și cusutul, în funcție de dimensiune, poate dura o zi pentru o geantă de dimensiuni mici și până la 3 zile una de voiaj sau un troler. Cusutul în sine durează, în general, câteva ore, dar îi alocăm, de regulă, o zi de lucru”, a explicat Daciana Bule.
Majoritatea clienților firmei sunt din Statele Unite, Marea Britanie, Japonia, Africa de Sud și reprezintă o gamă variată de profesii, de la medici, avocați, detectivi, pictori, fotografi, notari, până la scriitori, artiști, diplomați, arhitecți, proiectanți, dar și persoane cu dizabilități.
De exemplu, cei doi soți au primit comenzi din partea unor fotografi care lucrează pentru National Geographic și pentru care au realizat huse speciale pentru obiectivele aparatelor foto, din partea unui asistent al premierului Australiei sau a scriitoarei americane Carian Cole.
Totodată, firma are și clienți din România, printre aceștia numărându-se actrițele Bianca Brad și Maria Dinulescu.
Gențile orădenilor sunt categorisite pe profesii, fiind vorba de produse cu design laborios, cu buzunare multiple și compartimente speciale, buzunare secrete închise cu lacăt miniatural.
„Producem genți concepute pentru persoanele în scaun cu rotile, pentru transportul unui pacemaker, aparat care trebuie purtat de persoanele cu inimă artificială. Geanta are susținere pentru gât și umăr pentru a nu incomoda. Cele concepute pentru persoanele cu diverse dizabilități sunt unele din proiectele noastre cele mai impresionante. Și toate sunt concepute în urma unor conversații pe mail. În general, este nevoie între 30 și 100 de mail-uri pentru un proiect, cu schițe trimise la distanță”, a explicat Bule pentru paginadetransilvania.ro.
Cele mai scumpe produse, trolere de familie care au o lungime de 1,5 metri, au fost comandate de un milionar american din New York, iar prețurile au variat între 700 și 1.800 de dolari bucata.
Firma din Oradea livrează între 5 și 10 genți pe lună, în funcție de comenzi, prețul uneia ridicându-se la câteva sute de euro.
Aflat deja la cea de-a 6-a ediție, proiectul „Tabăra de Film” își propune ca, printr-o caravană organizată în 10 orașe din România, 2 în Italia și unul în Republica Moldova, să descopere și să selecteze tineri cu talente deosebite, urmând ca aceștia să fie distribuiti într-un film de lung metraj ce va fi realizat în perioada vacanței de vară.
Proiectul este inițiat și dezvoltat de Asociația Pentru Sprijinirea și Promovarea Filmului Românesc (ROMfilmsupport) impreună cu Dream Media Production, co-producător fiind Radio România prin Radio România Regional. De asemenea, “Tabăra de Film” este un proiect sprijinit de Ministerul Educației și Cercetării Științifice impreună cu Ministerul Educației al Republicii Moldova, partener media fiind Apropo TV.
Preselecțiile pentru ediția 2016 vor avea loc în:
Chișinău, Republica Moldova, sâmbătă, 16 aprilie 2016, Centrul Artico, din Bd. Ștefan cel Mare, nr. 169 între orele 12-20
Iași, duminică, 17 aprilie 2016, Palatul Copiilor Iași din Bd. Carol I , Nr. 2, între orele 12-20
Bacău, luni, 18 aprilie 2016, Palatul Copiilor Bacău din Str. Oituz, nr. 24 între orele 12-20
Târgu Mureș, marți, 19 aprilie, la sediul Radio România Târgu Mureș din B-dul 1 Decembrie 1918, nr. 109, între orele 12-20
Cluj-Napoca, miercuri, 20 aprilie, Palatul Copiilor Cluj Napoca din Str. Republicii nr 23, între orele 12-20
Oradea, joi, 21 aprilie, Palatul Copiilor Oradea din Str. Muzeului nr 2, între orele 12-20
Arad, vineri, 22 aprilie, Palatul Copiilor Arad din Str. Revoluției nr 69, între orele 12-20
Sibiu, sâmbătă, 23 aprilie, Palatul Copiilor Sibiu din Strada Constituției nr. 2 între orele 12-20
Pitești, duminică, 24 aprilie, Liceul de artă Dinu Lipatti, Corp B din Bd. Republicii, nr. 114 bis între orele 12-20
Roma, Italia, sâmbătă, 7 mai, Academia di Romania din Roma din Valle Giulia, Piazza José de San Martin, 1 00197 între orele 12-20
Milano, Italia, duminică, 8 mai, Consulatul General al României la Milano din Via Ginesse 2, 10148 între orele 12-20
București, duminică 8 mai, Palatul Național al Copiilor din Bd. Tineretului, nr. 8-10, sector 4, între orele 10-20
Constanța, sâmbătă, 14 mai, Palatul Copiilor Constanța din Str. Soveja, nr. 17 între orele 12-20.
Spot audio preselecţii Tabăra de Film 2016
Preselecția presupune trei probe: proba de dicție, proba de improvizații (pe teme date) și proba de talent (la alegere: dans, canto, muzică intrumentală și actorie). Proba de talent se poate extinde și în alte domenii cum sunt sporturile spectaculoase, acrobațiile sau alte talente cu un mare impact vizual.
În „Tabăra de film” există doar limită de varstă, între 9 și 18 ani, restul ține doar de talentul și dorința de afirmare a concurenților pentru a-și îndeplini visul. În cea de a 6-a ediție, preselecțiile sunt extinse din nou și în afara granițelor, fiind organizate caravane atât în Chișinău, Republica Moldova cât și în Italia: Roma și pentru prima dată, Milano.
Proiectul se va desfășura în perioada august – septembrie 2016, alături de copiii selectați aflându-se atât o echipă de profesioniști din domeniul cinematografic și din zona artistică, cât și actori consacrați. În timpul celor două săptămani, pe langă filmarea propriu-zisă, vor avea loc și workshop-uri de artă cinematografică, actorie, canto și coregrafie.
În cadrul proiectelor Tabăra de film din anii trecuți, copiii participanți au realizat filmele „Școala de Vară” (2012), „Revederea” (2013), „La Limită/The edge” (2014) și „Vacanța” (2015), alături de actorii Maia Morgenstein, Monica Davidescu, Ioana Abur, Marius Bodochi, Tudorel Filimon și Emil Mitrache, dar și artiștii Aliona Moon, Wilmark și Aurelian Temișan.
Vă invităm să urmăriți promo-ul preselecțiilor ediției 2016, accesând link-ul de mai jos:
Premiul TINERE TALENTE – Radio România Regional la Festivalul Concurs Național de Interpretare a Muzicii Ușoare Românești FLORI DE MAI – Călărași 2023!
Radio România REGIONAL, susține și promovează copiii artiști – tineri muzicieni, laureați ai celor mai importante festivaluri și...
Premiul TINERE TALENTE – Radio România Regional la ediția aniversară (10 ani) a Festivalului de Muzică Ușoară pentru Copii și Tineri STEA PRINTRE STELE – Bacău 2022!
În fiecare toamnă, începând cu anul 2012, în frumosul oraș de la poalele Ceahlăului, în orașul Bacău, oraș în care am copilărit...
După 6 luni de forfotă în care peste 20 de milioane de vizitatori i-au trecut pragul, Expoziţia Universală 2015 din Milano şi-a închis porţile sămbătă. Complexul expoziţional cu o suprafaţă totală de 1,1 milioane de metri pătraţi a găzduit pavilioanele a mai bine de 140 de ţări, 13 organizaţii ale societăţii civile mondiale şi 3 organizaţii Internaţionale: Naţiunile Unite, Uniunea Europeană precum şi Centrul European de Cercetare Nucleară – CERN. Detalii ne oferă Papp-Zakor András de la Radio România Cluj, în cadrul rubricii Local, regional, european – EuranetPlus.
Tema principală a EXPO 2015 din Milano a fost „Hrănind planeta, energie pentru viaţă”.
Fiind unul dintre principalii expozanţi, Uniunea Europeană şi-a propus să-şi prezinte rolul jucat pe scena mondială în domeniul securităţii alimentare, realizările sale din ultimii 50 de ani, principalele provocări şi posibilele soluţii pe termen scurt şi mediu atât la nivel european cât şi mondial.
Martin Schultz, preşedintele Parlamentului European:
„Ca dovadă a puternicului europenism al Italiei, pavilionului Uniunii Europene i-a fost alocat un amplasament central, aflat în inima complexului expoziţional. Am avut mai mult de 600 de mii de vizitatori, cu un nivel de satisfacţie apropiat de 90%!”
Pavilionul a fost amenajat sub genericul „Cultivând împreună viitorul Europei pentru o lume mai bună”, accentul punându-se pe importanţa cooperării pentru un viitor sigur şi sustenabil pentru toţi locuitorii planetei.
Omenirea a înregistrat un progres semnificativ faţă de stadiul de acum 6 ani, când un miliard dintre locuitorii planetei îndurau foamea. Deşi această cifră s-a redus cu peste 200 de milioane, provocările cu care se confruntă omenirea sunt enorme – sublinia în ajunul vizitei sale la Expo 2015 comisarul european pentru cooperarea internaţională şi dezvoltare, Neven Mimica.
Uniunea Europeană este cel mai mare donator internaţional în materie de investiţii pentru securitate alimentară şi agricultură, oferind atât suport material cât şi politic. Peste 60 de ţări în curs de dezvoltare au ales aceste domenii ca direcţii prioritare în cooperarea lor cu UE, alocările totale depăşind 8 miliarde de euro – a adăugat domnia sa.
Vizita comisarului european pentru cooperare internaţională a constituit de altfel ocazia prezentării Iniţiativei pentru Finanţare în Agricultură – AgriFI – menite să răspundă nevoilor micilor fermieri precum şi a IMM-urilor din domeniul agricol. De asemenea, ca rezultat al programelor sale ştiinţifice din cadrul Expo 2015, UE a fost în măsură să publice un set de recomandări privind rolul ştiinţei şi cercetării în îmbunătăţirea securităţii alimentare.
Martin Schultz, preşedintele Parlamentului European: „Expo este un succes din perspectiva mea fiindcă a plasat noţiunea sustenabilităţii în primul plan al agendei politice. Acest lucru s-a întâmplat prin intermediul Cartei din Milano, document care adaugă o nouă ambiţie prin stabilirea dreptului la hrană al generaţiilor viitoare. Expoziţia a plasat sustenabilitatea în topul agendei nu numai pentru politicieni, ci şi pentru cetăţenii simpli! Toţi vizitatorii au ieşit de la diversele pavilioane cu o sumedenie de idei noi, punându-şi probabil aceeaşi întrebare-cheie: ce pot face eu pentru a-mi face viaţa pe această planetă mai sustenabilă şi echitabilă? Conştientizarea mai profundă a modului în care opţiunile, obiceiurile noastre afectează lumea, interconexiunile economiei globale, este în sine cel mai însemnat rod al expoziţiei din Milano”! – a spus preşedintele Parlamentului European în discursul său rostit cu ocazia închiderii Expo 2015.
Declaraţia preşedintelui director general al SRR, Ovidiu Miculescu, cu ocazia Zilei Imnului Naţional, la Expo Milano 2015
Publicat de Mihaela Costache,
29 iulie 2015, 18:00 / actualizat: 30 iulie 2015, 11:59
De Ziua Imnului Naţional, la Expo Milano 2015, se sărbătoreşte astăzi Ziua României. Pavilionul ţării noastre a organizat acţiuni de diplomaţie publică şi economică, cu scopul de a genera interesul pentru cultură şi mediul investiţional autohton.
La eveniment, delegaţia ţării noastre este condusă de preşedintele Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea.
Din partea Radio România, care este partener media, este prezent la Milano preşedintele director general al Societăţii Române de Radiodifuziune, Ovidiu Miculescu.
Ovidiu Miculescu: ”Cred că toată lumea observă că în ultima perioadă, Radio România este prezentă în toate evenimentele importante pe care România le organizează în ţară şi în afara ţării. De ce? Pentru că Radio România este un partener serios, este cel mai puternic serviciu public din România, este un partener al serviciilor publice din Europa şi din Asia extrem de respectat. Suntem aici pentru a susţine această zi naţională a României la Expo Milano şi, practic, pentru a informa ascultătorii noştri din România şi din străinătate despre ce face România la acest eveniment mondial de prestigiu de la Milano.”
La Expoziţia Mondială de la Milano a fost construit cel mai înalt turn din lume din piese lego, cu înălţimea de 35 de metri.
La realizarea acestei construcţii din piese lego au participat zilele trecute 18.000 de persoane, care au folosit în total 580.000 de piese colorate – a comunicat Lego Italia. Cu acest record, a fost depăşit cel stabilit în 2014 la Budapesta, când a fost realizat un turn din piese lego cu înălţimea de 34,76 metri.
Vizitatorii Expoziţiei Mondiale (Expo 2015) au avut ocazia să construiască acest turn pe parcursul a cinci zile. Scopul inventatorilor acestui proiect a fost acela de a-i îndemna pe părinţi şi pe copii la creativitate în comun. Pentru fiecare centimetru construit al turnului, Lego a donat câte şapte euro pentru proiectul Fondului Mondial pentru Natură (WWF), destinat apărării oazelor naturale existente în oraşe.
Primul turn din piese lego a fost construit în 1988 la Londra. De atunci, titlul de oraş care a construit cel mai înalt turn din lume din piese lego a mai fost cucerit, între altele, de Torino, Moscova, Sydney, Tokio, München şi Sao Paulo.
Un avion al companiei Turkish Airlines (THY) a fost nevoit sâmbătă să efectueze o aterizare de urgenţă pe aeroportul internaţional din Istanbul, la puţin timp de la decolarea sa pentru Milano (Italia), după ce unul din motoarele sale a luat foc, a indicat mass-media turcă, potrivit AFP.
Pasagerii au fost evacuaţi în siguranţă, niciunul dintre ei neavând de suferit de pe urma acestui incident.
Canalul turc NTV a difuzat imagini impresionante de la aterizarea de urgenţă a avionului, un Airbus de tip A320, menţionează agenţia citată.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.