Se numeşte Bogdan Daniliuc şi este elev în clasa a XII-a, la Colegiul Național Militar „Ștefan cel Mare” din Câmpulung Moldovenesc. Pregătit de prof. Radu George Ciumașu acesta s-a calificat la Olimpiada de Geografie a Europei Centrale, de Sud și Sud-Est, din Belgrad, Serbia, din perioada 23 – 28 iunie 2019. Acesta este pregătit de prof. Radu George Ciumașu.
Selectarea lui Bogdan în lotul României se datorează rezultatelor obținute în cadrul Naționalei de Geografie, de la Târgu Mureș care a avut loc între 29 aprilie şi 5 mai.
Olimpiada de Geografie a Europei Centrale, de Sud și Sud-Est este o competiție pentru două categorii de vârstă: 12-15 ani și 16-19 ani. Limba oficială a concursului este engleza. Această olimpiadă își are originea în Balcaniada de Geografie, organizată pentru prima dată în 2015 și este o continuatoare a acesteia.
Peste 350 de elevi din țară au intrat în competiția de la Târgu Mureș, Suceava fiind reprezentată de 19 elevi. Șase dintre aceștia au obținut mențiuni din partea Ministerului Educației Naționale. Trei mențiuni la clasa a IX-a și câte una la clasele a X-a, a XI-a și a XII-a, clasându-se în primii 15% dintre competitori.
Alți zece elevi din lot au primit Premii speciale din partea Societății Române de Geografie. Media lotului sucevean este de 85,64.
Elevii au fost însoțiți de profesorii George Radu Ciumașu de la Colegiul Național Militar „Ștefan cel Mare” și Iuliana Moisii professor la Școala Gimnazială Oniceni.
De asemenea, din Comisia Centrală de Evaluare au făcut parte profesorii Constantin Cocerhan – inspector școlar de geografie și Marcel Porof, de la Colegiul Național „Nicu Gane” din Fălticeni.
A doua etapă de înscriere în învăţământul primar, pentru anul şcolar 2019 – 2020, începe astăzi şi se încheie pe 8 aprilie, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale.
În săptămâna 12 – 19 aprilie, inspectoratele şcolare vor centraliza şi soluţiona cererile părinţilor, tutorilor legal instituiţi sau reprezentanţilor legali ai copiilor care nu au fost încă înscrişi în unitățile de învăţământ, având în vedere, cu prioritate, interesul educaţional al minorului.
În prima etapă au fost depuse la nivel naţional 150.084 de cereri.
Centrul Naţional pentru Evaluare şi Examinare (CNEE) a finalizat procedura de aprobare/avizare a auxiliarelor didactice în vederea utilizării la grupe/clase de preşcolari/elevi, informează un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei Naţionale.
Potrivit sursei citate, rezultatele sesiunii de aprobare/avizare a auxiliarelor didactice urmează să fie aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei Naţionale.
‘Atât ordinul propriu-zis, cât şi procedura operaţională pentru reluarea procesului de aprobare/avizare a auxiliarelor didactice declarate neacceptate vor fi disponibile începând cu 8 ianuarie 2018’, precizează MEN.
Potrivit comunicatului, în prima sesiune de evaluare au fost înaintate spre aprobare/avizare 1.464 de titluri de auxiliare didactice: 227 – învăţământ preşcolar, 790 – învăţământ primar, 316 – învăţământ gimnazial, 130 – învăţământ liceal şi 1 – învăţământ postliceal, dintre acestea fiind admise 1.241 şi respinse 223.
Guvernul a adoptat, săptămâna trecută, proiectul legii manualului, care pune ordine în modalitatea de elaborare și publicare a manualelor școlare.
Proiectele de manuale şcolare se vor depune la Ministerul Educaţiei Naţionale pentru evaluarea calităţii ştiinţifice. Cele admise vor fi publicate pe platforma www.manuale.edu.ro, cu scopul de a selecta manualul şcolar de bază.
Proiectul este deosebit de util, consideră inspectorul școlar general al județului Mureș, Ioan Macarie, care a arătat că în România nu a mai existat o acțiune similară.
De la preluarea mandatului, domnul ministru a declarat că își dorește foarte mult, în primul rând, legea manualului. Iată că legea manualului a fost asumată și este publicată, este un lucru foarte bun. Vom vedea când vor sosi, dar în funcție de posibilitățile fiecărui copil, bineînțeles că aceste trei variante de publicare publicare a manualelor sunt binevenite. Nu au mai fost până acum niciodată, de aceea le considerăm binevenite.”
Publicarea manualelor online le va da și profesorilor posibilitatea să transforme lecția într-una mai atrăgătoare pentru elevi, crede Inspectorul școlar al județului Harghita, Petru Gârbea:
Acesta o să fie util pentru că o să aibă posibilitatea colegul nostru profesor să folosească în clasă, cu ajutorul tehnicii respective, și ceea ce este cuprins în manual, deci tot mai mulți au, aproape în fiecare clasă, un proiector, un calculator cu proiector, nu mai trebuie ca domnul profesor să deseneze, nu se mai uită elevii numai pe carte, toți pot să privească aceeași poză, ca să zicem așa, dar un exemplu banal…manualul respectiv, aflat în format pdf, poate fi folosit de domnul profesor dacă nu toate manualele o să ajungă la timp în format printat.”
Ministrul Educației a declarat și că toate manualele vor fi traduse în limbile minorităților naționale.
Între timp, în teritoriu încă mai sunt materii la care nu sunt manuale pentru elevii care învață în limba maternă.
Revine inspectorul școlar din Mureș, Ioan Macarie.
În Mureș, deocamdată, manualele pentru clasa a V-a au venit în totalitate, mai puțin traduse în limbile minorităților. Vom vedea ministerul în cât timp va reuși și va finaliza și această operațiune, deocamdată nu avem informații privind perioada de timp.”
Nici în Harghita nu sunt manuale pentru toată lumea, spune inspectorul școlar general Petru Gârbea.
Profesorii sunt nevoiți să improvizeze și să se folosească de materiale mai vechi.
Profesorii folosesc ceea ce au la dispoziție, manualele de limba română, se folosesc de cunoștiințele lor de limba română, deci, în general, profesorul își cunoaște materia. Manualul este un suport, un ajutor, pentru profesor și elevi. Și la ora actuală manualele sunt în format electronic, le pot folosi ca suport, deci partea de ilustații mai dificile pentru copiii care nu au textul în limba maghiară ca să poată învăța acasă.”
Proiectul de lege adoptat de Guvern va fi transmis Parlamentului cu solicitarea de a fi dezbatut şi adoptat în procedură de urgenţă.
Ministerul Educației Naționale și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei au organizat în perioada 7 – 20 noiembrie 2017 o consultare publică, la nivel național, privind rolul temelor pentru acasă. Au participat, completând integral un chestionar on-line, 70.952 de actori din învățământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinți (84% – mame), 32.786 de elevi și 10.783 de cadre didactice din toate județele țări. În urma analizei răspunsurilor primite, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a elaborat un raport care include rezultatele și concluziile acestei consultări publice.
Conform studiului, temele pentru acasă sunt considerate utile și necesare pentru îmbunătățirea învățării de cei mai mulți dintre respondenți. Cu toate acestea, se constată o preponderență a temelor repetitive, monotone și dificile, care întăresc ceea ce s-a predat la clasă. Profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor și pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii și părinții își doresc teme diferențiate, provocatoare, pe care să le rezolve creativ și eventual în echipă. Mai mult de jumătate dintre profesori declară că nu dau teme pentru vacanță.
Pe de altă parte, 75-80% dintre elevii şi părinții care au completat chestionarele consideră că temele sunt adesea prea obositoare și prea multe și că acestea consumă o mare parte din timpul liber. Un alt efect negativ face referire la faptul că temele pentru acasă conduc la neliniște, îngrijorare sau stres. Această afirmație este susținută cu prioritate de către părinți (70,7%) şi de către elevi (67,8%), în ponderi mai ample la liceu şi la gimnaziu, unde şi complexitatea temelor este mai mare. În același timp, aproape 80% dintre părinți afirmă că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.
În privința adoptării unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă și timpul necesar efectuării acestora, opiniile cadrelor didactice sunt polarizate: o parte consideră că temele pentru acasă trebuie să beneficieze de o reglementare juridică pentru o raportare la un cadru comun, evitându-se astfel excesele legate de volumul temelor, gradul de dificultate, timpul necesar efectuării acestora etc. La polul opus se situează opinia potrivit căreia această chestiune trebuie să fie și poate fi gestionată de către profesioniști (cadrele didactice), în funcție de particularitățile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertății de acțiune a profesorilor.
Fetele şi băieții se raportează la teme în mod diferit. La nivel general, ponderea elevilor care susțin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieții.
Recomandările respondenților susțin acordarea unei atenții speciale nu doar tehnicilor de învățare independentă, care contribuie la formarea unor deprinderi de rezolvare independentă a unor sarcini, transferabile în efectuarea temelor pentru acasă, ci și tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competențelor de comunicare, negociere, management al timpului etc., competențe transferabile în realizarea unor teme de grup.
Alte propuneri vizează nevoia de stabilire a unor teme pentru acasă cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, tradiționale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viața reală (proiecte, machete), diferențierea între teme zilnice și teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilităților și competențelor elevilor legate de managementul timpului, a responsabilității etc. De asemenea, apar recomandări privind utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice și săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor (ex. caietul/jurnalul/graficul clasei, disponibil/accesibil pentru toți profesorii care predau la clasa respectivă).
Reamintim că demersul consultativ al MEN și al ISE are ca obiective corectarea unor disfuncționalități semnalate și identificarea unor noi abordări în ceea ce privește rolul temelor în procesul de învățare.
Studiul integral și sinteza de cercetare sunt disponibile pe site-ul Institutului de Științe ale Educației: http://www.ise.ro/temele-pentru-acasa-raport-de-consultare-nationala.
Nouă echipe de elevi români vor concura, de vineri până duminică, în finala Competiţiei Naţionale de Rovere (vehicule de explorare spaţială la suprafaţa unei planete sau satelit natural) Exo-RO, care va avea loc la Târgu Ocna, în judeţul Bacău.
Agenţia Spaţială Română (ROSA) a anunţat că echipele vor prezenta şi testa roverele de mici dimensiuni pe care le-au construit în perioada octombrie – noiembrie.
‘Fiecare echipă a pregătit un rover care trebuie să îndeplinească o misiune ştiinţifică principală ce constă în deplasarea telecomandată până la un punct fix şi măsurarea parametrilor: presiunea atmosferică, temperatura mediului înconjurător, diferenţa de altitudine şi transmiterea de imagini către staţia de bază. Departajarea echipelor se va face şi prin felul în care este îndeplinită misiunea ştiinţifică secundară, definită de fiecare echipă în parte, ce le va testa îndemânarea şi competenţa’, se preciza într-un comunicat de presă transmis de ROSA.
Evaluarea echipelor se va face după următoarele criterii: valoarea educaţională (20%), realizările tehnice (40%), lucrul în echipă şi prezentarea proiectului (10%) şi proba practică (traseul) (30%).
Proba practică va avea loc la Salina Târgu Ocna, iar prezentările finale şi festivitatea de premiere au loc duminică.
Aflat la cea de-a doua ediţie, concursul Exo-RO este o acţiune organizată în contextul colaborării dintre Ministerul Educaţiei Naţionale şi Agenţia Spaţială Română (ROSA) în vederea utilizării conceptului de ‘spaţiu cosmic’ drept un context creativ pentru predarea şi învăţarea disciplinelor cuprinse în sfera STEM în instituţiile de învăţământ preuniversitar din România.
Competiţia este organizată de Agenţia Spaţială Română (ROSA) şi Biroul European de Resurse pentru Educaţie Spaţială – România (ESERO România), alături de Consiliul Judeţean Bacău, în calitate de partener al evenimentului, şi cu sprijinul Salinei Târgu Ocna şi al Primăriei Târgu Ocna.
Proba scrisă a examenului naţional de definitivare în învăţământ, în anul şcolar 2017 – 2018, va avea loc pe 18 iulie, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale.
Potrivit ordinului de ministru, efectuarea inspecţiilor de specialitate se va face până pe data de 1 iunie 2018.
Afişarea rezultatelor la proba scrisă va fi făcută pe 24 iulie, iar înregistrarea contestaţiilor – în aceeaşi zi şi în ziua următoare – 25 iulie. Afişarea rezultatelor finale, după rezolvarea contestaţiilor, este programată pentru 27 iulie 2018.
‘Subiectele, baremele de evaluare, modelele/ modelele-cadru de subiecte şi bareme pentru proba scrisă sunt elaborate în conformitate cu tematica şi bibliografia aprobate prin ordin al ministrului Educaţiei Naţionale, pentru fiecare disciplină de examen, de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, căruia îi revine integral responsabilitatea respectării legislaţiei şi a procedurilor privind securizarea subiectelor. Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare asigură traducerea subiectelor şi baremelor de evaluare pentru proba scrisă, conform solicitărilor inspectoratelor şcolare, centralizate la Comisia naţională. Modelele/ modelele-cadru de subiecte şi bareme elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare sunt accesibile candidaţilor pe site-ul www.definitivat.edu.ro. Coordonatorii comisiilor pentru elaborarea subiectelor şi a baremelor de evaluare sunt numiţi prin ordin al ministrului Educaţiei Naţionale şi răspund pentru adecvarea şi acurateţea subiectelor elaborate, pentru încadrarea în programa aprobată şi pentru nivelul de dificultate a subiectelor, în acord cu scopul examenului’, după cum prevede metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului naţional de definitivare în învăţământ.
Conform sursei citate, proba scrisă se desfăşoară începând cu ora 10,00, durata de redactare a lucrării fiind de 4 ore.
Accesul candidaţilor în centrul de examen la proba scrisă se face în intervalul 8,00 – 8,45, pe baza actului de identitate valabil – carte de identitate, carte de identitate provizorie sau buletin de identitate – ori, în lipsa acestuia, pe baza paşaportului în termen de valabilitate.
‘Candidaţii şi asistenţii supraveghetori nu pot avea asupra lor, în sala de examen, obiecte sau materiale din următoarele categorii: genţi, poşete, ziare, reviste, cărţi, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte mijloace care intermediază/ facilitează comunicarea la distanţă, alte obiecte/ materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea examenului în condiţii de legalitate, echitate şi obiectivitate. Candidaţii care introduc în sala de examen materiale nepermise, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistaţi, sunt eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a preşedintelui comisiei de examen, situaţie în care asistenţii supraveghetori sau membrii comisiei de examen încheie un proces-verbal’, prevede aceeaşi metodologie.
Elevii, părinţii şi cadrele didactice îşi pot exprima deschis opinia privind temele pentru acasă, într-un chestionar lansat online de către Ministerul Educației Naționale și Institutul de Ştiinţe ale Educaţie.
Consultarea naţională lansată de minister are loc în perioada 7 – 20 noiembrie 2017 iar demersul se adresează actorilor educaționali din învățământul primar, gimnazial și liceal și presupune completarea unor chestionare on-line, elaborate în funcție de specificul a trei categorii de public: cadre didactice, elevi și părinți.
Scopul acestei cercetări este acela de a identifica noi abordări în ceea ce priveşte rolul acestor activităţi de învăţare, respectiv corectarea unor disfuncţionalităţi semnalate, se arată în comunicatul transmis de Ministerul Educaţiei.
Astfel, datele ce urmează a fi colectate vor permite identificarea stării de fapt în privinţa temelor pentru acasă şi vor contura variante de ameliorare a eventualelor derapaje prin adoptarea unor instrumente de reglementare. Nu se solicită date personale, iar răspunsurile centralizate sunt confidenţiale şi vor fi utilizate exclusiv în scopul consultării.
Pentru că părerea fiecărui cadru didactic, părinte şi elev contează, sunteţi invitaţi să completaţi aceste chestionare.
Consultarea este organizată împreună cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei.
Ministerul Educaţiei ţine să precizeze că nu sunt soliciate date personale, iar răspunsurile centralizate sunt confidienţiale.
Şcoala Gimnazială Nr. 7 Reşiţa a dat startul unei noi ediţii a Concursului naţional ROMÂNIA, ŢARA MEA.
Aflat în Calendarul activităţilor educative naţionale 2017, avizat de Ministerul Educaţiei Naţionale, proiectul lansează noi provocări elevilor şi cadrelor didactice.
Pe fondul sărbătoririi Zilei Naţionale a României, proiectul are ca scop dezvoltarea sentimentului patriotic şi crearea unei atitudini pozitive faţă de valorile româneşti prin exersarea competenţelor artistice şi literare. Astfel, Concursul naţional România, Ţara mea se adresează preşcolarilor, elevilor de ciclul primar, gimnazial şi liceal, cadrelor didactice care predau la toate nivelurile de învăţământ.
Secţiunile proiectului sunt multiple şi diferă în funcţie de nivelul de învăţământ. Preşcolarii se pot înscrie în concurs cu desene şi colaje cu tema România Ţara mea. Elevii ciclului primar au posibilitatea de a trimite pentru jurizare fotografii cu tema Peisaje din România şi Locul meu natal. Elevii de gimnaziu şi cei de liceu pot participa cu creaţii literare care descriu obiective turistice de excepţie ale României. Fotografiile care vor fi înscrise la secţiunea a cincea, România uitată, vor surprinde obiective (turistice, economice etc.) renumite în trecut, care astăzi sunt abandonate, în stare de ruină. Perspectivă de licean este secţiunea care provoacţ tinerii sţ scrie un eseu în care să exprime ideile, gândurile, sentimentele sau stările lor în legătură cu perioada pe care o trăiesc. Conţinutul va cuprinde, printre altele: o privire de anamblu aupra şcolii româneşti (păreri personale referitoare la şcoală, profesori, sistemul de învăţămânţ colegi etc.); opinii privind tinerii – comportament, atitudini în diferite situaţii; dacă au un model (cine este, explicarea faptului pentru care îl consideră un model); felul în care îşi văd viitorul în ţara lor.
Dascălul, de profesie român se numeşte simpozionul naţional dedicat cadrelor didactice. Se doreşte ca materialele acestora să facă referire la experienţe personale, la situaţii speciale întâlnite în activitatea didactică, la felul în care un cadru didactic care profesează la ora actuală în România este sau nu mulţumit de munca lui, de impactul pe care activitatea didactică îl are asupra copilului sau asupra familiei.
Termenul până la care se pot trimite aceste materiale este 28 noiembrie 2017. Alte detalii se pot primi pe pagina de facebook România, Ţara mea, pe pagina de facebook a Şcolii Gimnaziale Nr. 7 Reşiţa, la nr. de telefon 0734935948 (după ora 14.00) şi la adresa de e-mail romaniataramea.scoala7@gmail.com.
În ediţia a VII-a a proiectului au fost implicaţi, în diverse etape ale concursurilor, aproximativ 900 de elevi. Echipa de proiect care coordonează ediţia din acest an (a opta) este alcătuită din: prof. Cristina Ardeleanu (coordonator proiecte şi programe educative), prof. Ileana Pomoja (director), prof. Ionuţ Gârtoi (director adjuct), prof. Violeta Groza.
Elevii din învățământul primar și preșcolarii vor intra de vineri în vacanță pentru o săptămână, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației Naționale.
Ei se vor întoarce la cursuri luni, 6 noiembrie.
Vacanțele elevilor din toate ciclurile de învățământ sunt programate astfel:
vacanța de iarnă (23 decembrie 2017 — 14 ianuarie 2018);
vacanță intersemestrială (3 — 11 februarie 2018);
vacanța de primăvară (31 martie — 10 aprilie 2018) și vacanța de vară (16 iunie — 9 septembrie 2018).
Pentru clasele terminale din învățământul liceal, anul școlar se încheie în data de 25 mai 2018, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 8 iunie 2018.
Programul național ”Școala altfel” are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare în timpul anului școlar și poate fi derulat în perioada 2 octombrie 2017 — 31 mai 2018, pe baza unei planificări, la decizia școlilor.
Desfășurarea programului ”Școala altfel” nu coincide cu perioada alocată susținerii tezelor semestriale.
Evaluările naționale la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a se vor desfășura în intervalul 7 — 24 mai.
Dezbatere privind creșterea numărului de ore de sport la școală.
Discuțiile au loc la sediul Comitetului Olimpic și Sportiv și vizează organizarea consultării publice la nivel național pentru o propunere legislativă care prevede și introducerea probei obligatorii de evaluare a competențelor motrice la bacalaureat.
Secretarul Comisiei pentru Învățământ a Camerei Deputaților, Mihaela Huncă a declarat că din 2020 se va aloca 1% din PIB pentru sport, iar în această perioadă vor fi amenajate săli de sport.
Inițiativa legislativă are în vedere promovarea unei strategii pentru dezvoltarea și implicarea tinerilor în astfel de activități.
Majorarea numărului de ore de sport la toate nivelurile de învățământ din România va contribui la creșterea bazei de selecție pentru sportul de performanță, a mai spus deputatul.
La consultări sunt invitați sportivi de performanță, membri ai Comitetului Executiv al COSR, președinți ai federațiilor sportive naționale, reprezentanți ai organizațiilor de părinți și elevi, ai asociațiilor și fundațiilor care promovează activitățile sportive, profesori universitari și specialiști în diferite ramuri sportive.
De asemenea, participă conducerile Ministerului Educației Naționale, Ministerului Tineretului și Sportului, Ministerului Sănătății, Ministerului Apărării și reprezentanți ai societății civile.
Ministerul Educației Naționale a finalizat procedura de încărcare pe platforma manuale.edu.ro a versiunilor electronice (pdf) aferente manualelor școlare pentru 11 materii de clasa a V-a.
Potrivit unui comunicat al MEN, titlurile publicate vizează următoarele discipline: Matematică, Limba și literatura română, Limba engleză (limbă modernă 1), Limba franceză (limbă modernă 2), Limba germană (limbă modernă 1/limbă modernă 2/limbă modernă 1 — studiu intensiv), Biologie, Educație socială, Geografie, Educație plastică, Educație muzicală, Consiliere și dezvoltare personală.
„În cursul săptămânii viitoare (9 — 13 octombrie), cadrele didactice își vor exprima opțiunile pentru aceste manuale, urmând ca pe baza acestora Ministerul Educației Naționale să încheie contracte cu editurile furnizoare”, se arată în comunicatul de presă.
Manualele școlare pentru cele 11 discipline se adaugă celor aprobate în lunile august și septembrie pentru alte 12 materii.
„Practic, în acest moment, licitația organizată de Centrul Național de Evaluare și Examinare este la un pas de finalizare, pe rolul Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) aflându-se doar contestațiile privind lotul de manuale pentru disciplina Religie (cultul ortodox)”, arată MEN.
Veste bună pentru elevi! Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea privind decontarea navetei şcolare şi pentru elevii de liceu
Publicat de adinaiftime,
29 septembrie 2017, 10:00
Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea privind decontarea navetei şcolare şi pentru elevii de liceu.
Legea prevede decontarea navetei şcolare, din bugetul Ministerului Educaţiei Naţionale, şi pentru elevii de nivel liceal care nu pot fi şcolarizaţi în localitatea de domiciliu la filiera, profilul sau specializarea solicitată.
Potrivit actului normativ, decontarea se va putea face fie prin unităţile de învăţământ la care aceştia sunt şcolarizaţi, pe bază de abonament, în limita a 50 km, fie prin asigurarea unei sume ce reprezintă contravaloarea a 8 călătorii dus-întors pe semestru, dacă locuiesc la internat sau în gazdă. (Rador/ FOTO rnews.ro)
Iaşi: Universitatea Tehnică a obţinut încă 136 de locuri bugetate la licenţă de la MEN
Publicat de adinaiftime,
21 septembrie 2017, 15:00
Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iaşi (TUIASI) a primit de la Ministerul Educaţiei Naţionale încă 136 de locuri la licenţă, acestea fiind obţinute prin transformarea locurilor de la buget rămase neocupate la master.
Rectorul TUIASI, Dan Caşcaval, a declarat miercuri că decanii tuturor facultăţilor au făcut o serie de solicitări pentru numărul de locuri necesare ca studenţii ce îndeplinesc condiţiile de a beneficia de un loc bugetat să îl poată primi.
Conform acestuia, în prezent, universitatea are 2.830 de candidaţi înscrişi pe locurile de la buget, numărul acestora fiind cu 20% mai mare decât cel de anul trecut.
‘Fiind în momentul în care tragem linie, când redistribuirile interne de locuri s-au finalizat, putem afirma că în acest an, la studiile universitare de licenţă, avem un număr de candidaţi înscrişi la buget cu 20% mai mare decât cei înmatriculaţi anul trecut, respectiv 2.830. Ministerul Educaţiei Naţionale ne-a sprijinit în demersul nostru de a obţine mai multe locuri la licenţă, aprobând astăzi un supliment de 136 de locuri prin transformarea celor neocupate la masterat. În acest moment, ar mai fi nevoie de 35 de locuri bugetate la licenţă pentru a acoperi toate solicitările candidaţilor care doresc să urmeze acest ciclu de studii la universitatea noastră, locuri pe care sperăm să le primim cât mai curând’, a spus rectorul TUIASI.
Potrivit evidenţelor TUIASI, cele mai căutate domenii au fost cele legate de Informatică, Tehnologie şi Comunicare, dar a crescut semnificativ interesul pentru Mecanică şi domenii conexe, remarcându-se şi o revenire a atractivităţii domeniului Construcţii, în special specializarea ingineriei civile, unde este un deficit mare de ingineri la nivel naţional.
Toţi studenţii vor începe activitatea didactică după deschiderea anului universitar, care va avea loc luni, 25 septembrie, în Aula Universităţii Tehnice din Copou.
Prima Conferință Națională a Instituțiilor Organizatoare de Studii Universitare de Doctorat
Publicat de adinaiftime,
20 septembrie 2017, 11:00
IOSUD-Universitatea din Craiova organizează, în perioada 21 – 22 septembrie 2017, prima Conferință Națională a Instituțiilor Organizatoare de Studii Universitare de Doctorat.
Deschiderea oficială a conferinței va avea loc joi, 21 septembrie, ora 9.30, la Centrul de Restaurare, Conservare, Patrimoniu și Vizualizare al Facultății de Teologie Ortodoxă, în Amfiteatru (Strada Brestei, nr. 24).
La Conferință participă reprezentanți de seamă (rectori, directori IOSUD, directori de școli doctorale) de la mai mult de 40 de universități din țară, precum şi reprezentanți ai Ministerului Educației Naționale.
Conferința se dorește un cadru propice de discuție, în care se vor dezbate probleme de mare interes pentru ciclul al treilea de învățământ universitar: cercetarea doctorală a conducătorilor de doctorat, dar și a studenților doctoranzi, vizibilitatea sa națională și internațională, legislaţia actuală de acreditare şi reacreditare a domeniilor de doctorat şi a şcolilor doctorale, legislaţia privind obţinerea atestatului de abilitare şi a calităţii de conducător de doctorat, armonizarea relaţiei dintre Ministerul Educaţiei Naţionale şi Instituţiile Organizatoare de Studii Universitare de Doctorat.
IOSUD – Universitatea din Craiova își exprimă convingerea că această primă Conferință națională a instituțiilor organizatoare de studii universitare de doctorat va contribui la găsirea celor mai bune pârghii pentru optimizarea activității doctorale din universitățile românești, oferind un cadru generos de dezbatere constructivă.
Elevii de liceu, care fac naveta pentru a ajunge la şcoală, vor putea să-şi deconteze cheltuielile de transport în limita a 50 de kilometri.
Potrivit unui act normativ adoptat de Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional, cei care locuiesc în gazdă sau la cămin vor primi contravaloarea a 8 călătorii dus-întors pe semestru.
Plenul a respins, însă, amendamentul înaintat de liberali prin care se solicita eliminarea limitei de distanţă pentru recuperarea banilor daţi pe abonamentul de transport.
Florin Roman, deputat PNL: Adresez rugămintea Ministerului Educaţiei Naţionale să publice normele metodologice, pentru că începe şcoala, iar dacă aceste norme metodologice nu vor fi publicate, practic transportatorii nu vor avea cadrul legal pentru a deconta integral naveta elevilor. (Rador/ FOTO proalba.ro)
Eveniment de tradiție și de înaltă ținută profesională, Tabăra Națională de Chimie – ediția a XIII-a, organizată anual de Ministerul Educaţiei Naţionale pentru pregătirea olimpicilor naţionali se desfășoară, timp de o săptămână, în Timișoara.
Această activitate reunește 80 de elevi din 29 de județe, 15 profesori-lectori din învăţământul preuniversitar cât și din cel universitar care susţin cursurile de pregătire, 23 de profesori însoțitori, 10 studenți ai Universității de Vest din Timișoara. Profesorii-lectori abordează tematică disciplinei chimie aferentă clasei ce va fi urmată de elevi în anul școlar 2017-2018. Elevii participanți sunt câștigătorii fazei Naționale a Olimpiadei de Chimie a Elevilor, Ediția LI, Târgoviște 2017 şi ai Concursului Raluca Ripan pentru elevii de clasa a VII-a, fiind clasați pe primele 15 locuri la clasele la care au concurat.
Unii dintre aceşti elevi au facut parte din loturile naţionale şi au participat la olimpiade internaționale. Precizăm că rezultatele echipelor la olimpiadele internaţioanle de chimie şi ştiinţe în 2017 au fost remarcabile: Olimpiada Internaţională de Chimie (desfăsurată la Bangkok) – 2 medalii de aur, 1 medalie de argint şi 1 medalie de bronz, Olimpiada Pluridisciplinară Tuymaada 2017 – 1 medalie de aur şi 2 medalii de argint, EUSO 2017 (desfăşurată la Copenhaga) – ambele echipe au obţinut medalii de bronz, IESO 2017(desfăşurată la Nisa)- 2 medalii de aur, 1 medalie de argint şi 1 medalie de bronz.
Tabăra Națională de Chimie contribuie, prin pregătirea oferită elevilor pasionaţi de chimie, la obţinerea acestor rezultate ale elevilor români.
Deschiderea festivă a taberei a avut loc sâmbătă în Aula Magna a Universității de Vest din Timișoara. Activitățile se deruează la Colegiul Naţional „C.D. Loga” din Timișoara și în laboratoarele Facultății de Chimie Industrială și Ingineria Mediului din cadrul Universității Politehnica Timișoara.
Finalizarea taberei va avea loc prin organizarea unei miniolimpiade, iar cei mai buni elevi vor fi premaţi la festivitatea de închidere a taberei.
Bacalaureatul – sesiunea de toamnă – continuă luni cu proba de evaluare a competențelor de comunicare orală în limba română, dar și cu proba de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă (proba B) pentru absolvenții de liceu aparținând minorităților naționale, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației Naționale.
Următoarea probă de evaluare a competențelor digitale (proba D) se va derula în zilele de 29 și 30 august, urmând ca evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională (proba C) să se desfășoare în zilele de 30 și 31 august.
Rezultatul obținut de fiecare candidat la proba de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română/limba maternă nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea unui nivel de competență corespunzător grilei aprobate la nivel național: experimentat, avansat și mediu. Candidatul care refuză să răspundă sau să rezolve subiectele propuse la una dintre probele de evaluare a competențelor lingvistice și digitale se consideră că nu a susținut proba.
Pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiții, cumulativ: să susțină toate probele de evaluare a competențelor lingvistice și digitale, să susțină toate probele scrise și să obțină nota 5 la fiecare dintre acestea și cel puțin media 6 la probele scrise.
Rezultatele vor fi afișate pe 1 septembrie până la ora 16,00, iar contestațiile se pot depune în aceeași zi între orele 16,00 și 20,00. Afișarea rezultatelor finale este programată pentru data de 6 septembrie.
39.435 de absolvenți de liceu s-au înscris pentru a susține examenul național de Bacalaureat în sesiunea august — septembrie. (Agerpres/ FOTO dcnews.ro)
Sub îndrumarea profesorului Gabriel Codruţ Morariu, noi generaţii de campioni scriu istorie în domeniul fotbalului
Diferenţa între un competitor amator şi unul de performanţă este dată întotdeauna de perseverenţă, ambiţie şi dorinţa de autodepăşire.
Vă invităm să îl cunoaşteţi astăzi pe Gabriel Codruţ Morariu, profesorul care a crezut în visul său reuşind să atingă, alături de elevii săi, cele mai înalte piscuri ale împlinirilor pe plan sportiv. Echipa de băieţi U10 a Şcolii Gimnaziale „Liviu Rebreanu” din Tg-Mureş, antrenată şi formată de Codruţ Morariu, a cucerit medaliile de aur ale „Cupei Tymbark Junior”, competiţie organizată în Timişoara, anul acesta, în perioada 24-25 mai, de Federaţia Română de Fotbal şi Ministerul Educaţiei Naţionale.
Cea mai recentă performanţă a elevilor de la „Rebreanu” vine ca o încununare a eforturilor depuse, după rezultatele remarcabile ale anilor precedenţi: titlul de Campioane Naţionale la secţiunea Fotbal feminin, ciclul primar, 2016, cel de vicecampioni în 2012, în cadrul competiţiei „Hagi Danone”, dar şi cu clasări constante pe podiumurile competiţiilor interşcolare. Sub îndrumarea profesorului Gabriel Codruţ Morariu, prin credinţă, stăruinţă şi răbdare, noi generaţii de campioni scriu istorie în această unitate şcolară din Tg-Mureş.
Pentru Gabriel Codruţ Morariu, fiecare an şcolar reprezintă un nou început, fiecare zi a lui, o nouă provocare, fiecare oră de curs, un nou „spectacol” pe scena devenirii vieţii.
Profesorul Codruţ Morariu a reuşit să formeze o adevărată dinastie a campionilor la Şcoala Gimnazială „Liviu Rebreanu” din Tg-Mureş, unde este dascăl. A ales cariera didactică pentru a-şi împlini totodată şi pasiunea pentru sport, muzică şi teatru, iar gustul pentru fotbal spune că l-a moştenit de la părinţi.
Codruţ Morariu deţine un mic record în domeniul voluntariatului, a fost desemnat „Voluntarul anului în domeniul sport şi recreere” în anii 2011, 2012, 2013 şi 2016. Ne-a mărturisit că aceste ore de voluntariat l-au ajutat să sudeze colectivele de care era răspunzător, reuşind să realizeze trecerea de la „eu” către „noi”
Dacă v-am stârnit interesul, vă invităm să ascultaţi şi această ediţie a emisiunii România de nota 10 realizată de Veronica Ilie.
Guvernul a aprobat în şedinţa de vineri, printr-o ordonanţă, programul pentru şcoli, proiect care unifică şi continuă programul de încurajare a consumului de fructe şi legume în şcoli şi programul ‘Lapte şi corn’ şi care va fi implementat în conformitate cu regulamentele Uniunii Europene începând cu anul şcolar 2017-2018.
Potrivit unui comunicat al Executivului, programul pentru şcoli, derulat la nivelul UE în perioada 2017-2023, are două componente: ‘distribuirea de fructe şi/sau legume proaspete, lapte natural de consum şi/sau produse lactate fără adaos de lapte praf’ şi ‘măsurile educative care însoţesc distribuţia produselor’.
‘Actul normativ aproba prevede crearea cadrului legislativ naţional pentru implementarea componentelor şi obiectivelor acestui program în România, care va fi pus în aplicare de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Ministerul Sănătăţii. În termen de 30 de zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a acestui act normativ, printr-o hotărâre de guvern, se vor stabili măsurile necesare pentru implementarea programului pentru şcoli al României care va asigura şi distribuţia produselor de panificaţie’, precizează sursa citată.
În comunicat se arată că acest program urmăreşte ‘crearea de obiceiuri alimentare sănătoase de la o vârstă fragedă (prin componenta de educaţie pentru sănătate obligatorie a acestui program), precum şi creşterea consumului de produse locale’.
‘Finanţarea programului pentru şcoli al României va fi asigurată de la bugetul de stat, prin sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată repartizate pe judeţe şi municipiul Bucureşti, şi din fonduri externe nerambursabile. Bugetul pentru implementarea programului pentru şcoli al României în fiecare an şcolar se va stabili anual prin hotărâre de guvern’, se mai arată în comunicat.
Executivul informează că, din punct de vedere legislativ, ordonanţa aprobată vineri stipulează că, la intrarea în vigoare a hotărârii de guvern, vor fi abrogate OUG 96/2002 şi OUG 24/2010.
Şcolile doctorale îşi menţin acreditarea până la realizarea procesului de evaluare periodică, dar nu mai târziu de 1 octombrie 2019.
Extinderea temporară a acreditării şcolilor doctorale până la realizarea procesului de evaluare periodică, dar nu mai târziu de 1 octombrie 2019, era necesară pentru ca acestea să poată organiza examene de finalizare a studiilor doctorale şi să poată emite diplome şi titluri universitare recunoscute de către Ministerul Educaţiei Naţionale, acestea două reprezentând atribute specifice ale acreditării, conform cadrului normativ în vigoare.
Revizuirea prevederilor legale în acest domeniu se fundamentează pe solicitarea Consiliului Național al Rectorilor și pe nevoia eficientizării, îmbunătăţirii şi transparentizării sistemului educațional din România.
Peste 140 de elevi, însoţiţi de 40 de profesori, din toate judeţele ţării, se află, în perioada 21- 26 iulie, la tabăra Muncel, unde se desfăşoară a XIX-a ediţie a Concursului Naţional Proiecte de Mediu, din Calendarul Naţional al Activităţilor Educative MEN.
Inspectorul general şcolar ieşean, Genoveva Farcaş, a afirmat că elevii participanţi aduc în prim plan proiecte interesante de cercetare efectuate în domeniul protecţiei mediului, prezente în concurs sub forma unor standuri, evaluate de echipa unui juriu alcătuit din renumiţi profesori universitari de la Facultatea de biologie a Universităţii Al.I.Cuza Iaşi – academician prof. univ. dr. Constantin Toma, academician prof. univ. dr. Ionel Miron, lector univ. dr. Anca Narcisa Neagu, muzeograf dr. Davideanu Ana – Muzeul de Istorie Naturală şi reprezentantul Agenţiei pentru Protecţia Mediului din judeţul Iaşi, Ramona Ciobanu.
Judeţul Iaşi este reprezentat la acest concurs de Liceul Tehnologic Agricol M. Kogălniceanu din Miroslava, la secţiunea liceu, şi Colegiul Naţional Iaşi, la gimnaziu.
‘Ne dorim ca şi această ediţie a Taberei Naţionale de Proiecte de Mediu, organizată la Muncel, să fie una de succes, din punctul de vedere al programului diversificat şi atractiv, dar şi prin noutatea abordării proiectelor ecologice concepute şi prezentate de elevi. De asemenea, ne bucură faptul că judeţul Iaşi, gazdă a numeroase concursuri şi manifestări educaţionale de anvergură, atrage în fiecare an sute de elevi şi profesori din ţară, fiind un spaţiu cultural de interes atât pentru activităţile educative, cât şi pentru vacanţele elevilor’, a declarat Genoveva Farcaş.
Pe lângă concursul propriu-zis, la care se prezintă 36 de proiecte realizate de elevii din ţară, programul taberei cuprinde activităţi ştiinţifice, precum expoziţia ‘Uimitoarea lume microscopică’, realizată de lector univ. dr. Neagu Anca Narcisa; sesiunea de informare ‘Sângele verde’, prezentată de academicianul Ionel Miron, precum şi aplicaţia ecologică în pădurea Muncel, coordonată de preşedintele juriului, academicianul Constantin Toma.
După susţinerea probei de concurs, elevii se vor bucura de activităţi recreative în aer liber, concursuri de dans, karaoke, excursii tematice la obiectivele de interes din zona Moldovei. La închiderea festivă a taberei, care are loc marţi seara, câştigătorii Concursului naţional vor fi premiaţi de Ministerul Educaţiei Naţionale cu diplome şi cadouri, oferite de Asociaţia Naţională de Protecţie a Consumatorilor – InfoCons.
Un proiect de lege depus de parlamentari ai PSD propune ca inseminarea artificială să fie susținută de stat și a doua oară, în cazul în care prima dată eșuează, inclusiv pentru femeile care nu sunt căsătorite, precum și reducerea impozitului pe venit pentru mamele cu mai mulți copii.
Proiectul de lege privind inseminarea artificială umană și sporirea natalității a fost inițiat de 22 de parlamentari social-democrați.
„Inseminarea artificială să fie susținută financiar de stat și a doua oară în cazul în care prima dată eșuează. Inseminarea artificială nu poate fi condiționată de a fi sau nu căsătorită mama”, prevede proiectul.
De asemenea, mamele care dau naștere și cresc mai mult de un copil vor beneficia de reducere fiscală la impozitul pe salariu, conform proiectului.
„La al 2-lea copil vor beneficia de reducere fiscală la impozitul pe venit echivalent cu 25% din cuantumul sumei care se strânge din aplicarea cotelor de impozit pe venit, CAS și CASS, până la împlinirea vârstei de 18 ani, respectiv terminarea liceului, sau până la împlinirea vârstei de 24 de ani, respectiv terminarea studiilor universitare la zi ale copilului; la al 3-lea copil reducerea fiscală la impozitul pe venit și reducerea la CAS și CASS se vor dubla, în aceleași condiții”, se menționează în proiect.
Potrivit sursei citate, pentru doi copii înscriși la școală, în clasele 0 — 12, se primește lunar o alocație de școlarizare egală cu 50% din salariul minim pe economie, iar pentru trei copii alocația va fi egală cu salariul minim pe economie. ”Alocația nu se va acorda dacă copiii nu frecventează școala sau rămân repetenți”, mai prevede proiectul.
În cazul în care custodia copiilor, în urma unui divorț, deces al mamei sau alte motive, este încredințată unei alte persoane, persoana care primește custodia copiilor beneficiază de prevederile legii.
Ministerului Muncii îi vor fi alocate anual, prin bugetul asigurărilor sociale, sumele necesare implementării acestei legi. Prevederile se aplică începând cu prima lună după expirarea concediului de maternitate.
De asemenea, Ministerul Muncii și Ministerul Educației Naționale vor elabora normele de aplicare în 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial.
Acest proiect de lege urmărește eliminarea unei bariere artificial create pentru a limita numărul de mame care pot să apeleze la o astfel de soluție prin înlăturarea condiționării de a fi sau nu căsătorită, susține, în expunerea de motive a proiectului, deputatul Marius Bota, unul dintre inițiatori.
Prin această lege se dorește și „încurajarea natalității în România, în familii cu părinți care muncesc, în vederea acordării condițiilor de trai decente de creștere și învățare pentru copii”, mai precizează inițiatorul.
Senatul este prima Cameră sesizată cu acest proiect.
Două medalii de aur şi două de argint a câştigat echipa României la Olimpiada Internaţională de Chimie 2017, a informat, luni, Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN).
Potrivit MEN, elevii medaliaţi cu aur sunt Alexandra Dima – Liceul Internaţional de Informatică din Bucureşti, câştigătoare a medaliei de argint la ediţia precedentă, şi Paul Haidu-Gerea – Colegiul Naţional ‘Mircea cel Bătrân’ din Constanţa, care şi-e egalat performanţa de anul trecut.
Medaliile de argint au fost obţinute de Anamaria Leonescu – Colegiul Naţional ‘Sfântul Sava’ din Bucureşti şi Dorian Gabriel Muntean – Colegiul Naţional ‘Spiru Haret’ din Tecuci, jud. Galaţi.
Rezultatul plasează România pe locul locul al II-lea în Europa şi al VII-lea în lume în clasamentul neoficial al ţărilor participante (78).
Olimpiada Internaţională de Chimie 2017 s-a desfăşurat, în perioada 6 – 15 iulie, în Thailanda (Nakhon Pathom) şi au fost prezenţi 279 de concurenţi din 78 de ţări.
Bursele studenților se acordă și pe perioada vacanței de vară, a informat, luni, ministrul Educației, Liviu Pop.
„Urmare a intrării în vigoare, în luna iunie, a Legii 137/2017 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 2/2017 privind unele măsuri fiscal-bugetare, precum și modificarea și completarea unor acte normative, bursele studențești, indiferent de categorie, se acordă ‘pe toată durata anului universitar (12 luni)’. În acest sens, după apariția legii, Ministerul Educației Naționale a modificat metodologia-cadru de acordare a burselor prin ordinul de ministru nr. 4104/2017 (publicat în Monitorul Oficial al României nr. 523/05.07.2017, Partea I) și a solicitat universităților, în data de 6 iulie 2017, să opereze modificările care se impun în metodologiile proprii”, a scris Liviu Pop pe Facebook.
Totodată, ministrul Educației menționează că, pentru luna iulie 2017, sumele alocate de Ministerul Educației instituțiilor de învățământ superior de stat pentru burse vor fi similare cu cele din luna iunie (63.908.245 lei, din care 54.582.957 lei pentru studenții români înmatriculați în ciclurile universitare de licență și master), indiferent de numărul de zile de vacanță ale studenților, urmând ca pentru luna august, cuantumul să fie același.
„Precizăm că la momentul constituirii bugetului de stat pe anul 2017, fondul de burse a fost fundamentat pornind de la durata calendaristică a activităților didactice (în medie 8,3 luni), numărul studenților bugetați și cuantumul alocat pentru constituirea fondului de burse și protecție socială a studenților de 201 lei/lună/student. Odată cu adoptarea Legii 137/2017, durata calendaristică a activităților didactice a fost extinsă pe toată durata anului, fiind astfel acoperite și vacanțele”, a arătat Liviu Pop.
Ministerul Educaţiei Naţionale a emis un ordin privind modul de plată al personalului didactic care face parte din comisiile pentru Evaluarea Naţională, a absolvenţilor clasei a VIII-a, pentru Examenul Naţional de Bacalaureat şi pentru examenele de absolvire a calificării profesionale pentru învăţământul profesional, liceal şi post liceal, sesiunile anului 2017.
Personalul didactic care face parte din comisiile de organizare în unităţile de învăţământ pentru evaluarea naţională a absolevnţilor clasei a VIII-a este plătit după cum urmează:
– preşedinte – 335 lei;
– membru – 285 lei;
– asistent – 39 lei.
Profesorii care fac parte din comisiile din centrele zonale de evaluare, pentru absolvenţii clasei a VIII-a sunt plătiţi:
Preşedinte – de la 771 lei pâna la 821 lei, în funcţie de numărul de candidaţi, iar un profesor evaluator este plătit cu 6 lei pentru o lucrare corectată.
Profesorul sau secretarul cu abilităţi în operarea pe calculator – informatician – încasează 387 de lei.
Preşedintele comisiei dintr-un centru de examen de bacalaureat poate încasa, în funcţie de numărul de candidaţi, de la 770 de lei până la 821 lei, iar vicepreşedintele este plătit cu 529 de lei, în schimb un asistent este plătit cu 46 lei pe zi.
Personalul didactic care face parte din comisiile de bacalaureat, din centrele de evaluare sunt plătiţi astfel:
– Preşedinte – 1.172 lei şi 1.114 lei;
– Vicepreşedinte – 669 lei;
– Profesor evaluator – 7,6 lei pentru o lucrare corectată.
Profesorii care au participat la evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română, sau în limba maternă, respectiv pentru proba de evaluare a competenţelor digitale sunt plătiţi cu 3,9 lei pentru un candidat, mai puţin decât cei care au participat la evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă modernă, ce sunt plătiţi cu 6 lei pentru un candidat.
Elevii clasei a VIII-a participanţi la loturile naţionale lărgite ce se pregătesc pentru olimpiadele şi concursurile internaţionale vor susţine mâine proba scrisă la limba şi literatura română din cadrul sesiunii speciale a evaluării naţionale.
Potrivit calendarului aprobat de către Ministerul Educaţiei Naţionale, miercuri va avea loc proba scrisă la matematică.
Proba scrisă la limba şi literatura maternă pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale va avea loc pe 15 iunie, iar afişarea rezultatelor se va face în aceeaşi zi până la ora 18,00.
Tot pe 15 iunie vor putea fi depuse contestaţiile până la ora 20,00.
Rezultatele finale vor fi făcute publice pe 16 iunie.
Cea mai importantă competiţie şcolară din ţară va fi găzduită în acest an de municipiul Târgu Jiu.
Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj şi Ministerul Educaţiei Naţionale vor organiza, în perioada 23 – 28 aprilie, Olimpiada naţională de fizică. Aici vor fi prezente peste 700 de persoane, cei mai buni elevi la disciplina fizică din clasele VI-XII dar şi profesori.
Din 1 octombrie România ascultă 5 minute de muzică clasică în spaţii neconvenţionale – hiper-marketuri, mall-uri, librării, muzee, graţie unui proiect Radio România Muzical. Începând cu anul şcolar 2014-2015, Ascultă 5 minute de muzică clasică a devenit şi program naţional în şcolile româneşti, prin semnarea unui protocol încheiat între Ministerul Educaţiei Naţionale şi Radio România.
Scopul proiectului este de a aduce muzica clasică cât mai aproape de publicul larg. Campania a ajuns la a noua ediţie, fiind primită cu succes şi mult interes de public la ediţiile precedente, desfăşurate de două ori pe an începând din 2010.
Principiul campaniei este simplu: difuzarea a cinci minute de muzică clasică, zilnic, în cât mai multe spaţii neconvenţionale, altele decât sălile de concert, acolo unde afluxul de public/vizitatori este semnificativ. De asemenea, zilnic piesa zilei din campania Ascultă 5 minute de muzică clasică poate fi ascultată şi la Radio România Muzical, dar şi în reţeaua Radio România Regional. În şcoli, materialele audio puse la dispoziţie de Radio România Muzical sunt ascultate de elevi la orele de muzică/arte, proiectul facilitând apropierea copiilor de muzica clasică în mod concret, prin audiţia muzicală.
Sub egida proiectului Ascultă 5 minute de muzică clasică, violoncelistul Răzvan Suma va susţine două minirecitaluri la Iulius Mall din Cluj-Napoca şi Timişoara, în 10, respectiv 12 octombrie.
Partenerii proiectului pentru ediţia octombrie 2014 sunt: Ministerul Educaţiei Naţionale, Carrefour România, Cora România, Băneasa Shopping City, Iulius Mall Iaşi, Iulius Mall Timişoara, Iulius Mall Cluj-Napoca, Iulius Mall Suceava, Palas Mall Iaşi, Librăriile Humanitas, Muzeul Naţional Cotroceni, Muzeul Naţional Peleş, Castelul Bran, Muzeul Brukenthal din Sibiu, Muzeul Naţional de Istorie a Transilvaniei din Cluj-Napoca, Muzeul Ţăranului Român, PricewaterhouseCoopers, Lafarge România.
Ascultă 5 minute de muzică clasică este un proiect iniţiat şi dezvoltat de Cristina Comandaşu, redactor şef Radio România Muzical, iar din partea Ministerului Educaţiei Naţionale, coordonator al proiectului este Adrian Brăescu, inspector general.
Mai multe informaţii despre campanie, fişierele audio ale pieselor incluse în proiect şi concursuri destinate elevilor. pe www.romania-muzical.ro/5minute
Proiectul „Ascultă 5 minute de muzică clasică” devine program naţional în şcoli, începând cu acest an şcolar.
Radio România Muzical şi Ministerul Educaţiei Naţionale au semnat un protocol de colaborare prin care cele mai importante piese muzicale din repertoriul românesc şi internațional vor fi puse la dispozitia profesorilor.
Acestea vor fi însoţite de explicaţii al căror scop este familiarizarea elevilor cu muzica clasică.
Radio România Muzical şi Ministerul Educaţiei Naţionale au semnat un protocol de colaborare în cadrul căruia proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică devine program naţional în şcoli, începând cu anul şcolar 2014-2015.
Radio România Muzical, unicul post de radio din România dedicat muzicii clasice, pune la dispoziţia profesorilor cele mai importante piese muzicale din repertoriul românesc şi universal. Acestea sunt însoţite de explicaţii al căror scop este familiarizarea elevilor cu muzica clasică. „În efortul nostru de educare a copiilor considerăm că este de datoria noastră să ieşim din studiourile de emisie şi din sălile de concerte şi să mergem direct la ei. Este foarte important pentru copii să înţeleagă ceea ce ascultă. Doar în felul acesta ajung să iubească muzica clasică. Avem nevoie de generaţii cu o educaţie diversă nu doar de prizonieri ai tehnologiei”, spune Liliana Staicu, manager Radio România Muzical.
Proiectul Ascultă 5 minute de muzică clasică are şi o componentă activă: începând cu 1 octombrie, pe site-ul www.romania-muzical.ro, demarăm o serie de concursuri. Elevii care vor răspunde întrebărilor referitoare la piesele muzicale puse la dispoziţie de Radio România Muzical vor fi premiaţi cu CD-uri şi cărţi.
Ministerul Educatiei Nationale impreuna cu partenerii sai, „Junior Chamber International Romania”, Extreme Training, Federatia si Uniunea Nationala a Tuturor Studentilor din Romania anunta inchiderea proiectului „Tineri Antreprenori de Succes”. In cadrul proiectului, peste 800 de tineri studenti si absolventi din invatamantul superior au beneficiat de formare antreprenoriala. Mai mult, dintre cei selectati pentru programul de formare antreprenoriala la un nivel avansat, 40 de tineri au primit sprijin financiar si consultanta pentru dezvoltarea unor afaceri proprii.
Derulat pe o perioada de trei ani, „Tineri Antreprenori de Succes” raspunde unor nevoi si aspiratii antreprenoriale identificate in randul studentilor si absolventilor din invatamantul superior, ajutandu-i sa se pregateasca pentru o cariera in acest domeniu. Astfel, in preferintele studentilor, ocupatia de patron/om de afaceri/manager se situeaza pe locul doi, dupa cea de medic.
Proiectul „Tineri Antreprenori de Succes” a avut ca obiectiv principal stimularea initierii de afaceri pentru 3000 de studenti sau absolventi de studii superioare care si-au manifestat intentia de a desfasura o activitate independenta. In acest sens, in fiecare dintre regiunile de dezvoltare ale tarii au fost infiintate centre de informare antreprenoriala cu privire la mediul de afaceri, la oportunitatile de initiere/ dezvoltare a afacerilor precum si la legislatia relevanta. In scopul imbunatatirii competentelor si abilitatilor antreprenoriale, 811 de tineri au participat la cursurile de formare antreprenoriala – nivel de baza, iar dupa o etapa intermediara de selectie au fost alesi 160 de tineri, care au continuat programul de formare de nivel avansat.
Cei 160 participanti au fost selectati pe baza unei grile de punctaj care a avut in vedere masurarea interesului pentru mediul de afaceri, cunostintele despre mediul de afaceri romanesc, competentele si abilitatile antreprenoriale precum si gradul de motivare aferente unei cariere antreprenoriale.
In urma cursurilor de nivel avansat, au fost evaluate si selectate cele mai bune 40 de planuri de afaceri care au primit sprijin financiar in valoare de 10.000 lei / proiect si consultanta in vederea demararii afacerilor respective.
Prin cresterea potentialului antreprenorial al studentilor si absolventilor din invatamantul superior, proiectul a contribuit la cresterea gradului de ocupare, competitivitatii si mobilitatii fortei de munca a grupului tinta. Sprijinul acordat demararii activitatilor independente si ocuparii pe cont propriu va contribui, pe termen lung, la dezvoltarea autonomiei, flexibilitatii si spiritului de initiativa a tinerilor.
Tabăra Naţională de Fotografie 2014 – ed. a II-a (22 – 30.06.2014)
Publicat de Bogdan Dragomir,
18 iunie 2014, 09:26 / actualizat: 22 iunie 2023, 12:27
Tabăra Naţională de Fotografie 2014 – Bran-Moieciu, un proiect recomandat de Radio Romania Regional/foto din arh. pers. Bogdan Dragomir
Această prezentare necesită JavaScript.
Tabara de foto iunie 2014 Interviu realizat de Magdalena Tara (Radio România Cultural)
Ministerul Educaţiei Naţionaleîn parteneriat cu ASOCIAŢIA PENTRU SPRIJINIREA ŞI PROMOVAREA FILMULUI ROMÂNESC (A.P.S.P.F.R.), în calitate de producător şi organizator al proiectului „Tabăra de Fotografie”,anunţă desfăşurarea celei de a doua ediţii a proiectului ce va avea loc la Bran – Moieciu în perioada 22.06.2014 – 30.06.2014!
Înscrierile participanţilor se pot face până pe data de 20.06.2014 pe pagina web www.tabaradefotografie.ro .
Mulţumiri speciale colegei Magdalena Tara (Radio România Cultural) pentru realizarea interviului cu Bogdan Alexe – Producător general şi organizator al evenimentului Tabăra de Fotografie 2014!
Tabăra Naţională de Fotografieeste un proiect recomandat şi susţinut de Radio România Regional!
Premiul TINERE TALENTE – Radio România Regional la Festivalul Concurs Național de Interpretare a Muzicii Ușoare Românești FLORI DE MAI – Călărași 2023!
Radio România REGIONAL, susține și promovează copiii artiști – tineri muzicieni, laureați ai celor mai importante festivaluri și...
Premiul TINERE TALENTE – Radio România Regional la ediția aniversară (10 ani) a Festivalului de Muzică Ușoară pentru Copii și Tineri STEA PRINTRE STELE – Bacău 2022!
În fiecare toamnă, începând cu anul 2012, în frumosul oraș de la poalele Ceahlăului, în orașul Bacău, oraș în care am copilărit...
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.