Structura subiectului pentru Evaluarea Naţională susţinută de elevii de a VIII-a la Limba şi literatura română va fi simplificată, a declarat, astăzi, la Biblioteca Centrală Universitară, ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie.
„Am primit feedback referitor la modelul de Limbă şi literatură română, model ce a fost pus în consultare publică, şi acel feedback a fost unul pozitiv, dar în acelaşi timp am avut şi câteva recomandări din partea profesorilor, părinţilor, chiar şi din partea elevilor. Una dintre aceste recomandări a fost aceea că ar trebui să simplificăm într-un fel acel model de subiect.
Exact la acest lucru se lucrează acum, şi anume la faptul că structura subiectului pentru Evaluarea Naţională pentru elevii de clasa a VIII-a la Limba şi literatura română va fi una simplificată şi va fi pus – probabil luni – modelul respectiv pe site-ul Ministerului Educaţiei, după ce ne vom consulta cu partenerii noştri şi cu cadrele didactice. Cred că este cel mai important lucru”, a spus Anisie.
Prima linie gratuită de consiliere psihologică pe tema COVID-19 pentru cadre didactice, părinţi şi elevi a fost lansată în cadrul unui parteneriat dintre Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi Asociaţia Proacta EDU, sub denumirea „Ambasador pentru Comunitate”, informează un comunicat al Ministerului Educației și Cercetării.
„Pe lângă soluţiile propuse de Ministerul Educaţiei şi Cercetării pentru continuarea învăţării de acasă, prin intermediul acestui proiect cadrele didactice, elevii şi părinţii sunt sprijiniţi prin consiliere personalizată online sau telefonic pentru a gestiona mai uşor această perioadă.
Astfel, specialiştii psihologi din cadrul Asociaţiei Proacta EDU vor oferi suport personalului didactic pentru comunicarea cu familiile şi pentru a identifica situaţiile speciale sau de risc în care se pot afla părinţii sau elevii. Aceştia vor beneficia, la rândul lor, de consiliere psihologică. În funcţie de solicitări, familiile pot primi asistenţă socială, medicală şi juridică”, se arată în comunicatul Ministerului Educaţiei şi Cercetării.
Cei interesaţi au la dispoziţie două linii telefonice – 0771.141.767 şi 0771.141.750 sau pot scrie specialiştilor la adresa de e-mail proactaedu@gmail.com. Toate aceste servicii sunt acordate gratuit, respectând măsurile instituite de autorităţi în această perioadă.
„În astfel de momente, trebuie să ne solidarizăm cu toţii, chiar dacă este o perioadă grea, cu multe încercări. Acum, mai mult ca oricând, trebuie să fim uniţi şi să acţionăm pe toate planurile.
Trebuie să recunoaştem că izolarea socială şi suspendarea cursurilor pot constitui factori de stres. De aceea, am iniţiat acest demers împreună cu Asociaţia Proacta EDU. Prin intermediul acestui proiect, ne-am propus să ajungem la elevii, părinţii şi la colegii mei, cadre didactice, afectate de suspendarea cursurilor.
Este esenţial să comunicăm în această perioadă, să ne exprimăm temerile şi să încercăm să găsim răspunsuri care să ne ajute. Sănătatea copiilor noştri, din toate punctele de vedere, trebuie să primeze. Iar pentru rezultate şcolare bune este esenţial să dezvoltăm mai întâi un comportament responsabil, curajos şi echilibrat”, a declarat Monica Anisie, ministrul Educaţiei şi Cercetării.
Rezultatele testelor PISA au arătat că analfabetismul funcțional atinge cote alarmante în România
În urma publicării rezultatelor de la această evaluare internațională, ministrul Educației, Monica Anisie, spune că își dorește o mai bună pregătire a cadrelor didactice și schimbarea tehnicilor de învățare.
„Această evaluare internațională este o cercetare știinţifică de la care Ministerul Educaţiei trebuie să pornească atunci când ia nişte măsuri. (…) De acum înainte, consider că este important să nu mai luăm măsuri fără a fundamenta măsurile pe nişte cercetări solide”, a arătat ministrul.
Ministrul Educației, Monica Anisie, a mai spus că ia în calcul și schimbarea modului în care sunt construite subiectele evaluării naționale.
Rectorul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative, Remus Pricopie, afirmă, referindu-se la rezultatele obţinute de elevii români la ultima evaluare PISA, că cel mai grav nu este rezultatul, ci „lipsa unor măsuri clare şi coerente pentru corectarea situaţiei”.
„Pentru România, rezultatele PISA 2018 nu sunt bune, indiferent cum am privi lucrurile. În acelaşi timp, însă, sunt de acord cu ministrul Anisie că trebuie să abordăm această problemă într-o manieră obiectivă, cu calm, şi nu să dramatizăm. Cel mai grav nu este rezultatul obţinut la PISA în toţi aceşti ani, ci lipsa unor măsuri clare şi coerente, pentru corectarea situaţiei, la care nu ai cum să ajungi atunci când ai un nou ministru al Educaţiei la fiecare şase luni”, a scris Pricopie pe pagina sa de Facebook.
De asemenea, vicepremierul Raluca Turcan este de părere că rezultatele la testele PISA arată „cel mai clar” nevoia de a pune în practică proiectul „România educată” al preşedintelui Klaus Iohannis.
Vicepremierul a afirmat că s-a ajuns în această situaţie pentru că s-au făcut „schimbări după ureche, heirupiste, generate doar în contextul unor rezultate dramatice la evaluări„.
Clasamentul PISA 2018 publicat marţi de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) reflectă o poziţionare a sistemului naţional de educaţie din România sub valorile medii înregistrate la nivelul ţărilor participante, potrivit gpseducation.oecd.org.
Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei şi Cercetării, comparativ cu ciclul anterior de testare, media internaţională a înregistrat o uşoară scădere (citire/lectură – 487, faţă de 493, matematica – 489, faţă de 490, ştiinţe – 489, faţă de 493 în 2015).
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.