Invitata noastră este Maria Duduman, inițiatoarea platformei Fă Bine, unde se regăsesc zeci de ONG-uri, companii donatoare, campanii derulate pentru strangere de fonduri, proiecte și acțiuni concrete generate și implementate de cei care au viziunea unei lumi frumoase și bune.
qrf
Maria Duduman este convinsă că ”Împreună putem da viață unei lumi mai bune.” Acesta este și deviza platformei ”Fă bine!” care s-a conturat și dezvoltat inițial pentru cei afectați de pandemie.
Maria este plină de inițiativă, energie pozitivă, implicată, motivată și cu multă inspirație pentru a pune în practică ideile ei creative, încărcate de o sensibilitate aparte. Ea ne va îmărtăși viziunea platformei Fă bine! și cum poate fi integrat un astfel de proiect în spiritul unei lumi aflate în procese de profunde schimbări și transformări.
qrf
Să ne lăsăm inspirați de povestea Binelui care ne poate schimba viața în cel mai frumos mod.
Realizator: Camelia Teodosiu
Foto: facebook și arhiva personală a Mariei Duduman
Marius Manole, Daniela Nane, Feli, Chris Simion–Mercurian, Anca Sigartău, Ioana Maria Moldovan, Giulia, Mihaela Tatu, Victoria Dicu, Marcela Motoc, Radu Nechit și Zăpă de la ItsyBitsy, dar și peste 60 de artiști, muzicieni, psihologi, sportivi și nu numai vor face cea mai mare petrecere on-line în 14 Mai 2020 pe pagina de Facebook a platformei Fă Bine!
Peste 60 de artiști, sportivi și profesioniști din diverse domenii au confirmat prezența la Festivalul Familiei – România se vindecă împreună, organizat de comunitatea Fă Bine!. Acesta va avea loc în dată de 14 mai, în intervalul orar 09.30 – 22.00 și va fi difuzat online live pe pagina de Facebook a platformeiFă Bine!.
ComunitateaFă Bine! susține și încurajează persoanele cu dizabilități. De aceea suntem bucuroși de prezența în festival a Laviniei Chițu care va interpreta mimic – gestual momente artistice. Lavinia este artist-interpret, plămădită în lumea tăcerii din doi părinți surzi.
Evenimentul își propune să ofere tuturor momente de bucurie, încredere, cunoaștere și să ajute la susținerea persoanelor vulnerabile. Mai mult de 6600 de persoane cu dizabilități, cu boli severe sau aflate în sărăcie au fost susținute de Fondul de Solidaritate al platformei Fă Bine! în ultimele 2 luni. Încă 10.000 au nevoie de ajutor. Oricine poate contribui la acesta printr-o donație făcută: în campania de strângere de fonduri de pe pagină de Facebook a platformei, pe site-ul platformei (fabine.eu) sau direct în contul RO71BTRLRONCRT0479462201 al Asociației Trăiește cu Bucurie (deținătoarea platformei Fă Bine!).
Toți cei care vor contribui cu donații în perioada 07 – 14 mai vor participa la tombola organizată cu această ocazie oferind peste 50 de premii pentru copii și părinți.
Fă Bine! este platforma de sprijin și colaborare care aduce împreună 90 de ONG-uri (din domeniul medical, social, educațional, s.a), voluntari, companii și donatori individuali. Construim un ecosistem social care ia în considerare nevoile tuturor și în care se pun laolaltă resurse pentru obținerea de rezultate valoroase pentru toți participanții – și pentru societate în sens larg.
Fondul de Solidaritate constituit de platforma Fă Bine! acoperă nevoi precum achiziția de medicamente, dezvoltarea de către ONG-uri de programe de telemedicină și de susținere a beneficiarilor la distanță, consiliere psihologică, procurarea de alimente, produse de igienă și sanitare, sau alte cheltuieli care ajută organizațiile să supraviețuiască acestei perioade și care sunt esențiale pentru beneficiarii lor, pentru că aceștia să-și poată continua terapiile și după încheierea restricțiilor generate de virusul COVID-19.
Parteneri media: Agerpres, Itsy Bitsy, Radio România Cultural, A7TV, București FM, România Pozitivă, Gala Societății Civile, A7TV, Itsy Bitsy FM, UNCER, ProFM, Magic FM, Creatori de destine, Milk & Cookies\ Digital Branding studio, News Național, Jurnal Social, Asociația culturală Tonic Production
Zidul Mănăstirii Franciscane Sfântul Ioan, ce mărginește Piațeta Sfântul Ioan, se pregătește să spună din nou o poveste. De această dată pe partea superioară a calcanului.
Vorbim despre proiectul „Artă și poveste murală”, în care ONG-uri brașovene, Mănăstirea franciscană și autoritatea publică locală au colaborat pentru a renova și înfrumuseța un zid lăsat în paragină.
Proiectul a început în 2017, iar atunci, pe aproximativ 150 de metri pătrați, a fost pictată o grafică a celor șapte bresle ale Brașovului de odinioară, de către Lucian Sandu Milea.
Acum, pe un alt segment de perete, au fost invitați alți doi artiști să picteze două povești ce se întrepătrund. Este vorba despre Alexandru Baciu și Irlo, care tocmai ce au terminat cea mai mare lucrare murală din țară, la Timișoara.
Cei doi artiști au avut mână liberă să creeze ceea ce au considerat oportun pentru un astfel de spațiu de expunere, cu mici modificări față de schița inițială. Lucrarea de renovare, în special, este un vis mai vechi al reprezentanților mănăstirii de a repara zidul.
Rezultatele unui studiu realizat de Agent Green, un ONG specializat pe păduri din România, arată că mai mult de jumătate din pădurile virgine din România au dispărut în ultimii 4 ani. Agent Green trage un semnal de alarmă privind distrugerea sistematică și planificată a pădurilor virgine. Acestea se suprapun, de cele mai multe ori, cu ariile naturale protejate Natura 2000.
Un exemplu concludent în acest sens este zona Munților Făgăraș unde un munte întreg de 400 de hectare, în zona Iezer Păpușa, a fost complet despădurit.
În total, din cele 218.000 de hectare de pădure virgină care existau în anul 2004, la ultima inventariere făcută în România, au mai rămas puțin peste 100.000 de hectare, a precizat pentru Radio Târgu-Mureș președintele Agent Green, Gabriel Păun:
”Rezultatele preliminare din acest studiu, care a durat 3 ani, arată că mai mult de jumătate din pădurile virgine ale României, inventariate în 2004 au dispărut de la acea dată și până astăzi. Studiul a fost făcut folosind o combinație de investigații cu studiu științific în care s-au folosit hărți satelitare de înaltă rezoluție, inclusiv obținute de la NASA din anii ’80, ca să putem verifica istoric ce s-a întâmplat în zonele acestea.”
Sursa foto: Cristina Ion
Chiar și cu aceste despăduriri agresive, România rămâne pe primul loc în Europa la aceste bogății ale naturii. Țara noastră adăpostește cel mai mare patrimoniu natural și păduri virgine din zona climatică temperată a Uniunii Europene, spune președintele Agent Green, Gabriel Păun:
”Chiar dacă am rămas cu o sută și ceva de mii de hectare, în continuare suntem pe primul loc în Europa la capitolul păduri virgine. Din păcate, numai 21.000 de hectare sunt în Catalogul național al pădurilor virgine. Miniștrii pădurilor, indiferent de culoarea politică, dorm pe studiile pe care le-am făcut și noi și alți colegi de la alte ONG-uri. Și în timp ce studiile acelea stau pe masă, pădurile sunt tăiate planificat, se marchează, se numerotează, se scot la licitație, se câștigă licitația și vine o companie și le răpune.”
Reprezentanții Agent Green au înaintat recent două plângeri privind exploatările ilegale de păduri din arii protejate către Comisa Europeană și Comitetul de Aplicare a Convenției de la Aarhus. Aceștia cred că plângerile s-ar putea transforma într-un infringement pentru România, adică statul să plătească amenzi uriașe până la intrarea în legalitate în acest sector.
Pădurile virgine sunt ultimele ecosisteme forestiere în care natura supraviețuiește în forma sa pură, fără a fi afectată semnificativ de intervenția omului. În pădurea virgină arborii mor de bătrânețe, cad, se rup sau se usucă pe picior, iar lemnul mort rămâne acolo, hrănind ecosistemul pentru generațiile viitoare.
Călătorie în lumea dreptului internațional umanitar cu Young Ambassadors Forum 2019
Publicat de Camelia Teodosiu,
26 martie 2019, 13:30 / actualizat: 27 martie 2019, 9:36
ONG-UL studențesc Voluntari pentru Idei și Proiecte (VIP România) derulează în perioada 20-25 mai 2019, în limba engleză, proiectul Young Ambassadors Forum 2019 (YAF), aflat sub umbrela organizațională a comunității International Affairs.
Ediția de anul acesta intitulată “Defending and being defended in the 21st century: Freedom as the supremacy of human rights”, propune o serie de conferințe, training-uri, workshop-uri și simulări referitoare la crizele umanitare globale inerente dinamicii globale a secolului al XXI-lea. Proiectul are drept scop informarea și familiarizarea celor 40 de participanți, atât din România, cât și din afara țării, cu ansamblul tematic propus.
Young Ambassadors Forum 2019 (YAF) propune imersarea tinerilor pasionați de cadrul politic actual în problematica dreptului internațional umanitar și a advocacy-ului, într-un context multicultural. Astfel, toate cele șase zile de proiect vor oferi participanților o serie de activități, conferințe, work-shop-uri, seri de socializare și vizite de studiu, printre care se numără: diverse simulări care să antreneze atât cunoștințele de drept internațional umanitar ale participantilor, cât și creativitatea lor în raport cu fluiditatea domeniului abordat, training-uri variate și workshop-uri facilitate de Crucea Roșie Română, un panel dinamic ce se va bucura de prezența confirmată, până la acest moment, a Excelenței Sale Dl. Søren JENSEN Ambasador al Danemarcei în România, Excelența Sa Dl. Arthur den HARTOG – Director adjunct al Delegaţiei Ambasadei Olandei în România, Excelența Sa Dl. Manuel Larrotcha PARADA – Ambasador al Spaniei în România și Excelența Sa Dl. Valery I. KUZMIN – Ambasador al Federației Ruse în România.
Cu atât mai mult, participanții YAF vor experimenta și o activitate de tip Living Library susținută de către Delegații de Tineret ai României la a Organizația Națiunilor Unite și Uniunea Europeană, antrenând astfel dimensiunea de tineret activă inclusiv pe scena teatrului dreptului umanitar, dar și un World Café, unde le vor fi prezentate diferite perspective asupra advocacy-ului și a muncii pe teren de către Elena Navy – fost militar în Afghanistan – Raluca Negulescu Balaci – Directorul Executiv al Policy Center for Roma and Minorities, precum și multi alți invitați de renume.
Deschiderea evenimentului va avea loc pe 20 mai în cadrul Ministerului Afacerilor Externe, instituție publică sub patronajul căreia se află comunitatea International Affairs, urmând ca, în restul zilelor, să se desfășoare în diferite spații special amenajate pentru cerințele proiectului.
Tinerii cu vârsta între 18 și 25 de ani sunt așteptați să aplice pentru această oportunitate unică în România până pe 19 aprilie.
Pentru a afla mai multe detalii, puteți accesa paginile de Facebook și Instagram ale proiectului: https://bit.ly/2QPJJMq respectiv https://bit.ly/2Hsg4c8, precum şi site-ul comunității International Affairs: https://bit.ly/2THL9z6
Direcția Generală pentru Politică Regională (DG REGIO) organizează joi, 11 ianuarie 2018, la București, un seminar de informare și îndrumare dedicat potențialilor beneficiari din România ai fondurilor puse la dispoziția autorităților urbane în cadrul inițiativei ”Acțiuni Urbane Inovatoare” (Urban Innovative Actions – UIA).
În cadrul seminarului vor fi prezentate elementele necesare pentru a putea crea, finanța și implementa un proiect prin această sursă complementară de finanțare dedicată autorităților urbane. Este urmărită finanțarea unor proiecte inovatoare pe o structură de parteneriat între autorități locale, ONG-uri, universități și alte părți interesate de la nivel local. Se pot obtine până la 5 milioane de euro pentru un proiect, co-finanțarea prin Fondul european de dezvoltare regională (FEDR) acoperind 80% din totalul costurilor din proiect.
Această finanțare este independentă de fondurile alocate prin programele operaționale ale României. Beneficiarii principali sunt autoritățile locale din orațe cu peste 50.000 de locuitori.
Publicat de adinaiftime,
4 octombrie 2017, 08:30 / actualizat: 4 octombrie 2017, 11:17
Primăria Lugoj în parteneriat cu mai multe ONG-uri şi Asociaţia de dezvoltare comunitară în mediul rural urmează să demareze un nou proiect european. Obiectivul acestuia este de a crea o structură care să ajute la dezvoltarea unor zone defavorizate.
Intitulat „Dezvoltare locală plasată în responsabilitatea comunităţii din Municipiul Lugoj, printr-o abordare integrată şi multisectorială-strict-Strategie Responsabilitate Comunitate„, proiectul are ca scop reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială din comunităţile marginalizate ale municipiului Lugoj.
Acest proiect este finanţat de Programul Operaţional Capital Uman şi presupune identificarea unor zone defavorizate din municipiul Lugoj şi implementarea pe acele zone de proiecte de dezvoltare. Zonele identificate într-o primă etapă sunt satul Măguri, colonia Herendeşti-Bocşei şi zona Caştela – Balta Lată.
Grupul de Acţiune Local este deschis oricărei persoane sau organizaţie din teritoriu, precum şi instituţiilor publice de la nivel local cu responsabilităţi în domeniile relevante pentru integrarea comunităţilor marginalizate. Valoarea totală a proiectului este de peste 220 de mii de lei, iar perioada de implementare este de două luni.
Publicat de Camelia Teodosiu,
2 septembrie 2017, 16:28 / actualizat: 3 septembrie 2017, 9:33
Parlamentul European pune la bătaie 850.000 de euro în granturi pentru organizarea de evenimente cu dimensiune europeană. Invităm organizațiile non-profit să își depună propunerile până vineri, 15 septembrie 2017.
Proiectele vor fi implementate în perioada 15 decembrie 2017 – 30 iunie 2018. Rata de cofinanțare poate ajunge până la 60% din totalul costurilor eligibile.
Miercuri, 26 iulie, începând cu ora 9.30, ActiveWatch, Centru de Resurse pentru participare Publică CeRe și Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România OPTAR organizează o adunare publică în fața Primăriei Generale pentru lansarea raportului de un an al activității Consiliului General și a Primarului General.
La final de primul an de mandat, Primarul General și Consiliul General pot raporta, potrivit ONG-urilor meţionate: 0 km de infrastructură dedicată utilizării bicicletei în București, 0 km de benzi dedicate transportului public, 0 mijloace de transport public noi în trafic, 0 locuințe sociale construite/achiziționate de Primăria Generală, 0 măsuri pentru care să răspundă nevoii de reducere a poluării pentru e evita infringement-ul de mediu.
„Având în vedere modul în care a fost administrat Bucureștiul în ultimul an, considerăm că cea mai bună formă de a sărbători un an de la noua conducere de la Primăria Capitalei este o petrecere.”, menţionează într-un comunicat de presă al ONG-urilor.
Raportul a fost realizat prin analiza hotărârilor de Consiliu General, monitorizarea directă a ședințelor de Consiliu General și analiza comunicatelor Primăriei Generale.
Organizațiile semnatare au urmărit atât modul în care principiile transparenței decizionale și participării publice sunt respectate, cât și agenda autorității publice locale pentru comunitate în perioada iunie 2015 – iunie 2016 (primul an de mandat).
„Primăria Municipiului București a fost condusă din beznă, fără a permite accesul cetățenilor la procesele de decizie. Iar proiectele promovate de majoritatea Consiliului General și Primarul General sunt preponderent unele din sfera administrativă și de reorganizare a activității instituțiilor din subordine, cu un efect extrem de slab asupra problemelor de interes public și fără beneficii directe asupra calității vieții bucureștenilor”, se mentionează în comunicat.
Dintre concluziile raportului:
Din totalul de 569 de Hotărâri de Consiliu General emise în primul an, 210 dintre hotărârile CGMB din acest prim sfert de mandat sunt din domeniul Funcționare și Administrativ, 76 sunt proiecte care vizează înființarea de noi structuri, 77 dintre proiecte vizează administrarea patrimoniului construit, în timp ce numai 10 proiecte vizează domeniul social și 5 dintre ele vizează domeniul transportului public (acestea neproducând încă efecte sesizabile pentru cetățeni).
În domeniul social, considerat de Primarul General ca fiind de maximă importanţă, găsim proiecte prezentate ca fiind sociale, dar care, în fapt, nu se adresează unui public vulnerabil din punct de vedere economic (de ex. stimulentele financiare pentru tineri căsătoriţi şi pentru noi născuţi, fără a adăuga criterii sociale). Tot aici găsim hotărâri intens promovate care, de fapt, nu sunt încă puse în aplicare – de exemplu înfiinţarea unei bănci de alimente.
Aceeaşi concluzie se desprinde şi din analiza activităţii în domeniul mobilităţii urbane: un Plan de Mobilitate Urbană a cărui elaborare nu respectă standardele europene, o bandă unică pentru transportul public al cărei eşec este explicat ca fiind o greşală de comunicare, construcţia unui pasaj al cărui progres este raportat de comunicatele primăriei în procente contradictorii.
O mulţime de hotărâri, dintre cele mai promovate, care rămân neaplicate din lipsă de norme sau se află în stadiul din analiză sau studiu de fezabilitate.
În schimb, bucureştenii se pot bucura lună de lună de spectacole, artificii şi de concerte sau sunt atraşi în concursuri precum cel pentru cea mai frumoasă faţadă, pentru logo-ul capitalei sau competiţia tinerilor pescari.
Fiscul din Timiş a virat eronat banii unui ONG în contul altei asociaţii. Este vorba despre suma de 30.000 de lei, care ar fi trebuit să ajungă la Asociatia Alex, Radu si autismul, în urma redirecţionării a doi la sută din impozitul pe venit.
În momentul în care conducerea asociaţiei a solicitat lămuriri, reprezentanţii Fiscului au spus că la cont era ataşat numărul de înregistrare al celuilalt ONG. Reprezentanții ANAF au mai precizat că asociaţia trebuie să aștepte până în decembrie, când ar putea primi banii înapoi de la celălalt ONG.
Georgiana Boian, de la Asociaţia Alex, Radu si autismul, declară că i s-a spus că trebuie să aștepte până în decembrie pentru ca celălalt ONG să returneze banii și că nu știe cum să recupereze banii.
Avocații contactaţi de conducerea Asociatiei Alex, Radu si autismul spun că cel mai probabil va fi nevoie de un proces pentru ca ONG-ul să îşi poată recupera banii.
ONG Mare Nostrum sărbătorește Ziua Delfinului miercuri, 5 august, de la ora 19.00, în Țara Piticilor, din Parcul Tăbăcărie și vă invită să descoperiți “Marea Neagră în imagini”!
Prin intermediul poveștii create de noi, în cadrul acestei expoziții interactive de panouri, dorim să vă apropiați mai mult de mare, să descoperiți viețuitoarele, speciile invazive, beneficiile mării și delfinii existenți în Marea Negră.
Vizitatorii pot afla mai multe despre viețuitoarele din Marea Neagră prin intermediul jocurilor pregătite pentru aceștia, iar cei mici pot realiza desene pe asfalt prin intermediul cărora să ne prezinte Marea Neagra în viziunea lor.
Echipa Mare Nostrum, care acționează în cazurile de eșuare a delfinilor le va face participanților demonstrații de intervenție cu ajutorul unui delfin gonflabil.
Obiectivul acestei expoziții interactive de panouri este de a conștientiza oamenii cu privire la necesitatea protejării mediului înconjurător, în special a Mării Negre.
Această expoziție de panouri face parte din cadrul proiectului “Educație pentru Marea Neagră”. Durata proiectului este de 16 luni, mai 2014 – septembrie 2015, iar costurile sale totale se ridică la 70.875,33 euro, din care valoarea finanțării nerambursabile este de 63.787,98 euro și este finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România.
Pentru informaţii oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesaţi www.eeagrants.org.
Pentru informaţii oficiale despre Fondul ONG în România accesaţi www.fondong.fdsc.ro.
Mai multe ONG-uri de pasionați de natură, printre care Cercetaşii României, Asociaţia SOS „Ţara Făgăraşului”, Asociaţia Montană Carpaţi şi Asociaţia Salvamont Victoria organizează, o acţiune de remarcare a traseelor turistice, etapă inclusă în programul „Voluntar în Carpaţi 2014”.
Astfel , în perioada 20-24 august, voluntarii vor reface trasee turistice din partea estică a Munţilor Făgăraş, din zona Berevoescu şi Comisul care asigură accesul în creastă dinspre satele Sebeş, Hârseni, Recea şi Mărgineni. Munca efectivă va consta în revopsirea marcajelor, îndepărtarea obstacolelor de pe poteci, montarea unor stâlpi şi săgeţi indicatoare şi în reparaţii facute refugiilor.
Cei care doresc să se alăture acestei acțiuni de voluntariat se pot înscrie pe site-ul Asociaţiei Montane Carpaţi.
Forumul Civic al Românilor din judeţele Covasna, Harghita şi Mureş solicită premierul să numească în fruntea Ministerului Culturii un profesionist recunoscut, indiferent de naţionalitate
Acesta trebuie să schimbe radical modul în care a fost condus Ministerul sub mandatul UDMR.
Conducerea Forumului menţionează, într-un comunicat de presă că doamna Biro Rozalia, propusă de UDMR pentru această funcţie „nu are nici un merit sau vreo performanţă culturală” care să o recomande pentru această funcţie importantă.
Consiliul director al Forumului solicită, totodată, premierului Victor Ponta să dispună un control minuţios asupra modului în care au fost gestionate fondurile publice ale Ministerului Culturii în mandatele lui Kelemen Hunor.
Forumul Civic al Românilor reuneşte aproape 30 de ONG-uri româneşti din judeţele Covasna, Harghita şi Mureş, iar preşedintele de onoare al acestuia este IPS Ioan Selejan, arhiepiscopul ortodox al Covasnei şi Harghitei.
Aceştia au fost adoptaţi, vineri, de reprezentanţii unui ONG din Bucureşti. Patrupedele preluate de la adăpostul primăriei de la Sărăceşti aveau probleme de sănătate şi vor fi tratate de organizaţia nonguvernamentală.
Ulterior, aceştia vor fi promovaţi pentru adopţii internaţionale.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.