Opera Naţională Română din Iaşi a informat că duminică, 24 octombrie, de la ora 11:00, va avea loc premiera spectacolului de balet pentru copii „Zâna păpuşilor”, în regia Cristinei Todi. Regizoarea Cristina Todi a adaptat coregrafia clasică, realizată în anul 1888 la Hofoperntheater Viena de fraţii Sergey şi Nikolay Legat.
Opera ieşeană are un program extrem de intens şi după premiera de duminică, săptămâna viitoare fiind programate patru reprezentaţii:
joi, de la ora 18:30, „Carmen”, de Georges Bizet,
sâmbătă, de la ora 11:00, „Matinee muzicale la Operă”, susţinut de Corul de Copii al Municipiului Iaşi,
sâmbătă, de la ora 18:30, „Giselle”, de Adolphe Adam,
duminică, de la ora 18:30, oratoriul „Chemări spre mântuire”, de Viorel Munteanu.
„Săptămâna viitoare vor fi demarate şi acţiunile care vor sublinia importanţa zilei de 3 noiembrie, dată la care se împlinesc 65 de ani de la primul spectacol jucat pe scena teatrului liric ieşean”, spun reprezentanţii ONRI.
A plecat cîte puţin, mai întâi la pensie, apoi la Paris, unde a făcut încă o carieră strălucită, didactică. La Iaşi nu a revenit decât pentru scurt timp în urmă cu vreo 20 de ani şi iarăşi pentru o zi sau două, anul acesta, când fiica ei, pianista Alina Pavalache a adus-o acasă, forţată de necesitatea unor reglementări de acte.
Dar marea artistă lirică Aneta Pavalache nu a pierdut niciodată strălucirea celor 30 de ani de carieră scenică desfăşurată la Iaşi şi pe scenele lumii.
Soprana Aneta Pavalache a absolvit Conservatorul „Ciprian Porumbescu” din București, clasele de operă, dar și clasa de lied și oratoriu. Își începe cariera solistică la Filarmonica din București și debutează cu rolul Mimi din opera „Boema” de Puccini la Opera din Iași, în stagiunea 1957-1958.
Tehnica sa excepțională și ambitusul mare al vocii i-au permis să abordeze de-a lungul celor 30 de ani de carieră roluri diverse, de la Constanze din „Răpirea din serai”, Suzanne din „Nunta lui Figaro”, Pamina din „Flautul Fermecat”, Violetta din „La Traviata”, Gilda din „Rigoletto”, Madame Butterfly, Aida, Desdemona din „Otello”, Lucia de Lammermoor… până la Rosalinda din „Liliacul” sau Hanna Glawari din „Văduva Veselă”, ca și numeroase titluri vocal-simfonice sau lieduri.
Cariera Anetei Pavalache s-a desfășurat pe numeroase scene ale lumii: în Rusia, Georgia, Ungaria, Bulgaria, Italia, Germania, Austria, Franța, Grecia, Egipt, Liban, India etc.
Încă din primii ani și-a aplicat pasiunea pentru pedagogie prin cursurile susținute ca profesor la Conservatorul George Enescu din Iași. Stabilită în Franța din 1986, şi-a împărtăşit arta unor tineri artişti în devenire alături de mezzosoprana şi prietena sa ieşeancă celebră.
Viorica Cortez la Conservatorul Național Superior de Muzică din Paris și a fost profesor la Conservatorul Rus „Serghei Rahmaninov” din Paris. Discipolii ei au obținut numeroase premii internaționale și au cariere artistice strălucitoare. În ultimii ani a susținut cursuri de canto în cadrul Întâlnirilor Muzicale de la Magnoac.
Ne luăm rămas bun de la această mare voce şi artistă excepţională mai întîi la Capela Cimitirului Eternitatea, unde este depus corpul său începând de marţi, 15 iunie, ora 17.00.
Joi, 15 iunie, de la ora 10.30, are loc o Ceremonie în Foyerul Teatrului Naţional ”Vasile Alecsandri” – Opera Naţională Română din Iaşi, iar înhumarea are loc de la ora 12.00 la Cimitirul Eternitatea.
Sincere condoleanţe familiei îndurerate.
Dumnezeu să o primească în pacea sa cu lumină şi iubire eternă!
Opera Naţională Română din Iaşi a primit, aseară premiul pentru cel mai bun spectacol din cadrul „Galei Operelor Naţionale” de la Teatrul Național din Iași, pentru punerea în scenă a Operei Traviata de Giuseppe Verdi. Regia spectacolului a fost semnată de Beatrice Rancea. Ea a primit şi premiul pentru cel mai bun regizor. Premiul pentru cel mai bun dirijor a fost acordat lui Gabriel Bebeşelea tot de la Opera din Iaşi. Premiul pentru cel mai bun spectacol de operetă a fost acordat musicalului Silvia, pus în scenă la Timişoara.
Marius Budoiu de la Opera din Cluj a primit premiul pentru cel mai bun solist de operă, iar Narcisei Brumar de la Opera din Timişoara i s-a acordat premiul pentru cea mai bună solistă. Lui Dan Haja i s-a decernat premiul pentru cel mai bun solist de balet, iar Andreea Jura a primit premiul pentru cea mai bună solistă de balet. Ambii sunt de la Opera din Cluj.
Distincţiile pentru debut au revenit Operei Naţionale Române din Iaşi: Lăcrămiara Maria Hrubaru Roată pentru rolul Violetei din Traviata, iar Florin Guzgă pentru rolurile Alfredo din Traviata şi Rodolfo din Boema.
Marele premiu al Galei a fost acordat regizorului Andrei Şerban
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.