Parcul Herăstrau va purta numele Regele Mihai I, potrivit unui proiect de hotărâre propus de primarul Gabriela Firea si adoptat marti de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
De asemenea, un segment din Soseaua Kiselff, intre Piata Presei si Arcul de Triumf, se va numi Bulevardul Regelui Mihai.
Principesa Margareta, Custodele Coroanei române a transmis un mesaj prin care le mulţumeşte tuturor românilor pentru afecţiunea şi gândurile pline de compasiune arătate la moartea Regelui Mihai.
Aceasta dă asigurări că principiile şi sentimentele Regelui Mihai vor călăuzi, şi de acum înainte, Familia Regală a României.
În acelaşi timp, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat propunerea ca Parcul Herăstrău, cel mai mare din Capitală, să se numească Parcul Regele Mihai Întâi, iar o porţiune din Bulevardul Kiseleff să devină Bulevardul Regele Mihai Întâi.
Weekend-ul trecut, pe podul de cale ferată din Parcul Herăstrău, un biciclist și-a pierdut viața lovit de tren. Omul mergea pe calea ferată și asculta muzică la căști.
În urma accidentului Primăria Capitalei, care deține parcul și îl administrează prin ALPAB, a interzis, până ieri, accesul pe podul de cale ferată.
Astăzi, probabil în urma „felicitărilor” transmise Municipalității de către toți cei care aleargă și se plimbă pe malul Lacului Herăstrău, accesul pietonilor este din nou permis, însă, la bază rampelor de urcare pe pod au fost instalate avertismente, păzite de agenți ai unei firme private: „Aici se termină Parcul Herăstrău”!
Pe balustradele podului au fost puse alte plăcuțe de avertizare care ne informează că intrăm în zona de protecție a căii ferate, care se întinde pe 20 de metri de la aceasta, și că accesul în această zonă este interzis, conform legii.
În condițiile în care Primăria Capitalei acuză Ministerul Transporturilor că, de ani de zile, nu acordă autorizația pentru construirea unei pasarele pietonale, în vecinătatea podului de cale ferată, iar Ministerul răspunde că Municipalitatea nu a solicitat o asemenea aprobare, situația podului din Herăstrău începe să semene din ce în ce mai mult cu o pasăre a cartofului fierbinte între cele două instituții.
Că să repunem adevărul în drepturile lui istorice, podul de cale ferată este singura legătură între malurile Lacului Herăstrău, atunci când vrei să faci un tur complet, venind dinspre Șoseaua Nordului și mergi către Piața Presei sau invers.
Acest pod este conceput cu spații speciale pentru trecerea pietonilor, de o parte și de cealaltă a căii ferate. Dacă te deplasezi pe aceste zone pentru poetoni ești în siguranță chiar dacă ești surprins pe pod de trecerea unui tren.
Mai mult, pe calea ferată București-Constanța, care trece pe podul din Herăstrău, nu circulă TJV-ul sau alte trenuri de mare viteză, ci garnituri de marfă, care trec cu maximum 30-40 de kilometri pe oră.
Deci interzicerea traversării podului pentru toată lumea este o soluție la fel de logică cum ar fi și interzicerea mașinilor pentru că anumiți șoferi circulă cu viteză prea mare și produc accidente rutiere soldate cu victime omenești.
Ministerul Transporturilor spune că încă din 2015 a anunțat Primăria Capitalei în legătură cu disponibilitatea de a emite aviz pentru realizarea unei pasarele pietonale în zonă podului care traversează lacul dar Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement nu a transmis documentația tehnică necesară.
Cei de la Transporturi mai spun că în prezent, există o variantă de traversare a Parcului Herăstrău în condiții de siguranță pe aleea pietonală special amenajată pe sub podul feroviar.
Mai există de asemenea tot pe sub podul feroviar o altă zonă de acces (împrejmuită cu gard și închisă de proprietar- Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement).
Precizările Ministerului Transportului survin declarațiilor primarului general, Gabriela Firea care spunea ieri că municipalitatea ar vrea să construiască o pasarelă însă calea ferată este în administrarea Transporturilor nu a Primăriei.
„Dacă ministerul nu poate să o realizeze, din motive financiare sau administrative, să ne dea nouă acordul să facem o pasarelă”, sublinia Firea.
„Este regretabil, înfiorător ce se întâmplă, noi am atras atenția de multe ori și nu am primit nici un răspuns”, mai spunea edilul șef.
Amintim că duminică un biciclist a murit după ce a fost lovit de tren pe podul de cale ferată ce traversează lacul Herăstrău iar pe 7 martie un adolescent de 16 ani a fost electrocutat pe o pasarelă care trece peste DN 1, în zona Miorița.
Primarul General Gabriela Firea a declarat astăzi că și-ar dori o îmbunătățire a relațiilor dintre Guvern și autoritățile locale. Primăria Capitalei nu cere de la Executiv finanțări, ci adoptarea, prin hotărâri de guvern sau ordine de ministru, a unor reglementări care să permită rezolvarea unor probleme ale Bucureștiului, a spus Firea.
Edilul Șef a explicat că a semnalat, în numeroase rânduri, Ministerului Transporturilor situația podului de cale ferată din Parcul Herăstrău, unde se petrec numeroase accidente mortale. Parcul Herăstrău este în administrarea Municipalității, dar podul de cale ferată și zona de protecție a acestuia se află în administrarea celor de la Transporturi. De aceea, am cerut fie ca Ministerul Transporturilor să construiască o pasarelă pietonală, în apropierea podului feroviar, fie să ne dea nouă acordul pentru a construi. Nu am primit nici un răspuns, a explicat Gabriela Firea.
Primarul Capitalei a mai subliniat că, dacă anumiți miniștrii din actualul guvern vor fi remaniati sau Cabinetul Grindeanu, în integralitatea sa, va fi schimbat, acest lucru nu se datorează nemulțumirilor Primarului General. Este vorba despre o evaluare a ceea ce actualul guvern a reușit să facă, față de ceea ce PSD și-a asumat, prin programul de guvernare.
Adolescentul electrocutat, în 7 martie, pe podul de cale ferata din zona Parcului Herastrău, care avea arsuri pe aproape tot corpul, a decedat, a declarat, pentru News.ro, purtătorul de cuvânt al Spitalului „Grigore Alexandrescu”, Raluca Alexandru.
Băiatul, în vârstă de 16 ani, a ajuns la spital în stare foarte gravă, cu arsuri de gradele II și III pe 90 la sută din suprafața corpului.
Incidentul s-a produs pe podul de cale ferata peste DN 1 din zona Miorița.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență București – Ilfov, Daniel Vasile, declara atunci ca adolescentul s-a electrocutat după ce a ajuns în apropierea cablurilor de 27.000 de volți care alimentează locomotivele.
În acea zonă au mai avut loc astfel de accidente.
În 2015, doi tineri au fost electrocutați când au traversat același pod CFR, atingând firele de contact, iar în 2012 un alt tânăr și-a pierdut viața în urma unui incident asemănător.
După decizia definitivă, pronunțată pe 12 iunie de către Curtea de Apel București, prin care cele 7 hectare din Parcul Herăstrău „cumpărate” în mod ilegal de către SC Domino 94 IMPEX SRL, erau atribuite Primăriei Capitalei, proprietarul de drept al terenului, rechinii imobiliari au recurs la o cale de atac extraordinară, depunând, în luna august, la Curtea de Apel București, o cerere de revizuire.
Primul termen al procesului a fost joia trecută. Acesta a fost amânat, însă, pentru 29 octombrie, deoarece dosarul nu ajunsese la completul de judecată.
SC Domino 94 IMPEX SRL își întemeiază cererea de revizuire pe faptul că instanța de recurs s-ar fi pronunțat asupra unor lucruri care nu au fost cerute de către părți. Astfel, conform acțiunii depuse de către avocații Domino, instanța ar fi atribuit, în iunie, dreptul de proprietate asupra celor 7 hectare din Parcul Herăstrău Municipiului București, deși în acțiunea Clubului Sportul Studențesc se cerea doar constatarea nulității absolute a Certificatului de Atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor, eliberat de către Ministerul Tineretului și Sportului în favoarea Sc BTT SA, pe 22 decembrie 1999.
Mai mult decât atat, Municipiul București nu ar fi avut decât calitatea de intervenit accesoriu, în interesul uneia dintre părți, în procesul dintre Clubul Sportul Studențesc, pe de o parte, și Domino și BTT, de cealaltă parte.
Pe de altă parte Domino 94 IMPEX SRL susține că, prin HG 718/1992, BTT, reorganizată sub numele de Compania de Turism pentru Tineret (CTT), ar fi primit în patrimoniu Complexul Sportiv, Turistic și de Agrement Herăstrău București.
Lăsând la o parte aceste tertipuri și chichițe avocatesti, prin care rechinii imobiliari țin cu colții de cele 7 hectare din parcul bucureștenilor, fapt care este în sine revoltător, apogeul nebuniei este adus de faptul că Ministerul Tineretului și Sportului, condus de către o fostă mare sportivă, se află, în continuare, de partea greșită a baricadei. In loc să apere dreptul bucureștenilor de a face sport și de a se plimba în aer liber, apară interesele unor dezvoltatori imobiliari lacomi, care vor să amputeze nu mai puțin de 7 HECTARE DIN PARCUL HERASTRAU!
Ziua Marinei Române a fost sărbătorită în Parcul Herăstrău.
Sute de persoane au participat la activitățile organizate de Forțele Navale; jocuri marinărești, expoziție de carte sau prezentarea ofertei educaționale de profil.
Cei care au fost ieri în Parcul Herăstrău au avut ocazia să învețe cum se face un nod marinăresc, sau cum se trage parâma.
Pe lângă aceste activități, vizitatorii au avut ocazia să asculte un recital susținut de Fanfara Reprezentativă a Forțelor Navale.
Acțiunile de acest fel vor continua și sâmbăta viitoare, pe 15 august, de Ziua Marinei.
Monumentul de lângă debarcaderul din Parcul Herăstrău, dedicat eroilor civili și militari din marină, va fi finalizat prin aplicarea pe soclu a unei timone.
Anul acesta se împlinesc 155 de ani de la crearea Marinei Militare Române Moderne, de către domnitorul Alexandru Ioan Cuza, în anul 1860.
Teatrul Itinerant Țăndărică se află, până în 19 iulie, în Parcul Herăstrău (intrarea principală din Piața Charles de Gaulle), unde cei mici se pot bucura de frumoasele povești din cadrul stagiunii de vară!
Stagiunea de Vară este unul dintre evenimentele care marchează Aniversarea de 70 de ani a Teatrului Țăndărică și se desfăsoară în perioada mai – septembrie 2015.
Scopul stagiunii este acela de a facilita accesul copiilor la spectacole, motiv pentru care Teatrul Itinerant Țăndărică se va afla, pe toată perioada verii, în cele mai importante parcuri din București.
Program:
Sâmbătă 18.07 orele 10 și 12 – Teatrul Itinerant Țăndărică – Parcul Herăstrău
PUNGUȚA CU DOI BANI
3+, 60 min
Duminică 19.07 orele 10 și 12 – Teatrul Itinerant Țăndărică – Parcul Herăstrău
CAPRA CU TREI IEZI
3+; 55 min
Peste tot s-au desfăşurat activităţi artistice, concursuri sportive sau de cultură generală, festivaluri, care au dorit să evidenţieze rolul fiecărei ţări din Uniune.
Angela Filote, seful reprezentantei Comisiei Europene in Romania:
De ce avem nevoie de Uniunea Europeană? Păi să ne amintim de ce a fost ea creată – pentru a aduce pace pe continentul european şi nu cred că cineva încetează să îşi dorească acest lucru. Este un proiectde pace care durează, iată, de mai bine de o jumătate de secolşi sperăm să dureze şi în continuare, mai ales că acum, la acest proiect, participă şi Romania.
La Bucureşti, a circulat o garnitură de metrou cu simbolurile europene, iar 16 staţii au fost regândite să reprezinte ţări europene.
Peste 50 de filme rulează în cadrul Festivalul Filmului European, iar în Parcul Cişmigiu a fost deschis un târg al statelor membre ale Uniunii Europene. Reprezentanţii ţărilor participante la eveniment le-au prezentat vizitatorilor obiceiuri, activităţi şi oferte turistice, precum şi spectacole artistice tradiţionale. De asemenea, toţi cei care au trecut prin parcul bucureştean au avut ocazia să asculte muzică de fanfară. Cinci fanfare europene susţin recitaluri în Parcul Unirii, Parcul Cişmigiu, Parcul Herăstrău şi Piaţa Universităţii.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.