Municipiul Constanţa în colaborare cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Constanţa a organizat astăzi un eveniment pe a cărui agenda s-a aflat mai multe teme importante pentru judeţul Constanţa: adoptarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a Zonei Metropolitane Constanţa; adoptarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul Naţional de Creştere – Zona Metropolitană Constanţa; semnarea Acordului de asistenţă tehnică dintre Municipiul Constanţa şi Banca Mondială, precum şi semnarea Preacordului de finantare dintre Municipiul Constanţa şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD).
La reuniune iau parte reprezentanţi ai conducerii Băncii Mondiale, reprezentanţi ai conducerii BERD în România, conducerea Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Sud-Est (ADRSE), primarii localităţilor care compun Zona Metropolitană Constanţa (ZMC) şi reprezentanţi ai Consiliului Judeţean Constanţa.
Referitor la planul de mobilitate urbană discutat la şedinţa ZMC de astăzi, primarul Constanței, Decebal Făgădău a declarat că municipiul tomitan este oraşul cu cea mai mare motorizare, adică cele mai multe autoturisme la mia de locuitori. „Acest lucru trebuie să se schimbe”, a spus edilul-şef al Constanței, subliniind că parcarea pe trotuare va fi restricționată, la fel şi accesul maşinilor în zona peninsulară.
Galaţi, primul oraş din Sud-Est care a depus documentele la ADR pentru obţinerea de fonduri europene
Publicat de adinaiftime,
21 septembrie 2017, 08:00
Municipiul Galaţi este prima unitate administrativ-teritorială din Regiunea Sud – Est care a depus pentru evaluare şi aprobare două documente strategice la Structura de Sprijinire a Dezvoltării Urbane Durabile din cadrul Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Sud – Est (ADRSE), se arată într-o informare transmisă miercuri de Primăria Galaţi.
Potrivit sursei citate, este vorba despre Strategia de Dezvoltare a Municipiului Galaţi 2016 – 2025 şi Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, cele două documente reprezentând condiţia principală şi cadrul pentru selectare în vederea finanţării proiectelor specifice Axei 4 – Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile prin Programul Operaţional Regional.
Cele două documente programatice au fost trimise în data de 7 august pentru verificarea preliminară şi pe 14 septembrie a fost transmisă adresa pentru verificarea conformităţii administrative şi admisibilităţii.
Peste 47 milioane euro este alocarea financiară dedicată apelului de proiecte din cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020, pentru Regiunea de Dezvoltare Sud-Est privind reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane din cadrul Axei 4 – Sprijinirea Dezvoltării Urbane Durabile.
‘Alocarea financiară dedicată apelulului de proiecte aferent obiectivului specific Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă, din cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020, pentru Regiunea de Dezvoltare Sud-Est este de 47.210.001 euro, echivalentul a 215.957.431 lei. Fondul European de Dezvoltare Regională asigură 85% din valoarea unui proiect, cofinanţarea de la bugetul de stat este de 13%, iar contribuţia solicitantului este de minim 2%. Proiectele se pot depune începând cu 20 septembrie 2017 până pe 20 martie 2018’, a anunţat în urmă cu câteva săptămâni, directorul Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Sud-Est, Luminiţa Mihailov, la Galaţi, în cadrul unei sesiuni de informare.
Potrivit sursei citate, vor fi finanţate acele activităţi care, printr-o abordare integrată, vor contribui în mod direct la reducerea emisiilor de dioxid de carbon şi de alte gaze cu efect de seră.
”Se finanţează investiţii destinate îmbunătăţirii transportului public urban de călători, cum ar fi cele în mijloacele de transport şi infrastructura utilizate pentru prestarea serviciului de transport public de călători, investiţii destinate transportului electric şi nemotorizat, dar şi alte investiţii destinate reducerii emisiilor de CO2 în zona urbană”, a precizat Mihailov. (Agerpres/ FOTO ceccarbusinessmagazine.ro)
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunţat, marţi, că Municipalitatea nu renunţă la intenţia de a implementa benzile unice, dar nu a dorit să precizeze o dată exactă pentru reluarea acestui proiect, subliniind că este necesară o pregătire temeinică.
„Împreună cu Brigada Rutieră, în această perioadă stabilim exact care sunt zonele în care vor funcţiona benzile unice şi de această dată vom pregăti mult mai bine implementarea acestui sistem. Nu avem de ce să renunţăm la această procedură de a fluidiza traficul, pentru motivul foarte important că este un proiect care a fost aplicat în toate marile capitale europene cu succes şi nu avem de ce să fim noi altfel. E adevărat, trebuie o mai bună pregătire, mai bună informare a publicului şi trebuie să mai luăm câteva măsuri înainte de a anunţa şi a debuta traseele de benzi unice”, a spus ea.
Totodată, Gabriela Firea a anunţat că, începând din toamnă, în zonele în care există parcări publice sau private, nu va mai fi permisă parcarea gratuită, aşa cum se face în prezent.
Edilul general şi-a exprimat nemulţumirea legată de faptul că a durat foarte mult stabilirea modelului pentru cele şase parcări de tip park and ride, prevăzute în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă.
„Parcările de tip park and ride, cele care se construiesc la intrarea în Municipiu, au depăşit acum perioada de pregătire a documentaţiilor: două dintre ele au trecut deja de comisia de avizare. Am şi eu o nemulţumire – ca toţi bucureştenii – pentru că a durat foarte mult timp pentru a se selecta modelul de parcare park and ride. Eu merg pe principiul că parcările sunt urgente şi nu trebuie să aşteptăm un an de zile pentru a alege design-ul unei astfel de parcări, pentru că ele sunt foarte aşteptate, în special de persoanele care tranzitează Bucureştiul, care vin din Ilfov şi judeţele limitrofe, care aşteaptă aceste parcări de la intrarea în Capitală, pentru a putea să lase autoturismul personal şi să ia un mijloc de transport în comun”, a menţionat Firea.
Gabriela Firea a arătat că, în ciuda faptului că şi-ar dori o realizare mai rapidă a acestor parcări, drumul ‘de la decizie la tăierea unei panglici’ este: realizarea studiului de fezabilitate, întocmirea caietului de sarcini, lansarea licitaţiei, stabilirea câştigătorului, perioada contestaţiilor, semnarea ordinului de începere a lucrărilor şi construcţia propriu-zisă.
Potrivit acesteia, PMB a demarat procedurile de licitaţie şi pentru parcările prevăzute de pentru centrul Capitalei. Ea a anunţat, de asemenea, că în acest an vor fi construite o sută de parcări la punctele termice.
Primarul general a atras atenţia asupra faptului că în Capitală, doar în acest an, au apărut 50.000 de maşini noi.
Totodată, ea a declarat că nu este de acord cu instituirea unui timbru de mediu pentru zona centrală, însă a admis că o astfel de măsură ”ar aerisi, ar rezolva problema circulaţiei în Capitală”, dar ar crea „anumite nemulţumiri”.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.