Ofertă educaţională din partea unor Universităţi de prestigiu din Italia pentru tinerii din România
Publicat de Dan Boanţă,
6 mai 2019, 07:17 / actualizat: 6 mai 2019, 12:38
Universităţi importante din Italia sunt prezente la Bucureşti, astăzi, 6 mai, pentru a le prezenta tinerilor români oferta educaţională pentru programe universitare, postuniversitare sau tabere de vară, în cadrul evenimentului Study in Italy,organizat de Premium Edu în parteneriat cu Ambasada Italiei în România, Primăria Capitalei şi Centrul Cultural Expo Arte.
Potrivit unui comunicat de presă al organizatorilor, la evenimentul din România vor participa Istituto Europeo di Design Milano, Istituto Marangoni Milano, Politecnico di Milano Como Cremona, Istituto Universitario di Lingue Moderne Milano, Domus Academy Milano, Nuova Accademia di Belle Arti Milano, ESCP Business School Torino, BHMS Switzerland, Swiss School of Management Rome, Universita Cattolica del Sacro Cuore Milano Roma Brescia Cremona, University Tor Vergata Roma, Ca’ Foscari University Venetia, University of Milano.
Intrarea la acest eveniment este liberă, fiind nevoie doar de o înregistrare prealabilă pe site-ul organizatorilor, www.premiumedu.ro.
Premium Edu este o asociaţie non-profit ce vine în sprijinul celor care vor să studieze în străinătate şi facilitează accesul la informaţii, oferă consultanţă şi asistenţă cu privire la detaliile financiare ale programelor de studiu, credite şi burse de studiu, suport pentru finalizarea cu succes a dosarului de aplicant, efectuarea de rezervări pentru transport cu avionul şi transferuri cu autocar, asigurări.
Premium Edu are parteneriate cu universităţi din Italia, Marea Britanie, Elveţia, Franţa, SUA.
Primăria Capitalei a lansat în testare primele 4 aplicații mobile: InfoSTB (transport public), Parking București, Social alert București, Trafic alert București. Bucureștenii pot testa aplicațiile și pot contribui la optimizarea lor.
Acestea sunt menite să faciliteze accesul bucureștenilor sau vizitatorilor Capitalei la serviciile publice de transport, la parcările administrate de Primărie sau să optimizeze comunicarea cetățenilor cu autoritatea locală.
Cele 4 aplicații mobile sunt deja disponibile publicului si se află în faza de testare, în următoarea perioadă urmând ca ele să fie îmbunătățite și optimizate în funcție de feed-back-ul primit de la utilizatori.
Aplicațiile pot fi descărcate din Magazin Play (pentru telefoanele sistem de operare Android) și Apple Store (pentru cele cu iOS).
InfoSTB – Ajungem împreună la destinație
STB a dezvoltat un proiect de informare a călătorilor prin telefonul mobil de tip smartphone cu privire la programul mijloacelor de transport în comun și rutele disponibile, pentru a putea minimiza timpul de așteptare în stații.
Aplicația folosește datele transmise de echipamentele GPS/GSM4G instalate pe 1.440 de mijloace de transport în comun utilizate de STB, precum și pe noile autobuze achiziționate și este disponibilă pentru telefoane mobile cu sistem de operare iOS sau Android.
InfoSTB este un sistem de monitorizare în timp real a vehiculelor și de configurare a rutelor, fapt care permite îmbunătățirea constantă a proceselor interne.
Parking București
În prezent, aplicația oferă posibilitatea identificării parcărilor publice gestionate de Primăria Capitalei și de a plăti online, cu card bancar sau prin SMS, tarifele pentru utilizarea acestora. Operațiunile sunt securizate, tranzacțiile fiind realizate prin intermediul unui procesator de plăți.
Într-o etapă ulterioară, aplicația va avea și o componentă de căutare a locurilor libere de parcare, prin instalarea de camere video și/sau senzori în parcări conectate la aplicație, operațiune programată a se încheia în acest an.
Trafic Alert București
Bucureștenii pot utiliza aplicația pentru a semnala, direct către Primăria Capitalei, neregulile întâlnite pe traseul utilizatorului care pot afecta buna circulație pe drumurile publice din București: parcaje neregulamentare, drum în lucru nesemnalizat, semafor nefuncțional, groapă carosabil, groapă trotuar, indicator degradat, lucrări civile pe carosabil etc.
Social Alert București
Aplicația are rolul de facilita intervenția echipajelor DGASMB în asistarea persoanelor aflate în dificultate pe raza Capitalei. Sesizările le poate face oricine are instalată aplicația și are un cont înregistrat, fie că este un cunoscut sau nu al persoanei aflate în dificultate.
Categoriile de sesizări ce pot fi semnalate sunt: persoane adulte fără adăpost, persoane cu handicap, tineri peste 18 ani care nu mai fac parte din sistemul de ocrotire a copiilor fără familie, vârstnic în situații de risc ridicat, femei victime ale violenței.
Primarul general, Gabriela Firea, a afirmat, in legatura cu achizitia celor 400 de autobuze Euro 6, ca 95% dintre contestatiile depuse au fost considerate de catre CNSC (Consiliul National de Solutionare a Constestatiilor) ca nefondate, numai 5% necesitand unele lamuriri si informatii suplimentare.
Suspendarea licitatiei a fost 100% nefondata, deoarece aspectele sesizate in contestatii sunt unele hilare si altele derizorii, considera Gabriela Firea.
In aceste conditii, pe 2 noiembrie, Primaria Capitalei va ridica suspendarea procedurii de achizitie, noul termen pentru depunerea ofertelor fiind data de 10 noiembrie. In 25 de zile de la acest termen, va fi anuntat castigatorul licitatiei, daca nu vor aparea noi contestatii, a declarat edilul Capitalei.
Gabriela Firea a facut apel la operatorii economici interesati sa participe la aceasta licitatie sa inceteze boicotul birocratic de pana acum, deoarece nu ar fi corect ca un agent economic sa incerce sa obtina un avantaj, sicanand autoritatea contractanta.
Totodata, primarul general a mai spus ca le-a cerut parlamentarilor sa modifice legea achizitiilor publice, astfel incat agentii economici sa fie nevoiti sa depuna o cautiune, compusa dintr-o taxa si un procent din imtreaga investitie, atunci cand fac o contestatie. Aceasta cautiune ar urma sa fie pierduta, in cazul in care contestatia va considerata nefondata.
Directorul general al RATB, Adrian Sorin Mihail, a spus ca regia de transport are pregatite caietele de sarcini pentru achizitia a 100 de tramvaie si a tot atatea troleibuze, urmand ca procedura sa fie lansata, cat de curand, pe SEAP. Este pregatit si studiul de oportunitate pentru achizitia a 100 de autobuze electrice.
S-au terminat înscrierile pentru concursul „Cea mai frumoasă faţadă”.
Până pe 31 august, Primăria Capitalei selectează lucrările finaliste în concurs şi stabilește câștigătorii.
Pe 11 iunie, PMB a anunţat că prelungeşte, la „cererea cetăţenilor”, până în 20 august perioada de înscriere la concursul ”Cea mai frumoasă faţadă”, cu premii în valoare totală de 214.000 lei pentru cel mai frumos balcon, cea mai frumoasă gradină sau cea mai frumoasă faţadă.
Câştigătorii vor primi premii cuprinse între 5.000 şi 1.000 lei şi menţiuni.
Amenajările votate de cei mai mulţi dintre cetăţeni vor primi premiul publicului.
Concursul ”Cea mai frumoasă faţadă” se adresează amenajărilor deja realizate în momentul înscrierii acestora în concurs.
Proiectul urmează să fie extins de Primăria Capitalei şi la alte categorii şi spaţii din Bucureşti care pot fi amenajate.
Câştigătorii concursului vor fi anunţaţi pe 8 septembrie.
Miercuri, 26 iulie, începând cu ora 9.30, ActiveWatch, Centru de Resurse pentru participare Publică CeRe și Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România OPTAR organizează o adunare publică în fața Primăriei Generale pentru lansarea raportului de un an al activității Consiliului General și a Primarului General.
La final de primul an de mandat, Primarul General și Consiliul General pot raporta, potrivit ONG-urilor meţionate: 0 km de infrastructură dedicată utilizării bicicletei în București, 0 km de benzi dedicate transportului public, 0 mijloace de transport public noi în trafic, 0 locuințe sociale construite/achiziționate de Primăria Generală, 0 măsuri pentru care să răspundă nevoii de reducere a poluării pentru e evita infringement-ul de mediu.
„Având în vedere modul în care a fost administrat Bucureștiul în ultimul an, considerăm că cea mai bună formă de a sărbători un an de la noua conducere de la Primăria Capitalei este o petrecere.”, menţionează într-un comunicat de presă al ONG-urilor.
Raportul a fost realizat prin analiza hotărârilor de Consiliu General, monitorizarea directă a ședințelor de Consiliu General și analiza comunicatelor Primăriei Generale.
Organizațiile semnatare au urmărit atât modul în care principiile transparenței decizionale și participării publice sunt respectate, cât și agenda autorității publice locale pentru comunitate în perioada iunie 2015 – iunie 2016 (primul an de mandat).
„Primăria Municipiului București a fost condusă din beznă, fără a permite accesul cetățenilor la procesele de decizie. Iar proiectele promovate de majoritatea Consiliului General și Primarul General sunt preponderent unele din sfera administrativă și de reorganizare a activității instituțiilor din subordine, cu un efect extrem de slab asupra problemelor de interes public și fără beneficii directe asupra calității vieții bucureștenilor”, se mentionează în comunicat.
Dintre concluziile raportului:
Din totalul de 569 de Hotărâri de Consiliu General emise în primul an, 210 dintre hotărârile CGMB din acest prim sfert de mandat sunt din domeniul Funcționare și Administrativ, 76 sunt proiecte care vizează înființarea de noi structuri, 77 dintre proiecte vizează administrarea patrimoniului construit, în timp ce numai 10 proiecte vizează domeniul social și 5 dintre ele vizează domeniul transportului public (acestea neproducând încă efecte sesizabile pentru cetățeni).
În domeniul social, considerat de Primarul General ca fiind de maximă importanţă, găsim proiecte prezentate ca fiind sociale, dar care, în fapt, nu se adresează unui public vulnerabil din punct de vedere economic (de ex. stimulentele financiare pentru tineri căsătoriţi şi pentru noi născuţi, fără a adăuga criterii sociale). Tot aici găsim hotărâri intens promovate care, de fapt, nu sunt încă puse în aplicare – de exemplu înfiinţarea unei bănci de alimente.
Aceeaşi concluzie se desprinde şi din analiza activităţii în domeniul mobilităţii urbane: un Plan de Mobilitate Urbană a cărui elaborare nu respectă standardele europene, o bandă unică pentru transportul public al cărei eşec este explicat ca fiind o greşală de comunicare, construcţia unui pasaj al cărui progres este raportat de comunicatele primăriei în procente contradictorii.
O mulţime de hotărâri, dintre cele mai promovate, care rămân neaplicate din lipsă de norme sau se află în stadiul din analiză sau studiu de fezabilitate.
În schimb, bucureştenii se pot bucura lună de lună de spectacole, artificii şi de concerte sau sunt atraşi în concursuri precum cel pentru cea mai frumoasă faţadă, pentru logo-ul capitalei sau competiţia tinerilor pescari.
În ciuda faptului că Primarul General Gabriela Firea a cerut, încă de săptămâna trecută, mobilizarea tuturor instituțiilor subordonate pentru a-i ajuta pe bucureșteni pe perioada caniculei, astăzi containerele anticanicula NU sunt, încă, instalate în zonele cu trafic pietonal intens, există doar câteva corturi.
Dușurile stradale, care ar trebui să le ofere oamenilor prilejul de a se răcori puțin, în căldura dogoritoare a asfaltului din oraș, sunt uscate ca deșertul Sahara, în ciuda faptului că unul dintre acestea se află chiar vis-a-vis de Primăria Capitalei, la intrarea în Cișmigiu.
În schimb, dacă Administrația Spitalelor și Serviciilor Medicale (ASSMB), principala instituție care ar trebui să le acorde asistentă bucureștenilor, pe timp de caniculă, doarme liniștită, la umbră, alte institutii subordonate Municipalității lucrează din greu.
Este vorba, spre exemplu, despre o instituție care a avut ideea, EXCEPȚIONALĂ, de a cheltui banii contribuabililor pentru a amplasa ghivece cu brazi…chiar lângă gardul Parcului Cișmigiu!
Desigur, cheltuiala cu achiziția, transportul, amplasarea și udatul brazilor este cât se poate de justificată, că doar e Cismigiul peste gard, cu copacii lui seculari, care dau umbră și răcoare…
În schimb, cheltuirea banilor de la buget pentru a le asigura bucureștenilor asistentă, atunci când temperaturile urcă până la 35℃, la umbră, nu este o prioritate…
Cel puțin asta pare să rezulte din acțiunile instituțiilor subordonate Municipalității, care nu par să ia în considerare prioritățile Primarului General.
Primăria Capitalei este interesată de experiența oraselor olandeze, precum Amsterdam sau Rotterdam, în ceea ce privește transportul public, transportul alternativ, urbanismul și managementul traficului.
În urmă întâlnirii dintre Primarul General Gabriela Firea și Excelenta Sa Stella Ronner-Grubacic, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Regatului Țărilor de Jos la București, s-a stabilit că specialiștii români să se întâlnească cu cei olandezi, pentru schimburi de experiență în domeniul infrastructurii pentru transportul public și în cel al managementului traficului.
În concretizarea acestei înțelegeri între cei doi înalți oficiali, se află, deja, în pregătire vizita la București a unei delegații de specialiști olandezi în mobilitate urbană. Experții olandezi vor analiza, împreună cu cei români, situația infrastructurii pentru biciclete, pentru a formula soluții inteligente și sustenabile privind dezvoltarea acestui mod de transport alternativ, nepoluant și care nu generează congestie în trafic, la nivelul Bucureștiului.
Edilul Șef Gabriela Firea s-a arătat interesată în dezvoltarea unor parteneriate între București și marile metropole olandeze, de la care Bucureștiul ar avea multe de învățat, în ceea ce privește calitatea vieții cetățenilor săi, respectul pentru turiști, calitatea ofertei pentru vizitatori și soluțiile inteligente ce privesc punerea în valoare a istoriei unor orașe precum Amsterdam sau Rotterdam, îmbinate cu elemente ale tehnologiei moderne, care contribuie la bunăstarea cetățenilor și a turiștilor, a subliniat Gabriela Firea. Primarul General a mai afirmat că actuala administrație a Capitalei este interesată în dezvoltarea cât mai multor proiecte de tip smart city, așa cum fac, deja, alte capitale europene.
În acest context, ambasadorul Olandei, Stella Ronner-Grubacic, a subliniat faptul că președenția olandeză a Consiliului Uniunii Europene a susținut dezvoltarea Agendei Urbane, program european ce permite consiliilor locale să se implice în luarea deciziilor la nivelul Uniunii. Sub umbrela Agendei Urbane, putem sustine programe de parteneriat între orașele românești și olandeze și voi susține acest tip de parteneriate, i-a promis ambasadorul olandez Primarului General Gabriela Firea.
Lucrãrile la tronsonul II al bulevardului Liviu Rebreanu, respectiv zona delimitatã între bulevardul Nicolae Grigorescu si bulevardul 1 Decembrie 1918 au fost finalizate
Primaria Capitalei ii roaga pe soferi sa nu parcheze pe linia de tramvai pentru a nu împiedica circulatia acestuia
In zona au fost amenajate printre altele, 507 de locuri noi de parcare, pista pentru biciclete, 2.500 mp de spatii verzi si modernizarea sistemului de iluminat public pe aceastã arterã.
Circulatia tramvaielor pe bulevardul Liviu Rebreanu a fost întreruptã timp de 7 ani.
In zona Ziduri Mosi a fost montat un gard din plasă, cu autorizatie eliberată de Primăria Capitalei, care nu mai permite pietonilor traversarea prin locuri la întâmplare.
Același gard ce desparte cele două sensuri de circulație din zonă interzice și orice viraj pentru șoferi.
In ultimele zile acest gard a fost dezmembrat de locuitori, spune seful politiei locale sector 2, Aurel Dobrila.
Ministerul Transporturilor spune că încă din 2015 a anunțat Primăria Capitalei în legătură cu disponibilitatea de a emite aviz pentru realizarea unei pasarele pietonale în zonă podului care traversează lacul dar Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement nu a transmis documentația tehnică necesară.
Cei de la Transporturi mai spun că în prezent, există o variantă de traversare a Parcului Herăstrău în condiții de siguranță pe aleea pietonală special amenajată pe sub podul feroviar.
Mai există de asemenea tot pe sub podul feroviar o altă zonă de acces (împrejmuită cu gard și închisă de proprietar- Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement).
Precizările Ministerului Transportului survin declarațiilor primarului general, Gabriela Firea care spunea ieri că municipalitatea ar vrea să construiască o pasarelă însă calea ferată este în administrarea Transporturilor nu a Primăriei.
„Dacă ministerul nu poate să o realizeze, din motive financiare sau administrative, să ne dea nouă acordul să facem o pasarelă”, sublinia Firea.
„Este regretabil, înfiorător ce se întâmplă, noi am atras atenția de multe ori și nu am primit nici un răspuns”, mai spunea edilul șef.
Amintim că duminică un biciclist a murit după ce a fost lovit de tren pe podul de cale ferată ce traversează lacul Herăstrău iar pe 7 martie un adolescent de 16 ani a fost electrocutat pe o pasarelă care trece peste DN 1, în zona Miorița.
Primarul General Gabriela Firea a declarat astăzi că și-ar dori o îmbunătățire a relațiilor dintre Guvern și autoritățile locale. Primăria Capitalei nu cere de la Executiv finanțări, ci adoptarea, prin hotărâri de guvern sau ordine de ministru, a unor reglementări care să permită rezolvarea unor probleme ale Bucureștiului, a spus Firea.
Edilul Șef a explicat că a semnalat, în numeroase rânduri, Ministerului Transporturilor situația podului de cale ferată din Parcul Herăstrău, unde se petrec numeroase accidente mortale. Parcul Herăstrău este în administrarea Municipalității, dar podul de cale ferată și zona de protecție a acestuia se află în administrarea celor de la Transporturi. De aceea, am cerut fie ca Ministerul Transporturilor să construiască o pasarelă pietonală, în apropierea podului feroviar, fie să ne dea nouă acordul pentru a construi. Nu am primit nici un răspuns, a explicat Gabriela Firea.
Primarul Capitalei a mai subliniat că, dacă anumiți miniștrii din actualul guvern vor fi remaniati sau Cabinetul Grindeanu, în integralitatea sa, va fi schimbat, acest lucru nu se datorează nemulțumirilor Primarului General. Este vorba despre o evaluare a ceea ce actualul guvern a reușit să facă, față de ceea ce PSD și-a asumat, prin programul de guvernare.
In aprilie 2014, fostul primar general, Sorin Oprescu, demara un ambitios program de reabilitare a trotuarelor de pe marile bulevarde din centrul Bucurestiului. Programul cuprindea intreaga axa principala nord-sud, de la Piata Romana, pana la Piata Unirii, deci bulevardele Gheorghe Magheru, Nicolae Balcescu, I.C. Bratianu plus Regina Elisabeta, artera pe care se afla si sediul Primariei Capitalei.
Programul presupunea reabilitarea a 28 de intersectii, intre care se aflau pietele Romana, Universitatii si Unirii si intersectia Bulevardului Regina Elisabeta cu Calea Victoriei.
Au fost refacute trotuarele, asfaltul fiind inlocuit cu placi de piatra, a fost schimbat mobilierul stradal, inclusiv stalpii care interzic accesul masinilor pe trotuare, si a fost modernizat sistemul de iluminat public, fiind inlocuiti stalpii de iluminat vechi, care nu se aflau in proprietatea Municipalitatii, cu unii noi. Lucrarile s-au intins pe durata intregului an 2014 si in tot anul urmator. Nu am reusit sa aflam care au fost costurile intregului program, nicidecum costurile pentru reabilitarea fiecarui bulevard in parte.
Astazi, la doi – trei ani de la aceste lucrari de reabilitare, trotuarele de pe cele trei mari artere reprezentative din centrul Bucurestiului, bulevarde strabatute, zilnic, de zeci de mii de bucuresteni si de sute de turisti straini, au nevoie de reparatii serioase. Placile de piatra sunt in multe locuri sparte si stau intr-un echilibru instabil, iar, in altele, au disparut ramanand pur si simplu goluri in trotuare. Aceste portiuni, care pot fi intalnite la tot pasul, de la Romana, pana la Universitate, la terminalul RATB de la Sfantul Gheorghe si pana la Piata Unirii, sunt adevarate curse cu obstacole si capcane pentru pietoni, care se pot dezechilibra, se pot impiedica, chiar si pe vreme buna, cand nu este zapada sau gheata si chiar daca se afla intr-o buna conditie fizica. Nu are rost sa mai subliniem riscurile la care sunt expuse persoanele cu necesitati speciale in privinta deplasarii, varstnicii, persoanele cu dizabilitati… Imaginati-va un nevazator care trebuie sa treaca printr-o asemenea zona plina de capcane mortale pentru el, mamele cu copii in brate sau in carucioare sau chiar persoanele intr-o stare fizica perfecta, dar care au un bagaj voluminos…
Cat priveste elementele decorative de mobilier urban care au inlocuit traditionalii stalpisori de plastic sau de metal, pentru a interzice accesul masinilor pe trotuare, nici acestea nu au avut o soarta mai buna decat pavajul de piatra. „Ouale lui Oprescu” din Piata Romana au fost dislocate, adunate cate doua-trei la un loc, pentru a face loc masinilor de aprovizionare sau limuzinelor smecherilor care nu pot parca la mai mult de 20 de metri de biroul unde isi desfasoara activitatea prodigioasa ori de magazinul de fite sau de cafeneaua unde doresc sa isi desfete simturile.
Alte „oua” au fost taiate pe jumatate si transformate in scrumiere ad-hoc, de catre expozantii de la targurile organizate de catre Municipalitate in Piata Romana, de Craciun, de Martisor etc.
Bolarzii de piatra au fost si ei rasturnati, mutati din loc, sparti, iar unii dintre ei au disparut chiar. Tot pentru a le face loc domnilor soferi.
Desigur, Primaria Capitalei a anuntat demararea unui program de reparatii, care include si trotuarele, de la Romana, pana la Unirii, inclusiv Bulevardul Unirii, ale carui trotuare nu au mai fost reparate din anii ’80, de pe vremea cand Nicolae Ceausescu finaliza asa-numitul Centru Civic. Intrebarea este insa, dat fiind faptul ca au trecut doar 2-3 ani de la executia lucrarilor de reabilitare a trotuarelor de pe Magheru, Balcescu si Bratianu, de ce trebuie facute deja reparatii? Evident ca dupa aceasta intrebare vine in mod firesc o alta: daca lucrarile au fost de proasta calitate, de ce trebuie sa plateasca Municipalitatea pentru aceste reparatii? Oare constructorii care au executat lucrarile pe cele trei mari bulevarde nu ar trebui sa faca reparatiile gratuit, in baza garantiei pe care trebuie sa o dea pentru orice lucrare?
Primaria Capitalei vrea sa acorde un ajutor financiar de 1.500 de lei net pe familie, pentru tinerii care se casatoresc. Acesta este prevazut intr-un proiect de hotarare, ce va fi pe ordinea de zi a sedintei de joi a Consiliului General.
Daca proiectul va fi adoptat, sumele vor fi acordate de Centrul de Servicii Comunitare Integrate pentru Tineri al Municipiului Bucuresti.
La sediul CTMB vor fi depuse o cerere si o copie a certificatului de casatorie, conforma cu originalul.
Stimulentul financiar poate fi solicitat in termen de 45 de zile de la data casatoriei.
Exista si unele conditii pentru acordarea ajutorului: cel putin unul dintre soti sa fie la prima casatorie, sa locuiasca in Bucuresti si sa aiba varsta cuprinsa intre 18-35 ani.
Câştigătorul competiţiei pentru realizarea unui logo reprezentativ pentru municipiul Bucureşti a fost descalificat, după ce a fost acuzat de plagiat.
Noul logo al Bucureștiului seamănă cu steagul orasului taiwanez Taipei. Practic alăturarea celor 2 simboluri grafice te face să realizezi că este chiar o copie.
Autorul, care a câstigat concursul organizat de Primăria Capitalei, este Narcis Teodor Lupou, un designer în vârstă de 32 de ani din Timișoara.
Municipalitatea precizează că în urma semnalelor publice privind asemănarea foarte mare dintre logo-ul declarat câstigător al concursului organizat de Primăria Capitalei si unul dintre logo-urile orașului Taipei, organizatorii au luat decizia descalificării lucrării prezentate de Narcis Teodor Lupou.
Primăria Capitalei urmează să aleagă altă propunere din cele 230 de lucrări care au candidat.
Premiul este în valoare de 50 de mii de lei brut, și reprezintă cesionarea exclusivă a drepturilor de autor, în favoarea Bucureștiului, pentru utilizarea lucrării declarată câstigătoare.
Acesta este foarte asemănător și cu logo-ul orașului Montreal.
Primăria Capitalei, prin Creart – Centrul de Creație, Artă și Tradiție și Arcub – Centrul Cultural al Municipiului București, organizează „Tradiții și Flori de Sărbători”, cel mai mare eveniment dedicat Sărbătorilor Pascale din Capitală, în perioada 7 – 17 aprilie 2017, în Piața Constituției.
Ajuns la cea de-a VIII-a ediție, „Tradiții și Flori de Sărbători” își propune să valorifice arta tradițională și să readucă în atenția publicului valori autentice românești.
Evenimentul aduce în centrul Capitalei Târgul de Paște cu produse tradiționale și delicii culinare, o zonă gastronomică, spectacole și concerte, un foișor de animale cu expoziție de iepuri și miei, precum și o zonă dedicată copiilor cu ateliere recreative, trenuleț și carusel.
Târgul de Paște este deschis zilnic, între orele 10:00 – 22:00, și reunește 110 căsuțe cu produse autentice românești.
Cei mici se vor putea bucura de o paleta diversificată de ateliere cu intrare gratuită, care se vor desfășura zilnic, într-un foișor special amenajat din Piața Constituției. Programul activităților cuprinde: ateliere de face painting, ateliere de povești muzicale interactive, ateliere de creație cu accesorii din fetru, mărgele și paiete colorate, ateliere de colaje, ateliere de construit ouă decorate de Paște, ateliere de realizat coșuri de răchită ornate, baloane din nasturi, cârlige de rufe din lemn ornate sau ateliere de construit copaci din hârtie. De asemenea, în fiecare zi, trenulețul și caruselul îi așteaptă pe copiii dornici de aventuri, în intervalul 10:00 – 22:00.
Concerte și spectacole
Pe scena din Piața Constiuției, între 7 – 9 și 14 – 17 aprilie, vor avea loc spectacole de muzică sacră, clasică, operă și operetă, dar și concerte folclorice sau de muzică pop-rock, susținute de cei mai îndrăgiți interpreți din România: INNA, VUNK, HOLOGRAF, CARLA’S DREAMS, RANDI, NICOLETA NUCĂ, ALEXANDRA UȘURELU, precum și spectacole de muzică folclorică sau clasică: ORCHESTRA NAȚIONALĂ „VALAHIA”, LAVINIA GOSTE, GELU VOICU, MARIA DRAGOMIROIU, GRIGORE LEȘE, OPERETA STARS, CAMERATA REGALĂ, GRUPUL VOCAL ACAPELLA, CORUL SYMBOL și mulți alții.
Activități pe Calea Victoriei
În weekend-ul Săptămânii Mari, sunteți invitați la o plimbare, la pas, pe Calea Victoriei, care vă va întâmpina cu manifestări artistice de stradă și tonete cu bunătăți, printre care: ouă încondeiate, icoane pictate, aranjamente florale, bijuterii hand-made, decorațiuni, felicitări etc.
Curtea de Apel Ploiești a anulat hotărârea Tribunalului Dâmbovița, prin care se suspenda temporar executarea hotărârii judecătorești de demolare a Cathedral Plaza și de readucere a terenului la starea inițială.
Hotărârea Curții de Apel Ploiești este definitivă, nefiind supusă recursului.
Numai că, deocamdată, Sorin Oprescu, aflat în stare de arest preventiv, nu poate semna o decizie de desființare a cladirii de birouri de lângă Catedrala Sfântul Iosif.
Cel mai probabil, îndeplinirea acestei obligații îi va reveni primarului interimar, care va fi desemnat de Consiliul General al Municipiului București.
În plină vară, pomii infestați cu omizi și omizile care cad pe oameni sau intră în mașini ori chiar în case, reprezintă o sursă de disconfort pentru bucureșteni. Cele mai mari focare de infestare cu omizi au fost în sectoarele 2,3 și 4, a declarat pentru București FM reprezentantul Centrului de Protecția Plantelor din subordinea Primărie Capitalei,Tudorel Popa.
Cea mai buna soluție este aplicarea, din timp, a tratamentului cu insecticide, pentru copacii sau zonele verzi infestate, spune inginerul Tudorel Popa.
In această perioadă omizile migrează pentru a depune ouăle pentru apariția celei de-a doua generații, in prima decadă a lunii august, până în 15 septembrie, iar această migrație este un fenomen care produce disconfort oamenilor.
Pentru a combate eficient omizile, tratamentul trebuie aplicat în faza de larva a omizilor. De aceea, bucureștenii ar trebui să semnaleze infestarea cu omizi încă din momentul în care observă apariția, în copacii sau in gardul viu de lângă bloc, a unor pânze asemănătoare celor de păianjen intesate de larve de omizi, explică Tudorel Popa.
Specialiștii de la Centrul pentru Protecția Plantelor pot interveni prompt, la 24-48 de ore de la primirea sesizării. Dar, pentru eficiență, bucureștenii sunt rugați să sesizeze apariția omizilor direct la Centrul pentru Protecția Plantelor, la telefon 021.413 1856 sau la adresa de e-mail contact@pmb-cpp.ro. De asemenea, primăriile de sector ar trebui să transmită, în cel mai scurt timp, către centru sesizările cetățenilor privind infestarea cu omizi.
Reprezentantul Centrului de Protecția Plantelor mai spune că o metodă eficientă de combatere a omizilor este curățenia, mai exact, strângerea frunzelor uscate și a resturilor vegetale de pe terenurile din jurul blocurilor sau de pe spațiile verzi. Aceste resturi vegetale reprezintă mediul ideal pentru supraviețuirea larvelor de omizi, susține Tudorel Popa.
Viceprimarul și liderul grupului majoritar din Consiliul General, Cornel Pieptea a calculat că majorarea tarifului la transportul și distribuția agentului termic va însemna un preț de 395 de lei/gigacalorie. Acesta va presupune, din partea Municipalității, un efort financiar suplimentar de 20 de milioane de lei, în acest an.
Liberalul spune că Primăria Capitalei are resursele financiare necesare majorării subvenției către RADET și că bucureștenii vor plăti, in continuare 170 lei/ gigacalorie.
Pieptea a explicat că proiectul de hotărâre privind majorarea tarifului de transport al energiei termice cu 18% trebuie să treacă prin faza de dezbatere publică, iar consilierii municipali nu îl vor adopta decât la pachet cu un alt proiect care să stabilească noua schemă de subvenționare, astfel încât scumpirea gigacaloriei să nu îi afecteze pe bucureșteni.
Viceprimarul este de părere că orice creștere a prețului gigacaloriei peste nivelul actual va duce la debransarea multor consumatori de la sistemul centralizat și la prăbușirea acestuia.
Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (ANRSCUP fosta ANRSC) a avizat favorabil cererea RADET de creștere a tarifului de transport al energiei termice, furnizate în regim centralizat în București. Conform cererii RADET, consumatorii casnici vor plati cu 18% mai mult pentru transportul și distribuția energiei termice. Aplicarea acestei majorări ar duce prețul gigacaloriei de la 340 de lei, cât este în prezent, la 363,56 de lei.
Dacă Primăria Capitalei va plăti în continuare o subvenție de 170 lei/ gigacalorie, bucureștenii ar urma să plătească 193,56 de lei/gigacalorie, față de numai 170 cât plătesc acum. Pentru ca această majorare să intre în vigoare, ea trebuie să mai fie aprobată și de către Consiliul General al Municipiului București, sub forma unei hotărâri.
Primarul Capitalei Sorin Oprescu susține că, dacă această majorare de tarif va trece de votul consilierilor municipali, ea se va resimți direct în buzunarele bucureștenilor, deoarece Municipalitatea nu mai dispune de resursele financiare necesare pentru a acoperi, prin subvenție, creșterea prețului gigacaloriei.
Viceprimarul și liderul grupului liberal, majoritar în Consiliul General, Cornel Pieptea a declarat pentru București Fm că este normală recunoașterea costurilor generate de transportul și distribuția energiei termice, mai ales că există și avizul autorității de reglementare. Pieptea spune că liberalii vor vota proiectul de hotărâre pentru creșterea tarifului de transport al energiei termice, dar numai la pachet cu un alt proiect de hotărâre prin care să se stabilească o nouă schemă de subvenționare a gigacaloriei, astfel încât scumpirea să nu se simtă, în buzunarele bucureștenilor.
Ce se va întâmpla, până la urmă, dacă și cu cât vom plăti mai mult la întreținere vom afla săptămâna viitoare, deoarece ședința ordinară a Consiliului General este programată pentru data de 30 iulie.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.