Imaginea Cetăţii de Scaun a Sucevei este promovată prin intermediul unei bancnote suvenir de 0 euro, lansată de Muzeul Naţional al Bucovinei.
Bancnotele sunt puse în vânzare la preţul de 18 lei, la standul de prezentare de la Casa Custodelui – Cetatea de Scaun a Sucevei şi la magazinul de prezentare al Muzeului de Istorie Suceava
La achiziţionare, turiştii primesc bancnota într-un plic cu însemnele Muzeului Naţional al Bucovinei în care se mai află o mini-vedere cu imaginea cetăţii şi o scurtă prezentare.
În România, mai sunt încă cinci obiective care apar pe celebrele bancnote: Delta Dunării, Palatul Culturii din Iași, Cetatea Alba Carolina, Masivul Bucegi și Castelul Karolyi din Carei.
„Gustă diversitatea bănăţeană – între tradiţii şi digitalizare” – proiect de promovare a patrimoniului cultural local!
Publicat de Andra Radu,
15 decembrie 2021, 16:30 / actualizat: 15 decembrie 2021, 18:59
Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului în judeţul Timiş, Consiliul Judeţean Timiş şi Asociaţia Patronală HORETIM au încheiat proiectul de promovare a patrimoniului cultural local „Gustă diversitatea bănăţeană – între tradiţii şi digitalizare”, în care au fost incluse, până acum, 16 restaurante din judeţ, pe un traseu semnalizat al gastronomiei bănăţene.
Directorul executiv al APDT Timiş, Delia Barbu, a explicat, miercuri, că proiectul a cuprins mai multe etape. Printre acestea se află introducerea reţetelor tradiţionale din Banat în meniurile restaurantelor din Timişoara, crearea unei hărţi a locaţiilor cuprinse în proiect şi marcarea acestora cu simboluri specifice ale proiectului sintetizat într-un QR Code, realizarea de materiale de promovare, dar şi editarea unui volum semnat de prof. Mărioara Pisat, care cuprinde reţete tradiţionale din Banatul de câmpie.
Proiectul a demarat în vară, având dublul scop de a dezvolta oferta de servicii puse la dispoziţia turiştilor care ajung în destinaţia locală prin promovarea patrimoniului gastronomic local, dar şi de a sprijini industria ospitalităţii în această perioadă marcată de pandemie.
De la demararea proiectului s-au alăturat demersului 16 restaurante din întregul judeţ, respectiv din Timişoara, Lugoj şi Altringen, iar lista celor care doresc să introducă în meniurile lor produse tradiţionale din Banat rămâne deschisă şi ea poate fi accesată oricând, din întreaga lume, pe aplicaţia digitală Discover Timiş, sub denumirea Gustă diversitatea.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de Universitatea Ovidius din Constanţa, în perioada 17 – 21 noiembrie, o delegaţie formată din trei profesori universitari constănţeni a vizitat mai multe licee şi o universitate din Albania, pentru promovarea programelor de studii şi extinderea colaborărilor educaţionale şi de cercetare cu instituţii de educaţie din această ţară.
Activităţile au făcut parte din campania „Be a student at Ovidius”, desfăşurată cu scopul de a creşte vizibilitatea UOC prin promovarea în plan internaţional a imaginii acesteia ca universitate multiculturală comprehensivă.
„Pe parcursul vizitelor la instituţiile de învăţământ din Korca şi Tirana au fost prezentate programele de studii ale universităţii de stat constănţene şi oportunităţile de care pot profita viitorii studenţi. De asemenea, au fost purtate discuţii cu privire la consolidarea relaţiilor de cooperare existente şi dezvoltarea unor noi colaborări între organizaţiile implicate”, a precizat conf. univ. dr. Cristina Duhnea.
Campania „Be a student at Ovidius” face parte din proiectul Intensificarea şi diversificarea iniţiativelor de internaţionalizare în Universitatea Ovidius din Constanţa – educaţie şi cercetare într-un mediu multicultural internaţional (INTENS-O II).
Rezultatele finale la cea de-a doua sesiune a Bacalaureatului, după rezolvarea contestaţiilor, vor fi afişate astăzi.
Rata de promovare înregistrată în sesiunea august – septembrie a examenului naţional de bacalaureat înainte de depunerea contestaţiilor este 30,3%.
Rezultatele vor fi publicate prin anonimizarea datelor personale ale candidaţilor, în conformitate cu prevederile specifice în vigoare (Regulamentul general privind protecţia datelor – RGPD/GDPR).
Media minimă de promovare a examenului este 6, iar nota minimă pentru fiecare probă scrisă este 5.
Centrul de Cultură şi Artă al Judeţului Sălaj a lansat un proiect prin care se va crea o platformă digitală pentru promovarea arhitecturii tradiţionale de pe teritoriul judeţului.
Proiectul cultural „Traseele caselor tradiţionale sălăjene” se derulează în perioada aprilie – noiembrie 2021, în parteneriat cu Asociaţia Sinaptica şi este cofinanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
Obiectivele proiectului vizează documentarea resurselor naturale şi antropice din Sălaj care să fie incluse în cinci trasee de vizitare distincte, realizarea unor acţiuni de educaţie culturală a publicului local şi a turiştilor şi crearea unor platforme interactive mobilă şi web pentru prezentarea traseelor turistice.
Pe lângă realizarea unei aplicaţii mobile şi a unei pagini web, în timpul proiectului vor fi organizate două sesiuni de instruire pentru 20 de persoane care să poată realiza activităţi de ghidaj în sprijinul vizitatorilor.
Primarul Dominic Fritz a anunţat că va fi înfiinţată o Asociaţie de promovare a Timişoarei, ca brand în sine, în parteneriat cu alte entităţi interesate să susţină acest demers, nu doar turistic, ci şi educaţional şi investiţional, şi după anul 2023, cel al Capitalei Culturale Europene (CCE).
Edilul a precizat că Primăria Municipiului Timişoara are momentan doar un Birou de informare turistică şi culturală, a cărui activitate se rezumă la operaţionalizarea centrului info-turistic sau să facă nişte pliante.
„Acest Birou nu este unul strategic şi nici o organizaţie în care sunt angrenaţi cei care au un interes să se promoveze. De aceea, vrem să facem această organizaţie de management al destinaţiei, ideea vine din zona de turism pentru promovarea unui brand de oraş pentru turişti.
Noi am vrea să o extindem şi să facem o asociaţie prin care să promovăm Timişoara ca brand nu doar pentru turişti şi atragerea lor, ci şi pentru atragerea studenţilor, a investitorilor, deci toate activităţile de promovare a oraşului în România şi în străinătate”, a detaliat Fritz.
Primarul a explicat că se doreşte ca această asociaţie să fie fondată alături de alte entităţi din municipiu care vor să promoveze Timişoara.
„Cred că aceasta va fi un punct-cheie pentru promovarea Timişoarei nu doar pentru 2023, ci pe termen lung”, a încheiat Dominic Fritz.
Rata de promovare (înainte de contestaţii) înregistrată de absolvenţii studiilor liceale şi care au susţinut probele examenului de Bacalaureat în sesiunea iunie-iulie 2020, atât din promoţia curentă, cât şi din promoţiile anterioare este de 62.9%.
Pentru promoţia curentă, rata de promovare este 71.4%, iar pentru promoţiile anterioare – 25.00%
În sesiunea iunie-iulie 2020, au promovat 92.930 de candidaţi, dintr-un total de 147.790 candidaţi prezenţi. Dintre aceştia, 86.140 de candidaţi sunt din promoţia curentă, iar 6.790 de candidaţi sunt din promoţiile anterioare.
232 de candidaţi au obţinut media 10.
Pe discipline de examen, situaţia candidaţilor cu note de 10 este următoarea:
1.927 au obţinut nota 10 la proba de Limba şi literatura română;
209 au obţinut nota 10 la proba de Limba şi literatura maternă;
5.624 au obţinut nota 10 la proba obligatorie a profilului (Matematică – 2.241 / Istorie – 3.383)
6.799 au obţinut nota 10 la proba la alegere a profilului şi a specializării.
Procente de promovare peste 70% s-au înregistrat în următoarele judeţe: Cluj (77.8%), Sibiu (71.8%), Iaşi ( 71.4%) şi Braşov (71.00%). În Capitală, rata de promovare s-a situat la 70%.
Judeţele în care ratele de promovare au fost sub 50%: Ilfov (32.2%), Giurgiu (42.4%), Mehedinţi (47.8%) şi Gorj (49.7%).
Nota minimă de promovare, pentru fiecare disciplină, este 5, iar media finală pentru promovarea examenului este minimum 6. Procentul de promovare s-a calculat din totalul candidaţilor prezenţi, incluzând în această categorie şi candidaţii eliminaţi.
Rezultatele (înainte de contestaţii) au fost afişate astăzi, 30 iunie, la ora 12:00, atât în centrele de examen, cât şi pe pagina web dedicată.
Contestaţiile pot fi depuse atât în format fizic, cât şi electronic, în zilele de 30 iunie, în intervalul orar 16:00 – 19:00 şi pe data de 1 iulie, în intervalul orar 8:00 – 12:00.
Rezultatele finale vor fi anunţate duminică, 5 iulie.
Ceremonia de deschidere a concursului Eurovision, din acest an de la Tel Aviv, a avut loc printr-un spectacol impresionant ce s-a desfășurat în aer liber.
Reprezentanții celor 41 de țări au pășit pe un imens covor orange, culoarea aleasă de gazdele din acest an. Ceremonia de întâmpinare a fost un eveniment monden, în aer liber, ce a avut loc la capătul celebrului bulevard Rothschild din Tel Aviv.
Invitații au sosit în mașini de lux și au fost întâmpinați de oficial de primarul orașului Tel Aviv, Ron Huldai, directorul televiziunii publice israeliene, Eldad Koblenz, și Jon Ola Sand, directorul executiv al EBU.
În partea a doua a ceremoniei de întâmpinare a păși și reprezentanta României, Ester Peony. Acesta va participa, astăzi, la un concert de promovare la Tel Aviv.
Ester Peony va intra în concurs joi, cu piesa „On a Sunday”, iar finala Eurovision va avea loc sâmbătă.
La Constanţa începe astăzi o dezbatere între specialişti, privind dezvoltarea turismului durabil la Marea Neagră.
Este vizată aproape întreaga zonă costieră a Mării Negre, din România, Bulgaria, Ucraina, Moldova şi Georgia.
Proiectul, finanţat din fonduri europene, prevede crearea unei reţele de promovare a turismului în spaţiul meţionat, prin organizarea de tururi naţionale şi la nivel internaţional.
La discuţii, accentul va fi pus pe promovarea on-line, iar o altă temă va fi dezvoltarea turismului prietenos cu mediul ambiant.
Este vorba despre liceele Dimitrie Leonida, Auto, Agricol şi Silvic din Timişoara şi Liceul Agricol din Orţişoara.
Rata de promovare a acestei sesiuni de Bacalaureat este mai mică decât cea de anul trecut, spune inspectorul şcolar general din judeţ, Aura Danielescu.
În Timiş, rata de promovare a sesiunii de toamnă a Bacalaureatului este de 22,37 la sută.
343 de contestaţii au fost despuse în Timiş de candidaţii la sesiunea de toamnă a Bacalaureatului.
Cele mai multe, 135, au avut în vedere notele de la proba scrisă de limba şi literatura română, 74 – la biologie vegetală şi animală, 61 la matematică şi 44 la geografie.
Lucrările din Timiş vor fi recorectate la centrul de evalure din Deva.
Nici în liceele arădene din Ineu, Miniş, Vinga şi Lipova nu au fost elevi care să promoveze Bacalaureatul de toamna.
Inspectoratul Şcolar Arad anunţă că se vor lua măsuri în cazul acestor instituţii.
Mai mult, şcolile vor trebui să prezinte o notă justificativă, măsurile luate şi pregătiri suplimentare pentru ca astfel de situaţii să nu se mai înregistreze.
Alte cinci licee au promovare sub 8 procente.
Rata de promovarea a Bacalaureatului de toamnă în judeţul Arad, înainte de rezolvarea contestaţiilor, este de 16.41%.
În judeţul Hunedoara rata de promovare este de 22,27 la sută.
Doar 17 la sută dintre elevii bucureşteni care au dat bacalaureatul în sesiunea de toamnă au promovat examenul.
La nivel naţional rata de promovare este de aproximativ 22 %.
Totuşi numărul celor care au ratat examenul maturităţii rămâne destul de mare.
Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Invătamânt, Simion Hancescu, consideră că principalele motive sunt programa şcolară încărcată şi modul de examinare.
La aceste cauze se mai adaugă şi altele, precum dezinteresul tot mai crescut al copiilor, dar şi mediatizarea unor persoane care au prosperat şi au o educaţie precară.Simion Hancescu consideră că nici în anii următori rezultatele nu vor fi extraordinare.
In acelasi timp, pot fi depuse si contestaţiile. Joi vor fi afisate rezultatele finale.
Estimarile partiale arata ca aproximativ 80% dintre candidati au picat aceasta sesiune.
Potrivit Ministerului Educaţiei, rata de promovare a fost de aproape 23 la sută.
53 de mii de absolvenţi de clasa douăsprezecea au participat la examen şi au promovat peste 11 mii 600. Cele mai proaste rezultate sunt in județele Ilfov și Prahova.
Din totalul candidaţilor respinşi, 250 au fost eliminaţi pentru fraudă şi peste 9 mii 700 au obţinut medii între 5 şi 5,99.
În sesiunea de vară a examenului de bacalaureat, rata de promovare la nivel naţional a fost de 60 la sută.
AIESEC, cea mai mare organizație de studenți din lume, nonprofit şi apolitică, organizează sâmbătă 23 august, între orele 17.00 și 20.00, pe plaja Radio Constanța/Radio Vacanța din Mamaia, evenimentul Global Village.
Evenimentul are drept scop îmbunătățirea imaginii României la nivel internațional și național în rândul populației tinere, prin promovarea culturii și a patrimoniului național. Totodată, se insistă asupra încurajării tinerilor în direcţia voluntariatului.
Manifestarea, care face parte din proiectul internațional „Discover Romania Beyond Dracula“, finanțat de Ministerul Tineretului și Sportului, îi va avea ca protagoniști pe cei 60 de studenți veniți din 28 de țări pentru a cunoaște România de dincolo de mitul lui Dracula.
În cadrul evenimentului, studenţii internaționali vor avea oportunitatea de a-și prezenta țările din care provin, inclusiv aspecte mai puţin cunoscute despre acestea, dar vor putea vorbi, de asemenea, despre noua imagine pe care şi-au format-o în legătură cu România.
Evenimentul va cuprinde un moment de gătit preparate tradiționale, reprezentative pentru fiecare țară participantă. Pregătirea acestora va avea loc în laboratorul Colegiului Comercial „Carol I“, fiind urmată de mult-aşteptatul moment al degustării.
Pe plaja Radio Constanța/Radio Vacanța din Mamaia vor avea loc momente artistice, precum dansuri specifice țărilor partenere sau expoziția de fotografie, compusă din imagini realizate de studenţii străini pe parcursul șederii lor în România.
În perioada 24 – 31 august, vor fi organizate evenimentele de încheiere a proiectului, tinerii având astfel şansa de a împărtăși experiențele pe care le-au avut în România. Cei 60 de tineri care vizitează țara noastră în cadrul acestui proiect provin din Canada, Brazilia, Belarus, Germania, Grecia, Albania, Italia, Lituania, Țările de Jos, Polonia, Portugalia, Rusia, Serbia, Ucraina, Egipt, Maroc, Turcia, Liban, India, Indonezia, Malaezia, Pakistan şi Taiwan.
Structură înfiinţată în baza unui proiect din cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, care a presupus o investiţie de peste 600.000 de lei. Centrul va funcţiona în subordinea Consiliului Municipal Botoşani şi a fost amenajat în centrul vechi.
Acesta va promova informaţiile turistice despre zona Municipiului Botoşani prin intermediul unui portal web conectat la alte centre similare din România, dar şi prin intermediul unor ghiduri turistice, pliante, broşuri şi târguri de turism. Unitatea va fi deschisa zilnic, în intervalul orar 10:00 – 17:00.
O cale ferată abandonată care asigura cândva legătura dintre oraşele Oţelu-Roşu şi Caransebeş este acum una dintre locaţiile vizate de Uniunea Europeană, alături de alte peste 20 de obiective, fiind inclusă pe lista comorilor ascunse.
Vegetaţia care s-a dezvoltat în jurul şinelor a transformat acest tronson într-un adevărat obiectiv romantic, internauţii denumindu-l simbolic „Tunelul iubirii”.
Această locaţie apare anul acesta pe lista comorilor ascunse, alături de alte 28 de locuri mai puţin cunoscute din Europa, întocmită de Parlamentul European.
Proiectul de promovare a acestor locuri intitulat „Redescoperă Europa” a fost lansat anul trecut cu ajutorul aplicaţiei mobile Foursquare.
Lista include locaţii şi obiective despre care legislativul european spune că este foarte probabil să nu fi auzit nimeni niciodată.
Un castel de nisip, un buncăr sovietic secret, un sat muzeu, fenomene geologice, sunt doar câteva dintre propunerile, reprezentând o serie de atracţii turistice inedite din spaţiul UE.
Anul trecut, pe această listă a figurat şi Transfăgărăşanul.
Comisia Europeană a anunțat marți un nou pachet anual de sprijin pentru Republica Moldova.
Acesta este destinat modernizării instituțiilor publice importante, îmbunătățirii politicilor de finanțe și de management, prin implementarea Acordul de Liber Schimb, semnat cu Uniunea Europeană.
Această noua finanțare va stimula, de asemenea, competitivitatea în afaceri în mediul rural și va asigura protecție minorităților și grupurilor sociale vulnerabile.
Vorbim despre un prim pachet de asistență bilaterală ce prevede o alocare de 101 milioane de euro pentru țara vecină.
Cea mai mare parte din sumă, 64 de milioane, va fi folosită pentru dezvoltarea agriculturii și a mediului rural.
Restul banilor se alocă sprijinirii instituțiilor cheie, precum Ministerul Finanțelor pentru a continua politicile fiscale eficiente.
Președintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, a declarat în cursul unei vizite oficiale efectuate luna trecută,la Chișinău:
„Colaborarea noastră este puternică şi devine încă şi mai puternică. Moldova a investit mult în viitor şi e dornică să facă şi mai mult. Noi, Uniunea Europeană, vă împărtăşim încredera şi energia şi vrem să participăm alături de voi la acest efort.”
Pe 2 mai 2014, Comisia Europeană a mai aprobat un program de sprijin în favoarea Republicii Moldova în valoare de 30 milioane de euro, destinat dezvoltării legislației naționale în conformitate cu standardele UE și promovarii exporturilor.
Acestea pot fi accesate direct de pe telefonul mobil sau tabletă.
Programul permite realizarea unor călătorii virtuale în muzee, hoteluri, pensiuni sau în alte zone de interes turistic, dar şi accesarea unor pagini destinate rezervării de camere pentru vacanţă.
De asemenea, poate fi vizitat online circuitul castrelorlor romane şi casele tradiţionale ardeleneşti, care pot fi închiriate de către cei care doresc să-şi petreacă un sejur în judeţul Sălaj.
La acest examen s-au înscris 230 de candidați, dintre care au promovat peste 120.
Numărul mic este dat de faptul că nota de trecere este 8.
Inspectorul școlar general al județului Mureș, Ștefan Someșan, a precizat că procentul de promovare este ceva mai bun decât anul trecut.
Clubul de paint-ball PPZ va organiza la sfârşitul acestei săptămâni, la Ozunca Băi din judeţul Covasna, un reality-show care va angrena aproximativ o sută de „luptători”.
Bătălia cu cartuşe şi grenade cu vopsea colorată se va da în pădurile din zonă şi se va desfăşura după un scenariu real, inspirat de Operaţiunea Highjump, derulată de americani în Antarctica între anii 1946-1947.
Liderul clubului de paint-ball, Hajnal Attila, a declarat că cei care doresc să participe la această acţiune se mai pot înscrie până vineri. Organizatorii vor asigura contracost cazarea, armamentul, echipamentul de protecţie şi transportul cu camione până la „câmpul de luptă”.
În joc sunt puse şi premii speciale, prin tragere la sorţi putându-se câştiga echipamente şi accesorii de paint-ball.
De asemenea, se vor acorda premii pentru cel mai bun camuflaj, cel mai bun strateg şi cel mai bun jucător.
Evenimentul are ca scop promovarea paint-ball-ului, acesta fiind cel de-al optulea reality-show organizat de clubul PPZ în România.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.