Analfabetismul funcțional atinge cote alarmante în România!
Publicat de Andra Radu, 4 decembrie 2019, 14:32
Rezultatele testelor PISA au arătat că analfabetismul funcțional atinge cote alarmante în România
În urma publicării rezultatelor de la această evaluare internațională, ministrul Educației, Monica Anisie, spune că își dorește o mai bună pregătire a cadrelor didactice și schimbarea tehnicilor de învățare.
„Această evaluare internațională este o cercetare știinţifică de la care Ministerul Educaţiei trebuie să pornească atunci când ia nişte măsuri. (…) De acum înainte, consider că este important să nu mai luăm măsuri fără a fundamenta măsurile pe nişte cercetări solide”, a arătat ministrul.
Ministrul Educației, Monica Anisie, a mai spus că ia în calcul și schimbarea modului în care sunt construite subiectele evaluării naționale.
Rectorul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative, Remus Pricopie, afirmă, referindu-se la rezultatele obţinute de elevii români la ultima evaluare PISA, că cel mai grav nu este rezultatul, ci „lipsa unor măsuri clare şi coerente pentru corectarea situaţiei”.
„Pentru România, rezultatele PISA 2018 nu sunt bune, indiferent cum am privi lucrurile. În acelaşi timp, însă, sunt de acord cu ministrul Anisie că trebuie să abordăm această problemă într-o manieră obiectivă, cu calm, şi nu să dramatizăm. Cel mai grav nu este rezultatul obţinut la PISA în toţi aceşti ani, ci lipsa unor măsuri clare şi coerente, pentru corectarea situaţiei, la care nu ai cum să ajungi atunci când ai un nou ministru al Educaţiei la fiecare şase luni”, a scris Pricopie pe pagina sa de Facebook.
De asemenea, vicepremierul Raluca Turcan este de părere că rezultatele la testele PISA arată „cel mai clar” nevoia de a pune în practică proiectul „România educată” al preşedintelui Klaus Iohannis.
Vicepremierul a afirmat că s-a ajuns în această situaţie pentru că s-au făcut „schimbări după ureche, heirupiste, generate doar în contextul unor rezultate dramatice la evaluări„.
Clasamentul PISA 2018 publicat marţi de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) reflectă o poziţionare a sistemului naţional de educaţie din România sub valorile medii înregistrate la nivelul ţărilor participante, potrivit gpseducation.oecd.org.
Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei şi Cercetării, comparativ cu ciclul anterior de testare, media internaţională a înregistrat o uşoară scădere (citire/lectură – 487, faţă de 493, matematica – 489, faţă de 490, ştiinţe – 489, faţă de 493 în 2015).