Directorul general al RATB, Adrian Mihail, a declarat astăzi că transportul public va deveni mult mai atractiv, prin achiziționarea de autobuze, troleibuze și tramvaie noi, prin prioritizarea căii de rulare a tramvaielor și prin instalarea de sisteme tip GPS pe mijloacele de transport.
Conform șefului de la RATB, punerea căii de rulare a liniilor de tramvai 1, 10, 16 și 21 va duce la scăderea timpului de succedare a acestor mijloace de transport de mare capacitate în stații. Mai mult decât atât, transportul public va deveni predictibil.
Astfel, toate mijloacele de transport ale regiei vor avea sisteme de tip GPS și vor putea fi urmărite de către bucureșteni prin intermediul telefoanelor mobile de tip smartphone.
Biletul unic Metrorex-RATB nu va fi disponibil de duminică, 10 decembrie, așa cum anunțase inițial primarul general Gabriela Firea.
Noul tichet ar putea să fie implementat până la finalul acestui an, a declarat directorul interimar la Metrorex, Ion Constantinescu, la dezbaterea publică organizată pe această temă. El a precizat că sistemele celor doi operatori de transport sunt pregătite, însă trebuie să se finalizeze procedurile legale pentru ca biletul unic să poată fi implementat.
Ion Constantinescu a mai declarat că tichetul unic se adresează unui segment destul de mic din populație, care schimbă mai mult de 3 mijloace transport. Pe de altă parte, șeful de la metrou susține că Metrorex este dispusă să discute și cu alți operatori de transport din București pentru a realiza integrarea tarifară.
Marian Ivan, președintele OPTAR a criticat la dezbaterea publică graba privind introducerea tichetului unic Metrorex-RATB, susținând că acesta nu oferă nicio facilitate, iar prețurile biletelor sunt chiar mai mari decat cele obisnuite. Ivan a mai precizat că, la orele de vârf, mijloacele de transport ale RATB circulă mai greu, iar limitarea de timp a biletelor de călătorie nu oferă posibilitatea schimbării mai multor mijloace de transport. În plus, integrarea tarifară ar trebui gândită și pentru locuitorii din Ilfov, a mai spus Marian Ivan.
Reamintim că unul dintre biletele unice va fi de 60 de minute, cu un preț de 5 lei, din care 1,3 lei vor merge la RATB, iar 2,5 lei vor merge către Metrorex. Va exista și un titlu de călătorie de 10 călătorii de câte 60 de minute, cu un preț de 34 de lei, din care 13 lei vor merge către RATB, și un abonament de o zi, cu un preț de 17 lei, dintre care 8 lei vor merge către regia de transport a Municipalității.
Primarul general, Gabriela Firea, a afirmat, in legatura cu achizitia celor 400 de autobuze Euro 6, ca 95% dintre contestatiile depuse au fost considerate de catre CNSC (Consiliul National de Solutionare a Constestatiilor) ca nefondate, numai 5% necesitand unele lamuriri si informatii suplimentare.
Suspendarea licitatiei a fost 100% nefondata, deoarece aspectele sesizate in contestatii sunt unele hilare si altele derizorii, considera Gabriela Firea.
In aceste conditii, pe 2 noiembrie, Primaria Capitalei va ridica suspendarea procedurii de achizitie, noul termen pentru depunerea ofertelor fiind data de 10 noiembrie. In 25 de zile de la acest termen, va fi anuntat castigatorul licitatiei, daca nu vor aparea noi contestatii, a declarat edilul Capitalei.
Gabriela Firea a facut apel la operatorii economici interesati sa participe la aceasta licitatie sa inceteze boicotul birocratic de pana acum, deoarece nu ar fi corect ca un agent economic sa incerce sa obtina un avantaj, sicanand autoritatea contractanta.
Totodata, primarul general a mai spus ca le-a cerut parlamentarilor sa modifice legea achizitiilor publice, astfel incat agentii economici sa fie nevoiti sa depuna o cautiune, compusa dintr-o taxa si un procent din imtreaga investitie, atunci cand fac o contestatie. Aceasta cautiune ar urma sa fie pierduta, in cazul in care contestatia va considerata nefondata.
Directorul general al RATB, Adrian Sorin Mihail, a spus ca regia de transport are pregatite caietele de sarcini pentru achizitia a 100 de tramvaie si a tot atatea troleibuze, urmand ca procedura sa fie lansata, cat de curand, pe SEAP. Este pregatit si studiul de oportunitate pentru achizitia a 100 de autobuze electrice.
După 4 ani, se reia circulația tramvaielor pe Șoseaua Pantelimon
Publicat de adinaiftime,
23 septembrie 2017, 18:20
Circulaţia tramvaielor pe Şoseaua Pantelimon va fi reluată sâmbătă, după patru ani de la începerea lucrărilor edilitare, anunţă Primăria Capitalei.
În acest sens, va fi reînfiinţată linia de tramvaie 55, în timp ce linia de autobuze 655 va fi desfiinţată. Tramvaiele vor funcţiona între staţiile Granitul şi Piaţa Sf. Vineri, pe traseul Şos. Pantelimon, Şos. Iancului, Bd. Pache Protopopescu, Str. Traian, Cal. Călaraşi, Bd. Corneliu Coposu, Str. Sf. Vineri.
În plus, RATB va suspenda şi linia de tramvai 5 şi va introduce linia navetă de autobuz 605, care va circula între terminalele Complex Comercial Băneasa şi Piaţa Sf. Vineri, pe traseul Şos. Bucureşti-Ploieşti, Bd. Aerogării, Str. Aviator Şerbănescu, Str. Barbu Văcărescu, Str. Tunari, Str. Alecu Russo, Bd. Dacia, Str. Vasile Lascăr, Str. Armand Călinescu, Str. Paleologu, Calea Moşilor, Str. Sf. Vineri.
RATB a suspendat temporar circulatia acestora, pentru executarea reviziei tehnice anuale.
Pe timpul lucrarilor, calatorii au la dispozitie linia naveta de autobuze 641, care va functiona intre Piata Presei Libere si Ghencea, pe Bd. Mãrãsti, Bd. Maresal Alexandru Averescu, Str. Turda, Pasajul Grant, Sos. Crângasi, Str. Virtutii, Pasajul Lujerului, Str. Brasov, Bd. Ghencea.
Autobuzele vor efectua opriri pe sensul cãtre terminalul Ghencea, astfel: pe Bd. Mãrãsti, în statiile amplasate în zona Institutului de Agronomie si dupã intersectia cu Str. Alexandru Constantinescu; pe Str. Turda, în statiile amplasate dupã intersectia cu Bd. Ion Mihalache, respectiv înainte de Pasajul Grant; pe Sos. Crângasi si Str. Virtutii, în statiile corespunzãtoare liniei 178, precum si în noua statie situata înainte de Bd. Uverturii; pe Str. Brasov, în statiile corespunzãtoare liniei liniilor 105, 173 si 221, precum si în noua statie situatã dupã intersectia cu Bd. Timisoara; în terminalul ‘Ghencea’, în statiile corespunzãtoare liniei 221.
Pe sensul cãtre terminalul ‘Piata Presei Libere’, autobuzele vor efectua opriri pe Str. Brasov, în statiile corespunzãtoare liniilor 105, 173 si 221, precum si în noile statii situate dupã intersectia cu Drumul Taberei, respectiv înainte de Bd. Timisoara; pe Str. Virtutii, în noua statie amplasatã dupã intersectia cu Bd. Uverturii, apoi în statiile corespunzãtoare liniei 178; pe Sos. Crângasi, în statiile corespunzãtoare liniei 178; pe Str. Turda, în noua statie amplasatã dupã Pasajul Grant; pe Bd. Maresal Alexandru Averescu, în noua statie amplasatã dupã intersectia cu Bd. Ion Mihalache; pe Bd. Mãrãsti, în noua statie amplasatã dupã intersectia cu Str. Alexandru Constantinescu, apoi în statiile corespunzãtoare liniei 330; în terminalul ‘Piata Presei Libere’, în statiile corespunzãtoare liniei 449.
Lucrările de modernizare a instalaţiilor de control-acces desfăşurate în staţiile de metrou se vor încheia pe data de 19 septembrie, odată cu etapa finală în care vor intra ultimele şase staţii cu un singur acces.
Potrivit societăţii de transport, în perioada 2 – 19 septembrie se va derula etapa finală a lucrărilor de modernizare a instalaţiilor de control-acces, ce va cuprinde şase staţii cu un singur acces, după cum urmează: Tineretului (2-5 septembrie), Apărătorii Patriei(2-5 septembrie), Dimitrie Leonida (9-12 septembrie), Costin Georgian (9-12 septembrie), Pantelimon (16-19 septembrie) şi Basarab 1 (între 16 şi 19 septembrie).
Perioada maximă estimată pentru închiderea staţiilor de metrou cu un singur acces va fi de patru zile calendaristice consecutive, dintre care două lucrătoare. Pe parcursul lucrărilor, personalul Metrorex va asigura asistenţa necesară călătorilor.
Din datele oficiale reiese că, până la începerea acestei ultime etape, Metrorex a modernizat 66 de accesuri din 35 de staţii.
Metrorex precizează că a informat autorităţile locale şi RATB cu privire la desfăşurarea proiectului de modernizare, precum şi a modificărilor apărute în graficul de execuţie şi a solicitat sprijin pentru preluarea călătorilor cu ajutorul transportului în comun de suprafaţă, pentru perioadele în care se vor desfăşura lucrări în staţiile cu un singur acces.
Tichetul unic de transport va fi introdus în București și în județul Ilfov.
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunţat că acest program va fi implementat din toamnă.
Edilul șef a precizat că proiectul se adresează atât companiilor de stat, cât şi firmelor private.
”Împreună cu Metrorex şi CFR vom implementa, începând din această toamnă, programul tichetului unic de transport. Noutatea aceasta fiind că un călător din Bucureşti sau din Ilfov, cu acelaşi bilet poate să urce şi într-un autobuz RATB, poate să meargă şi cu Metroul, poate să urce şi într-un microbuz al unei firme private, licenţiată în regiunea Bucureşti-Ilfov”, a declarat primarul general, Gabriela Firea
Până luni, inclusiv, se va lucra pentru modernizarea sistemului de control acces. RATB şi o companie privată vor prelua pasagerii.
Linia specială de autobuze – 616 – va funcţiona la solicitarea unei companii private, pe traseul Şos. Colentina – metrou Pipera. Autobuzele navetă vor sosi în stații la cel mult 4 minute.
Din 19 iulie încep lucrările de modernizare a instalaţiilor de taxare din alte 11 staţii de metrou.
Până în 29 august, vor fi modernizate instalaţiile de control acces din staţiile Piaţa Unirii 1 si 2, Eroii Revoluţiei, Obor, Piaţa Victoriei 2, Piaţa Sudului, Staţia Eroilor, Staţia Politehnica si Gorjului.
Potrivit Metrorex, până acum au fost finalizate lucrările de modernizare la 42 de puncte de acces din 20 de staţii.
Pe langa autobuzele turistice in Capitala vor aparea autobuze culturale.
Primarul general, Gabriela Firea a discutat cu ministrul culturii, Lucian Romascanu despre oportunitatea infiintarii unei linii speciale RATB care sa aiba statii in apropierea obiectivelor culturale importante din Capitala, cum ar fi teatre, muzee sau alte institutii de cultura.
Cei doi oficiali au mai abordat si posibilitatea preluarii de catre municipalitate a fostelor cinematografe si gradini de vara in vederea reabilitarii si modernizarii lor.
Multe dintre cladirile care gazduiau fostele cinematografe au disparut iar altele sunt intr-o stare avansata de degradare.
Gabriela Firea a mai spus ca Politia locala a Capitalei a inceput o actiune de verificare a cladirilor monument istoric acoperite de mesh-uri in vederea dezafectarii acestora.
Echipe ale RATB vor verifica, începând de astăzi, dacă pasagerii au carduri de călătorie valabile. Ceea ce este interesant este faptul că bucurestenii vor fi controlaţi la urcarea în mijloacele de transport.
De asemenea, îi vor îndruma către centrele de vânzare pe cei care nu dețin titluri valabile.
Verificările vor fi făcute la orele de vârf, în stațiile cu flux mare de călători, adică între orele 6.00 și 9.00 și 17.00 – 19.00.
Control are în vedere creșterea gradului de conștientizare asupra necesitătii achitării călătoriei și face parte dintr-un proiect pilot.
La sfârșitul acestei luni, după încheierea proiectului vor fi făcute evaluări pentru a stabili măsurile care urmează să fie luate.
Avand in vedere conditiile meteorologice caracterizate de temperaturi apropiate celor de canicula si de umezeala, care vor duce indicele de disconfort termic catre valoarea critica de 80 de unitati, incepand de maine, primarul general Gabriela Firea a dispus luarea de masuri care sa previna efectele caniculei.
Astfel, Administratia Spitalelor si Serviciilor medicale va instala 20 de corturi anticanicula in zone de trafic pietonal intens, precum Piata Victoriei, Piata Romana, la ASE si la metrou, la Piata Universitatii, Spitalul Coltea si la Arhitectura, la Piata Unirii, la Piata Iancului etc.
In premiera, in acest an, vor fi instalate si 10 containere anticanicula, care vor beneficia de o utilare foarte buna si vor putea oferi si servicii medicale. Acestea vor fi instalate in zone precum Piata Victoriei, Dristor, Cismigiu, Arhitectura si Obor, a spus Gabriela Firea.
Edilul sef a mai dispus ca RATB sa ia toate masurile necesare pentru ca pe trasee sa fie cat mai putine mijloace de transport fara aer conditionat. Parcul auto de pe traseu va trebui sa creasca numeric, pentru a asigura intervale de succedare in statii. In plus, chiar si in acele mijloace de transport fara aer conditionat se vor lua masuri pentru a putea fi ajutati calatorii care ar suferi din cauza caniculei. Astfel, la punctele de lucru RATB vor exista apa rece si aer conditionat. La capetele de linie, vor exista asistente medicale care sa asigure capacitatea conducatorilor auto si de tramvai de a lucra in conditii bune.
Gabriela Firea a mai dispus ca, in acest an, in premiera, toate institutiile subordonate Consiliului General si toti prestatorii de servicii sa isi organizeze cate un punct anticanicula, unde sa existe apa rece si aer conditionat.
Conform dispozitiilor primarului general, Politia Locala si inspectorii Municipalitatii vor intensifica controalele in piete, pentru a preveni comercializarea alimentelor alterate.
Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Bucuresti va lua masuri pentru a asigura protectia persoanelor fara adapost, asistenta medicala, daca este nevoie, si sa le conduca la centrele Primariei, pentru a sta la racoare, a mai spus Gabriela Firea.
Primarul Capitalei le-a cerut celor de la Apa Nova sa asigure o buna alimentare cu apa a bucurestenilor, sa intervina cu promptitudine la avarii, sa asigure functionarea celor 58 de cismele stradale si a fantanilor arteziene.
Totodata, operatorii de salubrizare vor trebui sa asigure ridicarea la timp a gunoiului menajer si sa ridice mai des gunoiul de la unitatile de alimentatie publica si piete, conform dispozitiilor edilului sef.
Două sensuri giratorii provizorii vor fi amenajate la intersecţia de la Otopeni, pe Centura capitalei, unde se formează cozi uriaşe pentru accesul din DN1. In schimb, semnarea contractului pentru constructia pasajului suprateran de la Domensti este blocată din nou.
La doi ani de la demararea licitației, după două serii de contestații la Curtea de Apel București si alte două la Consiliul National pentru Soluționarea Contestațiilor, s-a depus o nouă notificare.
În această situație va mai trece încă o vară fără șantier la Domnesti.
Nici Primăria București nu a reusit să demareze proiectul pentru lărgirea la patru benzi pe Prelungirea Ghencea.
În continuare, RATB face statie pe prima bandă, nu sunt trotuare, iar până la intersectia cu Valea Oltului se merge bară la bară.
În perioada 29 – 30 august 2015, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va executa lucrări de revizie la linia 41 de tramvaie, lucrări ce vor viza atât calea de rulare a tramvaielor, cât şi reţeaua electrică de contact şi peroanele pentru călători. Din această cauză, linia 41 se suspendă.
Pentru preluarea călătorilor de pe traseul acesteia, se înfiinţează linia navetă de autobuze 641, care va funcţiona între terminalul „Piaţa Presei Libere” şi terminalul ,,Ghencea” pe Bd. Expoziţiei, Bd. Mărăşti, Bd. Mareşal Alexandru Averescu, Str. Turda, Pasajul Grant, Şos. Crângasi, Str. Virtuţii, Pasajul Lujerului, Str. Braşov, Bd. Ghencea.
Autobuzele vor opri astfel:
Pe sensul către terminalul „Ghencea”:
– pe Bd. Mărăşti, în staţiile ,,Oprire”, amplasate în zona Institutului de Agronomie şi după intersecţia cu Str. Alexandru Constantinescu;
– pe Str. Turda, în staţiile ,,Oprire”, amplasate după intersecţia cu Bd. Ion Mihalache respectiv înainte de Pasajul Grant;
– pe Şos. Crângaşi şi Str. Virtuţii, în staţiile liniei 178, precum şi în noua staţie ,,Oprire”, înainte de Bd. Uverturii;
– pe Str. Braşov, în staţiile liniilor 105, 173 şi 221, precum și în noua staţie ,,Oprire”, situată după intersecţia cu Bd. Timişoara;
– în terminalul Ghencea, în staţiile liniei 221
Pe sensul către terminalul ,,Piaţa Presei Libere”:
– pe Str. Braşov, în staţiile liniilor 105, 173 şi 221, precum și în noile staţii
,,Oprire”, situate după intersecţia cu Drumul Taberei – ramura de nord respectiv înainte de Bd. Timişoara;
– pe Str. Virtuţii, în noua staţie ,,Oprire”, amplasată după intersecţia cu Bd. Uverturii, apoi în staţiile liniei 178;
– pe Şos. Crângaşi, în staţiile liniei 178;
– pe Str. Turda, în noua staţie ,,Oprire”, amplasată după Pasajul Grant;
– pe Bd. Mareşal Alexandru Averescu, în noua staţie ,,Oprire”, amplasată după
intersecţia cu Bd. Ion Mihalache;
– pe Bd. Mărăşti, în noua staţie ,,Oprire”, amplasată după intersecţia cu Str.
Alexandru Constantinescu, apoi în staţiile liniei 330;
– în terminalul Piaţa Presei Libere, în staţiile liniei 449
Regia Autonomă de Transport Bucureşti arată marţi, într-un comunicat de presă, că a luat la cunoştinţă despre documentul emis de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin care s-a luat măsura indisponibilizării sumelor existente în conturile bancare ale RATB, precum şi a sumelor care urmează a fi obţinute din încasările zilnice.
Sursa citată a precizat că luni datoria înregistrată era de 272.431.800 lei, suma ce provine din taxa pe valoarea adăugată, care include şi subvenţia acordată beneficiarilor de gratuităţi şi reduceri (pensionari, elevi, studenţi), în conformitate cu Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr 139/2006, pentru perioada septembrie 2007- martie 2013.
„În prezenţ acest debit calculat de ANAF este contestat în instanţă de către RATB, aflându-se în faza de recurs”, se mai arată în comunicat.
ANAF a instituit opriri pe conturile Societăţii Române de Televiziune (SRTv) şi ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti, pentru recuperarea datoriilor, urmând toţi marii contribuabili datornici la bugetul de staţ a anunţat marţi autoritatea.
Aproximativ 50 de membrii ai sindicatelor care reprezintă șoferii și vatmanii RATB, precum și angajații uzinei de reparații URAC s-au adunat în fața sediului regiei de transport pentru a protesta impotriva lipsei pieselor de schimb.
Sindicaliștii spun că, dintre cele 1000 de autobuze ale RATB, în acest moment mai funcționează circa 670, restul fiind imobilizate în garaje, din cauza lipsei pieselor de schimb. Mai mult decât atât, reprezentanții șoferilor afirmă că doar aproximativ 100 dintre autobuzele aflate în traseu mai au instalațiile de aer condiționat funcționale la parametrii specificați de către constructor.
Sindicaliștii protestează și pentru că bugetul regiei de transport pe anul în curs nu a fost adoptat încă. Ei spun că există interese privind desființarea RATB, pentru ca activitatea acesteia să fie preluată de către operatori privați de transport.
Reprezentanții sindicaliștilor declară că vor continua acțiunile de protest mergând până la declanșarea grevei generale.
Târgul Internaţional Gaudeamus Carte de Învăţătură 2014 va avea loc în perioada 19 – 23 noiembrie în Pavilionul Central (A) al Complexului Expoziţional Romexpo. Evenimentul, ajuns la ediţia cu numărul 21, este iniţiat şi organizat de Radio România, prin Centrul Cultural Media Radio România.
Deschiderea oficială a ediţiei va avea loc miercuri, 19 noiembrie, la ora 12.00.
Accesul publicului în incinta Târgului se va face pe baza biletelor (în valoare de 5 lei) şi a abonamentelor de intrare (în valoare de 10 lei, valabile pentru toată perioada), care vor constitui totodată şi suportul pentru Tombola Gaudeamus. Marele Premiu al Tombolei Gaudeamus va fi un autoturism Dacia Logan 10 ani, oferit de Automobile Dacia, căruia i se vor adăuga trei smartphone-uri oferite de Orange. Categorii de public cu acces gratuit: preşcolari, elevi, studenţi, cadre didactice, bibliotecari, profesionişti din domeniile editorial-educaţional, jurnalişti, pensionari, persoane cu dizabilităţi, grupuri organizate.
Programul de vizitare este zilnic între orele 10.00 şi 20.00.
Şi în acest an, Târgul Gaudeamus îşi va întâmpina vizitatorii cu un maraton de evenimente editoriale şi profesionale – aproape 750, număr record în istoria târgului – propuse de către organizator, invitaţi speciali şi de către cei peste 300 de expozanţi.
Invitatul de onoare al ediţiei 2014 este Federaţia Rusă. Programul invitatului de onoare cuprinde peste 30 de evenimente organizate în incinta târgului şi în alte spaţii din Bucureşti. 17 oaspeţi din Rusia – scriitori, critici literari, editori, jurnalişti şi muzicieni, nume bine cunoscute în peisajul cultural contemporan rusesc vor susţine lansări şi prezentări de carte, sesiuni de autografe, dezbateri şi momente artistice. Partener privilegiat al ediţiei este, şi în acest an, GADIF – Grupul Ambasadelor, Delegaţiilor şi Instituţiilor Francofone din România.
Preşedintele de onoare al ediţiei, amfitrionul Târgului Internaţional Gaudeamus 2014, este domnul Benoît Rutten, preşedinte GADIF, delegat Valonia – Bruxelles în România.
Conferinţa de presă care precede în mod tradiţional debutul târgului va avea loc marţi, 18 noiembrie, ora 12.00, la Centrul de Presă al Radio România.
Întrucât ne dorim ca toţi colegii noştri care vor acoperi din punct de vedere editorial această ediţie a evenimentului, să primească direct şi în timp util informaţiile despre târg, vă rugăm să ne transmiteţi numele şi datele de contact ale jurnaliştilor Radio România pe care doriţi să îi ţinem la curent, în permanenţă, cu momentele importante în derularea evenimentului. Parteneri Gaudeamus 2014
Parteneri media: România TV, Spectacular, TV5 Monde, Accente, Agenţia de Carte, Arhitext, Bookblog, revista Cariere, Caţavencii, Forbes, ziarul Metropolis, Observator Cultural, Revista 22, Suplimentul de Cultură, Şapte Seri, Bernschutz & Co Pentru informaţii suplimentare, vă invităm să vă adresaţi Secretariatului Gaudeamus sau să accesaţi www.gaudeamus.ro, unde, începând cu data de 14 noiembrie, vor fi disponibile programul integral al evenimentelor organizate la târg şi catalogul participanţilor la această ediţie.
Persoane de contact: Connie Chifor (tel. 0745 109 649, e-mail connie@gaudeamus.ro) şi Anca Badea (tel. 0740 121 173, e-mail anca@gaudeamus.ro)
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.