Constructorul auto francez Renault va produc modelul Duster în Iran, începând de anul viitor, potrivit unui acord încheiat luni, 7 august cu autorităţile de la Teheran.
Semnat după zece luni de negocieri, acordul are o valoare de 660 milioane de euro şi prevede, în prima fază, construirea a 150.000 de maşini, model Duster şi Renault Symbol.
Potrivit agenţiei France Presse, în a doua etapă, producţia urmează să ajungă la 300.000 de unităţi.
În afară de Mioveni, modelul Duster este asamblat în prezent în cinci ţări: Brazilia, Columbia, Rusia, India şi Indonezia.
Comisia de anchetă a Parlamentului European pentru măsurarea emisiilor în sectorul autovehiculelor şi-a reluat activitatea cu două audieri: cea a fostului comisar european pentru întreprindere şi industrie, Günter Verheugen respectiv a furnizorului francez de echipamente auto Faurecia.
Comisia şi-a întocmit raportul interimar cu activitatea de până acum şi planurile pentru a doua jumătate a mandatului.
Emisiile de noxe ale motoarelor cu ardere internă contribuie substanţial la poluarea atmosferei, respectiv la acumularea gazelor cu efect de seră, considerate responsabile pentru procesul de încălzire globală. Din acest motiv datele exacte privind emisiile diverselor modele de automobile sunt cruciale inclusiv pentru factorii de decizie, care elaborează politici de mediu.
Până la ora actuală aceste determinări s-au făcut şi se fac în laborator, simulându-se diverse condiţii de exploatare. În septembrie 2015 izbucnea scandalul Volkswagen, cunoscut şi sub denumirea populară de Dieselgate, scandal legat de falsificarea rezultatelor acestor teste de laborator.
Comisia de anchetă a Parlamentului European pentru măsurarea emisiilor în sectorul autovehiculelor a fost înfiinţată ca reacţie la acest caz. Cu toate acestea, comisia – conform spuselor preşedintei Kathleen Van Brempt – nu anchetează compania Volkswagen ci vrea să afle, care sunt circumstanţele care au permis aceste practici, cine poartă responsabilitatea pentru cele întâmplate şi cum se pot elimina manipulările pe viitor.
Prima fază a audierilor a inclus reprezentanţii unor firme ca Mitsubishi, Renault, Volkswagen şi – cel mai recent – Faurecia, respectiv înalţi oficiali europeni aflaţi în funcţie în perioada legată de scandal: 2009-2015. Printre aceştia s-a numărat şi fostul comisar european responsabil cu industria între 2004-2010, Günter Verheugen.
Vreme îndelungată nu credea că tehnic este posibilă o astfel de manipulare -a declarat fostul demnitar.
Marian – Jean Marinescu, europarlamentar din Grupul Partidului Popular European, membru al comisiei de anchetă:
„Până la urmă chiar şi Verheugen a demarat nişte studii pe baza unor sesizări. De fapt sesizarea era că există diferenţe între testele de laborator şi cele reale, de pe drum. Asta toată lumea a spus că s-a observat. Şi că Verheugen a dat drumul la studii, dar a spus şi el, că nu a grăbit implementarea rezultatelor sau luarea unor măsuri pentru a modifica legislaţia”
Legislaţia aferentă este însă acum pe punctul de a suferi transformări majore. În premieră mondială, Uniunea Europeană va impune în locul testelor de laborator alternative pe traseu real! Marian-Jean Marinescu:
„Pentru a îndeplini euro 5 sau euro 6, acele limite de emisie, se făceau teste de laborator conform unei proceduri standard. Este pentru prima oară când într-o legislaţie se vor prevedea astfel de teste! Până la urmă de asta vorbim: de a fi siguri într-o anumită măsură, pentru că procedura trebuie să fie în aşa fel făcută, încât să acopere toate situaţiile de pe drum, motorul e mai vechi/ motorul e mai nou, depinde şi de şofer cum conduce şi aşa mai departe… Esenţa este: pe drum să existe încadrare în normele pe care Europa le-a cerut! Pe teste făcute în realitate. Mai este un lucru foarte important: testele făcute pe drum nu pot fi trişate!”
Livrările totale de autoturisme şi vehicule comerciale noi pe piaţa românească cifrându-se la peste 57.000 de unităţi, potrivit datelor publicate ieri de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile – APIA.
La autoturisme, topul pe mărci după şapte luni din acest an este condus de către Dacia, cu peste 16.000 de unităţi vândute, urmată de Volkswagen, Skoda, Ford, Renault şi Opel. Pe modele, Dacia Logan este cel mai bine vândut model, urmat de Dacia Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf.
Producţia naţională de autovehicule s-a cifrat la aproape 250.000 de unităţi în primele şapte luni din acest an, cu 8,8% mai puţin decât în perioada similară din 2013. Dintre acestea, 85% sunt produse de către Dacia, iar aproape 15% de către Ford.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.