Rețeaua de socializare Instagram a anunțat introducerea de noi instrumente de luptă împotriva hărțuirii online, pentru a asigura un ”mediu sigur” pentru utilizatorii săi, relatează marți AFP.
Printre dispozitive se numără un avertisment, generat de un software de inteligență artificială, care va fi trimis persoanelor care intenționează să publice remarci injurioase pe rețeaua de socializare.
”Această intervenție le oferă oamenilor posibilitatea de a se gândi și de a-și anula remarca și va permite destinatarului să nu primească comentariul nociv”, a indicat Adam Mosseri, șeful Instagram.
De asemenea, va fi pus la dispoziție un alt instrument numit ”restricție”, ce vizează reducerea unui posibil flux de comentarii negative în contul unui utilizator hărțuit.
Această caracteristică este destinată unui utilizator care evită să blocheze, să dea unfollow sau să raporteze agresorul de teama de a nu agrava situația.
Utilizatorul va putea restricționa influența unei persoane care intenționează să-i facă rău, aprobând sau nu comentariile acesteia și făcându-le apoi vizibile sau nu pentru alții.
”Persoanele restricționate nu vor putea vedea dacă sunteți activ pe Instagram sau dacă i-ați citit mesajele directe”, a precizat Mosseri.
Reprezentanţii companiei Facebook au prezentat în detaliu, luni, o serie de noi instrumente de luptă împotriva tentativelor de manipulare politică prin intermediul conţinuturilor sponsorizate publicate pe această reţea de socializare. Printre noile măsuri luate de compania americană se află angajarea în acest scop a peste 1.000 de persoane şi crearea unor criterii mai restrictive pentru agenţiile de publicitate, informează AFP.
Respectându-şi angajamentul, compania a remis luni Congresului american conţinutul a aproximativ 3.000 de mesaje (‘ads’) publicate între 2015 şi 2017 şi finanţate de „o entitate rusă denumită Internet Research Agency”, dintre care foarte multe, potrivit Facebook, „par să amplifice diviziunile sociale şi rasiale în Statele Unite”, a precizat într-un comunicat Joel Kaplan, un reprezentant al firmei americane.
Prin finanţare, este posibil ca pe reţelele de socializare şi motoarele de căutare online să se ţintească anumite mesaje către un anumit public, graţie unor algoritmi creaţi în funcţie de profilul utilizatorilor. Autorităţile americane anchetează o posibilă ingerenţă rusă în campania electorală americană din 2016, care a dus la victoria lui Donald Trump.
„Furnizăm aceste conţinuturi Congresului pentru că vrem să ne achităm de responsabilitatea noastră de a-i ajuta pe anchetatori, pentru ca ei să înţeleagă mai bine ingerinţa rusă în sistemul politic american şi să explice aceste activităţi publicului”, au transmis reprezentanţii Facebook.
Facebook a detaliat şi alte măsuri pe care le va implementa pentru a monitoriza mai bine conţinuturile sponsorizate. Dincolo de monitorizarea conţinutului în sine, compania americană a promis că va examina mai bine şi „contextul în care (conţinutul) a fost finanţat şi (care este) publicul vizat”.
Grupul american va angaja „peste 1.000 de persoane în echipele însărcinate cu monitorizarea conţinuturilor sponsorizate pe plan mondial şi va investi mai mult în tehnologia maşinilor capabile să înveţe, pentru a repera mai bine şi a suprima conţinuturile publicitare”.
Facebook intenţionează, de asemenea, să implementeze criterii mai restrictive pentru agenţiile de publicitate. Pe lângă interdicţia aferentă „conţinuturilor şocante”,„ameninţărilor directe” şi mesajelor de promovare a armelor de foc, Facebook va interzice de acum înainte şi conţinuturile sponsorizate care exprimă violenţa „într-o manieră mai subtilă”.
Managerii acestei reţele de socializare doresc să ceară mai multe informaţii de la companiile de publicitate care doresc să publice mesaje „referitoare la alegerile naţionale americane”. În mod concret, „publicitarii potenţiali vor trebui să confirme compania sau organizaţia pe care o reprezintă înainte de a putea să cumpere” un spaţiu publicitar.
„Este vorba despre a face mai dificile tentativele de ingerinţă”, au adăugat reprezentanţii Facebook, aflaţi în vizorul Congresului american pe această temă, la fel ca managerii de la Twitter şi Google.
Folosită de peste un miliard de oameni, reţeaua socială Facebook nu a funcţionat aseară în România şi în toată lumea. Utilizatorii au fost întâmpinaţi de mesajul „Ne pare rău, ceva a funcţionat greşit. Lucrăm să reparăm problema cât mai repede posibil”.
Abia după 60 de minute, în jurul orei 23.00 s-a întâmplat minunea mult aşteptată şi lucrurile au revenit la normal.
Tinder, una dintre cele mai populare reţele de socializare în rândul tinerilor, a picat şi ea, la fel şi Instagram. Cazul nu este singular, acelaşi lucru s-a întâmplat şi în urmă cu patru zile.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.