Publicat de Camelia Teodosiu,
24 septembrie 2021, 18:42 / actualizat: 27 septembrie 2021, 9:49
Bun găsit tuturor celor prezenți în Biblioteca noastră pentru a așeza sau căuta pe rafturile vieții tot ce aduce bucurie sufletului. Vă invităm la un dialog cu o persoană care a găsit puterea de a răzbate și de a-i inspira și pe alții să se implice în acțiuni de voluntariat care îi motivează și le alină dorul de țară.
Este vorba de Maria Bogdan cunoscută deja în mass media ca ”mama iei românești din Italia”.
România a cucerit medaliile de argint în proba masculină de ştafetă 4×100 m liber, marţi, la Campionatele Europene de înot pentru juniori de la Roma, prin David Popovici, Mihai Gergely, Ştefan Cozma şi Patrick Dinu, cu timpul de 3 min 19 sec 93/100.
Popovici, sportiv calificat la JO de la Tokyo şi care a evoluat în primul schimb, a stabilit un nou record mondial de juniori la 100 m liber, cu timpul de 47 sec 56/100. Rusia a obţinut aurul cu timpul de 3 min 19 sec 66/100.
Vlad Stancu a încheiat pe locul 6 în finala de la 400 m liber, cu timpul de 3 min 53 sec 09/100.
În proba masculină de 50 m fluture, Denis Laurean Popescu a ocupat locul 11 în semifinale, cu 24 sec 48/100, ratând finala.
Nici Bianca Andreea Costea nu s-a calificat în finala de la 100 m liber, ocupând penultimul loc (15) în semifinale, cu timpul de 56 sec 53/100.
România este reprezentată de 11 sportivi la Europenele de juniori de la Roma.
Capabil să călătorească cu o viteză de 1200 de kilometri pe oră, permițând să acopere distanța care separă Milano de Napoli în mai puțin de o oră și să se deplaseze între Milano și Roma în doar 25 de minute, trenul viitorului va fi inaugurat în Emiratele Arabe.
Recunoascută pentru trenurile de mare viteză, Italia, va trebui să aștepte și să se bazeze pe viteza curentă a trenurilor pe care le are in circulaţie.
Hyperloop, trenului ultra-rapid, va fi inaugurat în următorii doi ani, cu o rută inițială care va acoperi distanța dintre Dubai și Abu Dhabi și care va permite călătorilor să se deplaseze între cele două orașe în doar 12 minute şi nu ca în prezent unde timpul de călătorie este de o oră și de 40 de minute.
Despre Hyperloop s-a vorbit de mai mulți ani, iar promisiunile specialiştilor s-au concretizat. Este trenul ultra rapid al viitorului, capabil să călătorească la viteze inimaginabile și să unească orașele cu mii de kilometri distanță în câteva zeci de minute. O tehnologie prezentată de Elon Musk – fondator al Tesla – și bazată pe utilizarea tuburilor de joasă presiune în care capsulele sunt conduse de motoarele cu inducție liniară și compresoarele de aer.
Construcția rutei care va lega cele două orașe arabe a început cu ceva timp în urmă, în timp ce trenul a fost recent dezvăluit publicului. Gestionarea liniei va fi încredințată companiei Etihad Rail, care în prezent face legătura dintre Al Dhafra și Abu Dhabi, rută în prezent utilizată şi de trenurile normale.
Odată ce proiectul v-a fi finalizat, ruta și trenul ultra-rapid vor conecta diferite zone din Emiratele Arabe Unite „într-un mod sigur, convenabil și eficient”, a explicat Etihad Rail.
Trenul Hyperloop ar trebui lansat în următoarele 12/24 luni, la timp pentru a putea transporta vizitatorii la Expo 2020, ceea ce va cataliza atenția lumii asupra Dubaiului anul viitor. O atenție deosebită a fost acordată și stațiilor viitorului, ale căror design ar fi fost încredințate studioului UNStudio.
„Hiperloopul nu este doar o alternativă realistă și practicabilă la zbor, ci va revoluționa călătoria.Aceasta va oferi timpi de călătorie extrem de rapizi, cu legături directe între orașe, permițând moduri complet noi de lucru și petrecere a timpului liber, ceea ce, la rândul său, va duce la o multitudine de avantaje economice, de mediu și de schimb de cunoștințe”, a explicat Ben Van Berkel, arhitect principal și fondator al UNStudio.
Italianul, de la conducerea lui Hyperloop
Gabriele Gresta, este co-fondator al Hyperloop. În vârstă de 47 de ani, acesta a prezentat guvernului italian proiectul de tren supersonic pentru a face legătura dintre nord și nord sud în mai puțin de o oră. O propunere pe care guvernul Italian a apreciat-o, de asemenea, pentru că Hyperloop nu ar avea impact asupra mediului, deoarece structurile sale vor fi acoperite cu panouri solare care „fac ca Hyperloop să producă cu 30% mai mult decât energia pe care consumă, iar acesta aceasta ar fi cheia reala a afacerii, nu viteza”, explică Gresta.
Legitima apărare a devenit lege în Italia, începând de joi. Este o nouă victorie obţinută de Salvini, pentru care a luptat încă din campania electorală, iar acum a primit aprobarea Parlamentului de la Roma.
O victorie care, cu siguranţă, va cântări când italienii vor fi chemaţi să voteze pentru Alegerile Europene 2019, pentru că şi-a respectat promisiunea şi pentru că siguranţa în propria casă, în propria companie, a persoanelor dragi sunt printre argumentele despre care oamenii comuni vorbesc în baruri şi în birouri.
Întrucât politica are un mare simţ al ironiei, cu câteva ore înainte, noul trezorier din PD, Luigi Zanda, a lansat primele două propuneri în Parlament: revenirea finanțării publice a partidelor la o cifră minimă faţă de trecut, 90 de milioane, şi creşterea salariului parlamentarilor cu aproximativ 5.000 de euro pe lună, pentru a fi în linie cu cei mai bine plătiţi europarlamentari (Strasbourg şi Bruxelles sunt o bună afacere ca salariu: 19.000 de euro pe lună).
Propunerile lui Zanda, însă, au stârnit furie chiar şi în rândul unor personaje cheie din formaţiunile de Stânga, precum Cacciari, care a comentat astfel: „O nebunie, nu am altceva de adăugat. O forţă politică, care ar trebui să facă opoziţie, începe să discute despre teme absurde? Subiecte ca acesta îi înfurie pe cetăţeni, teme clandestine în Parlamentul lui Luigi Di Maio şi al lui Matteo Salvini. Cum să ţi faci rău singur: un manual scris de Zanda”.
Duelul între progresiști și populiști accentueazā tensiunile dintre Franţa şi Italia
Publicat de Camelia Teodosiu,
13 februarie 2019, 11:50 / actualizat: 13 februarie 2019, 13:36
Alegerile europene din 26 mai 2019 constituie o miză mai mare decât cea anticipată de analişti. Din motive electorale și de politică internă, provocările populiştilor cresc tensiunile dintre Paris și Roma, ceea ce a impus măsuri diplomatice, din partea Ministerului francez al Afacerilor Externe, care au culminat cu rechemarea ambasadorului Franței în Italia. Ambasadorul Christian Masset, diplomat de carieră, aflat în post la Roma pentru a doua oară în cariera sa, a reușit să stabilească un dialog constant până la sfârșitul ultimului guvern Gentiloni (n.r. 1 iunie 2018), când viziunea proeuropeană a început să fie influenţată de populişti.
Săptămâna trecută, cu ocazia unei zile de manifestaţie, la Paris (n.r. marți, 5 februarie), vicepremierul Luigi Di Maio, împreună cu o delegație a partidului extremist Mişcarea 5 Stele (M5S) s-a întâlnit cu reprezentanţi ai „vestelor galbene” pentru a discuta despre o posibilă alianță în vederea alegerilor europene.
Într-o declarație a purtătorului de cuvânt al Ministerului Europei și Afacerilor Externe de joi, Franța afirmă: „Aceste interferențe constituie o provocare suplimentară și inacceptabilă. Ele încalcă respectul pe care guvernele alese în mod democratic și liber trebuie să-l aibă între ele”.
Parisul consideră că această provocare face parte dintr-o succesiune de „acuzații repetate” la adresa Franței, din ultimele luni, „atacuri nefondate” și „afirmații scandaloase”, în timp ce Luigi Di Maio a declarat că întâlnirea sa cu „vestele galbene este legitimă”: „Pentru mine, această întâlnire nu este o provocare pentru actualul guvern francez, ci o întâlnire importantă cu o forță politică cu care împărtășim atât de multe revendicări, cum ar fi democrația directă, pentru a da mai multă putere cetățenilor”.
O altă problemă care a accentuat disensiunile dinbtre Franţa şi Italia se referă la viitorul şantierului TGV Lyon-Torino, în care acelaşi Luigi Di Maio pentru a-și satisface electoratul, a oprit proiectul invocând o evaluare costuri/beneficii puternic părtinitoare, ceea ce a iritat puternic Parisul.
Retragerea ambasadorului francez a determinat o abordare împăciuitoare a guvernului italian fără însă ca acesta să îşi ceară scuze.
Giuseppe Conte, șeful guvernului, a relativizat gravitatea acestei dispute diplomatice: „Cu Franța, există o confruntare cu privire la imigrație și la cooperarea cu Africa, subiecte asupra cărora este legitimă deschiderea unei dezbateri nu numai naționale, ci și europene. Nu cred deloc că raportul cu Franța este compromis, există un raport atât de vechi între cele două țări încât oricare ar fi schimburile, inclusiv instituționale, ceva mai aprige, sunt convins că acestea vor fi depășite”.
Ministrul italian al Afacerilor Interne, Matteo Salvini, l-a invitat pe omologul său francez, Christophe Castaner, să discute problemele apărute în domeniul lor de competență, în urma rechemării la Paris a ambasadorului francez în Italia.
„Dintotdeauna, țările noastre au avut relații bilaterale puternice, în special în ceea ce privește securitatea, terorismul și imigrația”, spune Salvini, șeful Ligii (partid de extremă dreaptă), într-o scrisoare trimisă vineri, 8 februarie. Aceste relații „pot și trebuie dezvoltate în continuare într-un interes strategic reciproc”, adaugă el. ” În acest context, aș fi deosebit de încântat să vă invit la Roma, pentru o discuție și un schimb fructuos cu privire la dosarele în curs”. În scrisoarea sa, Salvini a declarat că este „foarte interesat de colaborarea pe care ați propus-o cu privire la repatrierea migranților economici”.
Franța, la rândul său, avertizează: acum la Roma trebuie „să acționăm pentru a regăsi relația de prietenie și respect reciproc, la înălțimea istoriei și a destinului nostru comun”.
El PERIODICO (Spania) subliniază că dincolo de scandalul diplomatic, ultima ciocnire dintre Paris și Roma anunță culoarea bătăliei dintre progresiști și populiști, care va constitui coloana vertebrală a campaniei electorale pentru Parlamentul European în luna mai, o bătălie aproape personală dintre președintele francez, Emmanuel Macron, și numărul doi al guvernului italian, Matteo Salvini.
Un duel între două viziuni asupra Europei și două căi de a face politică. Dacă Macron a devenit steagul taberei progresiste, Salvini încearcă să se unească în tabăra populistă cu premierul ungar Viktor Orbán şi cu franţuzoaica Marine Le Pen – extrema dreaptă.
Editorial. Peisajul de după episoadele electorale din 4 martie în Italia şi Gemania este plin de ameninţări pentru Uniunea Europeană
O veste bună pentru Europa, venită din Germania, urmată de o veste foarte rea, în Italia. Ziua de 4 martie, cu verdictul simultan al SPD german şi al electoratului italian, ar fi putut fi fatală construcţiei europene. Dar Europa n-a ieşit de pe şine pentru atâta lucru. Dacă votul pozitiv al membrilor partidului de centru stânga german privind contractul de coaliţie de guvernământ ridică un obstacol major, este, din păcate, umbrit de triumful forţelor populiste şi eurosceptice în Italia.
Peisajul de după aceste episoade electorale în principalele două ţări, alături de Franţa, ale zonei euro este într-adevăr plin de ameninţări. Spunând da unei noi „mari coaliţii” cu conservatorii Angelei Merkel, social-democraţii germani au evitat desigur haosul şi au privilegiat stabilitatea. Nu vor fi noi alegeri în Germania şi dna Merkel va rămâne cancelar, pentru un al patrulea mandat. Dar ca să facă ce?
Acordul dintre SPD şi CDU-CSU promite „un nou elan pentru Europa”. Ambiţios în titlurile capitolelor, este în realitate mult mai prudent în detalii, ceea ce este confirmat de alegerea oamenilor care vor fi însărcinaţi să-l pună în practică. Ca viitorul ministru de finanţe şi vicecancelar, Olaf Scholz, un social-democrat ale cărui prime declaraţii i-au liniştit pe gardienii moştenirii predecesorului său, Wolfgang Schäuble. Sau ca Horst Seehofer, preşedintele foarte conservatoarei CSU bavareze, care, în calitate de ministru de interne, va avea autoritate asupra politicii migratorii inspirate mult de propriul partid.
Voluntarismul pro-european apare de acum ca o excepţie
Rămâne dna Merkel. Va dori ea să impulsioneze acest „elan”? Nu îi stă în fire, dar pentru ceea ce va fi probabil ultimul ei mandat, ea poate fi tentată să ia o iniţiativă care să nu fie condiţionată doar de singura grijă a realegerii sale. Dar va putea oare? Putem, din păcate, să ne îndoim, într-o Europă în care voluntarismul pro-european al unui Emmanuel Macron pare de acum o excepţie.
Căci mesajul politic care vine din urnele italiene este de o claritate brutală, chiar dacă traducerea instituţională riscă să arunce Parlamentul şi guvernul într-o lungă confuzie. După numărarea a peste 90% din buletinele de vot, Mişcarea 5 stele obţine, luni dimineaţa, scorul istoric de 31,9%. Liga (fosta Liga Nordului), propulsată de extremistul Matteo Salvini, poate conta pe aproape 19%, devansând mult partidul de centru-dreapta al lui Silvio Berlusconi, Forza Italia, care credea că va putea fi arbitru al acestor alegeri, dar n-a primit decât 13,9% din sufragii. Dacă adăugăm la acest tablou cele 4,3% ale extremei drepte Fraţii din Italia (Fratelli d’Italia), mai mult de jumătate din alegătorii italieni au votat pentru formaţiuni antisistem. Partidul Democrat al fostului premier Matteo Renzi confirmă, cu 18,9% din voturi, tendinţa pan-europeană de păbuşire a partidelor de centru-stânga.
Este un peisaj trist familiar: Franţa n-a scăpat până la urmă în 2017 de o catastrofa aasemănătoare decât graţie scrutinului în două tururi. Statele Unite l-au ales pe Donnald Trump în 2016, la cinci luni după votul britanicilor pentru Brexit. Italia, din 4 martie, nu vrea să iasă din Uniunea Europeană. Dar va face totul ca s-o împiedice să progreseze.
Locuitorii din 83 de orașe europene au fost rugați să răspundă următoarei cerințe:
” La modul general vorbind, vă rog să îmi spuneți dacă sunteți foarte satisfăcut de calitatea aerului respirat și de nivelul zgomotului din orașul dumneavoastră, mai degrabă mulțumit, mai degrabă nemulțumit sau deloc mulțumit!”
Tot general privind rezultatele acestui studiu publicat de Eurostat, se poate spune că în Europa lumea este mulțumită de ambele aspecte, dar la o analiză în detaliu se observă foarte mari diferențe între statele membre.
De exemplu, în Dublin, Helsinki și Viena 88% dintre respondenți s-au declarat foarte sau mai degrabă satisfăcuți de calitatea aerului. Și Luxembourg a marcat la această întrebare, 83% din răspunsuri fiind pozitive.
La polul opus găsim Bucureștiul, doar 22% dintre locuitori declarându-se mulțumiți de ceea ce respiră. Înaintea capitalei României, tot la coada clasamentului, sunt Sofia, Paris, Madrid și Roma.
Lucrurile nu stau diferit nici în ceea ce privește nivelul zgomotului înregistrat în oraș. În fruntea clasamentului este tot Dublin, cu 82% din populație foarte și mai degrabă mulțumită. Urmează Helsinki, Luxembourg, Vienna și Riga.
Bucureștiul se remarcă din nou prin numărul mic de răspunsuri favorabile, doar 31%. Foarte aproape de noi ca percepție sunt locuitorii din Sofia, dar și din Atena, Madrid, Roma, Valletta și Varșovia.
Studiul a fost comandat de Comisia Europeană, instituția manifestând o preocupare continuă față de creșterea calității vieții inclusiv în orașe.
De altfel, recent, comisarul pentru mediu, Karmenu Vella sublinia:
Europa de astăzi s-a transformat din majoritar rurală în predominant urbană.
Aproape 70% dintre noi trăim în orașe.
Această concentare de oameni pune o mare presiune pe mediul urban. Principala provocare este să asigurăm mai mult verde rural și mai puțin gri urban în orașele noastre.
Un sfat bun de urmat în București, cel mai poluat oraș european după cum reiese din sondajul Eurostat, realizat în 83 de orașe din Europa.
Aflat deja la cea de-a 6-a ediție, proiectul „Tabăra de Film” își propune ca, printr-o caravană organizată în 10 orașe din România, 2 în Italia și unul în Republica Moldova, să descopere și să selecteze tineri cu talente deosebite, urmând ca aceștia să fie distribuiti într-un film de lung metraj ce va fi realizat în perioada vacanței de vară.
Proiectul este inițiat și dezvoltat de Asociația Pentru Sprijinirea și Promovarea Filmului Românesc (ROMfilmsupport) impreună cu Dream Media Production, co-producător fiind Radio România prin Radio România Regional. De asemenea, “Tabăra de Film” este un proiect sprijinit de Ministerul Educației și Cercetării Științifice impreună cu Ministerul Educației al Republicii Moldova, partener media fiind Apropo TV.
Preselecțiile pentru ediția 2016 vor avea loc în:
Chișinău, Republica Moldova, sâmbătă, 16 aprilie 2016, Centrul Artico, din Bd. Ștefan cel Mare, nr. 169 între orele 12-20
Iași, duminică, 17 aprilie 2016, Palatul Copiilor Iași din Bd. Carol I , Nr. 2, între orele 12-20
Bacău, luni, 18 aprilie 2016, Palatul Copiilor Bacău din Str. Oituz, nr. 24 între orele 12-20
Târgu Mureș, marți, 19 aprilie, la sediul Radio România Târgu Mureș din B-dul 1 Decembrie 1918, nr. 109, între orele 12-20
Cluj-Napoca, miercuri, 20 aprilie, Palatul Copiilor Cluj Napoca din Str. Republicii nr 23, între orele 12-20
Oradea, joi, 21 aprilie, Palatul Copiilor Oradea din Str. Muzeului nr 2, între orele 12-20
Arad, vineri, 22 aprilie, Palatul Copiilor Arad din Str. Revoluției nr 69, între orele 12-20
Sibiu, sâmbătă, 23 aprilie, Palatul Copiilor Sibiu din Strada Constituției nr. 2 între orele 12-20
Pitești, duminică, 24 aprilie, Liceul de artă Dinu Lipatti, Corp B din Bd. Republicii, nr. 114 bis între orele 12-20
Roma, Italia, sâmbătă, 7 mai, Academia di Romania din Roma din Valle Giulia, Piazza José de San Martin, 1 00197 între orele 12-20
Milano, Italia, duminică, 8 mai, Consulatul General al României la Milano din Via Ginesse 2, 10148 între orele 12-20
București, duminică 8 mai, Palatul Național al Copiilor din Bd. Tineretului, nr. 8-10, sector 4, între orele 10-20
Constanța, sâmbătă, 14 mai, Palatul Copiilor Constanța din Str. Soveja, nr. 17 între orele 12-20.
Spot audio preselecţii Tabăra de Film 2016
Preselecția presupune trei probe: proba de dicție, proba de improvizații (pe teme date) și proba de talent (la alegere: dans, canto, muzică intrumentală și actorie). Proba de talent se poate extinde și în alte domenii cum sunt sporturile spectaculoase, acrobațiile sau alte talente cu un mare impact vizual.
În „Tabăra de film” există doar limită de varstă, între 9 și 18 ani, restul ține doar de talentul și dorința de afirmare a concurenților pentru a-și îndeplini visul. În cea de a 6-a ediție, preselecțiile sunt extinse din nou și în afara granițelor, fiind organizate caravane atât în Chișinău, Republica Moldova cât și în Italia: Roma și pentru prima dată, Milano.
Proiectul se va desfășura în perioada august – septembrie 2016, alături de copiii selectați aflându-se atât o echipă de profesioniști din domeniul cinematografic și din zona artistică, cât și actori consacrați. În timpul celor două săptămani, pe langă filmarea propriu-zisă, vor avea loc și workshop-uri de artă cinematografică, actorie, canto și coregrafie.
În cadrul proiectelor Tabăra de film din anii trecuți, copiii participanți au realizat filmele „Școala de Vară” (2012), „Revederea” (2013), „La Limită/The edge” (2014) și „Vacanța” (2015), alături de actorii Maia Morgenstein, Monica Davidescu, Ioana Abur, Marius Bodochi, Tudorel Filimon și Emil Mitrache, dar și artiștii Aliona Moon, Wilmark și Aurelian Temișan.
Vă invităm să urmăriți promo-ul preselecțiilor ediției 2016, accesând link-ul de mai jos:
Premiul TINERE TALENTE – Radio România Regional la Festivalul Concurs Național de Interpretare a Muzicii Ușoare Românești FLORI DE MAI – Călărași 2023!
Radio România REGIONAL, susține și promovează copiii artiști – tineri muzicieni, laureați ai celor mai importante festivaluri și...
Premiul TINERE TALENTE – Radio România Regional la ediția aniversară (10 ani) a Festivalului de Muzică Ușoară pentru Copii și Tineri STEA PRINTRE STELE – Bacău 2022!
În fiecare toamnă, începând cu anul 2012, în frumosul oraș de la poalele Ceahlăului, în orașul Bacău, oraș în care am copilărit...
Sergio Valzania şi-a început cariera la RAI, în 1978. A fost director de programe al RAI, director adjunct al Radio RAI, membru al Comitetului Euroradio EBU, profesor universitar şi scriitor.
Sergio Valzania a avut amabilitatea de a ne transmite un punct de vedere, în contextul în care în România se discută un proiect de modificare a Legii 41, pe baza căreia funcţionează serviciile publice de radiodifuziune şi televiziune.
Istoria serviciului public din Italia a demonstrat faptul că separarea funcţiilor de preşedinte şi director general nu a fost benefică.
Sergio Valzania : „În Italia, a existat o tradiţie a unei puteri monocratice în figura lui Ettore Bernabei, un mare director general care a condus RAI din 1961 până la reforma din 1975. O reformă care a modificat sistemul, creând un consiliu de administraţie mai puternic, dar mai ales dubla figură a preşedintelui şi a directorului general. Această separare a funcţiilor a generat dispute continue şi a creat probleme în administrarea serviciului public. A creat scurtcirtuite şi a dus la situaţii în care fie preşedintele l-a „suprimat” pe directorul general, fie s-a mers chiar fără preşedinte pentru o bună perioadă de timp.
În momentul în care în Italia a fost recreată o putere politică suficient de puternică şi hotărâtă să repună în funcţiune mecanismele, inclusiv ale sistemelor comunicaţionale, pe baza principiilor de eficienţă, s-a ajuns la numirea unui administrator delegat cu puteri foarte mari, care să permită o gestionare normală a RAI şi care să nu conducă doar de dragul de a conduce.
Acest lucru a fost posibil prin reforma legii de funcţionare a RAI, votată recent de Parlamentul de la Roma. Deci, am avut un sistem monocratic, apoi unul „colegial”, pentru ca acum să revenim la forma iniţială, care s-a dovedit mai eficientă. Practic, directorul general a devenit administrator delegat. Există şi un preşedinte, care, în realitate, nu înseamnă că este preşedintele RAI, ci al Consiliului de Administraţie. Redimensionat, dacă vreţi, gestionează întâlnirile consilierilor.
Într-un sistem comunicaţional care are nevoie de răspunsuri imediate la orice solicitare, este nevoie de o persoană şi de un mediu în care deciziile să fie luate şi aplicate la fel de imediat, pentru a permite o prezenţă corectă şi eficientă pe piaţă a unui serviciu public.
Practic, separarea funcţiilor de preşedinte şi director general s-a dovedit a fi dăunătoare, atât din punct de vedere financiar, cât şi al construcţiei sistemului. Poate că într-un sistem public în care totul funcţionează lent, o astfel de separare era justificată. Dar nu în contextul actual, în care serviciile publice de radioteleviziune îşi desfăşoară activitatea într-un mediu concurenţial extrem de puternic.
În ultimii ani, RAI s-a confruntat cu o situaţie financiară extrem de dificilă. Una dintre soluţiile aduse de recenta reformă este colectarea taxei (100 de euro pe an) prin includerea în factura de energie electrică şi nu prin plata la poştă, aşa cum se făcea până acum.
Vreau să subliniez faptul că Radio România se bucură de o situaţie cu totul deosebită în peisajul radiofonic european şi internaţional, datorită vitalităţii, creativităţii şi eficienţei ca serviciu public.
Radio România a demonstrat că a rămâne separat de televiziune îţi permite o mare vitalitate, inclusiv din punct de vedere financiar, fapt ilustrat de echilibrul şi profitul pe care le-a înregistrat. Este un aspect extrem de important, pentru că libertatea editorială depinde de capacitatea de a menţine echilibrul economic.
Pe de altă parte, Radio România şi-a cucerit, mai ales în ultimii ani, un binemeritat prestigiu naţional şi internaţional. Mă gândesc, de exemplu, la Târgul Internaţional de Carte Gaudeamus, unic în peisajul european, prin faptul că este organizat de un serviciu public de radio. Înseamnă foarte mult să organizezi cea mai importantă manifestare editorială din ţară, pentru că acest lucru te plasează în centrul sistemului cultural naţional.
Un alt exemplu este Festivalul Internaţional al Orchestrelor Radio.
Aşadar, Radio România a creat sinergii la nivel internaţional. În relaţia cu Italia, de exemplu, am generat împreună proiecte editoriale şi schimburi de programe. Romania şi Italia au o relaţie cu totul specială, datorită prezenţei românilor în Peninsulă, dar şi a italienilor în ţara voastră. Aşadar, Radio România a dorit să consolideze raporturile speciale şi pe palierul comunicării radiofonice între cele două ţări, generând acte culturale importante.
Radio România se prezintă ca un punct de interes maxim în sistemul radioteleviziunilor publice din întreaga Europă.”
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.