Achizițiile publice a căror valoare este mai mică de 13.000 de lei nu vor mai fi obligatorii a fi realizate prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), a anunțat ministrul delegat pentru fonduri europene, Marius Nica.
El a declarat vineri, la Botoșani, că Guvernul pregătește modificarea legii privind achizițiile publice astfel încât cheltuielile de întreținere curentă a instituțiilor publice să poată fi realizate fără licitație prin SEAP.
„La nivelul Guvernului se intenționează modificarea legislației achizițiilor publice cu respectarea prevederilor din regulament și din directivă. Până la sfârșitul anului aceste modificări intenționăm să le realizăm, actele normative sunt deja pe circuit. Am obligat toți primarii ca atunci când vor să schimbe un bec, să repare un calorifer într-o școală, investiții minime, să meargă în SEAP. Procedura este dificilă și de multe ori intervenția este necesară imediat și aici va exista un prag până la care nu îi vom mai obliga să facă acest lucru, nu îi vom mai chinui cu această procedură”, a afirmat Nica.
De asemenea, el a subliniat că Guvernul are în vedere simplificarea procedurilor pentru obținerea avizelor din partea Unității pentru Coordonarea și Verificarea Achizițiilor Publice (UCVAP).
„Vrem să simplificăm procedura privind activitatea UCVAP, acolo unde, datorită personalului insuficient, mulți dintre primarii prezenți aici, la o procedură de achiziție publică așteptau săptămâni întregi sau poate chiar luni prezența acestor observator. Nu înseamnă că nu vom mai exista aceste verificări, dar nu vor mai fi prezenți la orice etapă a procesului”, a adăugat Nica.
Ministrul delegat pentru fonduri europene, Marius Nica, a semnat, vineri, la Botoșani, contractele de finanțare pentru modernizarea a șase tronsoane de drumuri județene și reabilitarea unui pod, în cadrul etapei a doua a Programului Național de Dezvoltare Locală (PNDL).
O suprafaţă de peste 30 de kilometri de plajă va fi reabilitată printr-un proiect finanţat cu 707,76 milioane de lei, iar termenul de finalizare a lucrărilor este de maximum trei ani de la data semnării contractului, se arată într-un comunicat al Administraţiei Naţionale ‘Apele Române’ (ANAR).
În acest contexţ ANAR a demarat procedurile pentru licitaţia privind obiectivul de investiţii ‘Reducerea eroziunii costiere Faza II (2014 – 2020)’ – etapa I.
Prima etapă a proiectului finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), Axa Prioritară 5 – Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea şi gestionarea riscurilor, Obiectivul specific 5.1 Reducerea efectelor şi a pagubelor asupra populaţiei cauzate de fenomenele naturale asociate principalelor riscuri accentuate de schimbările climatice, în principal, de inundaţii şi eroziune costieră, a fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).
‘Problema proceselor de degradare prin eroziune a litoralelor este considerată de multe state ca fiind de importanţă naţională. Eroziunea plajelor duce la pierderi de teritoriu, dar mai ales compromite ecosistemele mării costiere şi valoarea socio-economică a zonei litorale, ceea ce poate duce la pagube însemnate pentru economia naţională şi dezvoltarea durabilă a ţării. Monitorizarea multianuală a litoralului românesc a evidenţiat tendinţa generală de degradare prin eroziune, intensitatea fenomenului fiind accelerată, în ultimul timp, şi de efectele schimbărilor climatice, zona costieră a Mării Negre fiind deosebit de vulnerabilă. Actul fundamental pentru promovarea şi implementarea proiectelor de protecţie costieră îl constituie ‘Master Planul zonei costiere’ – document strategic al statului român privind gestionarea evoluţiei liniei ţărmului şi a conservării biodiversităţii marine’, se menţionează în comunicatul ANAR.
ANAR a iniţiaţ implementat şi finalizaţ în perioada 2012 – 2015, programul costier aferent termenului scurţ prin proiectul ‘Protecţia şi reabilitarea părţii sudice a litoralului românesc al Mării Negre, în zona municipiului Constanţa şi Eforie Nord, judeţul Constanţa’, cu finanţare din POS Mediu, fiind protejată o lungime de coastă de 7,3 km în zonele Mamaia Sud, Tomis Nord, Tomis Centru, Tomis Sud şi Eforie Nord. Totodată, prin acelaşi proiect a fost mărită suprafaţa plajelor aferentă zonelor descrise mai sus cu 60,66 hectare, unde s-au respectat atât indicatorii tehnico-economici ai proiectului, cât şi indicatorii de performanţă stabiliţi prin contractul de finanţare.
Concomitent cu implementarea proiectului pe termen scurt pentru respectarea obligaţiilor programului de implementare pe termen mediu, ‘Apele Române’ prin Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea – Litoral a contractaţ în februarie 2015, serviciile de ‘Asistenţă tehnică pentru pregătirea de proiecte Axa prioritară 5 – Reducerea eroziunii costiere faza II (2014 – 2020)’ cu scopul de a încheia contractul de finanţare prin programul POIM pentru reabilitarea costieră a zonelor: Edighiol şi Periboina (punctele de descărcare la mare a apelor complexului lagunar Razelm – Sinoe), Mamaia Nord, Tomis (protecţia costieră între portul Constanţa şi portul turistic Tomis), Agigea, Eforie (între portul Belona şi zona Capul Turcului), Costineşti, Olimp, Jupiter – Neptun, Balta Mangalia – Venus – Aurora, Mangalia – Saturn şi 2 Mai.
Lucrările prevăzute constau în lucrări de apărări de mal, construire lucrări hidrotehnice reprezentate de diguri şi epiuri marine, reabilitare structuri existente, înlocuirea echipamentelor componente ale structurilor hidrotehnice (înlocuire cu scopul atingerii obiectului, şi anume punerea în funcţiune a structurilor hidrotehnice şi atingerea scopului pentru care au fost construite), demolare structuri costiere existente şi lucrări de înnisipare artificială.
Anunţul de participare pentru atribuirea contractelor de execuţie a lucrărilor are fixat ca termen limită pentru depunerea ofertelor data de 16 ianuarie 2018.
Proiectul are o valoare estimată de 707,76 milioane de leilei (fără TVA), din care 601,59 milioane de lei reprezintă finanţare nerambursabilă europeană, iar 106,16 milioane de lei contribuţie proprie a statului român (valori fără TVA).
Un nou liceu aflat în zona centrală a Timișoara intră, de anul viitor, într-un proces amblu de reabilitare.
Liceul Ion I. C. Brătinanu, aflat în centrul orașului, este una dintre clădirile de referință din această zonă. Viceprimarul Dan Diaconu a anunțat că imobilul este tot mai degradat din cauza faptului că litigiile de lungă durată legate de această clădire au împiedicat intervenția asupra sa. Primăria Timișoara a reușit însă să câștige procesele astfel că a fost publicat pe SEAP anunțul de participare pentru licitație de proiectare a reabilitării fațadelor celor trei corpuri de clădire ale liceului.
“Odată cu finalizarea și câștigarea proceselor, în cursul acestui an, pentru Primărie reabilitarea clădirii a devenit o prioritate. Iată că un prim pas, important, a fost făcut în aceste zile prin publicarea în Sistemul Electronic de Achiziții Publice a anunțului de participare pentru licitația de proiectare a reabilitării fațadelor și învelitoarei pentru toate cele trei corpuri de clădire”, a anunțat Dan Diaconu pe pagina de Facebook.
Viceprimarul a mai precizat că în prima parte a anului viitor ar putea porni deja execuția pentru reabilitarea Liceului Ion I. C. Brătianu din Timișoara.
Întregul tronson de autostradă Sibiu-Piteşti ar urma să fie scos la licitaţie pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, în luna octombrie, a estimat luni, 14 august, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
El a adăugat, însă, că există unele întârzieri.
Ministrul de resort a precizat că este dezamăgit de firma care a elaborat studiul de fezabilitate.
El a mai spus dacă nu se va încadra în termenul stabilit, contractul va fi reziliat pentru că ministerul pe care îl conduce are un plan de rezervă pentru acest proiect foarte important pentru România.
Asta în cazul în care nu va contesta nimeni licitația de atribuire a lucrărilor pentru firma care va reface pista de decolare-aterizare.
Consilierul județean Molnar Ervin a precizat că patru firme s-au înscris până acum pe SEAP pentru a participa la licitație, iar termenul limită de evaluare a ofertelor este 7 august:
”În luna mai, s-a publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice anunțul de participare la licitație, cu termenul limită pentru primirea ofertei de 13 iulie. Patru participanți au depus oferte, iar termenul limită de evaluare a ofertelor este 7 august. În cazul în care nu vor fi contestații după finalizarea procedurii de selecție a ofertelor, până la sfârșitul lunii august se va putea încheia contractul de execuție a lucrărilor la pista de decolare-aterizare, cu termen de execuție 108 zile calendaristice. Deci dacă licitația va fi câștigată de un constructor serios, până la sfârșitul anului, operatorii aerieni vor putea reveni pe Aeroportul Transilvania.”
Din cauza calității pistei, Aeroportul Transilvania Tîrgu-Mureș a fost închis la sfârșitul anului trecut, când ultimul operator aerian care mai efectua curse la Tg. Mureș a decis să își mute zborurile pe Aeroportul din Cluj-Napoca.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.