Candidații aflați în căutarea unui loc de muncă au realizat au efectuat aproximativ 500.000 de căutări, de la începutul anului, un interes crescut fiind manifestat pentru posturile de șofer, inginer sau asistent medical, potrivit unei platforme online de recrutări.
În ceea ce-i privește pe șoferi, cei mai mulți candidați vor să afle ce joburi disponibile sunt pentru șoferii de categoria B, șoferii de tir sau șoferii livratori. Pentru segmentul de ingineri, cele mai multe căutări s-au făcut pentru ingineri constructori, ingineri mecanici, ingineri chimiști și ingineri de instalații.
De asemenea, și joburile de contabil au atras peste 10.000 de interogări, în timp ce operatorii call center au avut 7.500.
În foarte puţine cazuri candidaţii caută un anumit angajator, iar acolo unde apar totuşi nume, cel mai frecvent aparţin angajatorilor din retail.
Salariul mediu net al celor care lucrează în inginerie este 4.300 de lei, 3.700 de lei pentru angajaţii din contabilitate şi 3.600 de lei pentru cei din transporturi/distribuţie. În call-center, media salarială netă, la nivel naţional, este de 3.100 de lei.
Alte poziţii care au generat, cumulat, peste 10.000 de căutări au fost manager, assistant manager, electrician ori agent de vânzări. De asemenea, comparativ cu anii anteriori, a crescut numărul de căutări în care este specificat cuvântul „salariu”.
Opt echipe mobile de vaccinare la domiciliu au devenit operaţionale, de astăzi, în Timişoara, pentru cei care nu se pot deplasa, precum şi pentru aparţinătorii acestora, care locuiesc la aceeaşi adresă.
Fiecare echipă este dotată cu un autoturism BMW pentru deplasarea la domiciliul celor imobilizaţi.
„Persoanele vârstnice care nu se pot deplasa sau/şi sunt imobilizate la pat, precum şi aparţinătorii împreună cu care locuiesc şi care doresc să beneficieze de acest serviciu, pot suna la call-centerul Direcţiei de Asistenţă Socială din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara (telefon 0356.406.517).
Programul de vaccinare la domiciliu, destinat persoanelor vârstnice şi imobilizate la pat din cauza diferitelor afecţiuni, este realizat de Primăria Timişoara împreună cu Direcţia de Sănătate Publică Timiş şi este coordonat de celula interinstituţională creată special pentru vaccinare. Proiectul este realizat în parteneriat logistic cu Automobile Bavaria Timişoara”, a spus primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Fiecare echipă de vaccinare este formată din patru persoane: un şofer, un medic şi doi asistenţi. Persoanele care vor beneficia de acest serviciu vor fi anunţate în prealabil de vizita acestor echipe.
Cluj-Napoca va fi primul oraș din România care ar urma să aibă, de anul viitor, autobuze fără șofer, a spus luni, 21 octombrie, primarul Emil Boc.
„Am declanșat un proiect pilot la Cluj, care înseamnă confirmarea brandului de oraș al inovării, inteligenței artificiale, al dezvoltării, cercetării și IT-ului, și cu această dimensiune pragmatică referitoare la punerea în circulație, cu titlu experimental, a unui autobuz autonom, fără șofer, după modelul celor care există în marile orașe europene.
Acest autobuz va deservi ca arie de circulație zona centrală, pentru a arăta că acest oraș susține dimensiunea modernă, susține inovarea și inteligența artificială, pe care nu o vom putea evita. Va fi un mijloc de mobilitate a viitorului acest transport autonom și sper ca anul viitor să îl vedem pe străzile Clujului”, a declarat primarul Emil Boc.
El a adăugat că proiectul pilot va fi pus în practică în colaborare cu UTCN.
„Cluj-Napoca își dorește să dea, încă o dată, tonul în România în ceea ce privește transportul public, după ce a fost primul oraș care a introdus în circulație autobuzele electrice”, a menționat Emil Boc.
Parlamentul European a aprobat reguli noi ce ar îmbunătăți siguranța rutieră și ar reduce numărul accidentelor.
Normele cer prezența anumitor tehnologii de siguranță în mașinile noi
Autoturismele, camionetele, camioanele și autobuzele vor trebui echipate cu elemente avansate de siguranță
Cicliștii și pietonii vor fi mai bine protejați
În 2018, 25.100 de persoane au decedat în urma accidentelor pe drumurile europene
Elemente de siguranță, precum asistența inteligentă pentru controlul vitezei și sistemul avansat de frânare de urgență, vor trebui instalate în vehicule noi începând din mai 2022.
„Aceste reglementări deschid calea pentru salvarea a mii de vieți în următorii ani. Ne-am concentrat întotdeauna asupra siguranței participanților la trafic, în special a celor vulnerabili. Echipamentele suplimentare obligatorii pentru autoturisme, camioane și autobuze vor contribui la salvarea de vieți omenești „, a declarat raportorul Róża Thun (PPE, Polonia).
Vehiculele vor fi mai bine echipate pentru a preveni accidentele
Toate vehiculele noi ar trebui să fie echipate cu 30 de tehnologii de salvare a vieții umane precum asistența inteligentă de viteză, ce semnalează șoferului că a depășit limita de viteză, alerta privind somnolența și atenția, avertizare de distragere a atenției pentru a stimula șoferul să fie atent la situația de trafic, un semnal luminos pentru a semnala șoferilor din spate că mașina frânează brusc, sistemul de detectare a obiectelor și oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului, aparatul de înregistrare a evenimentelor, care ar înregistra date relevante imediat înainte, în timpul și imediat după un accident rutier.
Sistemele avansate care vor trebui instalate în toate autovehiculele sunt: sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei; sistemul antidemaraj cu etilotest; sistemul avansat de avertizare cu privire la starea de distragere a atenției conducătorului auto; sistemul avansat de frânare de urgență; sistemul de avertizare la deplasarea in marșarier și dispozitivul de înregistrare a datelor privind accidentele („cutie neagră”).
Sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei (ISA) ar putea reduce cu 20% accidentele pe drumurile europene, potrivit estimărilor. „ISA va oferi unui conducător auto informații, bazate pe hărți și identificarea semnelor rutiere, atunci când depășesc limita de viteză. Nu introducem un dispozitiv de limitare a vitezei, ci un sistem inteligent care va atrage atenția conducătorilor auto atunci când conduc cu viteză excesivă. Acest lucru nu va fi doar un element de siguranță pentru toți, ci va ajuta șoferii să evite amenzile de viteză”, a declarat doamna Thun.
Autoturismele și vehiculele utilitare ușoare vor fi de asemenea obligate să aibă un sistem avansat de frânare de urgență (deja obligatoriu pentru camioane și autobuze), precum și un sistem de urgență de menținere a benzii de circulație.
Majoritatea acestor tehnologii și sisteme vor deveni obligatorii din luna mai 2022 pentru modele noi și începând cu mai 2024 pentru modelele existente.
Elementele obligatorii de siguranță ar reduce drastic numărul de decese rutiere, deoarece 95% dintre accidente se produc din cauza unor erori umane.
Camioanele și autobuzele vor deveni mai sigure pentru cicliști și pietoni
Camioanele și autobuzele vor trebui proiectate și construite astfel încât participanții la trafic vulnerabili, cum ar fi cicliștii și pietonii, să fie mai vizibili conducătorului auto (așa-numita „vizibilitate directă”). Aceste vehicule vor trebui să fie echipate cu sisteme avansate pentru a reduce „în cea mai mare măsură posibilă unghiurile moarte din jurul vehiculului „, spune textul.
Sistemul „vizibilității directe” va trebui aplicat modelor noi începând din noiembrie 2025 și pentru modelele existente din noiembrie 2028.
Teste de impact și parbrize îmbunătățite
Noile norme îmbunătățesc, de asemenea, cerințele privind siguranța pasivă, inclusiv testele de impact (frontal și lateral), precum și parbrizele, pentru a atenua gravitatea rănilor pentru pietoni și cicliști. Omologarea de tip a pneurilor va fi de asemenea îmbunătățită pentru a testa anvelopele uzate.
Etapele următoare
Regulamentul, aprobat de Parlament cu 578 voturi pentru, 30 împotrivă și 25 abțineri, va fi acum supus aprobării Consiliului UE.
În 2018, 25.100 de persoane au decedat pe drumurile europene, iar 135.000 au fost rănite grav, potrivit datelor preliminare publicate de Comisia Europeană.
Deși nu ne place acest lucru, în câteva săptămâni va fi nevoie să schimbăm pneurile, să facem pârtie cu lopata, să schimbăm lichidul de parbriz cu unul rezistent la temperaturile scăzute și să căutam loc pentru depozitarea cauciucurilor de vară.
Cea mai importantă schimbare pe care trebuie să o facă un şofer constă în înlocuirea anvelopelor de vară cu cele de iarnă. Această operaţiune trebuie făcută pentru că ţine, in primul rand, de siguranţa personală şi a celor care sunt în maşină.
Cea mai simplă metodă pentru a depozita cauciucurile de vară pe timpul sezonului rece este să apelam la un hotel de anvelope. De obicei marile lanţuri de vulcanizări oferă şi servicii legate de depozitare a anvelopelor şi putem obţine un preţ mai bun dacă facem şi înlocuirile la firma respectivă.
La un hotel de anvelope preţurile sunt calculate în funcţie de tipul şi dimensiunea pneurilor. O medie a preţurilor pentru anvelope pe 15 şi 16 inchi, în orasele mari din tara noastra, duce la un cost lunar cuprins între 14 şi 18 lei pentru depozitare, în timp ce pneurile 4×4 şi cele cu jante pot fi depozitate cu 20-22 lei.
Dacă nu aveti buget pentru un hotel de anvelope, dar detineti ceva spaţiu liber prin casă, trebuie să ştiti că anvelopele trebuie depozitate conform unor reguli. E bine să ştii acestea nu trebuie puse una peste alta pentru că se deformează în timp. Ideal ar fi să le aşezati una lângă alta, dacă spaţiul va permite.
Dacă aveti 2 seturi de jante, după ce dati jos de pe maşină jantele echipate cu cauciucuri de vară şi aveți grijă să aibă presiunea recomandată de producător, le puteţi depozita una peste alta.
Ai picat examenul auto? E surprinzător ce s-a descoperit despre oamenii care nu iau permisul din prima
Publicat de adinaiftime,
19 septembrie 2017, 18:04
Dorința de a conduce o mașina se condiționează, nu-i așa, de obținerea mult-râvnitului permis care să ateste calitatea oficială de șofer. Pentru asta, cei interesați trebuie să treacă în primul rând de examinarea medicală, să deprindă cunoștințele teoretice necesare, dar și să efectueze un stagiu practic de conducere efectivă a automobilului de cel puțin 30 de ore.
Ei bine, după trecerea acestor etape, urmează firesc prezentarea la Poliție pentru susținerea examenului la sală, ca mai apoi, polițistul examinator de la Rutieră să comfirme în trafic, faptul că cel aflat încă la volanul mașinii cu inscripția „Școala“, poate circula și singur, în mod legal.
Persoanele care nu iau de prima dată permisul auto ar trebui să fie însă foarte liniştite deoarece, cu toate ca s-a întâmplat aşa, pot să se laude mai mult decât ceilalţi. Ne-o spune un studiu recent care arată că cei care ratează examenul pentru obţinerea permisului de conducere sunt în medie “mai inteligenţi”.
Potrivit rezultatelor obţinute, persoanele care au luat permisul de prima dată sunt cele fără studii, nu neapărat superioare. 60% dintre cele fără bacalaureat fac parte din această categorie, în vreme ce persoanele cu master sau doctorat au probleme în acest sens.
Explicaţia constă în faptul că oamenii de ştiinţă şi alţi intelectuali au tendinţa să analizeze în exces întrebările Codului Rutier şi să eşueze din prea multă reflectare. Aflaţi la volan, oamenii simpli conduc mai mult din instinct.
(redactor: Daniel Haralambie; editor online: Cristina Sîmbeteanu)
Controlul a fost dipus după un scandal în care au fost implicaţi doi poliţişti şi un şofer.
Mai extact, în mediul online au apărut mai multe imagini în care doi oameni ai legii au bruscat un medic de la Maternitatea Giulesti.
Este vorba chiar despre Şeful Secţiei obstetrică – ginecologie de la Maternitate.
Reprezentanţii Poliţiei Capitalei spun că la volanul maşinii se afla o femeie care îl însoţea pe medic.
Acesteia i s-a cerut să se legitimeze și să efectueze testul cu aparatul etilotest, moment în care bărbatul a coborât din maşină şi ar fi devenit recalcitrant, încercând să împiedice testul pentru alcolemie şi înjurând poliţiştii.
Prin urmare, a fost amendat cu 500 de lei pentru refuzul de a se legitima şi pentru că a adresat repetate injurii poliţiştilor, spun reprezentanţii Poliţiei Capitalei. Cei doi poliţişti nu au raportat evenimentul superiorilor.
În acest sens, a fost declanşat un control pentru verificarea modului în care au intervenit poliţiştii.
Primăria Reşiţa organizează concurs pentru ocuparea a 15 funcţii contractuale vacante. Toate posturile sunt disponibile la Direcţia pentru Întreţinerea şi Repararea Patrimoniului, Serviciul de Iluminat Public şi Deszăpezire.
Se caută în special muncitori necalificaţi dar şi inspector de specialitate, şofer, şef de atelier şi referent. Cele mai multe posturi sunt pe perioadă determinată.
Concursul va avea loc în 17 august, când este porgramată proba scrisă sau practică şi în 21 august când va fi susținut interviul. Detalii se găsesc pe site-ul primaria-resita.ro.
Începând din luna martie anul viitor, locuitorii din oraşul Fujisawa din apropiere de Tokyo vor putea apela la serviciile unor taxiuri conduse de roboţi
Aceste vehicule fără şofer vor circula pe principalele artere rutiere din oraşul japonez, făcând curse de aproximativ 3 kilometri. Proiectul Robot Taxi – colaborare între dezvoltatorul de tehnologie auto automatizată ZMP şi firma de internet mobil DeNa – va intensifica cursa mondială, la care participă Google, Ford, BMW şi alte companii auto, pentru lansarea unor vehicule fără şofer pe piaţa de consum. Deşi dezvoltatorii niponi au încredere în GPS-ul, sistemul radar şi camerele cu viziune stereo cu care sunt dotate maşinile, clienţii taxiurilor vor sta pe locul şoferului în timpul cursei, pentru a putea reacţiona în cazul în care se va impune intervenţia umană. În cazul în care experimentul din Fujisawa va avea succes, vehiculele robotizate ar putea fi folosite pentru transportul spectatorilor veniţi să asiste la Jocurile Olimpice din 2020 şi în comunităţile rurale unde transportul public este deficitar.
Proiectul taxiurilor fără şofer va fi introdus în Japonia şi din cauza ratei de îmbătrânire a populaţiei sale, care în ultimii ani a determinat o creştere a numărului de accidente rutiere cu implicarea şoferilor vârstnici. În Ţara Soarelui Răsare erau 4,25 milioane de şoferi cu vârsta de peste 75 de ani în 2013 şi în următorii trei ani se aşteaptă ca numărul lor să depăşească 5 milioane.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.