Convorbirile telefonice realizate în reţeaua telefonică fixă au înregistrat anul trecut o creştere de 8,2%, iar convorbirile în reţeaua fixă au avut un avans de 8%, conform datelor centralizate de INS.
În cazul convorbirilor telefonice în reţeaua fixă, cea mai însemnată creştere care a fost înregistrată este la componenta de trafic fix-mobil, de 26,6%.
Componentele care au înregistrat scăderi sunt traficul fix-fix şi traficul naţional în reţeaua proprie, care s-au redus cu 2% şi, respectiv, cu 5,7%.
În ceea ce priveşte convorbirile telefonice realizate în reţeaua telefonică mobilă, majoritatea indicatorilor au fost în creştere, cea mai însemnată fiind consemnată la categoria de trafic mobil-mobil, de 14,8%. Traficul internaţional este singura componentă care a înregistrat scădere, respectiv cu 12,2%.
Regiunea cu cea mai mare pondere în totalul conexiunilor în reţeaua telefonică fixă a fost Bucureşti-Ilfov (20,3%), urmată de Nord-Est (13,2%) şi Centru (12,9%).
București, 31 ianuarie 2017. Anul 2017 a fost primul an în care cazuistica înregistrată de Asociația Telefonul Copilului indică abuzul emoțional drept principala formă de abuz asupra copilului (34.81%), urmat de neglijare (30.52%) și molestarea fizică (22.46%).
116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Telekom Romania. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications.
Numărul total de apeluri înregistrate la 116 111 a fost de 110.699, o creștere de 24,4% față de anul 2016. 76.93% dintre copiii care au apelat Telefonul Copilului 116 111 au afirmat că persoanele semnificative cu care discută despre problemele personale sunt din afara familiei, în timp ce doar 11.55% au afirmat că aceste persoane semnificative sunt din familie (părinți, rude, frați, surori).
Mediul în care au avut loc abuzurile semnalate a fost în principal cel familial în procentaj de 80.84%, urmat de spațiul public în procentaj de 11.63%, mediul școlar în procentaj de 4.90% și alte medii (centrul de plasament, casa de tip familial) în procentaj de 2.63%.
Agresorii copiilor au fost: părinții sau unul dintre părinți (75%), un alt adult (8.36%), un alt copil (7.72%), rudă a copilului agresat (2.45%) și alte categorii (6.47%) din care fac parte: concubin / concubină, cadru didactic, asistent maternal, personal al centrului de plasament.
„Anul trecut am observat o nouă tendință: copiii așteaptă mai puțin ajutor de la autorități și caută soluții pentru a face față singuri situațiilor dificile. Astfel, consultanții Asociației Telefonul Copilului au oferit cu precădere consiliere psihologică. Lucrăm, însă, în continuare în stransă legatură cu autoritățile pentru cazurile grave și vom continua să semnalăm nevoia de intervenție atunci când este cazul. Demersul nostru, însă, nu ar fi posibil fără susținerea constantă primită din partea companiei Telekom România, căreia îi mulțumim pentru că vocea fiecărui copil este ascultată la 116 111”, a declarat Cătălina Surcel, Director Executiv al Asociației Telefonul Copilului.
“Cifrele prezentate de Telefonul Copilului sunt îngrijorătoare pentru că arată o altă față a copilăriei – una tristă și care poate lăsa urme adânci pentru cei mici cuprinși în aceste statistici. Suntem partenerii Asociației Telefonul Copilului de 17 ani, iar acest proiect a crescut foarte mult de-a lungul anilor, ceea ce dovedește că există o mare nevoie pentru servicii de consiliere oferite copiilor. Ne bucurăm că prin intermediul liniei puse la dispoziție de companie îi ajutăm pe cei mici să ajungă la cineva care să îi sfătuiească și să le ofere suport specializat pentru problemele cu care se confruntă”, a declarat Ionela Păunică, Senior Coordonator Comunicare Telekom Romania, Director Executiv al Fundatiei Telekom Romania
Cele mai multe dintre cazurile care au necesitat consilierea de lungă durată a specialiștilor Asociației Telefonul Copilului se referă la consilierea psihologică și juridică, respectiv 6.277 astfel de cazuri, față de doar 4.277 astfel de situații înregistrate în anul 2016, o creștere de 46% față de anul 2016.
Abuzul de tip bullying a avut loc, cu precădere, în școală / grădiniță (87.62%) și în medii precum online / spațiul public (12.38%). Agresorii în abuzul de tip bullying au fost: alt copil (94.41%), cadru didactic (3.40%) și alt adult (2.19%). 90.82% (65.94% fete și 34.06% băieți) au fost copii cei care au sesizat situații de abuz de tip bullying și 9.18% au fost părinți sau alți adulți. Formele în care s-a manifestat fenomenul bullying au fost: insulte, jigniri, porecle, sarcasm în procentaj de 50.30%, loviri, îmbrânciri în procentaj de 35.73% și intimidare, denigrare, insulte cu privire la statutul social în procentaj de 13.97%.
Abuzul sexual a înregistrat o nouă tendință în ceea ce privește tipul agresorului: 53.73% dintre agresori sunt adulți din afara mediului social al copilului, înregistrându-se astfel o creștere alarmantă față de anul 2016, când un procentaj de doar 28% era înregistrat pentru acest tip de agresor, în cazuistica Asociației Telefonul Copilului. Cele mai multe dintre victime sunt fete, în procentaj de 65.68%, iar mediul de proveniență este preponderent cel rural, în procentaj de 62.68%. Grupele de varstă și gen ale copiilor abuzați sexual sunt urmatoarele: băiat 6 – 12 ani (20.89%), băiat 13 – 16 ani (13.43%), fată 6 – 12 ani (32.83%), fată 13 – 16 ani (32.85%).
Consilierea psihologică a fost solicitată în principal de copii și s-a evidențiat cu preponderență în următoarele categorii: nevoia de dezvoltare a relațiilor în familie (nevoia de comunicare și nevoia de îmbunătățire a relației copil – părinte / părinți) în procentaj de 31.45%, lipsa de încredere în sine, respectiv probleme legate de aspectul fizic în procentaj de 31.34%,consumul de alcool, droguri și tutun, dar și probleme specifice adolescenților (criză de identitate, probleme sentimentale, dificultăți în relaționare, anxietăți) în procentaj de 29.76% și disfuncționalități în relaționare (depresii, tulburări de comportament, manifestarea unor gânduri / gesturi extreme) în procentaj de 7.45%.
Consilierea juridică a fost solicitată în principal de părinți și s-a evidențiat cu preponderență în următoarele categorii: probleme legate de familie (încredințarea minorului, violența în familie, menținerea legăturilor personale ale copilului cu părintele care nu a obținut încredințarea) în procentaj de 60.76%, drepturile copilului în procentaj de 24.28% și alocații / prestații sociale în procentaj de 14.96%.
2017 a fost primul an în care și copiii au solicitat consiliere juridică privind aspecte legate de familie, într-un procentaj de 11.35%: este vorba despre probleme legate de divorțul părinților, măsuri de combatere a violenței în familie precum ordinul de protecție și ordinul de restricție sau probleme legate de relațiile extraconjugale ale unuia dintre părinți.
Cei mai mulți dintre copiii care au contactat Asociația Telefonul Copilului sunt preadolescenți și adolescenți 64.72%. Segmentul „grupe de vârstă” raportat la gen indică drept principale categorii: fete 13 – 15 ani (27.07%), fete 10 – 12 ani (17.59%), fete 16 – 18 ani (10.08%), fete 6 – 9 ani (6.71%), băieți 13 – 15 ani (14.79%), băieți 16 – 18 ani (10.32%), băieți 6 – 9 ani (6.79%) și băieți 10 – 12 ani (6.65%).
Copiii și adolescenții care au contactat 116 111 în anul 2017 au provenit din: familii nucleare (75.06%), familii monoparentale (14.04%), familii extinse (6.51%) și alte tipuri precum familii adoptatoare sau familii care au luat copii în plasament fără să existe grade de rudenie (4.39%).
Mediul de proveniență cel mai frecvent raportat la nivelul tuturor apelurilor înregistrate a fost mediul rural (46.46%), urmat de mediul urban (40.03%). În 13.51% dintre situațiile înregistrate la 116 111, apelanții nu au dorit să menționeze mediul de proveniență. Regiunea cea mai frecvent raportată a fost Regiunea Sud – Est (24.16%), urmată de Regiunea Sud – Muntenia (14.92%), Regiunea București – Ilfov (14.36%), Regiunea Nord – Est (13.24%), Regiunea Sud – Vest Oltenia (9.37%), Regiunea Centru (5.54%) Regiunea Vest (5.23%) și Regiunea Nord – Vest (4.08%). Apelanții au solicitat confidențialitate privind regiunea din care provin în 9.10% dintre situații.
În ceea ce priveşte repartizarea pe judeţe, cele mai multe cazuri au fost înregistrate din judeţele Vrancea, Constanța, Teleorman, Vaslui, Buzau, Iași, Ilfov, Dolj, Neamț, București sector 2, iar cele mai puţine au fost sesizate din judeţele Harghita, Bihor, Sălaj, Mehedinți, Brăila, Tulcea, Satu Mare, Mureș, Suceava, Caraș-Severin.
Mulţumim tuturor reprezentanţilor mass media pentru toate materialele dedicate constant activității Asociației Telefonul Copilului, în același timp problemelor la zi cu care se confruntă copiii din România, așa cum sunt acestea oglindite în mărturiile copiilor care apelează linia telefonică dedicată, 116 111. Contam pe sprijinul Dumneavoastră și pentru promovarea celui mai recent film de prezentare al organizației noastre, dedicat copiilor: Contam pe sprijinul Dumneavoastra si pentru promovarea celui mai recent film de prezentare al organizatiei noastre, dedicat copiilor: Ce se intampla cand suni la 116 111?
Bucureștenii, iubitori de sport și mișcare în aer liber, își pot alege traseul pentru plimbări cu bicicleta, direct de pe telefonul mobil. Primăria Sectorului 1, în colaborare cu Asociația Green Gate, au lansat aplicația ”La Pedale” prin care sunt ajutați să-și aleagă traseul preferat pentru o plimbare cu bicicleta.
Aplicația poate fi descărcată, gratuit, de pe toate dispozitivele smartphone.
Aceasta le pune la dispoziția iubitorilor sportului pe două roți un număr de 12 trasee predefinite.
În plus, bicicliștii își pot crea propriul traseu prin intermediul Google Maps.
Iubitorii de istorie și cultură pot introduce în traseul lor de plimbări cu bicicleta și monumentele Sectorului 1.
Aplicația ”La Pedale” conține o listă a celor mai importante bijuterii arhitectonice din această zonă administrativă.
Din această vară, centrele ”La Pedale” s-au extins și în Pădurea Băneasa.
Primăria Sectorului 1 a reamenajat complet Parcul Băneasa, din proximitatea Restaurantului Casa Albă, și a decis să amplaseze aici un centru de închiriat gratuit biciclete, după modelul celor preexistente în parcurile Kiseleff și Herăstrău.
Aici sunt puse gratuit la dispoziția bucureștenilor 200 de biciclete pentru toate vârstele, și de toate mărimile.
Acestea pot fi închiriate, ca și până acum, doar pe baza buletinului de identitate. Centrul ”La Pedale” din Pădurea Băneasa este deschis de luni până sâmbătă, în intervalul 10:00-18:00, iar duminică, până la orele 19:00.
Prin deschiderea acestui centru, singura pădure a Capitalei este accesibilă pentru bucureștenii care vor să se plimbe pe distanțe lungi, pe care nu le regăsesc în interiorul orașului.
Este vorba de o aplicație ce permite plata amenzii de circulație auto, prin card bancar.
Aceasta este ușor și rapid de folosit.
Șoferii completează datele procesului verbal, achită contravaloarea sancțiunii și primesc confirmarea, respectiv dovada plății prin e-mail.
Serviciul de plată a amenzii de circulație este disponibil momentan în cele 6 sectoare din București și în reședințele de județ.
Pe viitor, serviciul va fi extins la nivelul întregii țări.
Acestea pot fi accesate direct de pe telefonul mobil sau tabletă.
Programul permite realizarea unor călătorii virtuale în muzee, hoteluri, pensiuni sau în alte zone de interes turistic, dar şi accesarea unor pagini destinate rezervării de camere pentru vacanţă.
De asemenea, poate fi vizitat online circuitul castrelorlor romane şi casele tradiţionale ardeleneşti, care pot fi închiriate de către cei care doresc să-şi petreacă un sejur în judeţul Sălaj.
Acesta a fost prins în timp ce primea de la o bătrână, 20 de mii de lei, ca urmare a unei infracțiuni de înşelăciune prin telefon.
Suma era cerută pentru muşamalizarea unui accident rutier fictiv în care ar fi fost implicată fiica acesteia.
Bărbatul a fost condus la Secţia 19 de Poliţie şi se află în stare de arest preventiv.
Poliţia Capitalei continuă cercetările şi vă recomandă să adoptaţi o conduită preventivă şi să verificaţi autenticitatea celor care vă contactează telefonic.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.