Academia Română, prin Filialele sale Cluj-Napoca și Timișoara, Institutul de Istorie „George Barițiu“ și Institutul de Studii Banatice „Titu Maiorescu“, organizează marți, 25 septembrie 2018, începând cu ora 12, simpozionul științific „Pe urmele generalului Henri Mathias Berthelot în România“.
Evenimentul va avea loc la Centrul de Dezvoltare Durabilă Țara Hațegului-Retezat al Academiei Române, cu sediul în comuna General Berthelot, din județul Hunedoara.
Manifestarea este onorată de prezența acad. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române, care va deschide lucrările simpozionului și va susține, de asemenea, o prelegere științifcă dedicată momentului istoric de la 1918 și rolului generalului francez Henri Mathias Berthelot în reorganizarea armatei române și participarea României la Primul Război Mondial.
La eveniment vor participa de asemenea Maria Huzoni, primarul Comunei General Berthelot, și oficialități ale județului Hunedoara.
În cadrul simpozionului vor susține prelegeri: Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române, acad. Ionel Haiduc, președinte al Academiei Române în perioada 2006-2014, acad. Păun Ion Otiman, președintele Filialei Timișoara a Academiei Române, prof.univ.dr. Ioan Bolovan de la Universitatea „Babeș Bolyai“ din Cluj Napoca, Ştefania Dudaş și Vasile Dudaş. Vor fi abordate teme precum istoria Conacului Berthelot donat de generalul francez Academiei Române în anul 1926, ipostaze ale relației generalului Berthelot cu Casa Regală a României, precum și întâlnirea acestuia cu reprezentanţii Consiliului Naţional Român din Timişoara în decembrie 1918.
Evenimentul este organizat de Academia Română, în parteneriat cu Consiliul Județean Timiș și Societatea Enciclopedică a Banatului, și se înscrie în seria de manifestări dedicate Centenarului Marii Uniri a tuturor românilor.
Sârbii de la Șvinița au sărbătorit Festivalul Smochinelor
Publicat de Gabriela Rusu-Păsărin,
3 septembrie 2018, 08:13 / actualizat: 4 septembrie 2018, 7:39
Primăria Comunei Șvinița din județul Mehedinți în parteneriat cu Uniunea Sârbilor din Romania și Centrul Cultural „Nichita Stănescu” Drobeta-Turnu Severin, a organizat sâmbătă, 01.09.2018, cea de-a XIX-a ediție a sărbătorii ,,FESTIVALUL SMOCHINELOR”.
S-au aflat alături de sviniceni, consulul general al Republicii Serbia la Timișoara – Execelenţa Sa VladanTadic, deputatul minorității sârbe în Parlamentul României – SlavoliubAdnagi, prefectul județului Mehedinți – Nicolae Drăghia, președintele Uniunii Sârbilor din România – Ognean Cristici și invitați din Moldova -Veche, Radimna, Belobreșca, Timișoara, Sânmihaiul Sârbesc, Diniaș, Orșova, Eșelnița, Dubova, Stei-Bihor, Bogdan Vodă –Maramureș, Moroeni – Dâmbovița, Albeni – Gorj, Bela Trka și Bor – Serbia.
Ca de fiecare dată, gospodinele și gospodarii din Șvinița s-au întrecut în cadrul concursurilor ,,Cea mai bună dulceață de smochine” și ,,Cea mai bună țuică din smochine”, iar ca element de noutate, asociații ale femeilor din Șvinița, Sânmihaiul Sârbesc, Diniaș și Belobreșca au pregătit standuri cu produse tradiționale specifice fiecărei comunități. Totodată, prof. dr. Florin Stănică de la Facultatea de Horticultură a USAMV București a prezentat celor prezenți referatul științific ,,Perspective privind cultura și valorificarea smochinului în România”
În comuna Șvinița, peste 90% din locuitori sunt de etnie sârbă, iar datorită climei cu influențe mediteraneene, smochinul crește natural în livezi sau în grădini, ca și prunii sau alți pomi fructiferi, fiind cultivat în zonă de peste 500 de ani.
A consemnat Ludovic Vulea, redactor Radio România Oltenia Craiova
Timişoreanul Lucas Kohl, care a obţinut locul întâi pe ţară la Olimpiada Naţională de Pian, studiază şi şase ore pe zi. Are însă timp să se ocupe şi de trupa sa, Peregrinii, unde cântă la numeroase instrumente.
Timişoreanul Lucas Kohl a devenit cunoscut la nivel naţional ca fiind „acordeonistul pe monociclu“, cel care a câştigat al şaselea sezon al concursul Next Star de la Antena 1. Deşi a devenit o mică vedetă, fiind unul dintre componenţii formaţiei Peregrinii, Lucas nu şi-a neglijat studiile şi a devenit şi cel mai bun tânăr olimpic la pian din România. Lucas Kohl, elev în clasa a VIII-a al Colegiului „Ion Vidu“ din Timişoara, a obţinut locul întâi pe ţară la Olimpiada Naţională de Pian.
În finală, Lucas a avut la dispoziţie 20 de minute pentru a convinge juriul. A prezentat trei compoziţii: partea I de la o „Sonată“ de Beethoven, un „Studiu“ de Chopin şi „Rapsodia Maghiară“ de Liszt.
Olimpiada de Pian i-a adus însă lui Lucas Kohl şi o invitaţie-surpriză. Directorul Filarmonicii din Arad i-a făcut propunerea să cânte cu ei în stagiunea viitoare.
Chiar dacă studiul pianului este pe primul loc, Lucas nu va neglija activitatea din trupa Peregrinii. Menestrelii Timişoarei – aşa cum sunt numiţi în capitala Banatului,sunt de regasit in numeroase concerte. Lucas cântă la numeroase instrumente: la pian, la vioară, la acordeon, la fluier, la chitară, la bas, la tilincă.
Grupul Pro Musica a fost înfiinţat la Timişoara de Ilie Stepan, în 1973. Primul concert al formaţiei, la Liceul Pedagogic din Timişoara, s-a produs odată cu aniversarea poetului naţional, pe 15 ianuarie 1973.
Formaţia a avut câteva perioade stilistice clar delimitate, una de început – folk, după care, în anii 80, dominant a fost rock-ul.
În 1981 Pro Musica a avut o primă piesă apărută pe disc, pe compilaţia Club A, solist vocal era atunci Dixie Krauser.
Grupul Pro Musica a fost înfiinţat la Timişoara de Ilie Stepan, în 1973. Primul concert al formaţiei, la Liceul Pedagogic din Timişoara, s-a produs odată cu aniversarea poetului naţional, pe 15 ianuarie 1973.
Formaţia a avut câteva perioade stilistice clar delimitate, una de început – folk, după care, în anii 80, dominant a fost rock-ul.
În 1981 Pro Musica a avut o primă piesă apărută pe disc, pe compilaţia Club A, solist vocal era atunci Dixie Krauser.
Născut la Timişoara, într-o familie de muzicieni, Adrian Daminescu s-a împrietenit încă de la patru ani cu instrumentele muzicale. La început a fost vioara, apoi, pianul şi violoncelul. După studiile gimnaziale la Liceul de muzică din Constanţa, devine din 1970 elev al Liceului de muzică din Timişoara. Debutează în 1972 ca violoncelist, percuţionist şi vocalist în grupul timişorean „Pro Musica”, iar în 1974 înfiinţează grupul „Helicoidal”. În ultimii doi ani de liceu studiază canto la “Dinu Lipatti” din Bucureşti cu renumita profesoară Georgeta Stoleriu şi este admis în 1977 la Conservatorul „Ciprian Porumbescu” – secţia canto. Este fondator al formaţiei Basorelief şi al grupului rock Blitz, iar între anii 1983- 1990 este solistul trupei Columna.
Primul album de autor – “Bucăţi din mine” – apare în 1995, dar activitatea sa de creaţie continuă şi cu genul muzicii de film, semnând coloane sonore pentru case de film din strainatate.
Carierei sale artistice, desfăşurate pe multe paliere – solist, compozitor, prezenţe în emisiuni televizate, spectacole şi alte evenimente –, i se adaugă vocaţia de pedagog al artei interpretative, Adrian Daminescu fiind preocupat în ultimii ani şi de pregătirea tinerelor talente.
Marian Popovici, tânărul din Caraş-Severin, a ajuns la doar 32 de ani, unul dintre cei mai apreciați bucătari din vestul țării și nu numai. Povestea lui de viață este una interesantă și emoționanță, părinții lui cunoscându-se la Timișoara. Mama sa, cu probleme de auz și vorbire a trait o poveste de dragoste cu un peruan, rodul iubirii lor fiind, Marian. Cei doi s-au despărțit atunci când Marian avea doar 3 ani. Copil fiind s-a întors, alături de mama sa, în Caraș-Severin, în localitatea Eftimie Murgu. Ulterior, mama tânărului s-a recăsătorit cu un bărbat surdomut, care l-a și înfiiat. A avut parte de o copilărie liniștită, pe frumoasa Vale a Almăjului, unde încă de mic și-a descoperit pasiunea pentru gătit.
”Mergeam cu vacile la păscut și găteam cu copii pe câmp, frigeam brânză și clisă pe băț. Străbunicul meu își dorea să devin preot, dar am ajuns bucătar. Mergeam la toate evenimentele organizate la Căminul Cultural din localitate și încercam să învăț cât mai multe de la bucătăresele, care gateau la diferitele evenimente. Am avut o copilărie frumoasă”, și-a amintit cu drag, Marian.
Drumul spre profesia de bucătar l-a început în armată, unde i-a folosit chiar să scape de instrucție, gătind pentru camarazii săi. Nu va uita niciodată primul restaurant unde s-a angajat, la vârsta de 20 de ani, unul dintre cele mai cunoscute din centrul Timişoarei; aici, în doar trei ani, a reușit să-și depășească toți colegii. A gătit pentru marii actori ai României, precum Florin Piersic, Iurie Darie, care aveau spectacole la Opera din orașul de pe Bega.
Motto-ul lui în bucătărie: sănătatea începe din farfurie.
„Acum sunt Executive Chef, am o serie de responsabilități, dar îmi doresc să obțin şi ultimul grad, acela de Maestru al Artei Culinare. Motto-ul meu este : sănătatea pleacă din farfurie. Eu creez mâncare sănătoasă, bio, deși este mai greu în prezent. Sunt gurmand de felul meu și sunt deschis oricăror provocări. Cel mai mult îmi place să gătesc fructe de mare, dar mă pricep la toate.”
Dacă doriţi să aflaţi mai multe despre românul nostru de nota 10, ascultaţi emisiunea realizatată de Cristina Corocan.
Mircea Baniciu continuă să-i încânte pe iubitorii folk-rock-ului românesc prin unicitatea timbrului vocal, dar şi prin frumuseţea compoziţiilor sale.
Mircea Baniciu s-a născut în 31 iulie 1949. A copilărit în cartierul de lângă Complexul studenţesc timişorean, fapt care avea să-i marcheze întreaga existenţă.
Muzica a pătruns în viaţa lui Mircea Baniciu încă de la şapte ani. După ce intră la liceu, mama sa îi dăruieşte o chitară. Deşi continuă să studieze la pian până la 14 ani, dovedind un real talent, după vizionarea filmului „Tinerii” în care se produceau Cliff Richard şi trupa The Shadows, Mircea Baniciu ajunge la concluzia că „se simte mult mai atras de chitară decât de pian”.
Muzica Unei Generaţii Perene – Aniversarea muzicianului ADRIAN DAMINESCU!
Publicat de Bogdan Dragomir,
2 octombrie 2017, 11:48 / actualizat: 21 iunie 2023, 19:06
„Pasiunea pentru cântec a apărut înainte de mă fi născut. Mama a fost solistă de operă, iar tatăl meu, dirijor de operă, deci nu putea să iasă altceva decât tot un muzician. Eu nu mi-am dat seama de calităţile mele muzicale şi nici acum nu-mi dau… Compun, cânt, iar cel care trebuie să mă aprecieze este publicul. Primul meu cântec s-a numit «Mama». Aveam doar 9 ani, iar atunci s-a declanşat dorinţa de a cânta. După spectacol au sărit toţi să mă pupe, pentru că eram cel mai mic cântăreţ din familie, chiar dacă mama voia să fiu doctor”, se destăinuie artistul (adriandaminescu.com).
„Eu te voi iubi” (Marius Ţeicu-Dan V.Dumitriu) de pe albumul „Adrian Daminescu – Best Of” (C&P 2008 Ovo Music) interpretat de Adrian Daminescu.
Adrian Daminescu s-a născut la 2 octombrie 1956, la Timișoara, într-o familie de muzicieni. Tatăl, Constantin Daminescu, era un cunoscut compozitor și dirijor, iar mama, Aznif Elisabeta Daminescu, era soprană – solistă a scenei lirice la acea vreme.
La numai patru ani, tatal său îi cumpără o vioară, dar ulterior micul Adrian și-a îndreptat atenția către pian, pe care l-a studiat până la 12 ani, următorul instrument abordat fiind violoncelul, timp de 16 ani. Termină gimnaziul la Liceul de muzică din Constanța. Vacanțele le petrecea la Timișoara, la bunicii din partea tatălui (bunicul de origine germană și bunica de origine cehă) și la București, la bunicii materni de origine armeană.
„Mai dă-mi o speranţă” (Horia Moculescu-Angel Grigoriu & Romeo Iorgulescu) de pe albumul „Adrian Daminescu – Best Of” (C&P 2008 Ovo Music) interpretat de Adrian Daminescu.
În 1970, s-a înscris la Liceul de muzică din Timișoara, iar în 1972 debuta în grupul Promusica, alături de Ilie Stepan, Perin Boyan, Erly Krauser și alții. În 1974, pleacă din Promusica și înființează, alături de Octavian Peagu, un grup de folk progresiv, Helicoidal. Un an mai târziu, în vara anului 1975, la festivalul ”Primăvara baladelor”, grupul câștiga voturile publicului și ale juriului condus de Adrian Păunescu, precum și Premiul de Popularitate, conform site-ului biografii.famouswhy.ro.
Între 1975-1977, ultimii doi ani de liceu, studiază canto cu Doamna prof. Georgeta Stoleriu, în Bucureşti, la Liceul de Muzică ”Dinu Lipatti”. Este admis la Conservatorul ”Ciprian Porumbescu”, student la secția canto, avându-i profesori pe Ion Stoian, Georgeta Stoleriu și, mai târziu, pe Ion Pop. În același an, după Bacalaureat, și-a făcut debutul scenic la Opera din Constanța, sub bagheta tatălui său, în spectacolele estivale interpretând rolul Eisenstein din ”Liliacul” și Papacoda din ”O noapte în Veneția”, ambele în limba germană.
„Şi m-am îndrăgostit de tine” (Vasile Veselovski – Mihai Maximilian) de pe albumul „Adrian daminescu – Best Of” (C&P 2008 Ovo Music) interpretat de Adrian Daminescu.
În Conservator a pus bazele grupului Basorelief, împreună cu frații Adrian și Mircea Romcescu, iar în 1980 a înființat grupul rock Blitz. În 1983, grupul se destramă și Adrian Daminescu devine solistul trupei Columna până în 1990, alături de Adrian Albulescu (Chițu) — chitară, Constantin Răducu (Costel) — tobe, Tolea — clape, Idu Barbu — clape, Anton Hasiasi — bas, în acea perioadă, Columna fiind trupă de vârf în hard-rock-ul autohton.
În 14 februarie 1990, pleacă în Anglia şi participă la emisiuni ce priveau evenimentele petrecute în țară și, sensibilizat de ce se întâmpla, compune piesa ”România”, care devine cel mai apreciat hit românesc al diasporei din toată lumea. Începe să compună și finalizează primul său album (1995), intitulat ”Bucăți din mine”, care cuprinde starea de spirit generală a poporului român. Doi ani mai târziu revine în România şi compune mai mult muzică de film, conform site-ului biografii famouswhy.ro.
ROMÂNIA (muz. şi text Adrian Daminescu) interpretată de Adrian Daminescu (C&P Adrian Daminescu)
„Am mai multe melodii dragi, dar «România» rămâne de bază, deoarece textul a fost scris imediat după Revoluţie. La cum sunt vremurile de astăzi, cred că versurile cântecului se vor potrivi şi în contextul actual.
Adrian Daminescu (revistamuzicala.radioromaniacultural.ro)
…Sunt mai multe piese, însă ele nu mai fac obiectul succesului în zilele noastre, deoarece gustul publicului s-a mutilat, fiind atât de multe apariţii noi în domeniul muzical. Cred totuşi că această situaţie nu va mai ţine mult. Pe vremea lui Ceauşescu am fost nevoiţi să cântăm melodii patriotice, iar la festivaluri era greu să ai în repertoriu melodii de dragoste. Cu toate acestea, eu am cântat întotdeauna dragostea, având versuri cu esenţă, un mesaj frumos pentru reprezentantele sexului frumos. Am fost însă şi calic. Am vorbit doar atunci când am avut ceva de spus. Oricum, sunt făcut pentru a cânta, nu pentru a vorbi!”
„Într-o zi” – (Dinu Giurgiu-GeorgeŢărnea, aranj. orch. Adrian Daminescu) interpretat de Adrian Daminescu (C&P Adrian Daminescu)
Între piesele lansate de artist se numără ”Într-o zi”, ”Și m-am îndrăgostit de tine”, ”Portret de fată”, ”Ochii tăi”, ”Nu te voi uita niciodată”, ”Mai dă-mi o speranță”, ”Mai știu”, ”Nu poți uita”, ”Așteptând să vii”, ”Îmi spui vorbe-n vânt”, ”Eu te voi iubi”, ”Alături de tine”, ”Plouă cu flori” și multe altele.
Anul 2005 a reprezentat anul de cotitură, când a cunoscut-o pe actuala sa soție, Dana. Adrian Daminescu s-a întors la viața artistică, la scenă, emisiuni televizate, spectacole, evenimente care pentru el au reprezentat o a doua naștere. Ultimii ani au fost creativi, scoțând în evidență un talent didactic nativ — pregătirea unui grup de copii talentați, pe care i-a promovat în media.
De aceea te iubesc.Reggae.Remix (muz. şi text Adrian Daminescu) interpretat de Adrian Daminescu (C&P Adrian Daminescu)
Poza-Adrian-Daminescu-foto-by-Bogdan-Dragomir-
„…E greu pentru mine să înţeleg ce se întâmplă în ţara noastră cu muzicienii buni. Poate o să fiu considerat învechit, dar nu pot înţelege haosul. Nu sunt pregătit pentru lumea care s-a creat. Nu mă mai regăsesc în nimic, nu mai înţeleg limbajul de astăzi. Mă regăsesc doar în ochii iubitei mele, în studio, în bucătărie şi în prietenii pe care îi am. Se împuţinează pe zi ce trece, unii dintre ei plecând pe lumea cealaltă. Cred că şi tânăra generaţie m-ar iubi, dar numai să ajungă să mă asculte…”, spune, cu amărăciune, muzicianul.
VREAU!!! (muz. şi vers. Adrian Daminescu) interpretat de Adrian Daminescu (C&P Adrian Daminescu)
În ultima perioadă, este o prezență constantă în spectacole și turnee în țară și în străinătate, dar și în emisiuni de televiziune.
„Talentul, cultura, patriotismul si daruirea pot transforma omul simplu intr-un mare artist national… Patriotismul, informarea, tenacitatea si cultura, pot transforma omul intr-un politician national… Conditia fizica, tenacitatea si patriotismul pot transforma omul intr-un sportiv national… Dar lipsa de cultura, de patriotism si nerecunoasterea valorilor nationale, pot transforma o natie intr-o natie de nimic…” – ADRIAN DAMINESCU (adriandaminescu.com)
La mulţi ani, cu sănătate şi cu multe bucurii, ADRIAN DAMINESCU!
Premiul TINERE TALENTE – Radio România Regional la Festivalul Concurs Național de Interpretare a Muzicii Ușoare Românești – FLORI DE MAI – Ed. a XXIV-a, Călărași 2024!
Radio România REGIONAL, susține și promovează copiii artiști – tineri muzicieni, laureați ai celor mai importante festivaluri și...
Grupul Cargo a fost înfiinţat în 1985 la Timişoara. În acei ani ‘80, au fost multe schimbări de componenţă, primul disc – un single cu 2 piese – apărând în 1990 în Franţa. În 1992, apare primul album, al doilea fiind scos în 1995.
Pe albumul Spiritus Sanctus, editat în 2003, întâlnim piesa Dacă ploaia s-ar opri, compoziţia liderului Adrian Bărar.
Cei care au participat la înregistrarea piesei sunt: Adrian Igrişan (voce, chitară, mixaje, mastering), Alin Achim (bas, voce), Octavian Pilan (baterie), Cristian Pup (claviaturi, voce), Adrian Bărar (chitară, voce).
Publicat de Cristina Ion,
19 septembrie 2017, 05:19
Legendarul lăutar al Craiovei, Niţă Băloi, a compus melodia “M-a făcut mama oltean” în 1809, în cinstea lui Iancu Jianu, după ce faimosul haiduc învinsese oastea lui Paşa Pazvant Oglu la Vidin, răzbunându-se astfel faţă de ororile făcute de acesta oraşului Craiova în anii 1799 – 1800, când Pazvant a incendiat şi a distrus mai multe case şi moşii de pe teritoriul Băniei.
La întoarcerea de la Vidin, în Craiova a fost o bucurie nespus de mare, Iancu Jianu fiind primit ca un erou, deoarece îi scăpase de un personaj de temut al acelor vremuri. De altfel, şi din conţinutul textului îndrăgitului cântec se poate observa că personajul descris este văzut ca purtând “căciulă de astrahan, cojocel de miel bârsan şi cămaşă de tulpan”, straie care îl caracterizau în întregime pe Iancu Jianu.
Mai mult, Iancu Jianu era perceput de foarte mulţi ca un personaj care era pe de o parte extrem de sufletist cu cei nevoiaşi, dar şi foarte dur cu cei care îndrăzneau să-l înfurie, aspect ce se regăsește în versurile “Cin’ se ia cu mine bine, îi dau haina de pe mine,/ Cin’ se ia cu mine rău, să-l ferească Dumnezeu”.
Mai multe documentare româneşti şi străine, unele în premieră, vor fi proiectate la a patra ediţie a festivalului “Ceau, Cinema!”.
Documentarul “Planeta Petrila”, regizat de Andrei Dăscălescu, va putea fi văzut, în premieră, la Timișoara, în deschiderea festivalului “Ceau, Cinema!”, anunță organizatorii. La proiecţia de gală din 20 iulie vor fi prezenţi regizorul Andrei Dăscălescu, caricaturistul Ion Barbu, minerul Cătălin Cenuşă şi producătoarea filmului, Anamaria Antoci, membră a juriului “Ceau, Cinema!’” 2017.
Festivalul aduce în premieră în România filmul “Fiicele dansului” (“Córki dancingu”/”The Lure”), debut al regizoarei Agnieszka Smoczynska. Filmul polonez este câştigător al Premiului Special al Juriului la Sundance 2016.
Spectatorii “Ceau, Cinema!” vor putea viziona la Timişoara şi unul din cele mai apreciate şi excentrice filme portugheze noi, ‘John From’ (2015), regizat de Joao Nicolau. Proiecţie posibilă cu susţinerea Ambasadei Portugaliei la Bucureşti.
În ultima seară de festival, la Gottlob, prima localitate rurală cu cinematograf modernizat din România, publicul va avea şansa să vadă cel mai mare succes al cinematografiei suedeze recente, “Un bărbat pe nume Ove” (“A Man Called Ove”, r. Hannes Holm), film care a primit la începutul acestui an două nominalizări la Premiile Oscar.
Tot la Gottlob va fi programată, în prezenţa câtorva actori din distribuţie, şi coproducţia germano-română “La drum cu tata” (2016), primul film al tinerei regizoare Anca Miruna Lăzărescu.
Cea de a patra ediţie a festivalului ”Ceau, Cinema!” va avea loc în perioada 20-23 iulie la Timişoara şi Gottlob.
Cel mai scump apartament din Timișoara costă, la ora actuală, 670.000 de euro. Analiștii de la Imobiliare.ro au realizat un clasament al celor mai scumpe locuințe din țară. Conform listei, cel mai scump apartament din Timișoara este un penthouse dintr-un bloc finalizat în 2012, aflat în zona centrală/ Apartamentul este complet finisat, mobilat, utilat cu aer condiționat, sistem de încălzire prin pardoseală, sauna și dispune de două terase.
Tot în centrul orașului, un apartament în clădire istorică (construcție 1930), amplasat la etajul doi din trei, poate fi achiziționat cu 420.000 de euro. Locuința are o suprafață utilă de 185 de metri pătrați, compartimentată în patru camere. Apartamentul aceasta a fost renovat, păstrându-se însă elemente din amenajarea inițială.
Un penthouse în clădire istorică, cu vedere către Piața Victoriei, poate fi achiziționat cu 400.000 de euro. Apartamentul este situat la etajul al treilea (din trei), și are o suprafață utilă de circa 200 de metri pătrați, fiind compus din cinci camere (plus dependințe).
Timișoara se află pe locul al doilea în clasamentul apartamentelor scumpe. Capitala conduce în topul proprietăților de lux, astfel că cel mai scump apartament disponibil la vânzare este un penthouse în zona Primăverii, care costă 3,8 milioane de euro.
Mai mulţi elevi ai şcolii din Sânmihaiu Român, alături de elevi ai liceului Ion Mincu din Timişoara au reuşit să transforme şcoala din localitatea vecină Timişoarei într-o adevărată pictură.
Clădirea este acum o atracţie pentru toţi cei care trec prin Sânmihaiu Român, dar şi un motiv de mândrie pentru localnici, care, spune directorul instituţiei, Claudiu Crepcea, au descoperit arta prin acest proiect.
“Este o pictură care a stârnit reacții pozitive. Dacă în urmă cu șase ani de zile, în 2011, reacțiile au fost, să zicem, de reținere, și, chiar dacă le-a încântat ochiul, nu au vrut să fie foarte deschiși, în momentul de față se opresc foarte multe mașini în fața școlii, fac poze, sunt foarte încântați de ce se întâmplă. Este pata de culoare a comunității”, spune Claudiu Crepcea.
Proiectul a fost iniţiat în 2011 de Asociaţia Art-dendum. Atunci şcoala din Sânmihaiu Român a fost pictată de elevi ai Liceului de arte plastic din Timisoara. Directorul Claudiu Crepcea a declarat că pe viitor intenţionează să mobilizeze copiii pentru a realiza picturi murale şi pe faţadele şcolilor din Utvin şi Sânmihaiu German.
La Timişoara s-a dat startul primei etape de implementare a proiectului Capitală Culturală Europeană 2021.
În etapa de Start-up (2017-2018), se caută şi se testează noi produse culturale şi atragerea publicului spre ele. Asociaţia Timişoara – Capitala Culturală Europeană caută să lege colaborări cu societatea civilă, cu instituţiile culturale, să contribui la rezolvarea aspectelor financiare, la dezvoltarea relaţiilor internaţionale, dar şi la dezvoltarea renumelui oraşului.
În acest an, în cadrul etapei de Start Up, se vor desfăşura patru proiecte generale.
Generators-Generatori – dezvoltarea a trei proiecte, şi anume Mega Bega, Reflecţii şi Cămine în mişcare. Se vor efectua cercetări, documentări şi schimburi de experienţe, alături de partenerii lideri ai proiectelor amintite.
X-Tention – X-Tensii: colaborări cu instituţii sau organizaţii locale pentru realizarea diferitelor evenimente sau proiecte culturale, potenţându-le conţinutul, vizibilitatea şi caracterul european (Art Encounters, Festivalul Simultan, Teatrul Naţional Timişoara, Circul Cirkor – spectacol de circ contemporan, Festivalul Eurothalia).
Neighborhoods – intervenţii în cartiere: intervenţii şi ateliere de lucru în diferite cartiere ale Timişoarei în scopul identificării de colaboratori sau co-organizatori pe termen lung.
MultipleXity – moştenirea tangibilă a oraşului, în urma câştigării titlului de capitală Culturală Europeană, va consta în construirea unui complex creativ multifuncţional; al unui centru de resurse culturale pentru dezvoltarea capacităţii şi pentru schimburi internaţionale; organizarea Festivalului Internaţional al Luminii – prima ediţie fiind în 2021 şi o infrastructură îmbunătăţită. În acest an se vizează maparea nevoilor oraşului şi iniţierea unor colaborări internaţionale.
De asemenea, vor fi reactivate Canalul Bega şi alte spaţii prea puţin valorificate cultural şi vor fi organizate evenimente excepţionale, spune Simona Neumann, președintele Asociației Timișoara Capitală Culturală Europeană.
Spitalul Judeţean din Timişoara angajează peste 300 de persoane pe perioada nedeterminată. Cele mai multe posturi sunt pentru infirmieri, asistenţi medicali şi îngrijitori.
Se caută un număr mare de femei de serviciu, personal pentru departamentele administrativ şi tehnic, dar şi medici.
“La sfârșitul anului trecut eram la un procent de 80%-90% cu personalul acoperit. Având ăn vedere că au mai fost persoane care au plecat din Spitalul Județean, a fost un număr mare de posturi care au rămas neocupate, 10-20% anul trecut, și prin plecări am ajuns la un număr mare de posturi. Urmează ca, la sfârșitul acestei săptămâni, să se finalizeze perioada de înscrieri la concurs, pentru cele peste 300 de posturi care vor fi scoase la concurs de către Spitalul Județean ‘Pius Brânzeu’ din Timișoara. Practic, este vorba despre prima organizare de concurs din anul 2017. Este vorba de posturi pe care toate secțiile le-au solicitatȚ, a declarat Marius Craina.
Preluarea dosarelor se face până joi, 22 iunie iar vineri vor fi afişate rezultatele selecţiei de dosare. Examenele vor fi susţinute sub formă scrisă, orală şi interviu cu comisia de examinare, în perioada 30 iunie -11 iulie.
Preselecţiile regionale ale celei de a 50-a ediţii a Festivalului Naţional de Interpretare şi Creaţie a Romanţei CRIZANTEMA DE AUR!
Publicat de Bogdan Dragomir,
9 iunie 2017, 10:31 / actualizat: 21 iunie 2023, 19:23
Vă invităm la cea de a 50-a ediţie a Festivalului Naţional de Interpretare şi Creaţie a Romanţei CRIZANTEMA DE AUR! În curând, preselecţiile regionale şi în perioada 19-21 octombrie 2017, etapa finală de la Târgovişte! Partener media: RADIO ROMÂNIA! Detalii puteţi afla pe site-ul www.crizantemaaur.ro ! Mult succes artiştilor interpreţi concurenţi, compozitorilor şi organizatorilor!
PRESELECŢII REGIONALE PENTRU CONCURSUL DE INTERPRETARE
– la CRAIOVA, în data de 19 iunie 2017, la ora 11.00 la Opera Română Craiova, adresa Str. Mihai Viteazul, nr. 7. – la BUCUREŞTI, în data de 21 iunie 2017, la ora 11.00 la Centrul Național de Artă „Tinerimea Română”, adresa Strada Gutenberg Johann, nr. 19, Sector 5. – la CONSTANŢA, în data de 22 iunie 2017, la ora 11.00 la Universitatea „Ovidius” Facultatea de Arte, Sala Studio, adresa B-dul Mamaia Nr.124. – la TÂRGOVIŞTE, în data de 23 iunie 2017, la ora 11.00 la Teatrul „Tony Bulandra”, B.dul Regele Carol I, nr. 43, tel.: +40-245.210.046, e-mail crizantemaaur@yahoo.com. – la CLUJ, în data de 28 iunie 2017, la ora 11.00 la Radio Cluj, adresa Str. Donath nr. 160. – la BISTRIŢA, în data de 28 iunie 2017, la ora 18.00 la Centrul Cultural „Dacia”, adresa B-dul Dacia nr. 3-5. – la IAŞI, în data de 30 iunie 2017, la ora 12.00 la TVR Iași, adresa Str. Lascăr Catargi nr. 33.
Condiţiile de participare la PRESELECŢIILE REGIONALE pentru Concursul de Interpretare a Romanţei Româneşti sunt prevăzute în REGULAMENTUL OFICIAL al Festivalului Naţional “Crizantema de Aur” postat pe site-ul www.crizantemaaur.ro .Festivalul Naţional de Interpretare şi Creaţie a Romanţei “Crizantema de Aur”, ediţia a 50-a, 2017, este organizat de Consiliul Local Târgoviște, Primăria Municipiului Târgoviște, Consiliul Județean Dâmbovița, Centrul Județean de Cultură Dâmbovița și Teatrul „Tony Bulandra” Târgoviște, în colaborare cu Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România, cu Uniunea Muzicienilor din Moldova, în parteneriat cu Societatea Română de Radiodifuziune și cu TVR – posturile regionale Iași, Cluj, Craiova, Timișoara și Târgu-Mureș. (Sursa: Anunţ preselecţii regionale – CENTRUL CULTURAL pentru UNESCO „CETATEA ROMANȚEI” TÂRGOVIȘTE)
“Zâmbeşte de ziua ta!” Cu acest îndemn copiii, părinţii şi bunicii sunt invitaţi să petreacă Ziua Internaţională a Copilului, participând la jocuri, concursuri şi la multe spectacole antrenante. Primăria Municipiului Timişoara, prin Casa de Cultură a Municipiului, organizează joi, 1 iunie 2017, în Parcul Copiilor “Ion Creangă” și în Parcul Rozelor, o serie de evenimente dedicate copiilor, de ziua lor.
Formaţiile muzicale şi de dans modern ale Palatului Copiilor din Timişoara: “Reflex”, „Flores”, „Torent” și „Arabesque” vor evolua pe scena Teatrului de Vară din Parcul Rozelor, de la ora 17:00.
Vor urma ansamblurile folclorice de copii şi tineret “Pusta Banatului” şi “Hora Timişului” iar de la ora 20:00, Ansamblul “Timişul” pregăteşte surprize pentru copii dar şi pentru cei mari. Alături de copii fi prezenţi soliştii Andreea Voica, Stana Stepănescu, Doriana Talpeş, Codruța Măgurean şi Dumitru Stoicănescu.
Capitalul investițional spaniol în România este prea puţin reprezentat, relevă datele unei cercetări sociologice, realizată la Timişoara.
Studiul a fost lansat de Asociatia Via Rumania Cultura în colaborare cu Centrul de Diagnoză Socială din cadrul Facultății de Sociologie și Psihologie a Universității de Vest din Timișoara. Scopul demersului a fost acela de a afla modul în care sunt percepuți spaniolii în România.
Prezent în emisiunea Vestul Zilei de la Radio Timișoara, consulul onorific al Spaniei în România, Jose Manuel Viñals a declarat că motivul acestui demers a fost aflarea percepției românilor despre Spania:
Timişoara va fi astăzi capitala teatrului românesc. Municipiul va găzdui cea de-a 25-a ediţie a Galei Premiilor Uniter, unul dintre cele mai importante evenimente culturale din ţară, la care sunt așteptați peste 600 de invitați din București și din țară.
Vor fi acordate premii pentru performanţele de anul trecut la categorii precum debut, cel mai bun spectacol, cea mai bună regie, cei mai buni actori în roluri principale şi secundare, dar şi premii pentru întreaga activitate, teatrul radiofonic sau TV. Preşedintele UNITER, Ion Caramitru, a declarat că, în ultima perioadă, sălile de teatru sunt tot mai pline în Bucureşti, dar şi în ţară.
“Încet, încet, publicul s-a întors la teatru şi progresiv, ne-am recăpătat calitatea de teatru de excepţie şi nu numai în Bucureşti şi aş putea spune, în mai toate oraşele importante, se face teatru bun şi lumea vine la teatru. La Teatrul Naţional, noi, în Bucureşti, acum, avem un coeficient de ocupare anual de 70-75%. Jucăm pe patru scene, seară de seară, 2.000 de spectatori care trebuie să intre, seară de seară în teatru, şi procentul de tineret este peste 70%”, a declarat Ion Caramitru.
Spectacolul-eveniment va începe la ora 21 şi va fi transmis în direct la Radio Timişoara pe frecvenţele 630 kHz unde medii şi pe FM 102,9 Arad, 103,6 Făget-Coşeviţa, 101,5 Petroşani, dar şi on line pe radiotimisoara.ro.
gata mai repede decât era estimat printr-un grafic stabilit în timpul guvernului Cioloș, dar bucuria realizării este umbrită de faptul că șoseaua ocolitoare are doar două benzi.
„Timișoara are nevoie de o centură cu patru benzi. Oricum, ar fi meritat pentru ca ceea ce se face să fie ca lumea. Va merge repede decât era prevăzut în acel grafic. M-aș bucura să meargă mai repede. Bucuria este umbrită de faptul că centura va fi pe două benzi. Rămâne o mare nerealizare, o mare neîmplinire” spune Nicolae Robu, primarul Timișoarei.
Locuitorii din Timiş sunt pe locul al doilea într-un clasament la nivel naţional privind puterea de cumpărare.
Timişenii câştigă, în medie, aproape 5.000 de euro, anual, sumă care se situează peste câştigurile înregistrate în judeţele Cluj, Ilfov şi Braşov. Pe primele 10 locuri din ţară, din punct de vedere al puterii de cumpărare se află şi judeţul Arad. Potrivit unui studiu realizat de GfK, arădenii au venituri, anuale, în medie, de aproximativ 4.450 de euro.
Potrivit studiului GfK, puterea medie de cumpărare sau venitul disponibil pe cap de locuitor înregistrat în România anul trecut este de 4.181 euro. Judeţele aflate în top 10 sunt singurele cu o putere de cumpărare peste media naţională, toate celelalte 32 situându-se sub aceasta. Ultimul loc între cele 42 de judeţe din România este ocupat de Vaslui, cu puţin peste 3.000 de euro pe cap de locuitor.
Poliţiştii au verificat taximetriştii din zona aeroporturilor.
Este vorba despre cei care activează în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Bacău şi Iaşi.
Oamenii legii au aplicat 57 de sancțiuni.
Din totalul amenzilor, 10 au fost date pentru încălcarea legii taximetriei, iar 47 pentru nereguli privind circulaţia pe drumurile publice.
Pentru defecţiuni tehnice sau dotări suplimentare nepermise de lege, au fost retrase opt certificate de înmatriculare.
Printre cei sancţionaţi se numără un bărbat care transporta persoane în regim taxi, de la Aeroportul Henri Coandă, cu o maşină care avea inspecţia tehnică periodică expirată, emitea noxe peste limita legală şi avea caroseria degradată.
Un alt şofer depistat la Otopeni a fost amendat tot pentru că avea inspecţia tehnică periodică expirată dar și anvelopele maşinii uzate și defecţiuni la sistemul de lumini.
Cel mai mare târg universitar de joburi din România, organizat de Universitatea Politehnica Timișoara, a ajuns la cea de-a zecea ediție. Astăzi și mâine, 65 de companii din vestul ţării participă la târgul universitar de joburi din România, “Zilele Carierei”, organizat la Restaurantul Universitar Politehnica. Una dintre noutățile ediției o reprezintă prezența, între firmele partcipante, a celor din domeniul Construcții. Timp de două zile au loc workshop-uri, sesiuni de training, prezentări de firme, tombole, dar şi alte evenimente, spune rectorul Universităţii Politehnica din Timişoara, Viorel Şerban.
Festivalul de Jazz de la Timişoara consemnează o nouă premieră. Artista americană China Moses va urca pe scena JazzTM din Parcul Castelului.
Specialiştii spun că China Moses reinventează vocal jazz-ul, rupe limitele și contrângerile, iar vocea ei transmite emoție, pasiune și profunzime, odată cu fiecare cuvânt.
Fiica lui DeeDee Bridgewater, artista care s-a aflat anul trecut pe scena din Piața Victoriei a festivalului JazzTM, și a regizorului Gilbert Moses, pionier al teatrului afro-american, a pășit încă din copilărie în lumea muzicii și a teatrului. Astfel, la 16 ani, în 1996, a lansat primul său single, Time, a cărui videoclip a fost regizat de Jean-Baptiste Mondino. China Moses urcat pe scenă alături de mama ei cu mai multe ocazii, acompaniată de orchestrele Deutsch Filmorchester Babelsbers și WDR Big Band.
Până acum, JazzTM 2017 are, pe lângă China Moses, încă trei concerte anunțate: Chick Corea Elektric Band, Miles Mosley feat. The West Coast Get Down și Bill Laurance.
JazzTM se va desfăşura la Timişoara, în perioada 30 iunie – 2 iulie 2017. Cea de-a cincea ediție a festivalului va avea trei scene în aer liber: în Piața Victoriei, în Parcul Castelului și în Parcul Civic, accesul fiind gratuit.
Strategia prin care Timişoara va încerca să atragă mai mulţi turişti în anul 2021, când va deţine titlul de Capitală Culturală Europeană, include organizarea unor trasee gastro-culturale.
Prin aceste trasee gastronomice va fi promovată multiculturalitatea din Banat şi locurile care mai păstrează unele specificităţi. În plus, va fi editată o broşură care să cuprindă traseele gastro-culturale din Banat şi care va prezenta obiective ce ţin de fiecare etnie: biserici, monumente, cimitire ale evreilor, sinagogi.
Preşedintele Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului, Delia Barbu, spune că se intenţionează ca broşura să apară deja în primăvara acestui an.
În județul Timiș trăiesc aproape 30 de etnii, printre care aromâni, șvabi , maghiari , sârbi, romi, bulgari, italieni sau cehi, slovaci, francezi, chinezi.
Printre mâncărurile tradiționale pot fi gustate sarmalele bănățene, alături de care nu lipseşte afumătura, ciorba de burtă de vită de la Giulvăz, ciorba de perișoare de la Gottlob sau cea de potroace, până la supa nemțească de vin ori fașirtul (chiftele) șvăbesc, gulașul unguresc și sârbesc ori tochitura de sub Cetatea oștenilor lui Mihai Viteazul, de la Jdioara.
Trei maşini au ars, azi-noapte, în zona Calea Martirilor din Timişoara.
În jurul orei 2:00, un autoturism BMW a fost cuprins de flăcări, iar focul s-a extins cu repeziciune la alte două maşini din vecinătatea sa, un Ford şi un Minicooper, ameninţând să cuprindă şi alte vehicule.
Oamenii treziţi din somn au sunat la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă. Pompierii au intervenit cu două autospeciale, reuşind să lichideze incendiul. Două maşini, BMW şi Minicooper s-au făcut scrum în vreme ce Ford-ul a ars pe jumătate, scrie opiniatimisoarei.ro.
Din primele verificări reiese că focul a pornit din cauza unui scurtcircuit la instalaţia electrică a BMW-ului.
Aarhus din Danemarca şi Pafos din Cipru sunt în 2017, noile capitale culturale europene. Dacă oraşul danez va ilustra modul în care artele, cultura şi sectorul creativ ne pot ajuta să ne modelăm comportamentele sociale, urbane, culturale şi economice de bază, pentru a găsi soluţii noi la problemele comune, Pafos îşi va pune în evidenţă experienţele multiculturale şi proximitatea geografică atât cu Orientul Mijlociu, cât şi cu nordul Africii, pentru a consolida relaţiile dintre ţări şi culturi.
Comisarul european pentru educaţie, cultură, tineret şi sport, Tibor Navracsics este de părere că titlul de capitală culturală europeană este o ocazie unică de a aduce împreună comunităţile prin cultură şi de a stimula crearea unor parteneriate locale, europene şi internaţionale solide pentru viitor.
Titlul de capitală europeană a culturii aduce cu sine multe schimbări pentru oraşul care îl câştigă, atât din punct de vedere cultural, cât şi socio-economic. În fiecare zi se întâmplă mereu câte ceva, ceea ce creşte numărul de turişti, dar şi respectul de sine şi mândria faţă de oraş în rândul cetăţenilor. Cultura poate schimba vieţi şi asta nu trebuie să uităm niciodată. Dacă nu ne cunoaştem trecutul, cum putem construi viitorul?
Oraşele sunt alese pe baza unor programe culturale care trebuie să aibă o dimensiune puternic europeană, să stimuleze participarea şi implicarea activă a locuitorilor şi să contribuie la dezvoltarea pe termen lung a oraşului. Acest titlu este, de asemenea, o ocazie excelentă pentru oraşe de a-şi schimba imaginea, de a-şi marca poziţia pe harta lumii, de a atrage mai mulţi turişti şi de a-şi regândi propria dezvoltare prin cultură.
După Aarhus şi Pafos în 2017, vor urma urma ţări precum Malta, Olanda, Bulgaria, Italia, Croaţia şi Irlanda. Abia în 2021 va veni rândul României să deţină titlul de capitală culturală europeană. Timişoara a fost desemnată în toamna anului trecut după o competiţie acerbă cu Bucureşti, Cluj-Napoca şi Baia Mare.
În 2021, alături de Timişoara vor mai fi două capitale europene ale culturii, una din Serbia şi alta din Grecia, Novi Sad, respectiv Elefsina. România a mai deţinut acest titlu pentru prima dată, în 2007 prin intermediul Sibiului.
50 de milioane de euro au fost investite în spectacole de dans, muzică, arte sau literatură, lucrări de reabilitare a clădirilor istorice şi a lăcaşurilor de cult, ceea ce au făcut ca Sibiul să fie mai vizibil în întreaga lume. Se estimează că un milion de turişti au vizitat oraşul într-un singur an.
Un studiu analizează relația cost-eficiență a Agențiilor și cum se pot reduce cheltuielile din totalul taxelor. Al doilea studiu analizează contribuția Agențiilor la Agenda 2020.
Raporturile prezentate au survenit în urma unor chestionări referitoare la eficiența acestor agenții, eficiență pusă sub semnul întrebării în special de eurosceptici.
Studiul realizat demonstrează că agențiile au o contribuție vastă la dezvoltarea economică și politică a Uniunii Europene. Antonio Campinos, director executiv al Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală, președintele rețelei Agențiilor Europene.
Astăzi, cele 45 de Agenții joacă un rol important în miezul sistemului de organizare al Uniunii Europene. Agențiile se ocupă de toate aspectele spectrului politicilor europene și sunt parte din modalitățile de aplicare ale directivelor Comisiei. Agențiile sunt prezente în 35 de orașe, în 24 de țări membre, și sunt interfața familiară pentru cetățeni și firme prin serviciile pe care le oferă. Mesajul nostru către instituții este că Agențiile cunosc bine realitatea politică în context european. În fapt, multe dintre aceste Agenții sunt în prima linie în confruntarea acestor realități. Priviți-ne ca pe o plus valoare. Noi existăm pentru face din problemele dumneavoastră o prioritate. Utilizați rețeaua Agențiilor ca pe un partener prețios și faceți-ne parteneri în rezolvarea acestor probleme care ar putea avea un impact și asupra noastră.
Conform raportului realizat, Agențiile costă pentru fiecare cetățean european 1 euro și 23 de cenți. În total, Agențiile dispun de un buget de 3,3 miliarde de euro ceea ce înseamnă mai puțin de 0,8% din bugetul anual al Uniunii. Economiile pe care le generează aceste agenții sunt semnificative. Maria Ciorba, Europe Direct Timișoara.
O evaluare realizată la solicitarea Parlamentului European arată că statele membre ar fi trebuit să cheltuiască 150 până la 200 de milioane de euro pentru a-și însuși și aplica obiectivele realizate în prezent de Agenții. O concluzie similară se deduce din costul pe care l-ar plăti mediul privat. Dacă cele 7 Agenții care furnizează servicii pieței europene interne ar trebui să fie înlocuite de firme private, industriile europene ar plăti o sumă ce ar putea ajunge până la 1 miliard de euro. Aceeași concluzie se revelează și în susținerea priorităților politice. Agențiile europene joacă un rol important în viața de zi cu zi a cetățenilor: în controlul și prevenția bolilor, securitate și apărare, educație și știință, stabilitatea sistemelor financiare, transport și tehnologia informației. În concluzie, raportul arată că este semnificativ mai eficient din punct de vedere al costului să execuți o misiune o dată decât să o multiplici de 28 de ori la nivel național.
Mai este loc de îmbunătățire consideră viitorul președinte al rețelei care va prelua conducerea din luna martie a acestui an. Uniunea Europeană are 45 de agenții dar nici un master plan referitor la specificul din sfera politică ori termenul de la care se aplică ori renunță la acesta a spus Bernhard Url, viitorul președinte al rețelei de agenții.
Raportul anual EurWork referitor la condițiile de muncă din Uniunea Europeană a fost realizat în baza contribuției a 80 de participanți din rețeaua Eurofound. Concluziile acestui raport au arătat că anul 2015 a adus o ușoară creștere a numărului locurilor de muncă și o scădere a șomajului. PIB-ul pe cap de locuitor din Uniunea Europeană a depășit pentru prima dată valoarea celui ante-criză, dar recuperarea este inegală între țările memebre. Media de lucru a fost de 37,1 ore de lucru pe săptămînă, în ușoară scădere față de anul 2008 cînd s-a lucrat, în medie, 37,8 ore pe săptămână.
Anul 2015 a fost anul dezvoltării depline a programelor de încurajare a angajării tinerilor iar scrierea ori rescrierea rugulior privind condițiile de muncă a oferit Comisiei posibilitatea propunerii unei legislații a muncii clarificată și simplificată în ceea ce privește numărul de ore de lucru, sănătatea și siguranța la locul de muncă. Un control mai atent din partea Uniunii Europene a dus la modificări ale legislației pensiilor cu consecința prelungirii duratei de muncă în majoritatea țărilor. Reformele legislative de pe piața muncii continuă să fie un subiect de dezbatere. Care sunt elementele cuprinse în raportul EurWork în ceea ce privește România, Maria Ciorba, reprezentând centrul Europe Direct Timișoara:
In privinta categoriei de analiza a „Riscuri psiholosociale” – putem spune ca romanii muncesc mai putin si sunt mai relaxati. Evolutia intensitatii muncii in ultimii ani este negativa – daca in anul 2000, 67.7% dintre romani lucrau cel putin un sfert din timp cu deadline-uri precise, in 2005, procentajul a scazut la 62.7%, iar in 2010 la 59.7%. De asemenea, numarul romanilor care muncesc 10 ore / zi – o data sau de mai multe ori pe luna, a scazut de la 45% in 2000, la 34% in 2010. In ceea ce priveste numarul persoanelor care s-au simtit discriminate in ultimul an, procentul a ramas aproximativ constant – de 4.7%.
In ceea ce priveste dialogul social – în primul semestru al anului 2016, modelul de dialog social a rămas neschimbat, dar relațiile industriale par sa fie din ce în ce conflictuale. Federațiile și confederațiile sindicale se străduiesc să-și reînnoiască reprezentativitatea, dar acest efort nu se transforma într-un dialog social mai eficient și relațiile industriale sunt tensionate.
Guvernul continuă eforturile împotriva muncii nedeclarate. Noul Cod Fiscal care a intrat în vigoare la data de 1 ianuarie 2016, a eliminat posibilitatea (legala) de a presta activitati independente pentru persoanele care nu sunt înregistrate ca atare. Acest lucru probabil va duce la o reducere a riscului de muncă nedeclarată.
Conform raportului EurWork, în anul 2015 a crescut gradul de conștientizare a problemei angajărilor nestandardizate având ca rezultat noi politici care, dacă nu sunt neapărat o îmbunătățire a condițiilor de muncă, sunt manifestări ale voinței politice de a influența dimensiunea abuzurilor în contractele de muncă atipice.
În ceea ce privește gradul de stres, 27% dintre angajații din UE au declarat că resimt stres la locul de muncă și o proporție similară că sănătatea le-a fost afectată ca urmare a muncii depuse. În concluzie, cu toate că inovarea face parte din politica în domeniu a UE, se apreciază că este necesară o abordare mai vastă a legislației, inclusiv în domenii precum chestiunile organizaționale, inovările tehnologice sau implementarea unor practici care să permită implicarea acționarilor, a tuturor părților interesate la toate nivelurile unei organizații.
Persoanele cu deficienţe de vedere sau de auz vor putea utiliza mai uşor internetul. Toate website-urile din sectorul public vor trebui să fie accesibile tuturor, fără diferenţe.
Statele membre ale Uniunii Europene sunt obligate să asigure persoanelor cu handicap, în condiții de egalitate cu celelalte persoane, la tehnologia informației și comunicațiilor, inclusiv la internet. Comisia Europeană a venit cu o propunere în acest sens încă din decembrie 2012, însă abia acum a fost luată o decizie.
Explică Maria Ciorba, consilier centrul Europe Direct Timişoara:
Plecând de la pricipiul că website-urile organismelor publice şi aplicaţiile mobile pentru servicii publice trebuie să fie accesibile tuturor cetăţenilor şi înţelese de aceştia, fie că este vorba de transmiterea unei declaraţii fiscale, de plata unei taxe sau de înscrierea unui copil la şcoala, la începutul lunii mai, negociatorii PE, ai Consiliului şi ai Comisiei Europene au convenit asupra primelor norme ale UE care să aducă societatea europeană a secolului 21 la un nivel adecvat privind accesul la internet şi servicii publice.
Măsurile directivei vizează îmbunătăţirea accesului la site-urile web şi la aplicaţiile mobile ale organismelor din sectorul public, în special pentru persoanele nevăzătoare şi cele surde sau cu deficienţe de auz, contribuind astfel la crearea unei societăţi digitale favorabile incluziunii şi la valorificarea avantajelor pieţei unice digitale.
În condiţiile în care, în prezent, peste 80 de milioane de cetăţeni europeni sunt afectaţi de un handicap şi, conform estimărilor, numărul acestora va creşte ajungând în 2020, la circa 120 de milioane, este absolut necesar ca măsurile privind accesibilizarea informaţiilor de interes public şi a serviciilor organismelor publice să fie luate în cel mai scurt timp de toate statele membre.
Textul convenit al directivei acoperă site-urile web şi aplicaţiile mobile ale organismelor din sectorul public. Excepţie fac societăţile de radiodifuziune şi transmisiile în direct pe internet.
De asemenea, directiva specifică standardele pentru îmbunătăţirea accesului site-urilor şi a aplicaţiilor mobile. Acestea prevăd, de exemplu, că, pentru imagini, trebuie să fie disponibile texte sau că navigarea pe internet trebuie să fie posibilă fără mouse, care poate fi dificil de utilizat de către unele persoane cu handicap.
Directiva mai impune statelor membre să monitorizeze cu regularitate site-urile web şi aplicaţiile mobile şi să transmită Comisiei Europene, rapoarte periodice cu privire la acestea, care vor fi făcute publice.
După aprobarea formală a textului directivei de Parlamentul European şi Consiliu, statele membre vor avea la dispoziţie 21 de luni pentru transpunerea măsurilor în legislaţiile lor naţionale.
Îmbunătățirea accesului la internet pentru cetăţenii cu deficiențe de auz şi vedere reprezintă una dintre priorităţi, fiind cuprinsă şi în Strategia europeană 2010-2020 pentru persoanele cu handicap. Asta în condiţiile în care peste 167 de milioane de oameni au un handicap, medical sau din cauza vârstei.
Interes crescut pentru Programul INTERREG IPA de Cooperare Transfrontalieră România-Serbia
Publicat de Andrei Cretoiu,
3 februarie 2016, 10:30 / actualizat: 3 februarie 2016, 11:39
Asta în condiţiile în care iniţial primul apel de proiecte părea să fie sortit eşecului, deşi a fost aşteptat de toată lumea. La patru luni de la lansarea apelului care a avut loc în 15 septembrie şi cu câteva zile înainte de termenul final, nu era depus niciun proiect transfrontalier. Directorul executiv al Biroului Regional de Cooperare Transfrontalieră Timişoara, Anca Lolescu, motiva atunci că probabil instituţiile şi ONG-urile doresc să se asigure că proiectele sunt bine scrise şi nu există pericolul să se întoarcă înapoi.
S-au depus 193 de proiecte, un număr ridicat, ceea ce demonstrează în continuare un interes extrem de mare al aplicanţiilor din zona eligibilă română şi sârbă pentru acest program. Comparativ cu perioada anterioară 2007-2013 suntem în aceelaşi trend – un interes foarte mare pentru program, un număr foarte mare de proiecte depuse având în vedere suma alocată pentru acest prim apel de propuneri de proiecte, aproximativ 52 milioane de euro, din care 22 milioane de euro sunt pentru proiecte strategice.
Pentru prima dată în zona de graniţă dintre România şi Serbia pot fi concepute şi astfel de proiecte, proiecte capabile să asigure creşterea şi dezvoltarea economică pe o perioadă îndelungată.
Acestea pot fi depuse în continuare la sediul BRCT Timişoara până în data de 15 martie. Următorul pas este examinarea şi evaluarea proiectelor, iar ulterior cele mai bune vor fi propuse spre finanţare.
Succesul programului INTERREG se datorează instituţiilor şi ONG-urilor care s-au implicat în conceperea unor proiecte de bună calitate. Efortul nu va rămâne nerăsplătit, deoarece proiectele vor contribui la dezvoltarea şi la îmbunătăţirea calităţii vieţii pentru locuitorii din zona de graniţă, a mai spus Anca Lolescu.
La rândul său, comisarul european pentru politici regionale, Corina Creţu a afirmat că programul vizează protejarea mediului în regiunile de frontieră.
Practic prin aceste programe transfrontaliere urmărim să avem un acces sporit la piaţa muncii, asistenţă medicală şi servicii sociale îmbunătăţite. Sigur că foarte important este aspectul legat de mediu pentru că practic zona vizată de program se află în centrul macro-regiunii europene a Dunării, iar bazinul Dunării acoperă mai mult de jumătate din frontiera dintre România şi Serbia, de aceea proiectul se va axa în special pe dezvoltarea unor infrastructurii de transport transfrontaliere, eficiente şi ecologice.
Comisarul european pentru politici regionale, Corina Creţu a menţionat că peste 2 milioane de persoane care locuiesc în regiunea de frontieră România – Serbia vor beneficia de aceste proiecte.
Programul INTERREG a contribuit semnificativ, în ultimii 25 de ani, la dezvoltarea zonelor de graniţă dintre România şi Serbia. Cu toate acestea, există aspecte care frânează cooperarea transfrontalieră, aspecte care provin, în principal, din diferenţele legislative dintre ţări sau lipsa unei planificări teritoriale comune.
Gruparea de Jandarmi Mobilă Timişoara a obţinut locul III la Campionatul naional de dresaj al câinilor de serviciu din cadrul MAI.
Medalia de bronz a fost câştigată de către un ciobănesc german timişorean şi conductorul acestuia, la începutul lunii octombrie, la Centrul Chinologic ”Aurel Greblea” Sibiu, unde s-a desfăşurat ediţia a XII-a a Campionatului naţional de dresaj al câinilor de serviciu din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
La competiţia organizată şi desfăşurată pe parcursul a patru zile, în perioada 5 – 8 octombrie, au participat 30 de cupluri chinotehnice ale Jandarmeriei Române, Poliţiei, Poliţiei de Frontieră şi I.S.U. Jandarmeria Română a participat în concurs la probele susţinute pentru câinii universali şi câinii specializaţi în detectare de explozivi şi droguri, ocupând mai multe locuri pe podium.
După ce anul trecut au obţinut locul IV, cuplul chinotehnic din cadrul Grupării de Jandarmi Mobile Timişoara format din plt. maj. Mile Marinel şi caţeluşa Olota, la ediţia din acest an, cei doi s-au clasat pe locul III la categoria câine universal – dresaj şi pe locul I în clasamentul pe Jandarmerie.
Bătaie aprigă între două grupări la Săcălaz noaptea trecută. Poliţiştii au fost nevoiţi să folosească armamentul din dotare ca să potolească încăierarea.
Cele două găşti s-au luat la bătaie după un un conflict. Localnicii au chemat în ajutor forţele de ordine. Unul dintre poliţişti a tras foc de avertisment. În urma scandalului, un bărbat de 44 de ani a avut nevoie de îngrijiri medicale.
Potrivit opiniatimisoarei.ro 12 persoane au fost reţinute pentru 24 de ore şi duse în arestul IPJ Timiş. Sunt cercetate pentru încăierare şi tulburarea liniştii publice.
Patru cetăţeni de origine siriană, bărbaţi cu vârste cuprinse între 25 si 30 de ani, au fost depistaţi, azi-noapte, în staţia CFR din Păuliş, judetul Arad, transmite corespondentul Radio România, Ioan Suciu.
Cei patru au fost descoperiti de politistii Postului de Politie din localitate fără documente. Aceştia au fost preluaţi de către poliţişti şi conduşi la Centrul Regional de Cazare şi Proceduri pentru Solicitanţii de Azil din Timişoara. Cetăţenii sirieni au solicitat azil în România, autorităţile începând procedurile legale pentru a se stabili dacă li se va acorda sau nu această formă de protecţie. Pe toată perioada analizării solicitării, cei patru vor fi cazaţi în centrul din Timişoara.
Un adult şi doi copii au fost răniţi într-un grav accident de circulaţie care a avut loc pe DN68, Deva- Timişoara, în dreptul localităţii Ohaba. Evenimentul rutier a avut loc în jurul orei 13.00.
În accident sunt implicate două autoturisme, transmite portalul hunedoaralibera.ro.
La locul accidentului au ajuns echipaje ale SMURD Ilia.
Peste 90 de tone de deşeuri au fost aduse de ploile torenţiale de zilele trecute la staţia de epurare a municipiului Timişoara. Dacă într-o zi normală, staţia prelucrează aproximativ 7 milioane de litri de apă uzată pe oră, săptămâna trecută s-au prelucrat peste 87 de milioane de litri pe oră, adică de 12 ori mai mult. În urma ruperii de nori de la sfârşitul săptămânii trecute, în câteva ore, la stația de epurare de pe Bega s-au adunat 35 de tone de deșeuri din plastic, textile și 30 de tone de nisip. Apoi, în urma ploii de sâmbătă, 22 august, s-au mai adunat încă 30 de tone de nisip. Lucrătorii stației au trebuit, în câteva rânduri, să elibereze grătarele stației de scânduri și alte deșeuri voluminoase care au ajuns acolo din rețeaua de canalizare. Reţeaua de canalizare, având o lungime de aproximativ 500 km, funcţionează gravitaţional şi colectează atât apele reziduale, cât şi cele provenite din ploi, transportându-le către staţia de epurare a apei uzate. În cazul averselor puternice, pot fi depășite, pentru scurt timp, capacitățile de preluare proiectate. Rețeaua se poate bloca și din cauza pătrunderii accidentale sau intenţionate a materialelor de construcţii sau a altor deșeuri voluminoase. Stația de epurare a Timișoarei, o investiție de 35 de milioane de Euro, pusă în funcțiune în anul 2011, a funcționat normal în toată această perioadă. Deșeurile aruncate în canalizare și ajunse în stația de epurare îngreunează însă procesul tehnologic și pun în pericol utilaje scumpe. Conducerea societăţii Aquatim solicită tuturor cetățenilor Timișoarei să nu arunce în rețeaua de canalizare a orașului obiecte sau substanțe care duc la colmatarea ori la defectarea ei.
Seria premierelor timișorene consemnează că la data de 8 iulie 1869 a ieșit pe traseu primul tramvai tras de cai de pe teritoriul actual al României. A fost al treilea după New York (1825) şi Paris (1854). La o distanță în timp de 146 de ani, apare controversa: unde a apărut primul tramvai tras de cai? La Timişoara sau la Lipova?
Cu toate că istoria tramvaiului timişorean este foarte cunoscută, prima linie de tramvai tras de cai ar fi fost înfiinţată la Lipova. Se întâmpla cu aproape un deceniu înainte să apară primul mijloc de transport la Timişoara, spune braşoveanul Radu Bellu, fost inginer la Regionala Căi Ferate, care a şi publicat o lucrare pe această temă – Staţiile CFR Radna Lipova. 60 de ani mai târziu linia de tramvai de la Lipova a fost desfiinţată, potrivit profesorului arădean, Emilian Valea.
În total, în oraşul de pe Bega circulau 24 de vagoane realizate la Viena şi 15 perechi de cai.
După aproape trei decenii s-a luat în calcul schimbarea modului de tracţiune al tramvaielor. În 1899 apare astfel prima reţea de transport electric.
Este cel puțin ciudat să aduci în discuție o competiție de volei pe plajă organizată foarte aproape de centrul Timișoarei. Totuși, orașul de pe Bega a devenit în ultimii doi ani cel mai atractiv loc pentru practicanții acestui sport. După turneele balcanice de anul trecut, campionatele naționale de seniori, juniori și cadeți, dar și Balcaniada U20 organizată anul acesta, Timișoara a devenit unul dintre cele patru orașe europene care găzduiește o etapă a competiției CEV Satllite Beach Volleyball.
Molodechno (Belarus), Vaduz (Lichtenstein), Timișoara și Skopje (Macedonia) sunt cele patru orașe care au fost alese de federația europeană pentru organizarea CEV Satellite 2015. Pentru orașul de pe Bega este un pas firesc după competițiile desfășurate aici în ultimii ani. Antrenorul loturilor naționale de volei pe plajă, Dan Jitaru, consideră că a întâlnit persoana potrivită pentru această colaborare.
E un pas foarte important în ceea ce înseamnă performanța sportivă. Întotdeauna mi-am dorit performanța, se pare că am avut norocul să întâlnesc omul potrivit, mă refer la domnul Horia Cardoș, care să-și dorească același lucru și care să poată să suțină absolut tot ceea ce ne-am propus, inclusiv acest satelit– Dan Jitaru
Premiile pentru CEV Satellite 2015 sunt de 7,500 euro, însă costurile de organizare au ajuns la 30,000 euro. În ciuda cheltuielilor consistente, președintele clubului ACS Agroland,Horia Cardoș, dorește să atragă la Timișoara și alte competiții importante în anii care urmează.
Înseamnă destul de mulți bani. O parte vine din sponsorizări, o parte vine din contribuția clubului nostru, care nu este un club foarte bogat, o parte bogată vine de la Consiliul Local, sperăm ca și pe viitor să ne rămână partener. Discutăm pentru acest turneu de un buget de 30.000, nu mai punem la socoteală turneele pe care le-am organizat în săptămânile anterioare – Horia Cardoș
Nu ne vom concentra neapărat pe numărul de turnee dintr-o vară. Baza din Parcul Rozelor tinde să fie cea mai bine organizată bază permanentă din România. Se mai organizează turnee de anvergură mai mică în centrele orașelor, dar ca bază permanentă, dea din Parcul Rozelor este cea mai pregătită pentru a găzdui competiții internaționale – Horia Cardoș
Pentru anul viitor vom solicita din nou organizarea unui satelit și în anii care vin vom încerca să organizăm europene U18 sau U16, precum și un turneu Masters, care înseamnă premii de 25.000 euro, o infrastructură de 1000 de locuri pentru spectatori. Înseamnă, sigur, investiții în plus, dar luăm lucrurile pas cu pas – Horia Cardoș
CEV Satllite 2015 a început, ieri, la Timișoara cu o primă fază preliminară, pentru desemnarea ultimei perechi ce va fi prezentă pe tabloul calificărilor de astăzi. Au participat trei cupluri din Germania, succesul revenind sportivelor Katarina Schillerwein/Cinja Tillman.
Competiția continuă astăzi în Parcul Rozelor din Timișoara cu meciurile de pe tabloul de calificări care vor decide ultimele opt echipe care merg pe tabloul principal. România este reprezentată de trei cupluri la această competiție, calificate direct pe tabloul principal.
Traseele a patru linii vor fi deviate şi alte două vor fi suspendate, la finele acestei săptămâni. RATT anunţă că mâine sunt planificate lucrări de pavare în zona liniilor de tramvai din pieţele Sfântu Gherorghe și Libertății.
Astfel, liniile 1, 2, 4 şi 5 tramvaie vor fi deviate, iar liniile 6 şi 10 tramvai vor fi suspendate de la ora 14:00 până la ora 24:00. Legătura dintre Piaţa Traian şi zona centrală va fi asigurată cu două autobuze care vor circula paralel cu liniile de tramvai. Traseele liniilor deviate pot fi găsite pe siteul ratt.ro.
Publicat de Liviu Dumitru,
31 iulie 2015, 18:40 / actualizat: 5 august 2015, 23:20
Creatorii genului oriental-metal, virtuozii componenți ai bandului tunisian Myrath, concertează în această seară pe scena din Parcul Rozelor, în deschiderea concertului Him.
Myrath promovează sonorități pline de melodicitate și complexitate. În acest an, cei de la Myrath au deschis concertele faimosului band american Dream Theater.
Radio Timișoara va fi prezent la eveniment în încercarea de a realiza interviuri și o transmisiune video live pe site începând cu ora 20.
Ascultați deocamdată selecțiuni din interviul audio cu membrii trupei Myrath:
Aparatul ala mic si vechi care, la tara, unde omul are mereu ceva de facut, e asezat intr-un colt. Sa spuna vremea dimineata. Sa spuna povesti iarna....
Ştiţi vorba aceea, că la cumpărături nu te duci când îţi este foame? Ei, bine, ar trebui inventată încă una, pentru situaţia opusă: „La filme 4DX nu te duci cu burta prea plină!”.
Ce înseamnă 4DX? Înseamnă că toate filmele vizionate în aceste condiţii vă vor mişca. La propriu! Şi destul de serios.
Pentru că fotoliile din sală, de dimensiuni generoase, se mişcă, se ridică, se zguduie, înghiontesc, se înclină şi vibrează cot la cot cu acţiunea de pe ecran, într-o coregrafie cam smucită, uneori, dar care vă ia de guler şi vă aruncă în mijlocul aventurii de pe ecran.
Până la apariţia holo-cinematografelor, s-ar putea să fie experienţa cea mai apropiată de realitatea inventată de magicienii Hollywood-ului.
Cade Tom Cruise cu motocicleta? Fotoliul, care, până atunci, s-a înclinat sincronizat cu „motorul” – zvâc! de câteva ori, până ce omul şi maşina îşi termină rostogolirea violentă. În spinare resimţiţi, încă, şocul impactului, transmis printr-un mecanism îngropat în spătar.
Vă ascundeţi fără mari şanse de scăpare la un metru de cel mai terifiant dinozaur, un mutant scăpat din laboratoarele Jurassic World? Fotoliul vibrează în ritmul paşilor monstrului care se apropie de voi. Botul bestiei este atât de aproape, acum, încât îi simţiţi, efectiv, respiraţia fetidă.
Din nou, la propriu. Pentru că 4DX este o tehnologie care antrenează toate simţurile. Inclusiv mirosul! În sală sunt dispersate, din când în când, substanţe aromatice, care completează în plan olfactiv senzaţia de implicare totală a privitorului în povestea care i se desfăşoară în faţa ochilor.
Aparatura de ultimă generaţie (de altfel, integrată foarte discret în sală) mai este capabilă să creeze stropi de apă, vânt, ceață, fulgere, baloane de săpun şi ploaie, atât pentru filmele 2D cât și pentru cele 3D.
Doamnele care se tem pentru machiajul realizat cu trudă şi talent pot dezactiva unele efecte speciale, cum sunt picurii de apă, dintr-un panou simplu de comandă. Doar atât, însă. Nu am văzut să existe şi o opţiune care să reducă zguduiala din fotolii, spre binele cocului sau al altei coafuri elaborate.
Toate acestea vor fi disponibile de vineri, 31 iulie şi pentru publicul constănţean, la noul cinematograf Cinema City, care a fost inaugurat oficial, pentru presă, miercuri, în City Park Mall.
Este primul cinematograf cu tehnologie 4DX din această parte a ţării şi al doilea din România, după Bucureşti, cea de-a treia sală 4DX fiind planificată pentru deschidere în Timișoara, în următoarele luni.
Reprezentanţii companiei ne-au declarat că au ales Constanţa în urma rezultatelor foarte bune înregistrate de primul cinematograf Cinema City lansat aici în urmă cu 3 ani.
Cinematograful din City Park Mall este dotat cu cea mai modernă tehnologie şi se ridică la standardele cinematografelor din marile capitale ale lumii.
4DX este considerat, la scară largă, cea mai importantă inovație de până acum în materie de tehnologie cinematografică. Dezvoltată în Coreea de Sud de către Grupul CJ, lider pe piața asiatică de entertainment, această experiență uluitoare a fost îmbrățișată cu entuziasm de către marile studiouri de la Hollywood.
Cinematograful din City Park Mall Constanța dispune de 10 săli complet digitalizate, care însumează aproape 1.700 de locuri. În 7 dintre săli pot fi realizate proiecţii 3D, iar una este cea 4DX, cu 144 de locuri.
Zilele acestea, în sala 4DX rulează filmul „Misiune imposibilă. Națiunea secretă”. Cinematograful va fi deschis pentru public începând cu 31 iulie.
Cât costă? Pe investitori, noul cinematograf din Constanţa i-a costat 6,5 milioane de euro. În privinţa preţului biletelor, pentru filmele 2D proiectate în sala 4DX, acesta este de 29 lei, de luni până joi, înainte de ora 17.00 și 31 lei după această oră.
De vineri până duminică, înainte de ora 17.00, prețul este de 30,5 lei, iar după această oră este de 32,5 lei.
Prețurile biletelor pentru filmele 3D proiectate în sala 4DX sunt de 31 lei, de luni până joi, înainte de ora 17.00, și 33 lei după această oră.
De vineri până duminică, înainte de ora 17.00, prețul este de 35 lei, iar după această oră prețul este 37 lei. Aceste prețuri nu includ costul ochelarilor 3D, pe care spectatorii îi pot păstra și refolosi fără limită. Ochelarii 3D costă 3 lei.
Prețurile reduse pentru copii, studenți și pensionari, valabile numai în timpul săptămânii, sunt: 27 lei pentru filmele 2D și 30 lei pentru filmele 3D, înainte de ora 17.00 După ora 17.00, prețurile sunt: 27 lei pentru filmele 2D și 32 lei pentru filmele 3D.
Biletele pot fi cumpărate de la casa de bilete, complet digitalizată și on -line, pe www.cinemacity.ro.
Ce trebuie să mai ştiţi
Scriam, la începutul articolului, că 4DX este o experienţă destul de „convingătoare”. Deşi nu trece de nişte limite absolut rezonabile, tehnologia impune şi unele restricţii, pentru siguranţa cinefililor.
Astfel, nu puteţi să asistaţi la proiecţii 4DX dacă suferiţi de epilepsie, hipertensiune arterială sau alte afecţiuni cardiovasculare, probleme ortopedice, probleme ale sistemului locomotor, ale coloanei vertebrale sau alte probleme medicale grave.
Totodată, filmele de acest fel nu sunt recomandate femeilor însărcinate, copiilor sub 4 ani sau mai mici de un metru, persoanelor care suferă de probleme respiratorii sau alergii sau celor aflate sub influenţa alcoolului sau drogurilor.
Copiilor cu vârste cuprinse între 4 şi 7 ani li se permite accesul în sală doar însoţiţi de un adult.
Limita de greutate este de 120 de kilograme, iar persoanelor care depăşesc acest prag nu li se permite accesul în sala 4DX.
Odată ajuns în sală, o ultimă rugăminte din partea gazdelor: nu depozitaţi haine sau alte obiecte pe spătarul scaunului dumneavoastră, sau al persoanei din faţă. Pentru că şi acestea ascund nişte surprize. Vă lăsăm să le descoperiţi singuri!
Un incendiu a izbucnit, marți seara, într-un tramvai care circulă pe linia 4 din Timișoara. Tramvaiul se afla în bucla de pe Calea Torontalului, când s-a putut observa că plafonul garniturii a luat foc. Călătorii coborâseră deja din tramvai care tocmai trebuia să se întoarcă pe traseu.
Pompierii de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență au fost chemați de urgență și au lichidat focul.
Conform reprezentanților RATT, incendiul a pornit, cel mai probabil de la un scurtcircuit. Nicio persoană nu a fost rănită, iar circulația mijloacelor de transport în comun nu a fost perturbată.
Determinarea unui tânăr de a-şi urma visul, în ciuda unor condiţii dificile, i-a dat o nouă şansă de a studia designul vestimentar în Timişoara, la Universitatea de Vest.
Ionuţ Piscureanu este tânărul de 18 ani care se află în perioada în care îşi „schiţează” viaţa şi cariera. A creionat sute modele de haine iar acum încearcă să dea viaţă visului de a deveni designer vestimentar. Provine dintr-o familie numeroasă, cu o situaţie financiară precară. Nu a reuşit să ocupe unul dintre locurile bugetate de la Facultatea de Arte şi Design chiar dacă s-a pregătit cum a putut pentru admitere:
Totul a pornit de la pasiunea cu deseul. Îmi plăcea să desenez de când eram mic și am mers în direcția asta. Am lucrat schițe de modă, m-am pregătit așa cum am putut, am mers la Palatul Copiilor, am muncit acasă eu zic suficient, însă rezultatul nu a fost așa.
După ce o publicaţie gorjeană i-a prezentat situaţia, conducerea Universităţii de Vest a decis să îi acorde o şansă. Rectorul UVT, Marilen Pirtea:
Văzând dorința lui de a fi studentul nostru, Universitatea de Vest din Timișoara a decis, prin intermediul fundației universității să-i acorde o bursă care să acopere integral taxa de școlarizare și cazarea gratuită în cămin pentru anul universitar care urmează.
Ionuţ este hotărât să demonstreze că investiţia în el va fi una profitabilă:
Eu va trebui să am un job pe timpul facultății, dată fiind situația mea. Încerc să îmi găsesc insporație din cât mai multe lucruri, obiecte, ființe, orice opate reprezenta ceva pentru mine și îl pot creiona. Nu pot să spun unde m-aș vedea, dar sunt sigur că în domeniul modei, pentru că acesta a fost unul dintre factorii care m-a făcut să aleg. Era unul dintre puținele lucruri și era cel pus la inimă pe care l-aș face în viitor, domeniul în care m-aș vedea profesând.
Universitatea de Vest din Timişoara are în plan crearea unui sistem de burse pentru asemenea situaţii, pentru susţinerea celor care pot face performanţă, burse care să intre în vigoare din anul universitar 2016-2017.
O călătorie cu mijloacele de transport din Timișoara, în weekend, este o adevărată aventură dacă ești turist sau călător ocazional. Procurarea unui bilet în zilele de sâmbătă și duminică, în special dacă e partea a doua a zilei, este foarte dificilă pentru că punctele de vânzare a biletelor și chioșcurile de ziare, principalii furnizori de bilete, sunt închise. Potrivit purtătorului de cuvânt al RATT, Cosmin Bradu, bilete pot fi cumpărate și de la alimentare, dacă ai noroc să găsești.
Cu toate cele 400 de locații de vânzare a biletelor sunt călători care în anumite momente nu găsesc bilete. În astfel de situații riscă și circulă fără bilet.
Reprezentanții RATT dau asigurări că în cazul turiștilor care invocă faptul că nu au știut de unde să își cumpere bilet, controlorii sunt mai înțelegători, tocmai pentru a nu-i alunga din oraș.
Apa de la robinet este foarte bună de băut în Timişoara, conform datelor publicate pe site-ul Auatim.
Societatea de apă şi canal informează că cei 22 de parametri de calitate se menţin mult sub limitele maxime admise de legislaţie, iar apa are un pH neutru.
Purtătorul de cuvânt al companiei, Loredana Leordean:
În Timișoara, calitatea apei potabile se verifică zilnic, în laborator, prin testarea a 22 de parametri de calitate înainte de pomparea apei în rețeaua publică. În rețeaua publică de distribuție avem, stabilite împreună cu Direcția de Sănătate Publică, mai multe puncte de control, de unde se prelevează regulat probe de apă, pentru testare.
Conform datelor aferente lunii iunie, nitriţii şi nitraţii sunt aproape inexistenţi, iar bacteriile, inclusiv E.Coli, au valori 0.
„Piaţa lucrurilor libere” continuă şi în această lună la Timişoara. Evenimentul va avea loc sâmbătă, între orele 10:00 și 16:00, în Parcul Botanic din oraș.
Cei care doresc să participe pot aduce de acasă lucrurile de care nu mai au nevoie, dar care sunt încă în stare bună de folosinţă. De asemenea, la eveniment sunt binevenite şi persoanele care vor să împărtăşească talente, meşteşuguri sau servicii cu ceilalţi participanţi.
Evenimentul, devenit o tradiţie, îşi propune să-i aducă pe oameni într-un cadru în care banii nu au valoare.
Mii de hectare de pădure sunt mistuite anual de flăcări. Deși țările din sudul Europei prezintă cel mai mare risc de incendii forestiere, niciun stat nu este ferit. Atunci când autorităţile naționale sunt depășite, se activează mecanismul de protecție civilă al Uniunii Europene, aşa cum s-a întâmplat recent în cazul Greciei. Explică Maria Ciorba, consilier Centrul de Informare Europe Direct Timişoara.
Premierul elen Alexis Tsipras a cerut ajutorul statelor europene pentru a stinge mai repede incendiile de vegetaţie. Trei sate din sudul Greciei au fost evacuate din calea flăcărilor. Franţa s-a numărat printre ţările care au răspuns prompt solicităriii şi au trimis două avioane speciale şi unul de recunoaştere. În prezent situaţia este sub control, însă riscul rămâne. Poliţia din Atena a arestat doi bărbaţi, un grec şi un bulgar, suspectaţi că au contribuit involuntar la declanşarea incendiilor care au făcut ravagii.
Incendiile de pădure sunt frecvente vara în Grecia, din cauza vânturile puternice şi temperaturile ridicate. Cel mai devastator incendiu a fost înregistrat în 2007, când au murit zeci de persoane şi mii de hectare de pădure au fost distruse.
Atunci când avem de-a face cu un dezastru, fiecare minut contează. Un răspuns imediat, coordonat şi pre-planificat salvează vieţi. Centrul de Coordonare a Răspunsului în Situații de Urgenţă a fost înființat în mai 2013, exact pentru acest motiv: pentru a permite Uniunii Europene şi statelor sale membre să răspundă rapid și în mod eficient la copleşitoarele dezastre naturale şi artificiale. Centrul este noua ‘inimă operațională’ a mecanismului de protecție civilă. El colectează și analizează informații în timp real, are capacitatea de a coordona acțiuni de intervenție simultane, în diferite zone, timp de 24 de ore / 7 zile pe săptămână.
Mecanismul de protecție civilă al Uniunii Europene a monitorizat peste 300 de dezastre și a primit mai mult de 200 de cereri de asistență. A intervenit în unele dintre cele mai devastatoare dezastre, spune Maria Ciorba, consilier Centrul de Informare Europe Direct Timişoara.
În 2012 au existat nouă cereri de asistență. Este vorba de Bulgaria, Muntenegru, Albania, Slovenia, Bosnia și Herțegovina, Grecia și Portugalia, care au solicitat sprijin aerian. De asemnea Spania a deschis un caz de pre-alertă. În 2013, Mecanismului Uniunii Europene de protecție civilă a fost activat pentru a răspunde cererilor de asistență pentru incendii forestiere în Bosnia Herțegovina și Portugalia, precum și pentru o pre-alertă în Bulgaria. În 2014, au existat cereri de asistență din Suedia și Grecia.
Legislația mecanismul de protecție civilă al Uniunii Europene a fost revizuită în 2013. Atunci a fost creat un centru de răspuns pentru situaţii de urgenţă al Uniunii Europene, care are scopul de a monitoriza activ riscul incendiilor forestiere și incidența în întreaga Europă. Pe parcursul perioadei de vară, sunt organizate conferințe video săptămânale cu țările cu risc ridicat de incendii forestiere: Croația, Franța. Grecia, Italia Portugalia și Spania.
Uniunea Europeană este cel mai mare donator de ajutor umanitar din lume şi ajută anual peste 120 de milioane de persoane.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.