Traficul feroviar a fost întrerupt, în această dimineaţă, în judeţul Mureş, în zona Răstoliţa, după ce doi arbori s-au prăbuşit peste calea ferată din cauza condiţiilor meteo, transmite centrul Infotrafic. Pe mai multe drumuri naţionale se circulă în condiţii de iarnă, în special în regiunile montane din judeţele Braşov, Harghita, Covasna şi Buzău.
Șapte judeţe din centrul ţării sunt sub avertizare de cod portocaliu de ninsori, iar pentru jumătatea de sud a teritoriului meteorologii au emis o avertizare cu cod galben de ploi şi vânt puternic, valabilă până diseară.
Traficul feroviar a fost reluat la pasajul Popa Șapcă din Timișoara, cu o zi înainte de data anunțată inițial.
Circulația trenurilor a fost oprită încă de la începutul săptămânii, pentru demolarea vechiului pod și instalarea celui nou. Astfel, timp de șapte zile, trenurile care plecau spre sudul țării porneau din Gara de Est, iar pasagerii au fost transbordați de la Gara de Nord cu autobuzele speciale RATT.
Anunțul reluării circulației feroviare a fost făcut chiar de primarul Timișoarei, Nicolae Robu, pe pagina de Facebook, amintind și de meciul susținut de Poli.
“O BUCURIE PENTRU CFR, ÎN COMPENSAȚIA NECAZULUI PROVOCAT ASEARĂ DE POLI: TRENURILE POT CIRCULA PESTE NOUL PASAJ POPA ȘAPCĂ DE ASTĂZI, NU DE MÂINE, CUM ERA ANGAJAMENTUL! P.S. Reamintim cu plăcere: aseară, Poli a bătut liderul Ligii I, CFR, cu 4-3, la un moment scorul fiind 4-0!” a notat Nicolae Robu.
Lucrările la Pasajul Popa Şapcă valorează aproximativ 5,4 milioane de euro, bani de la bugetul local. După finalizarea acestora strada ar urma să aibă patru benzi de circulație, câte două pe sens, de la Punctele Cardinale până la intersecția cu Cimitirul Eroilor, dar și piste de biciclete și trotuare moderne.
CFR anunță că în în zilele în care temperatura la șină va depăși 50 de grade, pe tronsoanele unde situația o impune se reduce viteza de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/ h faţă de viteza normală.
„CFR SA informează că începând de pe 1 august 2017 și până la sfârșitul săptămânii, când sunt prognozate temperaturi maxime cuprinse între 37 și 39 de grade în aer în majoritatea regiunilor, conform informărilor transmise de ANM, s-au luat măsuri speciale pentru desfășurarea traficului feroviar în condiții de siguranță”, se arată într-un comunicat al companiei remis redacţiei.
„Astfel, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare efectuează revizii suplimentare pe reţea în regiunile aflate sub atenționare de COD GALBEN și COD PORTOCALIU, prin verificarea directă ale căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar în intervalele orare în care temperatura în șină va depăși 50 de grade, pe tronsoanele unde situația o impune se reduce viteza de circulaţie a trenurilor cu 20-30 km/h faţă de viteza normală, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă. Menționăm faptul că aceaste măsuri respectă normele de siguranţă feroviară în astfel de situații speciale”, se mai specifică în textul citat.
De asemenea, CFR SA avizează permanent operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă când se impune reducerea vitezei de circulație și pe ce tronsoane se va lua această măsură, astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze pasagerii din trenurile aflate deja în circulație, sau care urmează să circule în ziua respectivă, despre condițiile de trafic.
Pe de altă parte, CFR le recomandă călătorilor să aibă o sticlă cu apă, medicația necesară în caz de nevoie și dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă că o persoană are nevoie de ajutor, să anunțe imediat personalul din tren.
Pe numeroase artere rutiere din județe precum Vrancea, Buzău, Dâmbovița, Brașov, Vâlcea, Gorj, Cluj, Harghita, Neamț, Prahova sau Argeș, circulația auto se desfășoară, joi dimineața, în condiții de iarnă (ninsori), transmite Centrul INFOTRAFIC al Poliției Române.
Traficul feroviar a fost reluat, aseară, pe Valea Prahovei, între Brașov și Ploiești, abia la ora 21.00, după ce a fost întrerupt, ieri, din cauza copacilor căzuţi peste liniile de contact. Zeci de trenuri au acumulat întârzieri de mai multe ore fiecare. Printre acestea se numără și garnitura IR 1822 Arad-Constanța, care trebuie să ajungă în Constanța la ora 8.52, dar la ora 8.15 avea deja raportată o întârziere de aproape 200 de minute!
De asemenea, Centrul INFOTRAFIC informează că, începând cu ora 7:30, în județul Constanța au fost redeschise porturile maritime Constanța-Nord, Constanța-Sud și Mangalia. Portul Midia încă este închis din cauza vântului puternic.
UPDATE ora 9:30 – Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că traficul feroviar pe secția de cale ferată 502 Bistrița-Năsăud – Suceava a revenit la normal.
Circulația feroviară fusese oprită între stațiile CF Larion și Grădinița, pe raza județului Bistrița-Năsăud, după ce, din pricina vântului puternic, un copac s-a prăbușit peste linia de contact și pantograful trenului (de persoane) IR 1766 Timișoara – Iași.
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că traficul feroviar pe secția de cale ferată 502 Bistrița-Năsăud – Suceava este la această oră oprit între stațiile CF Larion și Grădinița, pe raza județului Bistrița-Năsăud, după ce, din pricina vântului puternic, un copac s-a prăbușit peste linia de contact și pantograful trenului (de persoane) IR 1766 Timișoara – Iași.
Din acest motiv, trenul sus-menționat staționează în linie curentă, iar trenul IR 1838 Timișoara – Iași, care urma să treacă prin acest loc, va fi oprit în stația Lunca Ilvei (jud. Bistrița-Năsăud).
Au fost trimise drezine pentru remedierea defecțiunii de pe calea ferată.
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că traficul feroviar pe magistrala 200 Brașov – Sibiu este oprit. Situația a apărut după ce în timpul manevrelor de regarare ale unui tren (fără călători) în stația de cale ferată Brașov, acesta a deraiat.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.