Forțele Aeriene Române, noi misiuni umanitare în Liban
Publicat de Gabriel Stan,
14 octombrie 2024, 15:26
O aeronavă de transport C-130 Hercules a repatriat un total de 127 de persoane aflate în situații vulnerabile, cetățeni români și membri de familie, femei, copii, cazuri medicale, persoane aflate în zona de risc maxim, care au solicitat asistență Ministerului Afacerilor Externe.
Misiunea s-a desfășurat la solicitarea Departamentului pentru Situații de Urgență, în baza hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență.
Hub-ul umanitar de la Suceava devine funcțional astăzi. Potrivit reprezentanţilor Guvernului, astăzi după-amiază în hub va ajunge primul transport cu medicamente și produse de strictă necesitate.
Vor fi prezenţi la Suceava Janez Lenarcic (comisarul european pentru gestionarea crizelor), Fabrizio Curcio (şeful Departamentului de Protecţie Civilă, structură din cadrul Preşedinţiei Consiliului de Miniştri din Italia) şi secretarul de stat Raed Arafat (şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă).
La sfârşitul săptămânii trecute, premierul Nicolae Ciucă a anunţat că printr-o hotărâre a CNSU a fost abilitat Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă să înceapă de îndată pregătirile pentru organizarea unui hub umanitar în România.
„Am abilitat, prin hotărârea CNSU, ca Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă să înceapă de îndată pregătirile pentru organizarea unui hub umanitar în România, el va fi organizat la Suceava. Avem convingerea că acest hub, sub coordonarea autorităţilor de la Bruxelles, va putea să faciliteze şi să asigure coerenţă întregului efort care se face pentru a ajuta cetăţenii ucraineni şi în felul acesta vreau să subliniez – contribuţia autorităţilor române este semnificativă”, a afirmat premierul.
Primul transport de ajutoare umanitare furnizate de UNICEF a ajuns în Ucraina!
Publicat de Andra Radu,
6 martie 2022, 18:00 / actualizat: 6 martie 2022, 21:19
Primul lot de provizii umanitare UNICEF a sosit ieri la Liov, în vestul Ucrainei, de la Global Supply and Logistics Hub al UNICEF din Copenhaga. Acesta face parte dintr-un convoi de șase camioane care transportă aproximativ 62 de tone de provizii spre țara devastată de război.
Materialele includ echipamente de protecție personală pentru a proteja de COVID-19 lucrătorii din domeniul sănătăți, deoarece răspund nevoilor critice privind sănătatea copiilor și familiilor, precum și provizii medicale de care au nevoie urgentă, inclusiv medicamente, truse de prim ajutor, truse pentru naștere și echipamente chirurgicale, precum kit-uri reacreaționale și pentru copilăria timpurie.
„Situația copiilor și familiilor din Ucraina este din ce în ce mai disperată”, a declarat Murat Sahin, Reprezentant UNICEF în Ucraina. „Aceste provizii vor oferi un ajutor atât de necesar femeilor, copiilor și lucrătorilor din domeniul sănătății”.
De când conflictul a escaladat, familiile s-au adăpostit în subteran, lipsite de serviciile de bază. Spitalele și maternitățile și-au mutat pacienții în subsoluri. În toată țara, sute de mii de oameni nu au apă potabilă din cauza deteriorării infrastructurii sistemului de alimentare. Țara nu dispune de provizii medicale esențiale și a fost nevoită să oprească eforturile urgente de a combate o epidemie de poliomielita.
Un lot suplimentar de materiale, inclusiv 17.000 de pături și îmbrăcăminte groasă de iarnă pentru copii, se află, de asemenea, pe drum prin Polonia, de la depozitul UNICEF Turcia din Mersin.
„UNICEF lucrează neîncetat, pregătindu-se să intensifice operațiunile de îndată ce restricțiile de acces și de securitate sunt relaxate și asistența umanitară poate fi desfășurată în zonele cele mai afectate”, a spus Sahin.
UNICEF își intensifică, de asemenea, intervențiile pentru a răspunde nevoilor urgente ale copiilor și familiilor care trec în țările vecine. Aceste eforturi includ crearea de spații sigure „Blue Dot” de-a lungul rutelor de tranzit pentru ca copiii și mamele să aibă acces la servicii.
Ca parte a răspunsului pentru copii afectați de criza din Ucraina, UNICEF face un apel pentru un total de 349 de milioane de dolari, care include 276 de milioane de dolari pentru programele sale din Ucraina și care necesită încă 73 de milioane de dolari pentru a ajuta copiii refugiați din țările vecine.
Culoar verde pentru a facilita transportul ajutoarelor umanitare!
Publicat de Andra Radu,
2 martie 2022, 17:00 / actualizat: 2 martie 2022, 18:52
Un culoar verde care leagă judeţul Suceava de Cernăuţi funcţionează, începând de astăzi, prin efortul comun al autorităţilor române şi al celor din Ucraina. Obiectivul este acela de a facilita transportul ajutoarelor umanitare spre zonele afectate de război.
Astfel, cantităţi importante de hrană, apă şi materiale sanitare au ajuns, în cursul zilei, la Cernăuţi, de unde vor fi trimise spre localităţi care au nevoie de sprijin.
Asemenea culoare umanitare urmează să funcţioneze şi la celelalte puncte de trecere a frontierei cu Ucraina, pentru ca ajutoarele să fi distribuite spre zonele în care e nevoie de ele.
Guvernatorul Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării, Ion Munteanu, a adoptat, luni, o decizie privind regulile pentru desfăşurarea activităţii de transport pasageri pe braţele Dunării şi canalele interioare ale rezervaţiei.
Decizia a fost luată în contextul în care constatările agenţilor ecologi făcute în timpul ultimelor controale arată că majoritatea ambarcaţiunilor care transportă turişti nu deţin actul de reglementare obligatoriu conform legislaţiei în vigoare pentru desfăşurarea activităţii.
„Administraţia RBDD, în calitate de administrator al Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării, patrimoniu UNESCO, în spiritul dezvoltării durabile şi al protejării bogăţiei naturale de excepţie a zonei, a emis, în data de 12.07.2021, Decizia nr. 209 privind regulile pentru desfăşurarea activităţii de transport pasageri pe braţele Dunării şi canalele interioare din RBDD. Decizia reprezintă cumulul actelor normative în vigoare, fără a implica modificări legislative, şi responsabilizarea agenţilor economici şi a turiştilor privind documentele necesare şi comportamentul adecvat şi obligatoriu pentru vizitarea deltei în condiţii de siguranţă, atât pentru oameni cât şi pentru natură”, se arată în comunicatul de presă al RBDD.
Pentru emiterea autorizaţiei/permisului pentru desfăşurarea activităţii de transport pasageri, solicitanţii trebuie să depună: o cerere tip, o copie după certificatul de înregistrare la Registrul Comerţului, certificatul Constatator, dacă este cazul, copie după actul de identitate al solicitantului, copie după atestat de bord/permis de navigaţie, după caz, copie după certificatul de înregistrare al ambarcaţiunii cu specificaţia valabilă pentru transport pasageri, copie după actele de stare tehnică a ambarcaţiunii, copie a contractului de predare deşeuri, accept acostare (primărie) cu plan de situaţie, descrierea activităţii, contractul de servicii mentenanţă ambarcaţiune, copie după actul de proprietate al ambarcaţiunii (drept de folosinţă), copie după permisul conducătorului nominalizat, poze ale ambarcaţiunii cu numărul vizibil, taxa aferentă eliberării autorizaţiei / permisului de acces (după caz), dovada înregistrării angajatului în REVISAL/contract cu PFA, copie după fişa de instructaj semnată de angajat şi angajator, dar şi o declaraţie potrivit căreia ambarcaţiunea pentru care se va solicita autorizaţie/permis pentru transport pasageri nu va putea fi folosită şi pentru activitatea de pescuit.
Potrivit sursei, fişa de instructaj va cuprinde mai multe prevederi, printre care obligaţia conducătorului de a respecta vitezele maxime admise, interzicerea consumului de alcool pe perioada deplasării şi interzicerea apropierii de aglomerările de păsări.
Persoanele cu dizabilităţi din Oradea beneficiază de transport gratuit cu ajutorul unui autovehicul special, precum şi de dispozitive asistive oferite gratuit atât timp cât au nevoie de ele.
Direcţia de Asistenţă Socială a informat, astăzi, că mijlocul auto este dotat cu sistem hidraulic de urcare/coborâre a persoanelor utilizatoare de fotoliu rulant.
Transportulul persoanelor cu dizabilităţi cu mijlocul auto adaptat se face în baza unei cereri depuse la sediul DAS Oradea sau a unei solicitări telefonice.
De asemenea, persoanele cu dizabilităţi care nu au un loc de muncă în prezent, beneficiază de o subvenţie de până la 5.000 de euro, pentru achiziţionarea de tehnologii şi dispozitive asistive şi de acces.
UNICEF colaborează cu companiile aeriene și transportatorii de marfă pentru livrarea vaccinurilor împotriva COVID-19!
Publicat de Andra Radu,
23 noiembrie 2020, 17:49 / actualizat: 23 noiembrie 2020, 18:50
UNICEF colaborează cu principalele companii aeriene și transportatorii de marfă de la nivel global în vederea intensificării eforturilor de livrare a vaccinurilor împotriva COVID-19 în peste 92 de țări din lume imediat ce vaccinurile vor fi disponibile.
În cadrul pregătirilor, săptămâna trecută, UNICEF, Organizația Panamericană a Sănătății (OPAS) și Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) au informat principalele companii aeriene de la nivel global cu privire la capacitatea necesară conform estimărilor și au discutat despre modul prin care vor fi transportate aproape 2 miliarde de doze de vaccinuri împotriva COVID-19 în 2021. Acestea se adaugă miliardului de seringi ce trebuie transportate pe cale maritimă.
Întâlnirea virtuală a avut loc la scurt timp după primul eveniment logistic organizat online de către UNICEF, în cadrul căruia s-a discutat despre transportul vaccinurilor împotriva COVID-19. La această discuție importantă au luat parte peste 350 de parteneri logistici, inclusiv transportatori aerieni de marfă, companii maritime și asociații logistice globale.
„Odată cu continuarea demersurilor privind crearea unor vaccinuri împotriva COVID-19, UNICEF împreună cu companiile aeriene, operatorii de mărfuri, companiile maritime și alte asociații logistice își intensifică eforturile pentru livrarea cât mai rapidă și mai sigură a vaccinurilor vitale”, a declarat Etleva Kadilli, director al Diviziei de Aprovizionare a UNICEF. „Prin această colaborare importantă, ne vom asigura că există capacitatea de transport necesară acestei uriașe operațiuni istorice. Avem nevoie de implicarea tuturor pe măsură ce ne pregătim de livrarea dozelor de vaccin împotriva COVID-19, a seringilor și a altor echipamente individuale de protecție care să protejeze personalul din prima linie din lumea întreagă. Protejând aceste persoane, protejăm, practic, milioane de copii care depind de serviciile medicale pe care le oferă acestea”.
În următoarele săptămâni, UNICEF va evalua și capacitatea de transport existentă pentru a identifica lipsurile și necesarul. Se anticipează că achiziția, livrarea și distribuirea vaccinurilor împotriva COVID-19 vor constitui cea mai amplă și mai rapidă operațiune de acest gen întreprinsă vreodată. UNICEF depune eforturi pentru a achiziționa și a livra vaccinuri de la producătorii care au încheiate acorduri cu Mecanismul COVAX. În colaborare cu OPAS, UNICEF va coordona procesul de achiziție și livrare pentru 92 de țări cu venituri mici și venituri medii inferioare, într-un mod cât mai rapid și mai sigur.
Aceste demersuri au la bază îndelungata colaborare a UNICEF cu sectorul logistic privind transportul de provizii în lumea întreagă, în ciuda restricțiilor impuse de pandemie. Din ianuarie, UNICEF a furnizat materiale pentru lupta împotriva COVID-19 în valoare de peste 190 de milioane de USD, precum măști, combinezoane, concentratoare de oxigen și kituri de testare, sprijinind răspunsul țărilor la pandemie.
Fiind cel mai mare cumpărător de vaccinuri din lume, UNICEF achiziționează în mod obișnuit peste 2 miliarde de doze de vaccin anual pentru vaccinări de rutină și răspunsul la epidemii, în numele a aproape 100 de țări. Această expertiză incomparabilă include coordonarea a mii de transporturi cu diferite cerințe privind lanțul de frig, prin urmare UNICEF este un expert în gestionarea lanțului de aprovizionare în cazul produselor cu temperatură controlată, lucru atât de necesar în cadrul acestui demers istoric. Pentru a reduce la minim întreruperea programelor de vaccinare de rutină din cauza operațiunilor legate de vaccinurile împotriva COVID-19 și seringile aferente, UNICEF și partenerii săi vor continua să se coordoneze îndeaproape cu operatorii logistici pentru a asigura livrarea la timp peste tot în lume.
„Sprijinul guvernelor, partenerilor și sectorului privat va fi determinant pentru asigurarea unui transport cât mai eficient al vaccinurilor împotriva unor boli fatale, precum rujeola, difteria și tetanosul, pe lângă COVID-19”, a afirmat Kadilli.
Luna trecută, UNICEF a început crearea unor stocuri de peste 1 miliard de seringi până în 2021 pentru a asigura necesarul inițial și prepoziționarea vaccinurilor împotriva COVID-19.
Furnizarea transfrontalieră de măști: piața unică UE protejează sănătatea cetățenilor
Publicat de Camelia Teodosiu,
19 martie 2020, 08:16 / actualizat: 19 martie 2020, 23:24
Aprovizionarea continuă în cadrul pieței unice cu bunuri vitale, precum și cu echipamente medicale și de protecție, este esențială pentru abordarea crizei CODVI-19.
Președinții Comisiei pentru piața internă și protecția consumatorilor, Petra De Sutter (Verzi/ALE, BE) și Comisiei pentru transporturi, Karima Delli (Verts/ALE, FR) au salutat decizia rapidă de astăzi a miniștrilor transporturilor din UE de a sprijini coridoarele prioritare de aprovizionare („green lane supply rutes”) – ce oferă prioritate transportului de bunuri vitale precum alimentele și echipamente medicale și de protecție – așa cum au sugerat eurodeputații și Comisia. Obiectivul acestor măsuri noi și urgente este de a proteja sănătatea și de a pune la dispoziție bunuri și servicii esențiale pe piața internă a UE.
„Închiderea completă a frontierelor ar putea părea cea mai sigură cale de protejare a cetățenilor noștri, dar toți depindem de importurile din alte state membre pentru ca aprovizionarea noastră să rămână neîntreruptă. Garantarea transportului neobstrucționat al produselor esențiale, cum ar fi alimentele, și garantarea unei aprovizionări neîntrerupte cu echipamente medicale și de protecție, sunt menite să asigure faptul că această criză nu se va transforma într-o catastrofă. Depindem unii de alții atunci când vine vorba de sănătatea noastră publică”, a spus președintele Comisiei pentru piața internă.
„Crearea acestor coridoare prioritare — în special pentru echipamentele medicale și de protecție — este extrem de importantă în următoarele zile și săptămâni”, a subliniat doamna de Sutter, referindu-se la angajamentul statelor membre în ceea ce privește furnizarea de echipamente medicale.
Președintele Comisiei pentru transporturi, doamna Karima Delli, a declarat că trecerea fără probleme a frontierelor și iar coordonarea între statele membre vor fi esențiale pentru depășirea acestei crize. „Trebuie să găsim modalități de a ne menține sistemele de transport și de a reduce cozile pentru a economisi timp și bani. Suntem pregătiți să acționăm coordonat și rapid, și să susținem șoferii și întregul sector al transporturilor care acționează neobosit pentru a menține fluxul mărfurilor în timpul acestei crize. Reamintesc, de asemenea, necesitatea urgentă de a pune în aplicare măsuri pentru a pune capăt „zborurilor fantomă”. Companiile aeriene trebuie să primească garanții pentru sloturile orare viitoare. Aceasta este singura modalitate de a evita zborurile fără pasageri în UE”, a concluzionat aceasta.
Cluj-Napoca va fi primul oraș din România care ar urma să aibă, de anul viitor, autobuze fără șofer, a spus luni, 21 octombrie, primarul Emil Boc.
„Am declanșat un proiect pilot la Cluj, care înseamnă confirmarea brandului de oraș al inovării, inteligenței artificiale, al dezvoltării, cercetării și IT-ului, și cu această dimensiune pragmatică referitoare la punerea în circulație, cu titlu experimental, a unui autobuz autonom, fără șofer, după modelul celor care există în marile orașe europene.
Acest autobuz va deservi ca arie de circulație zona centrală, pentru a arăta că acest oraș susține dimensiunea modernă, susține inovarea și inteligența artificială, pe care nu o vom putea evita. Va fi un mijloc de mobilitate a viitorului acest transport autonom și sper ca anul viitor să îl vedem pe străzile Clujului”, a declarat primarul Emil Boc.
El a adăugat că proiectul pilot va fi pus în practică în colaborare cu UTCN.
„Cluj-Napoca își dorește să dea, încă o dată, tonul în România în ceea ce privește transportul public, după ce a fost primul oraș care a introdus în circulație autobuzele electrice”, a menționat Emil Boc.
Firma Geotech Systems din Târgu-Jiu face parte dintre cele 193 de IMM-uri selectate pentru a primi finanțare în cadrul Instrumentului pentru IMM-uri – Faza 1, în runda încheiată la începutul lunii noiembrie. Proiectul său ARIN(link is external) (Navigație Interioară prin Realitate Augmentată / Augumented Reality Indoor Navigation) oferă soluții de navigare facilă în interiorul unor clădiri de mari dimensiuni, aglomerate sau complicate din punct de vedere structural.
Fiecare proiect din această rundă va beneficia de o finanțare de 50.000 de euro pentru efectuarea unui studiu de fezabilitate, iar compania va beneficia, timp de trei zile, de servicii gratuite de consiliere de afaceri și de accelerare a dezvoltării activității propuse.
Volumul total de finanțare se ridică la 9,65 milioane de euro. Cele mai multe proiecte au fost depuse de Spania (27), Italia (26) și Elveția (22). Domeniile principale în care se înscriu aceste proiecte sunt: tehnologia informațiilor & telecomunicații / TIC (37), energie (35) și transport (28).
Numărul total de propuneri de proiecte depuse spre finanțare a fost 2.596.
Context
Instrumentul pentru IMM-uri face parte din acțiunea-pilot a Consiliului European de Inovare (CEI), ce oferă inovatorilor de înaltă clasă oportunități de finanțare și servicii de accelerare a dezvoltării afacerii. Accentul principal este pus pe inovații radicale și care crează noi piețe, în scopul îmbunătățirii productivității și competitivității internaționale, precum și al creării de noi locuri de muncă și creșterii nivelului de trai.
Polițiștii au împânzit mijloacele de transport în comun din Timișoara în încercarea de a preveni furturile din buzunare sau poșete în această perioadă.
Polițiștii locali de la Biroul Transport Urban împreună cu polițiștii de la Secția 1 au mers cu mijloacele de transport în comun pentru a preveni furturile și alte fapte contravenționale în stații, tramvaie, autobuze și troleibuze.
“Acțiunile cu echipaje mixte sunt cu atât mai oportune în condițiile în care în perioada sărbătorilor numărul de persoane care circulă cu mijloacele de transport este mare, multă lume merge la cumpărături existând posibilitatea ca hoții de buzunare să profide de faptul că cetățenii pot deține sume mari de bani la ei și astfel să încerce să sustragă bunurile acestora, în aglomerația creată”, anunță reprezentanții Poliției Locale Timișoara.
Patrulările vor continua și în perioada următoare pentru a-i descuraja pe hoții de buzunare care îi exasperează pe călătorii din Timișoara.
80 mil de oameni sunt afectați de dizabilități în UE
Noile reguli şi facilităţi să fie aplicabile infrastructurilor adecvate
Telefoane, distributoare de bilete, servicii bancare – mai accesibile
Aproximativ 80 mil de oameni în UE au un anume tip de dizabilitate. Din cauza îmbătrânirii populației, numărul lor va crește, probabil, la 120 mil până în 2020.
Scopul acestei legi este de a ameliora dificultățile zilnice ale persoanelor cu dizabilități.
Bunuri și servicii cheie, cum ar fi telefoanele, distribuitoarele de bilete și serviciile bancare, trebuie să devină mai accesibile persoanelor cu dizabilități.
”Este important că această directivă include persoanele cu dizabilități și persoanele cu limitări funcționale temporare sau permanente”, cum ar fi bătrânii, femeile însărcinate și persoanele care călătoresc cu bagaje” pentru a asigura beneficii reale și o viață independentă pentru o mare parte a societății”, spune Parlamentul.
Îmbunătățirea vieții de zi cu zi
Deputații au clarificat că această propunere legislativă stabilește cerințe pentru a face mai accesibile anumite bunuri și servicii. Printre acestea se numără:
distribuitoare de bilete și aparate de check-in
distribuitoare de numerar şi alte terminale de plăți
computere și sisteme de operare
servicii bancare pentru clienţi, inclusiv echipamente pentru cărți electronice
comerț electronic
transport, inclusiv transport public urban cum ar fi metrou, tren, tramvai, troleibuz, autobuz și serviciile conexe,
alte elemente, cum ar fi pagini de internet și servicii oferite pe mobil de presa audio-vizuală și servicii de turism.
Cerințele privin accesibilitatea se vor referi la soluţiile implementării măsurile necesare fără să impună detaliile tehnice care ar îngrădi inovația.
Întreprinderi mici sunt excluse
Propunerea legislativă include clauze care au în vedere ca cerințele să nu creeze ”o povară disproporționată” pe operatorii economici, de aceea întreprinderile mici (acelea care au mai puțin de 10 angajați și o cifră de afaceri anuală și/sau o balanță anuală care împreună nu depășesc 2 milioane de euro) vor fi exceptate din cauza dimensiunii,resurselor și naturii lor.
Ce urmează
Votul prin care a fost aprobat textul modificat dă echipei Parlamentului un mandat pentru a începe negocierile cu Consiliul, care urmează să își stabilească poziția.
”Sunt satisfăcut cu votul de azi din Parlament. Mai mult de 80 milioane de oameni cu dizabilități vor beneficia de acest vot. Raportul final are, desigur, plusuri și minusuri și vom înfrunta negocieri dificile cu Consiliul. Voi face tot ce pot să obțin maximum din aceste negocieri.” Morten Løkkegaard (ALDE, DK)
MEDGIDIA: Vehiculele fără proprietar sau abandonate vor fi ridicate de pe domeniul public
Publicat de adinaiftime,
16 septembrie 2017, 17:30
Vineri, 15 septembrie 2017, la Primăria Medgidia a avut loc dezbaterea publică cu tema: „Ridicarea, transportul, depozitarea și restituirea/predarea vehiculelor fără proprietar/stăpân sau abandonate pe domeniul public/privat al Municipiului Medgidia aflate în administrarea D.G.D.P.P.”.
Marin Lupu, inspector de specialitate în cadrul D.G.D.P.P., a expus principalele probleme cu care se confruntă municipalitatea privind acest aspect şi ce ar trebui realizat pentru remedierea acestei probleme.
Prin acest proiect se are în vedere fluidizarea traficului auto și pietonal, în special în zona centrală dar și pe străzile principale cu trafic intens, precum și îmbunătățirea aspectului estetic și gospodăresc al municipiului.
Pentru organizarea și desfășurarea acestei activități a fost întocmit un regulament prin care se coordonează cu strictețe întreaga procedură de lucru.
Operațiunea de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor abandonate va fi efectuată cu sprijinul Poliției Locale, D.G.D.P.P.-ului, precum și de un agent economic de profil, desemnat în urma unei proceduri legale.
„Gestionarea vehiculelor fără proprietar sau abandonate, devine o necesitate ca urmare a aspectul inestetic și a ocupării în mod inutil a spațiului public de către acestea.” a precizat Marin Lupu.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti intenţionează să construiască un nou terminal pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, în valoare de peste 818 milioane euro.
În acest fel va fi dublată capacitatea de transport, au anunţat reprezentanţi ai companiei, într-o întâlnire cu mai mulţi investitori.
Suma investiției nu include şi exproprierile care trebuie făcute.
CNAB intenționează să înceapă lucrările în 2022, iar terminalul va fi gata în trei ani de la începerea acestora.
Noul terminal ar urma sa aiba 25 de noi porţi de îmbarcare şi 56 locuri de parcare.
Aeroportul Otopeni a avut anul trecut un trafic de pasageri de peste 10 milioane persoane, iar în acest an, va depăşi Budapesta, care anul trecut a avut 11,43.
Liceenii care fac naveta pentru a ajunge la școală vor putea să-și deconteze cheltuielile de transport.
Camera Deputaților a adoptat un act normativ, potrivit căruia cei care locuiesc în gazdă sau la cămin vor primi contravaloarea a opt călătorii dus-întors pe semestru.
Se vor deconta însă numai cheltuielile de transport în limita a 50 de kilometri.
Camera Deputaților este for decizional în acest caz.
Plenul a respins însă amendamentul înaintat de liberali prin care se solicită eliminarea limitei de distanță pentru recuperarea banilor dați pe transport.
RATB a suspendat temporar circulatia acestora, pentru executarea reviziei tehnice anuale.
Pe timpul lucrarilor, calatorii au la dispozitie linia naveta de autobuze 641, care va functiona intre Piata Presei Libere si Ghencea, pe Bd. Mãrãsti, Bd. Maresal Alexandru Averescu, Str. Turda, Pasajul Grant, Sos. Crângasi, Str. Virtutii, Pasajul Lujerului, Str. Brasov, Bd. Ghencea.
Autobuzele vor efectua opriri pe sensul cãtre terminalul Ghencea, astfel: pe Bd. Mãrãsti, în statiile amplasate în zona Institutului de Agronomie si dupã intersectia cu Str. Alexandru Constantinescu; pe Str. Turda, în statiile amplasate dupã intersectia cu Bd. Ion Mihalache, respectiv înainte de Pasajul Grant; pe Sos. Crângasi si Str. Virtutii, în statiile corespunzãtoare liniei 178, precum si în noua statie situata înainte de Bd. Uverturii; pe Str. Brasov, în statiile corespunzãtoare liniei liniilor 105, 173 si 221, precum si în noua statie situatã dupã intersectia cu Bd. Timisoara; în terminalul ‘Ghencea’, în statiile corespunzãtoare liniei 221.
Pe sensul cãtre terminalul ‘Piata Presei Libere’, autobuzele vor efectua opriri pe Str. Brasov, în statiile corespunzãtoare liniilor 105, 173 si 221, precum si în noile statii situate dupã intersectia cu Drumul Taberei, respectiv înainte de Bd. Timisoara; pe Str. Virtutii, în noua statie amplasatã dupã intersectia cu Bd. Uverturii, apoi în statiile corespunzãtoare liniei 178; pe Sos. Crângasi, în statiile corespunzãtoare liniei 178; pe Str. Turda, în noua statie amplasatã dupã Pasajul Grant; pe Bd. Maresal Alexandru Averescu, în noua statie amplasatã dupã intersectia cu Bd. Ion Mihalache; pe Bd. Mãrãsti, în noua statie amplasatã dupã intersectia cu Str. Alexandru Constantinescu, apoi în statiile corespunzãtoare liniei 330; în terminalul ‘Piata Presei Libere’, în statiile corespunzãtoare liniei 449.
Tinerii de până la 23 de ani, care au absolvit cel puțin învățământul gimnazial și care doresc să obțină o calificare profesională, se pot înscrie în perioada 29-31 august la sesiunea de toamnă –în sistemul de învățământ profesional dual.
Școlarizarea are o durată de trei ani și include stagii de practică în cadrul companiilor economice partenere.
Elevii beneficiază de bursă lunară de 200 de lei, precum și de bursă suplimentară, transport, cazare și masă asigurate de operatorii economici în mod gratuit.
Pentru anul școlar 2017-2018, la nivel național, sunt peste 3500 de locuri organizate în 127 de clase.
Mai multe informații privind oferta educațională pentru învățământul profesional dual se regăsesc pe site-urile inspectoratelor școlare județene sau la sediile acestora.
Peste 200 de milioane de euro din Fondul de coeziune, perioada de programare 2014-2020, vor fi investite în faza a doua a proiectului privind modernizarea legăturii feroviare dintre localităţile Sighişoara (judeţul Mureş) şi Coşlariu (judeţul Alba), informează Comisia Europeană. Această secţiune face parte din ruta de cale ferată care leagă oraşul Braşov de frontieră cu Ungaria, parte a reţelei transeuropene de transport. După reabilitarea celor aproape 100 de km de cale ferată, trenurile vor putea circula cu viteze de 120-160 km/h, iar timpul de călătorie dintre cele două localităţi se va reduce la jumătate. Linia de cale ferată Sighişoara-Coşlariu traversează judeţele Mureş, Sibiu şi Alba, iar acest proiect finanţat de Uniunea Europeană, care se estimează că va fi terminat în 2018, va aduce beneficii unui milion de locuitori din zonă. Comisarul european Corina Creţu a subliniat că prin reducerea timpului de transport şi prin promovarea unui tip de mobilitate ecologică, acest proiect va contribui în mod direct la îmbunătăţirea calităţii vieţii românilor.
Începând de luni, 21 august 2017 se vor pune în aplicare dispozițiile Hotarârii Consiliului Local nr. 130/2017 privind ridicarea, transportul şi depozitare a vehiculelor staţionate şi parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Craiova și Hotărârea Consiliului Local nr. 267/2017 privind tariful pentru ridicare, transport și depozitare a vehiculelor staționate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Craiova.
Acțiunea de ridicare, transport și depozitare va fi realizată de către RAT și se va desfăşura numai la solicitarea reprezentanţilor Poliției Municipiului Craiova – Biroul Rutier sau ai Poliţiei Locale a Municipiului Craiova – Serviciul Circulație.
Ridicarea, transportul, depozitarea și eliberarea autovehiculelor/ vehiculelor staționate și parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Craiova se realizează în conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 965/2016 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, modificată și completată, Legii nr. 155/2010 republicată a Poliţiei Locale.
Tarife:
-tarif de 300 lei/vehicul (inclusiv TVA) pentru activitatea de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor staţionate şi parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Craiova.
-tarif de 150 lei/vehicul (inclusiv TVA) pentru activitatea de ridicare, în situația în care proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării și este de acord cu suportarea acestor cheltuieli.
-tariful de depozitare în cuantum de 10 lei/zi (inclusiv TVA), începând cu ziua următoare momentului depozitării, nefracţionat pe intervale de ore.
Magistrala 4 de metrou, se va extinde între Parcul Bazilescu și cartierul Străulești, ca urmare a implementării celei de a doua faze a proiectului a cărui valoare este de 34,2 milioane de euro. Finanţarea acestei etape a lucrărilor a fost posibilă după ce comisarul european pentru politică regională, Corina Crețu, a aprobat această alocare, din Fondul de coeziune prevăzut pentru perioada 2014-2020, se arată într-un comunicat de presă al Reprezentanței Comisiei Europene în România.
Întregul proiect urmărește construirea a aproximativ 2 km de linie de metrou şi a două staţii de metrou, Laminorului şi Străuleşti, informează Reprezentanţa Comisiei Europene în România.
„Acest proiect finanțat de Uniunea Europeană promovează mobilitatea urbană durabilă, reducerea poluării în București. Extinderea metroului va avea efecte pozitive atât pentru afacerile locale, cât și pentru dezvoltarea turismului, iar locuitorii capitalei vor avea condiții mai bune de transport. Sper sincer că această decizie va duce la accelerarea lucrărilor, astfel încât cetățenii Bucureștiului să poată beneficia de serviciile metroului Bazilescu – Străulești, după martie 2018, cel puțin“, a declarat comisarul european pentru politica regională, Corina Creţu.
Lucrările pentru faza a doua a proiectului urmează să fie finalizate până în luna martie 2018.
Faza întâi a proiectului ”Magistrala 4. Racordul 2. Secțiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Străulești” a fost aprobată în iunie 2016 iar suma alocată prin Fondul de coeziune a fost de 55.2 milioane de euro din exercițiul bugetar 2007-2013.
O nouă ediţie a Marşului Bicicliştilor Clujeni se va desfăşura joi, 17 august. Întâlnirea participanţilor va avea loc în Piaţa Unirii, la ora 18:00.
Marşul va dura aproximativ o oră şi jumătate şi va străbate zona centrală şi pericentrală a Clujului, dar şi cartierele Iris, Plopilor şi Grigorescu.
Organizatorii doresc să aducă în atenţia publică nevoia promovării utilizării bicicletei ca o componentă esenţială a mobilităţii urbane durabile şi alternativă viabilă la transportul automobilistic, alături de transportul în comun şi deplasarea pietonală.
O mare țară europeană respinge, pentru moment, propunerea legislativă care interzice șoferilor să doarmă în cabină, în pauza de 45 de ore
Publicat de adinaiftime,
4 august 2017, 08:00 / actualizat: 4 august 2017, 9:07
Amendamentul prezentat de doi senatori italieni prin care s-a propus interzicerea efectuării pauzei săptămânale a șoferilor de tir și camion în cabinele mijloacelor de transport a fost respins momentan de legislativul italian, a relatat publicația TrasportoEuropa.it.
Reprezentanții sindicatului Conftrasporto, citați de publicația mai sus menționată, au precizat că vor susține în continuare introducerea acestui amendament și că vor propune introducerea lui în Codul Rutier Italian, care va fi luat în dezbatere în viitorul apropiat în senatul italian.
Vă reamintim că mai multe țări europene au introdus obligativitatea ca șoferii de tir să-și efectueze odihna săptămânală la hotel și nu în cabina camionului, printre acestea aflându-se Germania și Belgia.
Asociația transportatorilor din România a protestat lunile trecute față de aceste măsuri și a precizat:
„Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR își exprimă îngrijorarea față de protecționismul în creștere al Germaniei, stat membru-fondator al UE și partener comercial important al României. Asociația noastră protestează împotriva legii recent adoptate de Germania, prin care se interzice șoferilor profesioniști să își efectueze odihna săptămânală normală în cabina vehiculelor comerciale de transport, lege care a intrat în vigoare săptămâna aceasta, la scurt timp după ce a fost adoptată. UNTRR a solicitat autorităților germane să retragă imediat această lege protecționistă, care încalcă prevederile regulilor comune UE și afectează grav activitatea firmelor românești de transport rutier”, se arăta într-un comunicat remis presei de respectiva organizație.
Poliţia rutieră ungară efectuează până pe 30 iulie controale intensificate în ceea ce priveşte TIR-urile şi autobuzele.
În această perioadă, va fi controlat modul în care sunt respectate reglementările referitoare la timpul de condus şi de odihnă, precum şi la transportul produselor periculoase. Poliţia maghiară a informat că acţiunile de control se desfăşoară pe întreg teritoriul Ungariei.
Autorităţile din ţara vecină au mai precizat că verificările vor fi extinse şi asupra eventualelor cazuri de imigraţie ilegală, de trafic de persoane şi de infracţiuni contra patrimoniului sau legate de droguri şi arme de foc.
Regia Autonomă de Transport Timişoara ar putea să se transforme în societate comercială. Administraţia locală vrea să modifice structura RATT pentru a putea accesa bani europeni. Consilierii locali vor decide, în viitorul plen, dacă sunt de acord cu această schimbare foarte importantă.
În referatul care însoțește proiectul de hotărâre se arată că aportul municipiului Timişoara la constituirea capitalului social al societăţii este de 3 milioane de lei. RATT şi-ar schimba numele în Societatea de Transport Public Timișoara SA- STPT. Noua societate va prelua în totalitate actualul personal angajat al regiei, dar și drepturile şi obligaţiile ce decurg din raporturile juridice.
Intenția de a renunța la statutul de regie pentru operatorul de transport în comun a fost anunțată de primarul Nicolae Robu de aproape doi ani.
Ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, a declarat duminică la Suceava că este nevoie de o legislaţie foarte clară care să susţină autoritatea poliţiştilor şi de mijloace de intervenţie cu care aceştia să poată interveni atunci când aplică legea.
”Trebuie să aducem oameni bine pregătiţi în Poliţie, trebuie ca astfel de situaţii să nu se mai întâmple, trebuie să avem mijloace de intervenţie cu care poliţiştii să poată interveni atunci când aplică legea, trebuie să avem o legislaţie foarte bine conturată care să susţină autoritatea poliţistului. În sensul acesta vom acţiona în perioada următoare”, a spus Carmen Dan, care a fost prezentă la înmormântarea poliţistului Sorin Vezeteu, ucis în timpul misiunii în Gara Suceava.
Ministrul a arătat că luni, la ora 10,30, a convocat sindicatele reprezentative, ocazie cu care se va lua în discuţie şi statutul poliţistului.
”Îmi doresc să vină toţi cei care simt nevoia unei discuţii deschise cu ministrul şi cu echipa de conducere de la Ministerul de Interne. Pentru că s-a tot vorbit de statutul poliţistului în ultima vreme şi pentru că eu însămi am constatat că s-a vorbit, dar nu s-a făcut mai nimic, vreau să invit pe toţi cei care sunt în stradă în fiecare zi şi se confruntă cu aceste probleme serioase, cei care sunt expuşi riscului, să-şi aducă contribuţia. Este o invitaţie publică pe care o lansez poliţiştilor din zona rurală, de la Rutieră, de proximitate, de la Transporturi. Sunt cei care lucrează în domenii extrem de sensibile şi sunt cei care într-adevăr nu au nici susţinerea autorităţii şi nici mijloacele necesare ca să-şi desfăşoare activitatea în bune condiţii şi să se simtă protejaţi”, a arătat ministrul, adăugând că doreşte ca ”statutul poliţistului să nu plece de la minister, ci să ajungă la minister”.
Totodată, Carmen Dan a subliniat că trebuie acoperit necesarul deficitului de resursă umană.
”Indiferent cât de greu ne este, trebuie să admitem că în prezent poliţiştii sunt singuri în multe situaţii, în patrulă, pentru că nu există personal (…) Lucrul ăsta nu se poate schimba mâine, dar cum până acum am reuşit, în câteva luni, să aducem o parte din oameni în sistem, doresc ca şi de acum să avem o abordare pe termen, ce putem face imediat şi ce putem face în timp pentru a acoperi acest foarte mare deficit”, a spus Carmen Dan.
Potrivit acesteia, o altă preocupare a ministerului o reprezintă dotarea cu echipament de intervenţie.
”Gândim într-o perioadă imediată să găsim soluţii pentru ca poliţiştii să fie dotaţi cu minimul din ce putem să dotăm acum. Mă refer la veste antiînjunghiere, mă refer la o parte din maşinile cu care ei trebuie să se deplaseze la intervenţii”, a spus Dan.
În opinia ministrului, susţinerea legislativă a acestei categorii este foarte importantă şi de aceea, împreună cu ministerele de Finanţe şi Justiţie, va căuta soluţii pentru a aduce îmbunătăţiri.
”Indiferent cât de mult ne dorim să avem oameni în sistem şi să aibă tot ce trebuie pentru a putea interveni, este necesar să fie susţinuţi şi de legislaţie. Discutăm de aşezarea ultrajului aşa cum este normal, de infracţiunea de tulburare a liniştii publice, de uzul de armă. Sunt multe aspecte care trebuie, cu sprijinul şi a altor ministere, pentru că nu ne putem doar propune, trebuie să şi realizăm şi aici rolul important îl au colegii de la Finanţe şi de Justiţie”, a spus Dan.(Agerpres/FOTO arhiva romania libera)
Timpul de traversare a Dunării cu bacul între municipiul Galați și localitatea I.C. Brătianu din județul Tulcea, s-a dublat din cauza formării unui banc de nisip chiar pe mijlocul fluviului, a declarat ieri, șeful de flotă de la Navrom Bac Galați, Grigore Crăciun.
Potrivit acestuia, dublarea timpului de traversare a Dunării este cauzat de faptul că bacurile trebuie să se abată în amonte cu câteva sute de metri pentru a ocoli bancul respectiv.
„Noi ne respectăm programul, bacurile pleacă din jumătate în jumătate de oră, numai că o cursă pe care o făceam în șapte minute, acum o facem în 12-14 minute. Nu este ceva nou, mereu când Dunărea e scăzută apare. Întâmpinăm probleme la îmbarcarea mașinilor mai mari, dar ne descurcăm”, a spus Grigore Crăciun.
Bancul de nisip are aproximativ 300 de metri lungime și zece metri lățime și a apărut din cauza nivelului scăzut al fluviului, dar nu afectează șenalul navigabil.
„Nu este pe șenalul navigabil și deci nu este o problemă pentru navigație. Există suficient șenal de 150 de metri lățime pentru că Dunărea are 930 de metri lățime în zonă. S-a mai întâmplat și în alți ani, iar insula apare atunci când Dunărea este scăzută”, a afirmat directorul Administrației Fluviale a Dunării de Jos, Dorian Dumitru.
Cota Dunării era luni, la Galați, de 120 de centimetri, cu șase centimetri mai puțin decât duminică.
Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau doresc să călătorească în Italia că joi sindicatele Usb, Faisa Confail şi Sul au anunţat o grevă care va afecta transportul public local din principalele oraşe ale Italiei.
Greva va avea o durată de patru ore în majoritatea oraşelor, cu excepţia capitalei, unde sindicatul Sul a anunţat o grevă de douăzeci şi patru de ore. Transportul public local din Roma va fi asigurat în cursul dimineţii, până la ora 08,30 şi după-amiază, între orele 17,00 şi 20,00, informează MAE într-un comunicat transmis miercuri.
Se recomandă consultarea site-urilor companiilor de transport local pentru mai multe informaţii cu privire la orarul exact şi la serviciile de transport afectate.
Potrivit MAE, cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Roma: +390683523358; +390683523356; +390683523352; +390683523344, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de operatorii Call Center, în regim de permanenţă.
De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă, au la dispoziţie numărul de telefon de urgenţă +393451473935.
Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet http://roma.mae.ro, www.mae.ro şi reaminteşte faptul că cetăţenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziţie aplicaţia ‘Călătoreşte în siguranţă’ (disponibilă gratuit în ‘App Store’ şi ‘Google Play’), care oferă informaţii şi sfaturi de călătorie.
Direcția Generală Mobilitate și Transport (DG Move) organizează la Bucureşti, în 26 iunie, ceremonia de acordare a premiilor de excelenţă în domeniul siguranţei rutiere, ediţia 2016. Evenimentul a fost anunțat de Violeta Bulc, Comisarul European pentru Transport și va avea loc la Athenée Palace Hilton, str. Episcopiei, nr. 1-3, Bucureşti, de la orele 14.30.
Prin intermediul Premiilor de Excelenţă în Siguranţă Rutieră, Comisia Europeană recunoaşte numeroasele activităţi întreprinse pe întregul continent pentru a îmbunătăți siguranța rutieră și pentru a salva vieți pe drumurile europene.
Unul dintre cei 5 castigatori este din Romania.
Premiile fac parte din proiectul Carta Europeană de Siguranță Rutieră, lansată de Comisie în 2004, cea mai mare platformă a societății civile privind siguranța rutieră în Europa. Astăzi include mai mult de 3 400 de semnatari, majoritatea cu planuri concrete de acțiune privind siguranța rutieră.
Primăria Capitalei este interesată de experiența oraselor olandeze, precum Amsterdam sau Rotterdam, în ceea ce privește transportul public, transportul alternativ, urbanismul și managementul traficului.
În urmă întâlnirii dintre Primarul General Gabriela Firea și Excelenta Sa Stella Ronner-Grubacic, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Regatului Țărilor de Jos la București, s-a stabilit că specialiștii români să se întâlnească cu cei olandezi, pentru schimburi de experiență în domeniul infrastructurii pentru transportul public și în cel al managementului traficului.
În concretizarea acestei înțelegeri între cei doi înalți oficiali, se află, deja, în pregătire vizita la București a unei delegații de specialiști olandezi în mobilitate urbană. Experții olandezi vor analiza, împreună cu cei români, situația infrastructurii pentru biciclete, pentru a formula soluții inteligente și sustenabile privind dezvoltarea acestui mod de transport alternativ, nepoluant și care nu generează congestie în trafic, la nivelul Bucureștiului.
Edilul Șef Gabriela Firea s-a arătat interesată în dezvoltarea unor parteneriate între București și marile metropole olandeze, de la care Bucureștiul ar avea multe de învățat, în ceea ce privește calitatea vieții cetățenilor săi, respectul pentru turiști, calitatea ofertei pentru vizitatori și soluțiile inteligente ce privesc punerea în valoare a istoriei unor orașe precum Amsterdam sau Rotterdam, îmbinate cu elemente ale tehnologiei moderne, care contribuie la bunăstarea cetățenilor și a turiștilor, a subliniat Gabriela Firea. Primarul General a mai afirmat că actuala administrație a Capitalei este interesată în dezvoltarea cât mai multor proiecte de tip smart city, așa cum fac, deja, alte capitale europene.
În acest context, ambasadorul Olandei, Stella Ronner-Grubacic, a subliniat faptul că președenția olandeză a Consiliului Uniunii Europene a susținut dezvoltarea Agendei Urbane, program european ce permite consiliilor locale să se implice în luarea deciziilor la nivelul Uniunii. Sub umbrela Agendei Urbane, putem sustine programe de parteneriat între orașele românești și olandeze și voi susține acest tip de parteneriate, i-a promis ambasadorul olandez Primarului General Gabriela Firea.
Conferința ”Oportunități de dezvoltare regională prin transport și turism” organizată de europarlamentarul Maria Grapini la Timișoara s-a concentrat pe prezentarea oportunităților în domeniul turismului și analizei în privința situației din prezent.
Conform estimărilor, contribuția directă a turismului la Produsul Intern Brut din România va crește cu 3,8% pe an până în 2025 când turismul ar putea să creeze 207.000 de locuri de muncă în mod direct. Una dintre condițiile succesului este aceea a accesului la programele europene de susținere financiară. Michael Cramer, deputat în Parlamentul European, președinte al Comisiei pentru transport și turism.
Posibilitățile sunt bine cunoscute dar modul de a ajunge direct la bani, programul, nu este atât de bine cunoscut. Avem multe proiecte prin care să susținem dezvoltarea sustenabilă a turismului. Depinde de regiuni și de orașe să ceară banii europeni pentru acele proiecte. Bineînțeles este o cale birocratică, poate fi rezumată, este necesar să fie făcută mai accesibilă dar dacă cineva dorește să cunoască aceste șanse se poate adresa Mariei Grapini sau mie, vom ajuta.
Care sunt motivele dezvoltării insuficiente a turismului transfrontalier, europarlamentarul Maria Grapini, membră a comisiei pentru transport și turism, co-președinte al grupului pentru IMM-uri din Parlamentul European.
Așa cum a rezultat din votul secret din sală, a rezultat foarte clar lipsa de cunoaștere a potențialului de cunoaștere care există prin dezvoltare regională și atunci vom folosi și noi aceste răspunsuri, parlamentarii europeni care suntem astăzi aici, colegii mei din Germania și din Bulgaria, ca un argument pentru a bugeta, pentru a pune mai mulți bani pentru informare foarte importantă în regiune Aud pe multă lume ”Dar de ce nu ne dă Uniunea Europeană?” Uniunea Europeană dă bani pe proiecte dacă proiectul este fezabil, dacă proiectul este bine gândit, dacă este calculat acolo cum se întorc banii prin acea investiție, categoric va fi aprobat. Avem o criză de proiecte acum! Din mediul privat, demotivat fiind că a mers foarte greu metoda de atragere pe fonduri europene, multă birocrație, multe costuri, banii au venit foarte târziu; administrațiile locale sunt cumva blocate, rigide, temătoare să nu dea cu subsemnatul prin altă parte, și atunci avem această închistare în a trece peste barierele care au fost … eu, întotdeauna, și ca fost întreprinzător am spus, bine, a fost greu, nu mă opresc, merg mai departe și încerc o altă cale. Încurajez, și prin această conferință, ca și primăriile mediul privat să se apuce să scrie proiecte. Altfel România nu va primi bani.
”Traversăm râul fiindu-ne sete” a descris situația europarlamentarul bulgar Georgi Pirinski care și-a exprimat satisfacția pentru păstrarea strategiei Dunării ca strategie europeană și pentru recentele înțelegeri bilaterale româno-bulgare privind circulația vaselor pe Dunăre. Conferința ”Oportunități de dezvoltare regională prin transport și turism” desfășurată la Timișoara a mai subliniat oportunitatea de care se bucură România și Serbia care au câte un oraș desemnat capitală culturală europeană pentru anul 2021.
Plată egală pentru muncă egală este unul din dezideratele legate direct de detașarea angajaților într-un alt stat al Uniunii Europene. De aceea Parlamentul European a dezbătut în această săptămână subiectul.
Punctele de vedere au fost exprimate în contextul în care comisarul european pentru ocuparea forței de muncă, afaceri sociale, competențe și mobilitatea forței de muncă, Marianne Thyssen, a venit în fața eurodeputaților cu propunerile revizuite pentru regulile care stabilesc regimul celor ce sunt angajați într-o țară UE şi sunt trimiși temporar de către angajator în alt stat al spațiului comunitar.
În fapt inițiativa Comisiei europene este legată de revizuirea directivei din 1996, privind detaşarea muncitorilor, executivul susţinând actualizarea acesteia din cauza abuzurilor, fraudelor şi dumpingului social, fenomen caracterizat de subminarea pieţei locale a muncii cu forţă de muncă ieftină. Una dintre măsurile propuse vizează direct companiile care trimit muncitori în alte ţări ale Uniunii Europene. Astfel, firmele ar putea fi obligate să plătească angajaților salarii la nivelul celor locale.
În cadrul unei conferințe de presă, comisarul european Marianne Thyssen a oferit jurnaliștilor câteva din motivele care stau la baza propunerii dar și care ar putea fi măsurile luate.
”Prea des am văzut doi muncitori cot la cot și care fac aceeași muncă, dar unul câștigând mult mai puțin decât celălalt. Nu așa ar trebui să arate o piața europeană a muncii echitabilă. Acesta este motivul pentru care propunem o actualizare a normelor; problema principală este că dorim să ne asigurăm că lucrătorii locali și cei detașați sunt supuși acelorași reguli cu privire la remunerare. Și aici adaug că nu doar taxă minimă ar trebui să se aplice lucrătorilor detașați, ci toate elementele de remunerare care sunt obligatorii în țara gazdă. Propunerea nu interferează cu competențele statelor membre sau caracteristicile specifice naționale privind stabilirea salariilor. Ne propunem pur și simplu ca ceea ce se aplică lucrătorilor locali, de asemenea, să se aplice lucrătorilor detașați. În plus, pentru a îmbunătăți claritatea și certitudinea juridică, ne propunem ca lucrătorii detașați pentru mai mult de 2 ani să fie acoperiți în totalitate de dreptul muncii din statul membru gazdă. În al treilea rând, ne propunem următorul lucru: condițiile aplicabile temporar lucrătorilor unei agenții locale într-un stat membru, de asemenea, să se aplice și angajaților agenției care activează temporar peste granițe.”
Statistic, numărul muncitorilor detaşaţi a crescut foarte mult. În 2014, erau circa două milioane la nivelul Uniunii Europene. Muncitorii din sectorul construcţiilor reprezintă circa 40 %, urmaţi de cei din agricultură, transport şi finanţe. Revenind la dezbaterea din Parlament, părerile celor care au reprezentat grupurile politice au fost împărțite: pentru deputații de centru-stânga, legislaţia nu merge suficient de departe pentru a preveni exploatarea angajaților, în timp ce deputaţii de centru-dreaptă s-au arătat îngrijorați de impactul asupra competitivității şi asupra IMM-urilor.
Următoarea etapă procedurală prevede elaborarea proiectului de către Comisie, urmată de analiza acestuia în Parlament.
La această oră nu sunt anunțate drumuri naționale sau autostrăzi cu circulația oprită din cauza vreunui eveniment rutier, nici probleme majore privind fluența traficului pe arterele principale, anunță Centrul Infotrafic. Pe autostrada A2 București – Constanța și pe DN5 București – Giurgiu (la punctul de trecere a frontierei) se circulă în condiții normale.
În judeţul Prahova, până în data de 15 octombrie 2015, în vederea desfăşurării lucrărilor de reparaţii la podul de pe DN1A situat în Pasul Bratocea, la kilometrul 156+502 metri, la ieşirea din Cheia către Braşov, traficul rutier se desfăşoară restricţionat, cu ajutorul semafoarelor sau al piloţilor de dirijare. În condiţii similare se circulă şi în zona Măneciu, pe porţiunea kilometrică 133+100 – 133+370 de metri, din cauza erodării terasamentului.
Pe DN5(E85), pe timpul desfăşurării lucrărilor de reparaţii la podul Giurgiu-Ruse, sunt impuse restricţii pe sectorul cuprins între kilometrii 63+780 și 64+852 de metri, astfel:
între km 63+780 – km 64+212 , autovehiculele circulă pe o bandă, alternativ, semaforizat, pe sensul de deplasare Ruse – Giurgiu, pe o lungime de 422 de metri, asigurându-se o lățime a părții carosabile deschisă traficului de 2,80 metri;
între km 64+212 – km 64+852 , tot pe sensul de deplasare Ruse – Giurgiu, traficul rutier este restricționat, asigurându-se o lățime a părții carosabile deschisă traficului de 3,50 metri, pe o lungime de 640 de metri.
În vederea evitării ambuteiajelor, le recomandăm conducătorilor auto să respecte semnalizarea rutieră temporară şi să nu se angajeze în depăşirea coloanelor de autovehicule. De asemenea, pot fi folosite următoarele puncte de trecere a frontierei:
· Calafat (rutier);
· Negru-Vodă (rutier);
· Vama Veche (rutier);
· Bechet (trecere cu bacul);
· Zimnicea (trecere cu bacul);
· Călărași (trecere cu bacul).
În județul Caraș-Severin , DN57 Orșova – Moldova Nouă este închis la kilometrul 65+600 de metri, în zona localității Cozla (aproape de limita cu judeţul Mehedinți). Măsura este luată în scopul prevenirii unor accidente ce se pot produce din cauza căderilor de stânci și grohotiș pe partea carosabilă.
Rută ocolitoare : DN57 Orșova – DN6 Iablanița – DN57B Oravița – DN57 Moldova Nouă.
Circulația rutieră pe DN1C Gherla – Dej este întreruptă la kilometrul 49, din cauza unor lucrări de reparaţii la podul peste râul Someșul Mic, în zona localității clujene Buneşti (comuna Mintiu Gherlii). Pe parcursul executării lucrărilor, traficul rutier se desfăşoară pe DN1C-varianta de ocolire a municipiului Gherla. De asemenea, poate fi utilizat traseul alternativ DJ172F Gherla – Mintiu Gherlii – Mănăstirea – Dej.
În judeţul Olt, circulația rutieră pe DN65 (E574) Slatina – Craiova se desfășoară pe o bandă, alternativ, între kilometrii 34+140 și 35+900 de metri, în zona Pădurea Sarului, din cauza executării unor lucrări la partea carosabilă.
În judeţul Dolj, pe DN56(E79) Craiova – Calafat, la kilometrii 58+280 şi 76+970 de metri, pe două podeţe aflate în lucru se circulă alternativ, semaforizat.
În judeţul Galaţi, pe DN24D, în localitatea Bălăbăneşti, din cauza unei alunecări de teren care a afectat terasamentul, a fost impusă restricţie pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone.
Tot în judeţul Galaţi, pe DN2B, pe podul situat la ieşirea din Şendreni către Brăila, se circulă pe o bandă, alternativ, semaforizat, din cauza unor lucrări.
Pe Valea Jiului, pe DN66 Bumbeşti-Jiu – Petroşani (tronsonul cuprins între kilometrii 93+500 şi 126+000), traficul rutier se desfăşoară în regim de şantier, în unele zone alternativ, semaforizat. În condiţii similare se circulă şi pe DN73 Piteşti – Câmpulung.
În judeţul Buzău, pe DN10 Buzău-Braşov, în zona lacului Siriu, se menţin restricţiile pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone şi restricţia de viteză de 10 km/h, din cauza degradării unor grinzi ale viaductului Stânca Teherău. Rute ocolitoare pentru traficul greu:
– DN1B Buzău – Ploieşti, DN1A Ploieşti – Cheia – Săcele;
– DN10 , km 47+100, DJ 102B Cislău, Gura Bâscei – Vălenii de Munte, DN1A Vălenii de Munte – Cheia – Săcele.
Începând cu data de 1 iulie 2015, în judeţul Constanţa, în nodul rutier A4 (km 19+750) – DN 39 (km 8+100) a fost modificată semnalizarea verticală, traficul greu (autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone) dinspre A2 către Agigea fiind direcţionat pe pasajul existent de pe A4, care supratraversează DN 39. Autovehiculele de mare tonaj îşi vor continua deplasarea până în intersecţia cu sens giratoriu în care se termină autostrada (zona Sanatoriul Agigea), apoi vor reveni pe aceasta (pe a treia ieşire a sensului giratoriu), până în intersecţia cu sens giratoriu cu DN39, pe care o vor părăsi tot la a treia ieşire, către Agigea.
Măsura, care se aplică pentru perioada 1 iulie – 15 septembrie 2015, a fost luată în vederea protejării structurii de rezistență a podului peste Canalul Dunăre-Marea Neagră de la Agigea, situat pe DN39 (km 8+988). Astfel, prin fragmentarea traficului greu, se previne pătrunderea pe pod a mai multor autovehicule de mare tonaj în acelaşi timp, în condiţiile în care valorile de trafic sunt ridicate în perioada sezonului estival.
Precizăm că, pe acest pod, este permisă circulaţia tuturor categoriilor de autovehicule, pe cele patru benzi, exceptând transporturile agabaritice. Însă, este impusă restricţie de viteză de 50 km/h.
În perioada 1 iulie – 31 august 2015, în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1777/2004, cu modificările şi completările ulterioare, circulaţia vehiculelor, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, va fi restricţionată la sfârşit de săptămână, astfel:
1. pe autostrada A2 Bucureşti – Murfatlar, pentru vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone:
· pe sensul de parcurs Bucureşti – Constanţa – vinerea, între orele 12:00 şi 24:00, iar sâmbăta între orele 6:00 şi 14:00;
· pe sensul de parcurs Constanţa – Bucureşti – duminica, între orele 12:00 şi 24:00;
· pe sensul de parcurs Feteşti – Cernavodă – duminica, între orele 12:00 şi 24:00;
2. pe DN39 Agigea – Mangalia, pentru vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, în ambele sensuri, vinerea, între orele 12:00 şi 22:00, iar sâmbăta şi duminica, între orele 6:00 şi 22:00;
3. pe DN22C, pe sensul de parcurs Murfatlar – Cernavodă, pentru vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, duminica, între orele 12:00 şi 24:00.
Ieri, 20 iulie a.c., Asociația Elevilor din Constanța a depus o cerere de chemare în judecată în contencios administrativ pentru decontarea integrală a navetei, conform art. 84 alin. (3) din Legea educației naționale.
Concomitent, AEC a ridicat o excepție de neconstituționalitate a art. 15 din O.G. 29/2013 care plafonează naveta pentru elevi la 26 de lei/3 km + 2/km. În urma acestei măsuri, s-au înregistrat cazuri semnificative de abandon școlar în rândule elevilor din mediul rural, principala cauză fiind lipsa banilor de navetă. Apreciem că Guvernul a modificat în mod abuziv legea educației ocolind dispozițiile constituționale și anume emiterea unei ordonanțe simple în domeniul organic, lucru interzis de art. 115 din Constituție. Nu în ultimul rând, apreciem că ordonanța intră în conflict cu art. 16 (egalitatea în drepturi), 32 (dreptul la învățătură), 49 (protecția copiilor și tinerilor) și 53 (restrângerea exercițiului unor drepturi) din Constituție. Precizăm că naveta cadrelor didactice nu este plafonată.
De asemenea, astăzi, 21 iulie a.c., a fost depusă o cerere de chemare în judecată, în contencios-administrativ, la Tribunalul Constanța, împotrivă Municipiului Constanța – prin primar si Consiliului Local Constanța, având ca obiect obligarea Consiliului Local Constanța la emiterea unei hotărâri, prin care să stabilească numărul și cuantumul burselor pentru elevii din municipiul Constanța, așa cum este obligat prin art. 82 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, respectiv prin OMECTS nr. 5576/2011. AEC a depus la instanța atât acte normative care arată că finanțarea complementară este o obligație și nu o facultate cât și practică judiciară și a administrațiilor publice locale din alte unități administrativ-teritoriale.
“Municipiul Constanța este o excepție în rândul unităților administrativ-teritoriale pentru că aici regula este nerespectarea legii educației. Am avut exemplul cu transportul în comun, acum cu bursele. Se poate observa foarte clar dezinteresul pentru educație al autorităților locale. Referitor la nedecontarea integrală a navetei, aceasta este o cauză principală a părăsirii timpurii a școlii în mediul rural. Conform datelor statistice, abandonul școlar în România este de 17,4%, cu mult peste media europeană 12,7%.Țara noastră și-a asumat prin strategia Europa 2020, reducerea abandonului școlar la 11,3% până în anul 2020. Tragem astăzi un semnal de alarmă și afirmăm public că această țintă nu va putea fi atinsă dacă naveta elevilor nu va fi din nou decontată integral.” a declarat președintele Asociației Elevilor din Constanța, Constantin-Alexandru Manda.
Aceasta are 12 punţi, aproape 200 de metri lungime, peste 32 de metri lăţime şi poate transporta 6.500 de maşini.
Nava va fi livrată la începutul lunii viitoare armatorului norvegian care a mai cumpărat un vas în aprilie de la acelaşi şantier din Mangalia
Comisia Europeană va acorda un sprijin maxim de peste 10 milioane de euro pentru realizarea a patru proiecte de infrastructură ce urmează a fi puse în practică, integral sau parțial, în România.
Cele patru propuneri au fost selectate dintre cererile depuse în cadrul programului privind Rețeaua Transeuropeană de Transport.
Ele vor contribui la finalizarea rețelei TEN-T și la studierea unor modalități ingenioase de reducere a amprentei de carbon în domeniul transporturilor.
Între 2007- 2013, Uniunea Europeană a alocat aproape 8 miliarde de euro pentru acest program a cărei utilitate ne este explicată de Comisarul european pentru transport, vicepreşedinte al Comisiei Europene, Siim Kallas:
„Dacă putem lega regiuni, tari, Estul de Vest, atunci acest lucru poate duce doar la competitivitate pentru toată lumea în Europa, în beneficiul cetățenilor și al întreprinderilor. Transportul ar trebui văzut ca o investiție în creșterea noastră viitoare”. El nu ar trebui să se oprească la graniţe. Şi asta vizează şi politica europeană în acest domeniu.
Cererile de propuneri TEN-T pentru anul 2013 asigură o finanțare combinată în valoare de 320 milioane de euro pentru un număr de peste 100 de proiecte.
Cele 4 cereri din România selectate vizează implementarea Sistemelor Inteligente de Transport, dezvoltarea infrastructurii pentru transportul de marfă pe Aeroportul Internațional din Timișoara, dar și realizarea nodului multifuncțional București- Ilfov.
Acestea se alătură altor proiecte TEN-T aflate deja în desfășurare în țară, pentru care Uniunea Europeană acordă, de asemenea, sprijin financiar.
Acesta a fost aprobat ieri, în şedinţa Consiliului Judeţean şi cuprinde 733 de proiecte, în valoare de aproximativ 3 miliarde de euro.
Unul dintre cele mai importante obiective este Masterplanul revizuit privind apa şi canalizarea, care are termen de finalizare anul 2038.
Pentru zonele rurale este prevăzut un proiect de reabilitare a sistemului de apă şi canalizare în valoare de aproximativ 160 de milioane de euro.
Din cele 733 proiecte ale judeţului pe următorii 7 ani, Ciprian Dobre a subliniat că cele mai multe, 160, sunt în domeniul transportului şi al infrastructurii rutiere, iar 117 proiecte vizează alimentare cu apă şi canalizare.
Pentru învăţământ există 82 de proiecte, pentru turism şi cultură câte 53, iar pentru energie regenerabilă sunt prevăzute, până în 2020, 42 de proiecte.
Acţiunea Serviciul Rutier Mureș s-a desfăşurat în perioada 21-27 iulie. S-a verificat legalitatea transportului rutier de mărfuri mai mare de 7,5 tone şi transport persoane mai mare de 8+1 locuri, a precizat purtătorul de cuvânt al IPJ Mureş, Andreea Pop.
Poliţiştii au aplicat peste 200 de sancţiuni contravenţionale, din care 12 pentru depăşirea limitei legale de viteză şi 70 de amenzi pentru neportul centurii de siguranţă. Au fost imobilizate 3 autovehicule pentru lipsa licenţei de transport, 14 conducători auto au fost sancţionaţi pentru lipsa documentelor legale, şi o sancţiune a fost aplicată pentru nerespectarea dimensiunilor de masă.
Braşovenii și turiștii, care aleg deplasarea în municipiu cu mijloacele de transport în comun, vor avea acces liber la internet 3G pe parcursul călătoriei.
Printr-un proiect al Primăriei, până luni, toate maşinile care vor ieşi în trafic, vor avea routere operaţionale. Sistemul a fost probat și a dat rezultate bune, precizează edilul oraşului, George Scripcaru, care a încercat pe tableta proprie sistemul Wi-Fi dintr-un autobuz.
Acesta mai spune că sistemul vine în întâmpinarea cerințelor unui transport civilizat și eficient şi va completa celelalte proiecte aflate în desfășurare, legate de transportul în comun în municipiul Brașov, respectiv e-ticketing-ul şi reabilitarea capetelor de linii RAT.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.