Mâine este aniversată Ziua Internaţională a Navigatorului.
Potrivit statisticilor, peste 90 la sută din schimburile comerciale sunt realizate pe mare, prin intermediul transportului maritim.
Principalele probleme cu care se confruntă în prezent navigatorii, sunt întârzierile la plata salariilor dar şi abandonarea navelor în diverse porturi de către armatori.
Organismele internaţioanle caută soluţii pentru a putea veni în sprijinul navigatorilor în astfel de situaţii.
„În anul 2017 au apărut amendamentele la convenția privind munca pe mare în ceea ce privește asigurarea navigatorilor pentru patru luni salarii neachitate de către armatori, pentru cazurile de abandon, pentru cazurile de faliment. Și navigatorii români pot beneficia prin contractele noastre, semnate deja la nivel internațional, de această clauză. Sperăm ca până în Ziua Marinei să avem și normele de implementare a convenției maritime în legislația națională”, a declarat pentru Radio Constanța Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor.
Transportul mărfurilor către și dinspre Europa este esențial pentru economia europeană. De aceea, transparența prețurilor pentru aceste servicii de transport maritim și evoluția previzibilă a costurilor sunt foarte importante pentru companiile europene care importă sau exportă mărfuri și, implicit, pentru consumatorii finali.
Din această perspectivă, Comisia a acceptat angajamentele companiilor de transport maritim containerizat privind transparența prețurilor și a dat un caracter obligatoriu acestor anngajamente, pentru a nu permite înțelegerile de tip cartel care încalcă politica antitrust a Uniunii Europene.
Acordul vine după ce, recent, 14 mari companii internationale, care asigură linii de navigaţie cu portcontainere, şi-au anunţat, intenţia de a majora, în viitorul apropiat, tarifele de transport. Comisarul responsabil cu politica în domeniul concurenței, Margrethe Vestager, spune că angajamentele oferite de cei 14 transportatori vor face ca prețurile pentru aceste servicii să fie transparente și vor spori concurența. În urma intervenţiei Comisiei Europene, transportatorii s-au angajat ca informaţiile privind schimbările de preţuri să conțină toate detaliile necesare clienţilor. Astfel, acordul realizat este obligatoriu pentru transportatori şi va fi testat timp de trei ani.
Transportul maritim reprezintă, ca importanţă, cel de al doilea mod de transport în Uniunea Europeană, mărfurile fiind importate și exportate, în cea mai mare parte, pe căile rutiere.
La câteva zile după acordul cu transportatorii maritimi, Comisia Europeană a anunțat cea mai mare amendă pe care a aplicat-o vreodata: 2,93 miliarde dolari către patru producători de camioane care timp de 14 ani s-au înțeles asupra prețurilor de vanzare.
Comisarul responsabil cu politica în domeniul concurenței, Margrethe Vestager: „Obiectivul nostru este acela de a se asigura că există concurență loială, inovare și o mai bună utilizare a resurselor în beneficiul consumatorilor. Decizia noastră este importantă pentru menținerea unei concurențe reale în Europa. Faptul că acești producători au participat la o înțelegere este o încălcare clară a normelor UE în domeniul concurenței. Lupta împotriva cartelurilor va rămâne una dintre prioritățile noastre principale.
Când calculăm amenzile există mai mulți factori pe care îi luăm în considerare: în primul rând, durata înțelegerii și cât de mult este afectată piața, pe toate componentele sale. Aici, vorbim despre o piață foarte importantă, cu o valoare ridicată și o cifră de afaceri globală a întreprinderilor.”
Pe drumurile din UE circula 30 de milioane de camioane care transporta trei sferturi dintre marfurile tranzactionate pe uscat.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.