Directorul general al RATB, Adrian Mihail, a declarat astăzi că transportul public va deveni mult mai atractiv, prin achiziționarea de autobuze, troleibuze și tramvaie noi, prin prioritizarea căii de rulare a tramvaielor și prin instalarea de sisteme tip GPS pe mijloacele de transport.
Conform șefului de la RATB, punerea căii de rulare a liniilor de tramvai 1, 10, 16 și 21 va duce la scăderea timpului de succedare a acestor mijloace de transport de mare capacitate în stații. Mai mult decât atât, transportul public va deveni predictibil.
Astfel, toate mijloacele de transport ale regiei vor avea sisteme de tip GPS și vor putea fi urmărite de către bucureșteni prin intermediul telefoanelor mobile de tip smartphone.
Municipiul Tulcea va beneficia de autobuze electrice începând în cel mult doi ani. Până la sfârșitul acestui an, pe străzile din Tulcea vor mai circula alte două autobuze clasice noi, a declarat pentru Radio Constanța, directorul Societății de Transport Public din Tulcea, Dan Bălan.
„În acest moment, la nivelul Primăriei Tulcea este organizată o licitație pentru achiziționarea a două autobuze noi, urmând ca, în maximum doi ani, sperăm ca în maximum doi ani, să fie achiziționate încă zece autobuze electrice cu finanțare europeană. Noile autobuze au capacitate de 60 de locuri fiecare, iar cele electrice vor avea o capacitate de 80 de locuri. Cele două autobuze vor sosi până la sfârșitul acestui an. Pentru celelalte, este vorba de un proiect european care cuprinde nu numai autobuze, ci și dotarea stațiilor, un nou sistem de ticketing, o stație nouă și un depou pentru încărcarea autobuzelor electrice. Investiția în autobuze electrice se ridică la zece milioanede euro. Pentru celelalte două, este vorba de o investiție de două sute de mii de euro”, a declarat pentru Radio Constanța Dan Bălan, directorul Societății de Transport Public din Tulcea.
Societatea de Transport Public din Tulcea a fost premiată de Consiliul Concurenței.
„(…) președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a premiat SC Transport Public SA Tulcea cu o diplomă de excelență, cu prilejul aniversării a 20 de ani de activitate a Autorității de Concurență. Am fost foarte onorați. Este o recunoaștere a faptului că respectăm regulile pieței și că îi respectăm pe cei care beneficiază de transportul public din Tulcea, adică pe călători”, a mai precizat Dan Bălan.
Prima localitate din România, dotată exclusiv cu autobuze electrice
Publicat de adinaiftime,
25 septembrie 2017, 19:00
Primăria municipiului Turda doreşte ca localitatea să fie prima din România în care transportul public să se realizeze exclusiv cu autobuze electrice.
Iniţiativa se regăseşte în planul de mobilitate urbană, pe care administraţia l-a depus pentru obţinerea de fonduri europene.
Prin acest proiect sunt solicitate 31 de milioane de euro, din care vor fi achiziţionate autobuzele electrice ale societăţii de transport pe care municipalitatea a înfiinţat-o.
Primarul Cristian Matei:
Planul de mobilitate urbană este un proiect multianual, este vorba de patru coridoare urbane, proiectul este în valoare de 31 de milioane de euro, sumă care se va derula până în anul 2023 și va presupune achiziția a 22 de autobuze electrice și, în plus, planul de asftaltare pe toate arterele rutiere pe care circulă mijloacele de transport, cu alveole, cu stații de mașină, cu piste de biciclete. (Cristian Matei, primarul municipiului Turda)
Proiectul pe care municipiul Turda îl are prevede şi achiziţia unor autobuze cu motoare clasice. Acestea vor fi însă păstrate că rezerve sau vor fi folosite pe rute mai lungi, care presupun ieşirea mijloacelor de transport din municipiu.
Miercuri, 26 iulie, începând cu ora 9.30, ActiveWatch, Centru de Resurse pentru participare Publică CeRe și Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România OPTAR organizează o adunare publică în fața Primăriei Generale pentru lansarea raportului de un an al activității Consiliului General și a Primarului General.
La final de primul an de mandat, Primarul General și Consiliul General pot raporta, potrivit ONG-urilor meţionate: 0 km de infrastructură dedicată utilizării bicicletei în București, 0 km de benzi dedicate transportului public, 0 mijloace de transport public noi în trafic, 0 locuințe sociale construite/achiziționate de Primăria Generală, 0 măsuri pentru care să răspundă nevoii de reducere a poluării pentru e evita infringement-ul de mediu.
„Având în vedere modul în care a fost administrat Bucureștiul în ultimul an, considerăm că cea mai bună formă de a sărbători un an de la noua conducere de la Primăria Capitalei este o petrecere.”, menţionează într-un comunicat de presă al ONG-urilor.
Raportul a fost realizat prin analiza hotărârilor de Consiliu General, monitorizarea directă a ședințelor de Consiliu General și analiza comunicatelor Primăriei Generale.
Organizațiile semnatare au urmărit atât modul în care principiile transparenței decizionale și participării publice sunt respectate, cât și agenda autorității publice locale pentru comunitate în perioada iunie 2015 – iunie 2016 (primul an de mandat).
„Primăria Municipiului București a fost condusă din beznă, fără a permite accesul cetățenilor la procesele de decizie. Iar proiectele promovate de majoritatea Consiliului General și Primarul General sunt preponderent unele din sfera administrativă și de reorganizare a activității instituțiilor din subordine, cu un efect extrem de slab asupra problemelor de interes public și fără beneficii directe asupra calității vieții bucureștenilor”, se mentionează în comunicat.
Dintre concluziile raportului:
Din totalul de 569 de Hotărâri de Consiliu General emise în primul an, 210 dintre hotărârile CGMB din acest prim sfert de mandat sunt din domeniul Funcționare și Administrativ, 76 sunt proiecte care vizează înființarea de noi structuri, 77 dintre proiecte vizează administrarea patrimoniului construit, în timp ce numai 10 proiecte vizează domeniul social și 5 dintre ele vizează domeniul transportului public (acestea neproducând încă efecte sesizabile pentru cetățeni).
În domeniul social, considerat de Primarul General ca fiind de maximă importanţă, găsim proiecte prezentate ca fiind sociale, dar care, în fapt, nu se adresează unui public vulnerabil din punct de vedere economic (de ex. stimulentele financiare pentru tineri căsătoriţi şi pentru noi născuţi, fără a adăuga criterii sociale). Tot aici găsim hotărâri intens promovate care, de fapt, nu sunt încă puse în aplicare – de exemplu înfiinţarea unei bănci de alimente.
Aceeaşi concluzie se desprinde şi din analiza activităţii în domeniul mobilităţii urbane: un Plan de Mobilitate Urbană a cărui elaborare nu respectă standardele europene, o bandă unică pentru transportul public al cărei eşec este explicat ca fiind o greşală de comunicare, construcţia unui pasaj al cărui progres este raportat de comunicatele primăriei în procente contradictorii.
O mulţime de hotărâri, dintre cele mai promovate, care rămân neaplicate din lipsă de norme sau se află în stadiul din analiză sau studiu de fezabilitate.
În schimb, bucureştenii se pot bucura lună de lună de spectacole, artificii şi de concerte sau sunt atraşi în concursuri precum cel pentru cea mai frumoasă faţadă, pentru logo-ul capitalei sau competiţia tinerilor pescari.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.