TEMSA, care are aproape 15 mii de vehicule pe drumurile din 66 de ţări, a câştigat o licitaţie majoră în România. TEMSA, câştigătoarea licitaţiei organizate de Ministerul Afacerilor Interne din România, va exporta în această ţară 326 autobuze modelul LD12 SB. TEMSA, care este unul dintre cele mai importante branduri auto din lume, cu peste 50 de ani de experienţă în producţia de autobuze şi midibus, va exporta în România 326 autobuze LD12 SB. TEMSA, care a câştigat licitaţia Ministerului Afacerilor Interne din România cu un acord de 46,5 milioane de euro, va livra autobuzele pentru a fi folosite de soldaţii români şi de unităţile responsabile de siguranţă.
Vorbind la ceremonia de semnare a protocolului de vânzare dintre TEMSA şi Ministerul Afacerilor Interne al României, Evren Ünver, reprezentantul True Value Capital Partners, a spus: „Europa are un loc foarte important în obiectivele noastre de creştere. Această vânzare în România va servi obiectivelor noastre pentru Uniunea Europeană pentru anul 2019 şi va consolida poziţia TEMSA pe piaţă. Autobuzele noastre vor spori eficienţa transportului de personal al Ministerului Afacerilor Interne al României şi confortul pentru consumatorii noştri finali, cum ar fi membrii poliţiei”. Directorul executiv al TEMSA, Hasan Yildirim, a declarat: „Exportul joacă un rol important nu numai pentru noi, ci şi pentru cifrele de creştere ale ţării noastre. Vom livra cele 326 de autobuze care vor fi produse la Adana, în România, într-o perioadă de doi ani. Doresca ca această vânzare, care va aduce o contribuţie pozitivă la cifrele noastre de export, să fie benefică pentru TEMSA şi pentru industria auto din Turcia”.
Parlamentul European a aprobat reguli noi ce ar îmbunătăți siguranța rutieră și ar reduce numărul accidentelor.
Normele cer prezența anumitor tehnologii de siguranță în mașinile noi
Autoturismele, camionetele, camioanele și autobuzele vor trebui echipate cu elemente avansate de siguranță
Cicliștii și pietonii vor fi mai bine protejați
În 2018, 25.100 de persoane au decedat în urma accidentelor pe drumurile europene
Elemente de siguranță, precum asistența inteligentă pentru controlul vitezei și sistemul avansat de frânare de urgență, vor trebui instalate în vehicule noi începând din mai 2022.
„Aceste reglementări deschid calea pentru salvarea a mii de vieți în următorii ani. Ne-am concentrat întotdeauna asupra siguranței participanților la trafic, în special a celor vulnerabili. Echipamentele suplimentare obligatorii pentru autoturisme, camioane și autobuze vor contribui la salvarea de vieți omenești „, a declarat raportorul Róża Thun (PPE, Polonia).
Vehiculele vor fi mai bine echipate pentru a preveni accidentele
Toate vehiculele noi ar trebui să fie echipate cu 30 de tehnologii de salvare a vieții umane precum asistența inteligentă de viteză, ce semnalează șoferului că a depășit limita de viteză, alerta privind somnolența și atenția, avertizare de distragere a atenției pentru a stimula șoferul să fie atent la situația de trafic, un semnal luminos pentru a semnala șoferilor din spate că mașina frânează brusc, sistemul de detectare a obiectelor și oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului, aparatul de înregistrare a evenimentelor, care ar înregistra date relevante imediat înainte, în timpul și imediat după un accident rutier.
Sistemele avansate care vor trebui instalate în toate autovehiculele sunt: sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei; sistemul antidemaraj cu etilotest; sistemul avansat de avertizare cu privire la starea de distragere a atenției conducătorului auto; sistemul avansat de frânare de urgență; sistemul de avertizare la deplasarea in marșarier și dispozitivul de înregistrare a datelor privind accidentele („cutie neagră”).
Sistemul inteligent de asistență pentru controlul vitezei (ISA) ar putea reduce cu 20% accidentele pe drumurile europene, potrivit estimărilor. „ISA va oferi unui conducător auto informații, bazate pe hărți și identificarea semnelor rutiere, atunci când depășesc limita de viteză. Nu introducem un dispozitiv de limitare a vitezei, ci un sistem inteligent care va atrage atenția conducătorilor auto atunci când conduc cu viteză excesivă. Acest lucru nu va fi doar un element de siguranță pentru toți, ci va ajuta șoferii să evite amenzile de viteză”, a declarat doamna Thun.
Autoturismele și vehiculele utilitare ușoare vor fi de asemenea obligate să aibă un sistem avansat de frânare de urgență (deja obligatoriu pentru camioane și autobuze), precum și un sistem de urgență de menținere a benzii de circulație.
Majoritatea acestor tehnologii și sisteme vor deveni obligatorii din luna mai 2022 pentru modele noi și începând cu mai 2024 pentru modelele existente.
Elementele obligatorii de siguranță ar reduce drastic numărul de decese rutiere, deoarece 95% dintre accidente se produc din cauza unor erori umane.
Camioanele și autobuzele vor deveni mai sigure pentru cicliști și pietoni
Camioanele și autobuzele vor trebui proiectate și construite astfel încât participanții la trafic vulnerabili, cum ar fi cicliștii și pietonii, să fie mai vizibili conducătorului auto (așa-numita „vizibilitate directă”). Aceste vehicule vor trebui să fie echipate cu sisteme avansate pentru a reduce „în cea mai mare măsură posibilă unghiurile moarte din jurul vehiculului „, spune textul.
Sistemul „vizibilității directe” va trebui aplicat modelor noi începând din noiembrie 2025 și pentru modelele existente din noiembrie 2028.
Teste de impact și parbrize îmbunătățite
Noile norme îmbunătățesc, de asemenea, cerințele privind siguranța pasivă, inclusiv testele de impact (frontal și lateral), precum și parbrizele, pentru a atenua gravitatea rănilor pentru pietoni și cicliști. Omologarea de tip a pneurilor va fi de asemenea îmbunătățită pentru a testa anvelopele uzate.
Etapele următoare
Regulamentul, aprobat de Parlament cu 578 voturi pentru, 30 împotrivă și 25 abțineri, va fi acum supus aprobării Consiliului UE.
În 2018, 25.100 de persoane au decedat pe drumurile europene, iar 135.000 au fost rănite grav, potrivit datelor preliminare publicate de Comisia Europeană.
Vehiculele autonome vor intra pe piața europeană începând cu 2020. Care sunt beneficiile pe care le aduc aceste vehicule?
În ce măsura vor beneficia cetățenii de pe urma vehiculelor autonome?
Aproximativ 95% dintre accidentele rutiere implică eroarea umană. Anual, mii de oameni își pierd viața în aceste accidente. Vehiculele autonome pot reduce aceste numere în mod semnificativ și pot contribui la îmbunătățirea siguranței rutiere. Tehnologia digitală poate reduce congestionarea traficului și emisiile de gaze cu efect de seră și poluanți atmosferici. De asemenea, aceasta poate crește accesul la mobilitate, de exemplu, prin deschiderea transportului rutier către persoanele în vârstă și persoanele cu mobilitate redusă sau handicap.
În plus, se așteaptă ca piața vehiculelor autonome să crească exponențial, creând noi locuri de muncă și să genereze profituri de 620 de miliarde de euro pentru industria auto din UE și 180 de miliarde de euro pentru sectorul electronic până în 2025.
Care sunt provocările pe care le întâmpină vehiculele autonome în UE?
Întrucât vehiculele autonome vor trebui să circule pe drumuri sau străzi cu vehiculele neautomatizate, precum și cu pietonii și bicicletele, cerințele de siguranță corespunzătoare și armonizarea normelor la nivelul UE sunt esențiale.
Mai mult decât atât, deoarece vehiculele autonome preiau sarcinile de conducere de la oameni, este necesar ca legislația europeană privind răspunderea să evolueze și să clarifice cine este răspunzător în caz de accident: șoferul sau producătorul.
Normele UE privind protecția datelor se aplică și în sectorul transportului automatizat, însă nu au fost luate măsuri specifice referitoare la garantarea securității cibernetice și protejarea autovehiculelor împotriva atacurilor cibernetice.
Vehiculele autonome trebuie să respecte demnitatea umană și libertatea de alegere. În prezent, UE elaborează instrucțiuni privind inteligența artificială, însă ar putea fi necesare includerea unor standarde specifice.
De asemenea, pentru dezvoltarea tehnologiilor și implementarea infrastructurii necesare, investițiile semnificative în cercetare și inovare sunt indispensabile.
Ce face UE?
În timp ce dezvoltarea tehnologică progresează într-un ritm accelerat, UE depune eforturi pentru asigurarea unor norme comune privind acest domeniu.
În raport se subliniază că politicile și legile UE privind mobilitatea automatizată și conectată ar trebui să acopere toate modurile de transport, inclusiv transportul maritim pe distanțe scurte, navele de navigație pe apele continentale, navele de transport marfă și sistemele feroviare ușoare. Totodată, eforturile de standardizare la nivel internațional trebuie să fie în continuare coordonate pentru a garanta siguranța vehiculelor la nivel transfrontalier.
Prin intermediul acestui raport se cere ca instalarea unor înregistratoare de date referitoare la evenimente să devină obligatorie pentru a îmbunătății investigațiile legate de accidente, dar și pentru a permite abordarea problemelor legate de răspundere. De asemenea, este solicitată elaborarea în cel mai scurt timp posibil a unor norme adecvate privind etica și protecția datelor în sectorul transportului automatizat pentru a crește gradul de încredere al cetățenilor europeni față de aceste tipuri de vehicule, precum și acordarea unei atenții deosebite dezvoltării pentru persoanele cu dizabilități sau mobilitatea redusă.
Nivelurile de automatizare și calendar
Vehiculele autonome sunt echipate cu senzori, camere încorporate, GPS de înaltă precizie, receptoare prin satelit și radare cu rază scurtă de acțiune care efectuează în totalitate sau o parte din sarcinile de conducere.
Vehiculele care asistă conducătorul auto (nivelul 1 și 2 de automatizare) sunt deja disponibile pe piața europeană. În prezent, vehiculele autonome (nivelul 3 și 4) sunt testate și se preconizează că vor intra pe piață în perioada 2020-2030. De asemenea, vehiculele cu automatizare completă vor apărea după 2030. Se așteaptă ca toate vehiculele noi să fie conectate începând cu 2022.
Vehicule automatizate și conectate
Vehiculele automatizate utilizează tehnologii digitale pentru a asista conducătorul auto astfel încât unele sau toate funcțiile de conducere să poată fi transferate într-un sistem informatic.
Vehiculele autonome sau care se conduc singure sunt de nivel 3, 4 sau 5.
Vehiculele conectate sunt echipate cu dispozitive menite să asigure comunicarea cu alte vehicule sau cu infrastructura prin internet.
Tehnologiile automatizate și conectate sunt complementare, iar toate vehiculele automate pot fi, de asemenea, conectate în viitorul apropiat.
MEDGIDIA: Vehiculele fără proprietar sau abandonate vor fi ridicate de pe domeniul public
Publicat de adinaiftime,
16 septembrie 2017, 17:30
Vineri, 15 septembrie 2017, la Primăria Medgidia a avut loc dezbaterea publică cu tema: „Ridicarea, transportul, depozitarea și restituirea/predarea vehiculelor fără proprietar/stăpân sau abandonate pe domeniul public/privat al Municipiului Medgidia aflate în administrarea D.G.D.P.P.”.
Marin Lupu, inspector de specialitate în cadrul D.G.D.P.P., a expus principalele probleme cu care se confruntă municipalitatea privind acest aspect şi ce ar trebui realizat pentru remedierea acestei probleme.
Prin acest proiect se are în vedere fluidizarea traficului auto și pietonal, în special în zona centrală dar și pe străzile principale cu trafic intens, precum și îmbunătățirea aspectului estetic și gospodăresc al municipiului.
Pentru organizarea și desfășurarea acestei activități a fost întocmit un regulament prin care se coordonează cu strictețe întreaga procedură de lucru.
Operațiunea de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor abandonate va fi efectuată cu sprijinul Poliției Locale, D.G.D.P.P.-ului, precum și de un agent economic de profil, desemnat în urma unei proceduri legale.
„Gestionarea vehiculelor fără proprietar sau abandonate, devine o necesitate ca urmare a aspectul inestetic și a ocupării în mod inutil a spațiului public de către acestea.” a precizat Marin Lupu.
Circulaţia rutieră va fi închisă, de astăzi şi până joi, pe DN66,pe sectorul Bumbeşti Jiu-Petroşani, între orele 7:00 şi 12:00 şi 14:00 şi 19:30. De vineri şi până duminică, traficul va fi, însă, deschis tuturor categoriilor de vehicule – anunţă Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale.
De lunea viitoare, interdicţiile vor fi valabile în aceleaşi intervale orare, dar până vineri inclusiv. Poliţiştii recomandă şoferilor să folosească rute ocolitoare. Restricţii, dar doar de tonaj, sunt în vigoare pe DN7, între Piteşti şi Râmnicu Vâlcea.
Vehiculele mai grele de 7,5 tone au fost deviate pe DN65 Piteşti-Slatina. Sunt exceptate cele pentru transportul de persoane. Potrivit corespondentul RRA, măsura a fost impusă de alunecările de teren din zona Deduleşti, care au afectat partea carosabilă.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.