Şoferul unui autoturism a murit într-un accident în apropiere de localitatea Sebeş, din judeţul Alba. Potrivit primelor cercetări, maşina în care se afla a fost lovită de un camion care nu a păstrat distanţa de siguranţă. Două persoane au murit, iar a treia se află în stare gravă la spital, în urma unui accident care a avut loc la ieşirea din municipiul Iaşi. Un autoturism a sărit peste parapeţii din beton care despart şoseaua şi a pătruns pe contrasens, unde a intrat în coliziune cu o autoutilitară care circula regulamentar. Ambii şoferi au murit pe loc, iar un băiat de 15 ani, care se afla în autoutilitară, a fost transportat de urgenţă la un spital din Iaşi. Poliţiştii cred că accidentul s-a produs din cauza vitezei.
Un accident de circulație a avut loc şi în Bistrița. Un șofer nu a acordat prioritate într-un sens giratoriu, provocând accidentul. Într-o mașină se aflau doi copii, care nu au fost, însă, răniţi.
Aproape 2.000 de şoferi au rămas fără permis de conducere în minivacanţa de Sfânta Maria: 240 pentru consum de alcool şi 655 pentru viteză.
Poliţiştii au reţinut şi 534 de certificate de înmatriculare.
În perioada 11 – 15 august oamenii legii au constatat peste 3.000 de infracţiuni în minivacanţa de Sfânta Maria şi au aplicat aproximativ 30.000 de sancţiuni contravenţionale, se precizează într-un comunicat al Poliţiei Române.
Limitatoarele de viteză amplasate în localităţile străbătute de DN1 vor fi modificate. Decizia aparţine Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere care a luat această decizie în urma nemulţumirilor exprimate de comunităţile locale, dar şi de participanţii la trafic.
Conducerea Companiei a comandat un audit de siguranţă, ale cărui prime concluzii arată că forma şi amplasarea separatoarelor de sensuri pot fi îmbunătăţite.
Astfel, se va renunţa la alveolele amplasate la ieşirea din localităţi, urmând să fie păstrate doar cele de la intrare, care obligă participanţii la trafic să reducă viteza. De asemenea, separatoarele vor fi îngustate, urmând să aibă o lăţime maximă de un metru, faţă de trei metri cât măsoară în unele zone în prezent.
Construcţia limitatoarelor de viteză a fost tempor oprită, urmând să fie reluată după ce Compania de investiţii rutiere va îmbunătăţi proiectul, în baza concluziilor oferite de auditul de siguranţă. Amplasarea limitatoarelor de viteză are ca scop reducerea accidentelor în aşa-zisele puncte negre de pe DN1 şi are avizul poliţiei rutiere.
Amenzi în valoare de peste 200 de mii de lei au fost aplicate, la sfârşitul săptămânii trecute, de poliţiştii din Caraş-Severin. Majoritatea au fost pentru nerespectarea legislației rutiere.
Sărbătoarea de Florii nu a fost tocmai liniştită, deşi nu s-au înregistrat evenimente deosebite. Polițiștii au acționat pe principalele drumuri naţionale pentru ca cetățenii să se deplaseze în condiții cât mai sigure. Cei care au comis abateri au intrat în colimatorul poliţiştilor de la rutieră. Cei mai mulţi au fost amendaţi pentru viteză excesivă, spune Cecilia Dăneţ de la IPJ Caraş-Severin.
În această după-amiază, pe fondul neadaptării vitezei, un conducător auto a părăsit carosabilul, ieșind în decor în zona Golf, localitatea Dubova, județul Mehedinți. În mașină se afla o familie alcătuită din mamă, tată și un copil de 5 ani care a suferit un traumatism cranian. Pentru îngrijiri, tatăl și copilul au fost transportați la UPU Craiova, iar mama la UPU Drobeta Turnu-Severin.
Pentru evitarea accidentelor de circulație, polițiștii recomandă atenție sporită, adaptarea la condițiile de drum, respectarea vitezei de deplasare.
În Caraş-Severin nu există zi fără accidente rutiere cu victime. Un astfel de eveniment a avut loc aseară pe DN 68, între Obreja și Glimboca. Trei persoane au ajuns în stare gravă la spital după ce mașina în care se aflau a lovit doi copaci. Și de această dată, viteza a fost de vină, spune agentul Simona Dumitraşcu, de la Serviciul Rutier Caraş-Severin.
„Din primele verificări la faţa locului, s-a stabilit faptul că în timp ce N.A., în vârstă de 28 de ani, conducea un autoturism din direcţia Oţelu Roşu spre Caransebeş, s-a angajat în depăşirea autoturismului din faţa sa însă la revenirea pe banda sa de mers a pierdut controlul autovehiculului şi a intrat în coliziune cu doi copaci după care s-a răsturnat. În urma accidentului a rezultat rănirea gravă a şoferului şi rănirea uşoară a altor doi pasageri în vârstă de 42, respectiv 46 de ani. Victimele au fost transportate la Spitalul Municipal de Urgenţă din Caransebeş unde le-au fost acordate îngrijiri medicale. Cei trei nu purtau centurile de siguranţă”, se arată în comunicatul Poliţiei.
Tot noaptea trecută, la spital a ajuns şi un tânăr de 25 de ani din Băile Herculane, care circula cu viteză pe DN 6, în afara localităţii Gura Văii. Şoferul a intrat în coliziune cu un autotren condus de un cetăţean din Macedonia. Cărăşanul a suferit o fractură deschisă la unul din antebraţe.
În spaţiul românesc, căile ferate japoneze reprezintă, fără îndoială, un model de companie feroviară care se deosebeşte radical de CFR-ul autohton, fie numai prin simplul fapt că întârzierile trenurilor totalizează, în decursul unui an, cel mult 1-2 minute. Mai mult: compania cere scuze publicului pentru neplăcerile cauzate, iar managerii demisionează pentru întârzieri de peste 3 minute. Un alt atu important al niponilor este viteza – astfel, nu e o întâmplare că, de curând, în Japonia, a fost atins un nou record: 603 km/h! Un lucru e cert: aceste date nu trebuie în niciun caz să ne mire; ele nu sunt banale coincidenţe, ci rezultat al unei culturi feroviare aparte, care începe în anii ’50 cu un proiect al unui tren care avea să inspire lumea occidentală, denumit Shinkansen.
Importanţa căilor ferate în societatea niponă a fost recunoscută prin crearea, în 1920, a unui Minister al Căilor Ferate, care avea să coordoneze dezvoltarea continuă a reţelei şi creşterea vitezei de circulaţie la 69,6 km/h; mai mult, în 1934, se produc înnoiri tehnologice prin introducerea unor locomotive mai performante. Din aceste considerente, se pare că pentru căile ferate japoneze perioada interbelică a fost o adevărată epocă de aur, iar una dintre figurile marcante ale acesteia a fost ministrul Mitsugu Sengoku, care a rămas anecdotic prin încercarea, reuşită temporar, de a nu mai permite ca parlamentarii să beneficieze de bilete de tren gratuite. În cele din urmă, Dieta japoneză a dat o lege prin care acest drept al parlamentarilor a fost restabilit.
Prima ţară care s-a inspirat de la japonezi a fost Franţa. Puţini oameni cunosc faptul că povestea de succes a TGV-ului francez începe în 1961 prin vizita unui inginer, Hervé Guibert, în Japonia, unde a studiat bunele practici ale acestora în domeniul feroviar. Au mai trecut încă 20 de ani până când, în 1981, avea să fie inaugurată linia de mare viteză Paris-Lyon, care pentru politicieni, însemna, aşa cum aprecia Georges Pompidou, „noua dimensiune a măreţiei tehnicii franceze”. Linii de mare viteză aveau să fie inaugurate, în anii următori, în Germania, Italia, Olanda, Spania, Marea Britanie, Danemarca.
Istoria trenului glonţ a avut la bază comutarea energiilor şi aspiraţiilor poporului japonez de la idealul militar al unei puteri cuceritoare, ideal ce s-a dovedit un fiasco, spre un nou model de afirmare, acela paşnic, ca o putere economică globală, pentru care orice obiect produs în Japonia să simbolizeze un vis al omenirii. Iată de ce trenul glonţ avea să devină un model replicat în întreaga lume occidentală.
Agenţii au depistat ieri, pe DN1, un autoturism care rula cu 205 km/ora.
Soferul acestuia a fost sancţionat cu o amendă de 810 lei si a rămas făra permis pe o perioadă de trei luni.
Viteza excesivă se numără printre principalele cauze generatoare de accidente rutiere grave, spun politisţii.
Aceştia desfăsoară în prezent o acţiune de prevenire a unor astfel de incidente.
Trenul este construit în premieră la Craiova, atinge 160 de kilometri pe oră şi are patru vagoane. Acesta are o capacitate de transport de aproximativ 400 de persoane, iar preţul unui bilet va fi de 80 de lei. Biletele se vor putea procura online de pe ww.softrans.ro, începând cu 30 iulie, sau se vor procura direct din tren, fără rezervare.
3 persoane, printre care şi un copil, au fost rănite ieri într-un accident de circulaţie petrecut în localitatea Saschiz, la limita dintre județele Mureș și Brașov
Accidentul s-a produs puțin după ora 16, când un autoturism condus de un cetățean din București a ieșit de pe carosabil și s-a răsturnat din cauză că şoferul nu a adaptat viteza la condițiile de carosabil umed.
Pasagerii autoturismului, printre care și un copil, au fost răniți și au fost transportați la spitalul din Tîrgu-Mureș.
Purtătorul de cuvânt al ISU ”Horea” Mureș, Claudiu Andrei, a declarat că la fața locului a aterizat un elicopter, pentru a transporta copilul rănit la spital și că victimele sunt stabile. În aceeași zonă și-a pierdut viața cunoscuta interpretă de muzică populară Ramona Fabian, care a decedat în toamna anului trecut în urma unui accident cauzat de oboseală și viteză.
Jumătate dintre aceştia au fost amendaţi pentru că circulau cu viteză foarte mare, iar restul pentru că nu purtau centura de siguranţă, nu aveau inspecţia tehnică periodică la zi, sau vorbeau la telefon in timpul mersului.
Poliţia reaminteşte că viteza excesivă şi cea neadaptată la condiţiile de drum reprezintă principalele cauze generatoare de accidente rutiere grave.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.