Publicat de adinaiftime,
22 septembrie 2017, 18:10
Cinci deputaţi USR, PSD, PNL, UDMR şi PMP anunţă formarea unui grup de lucru care să elaboreze legea bicicletei.
Iniţiativa parlamentară, lansată de Ziua Europeană fără Maşini, îşi propune să încurajeze folosirea bicicletei în scop utilitar, recreativ, turistic şi sportiv.
Potrivit proiectului, promovarea utilizării bicicletei va fi declarată obiectiv de interes public şi se vor aduce modificări legislaţiei rutiere, urbanistice şi fiscale.
Propunerea va prevedea şi adoptarea unei strategii naţionale şi a unui masterplan în acest sens. Vor fi create elemente instituţionale la nivelul autorităţilor centrale şi locale care să permită coordonarea între autorităţi, atât în elaborarea măsurilor, cât şi în punerea lor în practică.
Demersul este susţinut şi de un grup de peste 50 de organizaţii neguvernamentale, care, de altfel, au propus încă din toamna anului 2016 iniţierea acestei legi.
In avans si fara a perturba prea mult traficul rutier, bicicliștii bucureșteni au iesit in strada pentru a sarbatori acest moment si pentru a milita pentru un Oraș pentru Oameni…
Sambata, cu mic cu mare au incalecat pe sa si au protestat împotriva modului în care autoritatile locale administrează orașul.
Biciclistii s-au intalni in piata Charles de Gaulles si au plecat intr-un mars lung de 18 Km prin oras, ei solicitand aceleasi lucruri de cativa ani de zile.
Comunitatea biciclistilor a depus la Primaria Capitalei un proiect de mobilitare urbana care ar fi trebuit sa fie dezbatut si pus in aplicare.
Ei acuza municipalitatea ca încurajeaza transportul motorizat în timp ce oraşul ramane cea mai poluată capitala europeană si ca nu se preocupa de eficientizarea transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.
De asemenea, acestia invoca lipsa unei viziuni a administraţiei oraşului pentru creşterea calităţii vieţii si vorbesc despre menţinerea în funcţii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de recepţia ilegală a pistelor pentru biciclete.
Fata de 2013, cand era informatie publica faptul ca Bucurestiul are un nivel al poluarii cu pulberi in suspensie de aproape 4 ori mai mare decat maxima admisa in Uniunea Europeana, lucrurile s-au inrautatit.
Anul trecut, Comisia Europeana a inceput procedurile de infrigement impotriva Romaniei din cauza faptului ca cetatenii din 3 orase (Bucuresti, Brasov si Iasi) au fost expusi in mod aproape continuu unor niveluri nesanatoase de factori poluanti inca din 2007.
S-a considerat ca administratia publica locala nu a intreprins actiunile necesare pentru protejarea sanatatii cetatenilor. Se estimeaza ca numarul persoanelor care mor din cauza poluarii din Bucuresti se situeaza intre 6 si 7 mii pe an.
Cu toate acestea, Primaria Municipiului Bucuresti nu a luat masuri pentru a reduce principala sursa a poluarii, anume traficul rutier.
Reprezentantii biciclistilor spun ca de fapt se irosesc sume enorme pentru a aduce si mai mult trafic (si poluare) in oras, cel mai recent exemplu fiind Pasajul Rutier de la Piata Presei Libere, care incurajeaza traficul de tranzit spre centrul orasului.
Potrivit acestora, consecintele unor astfel de masuri au adus Bucurestiului titlul de “Cel mai congestionat oras european” intr-un clasament realizat, pe baza masuratorilor, de catre compania Tom-Tom.
Comunitatea biciclistilor considera ca solutiile pentru rezolvarea problemelor generate de traficul rutier sunt simple: descurajarea traficului motorizat individual si oferirea de alternative viabile de deplasare prin incurajarea transportului alternativ, acestea fiind dealtfel si concluziile echipei de experti romani si straini care au lucrat la Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov.
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesare
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.